April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
  2. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    wow wat een schatje zeg! Helemaal in dromenland.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sefanja: Ahhhh wat een schatje zeg:)

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik geef geen speen ivm speen\tepel verwarring die dan kan ontstaan en hij daardoor de borst kan gaan weigeren. ik geef borstvoeding, de kraamvisite was leuk, collega(tevens vriendin) met haar zus en mijn schoonmoeder en 2 vrienden nu is iedereen weg viktor is net wakker voor zijn voeding ligt nu even bij vriend te sabbelen op zijn hand en soms even te jengelen.

oh dat is inderdaad iets om heel erg in de gaten te houden snap ik, wat eng als je zelf een koortslip hebt, als iemand anders hem heeft dan kan je diegene op afstand houden maar jij kan moeilijk afstand houden van je eigen kind op knuffels en kusjes vermijden.

wat een gave foto sefanja.

de visite is weg zometeen even viktor laten drinken en een schone luier geven en dan ga ik zelf ook mijn bed opzoeken, en morgen lekker lang in bed blijven kijk er nu al naar uit.

groetjes

5. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Sefanja wat schattig zeg!!

Missgeul zoo jij hebt t druk gehad met visite wel gezellig!

Hier net vriend weg naar China, ben zo verdrietig ook al is t maar voor een week. Hoop dat ik t alleen kan met Jonas enzo..pfft
    Vind t altijd beetje eng :(

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh sab begrijp je helemaal maar natuurlijk kan je het alleen. Het zal alleen wel zwaar zijn. Digitale knuf voor jou:)

Hier weer een super nacht dus ben heerlijk uitgerust en kan er weer even tegen aan:)

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Fidel: Wat vervelend dat je er ff door heen zit, maar een slechte moeder ben je echt niet hoor. Dikke knuffel. Hopelijk voel je je vandaag beter.

@ Sefanja: Mooie foto en een mooi meisje hoor

@ Vruchtje: Lekker hoor zo'n goede nacht.

@ Sab: Kan me voorstellen dat je het moeilijk vind dat je vriend weg is, maar je kunt het heus wel alleen.

Maylin liet er vannacht 3 uur tussen. Manlief had om 23.45 uur de fles gegeven 90 cc gedronken en toen kwam ze om 3.15 uur 80 cc gedronken en toen om 6.00 uur.
    Heb net voor het eerst weer zumba gedaan.
    Eerst maar 20 minuten dan kan ik het opbouwen.
    Wel weer fijn om iets te doen.
    Vanmiddag komt mijn zusje met haar vriend op visite.

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    guusje, vruchtje, tamtam, sab en miss geul Dank je wel voor de complimenten.

miss geul Heb je wel een gezellige avond gehad? was het niet vermoeiend? Blijf maar lekker op je bed liggen :)...

sab Ik weet niet hoe het moet voelen als je partner weg gaat naar een land hier ver vandaan. Maar ik kan mij iets bij indenken, heb je wel steun van vrienden en familie? Meid je kan het...

vruchtje wat fijn dat je nacht goed is gegaan.

tamtam Dan zal je vast spierpijn krijgen of niet? Zumba lijkt mij zo leuk...

hier in principe een rustige nacht... Meisje lief een paar keer hysterisch gehuild. Ze had zoveel last van haar ontlasting, kreeg het door hardheid er ook niet uit... ik hoop dat nieuwe voeding daar verandering in brengt, ik kan haar wel begrijpen wanneer zij iets ouder is, weigert om te poepen... bij ons in bed anus een beetje gemasseerd... uiteindelijk veel moeite en hard gehuil is het eruit gekomen... ik heb haar maar tussen ons in laten liggen... Dit terwijl ze het echt goed deed in wiegje, maar ik denk maar zo, morgen weer een dag....

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Moesch, hoe gaat het daar?

Sab,lastig dat je nu alleen bent met Jonas, maar komt vast goed!

Vruchtje, ik laat Kaj dus nu snachts eerst in zn eigen bedje slapen, op zn eigen kamer, en na de nachtfles dan ,ligt hij vaak bij ons, ook omdat ik dat gewoon nog erg fijn vind...
    lekker dat je man de nachtfles heeft gedaan..

Fidel, hoe gaat het nu?

Sefanja, meestal vallen Kaj en ik tijdens/net na de voeding weer in slaap, heerlijk samen.
    Wat een lieve foto.
    Lastig die koortslip!

Tamtam, heerlijk gesport dus...lekker! Veel plezie vanmiddag!

Hier een goede nacht, Kaj tot 4.30 in zn eigen bedje, daarna voeding en bij ons..
    Net de vloer helemaal geboend, hebben een witte vloer, en momenteel alleen zwart zand in de tuin, dus vloer was zwart...
    Nu verdrietig mannetje, krampjes.
    Straks komt mn jongste neefje logeren, hij is nu 5 maanden, en krijgen ook nog (kraam)visite.

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sab je kan het hoor alleen, het gaat even anders dan anders en sommige dingen gewoon uitstellen tot hij er weer is.

vruchtje fijn zo een nacht.

tamtam fijn dat je man de laatste fles gaf, en dan elke 3 uur lekker hoor.
    vond je het lekker om weer even zumba te doen??

sefanja ik ben er naast alle voedingen net wel geteld een uur uit ongeveer.
    het was gezellig. ach zielig dat die ontlasting zo hard is, dat kan echt pijnlijk zijn(ervaring daarin)

2012mama wat leuk een logee maar ik zou daar nog niet aan moeten denken. en al een actieve ochtend gehad zeg respect ik zit nog in mijn ochtendjas.

hier vannacht weer redelijk elke 3 uur:
    00.30-3.30-5.50-8.45-10.45 ik moet wel zeggen, ik ben echt moe dus doe het rustig aan vandaag, alles wat vandaag niet lukt doe ik morgen el of overmorgen......

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    missgeul speentje word bij bv toch alleen de 1e 2 weken afgeraden? bij mn zoontje na 2 weken gegeven en ging prima in combi met bv ;)

sefanja wat een schatje! balen van je koortslip! gwn goed opletten!

sab.. kan me voorstellen dat je verdrietig bent! maar je kan t meid!

vruchtje lekker zo'n nacht!

tamtam lekker aan de zumba! wil hier ook weer wat doen!

sefanja vervelend die krampjes.. hier gistermiddag en vannacht ook pff.. vervelend van de harde ontlasting,, hier hielp een wattenstaafje met olijfolie..

2012mama zielig die krampjes!
    hier is t spugen wat geminderd met JBM.. wel krampjes daardoor.. en ontlasting erg dun.. wangetjes zitten nog onder de uitslag en merk geen verbetering!

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    bij mij werd gezegd na 6 weken, en ik hoop dat viktor zijn eigen vingers en vuistje pakt en dat doet hij vaak maar als hij daar niet tevreden mee is wordt hij zo onrustig dat hij geen controle meer heeft over zijn armen en heftig om zich heen slaat.

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Miss Geul, Toen Finn zo klein was als Kaj, en we dus nog maar 1 kindje hadden was ik ook niet zo actief...maarja, Finn is elke ochtend om 5.30/6uur wakker, dus ja.
    Heb je een lekker rustig dagje?
    Ik ben wel blij dat Kaj een speen pakt en niet zn eigen handje/duimpje. Speen kunnen we over een tijdje gewoon weglaten, handje is een stuk lastiger.

Moesch, vervelend zeg, geen verbetering:( Wat zegt het cb?

Hier is onze loge net wakker, ben dus net weer binnen, samen met Finn en Kaj, daarvoor meegeholpen in de tuin, onkruid gewied, opgeruimd enz.
    Vriendlief is nu met de hogedrukspuit het terras aan het schoonspuiten. Baal wel dat we zo viste krijgen, zijn zo lekker bezig! Nouja, vanavond dan maar weer verder.
    MOrgen avond wordt als het goed is een begin met de schutting achter gemaakt en planning is volgend weekend het gras te leggen...hopelijk lukt het, dan kunnen we 2e pinksterdag lekker in de tuin zitten.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: hoe kan het dat Maylin zo weinig cc drinkt? Jammer anders zou ze er natuurlijk ook meer uren tussen laten s nachts. Lekker zumba even iets voor jezelf

2012mama: lekker dat de tuin opschiet. Volgende week mooi weer dus lekker in de tuin zitten. Wel goed idee halve nacht eigen kamer en bij jullie. Ik ga dat ook zo doen over 2 wk rustig aan wennen

miss geul: Viktor wilde dus weer veel drinken vannacht. Slapen kinderen die bv geven over hhet algemeen later door ?

Hier lekker dagje man is dit weekend ook lekker vrij. Jammer dat het alweer bijna om is. Vanochtend gezwommen met finn nu lekker in de tuin

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    miss geul ik zou eerder voor een speentje gaan dan handjes in de mond,, dat is lastiger met afleren!

2012mama heerlijk een tuin met dit weer! helaas moeten wij het met een klein balkonnetje doen:p
    Nog niet overlegt met CB, ga dat morgen doen of miss toch eerst langs de huisarts..

vruchtje24 weekenden gaan altijd zo snel haha.. morgen moet manlief ook weer aan het werk, mis m dan altijd weer hahah..
    heerlijk zwemmen met Finn.. ga denk ik weer n dagje prive zwembad afhuren voor met zn 4tjes!

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Maylin is verkouden, dus misschien dat dat meespeelt, ze heeft overdag wel weer 2 volle flessen leeggedronken.
    De laatste fles drinkt ze altijd weinig, omdat we haar daar voor wakker maken 's nachts drinkt ze meestal wel meer. Meestal zit er ook wel meer uur tussen.
    Lekker hoor zwemmen.

@2012mama: Fijn dat de tuin lekker opschiet het mooie weer komt er aan.

@ Moesch: vervelend dat je geen verbetering merkt anders toch overleggen met het CB

@ Sefanja: Wat vervelend dat ze zo'n last had van de ontlasting

@ Miss Geul: Verstandig dat je het rustig aan doet.

Hier zijn mijn zusje en haar vriend weer weg.
    Manlief is wentelteefjes aan het maken jammie:)

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama, klopt maar in mijn ervaring van nichtjes, neefjes zijn ze een speen vaak kwijt, en tzt weet ik wel weer een manier te bedenken om af te leren. fijn dat je tuin eindelijk bijna af is gelukkig.

vruchtje ze behoren ongeveer elke3\4 uur te komen maar viktor komt elk 2\3 uur.

moesch wij willen juist geen speen ivm borstvoeding en omdat wij dat moeilijker vinden met afleren.

hier is de visite weg, ik moet nu nog koken heb ik geen zin in effe snel wat maken. viktor heeft last van darmkrampjes fietsen helpt gelukkig goed en daarbij zingen want als ik alleen fiets verzet hij zich, en als ik daarbij zing dan luistert hij heel ontspannen en laat mij zijn benen bewegen.

groetjes

18. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hellow ladies..
    Pff gelukkig is manlief weer wat aan het opknappen...
    Respect voor de dames die het overdag alleen moeten doen hoor.....
    Met Mila gaat t gelukkig weer beter. denk dat het wat regeldagen waren.. vannacht doorgeslapen van half 12 tot half 8 en de flesjes lijken ook weer wat beter binnen te blijven ( kwamen na de flesjes regelmatig 2 a 3 mondjes terug).. Ze heeft haar oogje wel wat ontstoken dus ben in de weer met afgekookt water.

@ MoesCH: Mila heeft ook wat uitslag in haar gezicht, maar het lijkt meer op wat puistjes... heeft jullie meisje dat ook ??

@ gewicht: Hier moet ik nog steeds ruim 8kg kwijt ( van de 23) en zal ik "helaas" aan een nieuwe garderobe moeten geloven. Mijn kleren passen op zich allemaal, maar t zit gewoon niet zo lekker meer...

@ Juultje: buddy....... heb je mijn smsje nog gehad??????

@ 2012mama: Ja het feestje was echt super leuk, ben blij dat ik het gedaan heb, al zag ik er wat tegen op... was om 00:30u thuis hahaha, niks meer gewent....

Oh trouwens mijn allerbeste vriendinnetje is zwanger van haar 2e kindje joehoe...................... ik kan de hele meute weer meemaken van voor af aan..... ben nu al jaloers op haar buikje dat ze nog niet heeft...... ik wil ook weer...... ( over een jaartje ofzo;))

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    miss geul, idd gewoon doen waar jullie je prettig bij voelen!

chelleke nee dr wangetjes zijn echt ruw, t waren eerdt kleine bultjes maar nu niet meer.. tis ook echt rood!
    heerlijk dat Mila weer doorslaapt!

hier is ons meisje vandaag erg onrustig en huilt veel.. heb sterk het idee dat t door de JBM komt.. sinds dat ze t gister krijgt is ze huilerig en zit niet lekker in dr vel.. dus weer terug naar enkel friso standaard en morgen overleggen met arts!

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    2012mama Dat is het voordeel van borstvoeding geven, je kan in je bed blijven liggen... Dat deed jij toch? :( Lijkt mij heerlijk om zo met elkaar in slaap te kunnen vallen..

Koortslip heb ik ruim 11 maanden niet gehad en nu zet het weer op :x... Ik baal gewoon als een stekker dat ik mijn kleine meid niet kan knuffelen, maar afweging gezondheid en knuffelen... Heb ik toch wel Engelen geduld...

Wij gebruiken nu omneo nutrilon, krampjes lijken stuk minder...
    af en toe hoor ik haar kermen, maar dan is het vooral dat zij het niet naar haar zin heeft... Zij wil het liefst hele dag vast gehouden worden en je warmte voelen...

Is het niet vermoeiend, een logee? Of heb je er geen hinder aan?

miss geul ik weet dat het heel pijnlijk kan zijn, hier ook ervaringen mee.. Ik heb dan toch liever de last van diarree...

Viktor heeft zo zijn ritme gevonden, ieder drie uur... Rust jij ook wanneer Viktor in de middag slaapt? Misschien helpt een hazenslaapje...

Heb jij liever dat hij zijn vingertjes of duim pakt? Neva pakt haar duim, ik vind dat niet erg... De meeste moeders geven voorkeur aan spenen, duim heb je voor altijd... Een speen kan je weg gooien...

was het nog gezellig met visite?

Misschien moet ik dat fietsen ook eens gaan doen, misschien helpt dat ook bij Neva?

moesch ik doe niet anders :)...
    speentje werd bij ons de eerste 4 weken afgeraden, ze gaan anders snel aan speen wennen waardoor zij steeds moeilijker de borst willen pakken...

vruchtje lekker dat je gezwommen heb met Finn.. Jullie nemen ook echt de tijd voor de oudste... Je hoort toch vaak dat de eerste paar weken de aandacht vooral naar de jongste gaat...

tamtam Wentelteefjes, vanochtend gehad... Heerlijk...

Chelleke Wat leuk dat je vriendinnetje zwanger is...
    Wil jij ook weer? Ik wacht nog wel even...

Ik ga even ons kind verzorgen...

Deel Deze Pagina