April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    bedankt voor jullie reacties, zo te horen is Daan dus niet de enige.
    Het heeft nu maar een kwartiertje ofzo geduurd dus vald mee.
    Maar ik heb dus t idee dat het ligt aan t feit dat ie niet in de box bij ons ligt...

kom vandaag rot uit met de flessen, hij heeft er tot nu toe pas 3op!
    9.00-13.00-17.00 geen idee hoe ik t nu verder moet indelen.
    als ik 21.00 doe is dat erg vroeg voor een laatste fles, als ik m laat liggen, komt ie vermoed ik rond 22.00 ook nog erg vroeg, kans is groot dat ik er vanacht dan 2x uit moet....dilemma dus haha

zag net een foto van sjors op fb, die is hier ook al een tijdje niet geweest of wel?en Naomi123 en josephine, wel jammer dat sommige nooit meer komen, maar ach hoord er ook wel bij.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ano: hier ook wel eens laatste fles rond 21:30/22:00 dan komt ze meestal 2:30 een rond 7 uur /7:30 dus misschien gewoon op zijn beloop laten ?
    Oh maar dan heeft ze wel gewoon alle flessen gehad dus is toch anders

Ligt jullie kindje al vanaf 19/20:00 uur boven in bed voor de nacht?hier pas na laatste voeding rond 23 uur dus. Eerder heeft geen zin meestal tussen 20 en 23 uur krampen huiluur en wakker. soms hazeslaapje tussendoor. Hadden we toen bij finn ook. kwam vanzelf goed met ruim 2 maanden lag hij rond 19 uur boven

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ano dat is wennen de nacht er weer uit te moeten aankomende nacht.

vruchtje ik heb geen vast moment wanneer ik viktor in bed leg hangt ook af van mijn planning, als ik 9.00 de borst geef en ik wil vroeg naar bed dan leg ik hem alvast in bed, want anders moet ik hem later wakker maken wat ik ook niet wil.

hier vanmiddag een verlaat middagdutje, viktor wou niet slapen hij sliep aan de brost en toen slapend in bed gelegd en toen kon ik even 2 uurtjes slapen.
    vanavond weer vroeg naar bed, hij is al heel de dag aan het rommelen met de voeding dus ik heb geen hoop dat vannacht beter gaat.
    vandaag kwam hij:
    04.00-07.00-10.00-12.00-15.00-17.00-19.00
    dus dat wordt denk ik:
    21.00-23.00-01.00-03.00-05.00-07.00-09.00
    nou ik ben benieuwd.

groetjes

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Miss geul: Zo als je gelijk hebt dan wordt het een pittig nachtje voor je qua tijden en aantal voedingen. Hoelang doe je over een voeding anders kom je niet eens aan slapen toe pfffff

wij komen echt boven max aantal cc flesvoeding uit. Ongeveer tussen de 50 en 80cc erboven zou dat kwaad kunnen ? Ach neem aan dat ze drinken wat ze nodig hebben en honger lijden of fles rekken vind ik ook niet nodig

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Maylin ligt meestal tussen 19.00 en 20.00 uur wel in haar bed.
    De eerste weken lag ze beneden, maar dan was ze erg onrustig, dus nu ligt ze gewoon boven.

@ Ano: Maylin krijgt hier haar laatste fles ook rond 22.00 uur en dan komt ze rond 2.30 uur weer, dus misschien wordt het bij jou ook maar 1 nachtvoeding.

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje, ik doe ongeveer 30 min over voeden en luier verschonen dus dat is redelijk snel gelukkig.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ligt Kaj nog lekker beneden bij mij en gaat samen met mij naar boven als ik ga slapen. Hier kwam het ook vanzelf met Finn, dus zal met Kaj ook wel goed komen

Kaj ligt nu op schoot te slapen, denk dat ik rond half 11 naar boven ga en dan rond half 12 zn flesje doe, in de hoop vannacht door te slapen.
    Ik geef Kaj dan 150.

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    nou hij slaapt nog steeds gelukkig, dus geef er zo gewoon 1 en dan hopelijk vanacht ook 1.
    laatste fles is nu al dik 5 uur geleden, dus hoop dat ie zo de hele fles lekker leg drinkt.

slaap lekker meiden

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier is mijn vriend vroeg thuis, hij gaat nu naar bed en neemt viktor mee ik ga weer even afsluiten en ga er dan achteraan.
    over 3 kwartier komt viktor denk ik voor de borst dus neem hem nog effe bij ons in bed.

morgen kom ik denk ik niet online en vrijdag misschien ook niet even kijken hoe het allemaal gaat lopen.
    moet 9 uur bij de kapster zijn en daarna naar mijn zus en daarna of met mijn ouders naar huis, of mijn vriend haalt me op( hij moet werken en kan waarschijnlijk niet mee naar de bruiloft) en dan slaap ik thuis. vrijdag ga ik zo ie zo naar mijn ouders voor hun jubileum.

dus misschien tot het weekend.

groetjes wendy

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    fijne dag morgen wendy en een fijn weekend bij je ouders!!!

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul Wat heb jij dat goed opgelost, hij was zeker erg vermoeid na het douchen, kost veel energie voor zo'n kleine... En leuk om te lezen hoe jij het douchen met je kleine heb ervaren.... badje is net te hoog bij mij en tummy tub is onhandig ivm werkhoogte vinden...
    Heb je ook mee gekegen hoe je het naveltje het beste schoon kan maken? heel veel succes morgen, maak er een fijne dag van... denk je wel een beetje om jezelf?
    anoniempjuh graag gedaan, zo denken wij allemaal met elkaar mee;). misschien voor jezelf opschrijven wat je hebt gegeten, wie weet kom je op deze manier erachter waarvoor je evt allergisch kan zijn.
    Ik ben ook geen voorstanders van een riempje, maar aan de andere kant denk dat het ook ligt aan het gebruik... bij ons aan de overkant vd straat gebruikt een oma riempje bij jongste kleinkind, maar trekt haar echt mee (als een hond), dat vind ik niet kunnen... hier nog geen bericht over wij doos, maar neva zou nog niet geboren moeten zijn... Hoe was het zwemmen.... Zwemmen met baby's is toch pas met 6 weken dat het mag?
    2012mamaWaar ligt borculo? is de museum groot?
    Wat slaapt Kai lekker door zeg.... Lijkt mij heerlijk...Hoe vind Finn het allemaal? je moet bij cb alles met korreltje zout nemen... Bij ons zeggen ze juist dat je tot 6 weken een baby niet kan verwennen, daarna wel... Vroeger deden ze niet anders op buik liggen, het is zelf goed voor nekspieren ed... Er is nooit bewezen dat wiegendood met buik slapen te maken heeft. Neva was bij geboorte 43 cm
    vruchtje ze is 1 maand oud, hoe zwaar? ik zit met Neva nog op 7 voedingen omdat zij ernaar vraagt... Met haar gewicht is max. 570ml per 24 uur... wij geven eigenlijk naar behoefte. bieden 100 ml aan tot afspraak consultatie bureau (10e dag na geboorte zit je in principe bij een normale geboorte aan 100 ml per 6 voedingen), maar dat is in principe al teveel.. Misschien ook daar de krampjes en het spugen van... Met 6 voedingen kan 8-12-16-20-24-04 eens proberen...Afhankelijk van gewicht hoeveelheid voeding aan bieden... Hoe was het zwemmen? kleine gaat tegelijk met mij mee naar boven...
    tamtam had je last van zwangerschap diabetes? blijft dat nog lang aanhouden? je slaapt anders dan voor je zwangerschap, elk geluid wordt je nu wakker...
    ankjeheerlijk dat je een weekje ertussenuit gaat
    chelleke hier ook eentje dat op wisselende tijden komt, alleen in n8 juist op vaste tijden...Ah wat een moppie... hoog AHHHHH gehalte... tja dat is de zorg tegenwoordig, kan je niet veranderen... leuk he hoe nederland met onze oudsten en gehandicapten ed om gaat... Dat dankzij overheid..

Neva vandaag een huildag...
    mijn man weer aan het werk, ik voor het eerst met haar alleen...
    gelukkig kwam mijn moeder om 12.30 uur langs, kon ik neva even aan haar geven... Neva was vanaf 03.00 uur wakker tot 13.00 uur... Ze zoekt steeds de geborgenheid op... echt prematuur eigenschap... Ze pakt nu wel eindelijk de speen... het lag aan de vorm vh speentje... 's avonds bezoek gehad, ga nu even voeden en daarna slapen... welterusten allemaal

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Zo, Kaj net 150 gedronken. Fles was zo leeg...nu lekker slapen en kijken of onze kleine man weer doorslaapt. Momenteel erg veel krampjes dus ben benieuwd

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bleh hier inmiddels 1,5 uur zoet met krampjes. even snel vanaf telefoon

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    En nog steeds krampjes.......gelukkig de oudste vandaag naar kdv kan ik wat bijslapen gaaaaaap!!

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje wat vervelend die krampjes en wat een rot tijdstip.
    ik hoop dat je vandaag veel kan bijslapen.

2012mama en en heb je kunnen doorslapen?

sefanja ik hoop dat vandaag beter gaat en dat je vannacht goed hebt kunnen slapen want dat is al het halve werk voor overdag.

hier heeft viktor mijn gebeden gehoord;)
    hij kwam 00.00-03.00-06.00
    om 6 uur heb ik hem al gereed gemaakt voor de dag, alleen zijn nette pakje nog niet aangedaan ivm vies maken en de trouwerij begint echt pas om 16.00 dus 15.00 kleed ik hem om.
    ik ben er bijna klaar voor, ontbijt op, gedoucht, make up op, nette kleding aan en nu nog schoon houden. nagels van hand 1 zijn nu aan het drogen, hand 2 ga ik zo lakken. iedereen een fijne dag vandaag.

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Bah krampjes gelukkig kun je vandaag bij slapen

@ 2012mama: Hoe is het gegaan?

@ Sefanja:Hopelijk gaat het vandaag beter met Neva

@ Miss Geul: Fijn dat Viktor zo goed geslapen heeft.
    Veel plezier vandaag

Hier ook minder kunnen slapen.
    Maylin om 21.30 uur flesje gegeven met hongerige baby voeding 80 cc gedronken. Toen kwam ze om 1.45 uur en 4.45 uur.
    Dus nog iets eerder dan anders.
    Zat er ook ff door ben zo moe.
    Vanavond maar is op tijd naar bed, maar dat zeg ik wel vaker;)
    Om 6.30 uur had ze last van krampjes(misschien door de andere voeding?)dus toen heb ik haar buikje gemasseerd en heeft ze flink gepoept en is ze weer in slaap gevallen.
    Moet haar zo wakker maken, want moet tussen 8.00 uur en 8.45 uur bloedprikken

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sefanja, hopelijk is Neva vandaag wat vrolijker...hier momenteel ook niet zón vrolijk mannetje. Misschien sprongetje?
    Hij lijkt krampjes te hebben en wil veel bij mama zijn...
    Welke speen heb je nu?

Vruchtje daar dus ook krampjes...vervelend he. Hopelijk lukt het bijslapen vandaag!

Miss geul, fijn dat viktor aan je gedacht heeft vannacht! Vandaag lekker genieten! Veel plezier!

Tamtam, lastig dat Maylin vaak wakker wordt snachts...ga je vandaag nog even bijtanken?

hier geslapen van 23.30 tot 6u, toen beetje gedronken en nog even gedommeld. Nu net de rest van zn flesje gedronken.
    Gaan zo ff koffiedrinken bij een vriend, en verder heerlijk geen plannen:)

Merk trouwens dat Kaj sinds afgelopen zaterdag veel wakkerder is, en ook interesse krijgt in ons, zn broer en mobiel boven de box...leuk!

18. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik laat mijn neus hier ook weer eens zien!
    Lees jullie elke dag bij hoor maar heb de puf niet om te reageren.
    Merk dat het moederschap me best zwaar valt! Vooral het slaaptekort.
    Vandaag ook een beddag ingepland. Lekker in bed blijven met laptop, boekjes en mijn lieve kleine mannetje natuurlijk!

Wil wel even zeggen dat ik mega blij met jullie ben, alles is zo herkenbaar wat jullie schrijven.
    Van het 's avonds onrustig zijn, de onzekerheid over hoeveelheid flessen etc.

Hier hebben we sinds dinsdag het om de 4 uur ritme te pakken. Hij krijgt nu 120cc en dat gaat best goed!
    Het lastige vind ik nog dat als hij na 2,5 uur na zijn flesje wakker wordt hij nog erg moe is dus niet in de box oid zichzelf kan vermaken, maar niet meer in zn bedje wil slapen en ik hem nog geen eten wil geven want daarvoor is het veel te vroeg.

Herkennen jullie dat?

Verder wil ik nog even tegen Miss Geul zeggen: meid wat heb ik een respect voor jou hoe jij dit doet!! Nog niet zo lang geleden bevallen en al zo'n prachtig ritme met Viktor! Alles alleen doen en zo relaxed blijven, daar kan ik echt een voorbeeld aan nemen!

19. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    moggh

vruchtje en tamtam beide niet een te beste nacht dus?kloote zeg, die rotkrampjes ook.

moet zeggen hier trouwens erg weinig krampjes, sab simplex doet zijn werk goed gelukkig!

nou heb Daan gister om 22.30 wakker gemaakt ff voor 23.00 zijn fles gegeven, en toen kwam ie om 4.30weer, keurig dus.Vervolgens 8.30.
    Eigenlijk iedere dag een beetje t zelfde dus.

straks 11.00 voor t eerst naar het CB, en dus ook voor het eerst wegen sinds de geboorte!!!

missgeul jeetje meid, vroeg dag voor jou!!super goed dat je het zo allemaal in je eentje red.denk vandaag wel aan jezelf he, je bent pas net bevallen!!!maak je nog een foto van jullie in de mooie kleren?:)

noosa, slaapse vandaag meid, leker ff bijtanken!

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Even ego: ze is wakker geweest van 1:00 tot 5:00. Nu heeft mijn schattie weer last van krampjes

Deel Deze Pagina