mila zal figuurlijk dood geknuffeld worden door je chelleke ... Neva was gisteravond huilerig, je voelde haar darmen helemaal te keer gaan maar tegelijkertijd ook trek.. Om 17.30 uur kreeg een fles van 165ml en ze kwam om 20.30 uur weer... Terwijl ik het wilde rekken naar 22.00 uur maar een grote fles gemaakt van 200 ml, ze kreeg hem bijna op echt trekkies duzzz... Vannacht werd ik weer wakker om 02.00 uur, moeilijk weer in slaap komen, Neva werd om 03.00 uur even wakker maar na een speen draaide ze zich weer om. Flesje om 05.30 uur gekregen, mooie tijd ivm werk (als ik ochtenddienst zou draaien, geef ik haar rond die tijd een fles)... Daarna terug naar bed maar om 07.00 uur keihard gehuil (pijn huil), de darmpjes... ik heb haar bij mij genomen, getroost en ze weer in slaap gevallen tot 09.00 uur... Nu is zij rustig en tevree een flesje aan het leeg drinken. ik denk dat Neva het nog niet kan 7 uur achter elkaar slapen tamtam ze wordt net als ik even wakker en valt daarna weer in slaap... Meestal ligt zij nu rond 22.00 uur te slapen, wordt zij even rond 03.00 uur wakker, daarna valt zij tot 05.30 uur in slaap, flesje en dan weer tot 9.00- 9.30 uur slapen... Mijn dochter drinkt ongeveer hetzelfde als unox haar zoon... Alleen probeer ik laatste fles nu te verhogen... misschien moet ik dat ook maar gaan doen 2012mama maar waarom meteen naar 3 en niet naar 2? Alvast succes op je werk vandaag... Dat is een nadeel van google moesch maar goed dat jij voor je geruststelling een afspraak bij de huisarts heb gemaakt, zou ik ook doen... En wat zei je huisarts? Sterkte vanmiddag...
moesch sorry ik zie het niet goed op de foto. 2012mama viktor heeft verschillende maten: 62\68 en 74. hij heeft nu een trui van maat 74 aan en een broek maat 68. tamtam wat fijn dat maylin door sliep. wel vervelend dat finn nu weer aan het spoken was. komende nachten lekker door slapen meid en je man die red zich wel. sefanja wat rot van neva haar nacht. ik hoop dat neva haar krampp snel over is. viktor was gisteravond ook onrustig maar de omgeving was ook onrustig, gisteravond meteen in bed gelegd toen ik thuis kwam en toen kwam hij 2.00 en vanmorgen 7.00-10.00. dus ik heb ondanks die 2 voedingen verder kunnen slapen tot 10.00.
MissGeul; Laat ik het zo zeggen, ik stop met kolven als ik ongeveer 100 ml uit elke borst heb gehaald. Ik kan wel langer door kolven maar dan ben ik bang dat k weer overproductie ga creëren. Aangezien zoon max zo'n 180 drinkt en dat vast in de loop van de tijd meer wordt, kolf ik per voeding zo'n 200 cc uit beide borsten en vries dat in. Ik werk twee dagen, en kolf dan twee voedingen. Verder heb ik nog een voorraad in de vriezer staan. Zou een oxytocine neusspray je kunnen helpen om meer te kolven of kom je uit met de hoeveelheid die je nu kolft?
pfff wat een waardeloze dag, alles gaat stuk hier, auto problemen met de koppeling, niet vertrouwd dus.. wiel van de kinderwagen is er afgelopen en de deurkruk van willemijn der kamertje eraf... vrijdag de 13e??? vannacht wederom supernacht, mag nog steeds neit klagen hoor 22.30 op bed en om 08.15 melde ze zich, tot nu toe gaat t middagdutje eindelijk ook een keertje goed 11.30 op bed en nog geen een keer wakker geworden, op haar eigen kamertje!!! ( niet te hard roepen) heb ons ook opgegeven voor babyzwemmen, maandag 30 juli beginnen, heb er megaveel zin in, want ben zelf echt een waterrat, hoop op deze manier dat zij dit ook een beetje wordt, want papa vind t water te nat!!! even vraagje dames, in hoeverre passen jullie alles aan qua ritme voor de kleintjes, ik bedoel met verjaardagen markten etc etc. op verjaardagen zelf gaat t goed, maar merk dat ze dan een aantal dagen uit der rimte is en daardoor vermoeider jengelig etc.. wat ook weer vermoeiend voor ons is.. aangezien er de komende tijd een aantal verjaardagen voor de deur staan.. wat zouden jullie doen?? nu nog vervoer voor vanavond regelen want wil per see naar hondentraining, maar heb geen auto!!! me moeder is op verjaardag bij me zus, dus even verder zoeken...
unox omdat viktor maar enkele dagdelen per week naar de opvang gaat red ik het makkelijk. heb nu 15 voedingen in de vriezer, maar voel zo een druk om te kolven. vandaag lukte het niet want viktor wou vaker drinken en ik wou even bij slapen, nu dus nu bevroren melk mee gegeven naar het kdv.
fidel wat vervelend dat je een pechdag hebt. je vraag over ritme ik pas me niet aan, wij hebben van te voren gezegd dat wij ons niet aan passen aan ons kind en dat gaat gewoon goed, alleen hij vind zijn rust niet als er te veel kinderen bij hem komen zoals gister, daar heeft hij moeite mee.
ik krijg zojuist het kennismakingspakket binnen van disneyboekenclub echt zo leuk, elke maand krijg ik een boek en een luister cd binnen voor 10 euro. ik vind het helemaal leuk kan ik lekker beginnen met voorlezen voor viktor. ik was vroeger zelf ook gek op disney, dus viktor ook hopelijk.
bij de huisarts geweest en tis nog steeds niet duidelijk wat t nou is.. ze zei dat een verstopte traanbuis meestal aan de onderkant zat.. wel was de zwelling zacht, dus volgens haar niks engs.. ze d8 miss toch een verstopte traanbuis maar kon dat niet met zekerheid zeggen.. nu zijn we doorgestuurd naar de oogarts voor mijn geruststelling.. bij cb geweest en daar heeft de cb arts er ook naar gekeken.. zij kon ook niet zeggen wat het was.. voor haar ook onduidelijk en volgens haar zat het net iets te hoog voor een verstopte traanbuis.. dus het blijft nog ff spannend.. 30e een afspraak bij de oogarts..
@ Moesch: Idd nog spannend en dan duurt het ook nog zo lang. @ Fidel:Wat balen van je pechdag soms heb je van die dagen Ik pas me in zoverre aan dat ik 's avonds niet naar een verjaardag ga, maar dat deden we met Danian ook eigenlijk niet. De meeste mensen vieren het ook 's middags. Verder neem ik haar gewoon mee. Gesprek ging goed voor mijn gevoel was wel snel weer buiten. Krijg bericht of ik voor een tweede gesprek moet komen dus we wachten af. Wel stil zo zonder de kids, maar ook wel ff lekker. Hopelijk slaap ik komende nachten een beetje goed.
Hey meiden! Allemaal lang niet gesproken! Y. is echt een superbaby en ben erg blij met dit makkelijke mannetje. Sorry dat ik hier eeuwen niet meer geschreven heb, ik zie dat de samenstelling inmiddels ook al een beetje veranderd is (mensen bij gekomen en mensen weer weggegaan). Op hoeveel voedingen zitten jullie kleintjes nu? En hoeveel per flesje? En geven jullie nog een late avondvoeding? Ik ben sinds kort helemaal gestopt met BV en ik zit nu op 5 x 180 cc.
Ik heb er eigenlijk niet zo over nagedacht, maar meestal komt er bij ons na een drukke dag komt een rustige dag fidel... Veel knuffelen, krioelen en rust. Wij passen ons verder niet aan. Een oogarts kan je denk ik iets meer vertellen over wat je prinsesje heeft, dan een huisarts of iemand van consultatie bureau... Wat goed dat zij jou door hebben gestuurd. Wie weet is het niets, maar dan weet je dat in ieder geval en zit je niet in het ongewisse moesch. Wanneer zou je bericht krijgen over tweede ronde tamtam, konden zij jou dat zeggen? Ik hoop dat gevoel bevestigd wordt en met je door willen gaan... I cross my fingers for you... Hallo Maud volgens mij kennen wij elkaar niet, ik zit sinds april bij de april mama's, dat komt omdat ik van origini een mei mama ben... Mijn dochter Neva is met 35.4 weken geboren, vermoedelijk door zwangerschapsvergiftiging en scheur in mijn vliezen... Ik was op 13 april opgenomen, spontaan braken mijn vliezen waarop de ween volgden... Zaterdag 14april om 11.05 uur is onze dochter geboren... Neva zou eigenlijk eergisteren 9 weken oud zijn, maar is 13 weken oud. Ze weegt 4.8 kilo... Ze vraagt nog steeds om 5 voedingen, ik bied 165 ml aan... En kijk wat zij daarvan op kan. De ene keer krijgt zij late avond fles en de andere keer niet, afhankelijk hoe laat zij komt en of heeft gekregen.
sefanja, ik hoop idd dat het bij de oogarts duidelijk word wat het nou is.. dochtertje weegt nu trouwens 5900 en is 57.5cm.. haar ontwikkelingen gaan ook helemaal prima! ze zit nu op 4 x 165cc en 1x 200cc..
moesch wat een geruststelling dat ze je nu serieus nemen, wel vervelend dat het waarschijnlijk toch geen traanbuis is ik ben benieuwd wat het wel is. je kleine groeit goed lees ik gelukkig. tamtam ik ga voor je duimen, veel plezier en lekker uitrusten deze dagen en vooral nachten. maud ik geen nog volledige borstvoeding en de hoeveelheid wisselt per dag. sefanja ik zie nu net pas dat neva op dezelfde dag jarig is als mijn vriend. hier een huilende viktor heeft erg last van krampen ik stop ook even met de fruithap en geef afgekolfde melk want hij drinkt ook erg onrustig zijn temp is 73,6. ik heb hem extra in bed gedaan, zijn buik en rug gemasseerd, fietsen met de benen rond lopen kruik op zijn buik maar niets hielp, net tijdens de fles viel hij in slaap oja daar zat een beetje olie in voor soepelere doorstroom. nu slaapt hij onrustig, ik hoop dat hij zich morgen weer goed voelt.
Miss Geul, Viktor dus ook een lekker groot jongentje! Vervelend dat Viktor nu uit zn doen is! Sefanja, ah, nu vat ik hem! Ik ben inderdaad van 1 - 3 gegaan, en dat ging goed..vond het, zeker met doorslapen, wel zo fijn om een iets grotere capaciteit te hebben Fidel, oje, alles kapot. Zulke dingen komen ook altijd allemaal tegelijk. Leuk, babyzwemmen! Vind ze vast heerlijk, Kaj iniedergeval wel. Ik pas mij eigenlijk helemaal niet aan het ritme van de kids aan..ben altijd alles gewoon blijven doen met kids. Ik kan niet alles om hen laten draaien, zit gewoon niet in me, en merk dat mn kids ook (daardoor?) erg makkelijk zijn. Wat Miss Geul zegt, dat zgeggen wij ook. De kids zijn bij ons gekomen en niet wij bij de kids, dus... Tuurlijk is dit wel tot bepaalde hoogte bij bijvoorbeeld ziekte is het natuurlijk anders. Moesch, vervelend dat je nog niet weet wat het is! Tamtam, hoe is het in Emmen? Ik werk daar ook Raar he zonder kids? Ga je nog wat leuks doen daar? Goed dat je gevoel goed was over het gesprek! Maud, wat fijn dat jullie een akkelijk mannetje hebben, wij hier ook Kaj krijgt inmiddels (sinds 3,5 week geleden) 4 voedingen van 210ml. Meestal rond 7.30/10.30/15.00/19.00. .Ik doe in de laatste fles (7u rijstebloem). HIer dus geen late fles meer. Kaj slaapt vaak van 19.30-7.30 Hier vanavond gewerkt, nu even nog zitten en dan mn bedje in. Beide jongens lagen al te slapen toen ik thuis kwam, uiteraad Morgen weer een late dienst.
2012mama die theorie hebben wij ook, hij komt bij ons en niet andersom. en gelukkig is viktor daar ook heel makkelijk in. hij slaapt overal, eet overal. ik merk alleen dat hij het niet leuk vind om onder een doek te drinken dus als we ergens zijn en hij onder een doek zit is hij erg onrustig.
nou viktor had vannacht een volle broek, de ontlasting was wat dikker maar dat kan komen door fruit. hij krijgt nu de fles met kolfmelk dit is zijn ritme geweest: 3.00 180cc, 7.00 140cc tot nu. ik blijf dit vandaag nog zo doen ik wel weten wat hij drinkt. ik kolf als hij net de fles op heeft. vandaag a ik naar mijn oma met mijn ma ze komt me zo ophalen dus ik ga viktor maar even aankleden.
Goedemorgen Ik doe de gordijnen open en wat zie ik door de wolken heen komen, zal het nou toch zo zijn dat vandaag het zonnetje gaat schijnen... "Vind ik leuk".. Ach, zolang het maar droog is... Neva heeft gisteravond om 22.30 uur een kleine fles (bied 100ml aan maar drinkt standaard 60ml op) gekregen... Deze fles krijgt zij puur als extra boots voor nacht, want haar laatste fles was om 20.30- 21.00 uur... Ze heeft vandaag tot 05.30 uur geslapen, voeding en daarna tot 09.00 uur geslapen... Ze huilt niet vanwege honger maar ligt onrustig haar hoofd heen en weer te bewegen... Na de fles doet ze eventjes en valt met speentje in slaap... wanneer mag je eigenlijk naar de oogarts moesch? Arme Viktor, hopelijk dat die stomme krampjes snel over gaan... Zou dat aan de fruithapjes kunnen liggen, dat zijn maag er toch nog niet zo goed tegen kan? Temperatuur zal wel 37.6 zijn miss geul ... Ik lees dat Viktor een volle luier heeft gekregen vannacht, Neva heeft ook altijd enorme krampen als zij moet poepen, zijn de krampen nu ook weg? Ik moet 's nachts nu echt wel een luier verschonen, want anders houdt Neva het niet droog 2012mama... 05.30 uur verschoning en voeding gaat op zich nog goed... Maar je hebt mij wel aan het denken gezet, ze plast zoveel dat ik om het uur een luier sta te verschonen... Bij kruidvat zijn de midpakken nu 50 % korting, ik ga maar nr 2 halen...