Tamtam: Dat is lekker heb je tenminste je handen vrij. Welk draagdoek heb jij? En als ze eenmaal slaapt misschien alsnog overleggen in bed? Hier hielp de neusspray erg goed!!
viktor ligt sinds 5 uur wakker te zijn heel soms een hazenslaapje. ligt volop te huilen en te spartelen, hij wilt ook extra drinken. zo zielig ik had het wel verwacht want zijn ontlasting is ook heel dun bijna water maar dan geel. net maar op schoot genomen in een romper in een doek gewikkeld en een kruik gemaakt die ik op zijn buik kan leggen maar dat was binnen 15. min niet meer goed toen wou hij eten hebben nu eet hij aan de borst ik weiger totaal niet de borst en omdat ik op verzoek eten geef maar ook door zijn diaree vind ik het belangrijk dat hij goed drinkt. mijn zus begon al over de dokter ivm diarree maar bij bv kan het toch vaker voorkomen diarree en zolang hij alert is, veel drinkt en zijn huid terug trekt na het optrekken het niet erg is. maar wel in de gaten houden. ik had eigenlijk geen zorg juist omdat hij uit zichzelf meer drinkt, en hij alert is maar moet ik me volgens jullie zorgen maken???
hoeveel waterige poepluiers per dag heeft viktor? Bij diarree moet je denken aan tien tot zestien poepluiers per dag met een waterige samenstelling met weinig vaste deeltjes en een afstotende geur... Een arts zou jou alleen adviseren om ors oplossing als supplement te geven naast borstvoeding.. Bied viktor wat vaker je borst aan om uitdroging te voorkomen... ik zou geen zorgen maken, maar als je toch wat ongerust bent bel je gewoon met cb of ha... Beiden kan geen kwaad en weet je zeker dat je er goed aan heb gedaan...
ik heb nu 3 volle poepluiers gehad en vannacht 3 in gister 8. dat waren allemaal poepluiers de laatste 2 van gister waren diarree luiers. en de 3 van vannacht en de 3 van vandaag waren allemaal diarree luiers.
Hey allemaal, zou ik misschien met jullie mee mogen schrijven? Ik ben 9 april bevallen van Sofie. Ik was eigenlijk 1 mei uitgerekend, maar ze is 3 weken en 1 dag te vroeg gehaald met een spoedkeizersnede. Ik heb ook nog een zoontje van bijna 3. (juni 2009)
Viktor is nog een jonge baby... Ik zou huisarts even raadplegen als diarree niet afneemt tussen 2 of drie voedingen... De dokter zal vragen hoe de baby overkomt: levendig of lusteloos, drinkt de baby nog voldoende enzovoorts. Soms zal de dokter (telefonisch) een middeltje voorschrijven dat ervoor kan zorgen dat de baby voldoende vocht vasthoudt, en in andere gevallen zal het nodig zijn bij de huisarts langs te gaan zodat deze de baby helemaal kan controleren.
Guusje: natuurlijk iedereen is welkom. Nog gefeliciteerd met je dochtertje leuke naam!! Waarom spoedkeizersnee als ik vragen mag?
Welkom... Ik heb een dochter Neva, 4 weken en 3 dagen te vroeg geboren... Mijn uitgerekende datum was 15 mei, maar ze is 14 april geboren... Hoe gaat het met Sofie? En met jou? Heb je al goed kunnen revalideren na je keizersnee?
MIssGeul; je kan altijd even bellen met de assistente voor de zekerheid maar zolang hij alert is en veel drinkt dan zal het wel goed zijn toch? Even in de gaten houden ja. De lactatiekundige heeft me een hele fijne tip gegeven voor 't voeden: ik hield hem teveel naar de zijkant. Nu leg ik hem met zijn heupjes in mijn taille zodat hij recht voor mijn tepel uitkomt en druk ik hem met 1 hand tussen zijn schouderbladen ferm tegen de borst aan. Zo krijgt hij meer controle over de melkstroom en dit uitte zich meteen in rustiger drinken. Hij houdt wel zelf de controle want kan zijn eigen hoofdje losmaken van de borst. Die tip heb ik net weer gebruikt en het ging best goed! Hij is nu wat aan het mieren maar dat mag ook best. Was vandaag best veel aan de sjouw geweest: eerst fysio, toen naar postkantoor, dan weer naar de apotheek. Nja, en dat met de auot dus steeds auto in auto uit. Gelukkig hebben we van 't weekend een autostoeltje met zo'n fixbasis zodat ik niet steeds in 96 bochten hoef om het stoeltje vast te maken en los te halen want ik maak veel korte ritjes.
Ik heb een spoedkeizersnede gehad, omdat ik weer een zwangerschapsvergifiging aan het ontwikkelen was. Mijn eigen gyn had dienst en ze wilde het risico niet lopen dat het uit de hand zou lopen. Dat is bij de geboorte van Lucas wel gebeurd en daar heb ik nog heel lang last van gehad. Mijn arts heeft nu dus direct besloten om een keizersnede te doen. Om 16 uur was ik in het ziekenhuis omdat ik mijn niet lekker voelde en om 19 uur is Sofie al geboren. Heel snel dus. Maar ik ben wel blij dat ze heeft doorgepakt, want ik voel me nu zoveel beter dan na mijn eerste keizersnede. Het lijkt net of ik geen keizersnede heb gehad. Nu gaat het met mij heel goed, maar met Sofie hebben we wel wat moeilijkheden. We blijven klungelen met de voedingen en vorige week hebben ze op het cb een hartruisje gehoord, dus daarvoor moeten we naar de kinderarts. En ook heeft ze een voorkeurshouding, waar we nu fysio voor krijgen.
@ guusje: Welkom wat leuk dat je hier ook komt praten ik zit ook bij de Juni 2009 mama's Gaat alles goed met jullie? Lees dat ze een hartruisje hoorden hopelijk valt dat allemaal mee. Fijn dat ze deze keer direct actie hebben ondernomen door middel van een keizersnee. @ Vruchtje: deze draagdoek heb ik Babylonia Tricot-Slen Zwart | Buikdragers | Baby-Dump Ik ga haar proberen over te leggen @ Miss Geul: Goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd de HA bellen @ Unox: Fijn dat de lactatiekundige je goede tips heeft kunnen geven
phoehee wat heftig kort samengevat... Wat krijgt ze voor voedingen? Hier pakte kleine meid de borst niet ivm onvoldoende zuigreflex, hoe is dat bij jou? Ik hoop dat het gaat om een onschuldige hartruis... Als ik mij niet vergis wordt er vaak bij baby's door CB een (onschuldige) hartruis geconstateerd, vooral vlak na geboorte wat wordt veroorzaakt door bloed dat nog door de shunt tussen aorta en longslagader stroomt.. Meid, digitale knuffel Ik hoop dat fysio je kan helpen mbt voorkeurshouding... Krijgt je kleine meid zo'n helmpje? @ allen Ik heb begrepen dat alle baby's nu onder röntgen gaan om vroegtijdige heupafwijkingen voor te zijn, zijn jullie al doorverwezen naar het ziekenhuis? En wisten jullie dat baby's nu worden ge-ent tegen baarmoederhalskanker?
guusje welkom en gefeliciteerd met de geboorte van sofie wat een leuke naam! wel heftijg je gaat naar het zh omdat je je niet lekker voelt en enkele uren later ben je ineens mama. wel lastig dat het met sofie nog niet helemaal goed gaat, ik hoop dat ze het verkeerd hebben gehoord van hartruis. unox ik ben blij dat de lactatiedeskundige je goed heeft kunnen helpen, ik hoop dat het lang goed blijft gaan. viktor ik houd het goed in de gaten, ik vertrouw het nu nog wel ook door zijn reactie, en omdat zijn temp gewoon blijft. wel overleg ik met mijn vriend als hij thuis komt en als het morgen nog zo is gaan we denk ik wel even met een dokter bellen.
miss geul ff in de gaten houden idd! guusje welkom! unox hier dus ook veel met de auto, en helaas wel in verschillende bochten om het stoeltje vast te zetten haha..
sefanja zag idd de kaart van de vaccinatie tegen bm-hals kanker! niks gehoord over röntgen voor de heupjes!
Guusje, welkom! Heftig hoor.. Missgeul, kijk wat jegevoel zegt wbt de luiers en een doktersbezoek.. Dan zit je er niet snel naast... Ik ben gesloopt dames.. Aimée slaapt naast me op de bank en ik hang er maar wat naast... Iets teveel weggeweest vandaag hihi
Sefanja, Sofie krijgt nu Nutrilon gemengt met Nutrilon Omneo. Dit omdat ze erg veel last van krampjes heeft. Gisteren zijn we weer gaan minderen met de hoeveelheid voeding, want het leek wel alsof ze overliep van de voeding. Ze kreeg 6x130 en nu weer 6x100. De hartruis was wel vrij duidelijk te horen en ook de huisarts hoorde het gelijk. 6 juni mogen we naar de kinderarts, dus dan horen we meer.
dreamer fijn samen op de bank hier ook samen met viktor op de bank hij slaapt nu op mijn schoot is net aan de borst in slaap gevallen. moesch bedankt ik voel me nu nog vertrouwd genoeg om het nog 1 nacht aan te kijken, ik begon me vanavond even zorgen te maken omdat hij duidelijk pijn had maar nu ligt hij heel rustig te slapen dus mijn zorg is redelijk weg genomen door zijn rust.