April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul Hoe vind je de opleiding? Het is wel behoorlijk veranderd dan toen ik spw4 opleiding deed... De opdrachten zijn heel anders... Gewoon een heel ander niveau geworden..

In principe loopt dat meisje 8 weken voor op Neva, misschien dat het daarom zo groot lijkt... Neva is natuurlijk vier weken te vroeg geboren... Ze zou nu 1 dag oud zijn als zij op uitgerekend datum zou zijn gekomen... En dat meisje was gewoon met 40 weken geboren en is nu vier weken oud... Ze was bijna 1.5x zo groot dan Neva... Maar ik zie alleen maar grote baby's, ik kijk mijn ogen soms uit... Maar dat komt ook omdat ik een heel kleintje gewend...

ik ben ruim 25 kg aan gekomen... laatste keer dat ik mijzelf woog, bijna twee weken geleden, pas 11 kilo eraf :(...

juultje Waar ik de tijd vandaan haal? Ik ga om 07.30 uur uit bed, om 08.00 uur voed ik Neva... Als zij slaapt ga ik het huishouden doen... Neva wordt tussendoor meestal wakker, geef haar naar behoefte aandacht of evt wat water om dorst te lessen... Dan valt zij in mijn armen in slaap, ondertussen heb ik laptop opgestart. Neva ligt in mijn armen te slapen terwijl ik zit te lezen en te typen achter laptop...

JIJ de enige met een groot kind? Nee toch? Viggo is volgens mij wel een van de oudste april baby's of niet?

welke medela kolf wil jij kopen? ik heb nog eentje thuis liggen die ik te koop ga aanbieden. het is alleen geen symphony...

misschien deze artikel even lezen
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - De nacht doorslapen

:$wat een uitgebreid verslag:$ en dan vraag je mij waar ik de tijd vandaan haal:D

vaccinatie Daar ben ik ook nog niet over uit... Waar heb jij je informatie vandaan gehaald?

NICE SPAM

moesh probeer eens tussen voedingen door water aan te bieden... misschien helpt dat.... een baby moet zeker twee weken wennen aan ander voeding...

Nutrilon schijnt ook niet zo dik te zijn, werd er tegen mij gezegd door het Cb... De anti stoffen van bv is toch alleen in eerste dagen?. Het helpt ook kansen te verminderen op bep. aandoeningen ed... Daarom wilde ik ook bv geven:(

ik wil binnenkort weer sporten, ongeveer 6 weken na bevalling... vloeien kan soms wel 6 maanden aanhouden maar dat is in het ergste geval... Ik ben nu alweer ongesteld...

2012mama wat kunnen adviezen dan uiteenlopen... Hier zeggen ze namelijk dat er niet langer dan 6 uur tussen mag zitten... Ik denk ook wel dat een baby zelf komt wanneer het trek heeft...

evan Wat goed van Floor...Ik leg Neva om 04.30 uur na voeding lekker bij mij in bed...

fidel volgens mij heb je zo'n gevoel sneller als je borstvoeding geeft dan flesvoeding... Hoe gaat het in zijn gang? ik probeerde Neva ieder drie uur 10 minuten aan te leggen, maar uiteindelijk kolven en flesvoeding gezien zij borst niet pakte...

vruchtje24 het is niet erg als je kleine iets teveel krijgt en anders krijg je het vanzelf terug met spugen... Maar geef haar niet teveel, want dat kan heel vervelend voor haar zijn.

heb jij cb gebeld voor advies? wat zeiden ze?
    hoe was het bij genealoog?

troela ik neem de kleine meid keer op keer bij mij... kindjes kunnen vanaf 6 weken door krijgen als zij huilen dat iemand kan komen om op te pakken, aldus weten zij wat verwennen is...

Wat fijn dat je baby goedgekeurd is. hoe was het met kinderfysio? ik lees dat je antwoorden op je vragen heb gekregen... Ik hoop dat de behandelingen aan slaan? Is Thijm op tijd geboren? Dat fladderen en met benen bewegen kan ook aan zenuwstelsel te maken liggen, dat het onvoldoende gerijpt is...

lekker hoor dat je dit weekend erop uit gaat... Ik hoop dat het weekend een beetje mooi weer geeft.. dit heb je hard nodig...

Maximaal 6 uur tussen voedingen heeft te maken met bloedsuikerspiegel van je baby... er is een ezelbruggetje; ze mogen 2 uur per kilo slapen in de eerste maand. Het heeft daarnaast ook met gewicht te maken, wakker maken voor voeding of niet. Maar ik zou ook naar je kleine kijken, als zij voldoende voeding krijgt en niet suf wakker wordt zou ik mij geen zorgen maken... dus voedt je baby alleen als zij zich meldt.

linc wat versta jij onder knuffelig? Neva wil graag de hele dag bij mij liggen...

verandering van kleur is heel normaal, zeker als je op andere voeding overgaat... Dit geld ook voor substantie ontlasting... Geef wat water tussen de voedingen door.... misschien helpt dat een beetje...

anoniempjuh je maakt dan toch heerlijke nachten, ik zou geen klagen hebben met jouw tijden... Hier nog altijd wakker voor nachtvoeding.

miss geul:
    het is ook raar voor die kinderen, eerst eten via de baarmoeder\navelstreng en nu ineens via een borst of fles zo verwarrend voor die kleintjes

Heb jij dan een mening over Lotus baby's? ben daar wel benieuwd naar... Een lotus baby blijft intact met navelstreng en placenta... Navelstreng met placenta gaat er zelf van af... Dit zorgt dat een baby geleidelijk aan kan wennen aan de buitenwereld... Het hoeft niet in één keer zelf ademen ed... Dit zorgt voor minder gestressde baby's...

Lotus Birth Questions

tamtam Zullen de kleintjes onrustig zijn door het weer? hier ook één namelijk?

hoe was het in het ziekenhuis? oh ik lees dat alles goed is.. Moet je nou nog terug komen in het ziekenhuis voor controle of wordt over gedragen aan huisarts? of ben je klaar en heb jij alleen de adviezen mee gekregen?

sab heerlijk hoor zo'n nacht
    vogeltje wat fijn dat het goed gaat

2. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ Juultje wat een bink heb je zeg. Zielig dat hij zolang wakker is geweest.

@ Troela vervelend dat je je down voelt, goed dat je vriend Thijm doet dit weekend.

@ Vruchtje hier of spiraal of sterelisatie mag toch niet meer zwanger raken.

Mali slaapt ook ingebakerd heb een swaddle me, super fijn ding.
    Ook Mali is best onrustig en heel bewegelijk in haar armen en benen, was Toby ook lag ook altijd ingebakerd.
    We zijn alleen nog aan het kijken hoe we haar iets meer verzadigd kunnen krijgen voegen nu een schepje nutriton toe, voeding is dan ook licht verteerbaar.
    Gaan nu ook beginnen met abc dophilus dat is een probiotica en helpt bij een goede darmflora, werkt ook goed tegen krampen en bij ontlasting problemen.
    Ga er nu even een in de hoek zetten haalt het bloed onder mijn nagels vandaan.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja ik had nog nooit gehoord van lotus bevallingen maar nu net even gelezen, ik zou er zelf niet voor kiezen maar ik geloof best dat kinderen er minder gestrest door kunnen zijn ik geloof ook dat vrouwen met een zware bevalling(lang persen, spoed keizersnede) een kind hebben die moeilijke op kan starten en meer kan huilen, want baby's moeten alles wel verwerken en kunnen dat alleen doen door te huilen.

ik heb een snelle bevalling gehad en viktor kan daar best van geschrokken zijn hij kon zich er niet echt op voor bereiden maar merk het niet in extreem gehuil of iets. hooguit aan het feit dat hij iedere 2 uur wilt eten en veel bij mij wilt zitten, hij is ook heel snel stil bij mij als hij bij iemand zat te huilen.

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @bewegen: wandelen doe ik sowieso bijna dagelijks! maar wil dus echt iets aan sport doen!

@juultje zwemmen vind ik niet zo leuk.. alleen als ik samen met mn man ga haha..

@sefanja heb begrepen dat als jij zelf ziek bent dat de antistoffen die je dan aan maakt overgaan in je BV en die krijgt je kleine dan ook binnen!
    hier was t wel zo dat als ik n griepje had, mn zoontje bijna nooit ziek werd!
    wat voeding betreft, gister ging t goed met de friso standaard, bijna niet gespuugd..
    maar vandaag kwam t er weer in boogjes uit! en telkens weer tot aan de volgende voeding..
    weet nu ff niet wat ik er mee moet.. toch johannesbroodpitmeel aan toevoegen? of friso comfort proberen?
    of toch enfamil gaan gebruiken wat de arts van het CB voorgelegd had.. daar zit een ander verdikkingsmiddel in dan jbm!
    maar wil eigenlijk niet weer gaan wisselen van melk.. lijkt me zo vervelend ook voor de kleine.. en ben bang dat ze weer harde ontlasting krijgt!

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    juultje wij laten wel vaccineren.. bij mn zoontje ook gedaan!
    ieder denkt er gewoon anders over, is toch niet erg!

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @anticonceptie.. ik ga eind deze week weer aan de pil... wel over andere dingen gedacht maar ben er nog niet over uit.. begin nu dus gewoon aan de pil en miss dat ik later switch..

7. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    hier hetzelfde

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    #628 sefanja, 16 mei 2012
    Laatst bewerkt: 16 mei 2012
  9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch ik zou het advies van het cb uitvoeren denk ik.
    ik zou ook wel de pil willen, nadeel van bv gevonden.

haha geweldig sefanja.

viktor zijn nieuwe ritme elke 2 uur komen voor een voeding.( sinds gister is dit al) hoe combineren jullie het avondeten\bv.
    viktor komt vaak tijdens het koken met honger of als ik zit te eten

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    miss geul.. je kunt gewoon de minipil nemen! werkte hier prima!

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
  12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    dar werd mij ontraadde want het zou in de bv terrecht kunnen komen en die zetten heel je lichaam op zijn kop van de hormonen en de spiraal zou alleen de baarmoeder van de hormonen voorzien

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    miss geul geen last gehad van de hormonen met de minipil haha.. hij werkte hier prima en de gyn had ze voorgeschreven.. Bv ging er ook niet door achteruit!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Moesch: drinkt jouw dochtertje 6 keer 135cc helemaal op en hoeveel weegt ze? Vervelend dat spugen. Enige wat wij deden toen bij onze zoon voeding dikker maken.

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
  16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vruchtje: ja drinkt ze helemaal op..
    vorige week woog ze 4050 en was 51cm..
    kga s nutriton proberen toe te voegen aan friso standaard.. miss dat dat helpt en de ontlasting er niet harder van word..

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Sefanja: Ik hoef niet weer te komen.
    Ik moet wel over 2 jaar weer een keer bloedprikken bij de HA

@ anticonceptie: Ik ben met de trigynon pil begonnen

@ Troela: Hopelijk wordt Thijm snel ontspannender is voor jezelf ook beter.

Heb net jeugdzorg gebeld ivm het slechte drinken van Maylin en het heeft met haar verkoudheid te maken.
    Doordat haar neusje dichtzit kost een hele fles leeg drinken te veel moeite, dus ik heb neusspray gehaald en een ui op haar kamer gelegd.
    Als we er een pauze tussen houden drinkt ze beter en tot die tijd steeds kleine beetjes laten drinken.
    Ze ligt nu weer te huilen in bed.
    Zodra ik haar 's avonds neer leg is het huilen zo zielig.

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    #638 vruchtje24, 16 mei 2012
    Laatst bewerkt: 16 mei 2012
    Tamtam: toen Y zo verkouden was dronk ze ook minder omdat ze dan niet door hun neus kunnen ademen zielig hè. Inderdaad dan maar kleinere hoeveelheden geven tijdelijk. Ik hoef haar überhaupt nooit boven in bed te leggen s avonds voor de laatste fles dat is alleen maar huilen geblazen. Dus s avonds tot de laatste fles beneden af en toe huilen en afwisselend met hazeslaapjes. Vrouw van cb zei dat het erbij hoort de eerste weken en ik er gewoon lekker bij me kon nemen. Misschien voor jou en Maylin ook een optie ?

Moesch: hier doen we dat nu ook sinds vandaag veel beter. Ik gooide eerst weg tot. 120cc maar blijkbaar had ze daar niet voldoende aan

troela: hopelijk wordt Thijm snel ontspannender voor hem en jou veel beter natuurlijk. Veel plezier weekend weg!!

Vandaag geshopt broek en leuk shirtje gekocht en schoenen voor finn. Beetje jammer dat ik broek 2 maten groter moet kopen....:(

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Ja dat is idd een optie. Heb haar nu in de draagdoek gedaan en ik denk dat ze zo slaapt.

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Misschien kan je naast neusspray en ui het flesje vaker aanbieden... Als Maylin een flesje van 100 cc krijgt en drinkt daarvan 50 op, bied een uur later overige 50 aan... is ook minder vermoeiend

Deel Deze Pagina