@ Miss Geul: Fijn dat je kledingkast weer gevuld is altijd fijn. @ Chelleke: Ik zit ook op 5 flessen en ga vanaf volgende week(dan is ze 4 maand)rijstebloem toevoegen en dan zie ik wel hoe ze het gaat doen. Mocht ze veel langer gaan slapen dan ga ik de 5e fles ook afbouwen ze geeft het vanzelf wel aan denk ik. @ Fidel: Fijn zeg dat de test nu goed was @ Vruchtje: Moet morgenavond voor het eerst werken Dat is niet zo fijn dat Y uit haar doen was. Gelukkig heeft ze thuis wel goed gedronken. Ja Danian stopt, omdat ik geen werk heb. De laatste 4 maanden kregen we al geen vergoeding meer van de belastingdienst, omdat ik niet werk, maar we konden die halve dag per week nog wel zelf betalen, maar vanaf September krijg ik geen WW meer, dus dan kunnen we dat geld hard genoeg gebruiken. Peuterspeelzaal heb ik hem voor aangemeld, maar daar is een wachtlijst, maar ik denk dat we daar zelfs geen geld voor hebben straks Hij speelt nu gelukkig ook veel met de buurkinderen, dus kinderen heeft hij wel om zich heen.
eerste werkdag was best zwaar.. mistte mn kindjes heel erg.. de dag duurde ook erg lang.. eenmaal thuis, flink geknuffeld met mn poppetjes! morgen lekker vrij en dan nog 2 dagen werken.. best zwaar 3 dagen van 9uur!! hoop er snel in te komen!
@vruchtje: de laatste fles krijgt ze om 22:00u. en d eeerste voorheen altijd tussen 8 en 9 alleen sinds een paar dagen juist nu ik de rijstebloem toevoeg komt ze eerder... Trouwens dames. wanneer jullie kleintje wakker is en jullie horen hem/haar brabbelen, gaan jullie er dan heen of laten jullie ze brabbelen en gaan jullie ze alleen ophalen voor de fles als ze echt huilen? Vind dat soms wel lastig namelijk...
@ Moesch: Kan me voorstellen dat het zwaar was hopelijk wen je snel aan het nieuwe ritme @ Chelleke: Heeft ze echt honger als ze zo vroeg wakker is misschien als je haar een speentje geeft dat ze weer verder slaapt? Als Maylin wakker wordt en ze huilt niet dan laat ik haar altijd wel even liggen, als ze brabbelt vind ze het vast wel gezellig in haar bedje Meestal is ze het na 30 minuten ook wel zat en laat ze wel weten dat ze er uit wil.
@ tamtam: Speentje wil ze dan niet en als ze me vervolgens ziet is ze klaar wakker en begint ze kei hard te lachen.... ik weet t niet. we zullen wel zien hoe t loopt, haal haar gewoon om 22:00u weer uit bedje voor de laatste fles en dan zullen we wel zien... zal wel even een periode zijn...
Zo, de dag zit er weer op. Net bij vrienden gegeten, was gezellig. S wilde niet slapen daar dus ligt nu pas in zn bedje, flesje kreeg hij om 18.30al dus ik gok dat hij vroeg wakker wordt morgen maar dat zien we wel. Chelleke, wij hebben hier gewoon in eens de fles weg gehaald en kijken hoe hij het deed. Eigenlijk precies hetzelfde als ervoor dus S had de fles niet nodig. Als ze vroeger komt kan ook doordat je wat wijzigt in haar schema, is hier ook vaak een paar dagen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze er niet aan toe is, dan zou ik haar gewoon op 5 flessen houden. De ene keerlaat ik hem brabbelen, de andere keer haal ik hem er meteen uit. Ik heb daar niet echt een wijze voor. Tamtam, rot zeg dat jullie er geen geldmeer voor hebben. Tis toch wat met die crisis he Vruchtje, sneu dat Y niet helemaal in dr hummetje was. Gelukkig heeft ze later wel goed gedronken. MoesCH, eerste dag zit erop!Vanaf nu wordt het alleen maar makkelijker Ik ga lekker slapen, hopelijk een goede nacht voor iedereen!
vruchtje een hele vuilniszak vol met kleding gevonden bij mijn zus: zij is veel afgevallen dus veel was te groot en heeft niet veel kasten ruimte meer nu ze bij mijn ouders woont. wat vervelend dat y niet in haar hum was op de opvang veel succes morgen voor de prikjes. ik ga ze woensdag halen de prikjes. tamtam wat rot dat je kind om die reden hebt moeten uitschrijven. ik hoop dat de psz wel gaat lukken. moesch hopelijk wen je er snel aan dat je werkt. chelleke ik laat viktor eerst lekker brabbelen en pas als hij boos gaat brabbelen ga ik hem pakken. noosa fijn die gezellige avond wel vervelend dat s daar niet wou slapen, is s een makkelijke slaper of moeilijker? hier een gezellige dag gehad nu lekker naar bed morgen viktor naar de opvang ik ga: sporten\huishouden\huiswerk doen. dus een drukke dag ingepland. groetjes
Balen noosa van de chaotische periode , gelukkig reageert je kleine manneke goed op de voeding, slaapt beter en overdag lekkerder in zijn vel... Wat wil je als moeder nog meer? Hier nog steeds 5 flessen, ik bied 200 ml aan... Bij de laatste fles krijgt Neva sinds gisteren 1 schepje rijstebloem vanille door om te wennen... Fruithapje wil zij nog niets van weten... Spuugt zij uit. Is inbakeren geen belemmering in lichamelijke ontwikkeling naarmate zij ouder worden? of wordt dit echt geadviseerd door kinderarts? AL vaak bij de fysio geweest voor afplatting en voorkeurshouding? http://www.icare.nl/repository/brochures/1251665/1251716 http://www.diakonessenhuis.nl/Patientenfolders/publicatie/80024%20Houdingsadviezen%20(draaiing%20naar%20rechts)%2022-4-2011.pdf misschien heb jij er wat aan... Nog steeds last van bekken problemen? Is dat door bevalling gekomen? Ja, onze kinderen zijn dan zeker alweer groot 2012mama.. ik blijf mij nog verbazen over het feit dat onze dochter zelfs lichter was... Is het nog gelukt om buitenboel te verven? of heeft de regen het verpest? Dank je wel miss geul van je reactie op foto... Soms zit alles krom in elkaar, vriendin van mij is jarenlang geterroriseerd tot ernstige bedreigingen/ zelf fysiek geweld aan toe (door onze over buurman) en politie kan er niets mee... Nu na jaren te vechten voor je eigen recht, privacy en veiligheid voor jezelf en kind is hij beboet met (lach niet) taakstraf en kleine boete... Terwijl hele buurt van voor hem is... Heb je wat uit kledingkast kunnen plunderen? zeker leeg achter gelaten okeej fidel mag ik vragen waarom zij deze test moet ondergaan? Gefeliciteerd dat je kleine geslaagd is voor gehoortest. Whaha hier ook chelleke ze smult ervan, alleen drinkt zij wel langzamer... Misschien een sprongetje... Neva komt ook sinds drie dagen midden in de nacht 03.00 uur, dan geef ik speen en kan het uitrekken tot 05.00/06.00 uur en daarna is zij om 09.00 uur wakker... Voorheen nachten doorslapen, wakker maken voor fles en daarna slapen tot 10.00/10.30 uur... Het is helemaal niet erg om op 5 flessen te blijven zitten... Neva zal waarschijnlijk ook niet naar 4 flessen gaan en consultatie bureau zei dat ik daar geen problemen van moest maken en dat sommige baby's deze behoeftes soms hebben tot vast voeding in spel komt... dank je wel vruchtje Succes morgen voor de prikken... Neva moet 08 augustus weer... even bijkomen van je eerste werkdag moesch, wel fijn dat je nu 1 dag vrij heb. Je kan het dan een beetje verwerken... Neva ligt naast mij op kamer chelleke Als zij geluiden maakt probeer ik te rekken met speen en anders krijgt zij echt de fles... Hoe doe jij dat?
Miss Geul, altijd fijn zo shoppen! Als S slaapt slaapt hij goed, maar we bakeren hem in en zonder doek heeft hij wel moeite. Gelukkig kon hij nog wel lachen S nachts slaapt hij gelukkig super en na zn eerste flesje ook.
chel, ik denk dat je die 5e fles er el af kan halen, en dat mila dan nog steeds even lang slaapt. Hier drinkt Kaj ook 950 als ik hem dat aanbied, maarmet 800 is hij ook tevreen. Hie die laatste fles in 1x gstopt. Kaj slaapt met en zonder rijstebloem trouwens even lang, maakt voo hem niet uit. Overdag haal ik Kaj wel op als hij wakker is, lekker spelen enz... sochtends laat ik hem wel lekker liggen. Fidel, fijn dat de testgoed was, hoe was het zwemmen? Miss geul, fijn dat je geslaagd bent..leuk, nieuwe kleren, en dan zo goedkoop ik ga zaterag naar de prrimark, schijnt ook nit duur te zijn. vruchtje, we hebben een redelijk begin voor het verven gemaakt..vandaag gaan we niet bezig, morgen weer. succes vandaag op het cb. Hier zo ff de stad in met z'n 4tjes en vanmiddag lekker ijsje halen bij vrienden. Gewoon gezellig dagje dus Manlief heeft nu een weekje vakantie, dus is wel heel lekker!
2012mama, primark is zeker leuk en niet duur. Al is het wel vaak mega druk! Wil binnenkort ook weer een keer, hoop dat ze leuke jongensdingen hebben. Gezellig een weekje vakantie. En jij ook of moet je werken? Hier een goede nacht ondanks de vroege avond voeding. S kwam om half 7. Nu ligt hij zonder inbakerdoek in zijn bedje, lijkt wel of hij aan het zingen is. Ben benieuwd of hij nog gaat slapen. Verder geen plannen vandaag, lekker in huis rommelen
Gisteren met vrienden om 19.00 uur drie kilometer gelopen om Toolenburg, een meertje in Hoofddorp, daarna na geborreld in Long Island... Heerlijk... Neva lag voldaan in mijn armen... Neva zit weer in oude ritme... Vermoedelijk een sprong (volgens "oei,ik groei") die zij gemaakt heeft als wij de uitgerekende datum aanhouden... Ik blijf het mooi vinden die ontwikkelingen die de kleintjes door maken... Verder een rustige dag vandaag.. Het weer is er ook niet naar... Dreigt te regenen en soms gebeurt dat ook... Misschien nog even langs schoonzus... Maar anders lekker knuffelen en spelen met mijn kleine meid, na een boodschapje in het dorp... Vanavond krijgen wij bezoek, erg gezellig... veel plezier in de stad 2012mama... Gaan jullie verder nog wat leuks doen? Dat is netjes van s noosa, geniet van je dag
@sefenja de uitgebreide test is puur doordat ze een bloedtranfusie heeft gehad, je kan je voorstellen als al t bloed vervangen wordt dat t toch een beschadiging kan achterlaten, blijkbaar is dan de oren die het eerste worden aangetast, vandaar puur door de bloedtransfusie dus. @fruithapjes t gaat hier iets minder, ze ontdekt echt der tong die gaat alle kanten op, maar ze doet wel een beetje der mond open, als ze vol/flauw is begint ze te mopperen, dan stop ik ook, en valt ze in der box vaak in slaap.. @babyzwemmen wie vrooeg t, t was geweldig, tis een klein zwembadje, 1.39 diep, en willemijn vond t geweldig, liedjes zingen en beweging maken int water, helemaal lachen, van de kant int water tilln belletjes blazen tegen der buik helemaal fantastisch, zelfs de hele les ( 30 min) volgehouden, thuis kompleet uitgeput, normaal slaapt ze van 20.00 tpt 23.00 maar een uurtje, nu achter elkaar doorgeslapen vanmiddag deheupecho en dan tot rust komen want merk wel dat t me wel uitput..
Fidel, wat leuk zeg babyzwemmen! Ik ben daar ook voor aan het kijken maar het is precies op de dagen dat ik werk helaas.
@ Noosa: Fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad @ 2012mama: Lekker dat je man een weekje vrij is. Veel plezier vanmiddag @ Sefanja: Fijn dat Neva weer wat lekkerder in haar vel zit en dat het gisteren gezellig was. @ Fidel: Succes met de heup echo vanmiddag. Fijn dat het zwemmen geslaagd was. @ Vruchtje: Succes bij het CB Hier een bagger nacht precies wanneer ik het niet kan gebruiken Moet vanavond voor het eerst werken van 17.00 uur tot 19.00 uur gelukkig maar 2 uurtjes. Danian had 3 nachten niet gehuild, maar vannacht was het weer raak om 2.15 uur begon hij. Eerst ik er 2 keer heen toen manlief daarna bij ons in bed en om 4.00 uur weer in zijn eigen bed. Lag ik eindelijk hoorde ik Maylin om 4.30 uur speen gegeven om 5.00 uur weer en om 5.45 uur de fles. Daarna heeft ze geslapen tot 9.15 uur. Ik had de wekker van Danian ook wat later gezet om 8.30 uur, dus tot toen heb ik kunnen slapen. Vanmiddag maar ff liggen. Moet ook ongi worden en heb hoofdpijn door te weinig slaap, dus al met al voel ik me niet top, maar goed hopelijk aankomende nacht een betere nacht. Ik had gisteren ook de uitslag van mijn uitstrijkje gehad en alles was gelukkig goed. Vandaag lekker rustig aan doen en op tijd eten wat dat betreft is 17.00 uur beginnen wel een rot tijd.
sefanja het zit allemaal zo krom in elkaar niet te geloven. kledingkast van zus gehalveerd maar wel afgesproken dat als ze weer meer kastenrumte heeft dat ze weer terug komt halen noosa gelukkig zo een goede slaper. leuk he om te horen als ze lekker kletsen of zingen. 2012mama is inderdaad niet duur, maar de primarkt in rotterdam vind ik te druk, daar kom je met een kinderwagen niet ver. sefanja veel plezier vandaag en met je bezoek. fidel succes met de foto leuk dat babyzemmen en lachen met het fruithapje die tong ontwikkeling ik zie het ook bij viktor die tong is echt aan het ontdekken hoe het moet, ook al lukt dat nog niet altijd. tamtam wat rot zo een nacht, hopelijk vanmiddag bij slapen en vanavond meteen naar bed als je thuis komt. wel fijn dat je uitstrijkje goed was meid. hopelijk aankomende nacht een betere nacht. hier een goede nacht geslapen van 23.00-6.30 vanmorgen viktor naar de opvang gebracht even gesport maar het beviel niet dus afgekort ik val op het moment toch netjes af en ik beweeg iedere dag dus ik maar me niet et veel zorgen ook. nu even huishouden, huiswerk en om 2 uur afspraak bij de huisarts voor anti conceptie
Dank je wel voor de uitleg over gehoortest en bloedtransfusie fidel Misschien is ze nog niet aan toe om aan fruithapje te beginnen of een aantal dagen volhouden en stug blijven proberen... Het is toch iets nieuws wat zij voorgeschoteld krijgen... Wat leuk om te lezen dat jij en Willemijn plezier hebben gehad met zwemmen, ik krijg nu ook zin om te gaan zwemmen. Wordt niet in dank af genomen als ik de eerste keer zonder man ga zwemmen, dan maar wachten op een weekend waarin wij kunnen gaan zwemmen... Ik heb geen hasat, maar wel zin.... Succes met de heupfoto, wil jij laten hoe dat in zijn werking gaat? Neva moet in september... Heb tamtam het idee dat Danian nog niet goed kan vertellen wat er aan de hand is en daarom huilt? Is het wel goed om hem bij je in bed te nemen, het lijkt mij ook een stukje aandacht... Of pakt hij de gelegenheid niet als jij bij hem bent om niet te hoeven slapen? Jij neemt al de dag met Danian door, dat is heel goed... Merk je ook wanneer Danian een goede dag achter de rug heeft beter slaapt (met actieve en rustige momenten)... En na een drukke dag met veel nieuwe evaringen slecht slaapt? Een vaste regelmaat in je dag en slaapritueel heb jij toch met Danian? Misschien een gekke vraag, maar ben jij duidelijk tegenover Danian wat jij goed en onacceptabel gedrag vind en wat consequenties kunnen zijn als hij de grens bij jou heeft bereikt? Misschien anders eens gaan praten met een arts over slaapgedrag
@ Sefanja: Wij zorgen dat hij na het eten rustig tv gaat kijken bijvoorbeeld en niet druk doet. Gisteren hadden we een rustige dag en de dag ervoor een drukke, dus je zou dan zeggen dat hij eergisteren slecht zou slapen. Ik geloof niet dat hij het bewust doet want hij is echt overstuur en je merkt aan hem dat hij aan het dromen is. Als hij gewoon wakker is speelt hij gewoon op zijn kamer, dus als het aandacht is zou hij dat ook niet doen denk ik. Soms denk je dat hij wakker is, omdat hij gewoon praat, maar dat is niet altijd zo. Wij laten heel goed blijken waar de grens ligt dat weet hij ook en wat de consequenties zijn als hij iets doet wat wij niet goed vinden. Ik heb jeugdzorg net gebeld en ik wordt binnen 2 dagen terug gebeld.