April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    chelleke en unox daar is de telefoon voor uitgevonden hihihi:p

sefanja ik las het op fb ik snap dat je niet lekker gewerkt heb.
    hopelijk wordt neva weer het levendige vrolijke meisie dat je gewend bent.

hier gister een papfles aangeboden 180 cc melk 1 eetlepel rijstebloem.
    dat was 18.00 en om 20.30 lag hij alweer te drinken.
    oja en meteen na de fles van 18.00 wou hij ook nog drinken...

maar mijn manneke heeft doorgeslapen tot 5.00:D

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Miss Geul: Fijn zeg dat je tot 5.00 uur hebt kunnen slapen.

@ Sefanja: Ja mijn ouders hebben het fijn gehad

Danian werd om 1.45 uur huilend wakker toen ben ik maar bij hem gaan liggen en na 15 minuten ben ik weer naar mijn eigen bed gegaan toen moest ik hem vanmorgen wakker maken om 7.15 uur, want de bouwvakkers stonden om 7.30 uur voor de deur.
    Op Maylins kamer wordt een nieuw plafon gemaakt, dus Maylin ligt nu op onze kamer te slapen.
    Ze kwam vanmorgen om 6.15 uur voor een fles. Vind het knap dat ze door slaapt, want er wordt flink geboord buiten.
    Danian die zit met een koptelefoon tv te kijken, want die heeft echt een hekel aan boren.
    Vanavond en de rest van de week moet ik alle avonden werken van 17.00 uur tot 19.00 uur.

3. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    gelukkig gaat het de goede kant op...

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja gelukkig gaat het de goede kant op!
    nu hopen dat het zo blijft

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tamtam, hier krijgt Kaj om 15u de één na laatste fles, en dan om 18.00/18.30 de laatste en dan naar bed.
    Hij slaapt vaak nog even tussen half 4 en half 5 (niet lang, soms maar 20 min).
    Hoe gaat het met Danian, na het van de trap vallen?
    Was de dierentuin leuk?
    Wat vervelend weer die gebroken nachten!

Dreamer, hoeveel flessen geef jij? 5?

Sefanja, hoe was je 1e werkdag/nacht? O, goed gegaan dus! Fijn!
    Waarom wandelen voor sommigen uit den boze? Snap hem niet helemaal :)

Miss Geul, daar de nachten alweer wat beter?
    Ik zou Viktor gewoon troosten als hij verdrietig is...

Chelleke, hoeveel flessen krijgt Mila?
    Gezellig he, als ze zo vrolijk wakker worden! Kaj ook vaak, en dan even bij ns in bed, waar Finn dan meestal ook al is...super gezellig!
    Wat leuk dat je vriendin een tweeling heeft gekregen! Klein zeker? In verhouding met Mila...

Evan, hier maat 74 jasje

Zo, heir terug van een weekendje camping. Was heerlijk. Vooral inn genoten van het campinggelezen.
    Heerlijk buitengespeeld, naar de 2 figuren van de camping gekeken, gezwommen...super!
    Ook Kaj heeft zich prima vermaakt...gewoon "normale"nachten van 18.30-7.00 gemaakt...wel fijn dus.
    Heb heerlijk in een bed met mn 2 jongens gelegen...ook fijn :)
    Manlief was met mn vader, zwager en vriend vissen..dus was een weekendje zonder papa.
    Inmiddels alweer vanaf 15u aan het werk, slaapdienst...morgenochtend de zooi van was ed dus opruimen en lekker weer met mn jongens spelen!

6. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Even een vraagje, houden jullie vaste tijden aan voor de
    voedingen ? Wanneer Floor om half 6 komt geef ik dan de fles, en krijgt ze 5 flessen. Vanmorgen werd ze om kwart voor 8 wakker en krijgt ze om 8 uur. Vandaag zijn het dus 4 flessen.

"2012 mama wat lekker zo´n weekendje ! fijn dat je jongens het goed hebben gedaan.

@tamtam en hoe wordt het thuis ? schiet het al een beetje op ? Het borende geluid is ook niet prettig maar een goede oplossing een koptelefoon ! en kleine maylin maakt er niets van wat goed !

@miss geul hoe heb je vannacht geslapen ? hopelijk pak Viktor zijn oude ritme weer op !

@sefanja tjonge wat een weekend hebben jullie achter de rug ! kan me voorstellen dat je niet lekker op je werk zat. Nu alles weer rustig ?

Winterjas bedankt voor de reacties, ik ga maatje 74 halen !

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    #3147 tamtam78, 28 aug 2012
    Laatst bewerkt: 28 aug 2012
    @ 2012mama: Fijn dat jullie het leuk hebben gehad op de camping
    Het gaat goed hoor met Danian geen last gehad gelukkig.
    De dierentuin was leuk.
    Ik ben ook bang dat als ik Maylin om 18.00 uur een fles geef en haar dan op bed leg ze minder lang slaapt, maar dat is een gevoel weet niet of het zo is.
    Meestal slaapt ze ook niet voor 19.30 uur daarvoor heeft ze bijna altijd een huiluurtje.

@ Evan: Het huis wordt erg mooi. Ik kijk met de voedingen ook hoelaat Maylin 's ochtends komt maar het zijn er altijd 5, omdat we haar om 22.00 uur ook nog wakker maken voor een fles. Als ze meer bijvoeding krijgt zal het er wel 1 minder worden.

Danian werd vannacht weer om 2.00 uur huilend wakker ben bij hem in bed gaan liggen en om 2.15 uur ben ik weer naar mijn eigen bed gegaan en heeft hij geslapen tot 7.00 uur.
    Maylin kwam om 6.00 uur en heeft tot 7.30 uur geslapen.
    De bouwvakkers zijn weer flink herrie aan het maken gelukkig wel bij de buren, maar je hoort het toch wel.
    Vandaag komen ze de plafonds in de slaapkamers schilderen en waarschijnlijk de vlizotrap vervangen.
    Vanavond weer 2 uurtjes werken en daarna komt mijn schoonzusje even langs voor mijn mans verjaardag.
    Hij is morgen jarig en viert het het weekend, maar dan kan zij niet, dus komt ze vanavond.
    Heb het uitzend bureau ook gebeld of ze voor woensdag, donderdag en vrijdag iemand anders kunnen regelen, want het is zo hectisch om 17.00 uur beginnen. Manlief was gisteren ook later en dat vind ik gewoon niet leuk voor mijn collega's. Gisteren was het niet zo'n probleem, maar vandaag en morgen moet er genoeg gebeuren, dus dan kan er beter iemand komen die er wel op tijd kan zijn.
    Manlief kan gewoon niet van te voren zeggen of hij op tijd is en dat is gewoon lastig.
    Ik wordt nog gebeld of het gaat lukken.
    17.30 uur beginnen zou veel makkelijker zijn.

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama fijn dat je weekend weg zo een succes was, en dat zonder manlief, wel gezellig met zijn 3tjes in bed.

evan nee ik heb geen vaste tijden, maar dat komt ook door de bv.
    ik geef volledig op ons verzoek(zijn en mijn verzoek)

tamtam wat balen dat je man niet kan regelen dat hij op tijd thuis is
    ik hoop dat ze een baan hebben van 19.00-21.00 dat is toch makkelijker, vaak zie je dat bij kantoorpanden en scholen schoonmaken.

hier weer een goede nacht:
    21.00 fles rijstebloem, 05.00 borst daarna geslapen tot 7.30 en nu ligt hij lekker naast me op de bank te spelen. hij is weer lekker vrolijk aan het kletsen. ik ga nog wel naar het cb want hij heeft ook 2 rode bultjes.... ook het kdv herkende de bultjes niet.
    ik ga ons klaar maken om zo te gaan lopen
    en vanmiddag werken dus tot vanavond.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Evan: wij houden niet echt strikt vast aan vaste tijden, maar merken dat Y het wel zelf goed regelt en zorgt dat ze weer goed uitkomt.

2012mama: lekker zo een weekendje weg. Super dat Kaj ook daar zo goed geslapen heeft.

Winterjas: ik ga ook 74 halen, maar ligt er wel een beetje aan of de jas groot of klein valt. Ik kan me nog bij Finn herinneren dat we maatje 80 ook nog hebben bijgekocht vanaf maand januari. Hij is ook geboren eind maart.

tamtam: lastig dat je man niet van te voren weet hoelaat hij thuis is. Jullie zitten dus flink in de verbouwing. Slapen je kids wel gewoon goed overdag?

miss geul: lekker weer een goede nacht. Suc6 bij het cb en werk ze vanmiddag

all: hoeveel melk moeten onze kids nu binnen krijgen per 24 uur? Als ze wat groente/fruit eten laat ze toch soms wat melk staan geen idee of dat al de bedoeling is? Ik dacht dat melk het belangrijkste is de eerste 6 maanden sowieso? Kunnen haar moeilijk volproppen toch......
    Hier komt y nog steeds wisselend s'nachts. Afhankelijk hoe ze overdag gedronken heeft. Ach, daarna gaat ze weer lekker verder slapen dus ons hoor je niet klagen alhoewel doorslapen een feestje is. Verder hoeven we ook niet meer terug naar de logopediste en kinderfysio ze is helemaal goedgekeurd:). Vanmiddag verjaardag van vrienden. Zoontje wordt 3 jaar. Gaan er rond half 4 heen en blijven ook eten. Geen idee nog wat ik mee zal nemen. Kinderwagen of maxicosi of wipper? Ze hebben klein huisje en ook nog met 3 trappen op (bovenwoning). Ik denk maar gewoon alleen de maxicosi lastig hé wat zouden jullie meenemen?

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Danian slaapt overdag niet meer en Maylin slaapt overal door heen dus dat is wel fijn.
    Maylin drinkt nog net zoveel ze krijgt nu 2 ijsblokjes met groente soms eet ze alles soms maar een paar hapjes, maar volgens mij is melk nog wel het belangrijkste. Maar erin proppen gaat niet, dus dat geeft ze zelf wel aan lijkt mij.
    Veel plezier vanmiddag ik zou denk ik de Maxicosi meenemen.

@ Miss Geul: Werkse vandaag. Fijn dat Viktor weer wat vrolijker is.

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Waar heb ik dat geschreven? wandelen uit den boze?
    Een prettige ervaring op de camping dus of had je dat al eerder gedaan met je kleine? Wat fijn dat hij in zijn eigen ritme is gebleven... Dat betekend dat je echt regelmaat en structuur in zijn leventje heb gebracht.

Hoe was je slaapdienst?

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik doe hetzelfde als jou Evan
    Alles weer rustig, gelukkig

13. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Kan je zoiets nog op korte termijn regelen met uitzendbureau?

14. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Wat lekker van je goede nacht
    Hoe was het bij cb?

werkse

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik geef nog geen groente en fruit, mijn dochter heeft daar nog geen behoefte aan, cb raadt ook aan met 6 maanden te starten met groente en fruit ivm het maagje... Ik geef melk naar behoefte, biedt 210 flessen aan.

Wat fijn dat je niet meer terug hoeft naar logopediste en kinderfysio....
    Heel veel plezier vanmiddag... Ik zou een maxicosi meenemen, wipper zullen zij wel hebben als zoon pas 3 jaar wordt...

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ze gingen het proberen ik wordt er nog over teruggebeld of het gelukt is

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @2012mama: Mila krijgt 4x 210/7 , fruithap en af en toe groente... gaat super zo, ze slaapt van 20u tot 8.30u met wat gebrabbel tussen door, maar niet huilen of zo. echt geweldig ja om zo wakker te worden. Vriendin mag vandaag naar huis met de twins... idd heel klein in vergelijking met Mila... Mila is een reuze baby tegenover hen, en die 2 kleintjes zijn zo fragiel dat ik bang ben dat Mila wat breekt. ( kan me niet meer voorstellen dat Mila ook zo klein ongeveer was.....

Wat een heerlijk weekend heb je gehad zeg zo te lezen :)
    Fijn he dat we zo'n makkelijke kids hebben, kan hier ook alles met haar doen en haar overal mee naartoe nemen, niks maakt haar uit... ze lacht overal even hard.

18. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Unox: Jep dat zal t zijn... zal idd zorgen dat Mila een mobieltje krijgt voor haar 1e verjaardag, dan kan ze bellen met je knappe ventje :) en met 2 jaar regel ik OV, kan ze gratis naar jullie toekomen whahahahahahaha

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Het is gelukt hoef dus alleen vanavond nog 2 uurtjes.
    Ze hebben ook een vacature, waar ik interesse in heb, maar alleen als ik om 17.30 uur kan beginnen, want anders is het geen doen.
    Die vrouw die er overgaat is op vakantie, dus eerst maar wachten, wanneer zij terug is.

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje ik denk inderdaad dat de mc handig is om mee te nemen.
    melk is inderdaad nog de hoofdvoedsel bron bijvoeding is bijzaak.
    is mij vanmorgen op het cb verteld, de bijvoeding hoort geen fles of bv te vervangen.

sefanja dat had je bij mij geschreven over dat huilen en wat ik eraan kan doen. het cb was terveden en hadden niet echt veel tips:
    de rrr, en overdag in bed leggen in plaats van in de box.

chelleke lekker he zo een makkelijk kind.
    we gaan hier koppelen en uithuwelijken hahahaha

tamtam ik hoop dat het gaat lukken met die vacature.

nou het cb was tevreden even langs de huisarts voor de 2 bultjes na te laten kijken, onrust in de gaten houden omdat het net lijkt alsof het pijn doet met liggen anders volgende week terug komen, verder de rust regelmaat rijnheid bieden. dus nu overdag ook in bed leggen met slapen.
    hij sliep in de box overdag of waar dan ook.
    hij groeit super woog vandaag 8005 dus dat is bovenin het groene gedeelte van de groeicurve.

verder hadden ze geen tips behalve hem goed in de gaten houden.

groetjes

Deel Deze Pagina