Zo, hier net mn autootje weer opgehaald, die liet mij gisteren onderweg naar het werk staan, aandrijfriem van de dynamo kapot, dus vanochtend weggebracht en net weer opgehaald..fijn om weer een autootje te hebben! De jongens net op bed gelegd, en nu heerlijk stil! Dus nu een avondje voor mezelf..lekker! Morgen dagje thuis rommelen en savonds met oud collega's uiteten.
hey meiden even een vraag, hoeveel slaapjes doen jullie kinderen? ik leg viktor vanaf vandaag in bed om te slapen(hiervoor sliep hij gewoon in de box) ik lees op internet dat ze 9-11 uur slaap per nacht nodig hebben en 2 slaapjes overdag van 2-3 uur. maar hij heeft vandaag al 3 slaapjes: 11.30-13.00 15.00-17.00 18.00 tot heden. 4,5 uur gedut vandaag( hij slaapt nu nog) en slaapt in de nacht van 22.00-5.00 en 5.00-7.00 dus dat is 9 uur wat doen jullie kids, verder is hij vandaag vrolijk en lachebekkie.
fidel hoe gaat het eigenlijk met jouw hond nadat hij in de wespennest terecht is gekomen... En met jou 2012mama werkt tramadol een beetje? En hoe is die interne sollicitatie eigenlijk verlopen? moesch hoe gaat het met zwelling boven het oogje? wanneer was de afspraak met dermatoloog?
@tamtam wat spannend een vacature ! @miss geul wat fijn dat alles goed is met Viktor, en die bultjes zijn indd vreemd. Nou jij gaat ook aan het werk met de 3 Rs ben benieuwd of dat werkt hier wel. Het slapen geeft Floor heel goed aan, soms zijn dat 3 slaapjes maar vandaag waren het er 6. Ze slaapt er snachts niet minder door. Dus ik denk niet dat je teveel aan internet vast moet houden maar gewoon naar viktor moet kijken wanneer hij moe is. Het schema ziet er goed uit ! @2012mama wat balen wanneer er iets met je auto is he, dan ben je weer blij als je hem weer voor de deur hebt staan. Geniet van je heerlijke avondje, morgen heb ik ook een rommel dagje zonder Floor.
Miss geul, volgens mij is 2 slaapjes momenteel nog wel weinig hoor, ik zal het vandaag eens bijhouden wat kaj doet, maar meestal 3 slaapjes. Mooi lijntje volgt viktor! Sefanja, manlief is weer aardig opgeknapt. nog beetje moe, maar wel weer aan het werk. mijn sollicitatie krijg ik as vrijdag uitslag van, er was een sollicitant op vakantie. Mijn lichaam werkt weer aardig mee, gebruik momenteel geen tramadol of andere pijnstillers. Evan, floor vandaag dagje weg? Wat ga je doen vandaag? Hier goede nacht gehad...Kaj wordt echt nooit wakker snachts en Finn kwam om 6.15, normaal voor hem... vandaag dagje thuis en vanavond uiteten met oudcollega's
@ Miss Geul: Viktor is zeker een beer Misschien idd wel verstandig om hem nu in bed te laten slapen dan heeft hij meer rust. Maylin doet ook nog 3 slaapjes. Ze is meestal 2 uur wakker soms korter. Meestal slaapt ze anderhalf tot 2 uur eind van de middag 45 minuten. 's Avonds slaapt ze rond 19.30/20.00 uur en slaapt dan tot 6.00 uur de laatste tijd. Ze krijgt om 22.00 uur nog wel een fles. @ 2012mama: Fijn dat je auto weer gemaakt is je mist hem toch wel he als hij niet voor de deur staat. Van dat manlief weer wat opgeknapt is. Ben benieuwd of je sollicitatie wat is geworden. Fijne dag vandaag en veel plezier met het uit eten. Fijn zeg dat je minder klachten hebt. Hier werd Danian weer om 2.00 uur wakker erg vermoeiend. Dit keer was ik niet bij hem in bed gaan liggen en dat heb ik geweten. Ben tot 3.30 uur met hem bezig geweest. Om 5.15 uur ging manliefs wekker en was Maylin ook wakker speen gegeven, maar ze wilde om 6.00 uur toch een fles. Daarna nog tot 7.10 uur kunnen liggen toen begon Danian weer te huilen. De bouwvakkers zijn ook al weer bezig. Manlief is vandaag jarig, maar we vieren het vandaag niet zaterdagmiddag en zondagmiddag komt de visite. Danian gaat vanmiddag voor de laatste keer naar de opvang, dus ik ga er van genieten de laatste middag alleen met Maylin. Ik heb uitdeelboekjes ingepakt voor de kindjes en voor de juffen kaarsjes ingepakt. Hopelijk kan ik nog wat slapen, maar ben er bang voor met die herrie.
evan ik twijfel hier.... normaal slaapt viktor in de nacht door van 22.00-6.00 gister 20.30 ging viktor gapen dus naar bed met de angst voor de nacht en ja hoor 00.00 lag hij te krijsen en had hij honger..... om 6.00 begon het weer maar viel weer in slaap gelukkig en om 7.30 begon hij te jammeren en om 8.00 wou hij echt uit bed. 2012mama jaloers op je ik wil ook zulke nachten.... tamtam gefeliciteerd met je man. wat maakt maylin toch fijne nachten. hier een bagger nacht ik merk het meteen, lucifers nodig voor mijn ogen. vandaag wil ik opruimen en doen in huis. viktor breng ik vanmiddag weg, ik wou het eigenlijk niet maar dan heb ik even mijn handen vrij. ik hoop vannacht een betere nacht, vandaag ben ik vrij maar morgen en vrijdag moet ik gewoon werken.
Tamtam, mijn zus heef dit ook met haar zoontje gehad, ook sinds zn 3e verjaardag ongeveer, en die moesten er ook vaak bijliggen, onrustige nachten e.d. Maar nu wordt hij zaterdag 4 en gaat het een stuk beter. Is bij hem echt een fase, bij Danian misschien ook? Neemt niet weg dat het natuurlijk heel vermoeiend is! Gefeliciteerd met je man! Miss geul, ben me er bewust van hoor, dat het een luxe is dat Kaj altijd slaapt. Finn was heel anders, ook veel gebroken nachten, en slecht en onrustig slapen. Ook nnog regelmatig nachtvoeding gegeven... Kaj slaapt al vanaf 10 weken elke avond van 18.30 tot de volgende dag 7u, en hij is werkelijkwaar nog nooit snachts wakker geweest. Heb je het idee dat Viktor meer rust krijgt in zn bedje? Zou het vanavond gewoon weer zo doen, hij moet natuurlijk ook even wennen, met jou iets verder weg.
hij ligt nu ook net in bed, hij lag te jammeren hierboven en ik zag hem gapen dus hup naar bed, hij lag net 5 minuten te jammeren en is nu stil ga over 10 minuten even kijken of hij wel of niet slaapt. ik heb niet het idee dat hij zo veel meer rust heeft in bed maar misschien komt dat nog.
@sefenja wat lief dat je dat vraagt, gaat weer helemaal goed met de hond hoor, hier en daar een kale plek, lichte ontsteking omdat de angel is blijven zitten, maar dat ziet er nu ook schoon uit, ze is wel wat onzekerder geworden, ze rent niet zomaar een veld op als ik niet mee ga, dan rent ze weer gauw terug.. @slaapjes hier slaapt ze meestal een half uur/ uur op schoot of in de kinderwagen smorgens als we gaan wandelen. dan 11.30 op bedje meestal tot 14.30 en in de namiddag nog een half uurtje 17.00 ongeveer maar lang niet altijd en dan om 20.00 op bed en hopelijk tot 07.30 gemiddeld @miss geul tis natuurlijk ook wennen, een hele omschakeling, zo stil en alleen overdag.. dat was hier ook wennen, in het begin ook in de box laten slapen, maar op een gegeven moment sliep ze iedere keer maar een half uurtje, en was echt bekaf.. toen echt naar bedje toe sinds dien gaat het over het algemeen wel goed ( er zijn dagen met een uitzondering) vanmorgen half zes was madame ook wakker ( vriendlief was zich aant aankleden, ik wilde net gaat kolven..) maar heeft later sinds tijden een klein dutje gedaan in de box, ze had echt een poos dat ze totaal niet in slaap viel in de box, en dan heel vervelend werd omdat ze zo moe was... misschien toch met het sprongetje te maken gehad.. dinsdag CB ben benieuwd hoe groot en zwaar mijn monster nu is, prikjes dat is natuurlijk weer minder bah.. pfff dipje ik ga even kolven en even oogjes dichtdoen..
Iemand een goede tip tegen muggen/ muggenbeten bij kleintjes??? een klamboe is geen optie.... ze pakt alles in haar handen wat ze pakken kan
fidel ja het is zeker wennen voor ons beiden maar op deze manier vergt het best veel aandacht moet ik zeggen. om 8 uur uit bed 8-9 samen spelen 9 uur eten 9.30-10.00 op de bank zitten 10.00-11.00 in bed (gapen en jengelen) 11.00 eten 11.30-12.00 in de box zitten spelen 12.00 naar bed( viel bijna in slaap in de box) maar ik wordt nu zo onzeker want hij doet juist in zijn bed dus korte slaapjes en ligt nu ook te huilen ik heb me in dagen niet ZO onzeker gevoelt en het gevoel gehad van huilen als nu. waarom werkt het niet hij is vandaag ook huileriger dan andere dagen ben blij dat hij vandaag naar de opvang gaat daar is hij vrolijk zeggen ze.... (dat maakt mij juist onzekerder, wat doe ik dan out dat hij daar niet huilerig is.) sorry dames hier even acht van slag
Lavendelolie schijnt mugwerend te zijn. Ik leg nog wel eens wat wattenschijfjes met ee paar drupjes olie erop in onze slaapkamer. Slaapjes: Zoon slaapt normaal gesproken van een uur of 22:00 tot 6:00/6:30. Overdag twee of drie slaapjes van een uur of 2. Maar hij is momenteel wat grillig met eten en slapen dus er is nu geen peil op te trekken.
Kan gebeuren, hoort er allemaal bij. Heeft Viktor misschien last van dat sprongetje van de 4/4,5 maand? Zoon was/ is hier ook jengeliger en slaapt onrustiger dan voorheen. In onze vakantie was het 't toppunt daar sliep ie onrustig, daar wilde hij bijna niet alleen spelen en alleen maar bij ons zitten. Word je heel onzeker van, dat kan ik me goed voorstellen. Wat betreft het slapen: het is voor beiden even wennen. ik merkte dat toen Zoon naar boven ging om te slapen wel rustiger kon slapen en langer sliep. hij werd minder snel wakker. Wat ik in het begin deed toen hij net boven ging slapen: Boven rommelen tot ie in slaap viel. Wasje vouwen, eigen slaapkamer/ studeerkamer opruimen, of badkamer schoonmaken ofzo. Zijn kamerdeur stond op een kier. Zo kon hij me wel horen maar lag ie toch alleen. DAarna heb ik hem een poosje eerst op zijn rug in bed gelegd zodat ie beter om zich heen kon kijken (hij slaapt op zijn buik) en daarna omgedraaid. nu kan ik m zo in bed leggen en overdag slaapt ie dan snel in. 's Avonds is weer een ander verhaal
@Unox: we kopen Jonas gewoon ook een mobieltje voor zijn verjaardag... gillen mag uiteraard ook.... komt ook vast wel aan. Ik ben net gewoon maar zo'n horrengaas gaan kopen en klittenband. Kun je in het kozijn plakken en dan komen ze gewoon niet meer binnen haha
ohja, die dingen heb ik altijd op mijn studentenkamers gehad. Als we later groot zijn en we in een fatsoenlijk huis wonen dan gaan we iig degelijke horren voor de ramen en deuren plaatsen. Mijn lief verandert altijd in een huppelende homo als ie allemaal mugjes ziet, haha! Dan gaat ie lopen wapperen met zijn hand, echt hilarisch. Ik geloof dat ik mijn smurf maar weer in bed ga slingeren zo. Mama kan ook wel een tukje gebruiken :-$