April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Nee helaas geen binnen speeltuin. Alleen maar buiten speeltuintjes hier in de buurt.
    Waar ik naar toe wilde moest ik ook met de auto.

Maar goed. Moet zo nog even boodschappen doen. Ga vanavond bij mijn vader thuis koken. Mijn stiefmoeder heeft een gebroken enkel en mijn pa moest werken. Dus maar even verwennen :D
    Ga uiensoep maken en tomatensoep (mijn man en vader houden niet van uiensoep).

Jeroen is rond 3 uur thuis dus heeft nu geen zin meer om weg te gaan (tis hier net een beetje droog).

2. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ligt t aan mij of heeft de helft van de mama;s hier aan paard haha??
    Ik heb helemaaaal niks met paarden.
    toen ik jong was op paardrijden gezeten, en vond t een hel, zal alleen maar te janken en was als de dood voor ze haha.bener dus ook snel weer mee gestopt...

miss geul kun je je leine meenemen naar school?das wel super zeg!!haha mannen, och och, al durft die van mij het best te zeggen hoor!

sefanja, ja ach het zal ook wel goed zijn qua voeding, ik kijk ook gewoon naar wat hij zelf aangeeft, en neem de regels iets minder nouw, je moet denk ik toch gewoon kijken naar wat je kindje wil.
    mooi paard!!fijn dat het weerzien zo goed ging!!

ankje fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad!!

hier:vanmorgen ff boodschappen gedaan, normaal doe ik Daan in de maxicosi in t winkelkarretje, n Neomi dan in het zitje van t karretje, maar dit was een kleiner karretje dus Neomi moest lopen, nou, ik heb t geweten pffff.
    luisterde slecht, en toen ze de croissantjes zag, maar ik zei dat ze die pas mocht eten als we uit de winkel waren, omdat lopend eten niet werkt, man man, ze ging helemaal over de rooie..fijnnn...al die mensen die je dan aanstaren...nou heb r mooi laten razen haha.

nacht is goed gegaan, 23.00.4.00-8.15, net als altijd eigenlijk.Ook ik vol em weer top, toch raar, heb dit tijdens de zwangerschap ook zo'n 6x gehad, 1dag spuugen en diarree en dan is t weer over..toch maareens in de gaten houden...

3. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    verder een dilemma wat betreft de vakantie....

ik wil er echt graag ff uit, ff lekker zon en relaxen, laatste vakantie was vorig jaar juni, weekje spanje, maar toen zat ik middenin mijn miskraam, dus was niet echt een leuke vakantie zeg maar...
    We hadden gedacht september, maar dat duurd nog zo lang..
    Nu heb ik dus een aanbieding gezien voor half juni naar Aruba...
    Maar ja, vraag me af of het goed te doen is zo;n lange reis met 2kinderen, en of dat te doen is met een baby van zo'n 11weken.
    En de prijs van de vakantie, het is een aanbieding welliswaar, maar nog heel veel geld, maar wel heeeel gaaf, want tis een 5* resort en heeft een eigen prive strand, het lijkt me echt heerlijk, maar een hoop twijfels dus, weet nu dus niet wat k moet beslissen.....ene moment denk ik, ja we doen t gewoon, zal heus wel goed gaan, en t geld, ach je leeft maar 1 keer...andere moment, denk ik nee die reis wordt niks, en dat geld, voor de helft kan ook....hmmmm

4. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Zo alles was goed bij het cb. Jonas weegt nu 4915 en 56 cm.
    Ook bij de kinderarts alles goed, dus altijd fijn!

Jaa veel mensen met paarden hier LEUK :D:D

Ano, Als je het met vliegen ziet zitten lijkt mij het goed te doen.
    Hebben ze op lange vluchten ook niet een soort ''bakje'' waar je je kleine in kan doen. Dacht dat dat tot 3 maanden was ofzo op lange vluchten?
    en Neomi kan nog op schoot of niet?? Scheelt ook weer in de kosten nu nog :p
    Heerlijk hoor er lekker ff uit :) Hier zal het helaas niet zover worden dit jaar, vriend zit het niet zitten (ik daarintegen juist wel!! Hij gaat liever 10 uur rijden met de auto)). En volgend jaar verhuizen dus ook geen verre reis.
    Vorig jaar ben ik naar Bali geweest, jaar ervoor Thailand!! Heerlijk!

Chelleke fijn dat alles goed was met Mila!!

Fidel, snap dat je het nog moeilijk hebt met je start van Willemijn..
    Ook dat het nog terugkomt, is toch iets wat je moet verwerken..

Grr ik baal hier trouwens, wacht op pakketje met mijn draagzak die bij mijn ouders binnenkomt. Ouders niet thuis dus verwachct wel dat ze het bij de buren brengen maar net was ik al gaan kijken of hij er al was. Nee dus :( Grrr Hopelijk straks wel :p

Zo en nu poging wagen het huishouden te doen! Als ik Jonas tenminste slapend krijg hihi

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    sab er zijn idd van die mandjes..ja of ik t vliegen zie zitten weet ik dus niet hha.
    weet ook niet hoe we alles mee moeten nemen?
    kinderwagen, maxicosi, koffers en wij4???!!!hoe doe je dat in godsnaam haha.
    Neomi kan niet op schoot, vanaf 2 moeten ze een eigen stoel helaas....
    met de auto, ja hebben we 1x gedaan, maar vliegtuig is toch een stuk sneller haha.
    hopelijk komt je pakje nog, je kunt toch gedetailleerd bekijken waar het is of niet?

6. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Mm die spullen is idd een gesjouw, weet niet of daar iets voor geregeld is. Want opzich een kinderwagen gaat denk ik in het bagageruim. Misschien kun je de kleine in een draagzak bij je houden en je kinderwagen met de koffers mee?
    Dat zou ik doen denk ik.

Pakketje is met chaffeur onderweg :p Dus zal vandaag wel komen maar wilde hem NU al, ben helaas nogal ongeduldig hahaha

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Ano: Kan me voorstellen dat twijfelt wat vakantie betreft ik moet er niet aandenken met 2 van die kleintjes helemaal als het ver vliegen is.
    Ik zou wachten tot ze ouder zijn, maar dat is mijn mening.
    Ik wil volgend jaar mei nog een week/midweek in Nederland weg, buiten de vakantie, want Danian gaat dan nog niet naar school.
    Fijn he zo'n meisje die niet wil luisteren;)

@ Sab: Ik wil ook altijd iets meteen hebben en niet straks, maar gelukkig is het pakketje onderweg.

@ Chelleke: Fijn dat Mila weer is goed gekeurd.

Hier weer op bed gelegen en Danian is zelfs nog een half uurtje in slaap gevallen.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ano: toch niet zwanger hé omdat je nu zulke symtomen hebt:p grapje uiteraard!! Poeh die Neomi ze heeft je dus mooi lopen uittesten. Ach lekker later uitrazen inderdaad en maling hebben aan de mensen die ernaar staren.

Sab en Chelleke: jullie kindjes dus ook flink gegroeid mooi hoor.

Fidel: heel begrijpelijke dat als je terug denkt aan 2 weken geleden je het nog moeilijk mee hebt. Zo een opstart is natuurlijk best heftig. Zielig Willemijn ook last van krampjes

Miss Geul: alles goed met jou en Viktor. Fijn dat zijn ritme weer wat terug is.

ALL: hier vanochtend naar CB geweest. Y weegt nu 3830gr en 51,5 lang. Verder was alles gelukkig goed. Nu snel was ophangen voor dat ze komt voor flesje.

9. sab1988

sab1988 Niet meer actief

vruchtje fijn dat alles goed was bij cb, jij hebt nog best een kleintje zeg!!:)

Zag trouwens veel meiden in de bevallenlijst staan die allang niet langs zijn geweest.

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @vakantie's wij zijn niet zulke vakantiegangers.. beide last van heimwee.. een weekje is lang zat, misscien later als we oud en grijs zijn.. misschien dat we dit jaar een midweek center parcs doen ofzo
    @vruchtje fijn dat alles goed was op CB en goed gegroeid!!

Dames die afgekolvte bv geven... ok ze mogen onbeperkt, dus puur ter vergelijking, hoeveel ml zitten jullie per voeding?
    Hier al tussen de 120 en 150 ml.. dikke zuipschuit, en ze doet t er goed op want krijgt al echt michelenman wangetjes wahaha

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @sab die hebben vast geen tijd meer om op zp rond te neuzen.. ohja vergeten, vriendlief is vrijdag uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij hunze en aa :D:D:D:D duimen jullie voor me ????

12. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Jonas drinkt ong, 120 tot max 140 per keer afgekolfd.
    Geen idee wat normaal is, had gezocht hier op zp en was vrij divers

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sab mijn vriend slaapt meestal door tijdens de voeding behalve als ik een spookmoment heb zoals vannacht ik was voorbereid alleen te liggen dus toen ik naast mij iemand voelde schrik ik ik dacht dat ik viktor vergeten was maar dat was mijn vriend dus toen was hij wakker van mij:D
    fijn dat alles zo goed ging bij het cb, is je draagzak al binnen?

ankje wat super lief van je man, en wat leuk die film, wel balen van de regen dat je niet weg kon. kookse bij je vader.

tamtam fijn zo een goede nacht wat lekker.

vruchtje veel succes bij het cb.

chelleke fijn dat alles goed gaat met mila en was de lunch lekker?

fidel begrijpelijk dat je het zo ervaart die roze wolk is aardig onderbroken voor jou. wat een mooi paard. fijn zo een goede nacht, die krampen waren gelukkig snel voorbij.

sefanja als je ze muilkorft en de poten vast zet aan de grond kom ik in de buurt:p ik ga het douchen vanavond een proberen. ja ik las het vanmorgen dat de ontlasting bij baby's veranderd na de 1ste dagen\weken. ik let wel op dat ik niet te vaak voed, ik let erg op de signalen geef bij sabbelen mijn pink als hij die echt niet accepteert dan geef ik pas de borst.

ano dat van de paarden dat idee had ik ook inderdaad dat hier heel veel meiden een paard hebben of rijden. balen dat het boodschappen doen niet goed ging, fijn dat je je weer goed voelt.
    ik zou het gewoon doen een baby van een paar weken kan je beter mee rijzen als met een kind van 3 jaar heb ik geleerd van mijn ouders. maar inderdaad wel veel spullen met 2 kinderen.

vruchtje fijn dat alles weer goed is met je kleintje.

hier de 1ste schooldag van viktor geweest:D het was een mega succes hij deed het super goed, half 9 voor mijn les begon even de borst gegeven daarna om 11.00 in de pauze kwam hij weer en daartussen geslapen van 11 tot 12 heeft hij wakker op schoot gezeten, toen heb ik besloten naar huis te gaan vond het zo lang zat. de pasfoto is ook genomen wel een huilende viktor op de foto maar het zij zo.
    nu ligt viktor al een half uur op bed hij zat te gapen op schoot, maar ligt ook al een half uur te krijsen, luier had ik verschoond, voeding gegeven en hij is moe dus wil hem even laten huilen maar een half uur vind ik lang zat dus ga hem nu halen( ben al wel elke 10 minuten naar zijn kamer geweest).

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sab: hoeveel keer krijgt hij dan voeding ?

Ano: ik denk ook dat je juist nu wel makkelijk hebt met baby die relatief veel slaapt. Volgend jaar wordt al lastiger als ze gaan kruipen /lopen. En jaar daarop moet je voor Daan ook betalen. Maar ik begrijp dat het een lastige keuze is ook omdat het best veel geld kost

Miss geul: fijn dat je 1e schooldag goed verliep samen met Viktor. Vanavond dus samen douchen zo fijn is dat je brengt me op idee:)

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik wil het al dagen maar durf het elke keer niet, maar ik moet toch douchen en viktor in bad dus mooi om te combineren hihi.
    ik vind het eng om alleen te doen want ik moet dan mezelf wassen incl. haren, viktor vast houden en schoonmaken en ons allebei afdrogen en aankleden maar hang mijn badjas maar klaar zodat ik mezelf niet hoef aan te kleden. en zet het badje klaar met iets zacht erin zodat hij zacht liggen na het afdrogen.

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Even snel: Fidel wauw!!!!!!! mat een plaatje.... ben jaloers....

Ga nu even een rondje wandelen met ons meisje... huilt alweer de hele middag en avond aan een stuk.... arme schat...

17. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Zo eindelijk even tijd om te reageren !
    We hebben een drukke tijd achter de rug, van het weekend zag ik het niet zo zonnig meer in....
    Tjonge 5 weken de nacht niet door slapen brak me op. niet zo gek omdat ik smiddagags ook niet meer te bed ging.
    Daar had ik echt geen tijd meer voor, wilde ook weer even tijd voor mezelf en het huishouden wat een ontzettende puinhoop werd.
    Tja dat ga je een keer voelen natuurlijk, ik had zondag het gevoel dat ik om alles in janken kon uitbarsten...
    Maar ben om half 9 na de voeding naar bed gegaan en met Floor afgesproken dat ze goed zou gaan slapen.
    Nou dat heeft ze gedaan [​IMG] ze heeft de laatste voeding over geslagen en melde zich om half 2 !
    heerlijk ik werd bijna uitgeslapen wakker hihi

Vannacht ook weer een goede nacht om tien uur de laatste voeding en onze kleine grote meid heeft gewoon tot half 5 geslapen !!!!
    Om half 6 weer in bedje gelegd en toen kwam ze om half tien vanmorgen weer [​IMG] ben trots !

Nu slaapt ze ook bijna de gehele dag ik denk dat ze een groei stuipje maakt.

Ga nu terug lezen en proberen om ook op jullie te reageren... ik vind het knap dat jullie hier tijd voor vrij weten te maken ! wil ik ook, dus ga mn best doen...

18. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    anoniempjuh Je zou haast zeggen van wel, je kan natuurlijk niet achter blijven... Ik heb nog wel een hobbelpaard voor je;):D... De eerste periode zal iedereen vogelen met voeding wat het beste is voor je kleine... Ik gebruik nu nutrilon HA maar wil denk ik overgaan naar Nutrilon HA2 of AR...

sommige mensen met meerdere kinderen gebruiken zo'n () hondenlijn voor oudste kind als zij op pad gaan... Hoe sta jij daar tegenover?

Fijn dat de nachten goed gaan. Houd je lichaam idd maar goed in de gaten, misschien eens kijken wat je die dag gegeten heb. Misschien ben je gevoelig voor bepaalde voedingsstoffen.

Voor een baby maakt het niets uit, een lange reis maken.. Ik denk dat je oudste er meer last van gaat krijgen... Ik zou het gewoon doen, en anders minder ver... Waar een wil is is een weg en dan krijg je alles voor elkaar... Alles gaat mee in het ruim, wij zijn met onze gehandicapten naar turkije gaan vliegen... Ik zou een draagzak voor je kleine gebruiken, maar maxi cosi mag volgens mij ook nog mee het vliegtuig in...

vruchtje Fijn dat alles goed gaat.
    fidel je kleine is 2 weken oud, afgekolfde melk? Wat is haar gewicht... op die leeftijd is het max. 620ml per 24 uur... Ik zou haar anders 6 voedingen geven...

mis geul ze kunnen gekluisterd worden, geen probleem.. Ben benieuwd hoe jij en je kleine het gaan ervaren het douchen... Wat leuk dat viktor eerste schooldag positief heeft ervaren ;):D... Je kan ook wachten met samen onder de douche staan tot je man weer thuis is... Ik heb het ook nog niet alleen gedaan, lijkt mij ook heel lastig...

sab Wat fijn dat Jonas het zo goed doet.

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    chelleke heeft het wandelen geholpen?
    hier helpt het wel altijd want viktor slaapt binnen 5 minuten alleen als ik stop is hij ook heel snel wakker.

evan probeer inderdaad je rust te nemen je lichaam heeft een aardige strijd geleverd, ik laat mijn huishouden ook een beetje verslonzen en dat weet ik maar anders trek ik het ook niet.
    vraag omgeving om hulp meid echt anders ga je er zelf aan onderdoor en daar heeft niemand wat aan.

sefanja ik stond al onder de douche toen je dat schreef hihi:p
    het douchen was heerlijk, hij vond de straal in het begin wel raar tegen zijn lichaam en wou het niet tegen zijn billen en pimeltje maar verder leek hij te genieten, ik vond het heel bijzonder, ik had zijn badje naast de douchebak neer gezet, daarin zijn aankleedkussen, daaroverheen een dekentje daaroverheen een matje (die je normaal op je bed legt voor lekken) daar legde ik viktor op met een hydrofiel luier tegen zijn rug.
    toen nog een matje eroverheen en de andere hydrofiel luier eroverheen. ik had zijn rug afgedroogd toen ik hem erin legde en de rest even laten drogen zodat ik snel mijn haren kon wassen en mijn huid kon wassen.
    viktor lag lekker uit te rusten in zijn bad en toen ik klaar was sliep hij al bijna dus ik mijzelf afgedroogd, mijn ochtendjas aan, en viktor verder afgedroogd, aangekleed en in bed gelegd en nu is hij helemaal onder zeil:$

dus ik vond het een leuke ervaring en ga dit zeker vaker doen, in bad doen doet pijn aan mijn rug en dit niet:D

groetjes

20. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey meiden

bedankt voor jullie reacties over de vakantie.

meningen verschillen zo te merken haha.
    ik denk idd ook dat een baby die alleen nog slaapt makkelijker is dan wanneer ze kruipen, en idd nu is Daan nog gratis, dat scheeld behoorlijk!
    De prijs, ja kijk iedereen kijkt daar natuurlijk anders tegenaan, maar we zijn voor deze reis (excl eten en drinken enz)2300eur kwijt, das toch veel geld vind ik.
    Enben er inmiddels ook achter dat ze bij arke niet van die babybedjes aanboord hebben, en maxicosi kan niet mee, dus hij moet echt 10uur op schoot...
    grrrr weet t niet...

missgeul wat super dat je v iktor mee kon nemen, ideaal zeg!!

sefanja, ja heb wel ens over die riempjes gehoord, maar nee, ik vind het niks om mijn kind net als een hond aan de riem te doen haha.
    Maar HA2?was dat?nr 2 is toch pas vanaf 6 maanden?en wb het eten, misschien ben ik idd ergens allergisch voor, maar geeeeen idee wat dan haha.maar bedankt voor het meedenken!

sab en is ie nog binnen gekome!!

vruchtje fijn dat alles goed was met Y.goed gegroeid dus?super hoor!!

Deel Deze Pagina