April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Goedemorgen,

Balen van jullie spooknachten!
    Hier weer eens een lekkere nacht van 23.30-6.30
    helaas ben ik heerlijk verkouden wakker geworden, hopelijk steek ik Jonas niet te hard aan.

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Alles was goed in het ziekenhuis er was niks meer van mijn zwangerschapsdiabetes te zien.
    Ik heb alleen wel 50 % kans om diabetes te krijgen, dus moet goed op mijn gewicht en eten letten en genoeg bewegen.
    Dus vanaf zaterdag weer Zumba:) en weer afvallen dat gaat helaas niet zo makkelijk bij mij.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam fijn dat er niets meer van te zine is, wel balen dat je nu een verhoogd risico bent op diabetes.

zijn er veel zwangerschap kilo's aangebleven? ik was 15 kilo aangekomen en ben er intussen 14 afgevallen dus bijna alle kilo's eraf gewerkt.
    ik wil graag weer bewegen maar nu gaat dat nog niet lukken, wandelen naar de supermarkt of stad vraagt al extreem veel energie.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier gister laatste fles om 12u, daarna werd zo om 3 u wakker.. gerekt met speentje tot 4.45u..
    om 8u weer wakker met speentje gerekt tot 8.45..

ze komt nu ook om de 3/3.5u voor een fles.. denk dat t komt omdat de friso niet zo dik is als de nutrilon ar..
    maar ze drinkt 5 a 6 flessen van 120+4.. ik hou dat gewoon aan omdat cb had gezegd dat ze dat aantal mocht hebben!

sab maak je geen zorgen meid.. jij geeft BV dus je zoontje krijgt lekker je anti-stoffen binnen via jou melk! dat was ook een van de redenen waarom ik zo graag BV wou geven!
    bij mn zoontje heb ik 13 maanden BV gegeven en die was haast nooit ziek!!

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vanaf wanneer doen jullie weer wat aan sport/beweging?

hier eergister weer wat gaan rennen.. pff ik heb t gevoeld.. voelde het echt in mn buik en baarmoeder dat ik maar weer gestopt ben!

voelen jullie het ook nog in jullie buik/baarmoeder? en wanneer is het vloeien helemaal gestopt? Hier nog wat gelige/bruinige afscheiding.. baal er van, wil dat t snel over is!

6. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tamtam:
    Fijn dat alles goed was. Idd balen dat het de kans heeft vergroot op diabetes, maar wel een stimulans om goed voor je zelf te zorgen.

Moesch:
    hier nog niet bewogen (alleen veel wandelen me hond) ivm keizersnede. Heb volgende week evaluatie met gyneacoloog en ga dan bespreken in hoeverre ik weer mag gaan bewegen. Ik wil de laatste 5 kg van de 15 kger af hebben want blijf daar nu op hangen.k had na 3 weekjes alleen nog wat roze verlies en na 4 weken volledig van het vloeien af.

Ik ben helemaal down op dit moment.
    Op de een of andere manier geniet ik niet volop van mijn verlof.
    Zoals ik gisteren al zei loop ik achter de feiten aan in huis. Thijm had vanaf vanmorgen 6.30 niet meer geslapen. Wilde niet in bed liggen, continue huilen. Toch uiteindelijk aan toegegeven en hem in de box gelegd. Is net 15 min terug in slaap gevallen. Eigenlijk gaat het tegen mijn principe in omdat ik het ook belangrijk vind dat hij in zijn bedje slaapt. Maar merk dat ik er erg moedeloos van wordt als ik hem steeds hoor huilen.
    heb net echt even met tranen gezeten. gewoon alles bij elkaar. De leinste dingen kunnen me nu gewoon van slag brengen. Het vreet zoveel energie en toch slaap ik goed.
    Heb de afgelopen week thuis moeten blijven of rekening moeten houden met afspraak hier en monteur daar. Bah, hoop toch echt dat ik de laatste 6 weekjes meer ga genieten.

Vanmiddag komt de kinderfysio ivm voorkeurshouding en licht afgeplat hoofdje.

daarnaast komt trouwens ook nog bij kijken dat ik nog steeds met onze hond in de maag zit. Morgen komt er een gedragstherapeut hiervoor. Als ik goed in mijn vel zit kan ik heel de wereld aan en ben zo optimistisch als het maar zijn kan en nu is dat even helemaal weg.

Hoop dat het vriendinnenweekend me goed doet dit weekend!!

7. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Vruchtje die hoeveelheden zijn echt maar richtlijnen. Ook met flesvoeding moet je kijken waar je kindje behoefte aan heeft.
    Zo zou Mali maar volgens de richtlijn zo'n 560cc per dag mogen en ze drinkt 5 x 150 dus zo'n 750 per dag. Volgens het cb krijgt ze echt niet teveel binnen want ze verbrand ook veel door te groeien.

@ Moesch er zijn mensen die na 3 weken nergens meer last van hebben maar er zijn er ook die totaan de eerste menstruatie vloeien. Kun je helaas dus niets van zeggen.

@ Tamtam fijn dat alles goed was vel vervelend dat je een verhoogd risico hebt.

Hier gaat alles goed.
    Provoceren van de voeding was geen succes dus we krijgen nu alles vergoed en ze komen het nog thuis brengen ook.
    Ons meisje lijkt soms wel onverzadigbaar drinkt nu 5 flessen van 150+5 meestal laat ze ongeveer 10 staan maar toch.
    Heb zelf wel even een dipje wil graag een keer een dag mezelf zijn en geen mama.

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss Geul: Ik was al te zwaar voordat ik zwanger was, dus moet zo'n 20 kilo afvallen in totaal nog 13 van de zwangerschap.

@ Vogeltje: Fijn dat jullie alles vergoed krijgen

@ Vloeien: Sinds vorige week niet meer, maar heb ook al een menstruatie gehad.

@ Troela: Wat vervelend dat je je zo down voelt.
    Kan er niemand in je omgeving helpen om alles af te krijgen?
    Hopelijk komt het met je hond ook helemaal goed.
    Er uit met je vriendinnen is wel lekker denk ik.
    Even wat anders aan je hoofd.

@ Bewegen: Vanaf 6 weken na de bevalling mag je volgens mij weer beginnen met sporten, dus dat doe ik ook.
    Wel fiets en loop ik geregeld.

Maylin had om 10.15 uur weer maar 50 cc gedronken en kwam om 11.45 uur en toen heeft ze een volle fles van 130 cc gedronken, dus hopelijk drinkt ze nu haar flessen weer leeg.
    Ik ga ff op bed liggen.
    Vanmiddag naar de stad de billendoekjes van de aanbieding bij de Kruidvat halen en een fotoalbum voor Maylin.
    Boodschappen doen we vanavond denk ik maar

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch ik wandel veel dat is mijn enige beweging andere beweging zou ik nu nog niet kunnen. vanaf wanneer mogen buikspieroefeningen, want ik ben die flubberbuik nu wel zat.

troela wat vervelend dat je er zo doorheen zit, ik hoop dat iemand uit de omgeving kan helpen. praat je er wel over met iemand dat je je zo voelt?

vogeltje plan een lekkere dag voor jezelf in dan, je man kan de zorg voor 1 dag overnemen dat jij met je vriendinnen op stap kan, of breng het naar fam. zodat je je met je man weg kan.

tamtam geniet van je middagslaap en van je winkelmiddag.

hier kom ik net uit de stad, mijn maag rammelt viktor zijn maag rammelde tot 5 min geleden:p mijn broodje ligt klaar, zijn eten gaat goed naar binnen:D ik heb flink gewinkeld ben nu echt moe, dus na het eten even proberen te slapen.
    en verder geen planning meer.
    ik had het wel getroffen heel de dag zon tot ik buiten lipe toen gin het hagelen:x

10. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Vanmorgen bij de fysio geweest ivm bekken en ze heeft nog even gevoeld naar de buikspieren, die zitten bijna weer op hun oorspronkelijke plaats. Vanaf volgende week ga ik aan de bak. ;)

Ben hier al mijn kilo's van voor de zwangerschap allang kwijt, op dag 6 al :-O Ik loop nu bijna elke dag met de kinderwagen of draagdoek. Dat scheelt nu vast ook wel een beetje al schrans ik me gek aan chocolade. Dat heb ik in de zwangerschap en nu ontwikkeld, hiervoor hield ik ook wel van chocolade maar niet zo bizar veel als nu :-$

Ik wacht op de lactatiedeskundige.. binnen nu en een half uur zou ze er zijn.

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox zet je haar tips hier ook neer misschien hebben wij er ook wat aan. er is altijd ruimte voor verbetering.

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Bedankt voor de tips mbt opschuiven van de voeding meiden! ik ga de tip van unox maar proberen denk ik; om een uur of 11 nog een keer wakker maken en dan kijken of hij daarna ook zo'n lange ruk slaap maakt :)

@evan: jaaaa ik herken dat gevoel hoor, dat de dagen voorbij vliegen. pfoe! wat lekker dat floor zo goed geslapen heeft die nacht! ga je dat nu elke avond/nacht zo doen? waarom twijfel je of je er goed aan deed om floor weer in bed te leggen? teveel slapen kan niet he, en als ze zelf niet klaagt.... wij leggen viggo na elke avond/nachtvoeding direct weer terug in bed. hij geeft zelf ook wel aan wat hij nodig heeft. als hij zijn oogjes dicht houdt of gaapt na de voeding dan weten we voldoende :D en dat mooie weer mag van mij ook wel komen nu hoor! zul je zien, ben ik straks weer aan het werk en dan gaat de zon weer schijnen :p

@fidel: zo'n regeldag is juist bedoeld om vraag en aanbod weer op elkaar af te stemmen! je kunt willemijn dus het beste elke keer gewoon aanleggen. je gaat dan ook meer melk produceren, omdat ze meer vraagt!! fijn dat je vriend zo veel doet in huis en dat jij ook lekker naar bed kunt (moet) 's middags :) maak er nog maar even mooi gebruik van meid!!

@anoniempjuh: oei, pittig dagje gisteren dus! gaat het vandaag beter? lastig te peilen soms he, waar ze last van hebben.. oef, das dan toch weer een korte nacht zo :( is Daan dan smorgens ook echt zo wakker dat je echt aandacht aan hem moet geven, of kan hij ook gewoon wakker in bed liggen bijvoorbeeld? oeh leuk, decoratie shoppen :D lekker he, af en toe even helemaal wat anders in huis :D

@troela: knuffel voor jou omdat je t ff moeilijk hebt! bah :( ik heb begrepen dat baby's pas vanaf een half jaar ongeveer 'gebruik' kunnen maken van het huilen en dat je dan komt. voor die tijd snappen ze dat nog niet. maar ik denk dat Thijm gewoon op dat moment van de dag veel behoefte aan mama (of papa) heeft. veel kindjes hebben dan, zo'n huiluurtje, of zelfs meerdere huiluren. een draagdoek kan dan echt uitkomst bieden, omdat je je kindje bij je hebt en ondertussen je handen vrij om te doen wat je wilt.. of misschien helpt het om hem als hij dat huiluurtje heeft even lekker in bad te doen? vaak ontspannen ze daar van en kunnen dan goed slapen...
    je huishouden moet je denk ik gewoon even laten voor wat het is. doe wat je kunt doen, maar overdrijf het niet. je hebt nu gewoon andere prioriteiten. boeiend dat de was dan in de wasmand ligt en niet opgevouwen in de kast. boeiend dat je een dag later pas stofzuigt. niet druk om maken meid! denk ook even om jezelf. heerlijk dat je even een weekend weg gaat! hoop dat je er van kunt genieten meid!

oh wb slapen... misschien zou het voor thijm ook helpen om in te bakeren? kindjes slapen dan vaak langer. en het is idd niet gek dat hij snachts doorslaapt als hij overdag zo weinig slaapt. dat is dan wel heel lekker voor de nacht, maar het is voor thijm wel beter als hij ook overdag goed uitrust. ken je iemand met een inbakerdoek, dan kun je het misschien even proberen???

@unox: hmm balen dat het niet goed loopt met de bv... wat gaat er niet goed dan? wel fijn dat er een lactatiekundige komt! goed dat je die om hulp gevraagd hebt :) kan ontzettend veel helpen!! oh ik lees je klachten al... hmm vervelend dat het zo onregelmatig is zeg! en wat ontzettend shit dat je zo beroerd bent van de stuwing. misschien dat de lactatiekundige dezelfde tip geeft hoor, maar zou het niet helpen om te kolven? ooohhh en ook nog spruw erbij :( jakkes. heb je er medicatie voor?? is ook niet gek dan dat hij steeds weer los laat. viggo deed dat ook, deed mij enoooorm zeer steeds. en het voeden schiet dan ook niet op! ooohhh en kloofjes ook nog... misschien is het goed om een week lang alleen maar te kolven ofzo (mits je productie dan goed blijft). dan krijgen je tepels even rust van het verkeerd happen en kun je zorgen dat je regelmatig je borsten leegt, zodat je die stuwing ook niet meer hebt.. sterkte meid!
    lekker dat je weer kunt sporten. kraamhulp had tegen mij gezegd dat ik buikspieroefeningen mocht gaan doen zodra het kon, dus als het niet pijnlijk was. nooit gehad over een periode dat het niet mag ofzo :( ik ben dus al heel dapper vanaf de 2e week bezig met buikspieren:$ ooooooooooooooooh ik heb dat ook met chocola nu! wat erg he hahaha bij de c1000 heb je van die zakjes met chocoladebreukplaten, die moet ik echt niet meer kopen want er gaan er meerdere per week doorheen hier. voorheen had ik ook niet zo veel met chocola, maar na de bevalling... pffff... grappig dat jij dat ook hebt haha

@missgeul: zoooo lekker an het opruimen geweest?! goed bezig:D handig he, zo'n indeling :) wat ekker dat je je kilo's zo goed als kwijt bent :) snel ook he!

@moesch: pfff jeetje hardlopen? moet er og niet aan denken hahaha. maar gewoon wandelen is ook heel goed he! kun je dat toch veel beter doen. gewoon stevig doorwandelen! vind je zwemmen ook leuk? misschien is dat anders een leuk alternatief? Ik probeer regelmatig een wandeling te maken (van ongeveer een uur) en ik doe als ik er zin in heb buikspieroefeningen of ik doe wat oefeningen op de wii fit.
    vloeien was bij mij na 5 weken over. eerst na 3 weken al een week niks, toen toch nog een kleine week een beetje gevloeid.

@LinC: hmmm fijn he, die regeldagen. dan heb je je handen vol aan zo'n kleintje! letterlijk! je kunt er alleen niet veel aan veranderen.. het hoort er idd bij. en over een paar weken is het wéér zo ver ;) succes meid!
    viggo heeft tussendoor ook nog wel 1 keer een groene luier gehad. daarna was het weer gewoon geel. weet ook niet hoe dat kan?

@sab: woooow lekker zo'n nacht:D ik wil oohooooooookkkk

@tamtam: at fijn dat de diabetes voor nu weg is! en idd wel goed op je lijf letten dus. heb je ook richtlijnen of adviezen meegekregen?

@vogeltje: dat dipje hoort er volgens mij ook bij! je hebt je handen vol aan je kleintje(s) e komt nauwelijks toe aan jezelf of je partner, dus het is heel normaal dat je er dan even zat van bent! ik heb ook wel dagen gehad dat ik wel kon janken de hele dag lang, omdat ik gewoon even weer een dag mezelf wilde zijn. komt vanzelf wel goed! tis vervelend, maar je moet er ff doorheen...

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    vandaag weer met viggo naar het cb geweest. hij weegt nu 5845 gram en is 60,5 cm :$ we hadden een afspraak om 11:30, maar meneer werd vanmorgen om 8:15 wakker voor een voeding, toen was ik al bang dat we in de knoop zouden komen met de tijd. na de voeding ging hij niet slapen, dus mee naar beneden, ondertussen manlief en ik om de beurt gedoucht en gegeten. op een gegeven moment was het zo laat dat ik hem maar ingebakerd in de kinderwagen heb gelegd, zodat we gewoon weg konden en ik hem niet wakker hoefde te maken. maar toen werd hij om 10:30 weer wakker na een hazeslaapje van 10 minuten. dus maar weer gevoed en daarna weer in de kinderwagen en lopend naar het cb. viel hij in slaap vlak voordat we er waren:( uitgekleed en gewogen en gemeten enzo, niks aan de hand. komen we bij de verpleegkundige, zet hij het op een brullen!! hij hield niet weer op tot hij een half uur later weer ingebakerd in de kinderwagen lag :( 12:30 weer thuis, hij weer wakker. dus gevoed. uiteindelijk is viggo pas om 14:15 weer in slaap gevallen :$ hij is dus superlang wakker geweest. zo zielig..

We hebben besloten niet te vaccineren. althans, nu nog niet. misschien dat we in de toekomst een paar alsnog doen, maar zeker niet allemaal en zeker niet in het eerste jaar. Zijn er nog meer hier die niet of gedeeltelijk vaccineren? ik heb er veel over gelezen en veel besproken met familie en natuurlijk met mn man, dus het is een weloverwogen besluit geweest. maar ik weet dat er ontzettend vee hier op het forum heel erg fel zijn op ouders die niet vaccineren. ik hoop alleen dat ik hier nu niet een enorme discussie uitlok of een bak ellende over me heen ga krijgen zoals dat gebeurde in een topic over dit onderwerp :(

pfff over 4 weken moet ik alweer aan het werk. heb er ergens wel zin in, maar zie er zo tegenop om 4 dagen van huis te zijn :( was gisteren naar de kapper en toen miste ik viggo al zo hahaha. was wel 2,5 uur weg hoor, dat jullie niet denken dat ik na een half uur al zo emo ben ;)
    ik overweeg wel om straks op woensdag vrij te nemen en op vrijdag te gaan werken. dan heb ik tussendoor even een dag samen met mn kleintje en om even bij te komen. lijkt me best pittig namelijk, zo veel werken in combinatie met een kleine. ik werk 40 uur in 4 dagen. krijg gelukkig wel een kwart van mn uren vrij voor borstvoeding, maar dan nog...

14. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    even een fotootje spammen. hij is totaal niet scherp, maar vind m zo schattig!
    lachen.jpg

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Juultje: Wat een mooie foto.
    Zo Viggo is flink gegroeid zeg.
    zielig he dat hij zolang wakker is.
    Dan weet je ook niet wat je moet doen gelukkig slaapt hij nu.
    Wat vaccineren betreft dat is helemaal je eigen keus.
    Als je er niet achter staat moet je het niet doen.
    40 uur werken in 4 dagen is wel pittig kan me voorstellen dat je er nog niet aan moet denken.

16. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    oja ik heb op internet een medela freestyle kolf gekocht, iemand hier ervaring mee? heb m toch maar nieuw gekocht, omdat het op mp niet veel goedkoper was. veel mensen hebben het volle bedrag betaald (349 euro) en vragen er dan nu nog 250 voor. heb m op een site in een soort aanbieding gevonden voor 262, dus dan is de keus snel gemaakt he. nog een boel geld hoor, bah. maarja, anders kan ik straks geen bv meer geven. dus dat is me het geld wel waard.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    #617 vruchtje24, 16 mei 2012
    Laatst bewerkt: 16 mei 2012
    Juultje: wat doe je voor werk? Wat een gave foto vav Viggo:)

tatam: fijn dat alles goed was in ziekenhuis. Hier ook nog 10kg afvallen. Ik. had maat 36 en nu 42. Val ook sinds 3 weken niet meer af

Troela: hoe ging het met de kinderfysio?

sport: voorlopig geen tijd voor. Beweeg best veel met 2 kleintjes

Werken: over 6,5 week maar ga proberen 2wk vakantie eraan te plakken dagen genoeg.

troela: probeer ook af en toe je rust te nemen al wil/moet je nog van alles doen. Je kunt nou eenmaal niet alles meer tegelijk doen. Het wordt straks vanzelf makkelijker en je wordt zelf handiger erin. Leuk vriendinnen weekend. Hoelang zie je Thijm dan niet?

All: nacontrole sloeg nergens op zonde van mijn tijd. Met 12 wk mirena spiraal laten plaatsen. jullie al over anticonceptie nagedacht ?

18. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tamtam78:
    Er zijn wel mensen die me zouden kunnen helpen, maar ben ook erg van mening dat vriendlief wel iets meer kan betekenen dan hij nu doet. Als hij een keer de vuilniszakken heeft opgeruimd denkt hij al een schouderklopje verdient te hebben. Maar op de een of andere manier wil dat inzicht niet komen. Toen ik hem een keer vroeg hem 's ochtend de fles te geven aan Thijm deed hij moeilijk aangezien hij dan een half uur eerder op moest staan, terwijl ik de gebroken nachten deed. Wa hij zei " je bent toch de hele dag vrij". Hij kon op dat moment niks meer goed doen bij mij. Totaal geen idee at zo kleine de hele dag van je vraagt. Daar komt hij langzamerhand wel op terug, want mbt Thijm ontlast hij me wel als hij thuis is. Dit weekend is hij alleen met Thijm dus hoop eigenlijk stiekem dat Thijm het hem niet makkelijk zal maken en dat hij bekaf is.

@miss geul:
    Ik kan er wel over praten, maar moet eerlijk toegeven dat ik er niet altijd zin in heb om er uitgebreid over te praten.Kruip dan liever even in mijn eigen schulp en zakt wel weer. Mijn vriendinnen hebben geen kinderen en sommigen wonen nog bij ouders. Ze luisteren wel en geven ook wel aan je te willen hebben, maar echt begrijpen wat het het allemaal inhoudt en met me doet is dan toh lastiger. Mijn vriend zou me zo veel kunnen helpen door uit zichzelf wat extra's te doen, maar het zit er gewoon niet in denk ik. Ik heb al zo vaak aangegeven dat ik het gevoel heb er alleen voor te staan in het huishouden, maar op de een of andere manier valt dat kwartje voor een korte tijd.

@Juultje
    Bedankt voor de knuffel!!
    Thijm heeft dan idd veel behoefte aan papa of mama. Is dan ook meteen stil. Heb idd al nagedacht over een draagdoek. Mijn schoonzus heeft er een die ik mag lenen. Dan kan ik idd ook nog vooruit en is Thijm lekker rustig.
    Thijm vind een badje heerlijk als hij er in ligt, maar vanaf het moment van uit het badje halen is zijn ontspanning helemaal weg. Thijm vind het aankleden niet fijn en is daardoor weer klaarwakker.
    Het is ook wel zo dat ik af en toe lax moet hebben aan het huishouden, maar als ik het laat liggen gebeurd het niet en zadel ik me alleen maar op met meer werk. moeilijk moeilijk!!!
    Thijm heb ik al in een puckababy liggen en dat gaat prima. Heeft hij veel profijt van. Alleen doen we hem hier alleen snachts in. Ga dit nu ook maar eens voor overdag gebruiken.
    Leuke foto van viggo!!

Kinderfysio is net geweest:

Ze zag al meteen dat thijm met gebalde vuistjes in zijn box lag. vaak een teken van spanning in de nek/hoofd.
    Ze concludeerde dat zijn nekte goed naar rechts kon draaien maar dat links moeizamer ging en ook niet zo ver als zou moeten.
    Ze heeft wat massages etc gedaan. de schedelanden achter zijn oor heeft ze wat losgemaakt aangezien deze wat strak tegen elkaar stonden. Dit zorgt er voor dat de nervus vages zenuw wat in de verdrukking komt en dit kan weer een negatieve invloed hebben op zijn spijsvertering en/of reflux. Spugen doet thijm best veel dus kan daar mee te maken hebben.
    Dat Thijm zo beweeglijk is in armpjes en beentjes kan ook door de spanning komen. Ze raadde aan om thijm ook overdag in te bakeren dus doen we nu.
    Vandaar dus de voorkeurshouding naar rechts, door de spanning neemt hij deze houding aan. Maandag komt ze weer en ze vermoed en niet meer dan 9 behandelingen voor nodig te hebben en gaf ook aan dat het goedkomt.

Ze vond Thijm erg onrustig, dus dat verklaard het waarschijnlijk wel. Tja, en wij dachten dat het wel bij het gedrag van de baby hoort dat beweeglijke, maar niets is minder waar blijkbaar. Och gerum, manneke!! Hoop dat hij gauw wat meer ontspannen is.

Heb hem u in bed liggen met de puckababy. Had tot 15.30 nog geen uur geslapen vandaag. Niet normaal toch….
    Ligt nu een uurtje op bed. 5 min gehuild en toen in slaap gevallen. tussendoor af en toe een schreeuwtje, maar slaapt dan weer rustig verder.

Ik zie toch wel regelmatig foto's langskomen met blije kindjes en lees ook al dat de eerste glimlachjes zijn verschenen.
    Al doe ik een kip na of maak de gekste geluiden dan zal thijm niet lachen. Je ziet wel dat hij heel af en toe wat opgewonden bewegingen maakt, maar een glimlachje no way.
    Ook dit zou met de spanning te maken kunnen hebben. Hoop toch echt snel een blije baby te zien en dat mama ook meer kan gaan genieten.

19. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vruchtje:
    Ik vertrek vrijdagochtend en zie Thijm dan pas zondag weer. Dus denk wel dat ik dan weer blij ben hem te zien, maar vind het ook heerlijk om even lekker mijn ding te kunnen doen.

Ik denk ook aan de mirena. Wil niet meer aan de pil.

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    #620 miss geul, 16 mei 2012
    Laatst bewerkt: 16 mei 2012
    juultje he is iedereen zijn eigen keuze om wel of niet te vaccineren, daar mag niemand over oordelen/
    dat zijn lange werkdagen zeg daar zou ik totaal geen zin in hebben
    ik moet over 8 weken weer werken totaal geen zin in.
    wat een gaven foto, hij is ook gewoon goed scherp.
    sorry geen ervaring met die kolf.

vruchtje ook hier denk ik aan een spiraal was het inzetten pijnlijk?
    ik vroeg het de vk en die grapte je bevalling was heel veel pijnlijker en sindsdien eigenlijk niet meer mee bezig geweest ik zou het liefst weer gewoon de pil slikken maar dat kan niet ivm bv.

troela fijn dat de fysio je kan helpen en je man moet echt een schop onder zijn kont krijgen net als mijn vriend soms. die zijn moe van het werk en willen dan dat wij alles doen.
    neem er het weekend van en geniet ervan ik hoop echt dat het helpt let wel op jezelf ook na het weekend ivm post natale depressie, ik ben er ook heel vaak voor gewaarschuwd hier gelukkig geen tekenen maar omdat ik vaker depressief ben geweest loop ik verhoogd risico.
    daarom moet ik nu ook echt bijslapen van mijzelf omdat ik eerder depressief wordt als ik moe ben.

Deel Deze Pagina