April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sefanja: Ja ik zou ook wel weer willen hahah, maar lichamelijk lijkt me dat echt niet de juiste keus hoor... Zou t leuk vinden als de kids niet te veel schelen, maar aangezien ik echt nog lang niet de oude ben is t niet verstandig om nu weer zwanger te raken.... ik wacht nog wel een jaartje denk ik..... ik mis mijn buik gewoon verschrikkelijk hahahaha

2. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Ik mis het zwanger zijn eigenlijk helemaal niet. Af en toe denk ik wel eens hoe lekker het was om in de middag te slapen maar de ongemakken staan me helderder voor de geest. Als ik een (hoog) zwangere vrouw zie lopen dan denk ik 'och arm kind' *schaam*

Na een héél onrustige dag (onze schuld...) heeft zoon afgelopen nacht 8 uur achter elkaar doorgetukt. Sjonge, en ik had me een stuwing.. vreselijk. Maar goed; doorslapen rocks.

Sefanja: Wat een knapperd!

Zoon heeft ook pukkeltes rondom zijn mondje en wangetjes. Maar ook een soort uitslag. Geen idee wat dat is. Hormoontjes of overgevoeligheid.. heb niet het idee dat ie er erg last van heeft.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Als ik een zwangere zie heb ik medelijden dat ze nog moeten bevallen "auw" haha!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja door de weeks lig ik dan wel eens even op de bank, maar slapen in bed doe ik niet meer. hij mag pakken wat hij wilt, soms een vuist, soms een vinger, soms een duim, maar geen speen:p de visite was gezellig, en het fietsen werkt hier alleen als ik erbij zing, van: wij gaan fietsen fietsen fietsen, wij gaan fietsen want dan gaan de krampjes snel voorbij.
    en dat constant herhaal.

unox wat knap 8 uur doorgeslagen, en die pukkeltjes herken ik ook volgens mij hormonen, herkenbaar bij mij ook op dit moment dus ik denk echt de hormonen die vrij zijn gekomen van de bevalling.

zwangere vrouwen zien oh ik vond het een leuke periode en erg bijzonder maar om te zeggen dat ik het mis totaal niet.
    ik ben blijer met viktor in mijn armen en die bevalling die wil ik voorlopig nog niet over doen.
    dus hier voorlopig geen 2de!

viktor ligt in bed, en wij kijken nu nog even tv, naast ons is een feestje gaande ik hoop dat die snel voorbij is. wij gaan bijtijds naar bed want we zijn allebei versleten. ik denk dat viktor nu niet lang weg blijft vorige voeding was snel voorbij ging snel sabbelen dus even afwachten wanneer hij gaat komen.
    we gaan maar een saaie film aanzetten in bed dan slaap ik snel hihi

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, ja bevalt mij zo heel goed, vooral ook omdat ik het eerste deel van de nacht lekker kan slapen zonder geluidjes:)
    Vanavond ligt Kaj echter wel weer bij ons omdat neefje in zijn bedje ligt...
    Lekker, zwemmen met Finn!

miss geul, vervelend he, die krampjes. Hier ook de hele avond al...

Moesch, zou idd goed kunnen dat ze daar onrustig van is...benieuwd wat het cb morgen zegt!

Chelleke, fijn dat je een leuke avond hebt gehad! Was Mila bij je man?
    Dat buik missen herken ik wel, ik mis soms ook het zwanger zijn...Toch denk ik dat het bij ons bij 2 kids blijft...voor mij dus niet meer, helaas.

Sefanja, nee geef fv, maar vaak met Kaj gewoon liggend naast me. Ik kan dan dus ook blijven liggen.
    Vind het wel gezellig hoor, mn neefje logeren..heb hem om 20.00 op bed gelegd, en als het goed is slaapt hij vanavond door, dat doet hij thuis tenminste wel...

Unox, heerlijk hoor,nachtje doorslapen!

Hier dus neefje op bed, Finn op bed, en Kaj erg onrustig door stomme krampjes. Ligt nu op mn buik te slapen...
    Morgen eigenlijk controle in het ziekenhuis, kom ik net achter,maar om daar nu met 3 kids heen te gaan..dus maar even afbellen en nieuwe afspraak maken, oeps!

6. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Dames, met het warme weer.. wat hebben jullie kinders aan?
    Zoon ligt hier in een romper met korte mouwtjes en een lang broekje aan, zo'n joggingbroekje.

straks ga ik ngo wel even wat rompers zonder mouwen scoren want daar heb ik er maar 2 van :( Dat is niet genoeg denk ik want die kunnen onder een shirtje of gewoon als shirt.

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ unox: Ik vind het ook heel moeilijk.
    Maylin heeft nu een romper met korte mouw en een dun shirtje met lange mouw en een broekje aan, maar twijfel dus of het niet te warm is, maar is korte mouwen niet te koud.
    Vanmiddag wil ik de stad in is dan een t shirt warm genoeg of toch lange mouwen?

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik trek viktor aan: romper korte mouw, t shirt korte mouw, broekje en voor de zekerheid heb ik dan een vestje ivm mouwen.
    als de wind fris is doe ik gewoon lange mouwen.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    #749 vruchtje24, 21 mei 2012
    Laatst bewerkt: 21 mei 2012
    Hier romper korte mouw, dun shirt lange mouw en driekwart broekje. Ik zou als je naar de stad gaat vest aandoen. Deken hoeft dan denk ik niet

Draagt jullie kindje snachts nog sokjes??

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje mee eens dat doe ik ook.
    vest\jas aan maar geen deken.

hoe oud waren jullie baby's toen ze door het bed bewogen?
    ik heb viktor vannacht al 2 keer bij zijn hoofdeind vandaan geplukt en dan lag hij dwars in bed.
    eergiste ook al hoog gevonden in bed maar toen dacht ik dat mijn vriend hem gewoon hoog neergelegd had.

gister volgens mij een 1ste glimlach gevonden, ik zei zit je nou te poepen op mama's schoot toen kreeg hij spleet oogjes en een hele grote glimlach, die ook even bleef en hij keek mij recht aan. zo schattig

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier romper korte mouw, jurkje lange mouw en maillotje..
    vind t nog wel lastig met aankleden met dit weer..

vruchtje24 hier idd nog sokjes 's nachts..

voor buiten deed ik tot nu toe vestje en dekentje. maar met dit weer is een vestje miss wel voldoende of miss enkel kleertjes en een lakentje?
    of gwn alleen kleertjes en dan draagdoek.. lastig hoor :p

miss geul wat lief, eerste echte glimlach!

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    je ik was en ben weer en nog helemaal verliefd;)
    we gaan zo lekker douchen en daarna samen de stad in voor even snel wat te halen.

13. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Het is hier in de achtertuin gewoon 26 graden! Zoon heeft romper met korte mouw en een broekje aan.

Sokjes heeft hij alleen aan als het snachts koud zou worden, bij nachtvorst enzo. We hebben helaas boven geen dubbel glas. Verder slaapt hij in de nacht doorgaans in een romper met korte mouw en pyama met lange mouwen en broek plus zomerslaapzak. Omdat hij op zijn buik slaapt ligt hij alleen onder een lakentje. En er ligt een dun fleece dekentje op zijn bedje voor het geval hij het koud heeft.
    Nu met het mooie weer gaat ie in een romper met lange mouwen het bed in, zonder broekje maar met slaapzak en lakentje.

14. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hoi dames!!
    Lees hier vanalles over wat nu aan te trekken met d it weer... Ik ben er inmiddels al heel makkelijk in.. Aimée heeft t al snel warm (heeft ze van mama :p ) Dus nnu gewoon shirtjes/rompers korte mouwen en een broekje ;) Dekentje oid gebruik ik met het warmere weer van nu niet of er moet een gemene wind staan :)

Sokjes heeft ze misschien twee dagen in bed aangehad, daarna trapte ze ze toch uit ;) Heb toevallig afgelopen nacht een eendelig pakje met voetjes aan gedaan.. Dan isze ook niet heel warm als ze uit dr bedje komt (mja das nu meer omdat mijn madam zich bovende dekens weet uit te wurmen :p )

Wbt een tweede en zwanger zijn.. Zwange zijn mis ik soms wel.. Vooral het getrappel enz. Maar wbt de eerste tijd hoef ik voorlopig echt nog geen tweede hihi :p Vond t begin best zwaar e nu soms nog hihi :)

15. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Ik vind het ook altijd moeilijk wat ik Sofie aan moet doen met dit weer. Ze zeggen altijd dat je ze hetzelfde moet kleden als jezelf, maar die kleintjes liggen de meeste tijd stil en wij zijn in beweging. Dat is toch totaal anders.

Ze heeft nu een romper zonder mouwen en een dun shirt met lange mouwen aan en een broekje.
    Toen we net met de wandelwagen Lucas naar de peuterspeelzaal gingen brengen heb ik haar alleen een lakentje over gedaan. Maar ik vind het wel lastig hoor.

16. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Pff meiden ik neem me iedere ker weer voor hier mee te doen, msaar het lukt me echt niet. Viggo is gisteren de hele dsag waker en huilerig geweest. Ik weet nu alleen niet of hij een regeldag had of dat het door de warmte kwam. Hij is uiteindelijk om 22:00 in slaap gevallen en werd om 5:00 pas weer wakker. Daarnaheben we hem om 10 uur wakker gemakt. Maar nu is hij dus alweer de hele tijd wakker. Het is bij ons boven nu ook 25 graden, mar beneden slapen doet hij dus niet. Ik heb hrm nu in een rompertje in de buitrnste kant van de inbakerdoek zodst zijn armpjes niet omhoog kunnen) in de doomoo seat op de bank en de stofzuiger aan en eindeljk zijn zijn oogjes dicht. Alleen moeten we nu over een kwartier naar de chiropractor :( arm ventje...

Hebben jullie kindes ok zo last van de warmte?
    E
    Ik kreg trouwens ineens kindgebodenbudget van de belastingdienst zonder dat ik dat aangevragda heb:( Vreemd.... ik dacht dat je dat zelf aan moet vragen en dat het van je inkomen afhangt of je het krijgt?!

17. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Juultje, wij kregen na de geboorte van de eerste ook kindgebondenbudget zonder dat we het aangevraagt hadden. En van de week kregen we een brief dat we meer krijgen omdat we nu een tweede kindje hebben. En ook nu hebben we niks doorgegeven.

Sofie heeft ook vrij veel last van de warmte volgens mij. Ze ligt nu op het koelste plekje van de tuin in de wandelwagen.

18. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    ik weet niet of zoon last van de warmte heeft, hij slaapt wel minder vast. Misschien ga ik straks maar een moppie lopen, kan hij een tukje doen.

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Juultjet volgens mij krijgt de belastingdienst dat door van de kinderbijslag! dat was bij onze eerste ook zo.. maar helaas hebben we daar geen recht meer op:p
    ze kijken naar jullie inkomen en berekenen dan hoeveel je krijgt!

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    aaaah oke! nou dan zal het wel goed zijn he:D mij hoor je niet klagen met een paar extra centjes hihi

nou...weer terug van de chiropractor, direct gekolfd en een flesje geven en meneer ligt nu weer in bed, ben benieuwd of hij gaat slapen. anders straks de stofzuiger maar weer aan. ik ben er bang voor......... ga ik nu even terug lezen, nu het nog kan ;)

Deel Deze Pagina