April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ankje, klinkt als een leuke avond gisteren...leuk! En ach, die fles vergeten is niet zon ramp toch?
    Ilona meld zich vast zelf wel:) Ik doe het ook wel, als ik te moe ben om wakker te blijven, dan laat ik Kaj gewoon slapen...meld zich vanzelf.
    Nadeel hier is dan wel dat je dan die nachtvoeding weer hebt, terwijl als ik rond half 12 de fles geef Kaj zich de volgende ochtend pas weer meld..

Tamtam, net nachtje had Maylin gisteren!
    Fijn dat je tussen de middag nog even hebt kunnen slapen..goede oplossing zo met Danian.

Chelleke, fijn dat alles er goed uit zag..en idd, gewoon veel op zij/buik leggen, om die afplatting te voorkomen.

Fidel, logisch hoor, dat dat gevoel nog terug komt en je het moet verwerken...geef het lekker de tijd en geniet van jullie meisje.
    Wat goed dat je vriend is uigenodigd! Spannend, ik zal zeker duimen!

Sefanja, ja dat slaaptekort toch voornamelijk aan mezelf te danken:) Laat op bed, wijntje gehad en ja, Finn weer om 6u wakker...
    maar ach, ben inmiddels weer wat bijgekomen.
    Brandweermuseum was in Borculo. Erg leuk!

Ano, dus Neomi testte je even flink uit, lastig!
    Wat vakantie betreft, ja, ik zou het wel aandurven met zon kleintje...en verder is het lastig advies te geven.

Sab, fijn dat alles goed was met jonas! En al een flinke jongen zeg...
    Is je pakketje nog gekomen?

Vruchtje, fijn dat met yara alles goed was, lekker gegroeid dus...en Finn ook alles goed?

Miss geul, super dat school goed ging, en Viktor zich goed gedragen heeft! Goed dat je naar jezelf hebt geluisterd en niet de hele dag bent gebleven.
    Hoe was het douchen? Ah, lees het al..fijn he?

Evan, fijn dat je je weer wat beter voelt!

HIer weer een lekker dagje gehad..gisteravond zo ontzettend moe, dat ik om 9u ben gaan slapen. Kaj had om 8u gehad, en heeft doorgeslapen tot 1.30. Toen gevoed, en daarna geslapen tot 7.30.
    Lekker dus..
    Vanochtend even op de koffie geweest bij een vriendin, en vanmiddag in huis bezig geweest.
    Toen gegeten en daarna samen beide jongens onder de douche gedaan. Wij om de beurt mee gedoucht...echt even genieten! Toen samen met Kaj Finn op bed gelegd en Kaj lekker bij mij in bed genomen en daar ligt hij nu nog..
    heerlijk te slapen. Hij heeft om7u gehad, dus geef hem straks nog een voeding en daarna kijken hoe de nacht gaat.
    Kaj heeft vandaag al 2x 150ml gedronken, en 2x120. Vandaag komen we dus uit op 5 voedingen, totaal 690ml, iet teveel dus, maarja, hij drinkt het op dus vind het prima...
    Morgen Finn naar het kdv en ik even met Kaj de stad in.

2. evan

evan Actief lid

14 jul 2011
    327
    0
    0
    NULL
    noord holland
    @miss geul wat heerlijk dat het douchen zo lekker was ! herkenbaar dat je pijn in je rug krijg van het badje ik ook. Daarom is mijn man degene die Floor in badje doet en ik ga met haar onder de douche. Je hebt ook helemaal gelijk wat je zegt, ik weet het natuurlijk ook wel dat ik even pas op de plaats moet doen maar kost me moeite…. Toch heb ik alleen mezelf ermee dus ga op mezelf letten ;)

@2012mama netjes hoor van kaj ! lekkere nacht ik laat Floor ook slapen hoor in de nacht ze meld zich wanneer ze honger heeft. Op het cb vertelde mij dat het niet zo erg is wanneer ze iets teveel drinken omdat ze dit zelf goed kunnen regelen de ene keer iets meer dan de andere keer. Veel plezier morgen met zn tweetjes in de stad.

@ano tja lastig he waar doe je goed aan… mijn voorkeur heeft het niet om met het vliegtuig op vakantie te gaan, wij gaan in september naar centerparcs dit jaar. Suc6 met het maken van je moeilijke keuze…

Truste allemaal, hoop voor iedereen een goede nacht.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ano wij kunnen niet in jou portemonee kijken maar als ik kijk naar de andere zaken zou ik inderdaad gaan maar ik zou dat geld niet hebben als ik naar mijn portemonee kijk.

2012mama dat klintk wel alsof je genoten hebt en dat is ook belangrijk, fijn dat je nu intussen weer bijgekomen bent. en voor de volgende keer laat je man de nacht geven hihi.

hier ligt viktor in bed te slapen hij was echt moe na het douchen kwam om 21.30 nog voor een voeding ik verwacht hem nu 00.30-3.30-6.30 dan ga ik er meteen uit, want om 9 uur komen mijn leidinggevende op kraambezoek en om 11.00 komt het cb op huisbezoek en wil graag nog opruimen en schoonmaken.

ik ben nu wel moe maar heb niet zoveel last van mijn onderkant zoals gister tot tranen in toe, want zodra ik naar voren of naar achteren bewoog deed dat zoveel pijn en nu valt het mee.

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    evan je hebt niet alleen jezelf ook je kind want als jij moe bent ben je ook prikkelbaarder en met een baby heb je soms veeeeeel geduld nodig
    dus ook voor je kind is die rust belangrijk( wel grappig dat ik dit zeg ik krijg zelf hetzelfde dagelijks te horen;) )

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Evan...verstandig om dan het badje door je man te laten doen

Miss geul. Veel plezier en succes vandaag. Heb trouwens inderdaad genoten van t weekend.
    Hier weer een prima nacht. 23.30 en 6.00. Nu lig Kaj lekker tegen me aan. Zelfs Finn slaapt nu nog. Heerlijk.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goedemorgen allemaal!!

2012mama: lekkere nacht heeft Kaj weer gehad. Heerlijk hè douchen met je kids. Ik heb ook heerlijk met finn gedoucht gisteravond:)

Evan: neem goed je rust dan kan je alles veel beter aan/volhouden

miss geul: lekker gedoucht dus en alleen lukt het dus ook fijn!

Vakantie: wij hebben gisteravond midweekje Landal geboekt voor eind september:)

Hier ook een lekkere nacht wij zitten wel te hanessen met voedingen. Komen uit op 6 voedingen 120/4 overdag gaat dat goed met 4 uur ertussen maar s avonds laatste flesje komt ze al snel na kleine 3 uur met gevolg dat laatste fles te vroeg uitkomt 21:30. Zou dit teken zijn dat ze nog nietklaar is voor 6 flessen maar 7 om de 3 uur ? Schiet ook niet op als we haar 7 x 100 geven en niet genoeg heeft aan 100cc. Wat denken jullie ?

Ik ga straks lekker zwemmen met zoonlief. Lekker even aandacht alleen voor hem. papa blijft bij de kleine. Straks ook langs huisarts met Y ivm uitslag op gezicht cb weet niet wat is en adviseert ff langs ha te gaan

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ 2012mama: Lekker hoor weer zo'n nacht

@ vruchtje: Lastig he die flessen Maylin komt sinds gisteren weer naar 3 uur voor een fles, dus ik denk dat ze een groei spurt heeft.
    Ga voeding voor hongerige baby's halen. De flessen ophogen is hier ook geen optie ze krijgt net 120+4 leeg en nog niet eens altijd.
    Heb geen advies voor je misschien overleggen met het CB.
    Veel plezier met zwemmen

@ miss Geul: Lekker he samen douchen

Hier gisteravond om 21.45 uur de fles gegeven en toen 2.45 uur en 6.30 uur.
    Zo Danian naar de opvang brengen en daarna bloedprikken.
    Ik moet volgende week nog naar het ziekenhuis ivm mijn suiker tijdens de zwangerschap en daar moet ik bloed voor prikken en urine voor inleveren.
    Wil ook nog naar de stad, maar het komt hier nu met bakken uit de hemel, dus maar ff kijken.

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    tamtam maar wat is de reden dat jij overgaat op voeding voor hongerige babies?want ze drinkt de flessen dus niet op?ben gewoo f nieuwschierig haha.Daan krijgt vaak zijn flessen ook niet op, maar komt soms ook al eerder als 3 uur, maar andere keer als ie slaapt bijv, zo weer 5 uur,

vruchtje veel plezier met zwemmen, ik durf nog niet in bikini hoor haha, en leuk midweekje weg!!!

hier een fles om 23.30-4-30 en nu slaapt ie nog...hoop echt dat ie snel gaat doorslapen haha

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ano: maar overdag 5 uur ertussen zou hier ook soms lukken maar is toch juist de bedoeling dat ze nachts meer tijd tussen laten ben bang dat dag/ nachtritme door elkaar wordt gehaald als 5 uur tussen komt of niet??

Tamtam: als ze haar flesjes niet leegdrinkt en om de 3 uur komt zit je zeker op 7 voedingen? Blijft inderdaad lastig hier komen we ook boven max aantal cc maar ga me kind niet laten uithongeren ze heeft gewoon nodig. krijgt nu 700cc en weegt 3830gram. Lekker dagje alleen met Maylin. Hopelijk wordt t droog hier nu wel en zon begint te schijnen

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, lekker hoor, midweekje weg. Waar gaan jullie heen?
    Ik geef Kaj dus soms 150ml, en daardoor komt hij goed uit met de flessen.
    Vandaag heeft ie alweer veel laten staan, gisteren dronk hij erg veel dus is wel wisselend.
    Geniet van het zwemmen met Finn!

Tamtam, Maylin heeft een goede nacht gehad dus. Hier eigenlijk ook nog even de stad in, maar ook enorme regenbuien, dus even kijken.

Hier Kaj op zn buikje op de bank gelegd. Heeft enorme krampjes, en kwam niet in slaap en zn buikje vind hij dan heerlijk.
    Mocht van het cb trouwens niet, ik zou hem dan verwennen en eraan laten wennnen op zn buik te slapen, en dan wil hij straks niets anders meer...(volgens die arts)
    Nou, ik vind het prima zo..snachts slaapt hij gewoon op zn rug dus...

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    buik leggen, als je erbij bent kan het echt geen kwaad hoor, en als ze liever op de buik willen liggen, laten ze dat toch wel merken verwend of niet.
    hier vonden ze het niet erg bij t cb, zebegon er zelf zelfs over!

nou daan laat weer lekker veel staan.
    ik bied altijd 130cc aan.
    om 5uur heeft ie 50 laten staan en nu net om 9uur weer...
    me schoonzusje vraagt net of ik om 12uur ff mee ga zwemmen een uurje, maja dan moet ie net een fles hebben, erna is weer te laat, dan kom ik helemaal niet uit...hmm en nu??

wel anders trouwens, Neomi dronk echt altijd alle flessen op, liet nooit iets staan, nou daan laat vaker wat staan als dat ie ze opdrinkt haha

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Ano: Ik had een vraag gesteld over het wakker maken 's avonds hier op het forum bij een voedingsdeskundige en die adviseerde om eventueel alleen voor de nacht die voeding te gebruiken.
    Maylin kwam wel om de 4 uur, maar gisteren niet, dus daarom denk ik dat ze een groeispurt heeft en wat meer wil, maar dat is niet de reden dat ik voeding voor hongerige baby's ga gebruiken dat wil ik eerst alleen voor de nacht doen.

@ Vruchtje: Ja als ze vaker komt komt ze op 7 flessen uit, maar ze zit nog lang niet op haar max, dus het is niet erg. Ze heeft weer een paar dagen gehad dat ze zelfs niet op het minimale zat gisteren zat ze er weer boven.

Net door de regen Danian weggebracht en naar de bloedprik post bleek dat het van 8.00 uur tot 8.45 uur was(ik dacht tussen 8.30 uur en 9.15 uur) en het was 8.55 uur dus ik was te laat, dus nu moet ik morgen.
    Was makkelijker geweest nu, want morgen moet ik Danian ook mee nemen, maar goed het is niet anders.

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Ano: Lastig he als het met de fles niet uitkomt.
    Kun je de fles niet meenemen?
    Ik ken dat wel dat het anders is.
    Danian was een hele gulzige drinker die had de fles meestal binnen 10 minuten leeg.
    Hij kreeg ook voeding voor hongerige baby's.

@ 2012mama: Buik liggen lijkt mij echt niet erg als je er bij blijft.
    Doen wat jou goed lijkt.

14. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Goede morgen!

Gisteren heb ik heerlijk gekookt! De tomatensoep en uiensoep waren goed gelukt!
    Heb mijn vader en stiefmoeder lekker verwend daarmee.

Toen we gisteren avond net thuis kwamen, kwam ik er achter dat mijn telefoon nog bij mijn vader lag. Kon dus weer terug.
    Daar weer even wat gedronken. We hebben het toen over campings gehad. Mijn vader en stiefmoeder gaan met de pinksteren naar een boerencamping en Jonna komt ook een lang weekend (als het mooi weer is).

Heb nu een folder mee gekregen, want ik zou ook erg graag even een weekje met de tent weg willen.
    Lekker met z’n 4en er tussen uit. Die campings die in dat foldertje staan zijn allemaal kleine boerencampings en kosten gemiddeld 14 euro per nacht voor 2 personen incl tent en stoom etc.
    Komt mijn pa ineens dat zij de staanplaats betalen!! We hoeven dus alleen de benzine te betalen om er heen te rijden.

WE GAAN DUS LEKKER EEN WEEKJE WEG!!

Tis 4 jaar geleden dat Jeroen en ik echt op vakantie zijn geweest. Nou ja…vorig jaar Januari een weekje naar frankrijk, maar toen waren we daar met de hele familie.

Ga dus lekker neuzen naar campings!

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ow ankje wat leuk zeg, en wat super dat je vader betaald!!heerlijk!

tamtam ja neomi dronk cht alles op wat ze kreeg, was rg makkelijk.Daan laat erg veel staan.
    Maar okeej, voor de nacht dus.
    Maar ik geef nu ha, kan dat dan ook?
    tja tis hier gewoon erg wisselend, ene keer 3uur ertussen, dan weer 5 uur, ene keer alles op, en dan weer 50cc over...moeilijk peil op te trekken dan....

vakantie hmm voor me gevoel neig ik steeds meer naar, ach laat maar....we zien t later int jaat wel...denk voor me gevoel misschien een beetje te gehaast nu...vertrek is dan al over 4 weken, moet dan nog best wat regelen, en vnd t denk ik toch ook wel eng...

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Ankje: Leuk vooruitzicht dus en helemaal leuk dat je vader betaald.

@ Ano: Hier wisselt het ook wel hoor. Net zat er weer 3,5 uur tussen en heeft ze 130 cc gedronken, dus ben benieuwd hoe laat ze nu weer komt.

Hier schijnt de zon nu, dus als het zo blijft vanmiddag maar ff de stad in.
    Kan ook de baby doos bij de etos ophalen ben benieuwd wat daar in zit.

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    nah tamtam das toevallig, ik log net hier in om te vragen of iemand die doos al had opgehaald haha, ik kan m ook ophalen!

en iemand al bericht van de wij doos?

nou wij gaan zo maar zwemmen, al vind ik mezelf echt verschrikkelijk in bikini bah zeg, moet ook maar nie bukken in dat bad want dan hangt me buik op de knieen..

neem flesje mee en zie wel of ie slaapt of honger heeft, anders maar erna een flesje..

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Van de wij doos had ik alleen een mailtje gekregen dat ik moest invullen dat Maylin geboren was en dan zou ik bericht krijgen, maar nog niet gehad.

Veel plezier met zwemmen.

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ow dat mailtje heb ik niet gehad,. of iig niet gezien, hmm maar eens kijken dan..

thnx jij shopze!

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama fijn zo een goede nacht en lekker uitslapen van de kids.
    lastig die krampjes en dan helpt het inderdaad wel om op hun buik te leggen, ik moet zeggen viktor wilt dan alleen maar op mijn arm liggen met zijn buik, en dan masseer ik zijn buik ook meteen.
    op d3e buik liggen stimuleert ook de nek ontwikkeling ik leg viktor ook wel een op zijn buik op mijn bed als ik ernaast lig om zijn nek te stimuleren.

vruchtje het was zeker lekker en te goed te doen alleen dat ga ik vanavond weer doen want morgen heb ik daar geen tijd voor ivm kapster om 9.00. veel plezier met zwemmen vandaag.

tamtam balen dat het bloed prikken niet gelukt is, en morgen damian mee moeten nemen is inderdaad vervelend. veel plezier in de stad als het droog blijft. en laat je weten wat er in de baby doos zit??

ano wat fijn dat je kleintje zo uitslaapt en inderdaad hopen dat hij snel de nacht doorslaapt ik denk dat vele van ons dat hopen.
    veel plezier met zwemmen en neem gewoon de gok met de voeding de fles kan je ook in het zwembad geven.
    jammer dat je de vakantie niet doet, is er niet een andere aantrekkelijke vakantie voor je in de aanbieding voor een leuke prijs?

ankje kan je hier ook niet lekker komen koken;)
    ik vind het altijd moeilijk om alleen voor mezelf te moeten koken en moet er nu toch echt aan geloven aangezien mijn vriend er niet is.
    en wat fijn een weekje weg met het gezin echt tof van je pa om het staangeld te betalen.

dozen: nog niets gehoord over welke doos dan ook ik wacht het maar af.

nou mijn kraambezoek melde zich gisteravond 23.00 af, dus kon ik lekker in bed blijven liggen tot 10.00:D samen met viktor.
    het cb is net geweest alles zag er goed uit, zijn navel was nog een beetje geirriteerd dus dagelijks schoon blijven maken, nou dat komt wel goed.
    vandaag doen we het rustig aan, morgen wordt mega druk.
    09.00 kapster(ongeveer 2 uur lang)
    daarna naar mijn zus om haar in haar trouwjurk te hijsen.
    daarna foto's ed nemen.
    en daarna de trouwerij dat gaat een succes worden dat kan niet anders want ik ben getuige van mijn zus hihi:p
    maar dat betekend wel dat ik van 09.00 tot 01.00 op de been ben, misschien dat ik bij mijn zus even kan rusten op de bank maar dat weet ik niet.
    en daarna ga ik lekker met mijn ouders mee naar huis om daar te logeren want vrijdag zijn mijn ouders 33 jaar (geloof ik)getrouwd.

groetjes wendy

Deel Deze Pagina