April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    chelleke het gaat zeker hard die kids die groeien snel en worden zo snel groot.

2012mama ik verwacht hem vannacht ook want hij heeft weinig gedronken. hij heeft wel om 21.00 nog een fles op.

toch ineens een drukke dag gehad lees ik.
    hopelijk morgen een rustige dag.
    was er een collega ziek dat je plotseling werd opgeroepen?

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    2012Mama: lekker joh over 3 wk op vakantie naar Turkije toch?

chelleke: precieze plaat weet ik ff niet, maar dichtbij Venlo. Wow Mila gisteren alweè 5 mnd gaat te snel hè.....

miss g: hoe is je nacht gegaan?

hier goeie nacht. 20:00 uur laatste fles toen 6:30. stukken beter dan de vorige dagen rond 4/5 uur haha.

In hoeverre houden jullie rekening met slaapjes van je kindje m.b.t. weggaan? Y is vaak helemaal van slag als ik op visite ben geweest etc, maar omdat ze nog veel slapen kan ik t tegenover finn ook niet maken hele dag thuis te blijven . Lastig dus. Doe er na zo n dag altijd dag rust thuis tussen

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, ik hou er eigenlijk geen rekening mee. Als ik thuis ben volg ik wel helemaal het ritme van Kaj, maar als we weg zijn moet hij zich aanpassen, maar goed, Kaj doet dat ook gewoon, als hij anders zou reageren zou ik het denk ik ook anders doen...

wij gaan inderdaad naar Turkije, en zeker met dit weer van vandaag heb ik er zoveel zin in!

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Fijn zeg dat Y weer is wat langer heeft geslapen. Lekker vooruitzicht he vakantie heb je iets om naar uit te kijken.
    Ik pas me eigenlijk niet aan aan de slaapjes als we thuis zijn gaat ze gewoon naar bed als ze wil en anders slaapt ze wel in de kinderwagen of maxicosi.

@ 2012mama: Toch een druk dagje gehad dus gisteren. Turkije lekker hoor waar in Turkije en hoelang gaan jullie?

@ Miss Geul: Hoe heeft Viktor geslapen?

@ Chelleke: Jee 5 maand alweer.

Hier een goede nacht.
    Danian weer doorgeslapen tot 7.00 uur en Maylin werd om 5.15 uur wakker manlief ging er toen uit en heeft een speen gegeven ik daarna nog een keer, maar ze was aan het gillen en praten, dus heb haar om 6.00 uur maar een fles gegeven.
    Ben veels te bang dat Danian anders wakker wordt.
    Om 7.30 uur hoorde ik haar weer en nu ligt ze er net weer in.
    Na vandaag 2 dagen rust van de renovatie.
    Ze zijn wel niet hier bezig, maar bij de buren hoor je ook alles.
    Maylin heeft al 2 dagen een temperatuur van 36,2 terwijl normaal is tussen 36,5 en 37,5 zijn er meer kindjes die dat hebben?
    Ze voelt wel gewoon warm en ze heeft ook niet te weinig kleding aan.

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje ik houd geen rekening met slaapjes van viktor, hij past zijn slaapjes aan qua tijd en locatie

tamtam dat temp herken ik niet sorry.
    wel een goede nacht gehad gelukkig.

hier een gebroken nacht, viktor vond vannacht om 3 uur leuk om een speel uurtje te houden tot 4 uur kletsen, lachen, gieren brullen en om 4 uur viel hij weer in slaap tot 6.30.

verder een drukke dag morgen vier ik mijn verjaardag ben dinsdag jarig en op de boodschappen na moet ik alles nog doen.

6. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    zal ik doen hoor miss geul alhoewel ik af en toe wel aan mijn oren mee getrokken moet worden... om daadwerkelijk te gaan... Wat heb ik nu aan om niet goed te luisteren naar mijn lichaam, ik heb ook nageslacht om voor te zorgen...

of ging het niet mij, maar om onze dochter ;)
    ik heb een afspraak staan voor aanstaande maandag en anders als ik het niet vertrouw eerste klasse naar HAP...

Heerst het niet vruchtje hier ook zieken in huis... Neva begon, daarna waren wij aan de beurt... Wat geef je nou aan voeding? Zit nog regelmatig om mij heen te kijken en als ik een baby zie, denk ik; "zou het haar zijn"...

misschien heeft het lichaam nu niet veel nodig miss geul energie in bijvoorbeeld ontwikkeling steken ipv groei...

gefeliciteerd chelleke

En aangenomen? 2012mama

Uhm rekening met.... En slaapjes? Neva slaapt meestal rond 10.00 uur in de ochtend, juist dan ga ik met haar naar de paarden. Ze slaapt dan tot 11.30- 12.00 uur in de reiswieg. Vaak in de middag rustig aan en slaapt zij in de box en in haar eigen bedje...

Wat goed van Danian tamtam... Zal je niet moeten wennen aan rust? Als haar temp meestal boven 36.5 is, toch nog iets warmer aan kleden? En ff overleggen met cb...

veel plezier morgen miss geul laten wij hopen dat viktor je vannacht laat slapen

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja het ging inderdaad om jou lijf, doe voorzichtig met jezelf;)
    ik hoop ook dat vannacht viktor wilt door slapen en niet van 3.00-4.00 speeluurtje houden maar ook geen huiluurtje.

ik ga hem zo wakker maken voor de fles met pap en daarna ga ik ook lekker naar bed.

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss Geul: Fijn weekend en hopelijk heb je wat beter geslapen.

@ Sefanja: Goed om jezelf denken goed dat je naar de HA gaat.
    Ik heb Maylin gisteravond toen ze naar bed ging een pyjama lange mouw aangedaan en een deken omgedaan en vanmorgen was haar temperatuur 37,0, dus misschien toch te weinig kleding aan.

Druk weekend voor de boeg.
    Zo eerst naar Zwolle voor gordijnen kijken.
    Vanmiddag komt de eerste groep visite voor manlief zijn verjaardag en morgenmiddag de tweede groep.
    Maylin wordt vanmorgen om 6.15 uur wakker huilend speen gegeven en om 7.30 uur pas de fles waar ze maar 100 cc van dronk snap er niks van.
    Zit er aan te denken om haar laatste fles eerder te gaan geven zodat ze 's ochtends goed drinkt, want het is de laatste dagen zo dat ze 's ochtends de fles niet leeg drinkt.
    Danian was ook om 6.15 uur wakker die is boekjes gaan lezen/kijken op zijn kamer.

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam hier ook een betere nacht, viktor kwam 6 uur dus een voeding en om 8.00 ben ik er zelf uit gegaan om de laatste boodschappen te doen en die zijn nu gedaan, nu even ontbijten mijn manneke zit lekker op schoot te kroelen ook hier visite maar ik krijg alles vandaag heel bewust gedaan, morgen puin ruimen en uitrusten.

deze week een volle werkweek:
    maandag 09.00- 18.30
    dinsdag 09.00- 17.00 (school)
    woensdag 12.00- 14.00
    donderdag 14.30- 17.30
    vrijdag 07.30- 18.30

heb er totaal geen zin in, zie er erg tegenop.

maar daar moet ik vandaag niet aan denken vandaag mijn verjaardag vieren

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zo meiden wat een rust hier......alles goed met iedereen?

Miss g: Ben je vandaag jarig? Zo ja van harte gefeliciteerd:). Ik kan me voorstellen dat je tegen de volle werkweek opziet, maar eenmaal als je erin zit gaat het vast snel voorbij

Sefanja: hoe gaat 't met jou en Neva?

Tamtam: zou best kunnen dat ze toch warmer gekleed moest worden. Y voelde vanochtend ook vrij koud aan dus heb nu ook iets meer aangedaan.

Hier was Y vandaag een beetje uit haar doen. Moeilijk inslaap komen. Uiteindelijk op haar zij gelegd en ze sliep binnen now time. Morgen is manlief gelukkig ook vrij dus lekker genieten met zijn viertjes.

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss Geul: Kan me voorstellen dat je tegen de werkweek op ziet eerst maar is genieten van het weekend.

@ Vruchtje: Maylin is de laatste dagen ook wat uit haar doen misschien het sprongetje?
    Fijn dat ze op haar zij wel wilde slapen.
    Lekker hoor morgen met z'n viertjes geniet ervan.

Hier een gezellige middag gehad met visite morgen middag de familie.
    Ik heb jullie advies nodig.
    Maylin drinkt onrustig de laatste dagen met moeite de flessen leeg en dat is vooral bij de 1e fles.
    Vanmorgen heeft ze om 7.30 uur maar 100 cc gedronken een uur later wilde ze weer heeft ze weer 100 cc gedronken daarna om 11.45 uur, 15.45 uur, om 18.00 uur groente en om 19.45 uur de laatste fles met rijstebloem daar heeft ze 60 van laten staan.
    Normaal maken we haar wakker, maar dat lijkt me nu niet nuttig, dus ik wil kijken of ze nu door slaapt tot morgen vroeg en dan wel genoeg honger heeft.
    Ze heeft alleen maar 740 cc gedronken over de hele dag normaal zit ze rond de 900 cc.
    Is dit niet te weinig en hoe zouden jullie dit doen gewoon wachten tot ze zelf komt of toch wakker maken?

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: ik zou haar laten liggen . Wat hebben jullie gedaan en/of hoelaat kwam ze? Veel plezier vanmiddag

Hier kwam ze 5:10 uur toen 130cc gedronken . Nu slaapt ze nog:).

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Het is super gegaan.
    Ik had haar om 7.15 uur nog niet gehoord, dus ik ging kijken lag ze met haar laken te spelen even later begon ze toch te jammeren.
    Danian was ook wakker, dus die heb ik aangekleed en mezelf ook daarna Maylin aangekleed en beneden de fles gegeven heeft ze 20 cc laten staan.
    Ze zal wel vol zitten dan.
    Manlief moest er vannacht weer 5 keer uit voor Danian, omdat hij steeds weer begon te huilen, dus die ligt nog te slapen.
    Heb mezelf net ook weer gewogen en weer 1,4 kilo eraf.
    Doe het niet eens heel streng, maar laat vooral de ongezonde dingen staan of minder het en dat gaat goed.
    Vanmiddag de familie op visite voor manliefs verjaardag.
    Zo nog een kwarktaart maken, hapjes maken en de afwas doen en kleertjes van Maylin in vuilniszakken doen die haar te klein zijn, een vriendin van ons komt die komende week ophalen, want haar zus is in Oktober uitgerekend en wilde ze wel overnemen.
    Anders had ik ze toch in de kleding bak gedaan.
    Kan ze wel op Marktplaats zetten, maar heb geen zin om alles uit te zoeken.

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hoi andere mama's

hier voorlopig even een laatste berichtje,
    zoals jullie merkten denk ik zit ik de laatste weken niet zo lekker in mijn vel en ga even eens tap terug nemen, effe pauze nemen.
    ik wil mijn vrije momenten besteden aan mijn rust en aan de kleine.

ik kom vast nog wel eens binnenvallen maar van mijn kant even radio stilte....

groetjes wendy

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik wel goed op mijn lichaam, dank je wel voor je reactie miss geul. Hoe heeft Viktor geslapen? weer een nachtbrakertje geweest?

Ben je nog geslaagd voor gordijnen tamtam?
    Zo'n grote vriendengroep dat verjaardag in tweeën gesplitst is? Of familie/ vrienden gescheiden?

Wat lees ik nou, Heeft Maylin het vannacht zo goed gedaan? Wat een knapperd toch...

Wat een tijden miss geul, denk ook jij aan je lichaam?
    Verjaardag nog leuk geweest, zeker een drukke bedoeling geweest?

Ik ben gisteren naar het ziekenhuis gereden vanwege dat Neva echt echt pijn aan geeft door het zuur... Ze kunnen niet meer voor ons betekenen, dan hoe wij nu al bezig zijn... Ze moet erover heen groeien, eigenlijk vind ik het wel makkelijk afgescheept worden... Zuur kan je hele slokdarm verpesten... Als ik het niet vertrouw sta ik gewoon weer voor hun deur... Ik voel mij wel kl*te eronder...

Heb ik je vraag zo goed beantwoord vruchtje.

Look at the bright side, Ze is gezond... En wij gaan er alles aan doen om het voor haar zo aangenaam mogelijk te maken... Het is alleen puzzelen hoe en wat...

miss geul goed dat jij je ervan bewust bent en daarom ervoor kiest om een stap terug te doen... Voor jou een goed besluit... En Wij, wij zijn er voor je als je ons echt nodig heb... Als je digitaal iets kwijt wil.

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: Goed dat je aan de bel hebt getrokken, maar dat ze dan niks kunnen doen is niet zo mooi. Goed dat je gewoon weer heen gaat als je het niet vertrouwd gewoon je gevoel volgen.
    We doen altijd vrienden en familie apart en soms nog een gedeelte van de familie bij de vrienden, omdat we niet zo'n groot huis hebben, dus we moeten het verdelen.
    Als het mooi weer is kan het buiten, maar dat weet je niet altijd van te voren.

Maylin net weer de laatste fles gegeven hopelijk gaat het weer zo goed.

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sefanja, ik ben inderdaad aangenomen! Ga daar slaapdiensten draaien, 6 per maand. Dus nu daar uren op papier. Blijf daarnaast invallen.
    Herken het gevoel van machteloosheid met de pijn heel goed. Finn ook gehad, maar ze gaat er echt overheen groeien...al duurt dat soms erg lang.

Miss Geul, balen van die volle werkweek.Hoeveel uur werk je deze week, 20 ongeveer?
    School is vrijwillig toch?
    Lees dat je even afstand neemt, doe rustig aan!

Tamtam, wat heeft ze een heerijke nacht gemaakt!
    En jij afgevallen, goed hoor! Fijn gevoel he?

Hier moe! een erg druk weekend gehad, donderdagavond nog gewerkt, vrijdag wel thuis geweest, zaterdag hele dag bij mn neefje op verjaardag en vandaag hele dag gewerkt en daarna bij het nieuwe huisje van een vriend van ons gekeken.
    Ook heeft Kaj het draaien ontdekt, heel leuk, hij doet het snachts...nu al 3 nachten op rij dat hij om 4u snachts krijsend wakker wordt, omdat meneer op z'n buik ligt.
    Hij kan wel terug draaien, maarja, hij is dan zo boos en in paniek...
    Hopelijk leert hij dit snel weer af:) Nadat ik hem gedraaid heb slaapt hij wel gewoon weer verder, tot 7u.
    Morgen informatieochtend van mn werk, jongens allebei hele dag naar kdv en gastouder, en dan dinsdag de slaapdienst weer in...

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Fijn zeg dat je bent aangenomen.
    Vervelend dat Kaj juist 's nachts draait gelukkig slaapt hij daarna wel weer verder.

@ Sefanja: We zijn geslaagd voor gordijnen. Duurt 2 tot 3 weken tot dat ze klaar zijn.

Hier heeft Maylin weer geslapen van 20.15 uur tot 7.00 uur.
    Danian werd om 4.45 uur wakker huilend ben ik even bij hem in bed gaan liggen en toen heeft hij tot 7.30 uur geslapen.
    De laatste dingen worden gedaan in en om ons huis en als het goed is komt morgen de voordeur.
    Verder een rustig dagje ook wel lekker na zo'n druk weekend met verjaardagsvisite.
    Ben altijd weer blij als het voorbij is al is het natuurlijk wel gezellig.

19. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Hallo iedereen ! Vanmorgen zijn we bij de arts geweest en is het heupbroekje aangemeten..... :( Floor vindt het absoluut niet leuk. Maar we gaan hem pas aandoen wanneer we terug komen van vakantie we gaan vrijdag. Ik vind het niets in het zwembad met dat ding (kan niet eens) maar als je naar centerparcs ga dan ga je zwemmen !

Denken jullie ook regelmatig terug aan vorig jaar ? rond deze tijd hebben wij het aan een aantal mensen verteld en ik weet nog zo goed waar ik was.... ben beetje sentimenteel slik
    Het was een prachtig jaar vol veranderingen en nu heb ik een klein meisje in de box liggen ;) dat is geluk !

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Dank je wel tamtam voor je bemoedigde woorden...

Gefeliciteerd 2012mama Lekker nietwaar slapend rijk worden;) dat kunnen velen niet zeggen:D...

Ik hoop dat zij er snel overheen groeit, is het niet toeval dat Neva Zantac niet meer gebruikt niet meer spuugt en minder zuur ruikt?

Wat leuk dat Kaj het draaien heeft ontdekt, hoe snel was Finn hiermee? Midden in de nacht? wat een tijd om zich te gaan draaien, mama en papa maar wakker worden en terug draaien.

Hoe was de informatie avond van je werk?

Heerlijk tamtam de tijden die Maylin slaapt... Neva slaapt sinds vrijdag op eigen kamer, maar sindsdien moet 2 a 3 keer mijn bed uitstappen om haar goed te leggen of speentje te geven... Danian ook wel netjes geslapen, huilend wakker geworden?

Arme Floor evan spreidbroek 24/7 om? Of het tijdens slapen af?
    Ik denk helemaal niet terug aan vorig, eigenlijk meer naar de toekomst...

Deel Deze Pagina