Juultje, super dat het zo goed ging bij de chiro! Ben benieuwd hoe het na alle andere behandelingen gaat...Ligt hij nu ook te slapen? Hier belde vriendlief om 17.00 dat hij moest overwerken, helaas...nu nog niet terug, dus avondje alleen op de bank. Finn viel om 18.00 in slaap, dus op bed gelegd, werd om 18.30 nog even huilend wakker, dus ben even bij hem gaan liggen en slaapt nu weer lekker. Kaj ligt al vanaf 18.00 te slapen in zn kinderwagen, en begint nu net wat wakker te worden. Ga hem dus zo een flesje geven. Heeft er tot nu toe 3 op van 150ml, om 7.30, 12.00, en 16.00 en dan dus zometeen en voor het slapen nog 1 geven. Denk 23.00/23.30. Heeft dan weer 1 teveel, maarja anders komen we niet uit...
goedenavond mede moeders even kort een vraag... Wie gebruikt nutriton? verdikking (voor spugende baby's)... En infacol? Bij nutriton heb ik het gevoel dat onze kleine meid meer moeite heeft gekregen met ontlasting en infacol werkt niet optimaal... Wat zijn jullie ervaringen hierbij? Morgen naar ziekenhuis voor controle, volgens mij voor Neva.. De naam komt niet bekend voor, ook niet voor mij.. Het is dus een verrassing... Als het voor Neva is vraag ik meteen naar voeding ed... YES YES, Neva heeft gisteren de speen gepakt... Ze wilde geen speen met platte kop... Beiden ook goed geslapen, Neva in haar wiegje tot 04.00uur... Ze gaf even kreet, heb haar bij mij neer gelegd en viel meteen weer in slaap.. Een kleine twijfel om te voeden (normaliter krijgt zij om 4 uur voeding), niet gegeven omdat zij meteen weer in slaap viel.. Neva werd om 5.30 uur weer wakker... Voeding gegeven en daarna hebben wij nog tot 08.30 uur geslapen... 's Middags voor het eerst saampjes erop uit... Trots op onze kleine meid... miss geul Dat zijn mooie tijden van viktor... Hoe was de trouwerij? Zeker heel vermoeiend voor je? denk je wel een beetje aan jezelf, je bent nog niet zo lang geleden bevallen... tamtam op welke tijden geef jij voeding? en hoeveel voedingen per dag? Hopelijk laat zij je vannacht even bij komen...Bloed prikken , jij of de kleine meid? mama2012 Daar heb ik ook aan gedacht... gelukkig was het vandaag over... En jouw mannetje, hoe is dat vandaag gegaan? herkenbaar over het wakker zijn... Neva is veel wakker, alert, volgt je heel duidelijk en zit echt alles op te nemen... Ze probeert te communiceren dmv geluid en proberen om te lachen... noosa Wat goed dat je voor jezelf een beddag heb ingepland... Gelukkig hoeven wij nog niets te doen, dan alleen te zorgen voor de kleine... Huishouden komt wel, denk ik maar... Ben je al een keer naar cb geweest? Is 120ml voeding niet teveel? Of lijkt het alleen maar zo doordat ik een prematuurtje heb... Hier vandaag 6 voedingen ipv 7 voedingen, ik moet zelf nog even uitvinden hoe en wat qua tijdstippen... vanochtend kwam zij pas om 5.30 uur en ik wil laatste voeding 00.00 uur geven... Heb jij hem weleens de speen aan geboden? Neva heeft sterke behoefte om te zuigen... Met een speen bevredig ik haar hier mee... anomiepjuh Daan komt ook al op mooie tijden... Hoe was cb? Ik lees het al... mooi gewicht hoor... Wat fijn voor je dat je over mag gaan op 5 flessen, maar wat geeft je kleine aan? Geef jij hem ook de fles als vaker komt dan 5 keer? hoe weet je dat hij eraan toe is om 5 voedingen te krijgen.. vruchtje hebben de krampjes nog lang aan gehouden? Wat is de oorzaak denk je? 750 ml voor 1 maand oude baby is veel... hoeveel weegt ze? Een baby van 4 kilo krijgt totaal 600 tot 720 ml per dag...Een baby van 3 kg 450 tot 570 ml... Bij 4 kilo lichaamsgewicht, om de 4 uur voeden = 6 voedingen... chelleke misschien komt ze 's nachts door groei spurt? vanaf geboortedag zit je op 10e dag op 100ml, daarna 150ml tot 180ml per kg lichaamsgewicht baby verdeeld over 24 uur berekenen. Je moet goed naar behoefte vd kleine kijken fidel Hoe heeft willemijn het vandaag gedaan? wilde zij nu wel slapen? Voor krampjes helpt een speen, dan zuigen ze de krampen weg... naomi gefeliciteerd met je zus... Ben je trotse moeder en tante... Was zeker speciaal om samen zwanger te zijn geweest.. juultje wat fijn dat de chiro... viggo geholpen heeft... hoe vaak ga je dit nu met viggo doen? Hoe ben je er eigenlijk op gekomen om naar chiro te gaan met viggo? Neva ligt nu uitgeteld bij mij op schoot met haar speentje in haar mond... OH OH OH ik wil nog wat vertellen... Gisteren was Neva ontzettend van slag, één van onze katten reageerde hierop... Zera lag vlak bij Neva. Zero keek op toen Neva huilde... Ze reikte haar pootje uit n wilde Neva naar haar toe schuiven, geruststellend likt zij op het hoofdje van Neva... dat was zo lief
@ Sefanja: Nutrilon en infacol gebruik ik niet. Ik moest bloedprikken voor mezelf, omdat ik zwangerschapsdiabetes heb gehad, dus nu gaan ze kijken hoe het nu gaat. Ik geef voeding op verzoek vandaag heb ik een beetje geschoven zodat het beter uitkomt, de laatste tegen 22.00 uur. Zit vandaag op 7 voedingen, maar meestal op 6 voedingen. Wat fijn dat je goed hebt kunnen slapen scheelt een hele hoop. Aaah wat lief van je kat. @ 2012mama:Wat balen dat je man moet overwerken.
heb je er veel last van gehad? kan zwangerschapdiabetes blijvend worden of is het zwangerschaps gerelateerd? 7 voedingen, 22 uur de laatste? komt maylin dan niet in de nacht?
Ik hoefde geen insuline te spuiten moest iets op mijn eten letten. Diabetes kan blijvend worden of terug komen, maar meestal is het weg na de zwangerschap. Ja ze komt wel 's nachts maar dat reken ik als de 1e voeding, na 00.00 uur nieuwe dag
Sefanja: wij gebruiken infacol geen idee of helpt krampjes heeft ze nog maar stop niet wie weet wordt nog erger Vandaag komen we uit op 710cc ze woog 2 dagen geleden 3830gr bij cb. Voedingdeskundige van deze site zegt dat 750cc mag. En vanaf 4kg tot 4,5kg mogen ze max 810cc 2012mama: ongezellig dat je man moet overwerken juul: mooi dat chiro heeft geholpen!! Hier rond 22 uur laatste flesje hopelijk nacht zonder veel krampjes zo zielig
sefanja, ik gebruik wel nutriton, vind t moeilijk oordelen of hij daardoor meer krampjes heeft, denk dat het we meevald, hij heeft zowieso niet veel krampjes.Infacol begruik ik niet, mar sab simplex, is hetzelfde, maar dan sterker.Hopelijk voeld je meisje zich snel beter! juultje, ehh je begint met goed nieuws, maar dat was toch niet zo oed nieuws of wel?snapte het f niet haha. Maar wel super dat hi nu rustiger is en zo goed is gaan slapen, hoop dat het geen toeval is voor jullie, zou wel fijn zijn he! owja sefanja, jij zei net nog over die voedingen, maar de arts op het cb zei vandaag dat het het gemiddelde is, 150cc per kg lichaamsgewicht, en dus niet het minimale.En dat je meer gewoon zelf moet kijken naar hoe of wat.Maar dat doen de meeste mama;s denk ik toch wel toch? nou Daan zit vandaag tot nu toe op: 8.15-12.15-16.00-1945. 19.45 is wel erg vroeg voor een laatste fles he?zit nu te twijfelen of ik hem rond 23.00 wakker maak of niet?als ik dat doe komt ie waarschijnlijk toch rond 4uur weer en dan rond 8uur. Kam hem ook laten slapen, en denk dat hij dan rond een uurtje of 1-2 zal komen, en dan hopen dat ie tot de volgende morgen weer slaapt. wat zouden jullie doen, die 5 of 6 flessen?
vruchtje ik zou het toch even navragen bij het CB, want wat voedingsdeskundige van deze site zegt vind ik veel... Maar dat is naar mijn idee...
Sefanja: Ja ik ga het navragen al komt ze ook niet elke dag aan die hoeveelheid. En ze drinken toch naar behoefte ik bedoel ze zal het dan toch nodig hebben? Haar honger laten hebben vinden wij ook zielig /niet nodig. Zo lastig je wilt het beste voor je kind ano: ik zou 23:00 uur flesje geven anders zou je in ergste geval 2 nachtvoedingen kunnen krijgen 1 uur en wie weet 5 uur. Ligt jullie kind al in eerste slaapzakje??
mogguh! nou was gister moe dus ben gaan slapen. 1.30wrd ik wakker, hij lag wat pnrustig dus ben er maar uitgegaan en heb hem een fles gegeven. hij heeft 130cc gedronken. Om 6uur werd ik wakker want hij lag wat scheetjes te laten en te kreunen. dus bij ons in bed gelegd, en hij heft nog lekker geslapen maar ik niet meer, kort nachtje dus... En nou geef ik net de fles om 7.45, dus 6uur later, drinkt ie maar 70cc???je zou toch denken dat ie wel honger heft, nou niet dus...snap t niet hoor... vruchtje nee daan ligt ingebakerd, dus geen slaapzak aan.
Sefanja, hier gebruiken we Infacol. goede ervaringen mee. Met Finn hebben we een tijdje nutriton gebruikt, maar daar geen goede ervaringen mee.. Dit kwam misschien ook omdat Finn reflux had, en er soms bijna in stikte..de voeding verdikken was hier dus geen oplossing. Ano, hoe heb je het gisteren gedaan, Daan nog wakker gemaakt? Vruchtje, Kaj woog een week geleden bijna 3800gr, en krijgt nu 5x 150ml is dus ook 750ml. Hij wil gewoon zoveel drinken, en het cb vond het prima... Hier nog geen slaapzakje, Kaj slaapt ook vrij rustig. Hier een lekker nachtje gehad, had geen energie meer om Kaj om 23.30 wakker te maken, heb hem dus laten slapen en hij werd om 2u wakker. Toen flesje gegeven, was zo leeg, en daarna geslapen tot 6u, toen was Finn wakker en werd Kaj ook wakker. Om half 8 weer een flesje gegeven...Wel lastig nu, want door die nachtvoeding heeft ie vandaag een extra fles, maarja gisteren een minder gehad (die van 23.30) dus ach..we zien het wel. Denk dat ie nu rond 13.00, 17.30 en an voor het slapen gaan, zal rond uur of 23.00 worden, en dan zitten we toch op 5 voedingen, en ach, anders maar een extra... Straks naar mn ouders, daar komt een vriendin logeren, die ik al een jaar niet heb gezien, werkt in Spanje. Dus lekker bijkletsen! Denk daar de hele dag verder te zijn, gezellig. MOrgenochtend gaan de mannen eerst onze grasmat uit de tuin halen en schuttingen bij de bouwmarkt en daarna gaan we richting utrecht, naar vriendliefs oma, om Kaj te showen en daarna een feestje bij zn oom en tante daar.
@ Vruchtje: Maylin ligt in de puckababy dus geen slaapzakje @ Ano: Ja je zou denken dat hij honger heeft @ 2012mama: Is toch niet erg als hij een flesje extra krijgt. Leuk om je vriendin weer te zien. Druk weekend dus voor de boeg. Veel plezier. Ik ben zo MOE!! Maylin heeft weer goed geslapen. 22.00 uur fles maar 40 cc gedronken, dus ik was bang dat ze vroeger zou komen, maar dat was niet zo ze kwam om 2.30 uur en daarna om 6.30 uur. Ik lag er wel eerder in manlief heeft de fles van 22.00 uur gegeven, maar kon niet in slaap komen en na de nachtfles ook nog wakker gelegen. Kijk er nu al naar uit om vanmiddag weer te gaan liggen. Gisteravond die hongerige baby voeding gecombineerd met de standaard voeding. 2 schepjes gewoon en 1 schepje forte 90+3 en ze heeft geen last gehad, dus vanavond 2 schepjes forte en 1 standaard.
Ano: je zou inderdaad denken dat hij wel meer lust dan die 70cc misschien boer dwars dat is vaag hier het geval daarna drinkt ze nog verder ook niet altijd natuurlijk tamtam: balen dat jezelf slecht geslapen hebt. Vanmiddag maar even bijslapendus!! Hoelang ben jij meestal bezig s nachts met voeden verschonen etc? Ik meestal 45min tot uur. 2012mama: veel plezier vandaag maar dat zal wel lukken. Kaj drinkt ook al 700/750cc mooi toch. hoe is het met de rest van de mama's en jullie babies ? Hier super nacht zonder kramp ze kreeg 22 uur laatste fles daarna 3:30 en 7:30 uur. Voor zulke nachten teken ik......Net lopend wat boodschappen gedaan samen met finn ging super luisterde gelukkig goed en wilde alleen maar de kinderwagen duwen schattig!!
@ Vruchtje: Ik ben meestal 30 tot 45 minuten bezig met voeden en verschonen. Fijn dat ze vannacht geen krampjes had. Wat lief dat Finn de kinderwagen wilde duwen.
anomiepjuh bij nutriton was mijn vraag of jullie ook het gevoel dat je baby meer moeite heeft met ontlasting (dikker).... Dat lijkt bij Neva namelijk wel... En jah 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht baby verdeeld over 24 uur heb ik gezegd... uiteraard kijken naar behoefte van je kleine, ze geven het wel aan... vruchtjeneva ligt gebakerd in haar wiegje... Ze heeft nog zo de geborgenheid nodig... neva drinkt om 00.00uur en om 04.00 uur altijd, ze komt uit zichzelf... 2012mama Ze denken dat neva ook Reflux heeft, spoog snel na voeding en dat spuug rook zuur... sinds nutriton gaat het iets beter... Wat voor ervaring heb jij hiermee? ik denk dat ik vandaag nutrilon omneo, HA of AR koop... ik wacht tot ik arts heb gesproken... veel plezier met je vriendin en bij je ouders... druk weekend... Hier alles goed... neva een goede nacht. ik ga in de middag naar het ziekenhuis met neva, controle... vanochtend huissie schoon gemaakt. Ik denk dat ik zo langs vriendin ga en boodschappen doen... fijne middag en voor de moeders die het weekend niet op comp gaan... fijn weekend
jasmijn heeft haar 1e prikjes gehad vanmorgen, ze moest even flink krijsen maar is daarna snel in slaap gevallen en slaapt nu nog. ze weegt nu 4560 gram en is 56,5 cm!!!!! dus 2000 gram aangekomen en bijna 10 cm gegroeid in 2 maanden tijd echt ongelooflijk hihi. isabel was 250 gram zwaarder bij de geboorte maar was maar net 4kg met 2 maanden hihi.
die prikjes, zo zielig... Wat groeit ze goed... wees maar trots... deze vanochtend gemaakt Bekijk bijlage 244674 en deze wil ik ook graag delen, vind ik zo mooi... Bekijk bijlage 244676
mooie foto's sefanja, ennuh gedurft hoor dat je die hier plaatst ) naomi123 fijn dat het meeviel met de prikjes! vruchtje fijn dat je en goeie nacht hebt gehad, doet een mens goed he haha. miss geul hoe was de bruiloft?
Sefanja: mooie foto's Naomi: zielig altijd die prikjes. Wat fijn dat ze zo goed groeit!! Hier is net de visite weg. Verwacht manlief elk moment thuis. Straks even lekker naar buiten mooi weer en finn is momenteel aan het leren fietsen
@ Sefanja: Mooie foto's @ Vruchtje:Wat goed dat Finn leert fietsen @ Naomi: Zielig die prikjes, maar meestal is het ff brullen en dan is het weer over. Jasmijn doet het dus goed fijn om te horen. Net weer met Danian een uurtje geslapen. ff een foto spammen van mijn meisje