@ 2012mama: Hoe is de nacht gegaan met Kaj? @ Chelleke: Hoe is het met je meisje? @ Vruchtje: Succes vandaag met werken zal wel even weer wennen zijn. @ Moesch: Lastig he dat je meisje wat uit haar doen is. @ Miss Geul: succes bij de tandarts Hier kwam Maylin weer om 2.15 uur laatste fles 19.20 uur, dus daar zit dezelfde tijd tussen als de nacht ervoor. Vannacht 200 cc opgedronken en net maar 115 cc snap er niks van. Heb ook het gevoel dat zij in plaats van de nachtfles te laten vallen ze overdag steeds een fles laat vallen door daar steeds meer uren tussen te laten. Hoe ik dat nu weer moet veranderen?? Zo naar de tandarts gaatje boren brr
Goedemorgen! Hier een goede nacht gehad. Heb Kaj om 22.30 wakker gemaakt, toen een flesje gegeven, die ging helemaal op, en daarna weer in zn eigen bedje gelegd, en daar viel hij weer in slaap tot vanochtend 7u. Net bij de tandarts geweest en nu Thuis. Kids zijn nog bij mn schoonmoeder, blijven daar. We halen ze einde van de dag weer op en gaan daar dan eten. Manliefs broer en zus zijn daar vandaag ook, en die zien we niet zo vaak, kunnen ze even lekker met Finn en Kaj spelen. Hier dus maar even opruimen, proberen alles een beetje netjes te houden voor maandag, als onze Finn 3 jaar wordt. Vanaf morgen 4 dagen werken, dus dan weer druk! Vruchtje, hoe is je werkdag gegaan? Viel het mee? Sefanja, jullie goede nacht gehad? Miss Geul, jij succes bij de tandarts! Tamtam, jij ook succes bij de tandarts, of ben je alweer terug? Bij mij viel het mee! Ik weet niet hoe je het kan veranderen bij Maylin, maar denk dat je het iig los moet laten. Gewoon Maylin laten plannen, dan komt dat ritme vanzelf denk ik. De enige reden dat ik Kaj wakker heb gemaakt (wat ik dus echt anders nooit doe) is omdat hij over de hele dag maar 3 flessen had gehad, en dat vind ik toch wel een beetje erg weinig.
Met Mila gaat eht redelijk... nog wel wat lichte verhoging, maar eits vrolijker... slaapt wel veel... Maak me meer druk om me zelf.... zaterdag laatste pil gepakt en nog niet ongesteld... pfffff hoop toch echt dat ik het heeeeeel snel wordt... ben geen pil vergeten dus daar kan t niet aan liggen.. maar ehhh mocht t zo zijn ( wat ik eigenlijk niet hoop, ondanks dat t zeker welkom is) ben ik uitgerekend op 31 maart.......... pfffffffff
@ Chelleke: Fijn dat het met Mila wat beter gaat. Wat fijn dat je ongi bent geworden blij kun je daar van worden he @ 2012mama: Fijn dat Kaj zijn normale ritme heeft aangehouden. Ik had een verdoving bij het boren, maar die is nu uitgewerkt en nu voel ik het wel au. Veel plezier straks bij je schoonouders. Hier toch jeugdzorg maar even gebeld en zij dacht dat Maylin doordat ze er overdag ook 5 uur tussen laat ze het dag en nacht ritme aan het omdraaien is, dus zij raadde aan om alleen de ochtend en de laatste fles 200 cc te geven en de rest 165 cc zodat ze wel om de 4 uur komt overdag. Verder raadde ze ook aan om haar wel wakker te maken voor de laatste fles rond 22.00 uur, omdat we anders de nachtfles erin blijven houden. Bij de fles van 19.00 uur zou ik een schepje minder kunnen doen zodat ze om 22.00 uur de fles wel leeg drinkt. Mocht ze 's nachts wel komen dan moet ik eerst de speen geven of een slokje water en als dat niet werkt een klein flesje en die afbouwen. Nu heeft ze waarschijnlijk een ritme om om 2.15 uur wakker te worden, dus nu moeten wij helpen dat ze weer in slaap valt. Als ze om 22.00 uur een voeding heeft gehad moet ze zonder voeding verder kunnen slapen met haar leeftijd en gewicht. Ik moest ongeveer 800 cc op een dag aanhouden. Vandaag worden het denk ik 6 flessen als we haar om 22.00 uur ook moeten geven, dus moeten we wat schuiven met de hoeveelheden anders zit ze boven de liter.
@ Tamtam: Wat fijn zeg dat het CB jullie zulk fijn advies geeft... Dat mis ik op zich wel hier in Duitsland....HEt fijne aan hier is dat de kinderarts kijkt over een periode van een half jaar en niet per maand... dat geeft meer rust...HIj is tevreden over Mila en ze doet t goed, maar soms hyeb ik toch wel stiekem heel veel aan alle info die jullie krijgen op het CB en dat jullie dan hier neer zetten..... dan kan ik die info ook eff meepikken @2012mama: Gelukkig heeft Kaj zijn ritme aangehouden... ik maak Mila eigenlijk ook nooit wakker voor de fles alleen de laatste fles om 23:00u dan moet ik haar wakker maken.... zo zielig maar anders heeft ze idd ook niet genoeg binnen... ben wel blij als we met 4 maanden met fruithapjes mogen beginnen en met rijstebloem pap denk dat ik dan ook over ga op 4 flessen en dan de 1e en laatste fles met rijstebloem dan kan ik de flessen overdag ( hopelijk) wat langer trekken zodat ze ook op 4 flessen uit komt... en daar tussen door dan nog fruithapje....... is dat slim om dat zo te doen???
*zwaai zwaai alles even vluchtig doorgelzen, druk druk las het al dat er meer last van hebben slecht slapen, hier ook een dametje, snachts geen probleem van 23.00 tot 07.30 of langer, maar overdag en savonds drama meer last van krampjes, schrikt wakker en heeft dan echt een paniekhuiltje, na t huilen weer dorstig en na t drinken weer klaar wakker, speen aanbieden helpt tijdelijk, zelfs al op t voedingskussen weer gelegt zodat ze wat schuin ligt, daar slaapt ze wel beter door, maar wel zeer vermoeiend.. ben blij dat ik op t moment lekker thuismam ben want iedereen die er bij werkt respect hoor!!! een beetje overbezorgt de ha gebelt, volgens de assistente heeft ze momenteel last van spuitluiers, wat ik verwar als diaree, temperatuur blijft goed, en over het algemeen wel vrolijk, behalve als ze moet poepen, dan is het huilen (krampen) tot de luier is volgewerkt, dan is het weer over.. volgens de assistente mag ze er wel tot 6 op een dag hebben, kon ook komen doordat ze teveel voeding kreeg, jah ehhh sorry zij vraag ik produceer!!! volgende week cb daar ook even overleggen.. verder nu ineens echt weer grote ontwikkelingen, eerder gingen dingen in der mond stoppen nog echt per ongeluk, nu stopt ze rammerlaar/vingers/troetel/spuugdoekje/ vingers van mama/papa bewust in der mond zo lief gisteren wezen winkelen met me zus, ohhh geweldig om voor die kleintje te shoppen, was mega gezellig en goed geslaagd, alleen pffff uitgewinkeld stonden we beiden op springen, want voeden int openbaar voelen we beide niks voor, dus was blij met de goede kolfmachine!! ben er nog wel bekaf van dus ga nu even lekker een uurtje plat, teminste als mijn meisje blijft slapen!!!
Chelleke, als je die laatste fles om 23.00 niet geeft, komt Mila dan niet de nacht door? Gewoon interesse hoor
Hallo iedereen, Effe geen tijd gehad om te kijken en te reageren, heb wel snel even wat gelezen. Hier goede nacht gehad. Ze heeft geslapen van 21.30 - 5.45. Daarna wel klaar wakker, dus hebben we gezellig samen ontbeten, en ontbijt klaargemaakt voor mijn man. Yasmine is nu lekker aan het spelen in de box. Vandaag een vriendin op bezoek, die ik al lang niet had gezien, en dat was erg gezellig. Ik heb misschien een gekke vraag maar loop er wel mee rond, en dascht, misschien kan ik het jullie vragen: Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Wie herkent dat? Ik geef nog wel gedeeltelijk bv, en lees soms dat dat er invloed op heeft. Maar hoe weet je dan zeker dat je niet zwanger bent? En nog een andere vraag: Hoe verwarmen jullie melk wat je gekolfd hebt? Sorry voor de vragen, heb er nog niet zoveel verstand van, en weet niet wie ik het anders kan vragen!
oh moesch dat geeft toch niet... Misschien bij twijfel even aan ha vragen hoe je moet masseren en/of laten zien hoe jij masseert.. ik heb er geen ervaringen mee... ik weet het niet miss geul je hebt verschillende fases(5) onbewust bemerk ik dat ik na remslaap ontwaak (doet iedereen)... Anderen vallen weer in slaap... ik heb dus gewoon moeite met doorslapen... Daarnaast lichte slaapapneu... Ieder kind is anders, de een zal sneller zijn in herkennen ed en de ander met het babbelen... Neva kon bv op leeftijd 8 dagen oud zelfstandig hoofd bewust links en rechts draaien, wanneer kon die van jou dat? Neva heeft maar een paar keer van buik naar rug zien draaien, soms lees dat bij anderen dagelijkse kost is... Ik houd in mijn achterhoofd dat Neva in principe gisteren 9 weken zou zijn... hoe was het bij tandarts en winkelen met schoonmoeder... tussen 12 en 15 weken maken de kleintjes toch een sprong mee chelleke? De meeste april baby's zitten daar wrs nu in, vandaar de onrust denk je niet? tamtam ik heb net gelezen dat sommige drie maanden oude baby's nog 5 voedingen (incl nacht) nodig hebben, Neva in ieder geval wel... misschien die van jou ook? Wat goed dat jij je gevoel gevolgd heb en jeugdzorg gebeld heb, goede adviezen... Heb ik ook wat aan ik haal hier mijn informatie vandaan. home - Slaapbabyslaap.nl Neva was om 03.00 uur wakker 2012mama, speen erin en sliep verder tot 05.30 uur, voeden en terug in bed tot 09.00 uur... 's nachts plast zij opeens zo veel of de luiers beginnen te klein te worden, romper en bed voor de 3e keer nat... Ze zal misschien net geen 5 kg zijn.. Als ik Neva wakker zou maken voor voeding (00.00 uur) drinkt zij fles niet leeg... voorheen deed zij dat wel, fijn dat Kaj dat wel doet.. Hoe was het bij de tandarts?
@2012mama: Eerlijk gezegd heb ik dat nog niet geprobeerd omdat ik idd bang ben haar eigen ritme dan te verstoren, maar zodra ze aan de pap mag wil ik dat wel gaan doen... zijn nog maar 2 weekjes dus dat hou ik nog wel vol hoor.. @Sefanja: Ik denk idd persoonlijk ook dat ze in die hangerige periode voor een sprongetje zit. ze wordt vrijdag 16 weken en is erg huilerig en hangerig. Het kan natuurlijk ook een nasleep zijn van de spuitjes he.... ik weet t niet. Ik vertroetel haar maar lekker goed nu, want dat heeft ze nu wel nodig hahaha Verder eff niet gelezen, ben namelijk aan t werk... ( slecht he....) snel weer verder.... tot straks x
@ Sefanja: Maylin is al iets ouder dan 3 maand, ze kan wel 7 uur achter elkaar slapen zonder voeding zij doet het alleen op het verkeerde moment. Dat moeten we dus veranderen. Die site kende ik al maar bedankt voor de link. @ Fidel: Lastig zeg dat ze overdag zo moeilijk wil slapen hopelijk gaat het snel weer beter. Goed dat je de HA hebt gebeld als je je zorgen maakt. Je hebt er dus weinig aan gehad dat is dan wel weer jammer misschien weet het CB het. Leuk he die ontwikkelingen @ yasminesmoeder: Als je borstvoeding geeft kan het idd wegblijven. Als je zeker wilt weten dat je niet zwanger bent moet je een test doen dat weet je het zeker. Gekolfde melk warmde ik altijd op in de flessenwarmer, maar goed geef nu FV. Hier liggen de kids op bed. Maylin een klein flesje gegeven straks om 22.00 uur weer en dan maar zien hoe het gaat.
Yasminesmoeder; mijn schoonmoeder verwarmt mijn melk voor mijn zoon in een kommetje met warm water. Op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding kun je vinden hoe je dat moet doen. Een fijne site, ik ga daar altijd even kijken als ik vragen heb. Zoon drinkt 5 tot 6 voedingen op een dag. Uit de fles drinkt hij variërend van 150 tot 180 cc.
Chelleke, fijn zeg, dat het beter gaat met Mila! En natuurlijk je ongi...gelukkig maar he? Tamtam,goed dat je gebelt hebt! Hoe ging het vandaag? Sefanja, ik heb Kaj idd wel wakker gemaakt, normaal drinkt hij zn flesje dan ook niet leeg hoor, maar gisteren had hij natuurlijk over de hele dag maar 3 flessen gehad he, dus hij miste echt wat. Hier om die reden wat jij beschrijft gelijk overgegaan van nr 1 luiers naar nr 3. En sindsdien geen lekkage meer, dus van 7 tot 7 zelfde luier Yasminesmoeder, ik heb in de kinderopvang gewerkt en daar ook opwarmen in warm water. Hier een lekker dagje gehad. Rond 5u richting schoonmoeder gegaan, daar gegeten, kids pyjama aan en Kaj laatste flesje gegeven, en daarna naar huis gegaan. Daar beide jongens slapend in bed gelegd..heerlijk! Morgenochtend lekker rustig, morgenmiddag werken...
even ego! vandaag gaan winkelen met de kids.. was er echt aan toe.. kleintje was gelukkig stil en sliep lekker door.. eenmaal thuis begon ze weer te huilen.. merk ook dat ze nu alleen maar rechtop wil zitten hahah.. voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts.. krijg het bobbeltje niet weggemasseerd.. ff vragen of ze het nog een keer goed na willen kijken of het echt een verstopt traanbuisje is.. lees allemaal enge dingen via google, word er een beetje naar en bang van..... in de middag naar cb voor de prikjes.. hoop dat ze er geen last van zal hebben..
chelleke het weer heeft inderdaad veel invloed op de kindjes en alle andere mensen! tamtam wat vervelend van fles laten vallen overdag hoe te veranderen weet ik niet sorry, hoe ging het bij jou bij de tandarts? fijn dat het cb je heeft kunnen helpen. hopelijk voor jou een goede nacht. 2012 mama ook al naar de tandarts die tandartsen hebben het maar druk met onze mama's. veel plezier bij de schoonfamilie. en hopelijk zijn je kinderen met het eens over het huis opgeruimd houden. dat lukt mij echt niet slapend uit de auto en in bed hij wordt altijd wakker. haha chelleke je moet vaker zeggen dat je niet ongi wordt dan wordt je het spontaan hihi. viktor laat er na de fruithap maar 1 uur soms 2 uur tussen dus geen vervanging maar uitstel van voeding. oho zp op het werk schandalig fidel ik verwarde me ook wel een smet die luiers ze lijken ook zo op elkaar. yasminesmoeder je kan de melk inderdaad opwarmen in een bak warm water, of wat ik doe is de melk op kamer temperatuur te geven. verder geen zwangerschap verschijnselen? sefanja, hij kon dat ook al met 1 week geloof ik. tandarts was bagger en shoppen super gekocht: 2 tshirts, 2 witte rompers lange mouw, 1 romper wit met lange mouw met opdruk, 2 blauwe romper met opdruk lange mauw, 1 broek en 1 bodywarmer die staat echt zo stoer. alles is wel 74\80 ongeveer want dan groeit hij erin. unox rare vraag maar hoeveel kolf jij in 1 voeding? viktor drinkt standaard 180 cc uit de fles maar dat krijg ik niet gekolfd. nou hier een gezellig dag lekker gewinkeld, en lekker gegeten wel er druk mijn schoonzus was er ook met haar gezin 2 kids 1 van 1 en 1 van 4 en die zijn allebei gek op viktor en die willen hem altijd aandacht geven ook met drinken en met slapen. maar ze zijn wel super lief. nu lekker mijn mandje opzoeken.
moesch,veel leuke dingen gekocht? Kaj wil ook revhtop zitten..herken het dus wel. succes vandaag bij de huiarts en cb! Miss geul, bij Finn luktehet slapend uit de auto halen altijd al goed. Kaj wordt vaak wel wakker, maar slaapt savonds dan zo weer. overdag niet trouwens. welke maat heefft viktor nu? Hier vanmiddag werken,nu lekker met mn jongens thuis...goede nacht gehad.
@ Moesch: Goed dat je toch weer gebeld hebt als je het niet vertrouwd. Fijn dat het winkelen goed ging. @ 2012mama: Werkse de komende dagen @ Miss Geul: Ook al lekker gewinkeld. Ik moest 2 gaatjes boren bij de tandarts had verdoving dus voelde er weinig van. Hier heeft Maylin een goede nacht gehad. Ze had om 22.00 uur de laatste fles gehad 160 cc gedronken en kwam daarna om 5.00 uur weer eerst speen gegeven, maar om 5.30 uur wilde ze toch een fles. Daarna heeft ze geslapen tot 8.30 uur. De vorige keer ging de eerste nacht ook goed daarna werd het steeds vroeger, dus nu moet ze het elke nacht gaan doen. Danian was alleen vannacht wel aan het spoken om 2.30 uur, dus moest er toch uit. Hij zat op de grond, dus ik denk dat hij aan het slaapwandelen was. Vanmiddag om 15.00 uur sollicitatie gesprek en daarna rij ik door naar mijn ouders in Emmen daar blijf ik tot er met zaterdag ff bijtanken. Ben benieuwd hoe het manlief afgaat met 2 kinderen. We gaan vast nog wel skypen. Ze zijn nu druk bezig op zolder en onder de grond, dus het is druk in huis.