April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chelleke: wij gaan vers geven en beginnen met fruit. Ga eerst pureren en langzaam aan steeds grover geven en vanzelf stukjes. Raar hoor dat ze afplatting krijgt terwijl ze wel haar hoofdje draait.

tamtam: was het leuk in het sprookjesbos?

Sefanja: lekker gezwommen en waar zijn jullie geweest?

Miss g: vervelend dat Viktor zo onrustig is, kleintjes voelen veel aan wat dat betreft. Y heeft reflux eigenlijk iets waar best veel kindjes last van hebben. Gelukkig gaat het nu beter:).

Hier een lekker dagje gehad. Visite gehad en de kids waren allebei heel vrolijk, fijn dus!! Y wil haar flesje steeds vroeger omdat zij ook eerder wil slapen. Zo kreeg ze eerst de laatste fles om 21.30 nu is dat tussen 20:00 uur en 20:30.

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama werkse dit weekend.

tamtam de foto's zagen ernaar uit dat het erg gezellig was.

sefanja wij hebben heerlijk weer gehad jij ook??

chelleke wat rot van die afplatting ik dacht na 3 maanden dat je niet meer zo snel zou gebeuren want dat is het schedeltje harder maar dat valt tegen als ik het zo lees.

fruit ben ik begonnen met eerst halve potjes en later hele potjes en hij eet nu altijd een heel potje helemaal leeg.

vruchtje hopelijk groeit y snel over die reflux heen of werken de medicijnen snel goed.

hier een goede dag viktor heeft het weer geweldig gedaan sliep bij mijn schoonouders op de grond bijna 3 uur en ik zat buiten toen ik hem hoorde wou ik hem pakken zat hij bij mijn schoonzus, mijn zwager vond het tijd worden om wakker te worden dus had hem wakker gemaakt:x
    de rest van de dag ging goed, hij heeft genoten van de peer en toen ik hem daarna op zijn buik op de grond gelegd had ging ik even later kijken lag hij mij op zijn rug aan te kijken nou ik was me daar toch trots!
    ik heb zo een goede kanjer.

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Fijne dag gehad dus. Fijn zeg dat Y steeds eerder de fles wil en dat ze dat zelf aangeeft.

@ Miss Geul: Wat vervelend zeg dat ze Viktor wakker hebben gemaakt daar zou ik ook boos om worden.
    Gelukkig is het allemaal wel goed gegaan.
    Viktor is dus goed bezig met rollen.

Hier ook weer een top nacht 6.30 uur Danian weer huilend wakker(wat het toch is:() bij ons in bed en om 7.00 uur was Maylin wakker.
    Hij is ook best bang voor dingen.
    In het sprookjesbos ook sommige dingen wilde hij niet naar binnen als het er donker was of als hij niet kon zien wat het was best lastig.
    Vandaag genieten van het mooie weer we gaan barbecueën bij mijn schoonouders.

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam genietse vandaag en er is natuurlijk best veel veranderd voor danian met de komst van maylin dus hij moet ook wennen denk ik.

hier weer een goede nacht:
    00.00-7.00-10.30

vandaag gaan mijn ouders oppassen ik ga met 2 vrien en vl naar een spa en daar gaan we in bad met vissen:( daarna gezellig met zijn allen bbq bij mijn ouders. maandag, dinsdag en woensdag weer aan de slag.....

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zo meiden allemaal een lekker weekend gehad?

Tamtam: ik herken dat wel hoor wat je aangeeft dat Danian steeds op precies dezelfde tijd wakker wordt. Je kan de klok erop gelijk zetten hé. Finn heeft ook van die fases gehad heel normaal dus al is het soms vroeg en daarom vervelend haha. Ook "bang" zijn voor dingen komt mij heel bekend voor. Finn had dat ook in het sprookjesbos en heeft het met nog wel meer dingen als het er voor hem eng uitziet. Ook al gaan we met hem mee hij wilt echt niet en gaan hem uiteraard niet pushen komt vanzelf wel weer.

Morgen helaas weer aan het werk:(. Met Y gaat het de laatste paar dagen gelukkig stukken beter. Drinkt nu in andere houding en huilt niet meer tijdens de fles:).

We zijn ook via de kinderarts bij de kinderfysio geweest in het ziekenhuis ook voor mijn eigen gerustheid. Ze zei dat ze niet kon zien dat Y een voorkeurshouding heeft op dit moment. Ook aan haar hoofdje kon ze niets zien. Maar toch ligt madameke zo vaak te slapen op links en ik kan het nog steeds maar niet zo goed loslaten ondanks wat zij zei:(. Soms vind ik mezelf ook oerstom en vermoeiend grrrrrrrrr. Soms kijk ik s nachts als ik moet plassen op de camera en zie haar dan wel op een andere kant, maar voor mijn gevoel zie ik dat te weinig.

6. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Hey dames,

Ik kom even snel om het hoekje kijken...
    De meeste van jullie vroegen mij hoe het zwemmen was...
    vruchtje het was "Estafette", erg leuk zwembad... Ik was er nog nooit geweest.

Neva vind het kleine pierebadje niets aan, huilen en huilen... Ik heb haar opgepakt en wij zijn een badje verder gegaan 15 cm en 30 cm diepte... Neva in zo'n band (dat nog iets te groot was) en praatjes voor tien...

DSCN1014.jpg

Vandaag mama&papa shower georganiseerd...
    Mijn schone zuster had wel door dat er iets ging gebeuren maar waar, wat en wanneer nog niet, wel stiekem lopen vissen bij iedereen... Vandaag zou zij om 10.30 uur onze dochter halen, wij zijn vandaag 1 jaar getrouwd en zij zou gaan oppassen... Ze komt met slaperig hoofd aanlopen en ziet op de deur ballonnen hangen, meer dan dat hoefde niet... Ze wist het meteen... Mama is in de watten gelegd, ze mocht bij Mamashower.nl een nieuw garderobe uitzoeken... Om 13.00 uur kwamen de mannen, spelen vrouwen versus mannen. papa moest de hele dag met 5 kilo op zijn buik lopen, eens voelen hoe een zwangere vrouw zich voelde.. Na elke spel kreeg papa een cadeau... Alle cadeau's had te maken met brandweer, iets waar hij helemaal weg van is... Ze kreeg hij brandweer mutsen, T-shirts, pyjama, sokken, slab en een loopauto van de brandweer voor hun kleine jongen... Ter afsluiting bbq, Neva is daarna met schoonzus mee naar huis gegaan. Zij is voor het eerst uit logeren, erg onwennig maar wel in hele goede handen...

morgen een bruiloft...

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje wel fijn dat de kinderarts en kinderfysio goed te spreken waren over y. en het is zeker moeilijk om dingen los te laten, het is wel je kanjer dat is niet niets.

sefanja wat leuk dat neva het baby badje te weinig vond en het grotere bad wou. leuke foto.
    wat klinkt dat als een super leuk feest.
    en veel plezier vandaag op de bruiloft.

ik mag vandaag weer werken nadat ik gister laat ben gaan slapen door de buren(tv hard en ruzies). ik ben klaar alleen nog tanden poetsen viktor aankleden en eten geven en dan zijn we klaar.
    dames aankomende dagen kom ik niet vaak online.

groetjes

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    #3028 tamtam78, 13 aug 2012
    Laatst bewerkt: 13 aug 2012
    @ Miss geul: Werkse vandaag.

@ Sefanja: Wat een leuke foto. Fijn dat Neva uiteindelijk het zwemmen leuk vond en meteen in het grote bad grote meid hoor.
    Altijd wennen als je meisje uit logeren is, maar ze is in goede handen.
    Veel plezier op de bruiloft vandaag

@ Vruchtje: Fijn dat de kinderfysio niks aan Y haar hoofdje kon zien. Het loslaten is lastig, want je wilt toch dat het goed blijft, maar je doet het hartstikke goed gewoon in de gaten houden. Fijn dat Y zich weer lekkerder voelt.
    Danian dwingen heeft idd geen zin, want dan is het gillen zal vanzelf wel goed komen.
    Werkse vandaag.

Hier op zich een goede nacht tot 5.00 uur toen was Danian weer aan het huilen. Om 5.15 uur moest manlief er weer uit, want hij is vandaag na 4 weken vakantie weer aan het werk. Tot 6.00 uur bleef ik lopen naar Danian toen heb ik maar gezegd dat hij mocht spelen op zijn kamer kon ik nog even in bed liggen. Om 6.45 uur werd Maylin wakker fles gegeven en nu ligt ze lekker te slapen.
    Vandaag een rustig dagje. Eind van de middag komt de kapster even mijn haar weer kleuren en weer kort.
    Vandaag ben ik ook begonnen met het Sonja Bakker dieet.
    Heb 2 boeken van haar en na de zwangerschap van Danian ben ik daar ook mee afgevallen, dus hoop nu ook.
    Moet er nog 17 kilo af om op het gewicht te zijn van voor de zwangerschap en dan nog 6 dan zit ik op een gezond gewicht.
    Eerst de zwangerschaps kilo's maar dan de rest.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sorry, al even niet geweest, maar het is hier een beetje hectisch.
    Manlief is al 3 weken niet helemaal fit. Vorige week naar de huisarts geweest, maar toen moest hij uitzieken.
    Het weekend ging het echter slechter in plaats van beter, dus heeft hij zich vandaag ziek gemeld, en zijn we samen naar de huisarts geweest. Hij heeft iniedergeval een keelontsteking. Verder is er bloed geprikt dus dat morgen even afwachten.
    Vanavond werd hij "echt" ziek...veel braken en rillen van de koorts (40 graden.)
    Nu ligt hij op bed en de kids ook, dus even tijd voor mezelf..
    Heb mezelf ook ziekgemeld. Had eigenlijk slaapdienst, maar kan gewoon niet wegblijven nu, wb de kids, Manlief heeft echt helemaal geen energie..

Morgen met Kaj naar het bureau..ben benieuwd!
    Hij heeft vandaag het rollen van buik naar rug ontdekt.

Tamtam, wat een leuke foto's van dat sprookjesbos!
    Dus vandaag weer het normale leven?

Chelleke, balen zeg van het hoofdje! GEen idee wat je zou kunnen doen.
    Het fruit eten bouw ik niet echt op...Kaj krijgt potjes en eet dat nu sinds een week. En sinds 3 dagen hele potjes.
    Hij mag eten zoveel hij wil zeg maar.
    Ik zou het een beetje prakken trouwens.

Miss Geul, hoe was het bad met vissen? en hoe heeft Viktor het bij jouw ouders gehad?
    Lastig en vervelend dat de buren je wakker houden. Ben je de dag een beetje doorgekomen?

Vruchtje, Finn is hier idd ook altijd op dezelfde tijd wakker..altijd half 7.
    Fijn dat de fles goed gaat!

Sefanja, wat een mooie foto van het zwemmen.
    Hoe ging het logeren van Neva?

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zo meiden wat een dag.....hier 2 kindjes die niet lekker zijn zo zielig. Y erg verkouden, hoesten en verhoging. Finn gewoon echt ziek hij is ook niet naar het kdv geweest. Dat is lastig dat ze elkaar waarschijnlijk aansteken.

2012mama: wat vervelend dat je man zo ziek is. Ook pittig dat jij nu alle zorgen draagt in je eentje. Hopelijk knapt hij weer snel op. Succes morgen bij het CB

Sefanja: leuk zwembad hé de Estafette daar komen wij ook regelmatig met Finn. Kunnen dus ook een keer met Y gaan water niet te koud? Ziet er leuk uit op de foto:)

Tamtam: wat knap dat je weer gaat starten met het Sonja dieet. Ik ben daar ook ooit eens goed mee afgevallen en de kilo's bleven eraf. Jammer dat je man weer moet werken niet normaal dat de 4 weken alweer om zijn zeg. Kort nachtje dus dat Danian zo vroeg wakker was.

Chelleke: afplatting is vervelend, maar kan zeker ook nog wegtrekken. Helemaal als ze straks minder op hun hoofd liggen doordat ze gaan omrollen en zitten. Volgens mij kan het zelfs bijtrekken totdat ze 2 jaar zijn én gelukkig krijgt ze straks vast een mooi bos haar:)

Miss g: jeetje jij moet ook vroeg op. Lekker gewerkt? En wat irritant dat je buren zo'n herrie maken en ruzie maken.

Hoe is het met de rest? Ik duik ook zo mijn bedje in want ik vrees dat het nog weleens een pittig nachtje kan worden......

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam wat rot dat het vannacht zo belabberd ging, wel fijn dat de kapster komt even ontspannen en veel succes met sonja bakker!

2012mama het was kriebelig, mijn huis is soepeler maar ik voelde me niet echt schoon achteraf.... ach je man nog steeds niet fit, kan je je gewoon ziek melden bij zulke gevallen??
    ik dacht dat je vrij moest nemen als bijv je kinderen ziek zijn en je dat je vrije dagen kostte.
    is er ook geprikt op pfeifer? ik weet niet hoe je het schrijft ik vind de klachten er namelijk wel op lijken....

vruchtje ja ik moet wel 7.15 breng ik viktor weg 7.20 op de fiets springen en 7.30 mijn locatie openen.
    zeker irritant ik heb ze er vandaag op aangesproken er zou een waterleiding gesprongen zijn vandaar het gebonk, luid gepraat en de tv zouden ze weer in de gaten houden maar ik geloof er niet in.

wat vervelend 2 zieke kinderen.

vandaag vitkor niet al te best heel huilerig zonder redenen.
    op de opvang heel ontevreden(niets voor viktor) mijn moeder kreeg hem ook niet stil\rustig ik heb hem vanavond om 21.00 aangelegd en tot 22.00 samen op de bank gelegen hij sliep half maar elke keer even wat drinken en daarna heel tevreden op bed gelegd.

hopelijk morgen een betere dag want ik wil nou toch echt wel bij hem zijn want ik vind dit verschrikkelijk juist omdat hij dus van 7.15-18.00 op de opvang zit.

op hoop van zegen een betere dag morgen.
    ik hoop dat er niets met hem aan de hand is, hij is wel verkouden maar dat is hij wel vaker dus daar schrik ik niet van......

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Beterschap voor je man. Ben benieuwd naar de bloeduitslagen. Hopelijk knapt hij snel weer op.

@ Vruchtje: Jij beterschap met je kids. Dat is altijd een nadeel dat ze elkaar aansteken.

@ Miss Geul: Wat zielig dat Viktor zo huilerig was. Hopelijk vandaag een betere dag.

Hier weer een korte nacht. Dit keer was het 5.45 uur dat Danian begon te huilen.
    Gelukkig heeft hij nog een uur geslapen daarna.
    Hij sliep gisteravond ook pas rond 21.00 uur.
    Maylin was om 6.30 uur wakker fles gegeven en weer in bed gelegd. Danian is gaan spelen ik heb nog iets kunnen slapen tot 8.15 uur.
    Maylin draaide net van haar rug naar haar buik ze probeert het nu steeds weer zo mooi om te zien.
    Eind van de ochtend komt mijn zusje op visite verder een rustig dagje.

13. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @2012mama: Oei wat een vervelende situatie. Die heeft t goed te pakken dan zeg... ik zou me ook ziek melden hoor...:)

@ vruchtje: Thanks voor je opbeurende woorden. ik leg haar in bedje nu in de delta sleeper, ze kunnen me wat bij de kinderarts.. overdag krijgt ze alle ruimte om de draaien en te rollen... s nachts moet ze slapen hahaha, hopelijk werkt het, we zullen wel zien...

Vandaag alweer 3 jaar getrouwd en een prachtige dochter rijker.... wat is t leven toch mooi....

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam wat een gedoe met die nachten hopelijk kan je snel langer slapen.

chelleke wat een wonder is de wereld he.

hier ben ik eerder thuis vitkor had waarschijnlijk last van clusteren en poep want hij heeft mega poepbroek gehad en heeel veel geslapen op de opvang.

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    #3035 2012mama, 14 aug 2012
    Laatst bewerkt: 14 aug 2012
    Miss Geul, heb mezelf idd ziekgemeld, maar ook omdat ik gewoon oververmoeid was. Dus vandaar, moest ook aan mezelf denken.

Tamtam, jammer van de korte nacht...
    Knap hoor dat Maylin draait!

Chelleke, gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Hier inmiddels de bloeduitslagen van manlief binnen. Het is dus
    Pheiffer...wordt alleen beter door rusten...
    Moesten gelijk stoppen met de antibiotica. Manlief had daarop allergische reactie, rode huid en jeuk.
    Hopelijk gaat het snel wat beter...
    Voor mezelf besloten om deze week niet meer te gaan werken. zou eigenlijk morgen en donderdag nog een late dienst hebben maar begin volgende week weer.
    Even aan mezelf en mn gezin denken..

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama ik dacht de klachten al te herkennen.
    veel beterschap met je man.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    2012mama: jeetje wat vervelend van je man zeg! Daar kun je wel even zoet mee zijn toch? Sterkte en heel goed van je dat je ook aan jezelf denk en je gezin in plaats van maar doorgaan en doorgaan........

Chelleke: gefeliciteerd met je trouwdag:)

Tamtam: hopelijk een betere nacht

Miss g: druk dus met Viktor omdat hij clustert ? Houdt in veel drinken toch?

Hier gaat het ietsjes beter met de kindjes. Voor namelijk F heeft het goed te pakken. Y nog erg verkouden en hoesten arm meisje....

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, wat vervelend zeg dat de kids zo ziek zijn...
    Zielig he?

Ja, hij zal er een behoorlijke tijd zoet mee zijn waarschijnlijk. Hij heeft ook een ernstige vorm, is echt een dood vogeltje nu...
    Verwachting is dat hij over 10 dagen wat opgeknapt is, en dan alleen nog last van de vermoeidheid heeft.
    Hij heeft hele dag op bed gelegen, nu even met mij beneden..maar is denk ik sinds gisteravond 18u totaal 2uurtjes wakker geweest...

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje klopt clusteren is langdurig drinken.
    gister 2 uur lang gedronken en vandaag denk ik ook weer ongeveer een uur lang. vanmorgen op de opvang ook al lang en veel gedronken.

beterschap met je meiden.

2012mama die slaap zal die hard nodig hebben, heel veel beterschap met je man en met je kids want die hebben ook hun aandacht nodig en nu moet je alles denk ik even alleen met je familie doen.

hier een geode avond wel geclusterd maar dat had ik verwacht.
    ik ga zo naar bed dus weltrusten dames.

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Het was ook een geweldig leuk feest miss geul Ik post wel stiekem een foto ;)

Mijn zwager is brandweer idolaat, baby boy krijgt allemaal brandweer spullen zoals deze loop auto

IMG_0111.jpg

Is die niet ge-wel-dig?

Spelletjes als "wie het snelst baby flesje leeg kan drinken (mannen met bier en vrouwen een sapje)", Kinderwagen race, "wie het snelst bij een groot persoon luier kan verschonen" en raad de omvang mochten aan de papa shower niet ontbreken...

En tada tada, papa mocht eens voelen wat een vrouw in de loop van haar zwangerschap voelt... Een hele hoop gewicht...

IMG_0043.jpg

Jullie hadden er bij moeten zijn :D:D:D je zou helemaal dubbel hebben gelegen van het lachen...

Bruiloft was leuk, zeker voor een maandagochtend bruiloft (gratis)... Na het geven van JA- woord en dat bezegelen met een kus, zijn wij naar hun huis gegaan om te lunchen... Daarna kon ik niet meer, ik moest en zou naar mijn dochter gaan... Het was mijn eerste nacht zonder haar, bijna niet geslapen... Gelukkig alles goed gegaan, maar dat kan niet anders met zo'n schone zus....

Het was een iets grotere bad tamtam. In het grote bad moest ik haar op de arm nemen, dat hebben wij maar niet gedaan... Eerst wennen in één na kleinste badje, toch? Alles op zijn tijd...

Viel zeker vies tegen dat je man weer moest werken, voor zowel het gezin als voor hem...

Dat is niet best 2012mama keelontsteking kan je flink ziek van worden.. Gaat het al ietsje beter met hem, niet niks 40 graden koorts... Eigenlijk hoog voor een volwassene...

Hoe was het met Kaj op het consultatie bureau?

Neva heeft het naar haar zin gehad bij tante Mau... 's avonds voldaan na het flesje in slaap gevallen... 's nachts om 03.00 uur wakker, speen geprobeerd maar ze had echt honger... Mijn schoonzus heeft haar een flesje gegeven en daarna zijn ze weer in slaap gevallen... Neva wakker om 06.30 uur, ze lag te keten en had lol met zichzelf... Samen met nichtje even bij oompje gelegen en daarna naar beneden "Dora"kijken en flesje... Ze heeft het helemaal naar haar zin gehad...

Mijn man liet 's ochtends een foto zien dat schone zuster op facebook had gezet, juist dat had hij niet moeten doen... Ik hield het niet meer droog, het voelt alsof een deel van je geamputeerd is (vertaald uit mijn schone zuster haar woorden)... Ik heb hem uitgelegd hoe moeilijk ik dat vond om zo'n foto te zien, hij begreep mij...

Hoe gaat het met je kids vruchtje? voelen zij zich al wat beter?
    "Nee" het water was niet te koud voor Neva, maar wel anders dan de 38 graden dat zij gewend zijn van eigen badje...

Hoe was de visite tamtam... Is je contact goed met je zus?

Gefeliciteerd chelleke

Helemaal niet zo best 2012mama pfeiffer... Ik heb er een broertje van gehad... Goed dat je vrij hebt genomen om tijd voor je zelf en gezin te maken...

Deel Deze Pagina