April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    juul, het is voor Viggo zo sneu maar ik vind het hilarisch om over de stofzuiger te lezen :):):)

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    unox 26 graden in je achtertuin, dat is echt warm.

juultje druk he met zo en kleine erbij, volgens mij heeft viktor geen last van de warmte hij slaapt heerlijk buiten maar drinkt wel soms extra.

even een vraag de
    kinderbijslag die moet je wel aanvragen toch of niet?
    kindgebonden budget niet dus en
    kinderopvang toeslag die moet je toch wel aanvragen?

al die toeslagen kunnen ze dat niet combineren of inderdaad automatiseren? vind het een gedoe allemaal.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    oja ik ben net terug van de stad buiten wel viktor zijn jasje in de wandelwagen aangedaan maar wel zijn jasje open, behalve op plekken waar het hard waaide daar heb ik wel zijn jas dicht gedaan.

verder op mijn werk langs geweest en daar even buiten gezeten met collega's en de kinderen, viktor zat bij mij op schoot, wel zijn jas uitgedaan hij heeft dan en mijn lichaamswarmte en een beetje zon, wel zoveel mogelijk uit de zon(ogen zoiezo) maar hij deed het super.
    nu weer klaar voor vandaag nu weer rust

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @sefenja balen hoor dat je het niet wist, maar jij had toch ook kontact gehad met een LK deskundige, wat slecht dat zij niet wist dat dit bestond dan... tis gewoon hormoonspray ik denk wel dat ik het deze week even overleg met de HA, baat t niet dan schaad t niet
    en superbalen van de koortslip, even de HA bellen voor een creme, vriendlief had met 39 wkn ook een koortlip, normaal zijn wij geen middeltjessmeerder, maar nam nu geen risico, was met 1 week helemaal weg
    en ahhhhhhhhhhhhh wat liefff
    @miss geul, hier wel speen en bv, geen probleem met omschakelen... mijn tepel is een lekkerdere speen als de speen zelfs whahaha
    @sab dikke knuffel, wij slepen je wel de week door!!!!
    @2012 mama veel beterik wil gewoon te snel... kan moeilijk gebreken toegeven en dan stapelt dat mentaal op... ik moet gewoon iedere dag nemen zoals t komt...
    @chelleke ohh wat sneu ontstoken oogjes!!! en vriendinntetje zwanger ohh leuk, hier een goede vriendin die nog 16 weken moet ongeveer, ik was op de helft, dat zij net zwanger werd van de 2e
    @moesch succes met kv tis toch wel een gedoe hoor!!!
    @zwangere vrouwen zien denk ik ook van ohhhh jah maare wij wachten nog wel even met een 2e... maar zeker weten als het ons gegunt is dat deze er komt!!!
    @unox hier alleen een rompertje met korte mouwen + fin die draait in de keuken
    maar we zijn ook de hele dag binnen ,want deze mama kan slecht tegen plotselinge overgangen van t weer... moet altijd even wennen
    @miss geul jaloers hoor dat glimlachje... nee hoor gekheid... komt vanzelf
    @moesch vaak kan de draagdoek nu ook te warm worden hoor!!
    @dreamer hier dus hetzelfde.. zker omdat ze ookal warmteuitslag had.. is vandaag weer een heel stuk weggetrokken
    @juultje ja zeker last van de warmte.. vaker drinken huilbuien om niks.. nu ze op der buik ligt te slapen in de box op een plastic boxkleed slaapt ze als een roosje eindelijk
    @hier van zaterdag op zondag nacht heeft ons meisje doorgeslapen !!! van 23.00 tot 07.00 uur, ze is tussendoor wel wakker geweest, heb haar ook wel gehoord, dacht nou die meld zich zo wel.. maar we zijn beide weer in slaap gevallen
    ook vannacht niet slecht na 22.30 uur de voeding is ze na een uur jengelen van 23.30 tot 04.00 doorgeslapen en vanmorgen om 07.15 wou ze bij me op buik liggen...tot 08.30 dus supertrots.
    ben er wel achter dat ze clusterd, vaak komt ze dan om 17.00 uur 18.30 20.00 en 22.00, dan ben ik wel altijd blij dat ik kolf.. hou anders geen tepels over... voel me net een melkkoe whaha
    vanmorgen nog kraamvisite geweest, reuzegezellig, leuke kledingsetjes voo de herfst

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook een klein meisje die last heeft van de warmte denk ik. Al vanaf 12 uur wakker en onrustig:(. Nu ligt ze lekker bij mama te slapen straks eten koken dus mag ze haar bed weer in. Waarschijnlijk met gevolg dat ze weer wakker wordt

fidel: wat knap joh dat Willemijn heeft doorgeslapen

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Haha ja unox we lachen er zelf ook regelmatig om. Maar rtis echt een uitkomst soms, hij vindt het lawaai blijkbaar prettig!

Missgeul ja tis zeker druk. En net als ik denk dat hij enigszins een ritme te pakken heeft en we dus wat dingen willen doen of afspraken maken, gooit hij alles weer in de war haha.nou ja.. tis niet anders. Hij ligt nu heerlijk te slapen, gelukkig :) hij was vanaf 10 uur vanmorgen al wakker!
    Wat lekker dat je er even op uit bent geweest! Goed van viktor dat hij zo goed meewerkt zeg, heerlijk!

Unox hoe gaat het nu met jouw ontplofte b00ps? Helpt het kolven?

Ik heb van manlief alvast mijn verjaardagskado gekregen, een tablet! Dus ik kan nu wat makkelijker meelezen hier. Dat deed ik vaak op mijn telefoon, maar dan lukt reageren niet goed, omdat ik niet kan typen en over de pagina scrollen tegelijk. Nu wel :)

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Juultje: dat is een leuk verjaardagskado:)
    Arme Viggo hopelijk krijgt hij weer snel zijn ritme terug

8. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Fidel wooooow dat is lekker!!! Wat een lekke nacht zeg! Nu hopen dat ze dat volhoudt! Vervelend dat willemijn ook last heeft van de warmte, maar gelukkig slaapt ze nu!!

Vruchtje he bah wat vervelend dat y er ook zo last van heeft. Je weet opbeen geven moment ook niet meer wat je nou moet he :(

9. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Pff het typen op dit ding moet ik nog een beetje onder de knie krijgen geloof ik.. zie ineens overal dike typfouten haha. Sorry!! Ik typ heel snel, mar volgens mijnhoudt het tablet dat niet bij: p

10. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Sefanja wat een superlieve foto van je mooie meisje zeg!
    Raar idd dat de lactatiekundige niks heft gezegd over die spray, die zou dat toch wel moeten weten!!

Ach sab, wat shit dat je mannetje nu een week weg is :( gatsie dat lijkt me echt wel pittig hor. Maar jij kunt dat meid!!! En als t ff niet gaat kom je hier toch even troost zoeken :) heb je wel fnamilie of vrienden vlakbij die eventueel bij kunnen springen?

Chelleke leuk zeg een zwanger vriendinneje!! Haha ik geloof dat we nu wel weten wie de eerstvolgende straks weer zal zijn he.... :) ik moet er nu nog niet aan denken hoor, weer zwanger zijn. Bevaling en voor en baby zorgen vind ik geen probleem, maar heb het gekwakkel van de zwangerschap wel even gehad nu, pfoe. erst maar weer ens aan t werk straks.

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hihi juultje geef de tablet maar de schuld hahaha.

ja viktor doet het echt super goed. hij ligt nu nog in de box is nog niet gekomen voor een voeding laat er nu al dik 3 uur tussen zitten dus ik ben zeer tevreden met hem.
    ga oz maar even wat aan het eten doen.

groetjes

12. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Fidel, dat is een lekker nachtje geweest zeg!! Heerlijk.
    Hier af en toe ook dat geluk, vanacht was het 11 - 5.30 en had het nodig dus lekker hoor!

Juul, Wat zwaar zeg dat Viggo zoveel structuur nodig heeft.
    Is het wel een beetje te deon? Hier zou het echt bv hele moeilijk zijn. of is het echt heel de dag thuisblijven??
    En wat chill zeg een tablet!!

Vruchtje wat balen dat je meisje zoveel last heeft van de warmte.
    Zielig!! Nu jullie het over de warmte hebben, gister was Jonas ook errug onrustig en huilerig heel de dag. Zou ook goed van de warmte geweest kunnen zijn.

Missgeul jij plant ook lekker volle dagen zeg! Zo te horen helemaal je draai gevonden met je mannetje.
    En wat leuk dat lachje zeg, heerlijk is dat!

Speen, hier ook geen verwarring! En gebruik dat ding ook al vanaf de 2de week ofzo!

Aankleden, vind het ook zo moeilijk, Vandaag vest thuisgelaten en gewoon romper lange mouw met shirtje korte mouw erover.
    Sokjes alleen nog maar snachts als het koud is.

Bedankt voor jullie lieve bemoedigende reacties meiden.
    Voel me een stuk beter vandaag, gister was gewoon echt een baaldag en teveel doemscenario's.
    Ook nog wat gezeur met broer etc. helpt er ook niet aan..
    Daarbij slecht geslapen en een onrustige, huierige, veel willen drinkende Jonas.
    Maar vandaag gaat het lekker! Ben de daagjes alweer aan het aftellen dat ie thuiskomt en me week is goed volgepland :)
    En wat is dan ook een week he? Zo kort is hij nog nooit weggeweest hihi. Muts dat ik ben!

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sab, ik kan niet thuis zitten en niets doen.
    en zolang het lekker weer is waarom niet.
    morgen en overmorgen heb ik niets gepland. even kijken wat te doen, ik denk in huis rommelen.
    donderdag consultatiebureau mijn moeder gaat mee. en vrijdag moet ik naar de tandarts en ga daarvoor even sm.

ik vind het weer echt heel rot, zoveel wisselingen in het weer bah.

14. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    grrr heel bericht getypt, klik op verzenden, laadt de pagina niet... bericht weg, aaaaargh. Nou nog en keertje dan!
    Missgeul wat goed dst viktor nu 3 uur tussen de voedingen laat. Gaat goed he?! Lekker zeg!

Sab fijn dat het nu beter gaat meid. Het is waarschijnlijk ook meer het idee dat het niet leuk is dan datje het daadwerkelijk niet zou redden. Ik zou dst net zo hebben hoor!!

Uhm het ritme en de regelmaat houden opzich is niet zwaar. Het thuisblijven wel. Ik vind het heerlijk om met viggo te wandelen, op visite te gaan of even de stad in of boodschappen den ofzo. Maar dat kan bijna niet, omdat viggi dan niet slaapt. Sinds we hem inbakeren wil hij alleen nog maar in bed slapen. Ik hoop dat dat nog wel verandert, want dit is wel echt bagger, maarja tis vor en goed doel. We gaan af en toe wel met hem weg hoor, maar niet vaak en niet lang. Vrijdg hebben we een bruiloft in arnhem, ben heeeel benieued hoe dat zal gaan. Hebben daar een hotel geboekt, zodat een van ons met hem weg kan als dat nodig is en dan kan de ander nog bij de bruiloft blijven. Kunnen we elkar ook afwisselen :)

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Heeft iemand de wij babydoos al opgehaald trouwens? Ik kreeg vandaag de brief, ben heel benieuwd wat erin zit!!

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik kreeg ook een mail dat ik hem kan halen, ik ben de uitnodiging vandaag vergeten dus dat wordt donderdag denk ik even halen.

hoelang mogen bv kinderen zonder voeding?
    viktor heeft gegeten om 14.20 en is nog niet voor een voeding gekomen en ligt gewoon te slapen. hij heeft al 6 voedingen op dus hij zal niet tekort komen.
    ik zal hem bijna wakker maken maar dat wil ik niet wat is het uiterlijke ook alweer wat ze zonder voeding mogen?

17. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik kom weer even aanwaaien. Lees jullie elke dag maar reageren daar kom ik nog even niet aan toe.
    Hier pittige 2 weken gehad. S. had erg last van krampjes en onrust, hierdoor sliep hij overdag niet.
    Nu hebben we een andere inbakerdoek (pacco) en nu gaat het super!
    As. donderdag nog een afspraak bij de osteopaat voor een check-up en hopelijk gaat het dan helemaal goed!
    Hier nog steeds gebroken nachten, hij komt om de 4 uur ook 's nachts. Nu overdag zn flessen wat ophogen en hopen dat hij de nacht door gaat slapen. Wat zou dat lekker zijn!

Verder went het moederschap helemaal, ben echt verliefd op de kleine man. En nu met dit weer is het helemaal genieten!

@Juultje: lastig he als ze alleen in hun bedje slapen. Slaapt Viggo wel in de maxi-cosi?
    S. gelukkig dat wel maar in de kinderwagen kan hij teveel met zn armen zwaaien en slaapt hij dus niet.

@MissGeul, meid ik lees jou verhalen altijd met veel respect. Wat kom jij relaxed over met Viktor, het lijkt alsof je al jaren kinderen hebt. Zo heerlijk!

@Sab, pittig een weekje alleen, maar zo te horen vermaak jij je wel!

@anderen: vind het super om jullie verhalen te lezen meiden, vaak heb ik een vraag en vind ik hier het antwoord al!
    Ga ook nu proberen om wat meer te reageren, want ik vind het wel erg gezellig :D

18. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Miss, volgens mij mogen ze 6 uur zonder voeding? Lekkerste is natuurlijk als hij dat vannacht doet, dus misschien toch maar wakker maken?

19. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Missgeul ik geloof dat er maximaal 6 uur tussen mag zitten in de eerste weken, ze zeggen ovwrdag max 4, maar ik heb geen idee waarom dat verschil er is. als viktor verder de hele dag gewoon zichzelf is geweest, niet afwezig of minder alert dan zou ik hem lekker laten slapen denk ik. helemaal als hij al 6 voedingen heeft gehad. denk niet dat het veel kwaad kan. Hij geeft wel een gil als hij honger heeft toch?! blijkbaar heeft hij de slaap ook nodig..

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Noosa wij hebben ook de pacco inbakerdoek, werkt hier ook goed. Ook in de kinderwagen bakeren we viggo in, maar dan nog slaapt hij niet. baker jij je zoontje niet in als hij in de kinderwagen ligt?
    wat vervelend, die krampjes. maar wel fijn dat het nu beter gaat! ja, diw gebroken nachten kunnen je opbreken he? misschien helpt het idd met die flessen! zou lekker zijn :)

Deel Deze Pagina