April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Pff.. 1 dagje niet aanwezig en gelijk 7 paginas teruglezen:)

Linc, ik herken her erg, dat knuffelige. Kaj wil ook lekker bij mij liggen, de hele dag...

Tamtam, hoe was de controle?
    Heerlijk, geniet van jullie lange weekend samen!
    Vervelend dat Maylin zo verkouden is.

Vruchtje, hoe was de controle? Ah, lees het al...nouja, ben je iig goed gekeurd:) Hier momenteel de anticonceptiepleister.

Sab, lekker nachtje hoor!

moesch, sporten, ga na 6 weken denk ik weer wat doen..wil graag spinnen. Vloeien, nog steeds af en toe..

Troela, vervelend dat je je zo voelt. Misschien moet je het allemaal even loslaten en op zn beloop laten?
    Gaat Thijm mee het weekend? Ah, lees het al, hij blijft bij papa...

Vogeltje, Kaj lijkt soms ook onverzaardigbaar. Drinkt ook 5x150, en soms 6x.
    Herkenbaar dat gevoel van even geen mama maar "jezelf" willen zijn!

Unox, wat zei de lactatiekundige?

Juultje, 40u in 4 dagen lijkt mij ook veel. Ik werk 30 in 3, en vind dat echt genoeg!
    Mooi mannetje is Viggo!

Guusje, welkom!
    Vervelend, dat klungelen!
    Bij ons oudste zoontje was ook een ruisje gehoord, maar daar was hij na een paar maanden overheen gegroeid.

Sefanja, volgens mij is een heupecho/foto niet standaard. Alleen als er aanleiding voor is dacht ik.

Hier is Kaj net op schoot in slaap gevallen. Vandaag een druk dagje gehad. De stad in geweest en pannenkoeken gegeten bij mn ouders.
    Kaj is ook wat onrustig...krampjes, honger, veel bij mij willen zijn...nouja, ik vind het prima.
    Geniet erg als hij bij me ligt, ook omdat ik daar overdag natuurlijk niet zoveel tijd voor heb.
    Morgen lekker dagje met zn 4tjes. Vriendlief gaat weer in de tuin bezig en in de straat is markt, waar we even over gaan lopen als het droog is..

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ 2012mama: Alles was goed nu, maar ik heb wel 50 % kans op diabetes in de toekomst, dus moet goed op mijn gewicht letten en goed eten.
    Veel plezier vandaag.

Maylin drinkt gelukkig weer beter.
    Gisteravond lag ik er om 22.30 uur in en manlief heeft iets voor 00.00 uur de laatste fles gegeven en toen kwam ze pas om 4.45 uur, dus heb 6 uur kunnen slapen.
    Gisteravond heb ik haar een hele tijd in de draagzak gehad en om 22.00 uur heb ik haar in bed gelegd en ze sliep heerlijk verder.
    Vandaag het huishouden doen en een was draaien.
    Heb gisteren ook een fotoalbum gehaald voor Maylin en daar ga ik de kaartjes in plakken.

3. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Goedemorgen!

Tamtam, wat fijn dat Maylin beter drinkt. En 6 uur slapen achter elkaar zou ik ook wel willen. Hier wil Sofie echt nog iedere 4 uur drinken.

Miss Geul, hoe is het vannacht gegaan met Viktor? Nog steeds diarree?

We mochten vanmorgen lekker uitslapen van Lucas gelukkig, het was kwart over 8 toen hij wakker werd. Of tenminste ik, want mijn man is om 7 uur al aan het werk gegaan.

Nu ligt Sofie lekker boven in haar wiegje, de eerste keer dat ze zonder erg lang huilen zelf in slaap is gevallen. Lucas is lekker met opa en oma fietsen, dus ik kan even lekker iets voor mezelf doen.

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    viktor kwma vannacht elke 3 uur en heeft nog 2 diarree luiers gehad en vanmorgen weer een normale poepluier.
    vanmorgen liet hij er weer 1,5 uur tussen, we kijken het vandaag aan als hij aan de diarree blijft dokter bellen en anders denk ik toch iets van regeldagen.

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    2012mama
    hier is heupfoto standaard geworden ter voorkoming van...
    was het dagje net te druk voor kai ivm onrust of heeft hij dat vaker?

tamtam wat fijn dat maylin nu wat beter drinkt... hier komt neva ieder 4 uur...

guusje wat lekker he uitslapen, hier mocht ik het ook maar ik kan het dat niet... lig ik maar wakker te zijn in bed... Wat goed dat sofie uit zichzelf in slaap is gevallen zonder te huilen...

miss geul dat is al iets beter... volg je gevoel meid...

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    miss geul de zwangerschaps kilo's zijn er grotensdeels ook hier alweer af, ik heb geen weegschaal, mama komt morgen langs en neemt deze dan mee, eens zien of we alles al kwijt zijn,zat al op 13 kg van de 16 dus dat is heel netjes!!!!
    moesch sporten.. moet er nog even niet aan denken, tijd en conditie tekort.. maar heb het waterpolo opgezegt, heb er smimpweg geen tijd meer voor en vloeien, minimaal een aantal druppels per dag
    @troela herkenbaar hoor achter de feiten aanlopen
    @sefanja t gaat weer wat beter, ik ben er mentaal veel te veel mee bezig, daarbij is het een dikke vreetzak, ze zit nu afgekolft op 150 cc...
    links gaat met aanhappen nog niet altijd goed.. deze keer weer scade opgelopen dus eerst weer kolven, daarom vandaag zelf elke 2 uur achter de kolf, rechts drinkt ze wel goed, maa wil graag wel gelijke productie in beide borsten

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    het ziet er al beter uit, hij is vanmorgen lekker in bad geweest en lag er weer lekker ontspannen in. hij is nog wel onrustig veel huilen, en bij mij willen zitten erg vervelend hij ligt dan zo zielig te huilen.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Miss geul: fijn dat ontlasting van viktor beter gaat. Is hij nog steeds huilerig en onrustig?

Sefanja: we zitten bij hetzelfde cb hier ook geen heupfoto. De arts vroeg alleen of het in onze families voorkomt. Dat is niet het geval dus ik denk dat we daarom niet zijn doorgestuurd.

Guusje: fijn dat Sofie zich niet in slaap hoefde te huilen. En leuk dat opa en oma je zoontje mee namen.

2012mama: is de tuin al klaar en hoe was de rommelmarkt? Mooi weer in ieder geval:)
    tamtam: fijn dat Maylin beter drinkt. En super dat de draagdoek goed werkte

vanochtend met de kids naar mijn ouders geweest. Finn lekker in de speeltuin gespeeld en gefietst. Y lag lekker te slapen in de kinderwagen.

Merken jullie ook dat als je kindje wakker is ze het langer volhouden ? Hier lijkt het ook wel dat ze Nijntje knuffel volgt met haar oogjes

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje fijn zo geslaagde dag bij je ouders end at finn het naar zijn zin had helemaal super, y lag te genieten van het weer zeker;)

hier is viktor wel langer wakker niet meer 15 min om te kunnen eten en verder slapen maar dat was al heel snel dat hij meer en meer wakker is.

ja de poepluiers gaan vooruit soms nog een dunne maar niet meer elke voeding. verder hij huilt nog steeds veel, ik denk nu dat het weer gewoon regeltijd is, ik leg hem aan als hij erom vraagt en laat hem veel op schoot liggen dat wilt hij graag.
    verder slaapt hij erg onrustig wordt huilend wakker alsof hij schrikt en slaapt daarna weer door.

ik heb er nu vrede mee zit zelf wel veel op de bank we maken er maar een bijslaap dag van mijn vriend met de katten op zijn schoot slapen en ik met viktor op mijn borst slapen en zo slaapt iedereen wat extra vandaag( ook ik;) )

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    rustig vandaag hier in de topic:p

hier vandaag lekker naar het strand geweest met zn 4tje.. lekker uitgewaaid en een ijsje gegeten! kleintje sliep er allemaal doorheen haha werd alleen ff wakker voor dr flesje en sliep toen verder!

dr ontlasting is gelukkig ook niet meer zo hard dankzij de overstap naar friso standaard... ze blijft nog wel spugen.. dinsdag maar weer overleggen bij CB!

wat kilo's betreft.. ik heb me nog niet gewogen haha.. broeken passen wel weer allemaal maar buikje is helaas nog niet helemaal plat! wil dat wel graag voor de vakantie zo hebben :p dus wil snel weer aan de slag met sporten, alleen werkt mn conditie niet echt mee!

11. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Het Cb zei bij intake dat ze vanaf nu rontgenfoto's gaan maken om te kijken of de baby iets aan het heupje heeft of lengteverschil aan benen, dit alles ivm spreidbroek... Zo vroeg mogelijk spreidbroek, indien nodig, dan iets oudere leeftijd.

Dit is account van schoonzus... Daar zit ik nu, geen zin om uit te loggen

Groeten
    Sefanja

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch fijn zo een rustige dag en lekker uitgewaaid.
    fijn dat je kleintje haar ontlasting weer goed gaat.
    moesch ik snap dat je wilt dat je buik weer plat wordt.

sefanja ik zat al te kijken wie is dat dan;)
    ik hoor het volgende week donderdag dan moet ik naar het cb voor controle.

hier heeft viktor zijn rust gevonden:)
    hij slaapt al heel de middag en wordt af en toe wakker voor zijn eten.
    wel is het verschil ik leg viktor al heel de middag op zijn buik.
    dus toch een buikslaper.
    dit onthoud ik voor de komende dagen als het mij teveel wordt dan leg ik viktor op zijn buik en dan heb ik rust.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sefanja: wij moeten 5 juni weer naar het cb ik zal het eens navragen.

Moesch: lekker zo een dagje!!

Miss geul: fijn dat viktor weer meer zijn rust terug heeft

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik denk om de volgende redenen dat viktor zijn rust gevonden heeft: we zijn heel de dag thuis gebleven niet er op uit geweest, normaal minimaal 1xper dag ga ik naar buiten met hem voor boodschappen, winkelen, etc etc.
    en viktor ligt al heel de middag op zijn buik ipv op zijn rug zoals normaal vaak, hij heeft meer rust op zijn buik dan op zijn rug, maar ik wil geen buikslaper creƫren maar zo een dag rust is wel heerlijk

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Waarom wil je geen buikslaper?

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Het meiden

Heb de afgelopen 2 dagen bijgelegen, maar ff geen z'n om te reageren..
    Heb nogal last van me buik, denk misschien gewoon te druk? Echt me onderbuik :(

Hier alles goed, Daan krijgt nu iedere fles 150cc!!! En hij drinkt ze allemaal op, snappen jullie dat nou?paar dagen terug liet je standaard zo.n 50cc staan van de 130cc en nu drinkt ie dus ineens heel veel!
    Zelfs snachts laat je er maar een uur of 4 tussen...

Volgen met de ogen kan goed hoor, dat zei ze hier vorige week ook bij het cb over Daan, ze teste het en zei is hij volgde al goed met de ogen?! Denk wel normaal dus:)

Op en Daan lacht nu soms met geluid, das wel echt heel schattig, dan hoor je er zo,n soort gilletje bij...smelt...

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Miss geul: fijn dat Viktor zijn rust terug heeft en jullie ook

Gewicht: lees best dat veel al bijna of helemaal op oude gewicht zitten hoe doen jullie dat? Ik eet normaal geef danwel geen bv maar de helft moet er nog vanaf 10kg zou dan weer 60kg wegen. Voor zwangerschap woog ik zelfs 57kg. Na geboorte zoontje duurde het ook vrij lang:( geen idee hoe komt. haat het broek maat 42 te moeten kopen grrrrrr. Die maat had ik 10 jaar geleden en met veel pijn en moeite afgevallen tot maat 36. Hopelijk ga ik weet terug naar die maat

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ano: vervelend die buikpijn. Daan misschien groeispurt dat hij in ene meer wilt drinken. Leuk dat lachen met geluid :)

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja omdat ik dat eng vind als ik er niet bij ben reageer nu als ik hoor dat hij met zijn gezicht in een deken\of mutsje zit en als hij naar de kinderopvang gaat mag hij niet op zijn buik slapen behalve als ik een formulier onderteken en daar houden ze minder strak toezicht en anders moet hij weer zijn slaapritueel veranderen en dat vind ik niet goed.

ano wat vervelend die buikpijn, ga lekker naar bed en laat je even verwennen ik hoop dat je man morgen nog vrij is.

vruchtje ik was ongeveer 15 kilo aangekomen en was vlak na de bevalling al 9 kilo kwijt. nu nog 1,5 te gaan.

viktor ligt nu wakker te zijn op mijn schoot en zijn papa uit te dagen tot spelen met zijn hand door elke keer zijn hand weer uit te steken waarschijnlijk niet met opzet of die gedacht maar mijn vriend reageert door met zijn hand te spelen;)

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier net laatste fles gegeven. Man heeft nachtdienst dus ga ook snel slapen. Benieuwd hoelaat ze zich meldt altijd weer een verrassing.

Slaap lekker alle mama's en babies:)

Deel Deze Pagina