Hou dames, Even vlug reactie vanuit mijn phone! En nee, deze keer zit ik niet "op" mijn phone haha. Die reactie maakte mij weer aan het lachen! Heerlijk!! Ik gebruik nutriton maar merk geen Verschil in ontlasting of krampjes! Gisteren naar cb geweest 55 cm en 4765 Gr. Was allemaal netjes! vraagje! Thijm krijgt 6x130 over 24 uur (incl nachtvoeding) Maar nu heeft hij al een aantal nachten doorgeslapen en mist dus een voeding! Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? wat ik nu doe is als hij de nacht mist die extra voeding inhalen door weer 7 voedingen te geven om de 3 uur ipv 6 om De 4 uur! 5 voedingen haaalt hij nog niet! De tijd die er tussen zit is denk ik nog de groot!
Leuke foto van Maylin. Ook al zo een mooi kindje. Ik ga vanavond ook foto plaatsen als ik tijd heb om op de laptop te gaan. Nu namelijk altijd via telefoon en kan daarmee geen foto's plaatsen.
Vruchtje: Heb cb ff gebeld en zei geeft idd ook aan dat thijm wel op 5x150 mag gaan zitten. De laatste voeding hoef ik dan niet af te gieten zodat hij lekker de nacht in gaat. Mocht hij zich dan alsnog melden in de nacht adviseert ze om een flesje van 60 cc te maken zodat hij toch wat kan drinken maar wel leert om de nacht door te slapen zonder flink gevulde maag en uiteindelijk dus er aan went geen nachtvoeding meer nodig te hebben. Dus het wordt nu 5 voedingen om de 4 uur van 150 cc. Fijnnnnnnn!!!!!!!! Dan houdt hij het waarschijnlijk ook wel goed vol die 4 uur ertussen.
Nog even een vraag. Laten jullie de kleine verzekeren bij een uitvaartverzekering? ik moet hiervoor nog steeds bellen om te informeren hoe of wat. Maar 2 vriendinnen stonden nogal raar op te kijken toen ik vertelde dit nog te meten doen. 1 vriendin is helemaal niet verzekerd en de andere wist het eigenlijk niet. ik ben niet anders gewend dan dat mijn ouders me verzekerd hebben. Kost toch bakken met geld als je niet verzekerd bent en voor die paar euro's zou je het toch ook niet laten. Is toch niet raar wat ik nu zeg of wel?
Fijn troela dat je het zo kunt gaan doen. Lekker ook dat hij de nacht door slaapt. Is hij overdag veel/lang wakker?
onze kinderen zijn beide al bij ons meeverzekerd.hebben w meteen na de geboorte laten doen bij beide, dat werd toen geadviseerd!niks raars aan!! en flessen idd 5 flessen zal best kunnen, ik mag er ook 5 geven alleen Daan drinkt niet zo veel, vaak maar 100cc, dus komt dan toch vaak aan de 6 flessen. tamtam plaaatje., wat een wijs gezichtje al! dozen:bij de hoogvliet en c100 krijg je ook een babydoos als je een geboortekaartje inleverd!
Vruchtje: Over het algemeen slaapt hij overdag wel goed. Maar er zijn ook echt dagen bij (zoals de afgelopen 3 dgn) dat hij zo onrustig is en alleen maar bij mij wil zijn. Zodra hij dan in zijn bedje of box ligt gaat hij huilen. Als ik hem vast heb is hij stil en kan dan gerust uren aan een stuk op mijn borst liggen, maar ja, hier heeft mams niet altijd tijd voor. Hij ligt nu in ieder geval lekker in zijn bedje na de fles van 14.00. Oja, Thijm heeft trouwens wel een voorkerushouding. Kijkt veel naar rechts als hij ligt. Heb nu zijn bedje andersom opgemaakt zodat hij meer links gaat kijken (niet naar de muur) en met voeden moet ik ook afwisselen etc. Ze zag een lichte vervorming van zijn schedeltje, maar niet zorgwekkend. Ze adviseerde me wel om een keer de kinderfysio te bezoeken, onder het mom van, je kan er maar niet vroeg genoeg bij zijn. Iemand hier ervaring mee???
@ troela: Wij hebben Maylin ook meteen met ons meeverzekerd je kunt het beter maar geregeld hebben. Fijn dat je naar 5 flessen mag.
neomi had ook een voorkeurshouding.met 8wk op het cb had ze de rechterkant iets afgeplat, toen veel gaan draaien, maar toen werd helaas d'r achterkant plat.toen oknaar kinderfisio geweest voor wat oefeningen en schedelmeting.moet eerlijk zeggen, vond de oefeningen niet heel veel voorstellen, maar als ik jou was zou ik er wel heen gaan!!baad het niet schaad het niet!
Wij moeten uitvaartverzekering nog regelen. Even snel doen. troela: ik zou voor alle zekerheid ook naar kinderfysio gaan. En hoofd draaien naar links als hij slaapt lukt dat? Net gewandeld heerlijk weer finn heeft eindelijk het fietsen door zo leuk. Nu nog even trapconditie in zijn benen krijgen
ja ik draai het hoofdje zoveel mogelijk naar links! Als hij slaapt hou hij het hoofdje ook netjes links, anders wil hij nog wel naar rechts neigen! het helpt al wel iets meer nu het bedje andersom is op gemaakt! Ik nodig hem als het ware op een creatieve Manier uit zijn hoofdje zelf te draaien! heb ook wel het idee dat hij het niet altijd fijn vind als ik zijn hoofdje draai! Ik zal eens gaan kijken naar een kinderfysio in de buurt! Wat leuk dat finn het fietsen ontdekt!
@tamtam: bedankt voor de link. heb m direct besteld! heb jij het matje al? hoe bevalt het? ik ben opzich niet bang dat er wat gebeurt ofzo, maar als ik m gratis kan krijgen echte nederlander he hahahaha hoe was de uitslag van bloedprikken trouwens? of heb je die nog niet? wat balen dat je steeds zo moe bent waar komt dat door dan? slaap je altijd slecht of zou het misschien te maken kunnen hebben met die zwangerschapsdiabetes? mooi foto van je meisje! eigenwijze blik heeft ze @2012mama: wat balen dat je vriend moest overwerken gisteren tot hoe laat moest hij door? wat leuk dat je vandaag bij ging kletsen met die vriendin! is ze een jaar geleden naar spanje vertrokken of komt ze 1 keer per jaar naar NL (omdat je haar nu een jaar niet gezien hebt?) pfoe jij hebt een druk weekend voor de boeg zeg! @sefanja: wat fijn dat neva de speen nu pakt! wilde ze eerder alleen maar je pink? we hebben nog 3 afspraken staan bij de chiropractor. hij zei dat er gemiddeld 2 weken met 2 behandelingen per week nodig zijn om het probleem compleet te verhelpen. We zijn aanvullend verzekerd en krijgen dit ook vergoed, dus mij maakt het niet uit hoeveel behandelingen er zijn nee, geintje. ook als we het niet vergoed kregen had ik het gedaan, dan maar zelf betalen. Hoe ik er bij kwam? euhm... tijdens de laatste les zwangerschapsyoga benoemde een van de aanstaande moeders dat die chiropractor erg goed aangeschreven staat met betrekking tot huilbaby's. nu is viggo geen huilbaby, maar ik heb toch gebeld om te vragen of ze iets met de klachten konden. ooooooooooooooohhhhh wat schattig van je kat! *smelt* wat kunnen dieren dan liefdevol zijn he! Ze zeggen dat katten zich niet aan je hechten, maar als je dan zulke dingen meemaakt.... wat geweldig zeg hier moeten de katten niks van viggo hebben. ze kijken niet naar hem om. oohh neva ook ingebakerd dus! fijn is dat he als ze dat helpt rustig te slapen! hoe was de controle in het ziekenhuis? wooow mooie foto's zeg. en wat is neva klein!!!!!! jeeeetje wat een schattig popje! @anoniempuh: euhh haha ja dat leest wel raar dan zo he het goede nieuws was dus de totale omslag. je bakert Daan nu ook in? heb je die swaddle me gekocht waarvan je hier laatst de link had gepost? ik twijfel of ik ook nog zo'n ding aan zal schaffen. Over een paar weken mogen we gaan afbouwen met inbakeren, maar ik vind het nu zo'n gedoe als ik de inbakerdoek moet wassen.. we hebben er maar 1 en ik vind m veeeeeeel te duur om nog 1 van aan te schaffen. dan is die swaddle me toch aantrekkelijker geprijsd @vruchtje: ja dat klinkt inderdaad als een aangename nacht! fijn dat finn goed luisterde met boodschappen doen. dat scheelt vast een hoop gestress! @naomi: pfoe nu al de eerste prikjes wel fijn dat het goed ging! wooow ze is lekker gegroeid zeg heerlijk! @troela: whaha gelukkig, je laat deze keer je telefoon heel fijn dat alles bij het cb goed was ik heb trouwens binnen een week viggo aangemeld bij mijn uitvaartverzekering! vind ik helemaal niets raars aan. je kind is gratis meeverzekerd, dus je bent gek als je het niet doet (mits je zelf al een verzekering hebt natuurlijk). mijn schoonzus en zwager hadden hun kindje destijds niet aangemeld, terwijl ze wel verzekerd waren. toen werd ons nichtje ziek en zou niet meer beter worden en toen mochten ze haar niet meer bij de verzekering aanmelden (moet binnen 30 dagen na de geboorte) en ze wilden ook niks uitkeren. belachelijk eigenlijk, want het is alleen maar een formaliteit, er zitten verder geen extra kosten aan. maar zij moesten dus de begrafenis zelf betalen. en dat loopt aardig in de papieren kan ik je vertellen!! ik zou Thijm als ik jou was dus zeker wel aanmelden, je weet maar nooit. En als het al zo erg moet zijn dat je je kindje verliest, dan wil je je niet ook nog druk moeten maken om het geld dat je nodig hebt om een begrafenis van te bekostigen. over die voorkeurshouding: viggo had dit ook en sinds we gisteren bij de chiropractor zijn geweest ligt hij veel meer wisselend op beide kanten. voorkeurshouding schijnt in veel gevallen te maken te hebben met spieren die te strak staan.. dus fysio of chiropractor of osteopaat o.i.d. kan daar wel bij helpen! pfoe als ik dat toch allemaal lees over die flesjes, hoeveel ze mogen en wanneer en hoe vaak dan ben ik toch wel blij met borstvoeding hoor. zitten ook nadelen aan natuurlijk, maar ik hoef nergens over na te denken. toch wel fijn
yes, het is me een dag gelukt bij te blijven hier toch enigszins te maken met een onrustige baby. vanmiddag wakker geweest van 14:00 tot 17:00. toen maar weer gevoed en net om 18:15 op bed gelegd en nu slaapt ie eindelijk lekker. manlief is naar Leeuwarden voor een vrijgezellenfeest. moet het deze nacht dus alleen doen ben ik bang. ik zie manlief niet echt op tijd thuis komen ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng.. oja en we hebben eind mei een bruiloft in Arnhem, heb vandaag een hotel daar geboekt. manlief zag het niet zitten om 'savonds nog weer terug naar huis te gaan (is ruim een uur rijden voor ons) en ik moet zeggen dat ik het ook wel fijn vind om daar een plek te hebben om heen te gaan mocht het met viggo niet gaan. dan hoeven we niet direct naar huis, maar kan van ons 2 met hem naar de hotelkamer. eventueel kunnen we elkaar dan aflossen mama's die borstvoeding geven: hebben jullie soms ook het idee dat jullie borsten leeg zijn terwijl je nog moet gaan voeden? pfff man die van mij zijn zo slap als een vaatdoek.. en toch hoor ik viggo niet klagen. hij zal dus wel genoeg krijgen denk ik? ik merk trouwens dat mijn melkproductie echt sterk reageert op kolven. zodra ik de kolf gebruik loopt mn productie terug... hoe moet ik dat nou straks gaan doen als ik weer moet werken???????? dat kan dan toch niet... dan kan ik viggo niet genoeg geven
@juultje welke kolf gebruik je, anders kan je nog overwegen om tijdelijk de medela symphonie te huren bij de vk of thuiszorgwinkel, omdat deze een 2 fase systeem hebben net als een baby aan de borst.. hier idiaal resultaat, kan er zelfs de productie mee opschroeven, wat ook helpt, 1 kant kolven en 1 kant voeden tegelijk, dan heb je betere toeschietreflex.. en zeker neit stressen van heb ik wel genoeg, want door stressen kan je dichtschieten en weinig produceren @hier sorry ik ben t allemaal al weer vergeten.. hier een zeer goede nacht gehad, ons meisje heeft zowaar doorgeslapen van 23.30 tot 05.30.. daarna was t pruttel pruttel tot 09.00 dat was iets minder vanmiddag ook goed geslapen en nu een beetje last van der buikje dus lekker in de draagdoek. Oma was vanmorgen geweest, geholpen met foto's te orderenen en Opa en Oma waren er smiddags, was dus weer een gezellig dagje!! een nadeel vriendlief had sollicitatiegesprek en vanmiddag al meteen gebelt voor de uitslag... helaas afgewezen... beetje een domper maar hij had er zelf ookal niet zo goed gevoel bij morgen rommelmarkt hier in de straat, schoonzusje komt hier voor het huis verkoop houden en zondag moederdag. en maandag... controle ziekenhuis en vermoedelijk de uitslagen... ben er nu al bloedzenuwachtig voor... draait constant door me hoofd tis toch niet mijn schuld geweest, heb me toch overal aan gehouden ( het zwangerschapsdieet/kattenbakken etc) !!!??? ehhh ik vlieg een dametje is wakker dus lekker voeden en knuffelen en dan op bed !!!
hmmm ja daar had de lactatiekundige het ook al over. ik heb een avent elektrische kolf gekocht, maar ze zei idd dat je daarmee het drinken van de baby niet na kunt bootsen en dat de productie daardoor terug kan lopen. misschien moet ik dan idd maar zo'n ding huren bij icare ofzo en als het goed gaat en goed bevalt kan ik m altijd nog 2e hands kopen ofzo... wooooww wat een goede nacht zeg!! wat shit dat je vriend de baan niet heeft gekregen heeft hij nog andere sollicitaties lopen?
@ Juultje: Ik heb het matje er nog niet op liggen gaan we morgen doen. En idd gratis daarom wilde ik hem ook hoor Fijn dat Viggo nu ligt te slapen. Verstandig dat jullie in een hotel gaan dat zou ik ook doen. Uitslag van het bloedprikken hoor ik volgende week woensdag als ik die afspraak in het ziekenhuis heb. Die vermoeidheid komt door de gebroken nachten. Ik heb veel slaap nodig en dat krijg ik nu niet. Had het bij Danian ook heel erg was ik zelfs oververmoeid. Hij sliep ook pas door met 9 maand, dus hopelijk is Maylin eerder. Ga er niet van uit dat het met de zwangerschapsdiabetes te maken heeft. @ Fidel: Lekker hoor zo'n goede nacht. Wat jammer dat je vriend is afgewezen hopelijk snel meer succes. Ik heb de doos bij de Etos opgehaald, maar het stelt niet veel voor. Zit vooral veel reclame in en tijdschriften van vorig jaar. Verder alleen pyjama papje, sudocreme klein potje, wattenstaafjes speciaal voor baby's, 2 luiers, een toetje en een proef pakketje van opvolgmelk.
Fidel: lekkere nacht joh!! Begrijp je zenuwen maar natuurlijk is het niet jou schuld. Balen dat je vriend is afgewezen. juultje: fijn dat viggo nu eindelijk slaapt. Hopelijk een lekkere nacht voor je aangezien je er alleen voor staat. Leuk jullie eerste uitje met zijn drieën. tamtam: vervelend die oververmoeidheid hier breken de nachten soms ook op.
@tamtam: oh spannend zeg (uitslag bloedprikken). of vind je zelf van niet? he gatsie, oververmoeidheid hoop voor je dat het nu niet zo ver komt!! pff ja die doos van felicitas is een tegenvaller he ik heb m vandaag ook opgehaald, maar vond er niet veel aan.. maarja, een gegeven paard.................................. @fidel: ik ga morgen naar de thuiszorgwinkel in Hoogeveen, daar kan ik die kolf huren! ik ben benieuwd!