Wow wat is er alweer veel gekletst in het verse topic ! Dag zwanger zijn, hallo mama topic! @ nummer 2 hihihi hier ook voorlopig niet, maar ben indd ook wel benieuwd wie dat gaat worden en vooral ook wanneer Spugen hier komt regelmatig de voeding weer omhoog, dat is zo zielig, wanneer ze op haar rug ligt horen we haar heel veel slikken en diep adem halen een heel naar geluid. Haar hoofd draait ze zelf dus dat kunnen we niet gaan doen bij der . Wanneer we haar op haar zijkantje neer leggen is ze zo aan het woelen dat ze vanzelf op haar rug weer ligt. Ik heb dan achter haar rug ook nog een hydroluier opgerold, Gevoelig huidje hier ook, ze zit onder de pukkeltjes in haar gezichtje, ik doe er niets aan, heb ook niet het idee dat ze er last van heeft. Maar zal dinsdag even navragen op het cb. @fidel wauw wat een verhaal ! bijzonder dat je het gewoon niet door had maar tja je weet toch niet wat je moet/kan verwachten. En dan deel 2 pfff wat hebben jullie veel mee gemaakt ! nu heerlijk genieten van ieder moment. @chelleke dat had ik ook, na de bruine afscheiding is het helemaal gestopt bij mij. Dus fijn he het einde is in zicht. @troela wauw mooie fotos ! wat is hij sterk in zijn nek ! wat knap dat hij zijn hoofd zo goed kan oprichten in het mutsje. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen ? @tamtam wat lastig van je man, hier hetzelfde probleem . Wanneer Floor in het weekend snachts komt maak ik mijn man wakker zodat hij haar kan halen dan leg ik haar na het voeden weer terug in bedje zo verdelen we het een beetje. Maar ook bij ons moet ik hem aansporen om haar te gaan halen, omdat ik het ook niet nodig vind om haar te laten huilen als ze al heeft laten weten dat ze wakker is. Pfff mannen @zoogcompressen ja ik gebruik ze ook dag en nacht de ene keer lek ik meer dan de andere keer @dreamer hey jij ook van die klusgrage buren ! ? die van ons hadden het vrijdag avond ineens op de heupen . We schrokken ons rot toen om half 11 !!!!! een boor tegen onze muur aan werd gezet grrrrr
Ik lees vanavond ff bij. We hebben net kraamvisite gehad en Maylin heeft haar 1e nikes gekregen zo leuk. (zie foto hier onder) Met Danian hadden we ook nikes van hem gekregen en nu dus weer. Maylin drinkt wel maar ze komt vandaag niet aan de hoeveelheid die ze moet denk ik. Heeft maar 2 volle flessen gehad van 110 cc en de rest heeft ze steeds wat laten staan. Ze huilt gelukkig weer wat minder. Heb ook een foto toegevoegd van broer en zus.
Vruchtje, tot gisteren gaven we dus meestal maar 6x100, en dan sliep kaj de nacht door...vandaag heeft ie echter al om 4u, 7u, 10u en 13u en 16u 100 gedronken, gaan er nu dus flink overheen. hij drinkt ze zonde te mopperen zo leeg, terwijl hiervoor vaak lang duurde. Fidel, dat klinkt super! Hopelijk kunnen jullie nu lekker met zn 3tjes genieten! Chelleke, herken die emoties wel hoor, al moet ik zeggen dat ik het bij Finn erger had. Fijn dat de afplatting van Mila niet erger wordt! Tamtam, wat heeft Maylin een stoere schoenen gekregen! Lief hoor, broer en zus samen! Hier net kraamvisite gehad. Was erg leuk, en Kaj heeft leuke kleertjes gekregen. Daarna Kaj even heel verdrietig, wist niet goed waarom, maar heb net Nystatine gegeven en nu is hij rustig..dus dan toch last van de spruw? Manlief gaat zo nog even weg, dus ben vanavond even alleen met mn 2 kleine mannetjes..
vogeltje kan je nu al aan een baby merken dat zij allergisch zijn voor dieren? Dat zou ik wel graag willen weten, mijn mans kant zwaar allergisch voor dieren ed... wij hebben 6 katten thuis rond lopen... En hoop zo dat Neva niet allergisch is... Als een kind koemelk allergie heeft, krijg je dit vergoedt bij ziekenfonds. fidel2010 Bij jullie is het toch medisch? dan moeten ze toch een her indicatie doen voor kraamzorg... Ik heb 9e en 10e dag gekregen en daarnaast verlengde kraamzorg ivm vroeggeboorte en een week in het ziekenhuis gelegen (beiden)... voorschriften Op de dag van vandaag is het dat baby's alleen op hun rug mogen liggen, terwijl paar jaar geleden het anders was... Je moet doen wat je gevoel aan geeft... Hier heeft consultatie bureau niets gezegd over dat Neva bij mij op buik (foetushouding) en in bed slaapt (alleen bij onrust)... Zij wilt zelf dat wij haar min. 1x dgs op haar zij leggen en min. 1x dgs op haar buik... Het hoofdje draaien hoef ik niet te proberen, Neva is pas twee weken oud maar draait al zelf gecontroleerd haar hoofd... Als ik haar op haar buik draait zij haar hoofd opzij om te ademen, naar het licht of naar geluid toe... Chelleke Wij zijn allemaal mama's, sommige misschien zelfs opnieuw mama en anderen voor het eerst... Het lijkt en gaat allemaal vanzelfsprekend... Alsof het nooit anders is het geweest, maar als ik dan weer naar haar kijk gaan er veel dingen door mijn hoofd, alsof ik droom. tamtam leuk cadeau... Een dagje minder drinken is niet erg, haalt ze vanzelf wel weer in... Ik heb voor Neva toch nutrilon allergeen voeding gehaald.. Zoals eerder genoemd kolf ik minder dan behoefte van mijn dochter, ik moet het dus wel aanvullen met kunstvoeding... Ben er eigenlijk niet zo blij mee.. Daarnaast lijkt dat voedingsstoffen in mijn moedermelk (steeds wateriger) minder wordt, Neva vraagt vaker om voeding. Vaker kolven haalt niets uit... Lactatiekundige kan het probleem niet voor mij op lossen... Hier ook kraam visite gehad... Ik had twee paarden, moeder en zoon... De kraam visite zijn huidige eigenaren van zoon en verzorgen voor mij zijn moeder, echt geweldige mensen... Daarna kwamen mijn schoonfamilie nog langs, een gezellige boel thuis...
@fidel: das een mooie symboliek wat fijn dat alles zo goed gaat met jullie zeg! heerlijk! waarom is de extra kraamzorg door de verzekering afgewezen dan??? wat heerlijk he, badderen en tutten! wij masseren viggo na elk badje lekker met olie... @unox: haha gek he dat we het nu al met elkaar hebben over de volgende whaha ik ben wel heel nieuwsgierig wie de eerstvolgende van ons zal zijn die zwanger is.. maar zoals ik het lees zal dat nog wel even duren. zou wel tof zijn als we volgende zwangerschappen ook nog met elkaar 'meemaken'. dat slapen.. ik zou doen wat je kindje het fijnst vind. buikslapen is risicovol, maar op de rug ook. als ze dan spugen en het hoofdje niet opzij leggen dan kunnen ze erin stikken. op de zij slapen kunnen ze alsnog naar de buik rollen en als ze dat niet gewend zijn en het hoofdje niet opzij leggen is dat ook weer een risico. en zo is er altijd wel wat! over die nystatine: ik vind het verschrikkelijk spul voor op mn tepels, bah. ik gebruik het alleen nog in viggo's mond @chelleke: oooooh meid die emoties zijn zo herkenbaar. en het is toch heel logisch dat als je langs de plek rijdt waar het begonnen is en ook geeindigd dat je dan tranen laat?! ik zag laatst de foto's weer van de bevalling en toen heb ik ook alles bij elkaar gejankt. dat hoort er ook een beetje bij ofzo... het is ook best heftig allemaal; zwanger zijn en bevallen, mama worden! lekkr laten gaan die tranen hoor! @unox: wat 'tof' dat je zelfs de kamer zag waar hij geboren is zeg! bij ons zkh moet dat ook te zien zijn, mijn man heeft een foto vanuit de kamer naar buiten gemaakt, omdat het voor het eerst zo mooi weer was en ik kon precies zien waar de kamer zat vanaf de weg gezien. hmmm moet toch maar eens langs rijden dan @evan: die pukkeltjes heeft viggo ook gehad, heeeeel veel. schijnt van hormonen te komen. geef je borstvoeding? bij viggo werd het vanaf 5 weken ongeveer minder. daarvoor was het heeeel erg. nu zie je er niks meer van.. @tamtam: wooooooow GAAF die nikes!! en wat een leuke foto van danian en zn zusje @2012mama: wat fij ndat kaj zn flesjes nu goed drinkt! de nystatine helpt hier ook goed als viggo ineens huilerig is... denk idd dat ze dan pijn hebben in hun mondje!! @sefanja: lijkt me verdrietig om te merken dat je eigen voeding achteruit gaat wat jammer dat de lactatiekundige je er ook niet mee verder kan helpen zeg, bah... ga je helemaal over op kunstvoeding of hou je het bij bijvoeden en probeer je straks alsnog volledige bv??
@ troela: helemaal vergeten te zeggen vanmiddag dat de foto's van jullie manneke echt gaaf zijn zeg..... Tja mijn hormonen zitten me nog goed in de weg... maar ik besef me nu pas welke weg we hebben moeten afleggen om ons meisje in de armen te mogen sluiten en dan komt t allemaal eruit he.... Dames die ook een knip hebben gehad eff een vraag.... hebben jullie ook nog last van het litteken als je teveel gedaan hebt??? ik krijg dan druk op het litteken zeg maar... als ik dan ga zitten is het over... Is dit herkenbaar??? Net met manlief heerlijk gewandeld met Mila... wel 3 kwartier.... pfff ben nu helemaal gaar hahaha. lang leve de conditie lekker gedouched en zo met ons meisje naar boven... mamma dochter momentje tot de volgende fles..... zalig...... Iedereen een fijne avond en tot morgen xxxx
Tamtam: wat een schattige schoentjes zeg! Chelleke: hier geen knip maar stukje gescheurd en nergens last van. Vervelend dat jij er wel last van hebt 2012mama: leuk dat Kaj verwend is met leuke kleertjes. Nu dus lekker thuis met je 2 kindjes Troela: super mooie foto's van je zoontje echt een knapperd!! Fidel: hopelijk word je kraamhulp verlengd. Hier kon dat heel gemakkelijk Vandaag lekker dagje gehad met mooi weer. Ik hoop dat komende nacht weer beter gaat dan afgelopen nacht. We zullen zien je doet er toch weinig aan. Kunnen jullie even laten weten of je op 6 of 7 voedingen zit en gewicht van je kleintje? Wij zitten op 7 ze weegt nu 3600 gram. We twijfelen of ze toe is aan 6 voedingen
@vruchtje: bij ons wisselt het steeds. de ene dag 6 voedingen, de andere 7. maar ik geef bv, weet noet of dat anders is dan fv. bij bv geven kindjes zelf aan hoeveel voedingen ze nodig hebben. bij fv moet je dat zelf uitvogelen denk ik?
Hoe doen jullie dat met slapen / in bed leggen ? Wij kunnen moeilijk peilen wanneer ze nou moe is. nu valt ze vaak opschoot in slaap of tijdens fles en wordt ze dus slapend in bed gelegd. Maar we willen ook dat ze leert om zelf in slaap te vallen in bed. Of kan dat nog geen kwaad als. ze nog zo klein zijn. wil geen slaap problemen krijgen straks
Juultje: foto 's staan nog in het andere topic BV mag onbeperkt gedronken worden toch? FV is max 180cc per kilo lichaamsgewicht en we zitten wel aan max met onze kleine vreetzakje
Vruchtje bv mag idd onbeperkt. mosschien kun je met fv proberen de hoeveelheid van 1 fles te verdelen over de andere zodat hij per keer wat meer drinkt en dan kijken of hij het dus met minder flessen kan doen?? vaak kun je aan je kindje zien wanneer ze moe zijn. als ze tijdens het drinken in slaap valt kun je natuurlijk niet voorkomen dat ze slapend in bed komt, maar als ze klaar is met drinken, let dan op of je vermoeidheidssignalen ziet als gapen, oogjes wegdraaien of dichtvallen, enz. dan direct in bed leggen. misschien is het er nu nog te vroeg voor, maar als ze iets langer wakker is straks komt dat vanzelf.
Oooh troela ik had je foto's wel gezien maar helemaal vergeten op te reageren.. wat onwijs mooi zeg!!! wooooow! hij is fotogeniek!!!!
Welterusten meiden! Hier S net lekker in bad geweest, flesje gehad en nu n schone broek want hij had gepoept. Kortom, wij zijn klaar voor een hopelijk heerlijk rustige nacht!
Goedemorgen! Hier n super nacht gehad. S. kwam om half 4 pas en daarna 7 uur. Nu ligt hij weer heerlijk te slapen Vanmiddag lekker op n terrasje zitten en op het dorp S showen haha (en n wijntje drinken natuurlijk! ). Hebben jullie nog plannen? Nog een vraagje, wat doen jullie je kleintje aan met dit mooie weer? Jasje en lakentje in de kinderwagen? Ik vind t lastig...
Hier weer een rotnacht. Laatste voeding om 23:30 toen wakker om 2:30 van de krampjes en wakker gebleven tot 5:45. Dit is zo niet vol te houden zijn ondertussen 22 uur per dag met kids bezig. Weten het ook allemaal niet meer. Om 2:30 dronk ze 120cc en om 5:30 had ze weer honger en toen 60cc gedronken We weten niet of we nu 6 of 7 voedingen zullen gaan geven of op verzoek. Ook overdag misschien wat meer wakker want ik had ook het idee dat ze niet moe was.
Noosa: lekker zo een nacht. hopelijk kan ik dat ook snel zeggen. Baby 1 laagje dikker aankleden dan jezelf aan hebt. Jas met laken lijkt me warm genoeg even voelen buiten misschien evt laken weg als te warm wordt in nek
Vruchtje wat rot zeg! Heb je al iets tegen dr krampjes? Moeilijk he met die flessen. Misschien toch voor 7 voedingen gaan en dan wat minder per fles? Dat ze iets kleinere hoeveelheid krijgt? Ik kan je niet echt helpen ben ik bang...sorry!
@ Vruchtje: Wat balen van die rot nacht. Ik zou het ook zo niet weten wat je nog kunt doen misschien overleggen met het CB Ik vind het ook moeilijk hoe ik Maylin aan moet kleden nu ze zeggen 1 laagje extra. Maar een deken doen jullie dus niet een laken is genoeg? @ Noosa: Lekker hoor zo'n nacht. Maylin heeft ook weer goed geslapen. Gisteravond om 20.30 uur de fles gegeven en om 21.15 uur op bed gelegd. Ze begon wat te jammeren/pruttelen maar niet echt huilen, dat doet ze wel vaker om in slaap te vallen. Dit keer duurde het alleen 30 minuten en twijfelde toch of ik niet heen zou lopen, maar Manlief zei ook dat ze elk moment in slaap zou vallen, want tussendoor was ze steeds vaker stil. Wat zouden jullie doen? Had er ook een topic over geopend en iedereen zegt daar dat laten huilen zo jong niet goed is, maar net wat ik zeg ze huilt niet echt, want als ze echt huilt ga ik er wel heen. Ik ben ook bang dat als ik heen loop ze weer wakkerder wordt, want je hoort echt dat ze steeds vermoeider wordt alsof ze aan het vechten is. Ze sliep dus om 21.45 uur en kwam om 2.15 uur en daarna om 6.45 uur. Manlief is vandaag en morgen ook nog vrij. Vanmiddag willen we de stad even in.