April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Voelt wel definitief weg bij andere topic. Wat hebben we daar toch leuk dingen gedeelt met elkaar en nu hier verder leuk:)

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Jaaah van zwanger zijn zijn we allemaal veranderd in moedertjes! Toch wel ander gevoel haha
    De meiden en de jonges die geboren zijn staan vrijwel gelijk! Grappig zeg

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke, ook ik zal niet als eerste weer zwanger zijn...ook hier komt (denk ik) geen 3e

Sefanja, nee heb het nog niet gehad. Dit komt denk ik doordat Kaj heel erg makkelijk is en doordat het ook al onze 2e is, minder onzeker...

Vruchtje, ja, en wat is het eigenlijk snel gegaan he?

Sab, ja viel me ook op..van beide (bijna) evenveel:)

Juultje, ik had het ook al op fb gezet, maar hier hielp de nystatine bij Finn iook niet...en hebben we uiteindelijk ook daktarin gekregen, en dat hielp wel.
    Bij Finn heeft het daardoor 3 weken geduurd. Bij Kaj zie ik momenteel zn tongetje al minder wit worden, ook heb ik het idee dat hij er bijna geen last van heeft..

Hier:

Kaj heeft vandaag voor zijn doen al veel gedronken..om 4u, 7u en 10u 100ml. Als hij zo doorgaat vandaag komen we op wat meer flessen uit..
    Nouja, 1 dagje is niet zo erg, en anders morgen/overmorgen maar iets omhoog met die fles. Hij zit ook al wel heel lang (sinds einde kraamweek) op 100ml.

4. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    grrr even mn frustatie uiten!

ik net naar de HAP, kreeg een recept mee voor Daktarin, met als kanttekening dat dit eigenlijk pas vanaf 4 maanden mag, omdat het heel dik is en door kleine babytjes niet goed doorgeslikt kan worden. instructies gekregen hoe we het veilig aan kunnen brengen. Ik naar de apotheek. die vrouw wilde toch even overleggen met de apotheker, vanwege die 4 maanden grens. uiteindelijk toch goedgekeurd. ik vraag aan het einde: moet het voor de voeding of na de voeding? zegt ze: het moet ALTIJD na de voeding met zulke middelen, omdat het anders wegspoelt met drinken en het dus niet meer werkt in de mond...

Fijn...

De apotheek waar mijn man de nystatine had gehaald had gezegd dat we het voor de voeding aan moesten brengen, zodat het zo ook op mijn tepel zou komen!! We hebben nu dus 3 dagen zinloos nystatine gebruikt en ons arme mannetje heeft 3 dagen onnodig pijn gehad :( wat een stom volk zeg. hoe kun je zo achterlijk zijn om als apotheek zo verkeerd advies te geven. ik ben echt een beetje pissig! en ik voelde me ontzettend dom daar in het ziekenhuis! pff.. heb de daktarin wel meegenomen en nog even bij de HAP overlegd. we gaan nu alsnog de nystatine, OP DE GOEDE MANIER, gebruiken en als het potje leeg is en we merken geen verbetering alsnog de daktarin gebruiken.

ik heb ook daktarin zalf, die kan ik in ieder geval op mijn tepels gebruiken. beter dan dat smerige plakkerige spul!!

zo... nu ga ik een poging doen alles bij te lezen in het oude topic en dan reageer ik hier (als ons kleine manneke intussen lbijft slapen althans)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ook ik zal niet de eerste zijn. We zijn heel tevreden en gezegend met onze kindjes en er komt (denken we) geen 3e.

Juultje: wat slecht zeg van de apotheek verkeerde uitleg. Ik kan me goed voorstellen dat je pissig bent. Arm manneke onnodig last gehad

2012mama: wij moesten fles ophogen tot max 120cc dat was einde kraamweek. Ze drinkniet zo vaak boven de 100cc maar bieden het aanZit je nu op 6 of 7 voedingen

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @wendie: oei, das beroerd, vanaf 4 uur spoken :( kun je later vandaag nog wat bijslapen? jeetje wat een klein vreetzakje is die zoon van jullie haha :D die van ons ook hoor, die klokte gisteravond even 200 ml weg!

@tamtam: hmm wat vreemd dat ze ineens minder drinkt...misschien haalt ze de schade vandaag weer in? en idd dat ontlasting dwars kan zitten merken we hier ook. als Viggo scheetjes moet laten of moet poepen drinkt hij ook slecht. als het er dan eenmaal uit is is hij niet meer te houden, dan drinkt hij mijn tepel erbij op! Wat tof zeg, het naambordje aangevuld!!! :D

@vruchtje: lijkt me idd dat ze een voorkeurshouding aan het ontwikkelen is. hier ook hoor, Viggo ligt ook het liefst op zijn rechterkant!
    wat je kunt doen.. euhh.... slaapt je dochtertje op haar rug? als ze op haar zij slaapt kun jij beter bepalen, dan leg je haar steeds op een andere zij. kun je eventueel een zijslaapkussen (delta sleeper) gebruiken om te voorkomen dat ze op haar buik rolt, mocht je daar bang voor zijn... je kunt ook haar bedje/wiegje steeds omdraaien, vaak draaien ze hun gezichtje naar het licht of naar de plek waar jij ligt, dus als je haar bedje draait draait ze misschien haar hoofdje de andere kant op?

ik kom zo terug om te kletsen, manlief heeft aandacht nodig

7. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik meld me hier!
    Druk bezig met de kleine man, gaat allemaal goed!
    Lees wel elke keer mee hoor meiden! Ben veel te nieuwsgierig naar jullie verhalen!

Josephine, van harte meis! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie!

8. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @noosa: *zwaai*

hier net kleine man fles afgekolfde melk gegeven (we gaan nu even overdag kolven en s nachts gewoon aanleggen. hopelijk krijgen mijn tepels zo iets meer rust. en ik heb meer zicht op wat viggo drinkt..

nu dus niet van tevoren nystatine gegeven en nu heeft hij ook bijna niet gespuugd! na de voeding nystatine gegeven en hij is nu ook veel rustiger gaan slapen! pfff hoop zo dat het nu dan beter gaat!

voor mezelf ook fijner dat ik nu zalf voor mn tepels heb en niet dat smerige spul erok hoef te doen. dat gaf alleen maar meer pijn, omdat het heel droog werd en mijn zoogcompressen eraan blijven kleven..

oh dames, gebruiken jullie ook allemaal zoogcompressen? ik heb t 1 keer s nachts niet gedaN en toen had ik alles zeiknat haha. ik lek best veel. hebben jullie dat ook? en blijft dat zo? of wordt t op den duur minder...

9. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hopelijk gaat het snel beter met jullie Juul.
    Echt wel een domme fout van die apotheek en jullie zitten ermee.

Hier ook zoogcompressen hoor. Heb ook weleens zonder geprobeerd snachts maar ook geen succes hahaha :D
    Vind wel irritant dat ik altijd bh aan moet snachts maarja dat is niet anders denk ik.

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    het komt volgens mij steeds vaker dat apotheek je verkeerd instrueert... Dat haalt niet weg dat je er niet boos om mag worden, integendeel ik zou er eerder wat van zeggen... Toen ik zwanger, moest ik keelspray hebben, wat krijg ik mee keelspray met 30% alcohol erin...

11. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @sab: whaha heb je ineens een waterbed :p ik vind het ook niks hoor, met bh.. maarja, anders verplaatsen de compressen zich naar mijn navel en daar lek ik niet :p

@sefanja: ja erg he... ik heb het nog nooit eerder gehad gelukkig.
    pffff wat een mutsen dat ze je keelspray met alcohol geven :( waar zitten ze dan met hun hoofd he :(

onze eigen apotheek had de nystatine niet, dus deze komt bij een andere apotheek weg. anders was ik zeker terug gegaan en had ik mijn beklag gedaan! maar deze apotheek kom ik nooit weer!

12. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Juultje hier dus ook volgens de apotheek dat we het voor de voeding moesten geven nu zit dus haar hele mond onder. Weet sinds gisteren dat het dus na de voeding moet en je het op de tong enzo moet wrijven.

@ Vruchtje verevelend een voorkeurshouding, hier slaapt ze op haar zij.

Sinds vandaag krijgt Mali lactose/koemelkeiwitvrij eten.
    We merkten dat ze steeds benauwder werd tijdens het eten en erna en wisten niet precies hoe dat kwam.
    Overleg gehad met de arts en het kon of de voeding zijn of de katten.
    Vandaag gaan dus de katten tijdelijk naar mijn zusje om dat uit te sluiten.
    Maar de arts wilde ook een voeding zien en omdat Toby niet tegen lactose en koemelk kan werd dus meteen duidelijk dat we ook bij mali moeten kijken of dit een probleem is.
    Ook aan haar ontlasting kon ze zien dat de darmen problemen hebben met de voeding die ze kreeg en ze kreeg al hypoallergeen.
    Moeten binnen een paar dagen verschil merken dus ben benieuwd, maar wat is dat spul duur 45 euro voor een pak friso:$
    en alleen verkrijgbaar bij de apotheek.

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @vogeltje: jeeeemig wat slecht.. bij jullie dezelfde fout. pfff.. gelukkig dat jullie t nu ook op de goede manier doen!
    wat zielig dat ze die allergie heeft :( en dat dat duur is: volgens mij kun je van je zorgverzekering vaak een vergoeding krijgen als je kind speciale (duurdere) voeding nodig heeft! ik zou even informeren als ik jou was! wij zijn verzekerd bij zilveren kruis en volgens mij heb ik in de voorwaarden zien staan dat er een vergoeding voor gegeven wordt! en anders mag je het volgens mij zelfs bij de belastingaangifte aftrekken als extra zorgkosten! maar dat weet ik niet 100% zeker...

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    zo hier ook nu abbo, en de overstap naar een ander topicdeel is voor mij nog ook een beetje symbomlisch, een nare start maar nu gaan we genieten!!! dat doen we zeker iedere dag en tot nu toe hebben we een supermakkelijk meisje, de 1e nacht terug uit t zh een lange nacht gehad, deels krampjes deels stress van het zh, ze heeft al zoveel meegemaakt.. en int zh kreeg ze afgemeten bv.. thuis mag ze van de kraamhulp drinken wat ze wil ( omdat de tepels nog stuk waren de 1e 2 dagen thuis gekolft) dus ging ze over van 40 ml naar 80 ml.. nu zit ze tussen de 80 en 100 als ze flesje krijgt. maar de nachten zijn heerlijk, ik wordt uit mezelf om de 4 uur wakker en vaak als ik net wakker wordt begint willemijn te pruttelen... voorlopig hebben we afgesproken snachts de fles en overdag aanleggen. vrienlief doet de kruiken (zolang hij nog geen ander werk heeft;))

Ook nemen we zelf nog een paar dagen extra kraamzorg.. helaas is het via de verzekering afgewezen ( zijn nog in bezwaar, wachten op reactie) maar we hebben nog links probleem met aanleggen, en om nu al alles zelf te moeten doen, kan merken dat het metaal echt zwaar is geweest... dus wel net zo fijn dat je huisje aan kant is zonder dat je er zelf iets aan hoeft te doen... heb simpelweg er nog geen puff voor.

vandaag voor de 2e keer in badje gedaan, ze vind het heerlijk.. ook een extra kacheltje op haar kamertje en dan vind ze het tutten ook geweldig ( mits het niet te lang duurt) daarna samen naar bed en nu ligt ze heerlijk bij trotse papa!!!

@2e hier ook qau planning na 2 a 2.5 jaar pas. eerst de 1e op regel, dan pas de 2e maar die komt er zeker!!!

15. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    pff over een tweede denk ik nog niet na hoor. Dat komt ooit wel een keer..

Overdag slaapt zoon hier -tegen de voorschriften in- op zijn buik. Beide families zijn echte buikslapers, dus het is niet gek dat hij er ook een is. Hij kan vanaf dag 1 zijn hoofdje zelf omdraaien, soms kijkt ie naar links en soms naar rechts. Ik vid het in de nacht nog eng hoor, dat buikslapen dus dan ligt ie wel op zijn rug. maar dan zijn we dus in de weer met troosten (want de hik en daardoor maagzuur dat omhoog komt, heel zielig!) en speentje erin zien te houden. Dan valt ie uiteindelijk wel in slaap.

Maar hoe ver ga je he? Laat je 'm gewoon lekker slapen zoals ie wil slapen of ga je strikt die voorschriften volgen die iedere paar jaar weer veranderen? Dillemma.

16. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Juul; ik doe de nystatine voor de voeding op mijn tepels, voor élke voeding. en erna ook. dan laat ik het wat opdrogen en een klein laagje bepanthen er over en dan plakken de zoogcompressen ook niet zo vast. ;)

17. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @unox hier een zijslaper, vind ze heerlijk en natuurlijk buik op buik samen een dutje doen, vaak kruipt ze dan helemaal in foetushouding en slapen maar!!!!

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Gut, denk ik dat k weinig had bij te lezen, is er een nieuwe topic :p

Me echt zorgen maken over t kreunen doe ik ook niet hoor.. Maar wil t wel eens navragen wat dat kan zijn ;)

Menn mn buren vinden het nodig om te boren.. Oke, tis middag maar komop, op zondag? :D :p

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Josephine.... hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Charlotte , eindelijk..... We zijn idd allemaal mama nu.... eigenlijk een raar idee, al weet ik niet meer beter...

Gisteren reed ik langs het ziekenhuis waar ik bevallen ben en ineens kwamen er toch tranen.... ook op de terug weg toen ik er weer langs reed hhshshshs .... tranen.... Ik denk dat het een soort van ontlading is na alle heftige onderzoeken de afgelopen jaren en de fertiliteitsproblemen in combinatie met het feit dat ik uiteindelijk via IUI ben zwanger geworden en ons meisje ook in dat ziekenhuis is geboren..... al met al alleen maar redenen om blij te zijn, maar toch kwamen er tranen....
    Nou wil ik eindelijk eens gaan bijlezen en reageren en nu meld onze kleine meid zich weer... ze lag lekker te slapen in haar bedje boven... Vanmorgen weer tot 8u geslapen voor de 3e nacht op rij...

Mila heeft ook een heel licht afgeplat plekje, maar we zijn nu door wisselligging te geven erger aan het voorkomen. 's nachts mag ze gewoon op haar rugje liggen, maar overdag leggen we haar op de buik of op de zij.... gaat goed en ik heb eerder het idee dat t minder wordt dan dat het erger wordt....

20. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Ha Chel, fijn dat Mila zo lekker slaapt en dat de afplatting verder voorkomen kan worden!
    Ik had laatst hetzelfde hoor; reed met hem in de auto langs het ziekenhuis en kan precies de kamer zien waar ie geboren is. Daar word ik ook melancholisch van .. maarja. Hormonen denk ik ;)

Deel Deze Pagina