unox ik wil ook zo een nacht viktor kwam vannacht ook onregelmatig en vandaag weer zonder regelmaat. maar wel fijn dat ik niet de enige ben met deze problemen, al moet ik zeggen ga er vandaag beter mee dan eergister toen zat ik er helemaal doorheen nu eigenlijk totaal niet ik geniet meer van mijn mannetje aan mijn borst. lastig vind ik dat met kolven ik stel het gewoon heel de tijd uit, ik kolf nog niet, maar ook ik moet er eens aan gaan geloven. moesch wel goed dat je het 2 weken geprobeerd hebt en goed dat je wist wanneer het tijd was om te stoppen. wel balen dat je ineens vaker je bed uit moet met die andere voeding. fidel wat goed onder je gewicht wat je was echt mega knap. lekker dat samen douchen, hier is de douche jammer genoeg te klein voor ons 3en. hier viktor zijn ritme is nu echt weg weg, maar dat hoort bij die regeldagen ik heb alles uitgesloten van oorzaken dus nu overtuigd regeldagen zijn aangebroken. zijn ritme vandaag: 9.30, 10.30, 12.30, 14.30, 15.30 ik moet wel zeggen ik ga er beter mee om dan eer gister want toen zat ik erdoorheen en nu accepteer ik het en leg hem gewoon aan als hij dat wilt. en dat gaat goed het slapen gaat nog niet goed hij is veel wakker en wilt dan bij mij liggende box en zijn bed wilt hij niet hebben dan gaat hij gillen en zodanig bewegen dat hij op een gegeven moment echt met zijn hoofd tegen het hoofdeind komt of met een been tussen de spijlen van de box dus ik neem hem maar gewoon bij mij. en dan neem ik maar wat meer rust en pauze.
MIss; ik heb ergens gelezen toen Ventje zijn regeldagen had wat je daar nou aan kan doen. Een goede tip die ik ga proberen toe te passen is een borstdagdeel in te lassen. Ga op bed liggen met je kleintje, zorg voor eten en drinken, zet de tv aan, lees tijdschriften of dommel lekker weg. Neem de tijd voor elkaar. En wat je zegt.. accepteren dat die dagen er ook bij horen. Ventje heeft vandaag een redelijk ritme: 5:00 09:00 11:00 15:00 maar ik verwacht dat hij vnavond nog wel wat gaat spoken. Hij ligt nu alweer te slapen, al vanaf een uur of 12.. en hij is alleen voor de voeding van 15 uur wakker geweest. Slaapkop
hier slaapt hij nu ook ik heb mijn fruitsalade gemaakt: 1appel, 1kiwi, 2 aardbeien, 1 mandarijn en 1 pruim in stukjes in een kom en daar wat blauwe muisjes bij feestelijk lekker en gezond. alleen het koken gaat zo niet zo makkelijk lukken want zodra ik viktor verplaats is hij wakker en wilt hij eten, hij ligt nu op schoot te slapen wat ik wel fijn vind
Vrij rustig hier. Hoef ik niet veel bij te lezen Hier een lekker dagje gehad leuke en nuttige dingen gedaan zoals kledingkast uitzoeken zwangerschapskleding eruit gehaald, winterkleding naar boven en zomerkleding naar beneden. Vuilniszak vol met wat weg kan. Y.ara is al vanaf vanmiddag 15:30 onrustig en wakker op slaapjes van 10 minuten na. Net fles gehad en nog huilerig. Wel zielig hopelijk voor haar dat ze straks lekker bij ons in slaap valt. Nu eerst zoonlief voorlezen en naar bed brengen oja respect voor de mama's die BV geven lijkt me best pittig!!
Zoo ik moet heel wat bijlezen. maar eerst even reactie op UNOX: ik heb het boek van ria blom inderdaad gebruikt. maar dat was meer om te lezen hoe het ritme voor een baby eruit ziet als je rust wilt creeeren. een schema maken hoeft niet. Wat ze schrijft is dat het belangrijk is om ongeveer 2 weken uit te trekken voor het aanwennen van een ritme. het liefst de eerste week je baby ook thuis houden, zodat hij steeds in hetzelfde ritme kan blijven met dezelfde regelmaat (regelmaat schrijft zij als dat je de dingen in dezelfde volgorde en op dezelfde plek doet). wij doen het zo: wakker worden=ontbakeren(uit inbakerdoek), verschonen op zijn kamertje, naar beneden om te voeden (behalve 's nachts), na het voeden even knuffelen/kletsen, even in de box als hij daar nog energie voor heeft, zodra we zien/merken dat hij moe is direct naar boven, inbakeren en wakker in bed leggen. we hebben dat 1 week heel streng gedaan, ben niet met hem de deur uit egweest, 2e week 1 of 2 keer geprobeerd met hem in de kinderwagen weg te gaan, stukje bij beetje steeds meer weer de gewone draad oppakken, maar wel dezelfde regelmaat aanhouden. het is belangrijk dat je kindje een vaste slaapplek beeft, die mag overdag wel anders zijn dan in de nacht, als je ook hierin maar regelmaat houdt. dus niet het ene slaapje boven en de volgende ineens beneden.
Dankje Juul! Daar kan ik wel wat mee. Ventje is hier verder niet heel erg onrustig buiten de voedingen om, het is meer voor mama zelf.. haha! 't Is verder een heel tevreden mannetje, maar ik wil graag zelf wat meer lijn in de dag brengen voor hem. Langzaamaan gebeurt dat al wel, en die slaapjes gebeurt ook altijd op dezeflde plek, zeker 's nachts. Het echt stramien van Ria Blom vasthouden is hier niet direct nodig maar het helpt even om zo'n ritme 'voorgekauwd' te krijgen zodat je zelf eruit kan pikken wat werkt voor jezelf en je kindje.
vruchtje fijn dat je zo lekker bezig bent geweest met je kast, vervelend dat je kleine meid zo onrustig is, ik hoop dat ze snel weer rustig wordt. juul bedankt dat geeft mij weer vertrouwen in wat ik doen, ik doe vast in de nacht benden in zijn eigen slaapkamer leggen en overdag ligt hij voor zijn slaapjes in de woonkamer in de box te slapen en dat is zijn ritme, dat 1 week binnenhouden heb ik niet gedaan misschien had ik dat wel moeten doen maar viktor lijkt er geen echt last van te hebben. hier is viktor wel wat onrustig vanavond maar niet extreem hij heeft een beetje last van kramp en dat is het, maar zijn vorige voeding zat 3,5 uur tussen en nu laat hij er ook al 2,5 uur tussen zitten en hij komt nog niet om te eten dus ik ben benieuwd hoe lang er nu tussen komt te zitten. ik ben zo trots op mijn kereltje, hij heeft weer de harten van mijn bezoek vandaag gestolen
@ Sefanja: Maylin ligt in een puckababy @ Chelleke: Beterschap met je mannetje. Ik denk dat Mila 's nachts komt omdat ze overdag te weinig binnen krijgt. @ Fidel: Wat goed dat je onder je start gewicht zit. @ Miss Geul: Fijn dat je je er wat beter bij neer kunt leggen bij die regeldagen en probeer je rust te pakken @ Vruchtje: Fijn dat je een lekker dagje hebt gehad gisteren Hier gaat het goed. Maylin heeft goed geslapen. Gisteravond weer even in de draagzak gehad en toen in bed gelegd. Ze sliep in de kinderwagenbak bij ons op de kamer. Ze had een fles om 23.00 uur gehad en daarna kwam ze om 3.15 uur en 6.45 uur. Ik weet alleen nu wel weer waarom ze thuis op haar eigen kamer slaapt jeetje wat maakt ze een lawaai in haar slaap. Heb alleen van 4.00 uur tot 6.45 uur kunnen slapen, dus vanmiddag nog maar bij slapen. We gaan eind van de middag weer naar huis.
Sefanja, inderdaad, heerlijk, samen in slaap vallen. Gebeurd hier regelmatig... Kaj heeft echt trek dan, voor zn zuigbehoefte heeft hij een speentje. Miss geul, pff, pittig nachtje zeg!heb er respect voor! Chelleke, hoe was het feestje Unox, ook voor jou respect, knap dat je de bv volhoud! Moesch, jammer dat ze nu weer om de 4 uur komt! Hoe was afgelopen nacht? Vruchtje, lekker zo'n dagje! Fidel, lekker dat je weer nder je startgewicht zit! Tamtam, veel plezier nog vandaag! Hier gisteren druk in de tuin bezig geweest, zelf hebik me bezig gehouden met het schuren en beitsen van het tuinset. Kaj bijna hele middag buiten geslapen in de kinderwagen en Finn papa lekker meegeholpen. manlief nu alweer naar de stort, kar met afval wegbrengen... Kaj heeft vannacht van 23.00 - 3.00 op zn eigen kamertje geslapen, toen flesje gedronken en bij mij gelegen... Net is hij lekker in bad geweest en nu lekker op schoot. Kaj is vooral in de ochtend erg wakker.
tamtam hihi leuk dat je dan weer samen ligt en ineens weet waarom ze in haar eigen kamer slaapt in de nacht haha. wel fijn dat je het zo naar zin hebt gehad. 2012mama hard aan het werk geweest dus en je man nu ook alweer hard aan het werk toe maar en dat in het weekend. en kaj lekker buiten geslapen wat heerlijk. nou hier was het een rare nacht gister heel erg aan het rommelen in tijd 21.30 borst gehad ik dacht van nou dan nog 1 keer voor het slapen gaan liet er heel de tijd 1 of 2 uur tussen nee kwam meneer pas om 1.30 hij lag in de box de avond en ik wou hem niet verleggen want dan wordt hij wel wakker. dus tot 1.30 op de bank liggen wachten en daarna kwam hij weer op 3.45, 7.00, 9.00 dus waar die 4 uur ineens vandaan kwamen? vikrtor mag het weten. vanmorgen lekker viktor in bad gedaan en daarna even gedoucht viktor zijn hobby uitgevoerd plassen en poepen als er geen luier omheen zit nu even aan een bak koffie en viktor slaapt alweer in de box. vandaag krijgen we veel kraamvisite: schoonmoeder (vanmiddag)+ vriendin van mij en haar verst. gehandicapte zus(vanmiddag) + 2 vrienden van mijn vriend(vanavond voor een biertje ook meteen) dus mijn vriend gaat boodschappen doen want ik til geen bierkratten hihi.
hier heeft madammetje om 12.15 laatste fles gehad.. om 3u werd ze weer wakker.. speentje gegeven en gerekt tot 5u.. om half 10 weer flesje en daarna begon ze weer telkens melk terug te geven.. het kwam er ook n keertje met kracht uit in een boogje.. uitslag op dr wangetjes lijkt ook niet over te gaan.. dinsdag naar cb en vragen.. heb wat gelezen over koemelkallergie,, hoop niet dat dat het is! ga strax ook nutriton halen, toch maar proberen en hopen dat de ontlasting daar niet hard van word.. nu met friso gaat t net weer goed!
nou die 4 uur was echt een uitzondering denk ik: 9.00-11.00-13.45. we hebben net boodschappen gedaan, en daarna samen buiten gezeten in de zon viktor lag net lekker te slapen in de kinderwagen, nu even de borst en zometeen komt een goede vriendin van mij, heb er echt mega veel zin in.
Hoi Meiden, tjee missgeul, viktor ligt graag bij jou te drinken zeg! Hopelijk zijn het regeldagen en gaan ze snel weer over. Moet zeggen vind het wel steeds makkelijker worden hier met Jonas en BV op af en toe een spookdagje na hihi. Maar hij is ook alweer een stukje ouder! Veel plezier vanmiddag! Moesch hopelijk geen koemelkallergie, kan het misschien geen exceem/drooghuidje zijn? 2012mama, heerlijk zo in de tuin bezig zijn zeg! Krijg er ook spontaan zin in als ik je zo hoor haha. Helaas hier enkel een dakterras. Unox, ik merk ook dat ik zoekende ben naar ritme, maar echt ritme is hier ook niet helaas. Als we thuis zijn leg ik hem smiddags als hij er behoefte aan heeft wel ingebakerd in zijn wieg maar ben lang niet altijd thuis.. Verder snachts ook in wiegje. De rest van de dag box, bij ons, doomoo of soms ook in zijn wieg als het zo uitkomt... Met bv is het wanneer hij komt.. Meestal laat hij er overdag 3 uur tussen (soms 2 soms 4) en snachts meestal 5/6 uur (soms 3 soms 8 ) Hier allemaal verkouden. Bij Jonas een twijfelgeval, vind het ook verdacht veel op hooikoorts lijken aangezien wij hier beide ook nog last van hebben. Maar vooral het vele niezen valt op! Morgen vertrekt mijn vriend naar China, zie er wel wat tegen op. Gelukkig maar een dikke week!
sab 1 week china wow dat is ook niet fijn voor jou, dan zit jij alleen met die kleine, ik hoop dat je veel hulp kan krijgen van de omgeving.
Miss geul: lekker hè dat zonnetje. Veel plezier met je vriendin op visite gezellig tamtam: jeetje balen zo kort geslapen. Vanmiddag nog even tukkie gedaan? Ook zonde met mooie weer maar is niet anders je rust heb je goed nodig MoesCH: hopelijk geen koemelkallergie voor jullie meisje. Fijn dat ontlasting beter gaat nu het spugen nog. Hopelijk werkt de nutriton en blijft ontlasting ook goed Sab: och een week zonder je man je zult hem wel missen!! Gelukkig nu nog een man erbij in je leven 2012mama: lekker Kaj even in zijn eigen ledikant. Ik zag foto's op FB te schattig Y ligt nog in wieg naast me wil binnenkort ook over naar eigen kamer maar stel steeds uit haha. Manlief zegt als ze doorslaapt maar ligt er beetje aan hoe lang dat duurt. Overdag ligt ze soms wel boven in eigen bed. Hier weer lekker nacht gehad. 22:00-4:30-8:30 Man deed nacht fles dus ik heb 8 uur geslapen lang geleden was dat. Verder veel buiten vandaag heerlijk. Volgende week ook mooi weer joehoe
Wat een heerlijk weertje zeg vandaag! Daar was ik echt aan toe! Vruchtje, lekker zeg zo'n lange nacht. Dat is hier echt al heel lang geleden. Sofie is voor het eerst een aantal dagen lekker ontspannen. Ze heeft ook nog nauwelijks gehuild vandaag en net heeft ze zomaar 3 uur geslapen in de kinderwagen buiten.
foutje draag dan even wat over, ik wil zelf gewoon wat royaler zitten... zeker voor de linkerborst, dnek toch dat ik maandag de syntocinon spray vraag aan de HA verder zit ik er even doorheen vandaag, ons meisje had gisterenavond enorm last van krampjes... en is vandaag nog wat vanslag... voelde me echt een hele slechte moeder vandaag, omdat ze maar niet stil werd bij mij, wel bij vriendlief... ben mentaal echt even op... morgen weer een nieuwe start maken!!! daarbij heeft ons meisje volgens mij wat warmte-uitslag op haar buikje.. temp is goed, dus even afwachten de komende dagen, anders naar de HA en als t minder wordt donderdag op t CB vragen wat t was.. strkas even een foto van maken
fidel wat vervelend ik denk dat dat willemijn jou onrust aanvoelde vandaag en dat je vriend wat meer rust had dat zij daarom meer rust bij je vriend vind.
Fidel: ik denk dat we allemaal weleens zo een dag hebben dat het even teveel is dat is echt normaal en een slechte moeder voelen is onzin niet doen hoor je doet het toch allemaal goed ook BV. Morgen hopelijk uitgerust en een betere dag. Vervelend van haar uitslag even in de gaten houden guusje: fijn dat Sofie meer ontspannen is!!
miss geul kan jij viktor geen speen aanbieden als hij ieder uur komt? wij hadden op werk 5 zwangeren lopen, de laatste is net 13 weken zwanger... Wat voor voeding gaf jij? hoe was kraamvisite? niet te druk? unox Ik heb mijn moedermelk afgekolfd gegeven aan Neva... Neva kreeg vanaf geboorte ieder drie uur (8 voedingen) de fles en de borst aangeboden... Na het aanbieden van de borst, ging ik 15 minuten kolven... Neva pakte borst niet goed en viel na twee keer zuigen aan de borst in slaap... zoals moesch zegt; het is best vermoeiend... Maar je moet wat er voorover hebben... regelmaat in wat? combinatie bv en kv? bv en kv merken jullie ook niet dat wanneer jij de overgang gaat maken van borstvoeding naar kunstvoeding dat de krampen ed pas gaat beginnen? moesch nutriton zorgt bij neva voor harde ontlasting... ik ga nu nutrilon omneo proberen... fidel neusspray dat toeschietreflex stimuleert? had ik dat maar geweten dan had ik dat nog geprobeerd als laatste red middel.. Netjes 1 kilo onder start gewicht... Hoe je dat? je moet je geen slechte moeder vinden, je doet enorm je best...meer dan dat kan je niet doen.. krampjes zijn vervelend, probeer buikje te masseren... hier ook warmte uitslag, gaat vanzelf over. willemijn voelt wrs jouw onrust. vruchtje Y.ara onrustig? weet je ook waardoor? juultje valt toch wel mee, het bij lezen? Wat een goede uitleg, maar eigenlijk ook vanzelfsprekend als ik het zo lees, nietwaar? tamtam verder wel een leuk weekend? mama 2012 neem je kai bewust na voeding bij je in bed of slaapt hij moeilijk in slaap? sab iedereen verkouden, das balen.. hopelijk dat jullie snel vd verkoudheid af zijn.. Je vriend voor werk naar china? wat voor werk doet hij? vind je het niet moeilijk dat hij een week weg gaat? guusjelekker dat sofie eindelijk ontspannen is slapen ik krijg een boek van iemand dat heet "de baby slaap gids".. ik heb nu een puckababy voor Neva gekocht, ga ik morgen gebruiken... krampjes cinababy, sab simplex of woller warmte zak... voeding het schijnt dat nutrilon niet echt vullend is waardoor baby's vaker komen ivm honger.. hier potjandikkeme last van koortslip ik ben zo bang dat de kleine hieraan bezwijkt... ik let uiterst op hygiene, geen kusjes en niet knuffelen....