April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    anoniempjuh Wat zal jij trots zijn op je mannetje... Als ouder zijnde slaap je op alle geluiden dat je kind maakt, minst geringste geluid wordt je wakker... Ik heb idd mijn best gedaan met borstvoeding, mag mijzelf ook niet kwalijk nemen dat het niet meer lukt... ik heb de site op geslagen, leuk cadeau voor zwangere schoonzus en vriendin...

vruchtje borstvoeding loopt zo terug doordat Neva niet aanleggen, doordat je kolft. Door meerdere factoren eigenlijk... Fijn dat nacht prima was.

wisselend wakker ik let er eigenlijk niet zo op.. ik merk wel dat Neva in de avond meer slaapt dan overdag... Overdag toch wel geregeld wakker, heel alert zijn... Maar valt ook zo weer in slaap, vooral als zij heerlijk in je armen kan liggen...

ankje Dat respect heb ik ook... Ik moet er niet aan denken om 24 uur 7 dagen per week huismoeder te zijn... Ik wil er wel bij zeggen, dat ik een soort workaholic ben... Als mijn man een dag minder mocht werken van baas, had hij dat gedaan... Sowieso ben ik een bezig bijtje, kan niet stil zitten....

Als ik even mama af wil zijn en iets voor mijzelf wil doen, kan dat gewoon... Ik kan familie of mijn man op laten passen....Ik voel mij daar niet schuldig om even tijd voor mijzelf te nemen... Echter heb ik dat nog niet nodig gehad.

tamtam Wat fijn dat melatonine geholpen heeft en dat jij lekker heb geslapen... Gebroken nachten worden vanzelf hele nachten, tot die tijd moeten wij dat voor lief nemen... Drukke dag, geniet...

moesh Ze drinkt toch voldoende voor haar gewicht, ik zou het zo laten... na twee dagen geen ontlasting (flesvoeding) was het bij ons CB bellen om advies te vragen... Met borstvoeding kan het soms zijn dat ze 2 weken geen ontlasting kunnen krijgen...

fidel Een gezellige dag... rommelmarkt ed.. Zij doet het goed en jij slaapt lekker... Gaat toch goed zo? Draagzak, wil ik ook..... Ik moet nog even geduld hebben, ze is nog te klein...

Wij gaan nu even naar het dorp...
    Iedereen een fijne middag en tot vanavond

Lekker dat jullie er toch een weekje eropuit gaan...

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nou mama's,

ik heb een super leuke 2 dagen gehad, foto's volgen nog.
    ik ben nu wel versleten, we zijn nu 2 uur thuis, viktor is nu wel aanhankelijk, ik ga nu even boodschappen doen en spreek vanaf vandaag weer mee het is teveel om terug te lezen.

viktor is wel een echte hartendief,iedereen is verliefd geworden viktor lag heel veel lekker te slapen, daarna even eten en weer verder slapen in de kinderwagen dus geen klagen.
    de nachten waren wennen, in een campingbed bij mijn ouders, bij mij op de kamer.
    maar netjes elke 3 uur elke nacht gekomen overdag wat minder ritme maar dat vind ik geen probleem.

groetjes

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    thanx lady's! ga dan toch 150+5 aanbieden in de laatste fles!
    ze drinkt de flessen van 120+4 allemaal leeg dus dat gaat heel goed!
    ze heeft gelukkig ook al gepoept vanmorgen.. was wel erg hard.. maar daarna ook weer wat dunner erachteraan dus hopen dat die 10cc extra water in de fles ook goed werkt!

JuultjeT ja hier ook meer van de BV, alleen dit keer helaas niet gelukt.. dus ben niet echt bekend met flesvoeding haha.. bij mn zoontje heb ik 13 maanden BV gegeven.. vond t nu dan ook erg jammer dat t niet gelukt is!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Fidel: klinkt gezellig bij jullie in de straat:)

Sefanja: was het leuk in het dorp? Ben je naar overdekte winkelcentrum geweest?

Miss geul: leuk dat de trouwerij leuk was!!

Hier een dametje die gaat huilen nadat ze 5 minuten in bed slaapt. misschien kramp geen idee. Opschoot slaapt ze dan weer. Dan leg ik haar terug in bed begint weer van vooraf aan herkenbaar? Misschien "mamahonger" alhoewel nu begint ze ook weer opschoot denk toch echt die vervelende kramp laat ook windjes zielig......

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    misschien een andere houding??
    want viktor wilt al dagen niet wakker in de box liggen, ik legde hem altijd op zijn rug, vandaag legde ik hem op zijn buik, en hij ligt er sinds 17.00 in en is tevreden, eerst op zijn buik, sinds 19.00 op zijn rug en ligt tegen zijn speelgoed te slaan er staat zo een babygym over hem heen.

dus misschien dat een andere houding helpt?

6. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul wat fijn dat je het zo naar je zin heb gehad, benieuwd naar de foto's. Was je nog goed geslaagd voor kleding?.. versleten en dan boodschappen doen, kon je dat niet aan je man overlaten? Ik vind het al knap dat je al bezig ben zo kort na je bevalling... Ik had na twee weken echt nog niet de behoefte om naar buiten te gaan...

Je hoort vaak dat andere omgeving kinderen onrustig maakt, maar Viktor heeft er klaarblijkelijk geen moeite mee... Dat lijkt mij wel erg fijn... Een makkelijke manneke...

moesh Ben benieuwd hoe de nacht nu gaat verlopen als je de laatste fles 150 +5 gaat geven... Ook goed dat ze gepoept heeft, een zorg minder...

vruchtje Wij zijn naar Hoofddorp geweest, toch iets leuker dan Nieuw Vennep... Geslaagd voor Moederdag cadeau en nog even gekeken bij tattoo shop...

Heel herkenbaar, gisteren nog... Niet altijd "mamahonger" maar ook door krampjes... Haar ontlasting wordt steeds dikker, dat zou ook dwars kunnen zitten en krampen veroorzaken...

miss geul kan misschien wel gelijk hebben. Het is het proberen waard...

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Miss geul: bedankt voor de tip maar daar ligt het niet aan helaas. Ze heeft denk ik gewoon haar dag niet zo dus dan maar lekker veel bij ons zijn.

Moesch: hier hielp extra water toevoegen wel wij deden 5cc advies kraamhulp

Hier nog steeds huilerig horen de tv niet eens (minst belangrijk natuurlijk maar toch)......

Morgen ook niet naar de moeders manlief moet werken van 13:00-22:00 saai:( en s ochtends kraamvisite

Krijgen jullie nog veel kraamvisite??

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    kraamvisite neemt af...
    Zo nu en dan worden wij nog gebeld om langs te mogen komen... Wij hebben de meeste in het ziekenhuis gehad, daarna eerste week thuis

9. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey ladies!

ja ben zeker wel verwend.
    Maar het erge is, heb hem niet eens echt bedankt:) haha jullie zullen me een verwend nest vinden, en ik ben er heus blij mee, maar wil iets waar hij echt wat creatief werk in moet steken, echt iets leuks liefs van de kinderen...heb t idee dat dat er niet inzit dit jaar haha...Hij vind me nu dan ook een ondankbare hond:p

juultje ja leuke siraden he, ik wil dus die 2 bedels aan de armband met naam en steen.Balen van de slechte nacht, je zult nu wel gebroken zijn inmiddels, maar vroeg erin dan vanavond...fijne dag morgen.

miss geul fijn dat het allemaal zo goed is gegaan, ennuh repsect hoor, zo kort na de bevalling al zo druk, petje af:D benieuwd naar de foto's!

sefanja idd meid je hebt je best gedaan, tis niet anders!

ankje he balen dat z zo huilerig is, misschien gewoon even een fase?en super leuk jullie vakantie!!

werken:nou ik ben nu dus wel gestopt met werken, had t best willen blijven doen, maar de creche wordt zo duur voor die paar uurtjes dat ik werk dat slaat nergens op.Dus ik wordt wel die huismoeder van 24/7 en ach tis niet anders, ben blij dat het financieel uberhaupt gewoon kan dat ik stop met werken:D

xxx

10. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    kraamvisite, nee niet veel meer.Ook niet overdreven veel gehad hoor!

owja met Daan gaat t super,Geen idee waarom maar hij drintk nu wel ineens al zijn flessen leeg.Heb hem nu de hele dag met slapen in zijn bedje gelegd en gaat prima!!Nu ook, heb m erin gelegd, toen Neomi douchen, toen heeft ie een paar keer gempperd, maar daarna gwoon stil liggen rondlkijken, en nu slaat ie volges mij!heerlijk!!Vanmiddag even naar de kermis geweest, Daan ook nog in het reuzerad geweest haha

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ano: lekker toch dat je dat kan stoppen met werken financieel gezien. Hier zou het ook financieel niet kunnen.

Sefanja: H'dorp is inderdaad veel leuker dan NV. Hoelang moest Neva eigenlijk in het ziekenhuis blijven?

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ miss Geul: Fijn dat je het zo leuk hebt gehad. Kan me voorstellen dat je gesloopt bent.

@ Ano: Fijn dat Daan nu al zijn flessen leeg drinkt

@ Vruchtje: Wat zielig dat je meisje zo huilerig is.

@ Kraamvisite: Hier is het momenteel ook rustig, maar verwacht nog wel wat.

@ Juultje: Wat balen dat je nacht zo slecht was.
    Hopelijk gaat het aankomende nacht beter.

@ werken: We zouden het financieel denk ik kunnen redden als ik niet ga werken maar wel dat geld van de belasting krijg, maar dan moeten we wel zuinig leven, dus ik ga wel op zoek naar werk, maar zal niet makkelijk zijn helemaal omdat de opvang zo duur is, dus het moet wel uit kunnen en anders ga ik 's avonds werken dan is manlief thuis, maar ik ben absoluut geen avond mens, maar goed als het niet anders is.
    Vind het ook wel fijn om toch ook wat anders te doen dan alleen met de kids bezig te zijn.

Vandaag een druk dagje gehad en alles wat ik wilde doen is nog niet gedaan, dus morgen de rest.
    Maylin net nog een kleine fles gegeven, want ze had om 18.00 uur ook gehad, maar was druk op haar handjes aan het sabbelen en de speen was niet voldoende.
    Nu ligt ze te slapen.
    Ga haar straks nog wakker maken voor een fles.
    Manlief gaat zo bij de buurman nog wat drinken.

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    eerst inderdaad een heerlijk mannetje erg makkelijk als je sommige dingen even weet, hij slaapt vandaag dus al heel de middag op de buik en dat gaat super komt dan ook minder vaak voor het eten.

ik denk dat het scheelt dat alleen bekende hem vast hielden:
    mijn ouders, mijn zus maar voornamelijk ikzelf.

hier helpt het buikliggen en andere houdingen echt super goed.

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja, ik lees hier ook af ent oe dat ze water extra in de fles doen voor betere ontlasting.

kraamvisite blijft hier komen morgen 2 rondes(schoonzus+man+2 kids en mijn vriend zijn oma) dus nee hier wordt het niet minder maar anders want mijn vriend is er doordeweeks niet dus al het kraamibezoek komt in het weekend.

ano ik ga misschien stoppen met werken, ik werk op de na scoolse opvang 4-12 jaar maar 17 augustus verloopt mijn contract en 10 juli begin ik met werken, en er bestaat een kans dat mijn contract niet verlengd wordt ivm bezuinigingen nou moet ik zeggen dat zou ik ook geen ramp vinden dan blijf ik thuis bij viktor anders ga ik 5 middagen werken van 14.30-18.00.

tamtam drukke dagen zijn niet fijn maar horen er soms bij al helemaal met kinderen:D ben ik achter gekomen. gezellig dat je allen thuis blijft zonder je man.;)

hier een tv avond, viktor ligt al heel de avond goed in de box soms even bij me zitten voor of na de borst. mijn vriend en ik zitten samen op de bank tv te kijken en net lag iedereen op 1 bank, ik lag me viktor aan de borst, de 2 katten lagen bij mijn vriend op schoot:p naast ij en viktor

nou morgenochtend even snel langs de super voor drinken voor de kids van schoonzus want dat ben ik vergeten. en de was weg werken en lekker buiten hangen ze geven lekker weer op.
    ik hoop dat viktor het net zo goed doet als vandaag.

groetjes

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    goede morgen dames,

hier is de 1ste moederdag aangebroken ik verwacht hier geen speciaal iets mijn vriend doet nooit aan zulke dagen maar ik merk het wel.
    we hebben 2 keer kraambezoek gepland dus een lekkere drukke dag, ik moet mijn huis nog wel even opruimen en schoonmaken in een wervelstorm aangezien ik 2 dagen weg was en 2 katten heb die er een puinhoop van maken als ze lang alleen zijn.

hoe was jullie nacht en plannen voor jullie moederdag?

groetjes wendy

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss Geul: Zou leuk zijn als je vriend toch wat doet vandaag.
    Idd een drukke dag maar wel gezellig toch?

Hier vanmorgen ontbijt op bed en een knutselwerkje van Danian gehad.
    Manlief ligt alweer te slapen op de bank*watje*
    Hij lag er om 1.00 uur in en om 4.00 uur kwam Maylin voor een voeding en vanmorgen om 8.00 uur moesten we haar wakker maken en omdat het Moederdag is vond ik dat ik mocht blijven liggen.
    Meestal blijft hij dan liggen, maar dan denk ik moet je maar eerder naar bed gaan.
    Ben er om 9.15 uur maar uit gegaan en heb de afwas maar gedaan was al te wakker.
    Soms denk ik wat moet ik dan wel niet 5 dagen door de weeks een nachtvoeding en dan er 's ochtends ook weer vroeg uit.
    Maylin drinkt sinds 2 dagen de nachtvoeding veel minder vannacht ook maar 80 cc, maar de laatste fles had ze gisteren leeggedronken 100 cc, dus misschien gaat ze het toch een beetje verschuiven zou mooi zijn.
    Vanmiddag bij mijn schoonmoeder langs verder geen plannen.

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam ik verwcaht niets van mijn vriend, hij is nu net zijn bed uit en heeft er ook niets over gezegd.

intussen heb ik al afgewassen, was aangezet, woonkamer opgeruimd ga zo nog even bedden verschonen.

om 13.00 is de 1ste ronde kraamvisite hier en om 15.00 de 2de ronde.

en tamtam ik kan daar ook boos om worden, ik geef alle voedingen aangezien ik de borst geef moet ik er elke keer uit en kan mijn vriend blijven liggen. en dan ligt hij soms voor pampers op de bank dat ik denk van joh watje ik moet er elke 3 uur uit en echt wakker zijn voor de voeding en jij kan je lekker omdraaien en doorslapen.

maarja mannen he;)

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ankje, heerlijk, een weekje naar de camping. Die camping is trouwens vlakbij ons huis..
    Ik ben ook geen huismama, maar wil echt nog niet werken, en ook niet aan denken!

Moesch, ik zou ook 150 gaan geven...krijgt Kaj nu ook.

Fidel, klonk gezellig gisteren!

Miss Geul, fijn dat je leuke dagen hebt gehad.
    Kaj ligt ook graag even op zn buik.
    ik werk ook in de kinderopvang, op een kdv 0-4 jaar, en mijn contract verloopt 1 okt en wordt niet verlengt.
    ik zou een vast contract moeten krijgen, en ja, door die bezuinigingen gebeurd dat niet..
    ik wil nu wat meer de zorg in, en kijk daarna, lukt dat niet blijf ik langer thuis.
    Wel heb ik het voordeel dat ik een volledige wajong heb, dus dan
    daar mn loon uit krijg...

Vruchtje, hier af en toe nog wat kraamviste..meeste is al geweest.

Ano, leuk hoor, even naar de kermis!

Tamtam, waarom maak je Maylin wakker? Komt ze anders niet aan genoeg voeding?

HIer een druk, leuk weekend.
    Vrijdagavond bij mn ouders geweest, daar eten en spelletje gedaan. Vriendin was daar ook dus erg gezellig.
    Savonds met de jongens naar huis gegaan en daar Kaj de laatste fles gegeven.
    Gisteren eerst daar geweest. Koffie gedronken en naar de molen wezen wandelen, en die bezichtigd samen met Finn en neefje.
    Vriendlief ondertussen in de tuin het gras eruit gehaald. Smiddags richting Culemborg gereden, en daar dus een feestje.
    Finn hield het tot 22.00 vol, toen weer terug gegaan. Finn viel meteen in slaap en Kaj ook hele nacht geslapen.
    Waren om 00.30 thuis, toen Kaj de fles en lekker gaan slapen. Om 6.30 beide jongens weer wakker, dus kort nachtje.
    Daarna ik lekker met Kaj gedoucht, en toen mn cadeautje van Finn gekregen. Een mooie papieren bloemenvaas:)
    Verder zegt moederdag me niet veel, dus vriendlief is gewoon in de tuin bezig, nieuwe schuttingen plaatsen, en ik binnen aan t riommelen.
    Vanmiddag nog even naar mn ouders, maar niet zozeer voor moederdag, gewoon even...

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Fijn dat je weekend geslaagd was.
    Ik maak Maylin wakker, omdat ze idd anders niet aan de hoeveelheid voeding komt en als ze op 6 flessen zit haalt ze het met die fles vaak niet eens en als ik haar laat slapen komt ze 's nachts 2 keer en daar zit ik helemaal niet op te wachten.

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    vruchtje24 Neva heeft 7 dagen in het ziekenhuis gelegen, zij is één van de eerste vroeggeboren dat zo snel naar huis mocht...

tamtam Kan je niet in familie en vriendenkring vragen om op te passen evt tegen vergoeding of in nature... zeker een drukke dag als je alles wilde doen niet gedaan heb... Foto van knutselwerk van Danian?

Wat hebben mannen met banken? hier ligt mijn man ook altijd te slapen op de bank.. Valt 's avonds in slaap, komt 's nachts bij mij liggen als ik al op bed lig anders maak ik hem wakker om te gaan slapen...

Oh nu lees ik afwas, bedenk mij net dat ik een was moet ophangen... Dank je wel voor herinnering, alhoewel afwas anders is dan de was.

Ik laat mijn man altijd gewoon liggen, ik heb geen moeite om eruit te gaan en hij wel.. Maar als ik een keer wil blijven liggen, vind mijn man dat niet erg...

miss geul wisselende houdingen helpt hier ook goed, maar Neva ligt het liefst bij je, ze zoekt duidelijk nog naar warmte en geborgenheid...

De ontlasting is de ene keer erg hard en de andere keer breiig... Over water, heb ik ook gelezen.. misschien het proberen waard...

een tv avond, was zeker wel lekker? En dan de knusheid van iedereen, je avond kon niet stuk meer...

Nou geniet vandaag van je visite, drukke dag met twee kraambezoeken...Ik vind moederdag commercieel en alleen leuk wanneer de kinderen op school iets voor je maken...

Mijn nacht verliep normaal, Neva op mijn buik geslapen. Ze had wat meer krampjes dan de laatste dagen... Neva komt op vaste tijd, 04.00 uur, voor voeding... Mijn man heeft vanochtend om 08 uur haar gevoed, daarna is zij nog even bij mij komen te liggen tot ik eruit ging (9.30 uur)... Wij hebben saampjes gedoucht en gaan zo naar vriendin en schoonouders...

mama2012 Verbeeld ik mij het nou of gaan vele dagverblijven dicht... Ik hoor niet anders dan dat contracten niet worden verlengd ed... Ik werk in de zorg, maar ook hier beginnen wij goed te merken dat er bezuinigt wordt, alhoewel wij wel nog veel werk hebben...

Deel Deze Pagina