Fidel fijn dat Willemijn het zo goed doet! En dat de uitslag goed was... Vruchtje, ik ben momenteel ook erg vermoeid...weet niet waar het aan ligt, want slaap helemaal niet zo heel slecht.. Hier ook verschillende tijden er tussen, komt ook omdat ik kaj redelijk op verzoek voed. versieringen hier al bijna 2w weg...en gisteren de gekregen kaartjes ingeplakt. Sab, mooi he, die lachjes...hier ook sinds zondag Ankje, begrijp je gevoel over werken wel. Had het bij finn ook, nu niet, misschien omdat mn contract toch niet verlengt wordt? Mooie foto! Ilona lijkt idd al erg groot, terwijl ze maar een week met Kaj scheelt. zal straks ff foto spammen. Kaj begint nu uit 50 te groeien, 56 is soms nog te groot. Tamtam, veel plezier vandaag! Miss geul..goedzo! verstandig om je af te melden (denk ik...) water, hier gewoon uit de kraan. bij finn ook altijd gedaan. Hier vandaag een thuis dagje...veel wasopruimen, spelen met mn jongens... Vanavi\ond hebben we een fotoshoot van Finn en Kaj..ben benieuwd! Kaj gisteravond laten slapen nadat hij om20.00 de fles had gehad, kwam toen om 2u en vanochtend 7u, en net weer..
Ja hoor, heb ik weer!! Heb ik Jonna helemaal verschoond, haar gedaan en aangekleed. Merk ik dat de luiertas nog in de auto ligt (jeroen heeft de auto mee naar zijn werk). In de luiertas ligt ook mijn portomonnee! Grrrr. Baal goed, want ik had wel zin om even lekker het centrum in te gaan. De zon schijn nu ook. Kan dus geen kant op vandaag.
Vruchtje ik heb een girasol, eerste x lukte meteen alleen wat exra tips gevraagd in het draagdoekentopic. Heb het met youtube gedaan, maar tis echt heerlijk en ging me vrij makkelijk af. Ik heb ook de bondolino draagzak, is makkelijker maar draagdoek vind ik fijner. Ankje balen zeg dat je niet weg kan. missgeul verstandig dat je een x thuisblijft. maatje, hier bijna uit 56, veel dingen al 62!
@energylevel.. hierverschilt t.. ene keer super fit andere dag helemaal nergens zin in haha! @draagdoek: ik krijg vandaag d tricot slen binnen! ben benieuwd hoe die me gaat bevallen! @werken.. mijn contract is niet verlengd.. dus vanaf 11juli ww en flink op zoek naar iets leuks! hele dagen thuis is niks voor mij.. maar ga mn kindjes wel heel erg missen! hier weer lekkere nacht gehad.. laatste fles om 12u en daarna kwam ze om 5.15u en om 9.45.. laatste fles van vandaag komt weer te vroeg uit vind ik 21.45u dus ff kijken hoe we dat gaan doen! haar ontlasting gaat nog wel moeilijk.. baal er zo van.. met friso standaard had ze 1 keer per dag goede ontlasting.. nu met nutrilon AR heeft ze ook 1x per dag ontlasting maar tis wat hard.. 10cc extra water in de fles lijkt niet te helpen.. pfff.. het spugen is nu wel minder met deze melk en ben bang dat als ik weer over stap naar standaard voeding dat ze weer zoveel gaat spugen.. dus weet ff niet wat te doen!
middag meiden pfff voor de 2e nacht maar 5-6 uurtje geslapen bah. ik sliep om 23.30, had Daan niet wakker gemaakt na de fles van 20.30, hij kwam om 2uur, voor ik sliep was t 3uur, en 6uur werd ie wakker omdat ie aant poepen was, daarna niet meer geslapen...moe dus... sab jee dat ziet er ingewikkeld uit, volgens mij krijg ik zo;n ding nooit om.Maar wel hnadig denk ik he! Ankje mooie foto, flinke meid idd al zeg!!lekker hoor!! miss geul succes op school!vind t knap hoor hoe je t allemaal doet!! hier verder niks bijzonders... owja voor wie geen fb hebben, deze had ik gister gemaakt, hebben nu een canvas boven de bank van Neomi, van ongeveer een ruime meter, en wil nu een nieuwe van allebei samen, deze is helaas niet scherp, io stand stond niet goed(tja weet ik veel haha) dus moeten nieuwe maken.. Bekijk bijlage 245507 Bekijk bijlage 245508
Ankje, das balen!! Hier is t geen lekker weer om te winkelen oid.. Kga dr straks wel ffies uit want eet bij mn oma vanavond hihi.. Is maar 5 minuutjes lopen dus dat overleven we wel Dames, wat zijn jullie kindjes dan al groot zeg.. Eentje zelfs al bijna in mt62. Hier zitten we nog in maatje 50.. Begint nu wel iets krapper te worden maar 56 is nog echt te groot.. Laatste keer op cb woog ze 3945 gram en was ze 53 cm
ano ik ben maar 30 min geweest. mijn opdracht laten zien en weer tips gekregen hoe aan te passen. en mijn klas had een super leuk cadeaupakket gemaakt die neemt mijn klasgenoot morgen mee anders moest ik teveel slepen. wat een gave foto's zeg, ik vind ze echt super mooi. dreamer ik denk dat het scheelt hoe groot je kind was bij geboorte: viktor was al 51 cm en woog al 3740 en weegt nu al ruim 4 kilo onderweg naar 5 kilo. en jou kind woog maar 3000 bij geboorte. nou ik ben weer op school geweest, wel 30 min geweest viktor was heel rustig, ik kreeg het compliment dat viktor mij zichtbaar wakker houd, ik wist niet dat ik er zo moe uitzag ze waren wel allemaal vol respect dat ik even gekomen ben en dat ik nog steeds ver voor loop op de klas met huiswerk vind iedereen heel netjes. wel jammer dat ik midden in een regen en onweerbui zat. viktor ligt nu soort van te slapen geeft elke 5 minuten even een brul en is daarna weer stil.
vruchtje24 wat was jouw bloeddruk in zwangerschap? heeft je hoofdpijn misschien daar niet mee te maken? nog andere klachten? ik heb geen ervaringen met groot verschil in tijden bij nacht voeding... Ik geef Neva standaard laatste voeding om 00.00 uur, ze komt dan zelf tussen 03.00- 04.00 uur... Ik ben ook verbaasd als ik hier lees dat sommige laatste voeding om 21.00 uur of iets later geeft (hetzij om 5 voedingen nog maar gaat)... Dan vind ik het niet zo gek dat de kleine in de n8 vaker kan komen... Vat dit aub niet persoonlijk op, degene die zich aangevallen voelt... N8voeding mag max 6 uur tussen zitten.. geen versieringen hier, na drie weken vond ik het wel welletjes... sab de energie level is hier goed... Soms pak ik overdag een hazenslaapje maar over het algemeen ben ik hele dag wakker tot laatste voeding (00.00 uur)... Ik slaap dan tot Neva komt (rond 04.00 uur)... Heb je foto's gemaakt van draagdoek? Ik zeg WOW gave foto's en leuke draagdoek... Is het niet ingewikkeld in gebruik? Hoe vond Jonas het in de draagdoek? kan wel begrijpen dat hij in slaap valt door warmte, veilig en geborgenheid... ankje shame on you ... hoe gaat het met jou en Ilona? Wat een heerlijke meid om te zien... Neva past sommige maat 44 (bijna) niet meer... De meeste maat 50 zijn nog te groot... Das idd balen, kan hij het niet in pauze langs brengen? miss geul Hobby bevalt zeker wel? Naar school? petje af.... jij hebt het er maar druk mee... verstandig dat jij school afgemeld heb, moet je dan nog gaan inhalen? Wat doe je voor opleiding? Hihi, rust het niet alvorens je het hebt ingeleverd? tamtam billendoekjes? ik gebruik helaas huggies, in al de andere billendoekjes zitten geurstof en iets van alcohol in... Dat moet wel vervelend zijn als billetjes ed schraal zijn. 2012mama Ga de foto's ook met ons delen ... Net zo benieuwd... moesch Bij 3 a 4 weken oud kan ontlasting verminderen... Je hoeft je geen zorgen te maken, let wel op dat baby geen last krijgt en dat ontlasting smeuïg is... Het kan door flesvoeding komen,verkoudheid of verandering in voeding.. probeer tussen twee flesvoedingen is water te geven... geef het de tijd om te laten wennen aan nieuwe voeding, min. 2 weken...Geef je juiste dosering? Misschien een gekke vraag? hoe ziet de anus eruit? Als je echt moeilijk vind, neem dan contact met ha op... Hij/zij zal wrs lactulose voorschrijven als je alles al geprobeerd heb. anonimepjuh Wat een lieve foto's... De eerste is GE-WEL-DIG... dreamer hier nog een kleine beeb... Ik was vanmiddag in het ziekenhuis voor controle bij gyn... Daar was een 4 weken oude baby (normale geboorte), wat een verschil zeg met Neva... Vandaag is mijn uitgerekende datum... Ze zou zoals voorspelt een 6 ponder zijn als zij nu geboren werd... Echt raar om dan nu al met een 4 weken oude baby op schoot te zitten...
grrr Daan ligt al vanaf 13.00 in bed maar slaapt nog niet, hij ligt gewoon al 2 uur om zich hen te kijken, oen jullie kindjes dat ook wel eens zo lang? sefanja zeker apart lijkt me dat als het nu pa je uitgerekende datum is..maar gelukkig gaat alles goed!!
sefanja, ik ben niet zo van het rustig aan doen hihi, ik doe de opleiding tot groepsleidster in de kinderopvang qua niveau zit ik net boven pw 4 en net onder spw. ik heb er geen rust in omdat ik weet dat er nog heel veel moet gebeuren voor ik mijn diploma krijg en iedereen die de opleiding is begonnen heeft hem ook in1 keer gehaald dus daar wil ik niet buiten vallen. wel heel bijzonder lijkt me dat inderdaad als je 2 kinderen van 4 weken naast elkaar hebt liggen 1 4 weken te vroeg en 1 op tijd geboren het verschil is dan denk ik inderdaad heel groot. als ik alleen al kijk naar mijn nichtjes die te vroeg geboren waren en viktor was dat al een erg groot verschil. ano dat is zeker herkenbaar, viktor heeft ook zulke momenten nu ook toevallig, hij ligt op de bank naast mij alles te bekijken huilt niet brabbelt tegen zichzelf gaapt wel maar slapen is hij niet van plan. viktor heeft dat ook verschillende momenten van de dag soms in de middag soms in de avond, als er visite is heeft hij gelukkig nooit zo een wakker moment maar als ik en mijn vriend alleen thuis zijn dan wel. nu ook een wakker moment maar ik wil slapen mijn ogen vallen gigantisch dicht hier.
Daaag medemama's! Jeeetje ik verbaas me er elke keer weer over dat jullie hier zo veel kletsen! waar halen jullie de tijd vandaan?? ik heb echt het idee dat ik de hele dag Lleen maar bezig ben! of dan wil ik hier net mee komen kletsen en dan wordt de kleine weer wakker.. nou heb ik vanmorgen 2,5 uur bij de kapper gezeten, dus ik heb de vrije tijd die ik had even heel goed aan mezelf besteed hahaha lees hier over gewichten en maten en verbazing daarover.. euhh... viggo is al bijna uit maat 62 gegroeid en hij weegt al dik 6 kilo!!!!!! ben ik de enige met zo'n enorm kind? pfoe.. morgen weer naar het cb dus dan weten we de precieze lengte en gewicht. ben benieuwd! Kolven gaat nu erg goed, sinds de medela kolf. ik ga er dus zelf eentje kopen. via mp denk ik want ze zijn zoooo duur gister weer naar de chiropractor geweest met viggo. dat doet hem erg goed. nog 2 behandelingen te gaan!! sorry heeel erg ego dit bericht maar ik heb vandaag gewoon even geen zin om terug te lezen en te reageren. shame on me! misschien vanavond even. zit nu te wachten tot viggo wakker wordt voor de voeding, dat kan elk moment zijn. oh en ano, dat daan zo lang om zich heen ligt te kijken herken ik hoor! doet viggo ook. vooral 'smorgens. dan leg ik hem in bed omdat hij gaapt, maar eenmaal daar zijn de ogen wijd open en ligt hij te kijken en te kletsen. ga ik een poos later weer kijken en ligt hij er nog net zo bij! soms net zo lang tot het weer tijd is voor een voeding. weet ook niet waar het door komt, maar zo lang ze niet huilen is het goed toch?
Nog even een vraag: weet iemand hoe ik t een beetje kan stimuleren dst viggo de laatste avondvoeding opschuift? Ik geef bv (even voor de duidelijkheid). viggo komt nu rond 20:00 's avonds voor t kaatst en slaapt dan door tot ongeveer 2:30 of 3:30. zou fijner zijn als de laatste voeding later is en hij dus de hele nacht doorslaapt ipv de avond en stukje nacht. ik doe hem nu na die laatste voeding in bad, geen idee of dat te maken heeft met het lange doorslapen. wat zouden jullie doen? later op de avond wakker maken voor een voeding? En dan in bad doen ofzo?
hier nog zo een beer hij weegt nu 5 kilo en is nu bijna 3 weken. jij hebt wel 1 van de oudste kinderen denk ik. viktor is nu bijna 3 weken viggo is nu al 2 maanden. ik kan zo veel bij lezen omdat ik mijn rust op die manier neem ik ben niet van het bijslapen.
ankje, lief je meisje! anoniempje mooie foto's! sefanja ik geef 120(+10cc extra) en dan 4 afgestreken schepjes.. haar ontlasting is niet smeuiig! ze krijgt t er ook moeilijk uit! moest t vanmorgen ook stimuleren met een wattenstaafje en wat olie om het eruit te krijgen.. zo zielig! ik heb nu weer friso standaard aangeschaft en ga dat weer proberen.. ze spuugt dan wel meer maar de vorige keer kwam ze daar wel goed op aan, ondanks het spugen!
@ Miss Geul: Wat leuk dat je een cadeaupakket hebt gekregen @ Sefanja: Lijkt me idd wel een raar idee dat vandaag eigenlijk je uitgerekende datum was, dat verschil met een kindje wat dan wel op tijd is geboren is dan groot. @ Ano: Dat wakker liggen doet Maylin ook wel, maar zolang ze niet huilt is het niet erg toch. @ Juultje: Dat van die voeding herken ik. Maylin moet ik ook om 22.00/23.00 uur wakker maken voor een voeding, want anders komt ze ook 2 keer 's nachts. Als ik haar na de fles tussen 19.00 uur en 20.00 uur laat liggen komt ze rond 1.00 uur en dan 5.00 uur Ze maakt die lange ruk dus ook al begin van de avond. Van de week wilde ze niet slapen en heeft ze tot de fles van 21.15 uur bij ons gelegen en toen heeft ze het gewoon tot 3.30 uur gered. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen dat moeten ze zelf veranderen denk ik. Mijn zusje is weer weg ze had nog 2 kleinigheidjes voor Maylin en Danian meegenomen. Zondag komt ze weer maar dan met haar vriend
Ano, wat een super foto's zeg! miss geul, leuk dat je een cadeaupakket hebt gekregen! Sefanja, hier het advies van cb en vk gekregen om Kaj snachts niet meer wakker te maken, en er dus soms langer dan 6u tussen te laten zitten. Ik geef noraal rond 23.30 laatste voeding, maar hou dat soms niet vol, en kies er dan voor he te layen liggen, met dus bewust een nachtvoeding erin... Ja, ga de foto's delen hoor. Krijg ze alleen niet gelijk mee... Dreamer, Kaj woog vorige week 3700gr en was 51 cm, ook klein dus. Juultje, Viggo is niet zo'n reus denk ik hoor..is natuurlijk ook al 2mnd oud he.. Ik maak Kaj voor de laatste fles wakker, anders komt hij ook rond 2.00. Misschien een optie? Hier vanmiddag weer geslapen..was al lang geleden dat ik een dutje smiddags had gedaan, maar had het echt even nodig./ Nu zo jongens klaarmaken en richting fotoshoot...
Sab Leuk ding zeg die draagdoek. Heb hem veel gezien, maar het lijkt mij ingewikkeld. Moesch Je zou 1 TL roosvice laxo kunnen geven. Uiteraard wel verdunnen met water. Ano Wat een gave fotos!!! Juultje Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb geen goeie ervaringen met bv.
juultje je kan hem inderdaad in bad doen voor zijn fels tijd of samen douchen. je kan ook je vinger aanbieden om op te sabbelen, of 1 dag extra eten geven door hem wakker te maken. hier bepaalt viktor het ritme dat wisselt nog elke dag dus hier geen vaste tijden nog. hij heeft er vannacht: 00.30-04.15-07.00 dus het ritme is ver weg wel heeft hij er ineens veel tussen laten zitten de 1ste nachtvoeding. we hebben de babyfoon uitgedaan viktor brabbelt veel en daar reageert de babyfoon op en daar wordt mijn vriend wakker van, ik vond het best eng was bang dat ik door zijn gehuil heen zou slapen maar dat gebeurde niet gelukkig, hooguit dat hij 10 min langer ligt te gillen, maar dat kan geen kwaad gelukkig. vanmiddag liet ik hem even huilen het was een aandachtshuiltje steeds even huilen en dan weer 5 min stil en rond kijken en dan weer huilen, maar toen ik hem pakte was hij echt rood van het huilen zo zielig.
Nou ben er ook weer eens .. pfff de dag is zo ontzettend snel voorbij ! hebben jullie daar geen last van ? Moet even vertellen over Floor ben zo trots, Ik heb gisteren voor het eerst de laatste avondvoeding niet zelf gegeven maar met kunstvoeding die ik verdik met johannesbroodpitmeel. Deze heeft ze om half tien gekregen en daarna doorgeslapen tot 4:45 !!!! Heerlijk wat kan dat je goed doen zo een lange tijd achter elkaar slapen ! Daarna heb ik haar weer terug in bedje gelegd om half 6 maar twijfel daar een beetje over of ik daar wel goed aan doe. Omdat ze al zo lang geslapen heeft. Ik hoor Floor niet klagen maar het is meer mijn eigen gevoel, dus misschien slecht maar ik heb haar uit haar eigen bedje gehaald en bij mij in bed genomen. Hoe doen jullie dit ? Nou ga nu even bijlezen, is het bij jullie ook echt herfst weer ? bah wanneer kunnen we nou genieten van mooi weer tijdens ons verlof ?