April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik ga vanaf morgen proberen een beetje af te bouwen met inbakeren. weet alleen niet wat handig is.. eerst 1 armpje los, dan 2 en dan de hele doek weg? of armpjes niet meer vast in het binnenste deel, maar alleen het buitenste deel zodat zijn armpjes wel los zijn maar niet omhoog kunnen? iemand ervaring met inbakeren en het afbouwen ervan???

2. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee in principe bakeren we hem niet in, maar dat wil ik wel gaan doen. Als we echt wandelen dan slaapt hij wel, maar zodra ik stil sta is hij dan ook meteen wakker haha.
    Vind het met dit warme weer wel lastig hoor met die doek, zit zo strak en warm natuurlijk!

Ben wel benieuwd hoe het straks gaat...als hij groter wordt en gaat rollen etc. Dan moet je afbouwen. Maarja daar voorlopig nog maar niet aan denken haha.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    noosa, zo relaxed ben ik niet hoor. ik lees veel en voel me hierdoor vertrouwd en heb veel geleerd van de kraamzorg.

sorry wij bakeren niet in, dus geen ervaring.

viktor werd net wakker ik had intussen opgeruimd, was gedaan, stofzuigen in de hoop dat hij uit zichzelf wakker werd maar nee.
    nu ligt hij lekker te drinken, kijken wat hij nu doet.
    het waren afgelopen dagen onrustige dagen dus ik hoop dat het hierdoor afgerond is en hij weer een ritme vind ik wacht het af.

4. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juultje, ik zie nu pas je reactie over het afbouwen...toevallig dat ik er over begon.

Kan je op internet niks erover vinden?
    Ik zou arm voor arm uit t binnenste doen, dan dus allebei en daarna zonder...?

5. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miss, zou wel heel fijn zijn als hij nu zn rust weer Jan vinden!

Vanavond lekker samen op de bank, dubbele aflevering van Greys anatomy kijken

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat een dag.......y vanaf 12uur wakker en onrustig en wilt alleen maar bij ons slapen zodra we haar wegleggen wordt ze binnen 10 minuten huilend krijsend wakker. Kan niet hele dag haar bij me houden finn loopt rond en koken etc Nu slaapt ze weer op haar buik op mijn buik. Straks toch wegleggen moet naar toilet haha

Herkennen jullie dat alleen bij mama/papa willen slapen en nergens anders ? Gelukkig komt het niet zo vaak voor

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vandaag csi bones en csi avond, echt mijn avond.
    viktor ligt in bed want hij laat er nu meer uur tussen misschien en anders moet ik weer wachten dus nu ligt hij op bed ik hoop dat hij snel slaapt.

8. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Hier is de kleine meid ook echt niet in haar hum. Sinds 4 uur vanmiddag heeft ze alleen nog maar gehuild. Er zit haar duidelijk iets dwars maar ik zou niet weten wat het is.
    Ik vind het vooral voor haar zo sneu.

9. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien hebben ze n sprongetje Vruchtje en Guusje?

MissGeul, hoop dat hij weer lekker gaat slapen!

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hij slaapt, nu in zijn bed en dat doet hij goed gelukkig.
    hij is wel weer wat omhoog gekropen maar hij ligt nog onder de dekens.

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    nou, vruchtje en guusje.. hier dus precies hetzelfde.. kleine meid huilt zo hard.. ze heeft echt ergens last van.. heb begrepen dat de krampjes rond de 6e week het ergst zouden zijn? of miss toch een sprongetje?

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Dames, van wat ik lees zou het best een sprongetje kunnen zijn... Wij hebben vrijdag weer zo'n dag gehad.. Maar dit keer waren het echt geen krampjes.. De dag daarna heeft ze ook bijna de hele tijd tussen de voedingen geslapen in de box terwijl wij hier een verjaardag hadden

Wij mogen morgen naar de manueel therapeut.. Ik hoop dat er niks is, maar dan moeten we wel verder zoeken waarom ze zovaak onrustig is ;)

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Arme kindjes:(

Wel toevallig dat zoveel kindjes momenteel zo onrustig zijn. Wellicht toch een sprong. Krampen piek is inderdaad ook rond 6wk maar vandaag niet echt het idee dat ze daar van last heeft.

Hier regelt ze steeds zelf dat laatste fles vroeg uitvalt 21:30. Dan meldt ze zich meestal rond 3 uur en 7:00/ 7:30. Niets op aan te merken dus. We gaan lekker ons bed opzoeken:). Slaap lekker allemaal!!

14. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    even ego, morgen reageer ik weer, hier Kaj ook onrustig, enorme krampjes, windjes laten enz...erg zielig.
    ga hem zo zn laatste flesje geven en dan slapen, hopelijk valt hij in zn eien bedje in slaap, en anders maar lekker in mijn armen

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    vruchtje ik heb even navraag gedaan over heup foto... Ik was verkeerd ingelicht... Het wordt gedaan bij vermoeden heup afwijking of als het in familie voor komt...

ik herken het wel wat jij ondervonden heb mbt slapen.

chelleke mijn neef en nicht schelen 11 maanden, ik moet er niet aan denken om binnen twee maanden weer zwanger te zijn... je hebt twee kinderen in luiers, peuter periode is intensief (continu opletten) en dan nog een baby erbij... Alleen als zij ouder zijn zie ik er een voordeel in... ze kunnen zich dan meestal samen vermaken...

Ik mis mijn buik helemaal niet maar dat komt omdat gedurende zwangerschap continu spanning op stond... Ik had te strakke buikspieren.. Vaak ongerust dat ik de kleine niet voelde, terwijl achteraf bleek dat zij hel levendig was ed...

unox Dank je wel
    Neva heeft dat ook. Dat zijn milea (verstopte talgkliertje). Het witte puntje is een beetje talg uit de kliertjes, die in de baarmoeder voor huidsmeer zorgden. De witte bultjes gaan soms open, waarbij de inhoud naar buiten komt. Miliae is onschuldig en verdwijnt spontaan.

Tip voor pijnlijke stuwing: koude compressen, afkolven en massage...

warme weer hier katoenen (lucht doorlatend) kleding, geen sokken en af en toe lekker in blote billetjes... Wel let ik goed op tocht, wind (verradelijk) en warmte... je moet naar je kind kijken, op buik of in nek voelen of ze warm zijn... gebruik zonnebrand voor tere huid en zoek schaduw op. Gebruik geen deken maar doe bv een vest aan..

miss geul Waarom geen speen? als je bv geeft kan ik het wel begrijpen, het kan dan moeilijker zijn om genoeg melk binnen te krijgen en voor jou om productie goed op peil te houden... fopspeen kan wel weer zuigreflex stimuleren of troost bieden bij pijnlijke ingrepen. Het is weliswaar weer een ander zuigtechniek waardoor het je borst kan gaan weigeren of te moe om aan borst te gaan liggen ed...

Neva tijgerde al vrij snel... Iedere keer kroop zij in ledikant omhoog of op mijn buik... Als hij er hinder aan heeft, kan je een slaapzak gebruiken...

eerste glimlach, wat lief... Neva lacht regelmatig, maar of het gericht lachen is vraag ik mij sterk af...

kindgebonden budget nee kinderbijslag en kinderopvang toeslag ja sommige toeslagen zijn inkomen gebonden...

Bij een gezond, op tijd geboren kindje heeft de borstvoeding het beste kans van slagen als je op verzoek voedt. Wees je ervan bewust dat er bij borstvoeding geen wet is. Houd de lengte van de slaapperiodes van je kindje in de gaten, en leg hem de eerste weken 's nachts uiterlijk na vijf tot zes uur slapen weer aan..Het is heel normaal dat een jonge baby acht tot twaalf voedingen of meer per etmaal nodig heeft om genoeg melk binnen te krijgen.

mama2012 heeft je neefje nog door geslapen? hier ligt Neva ook lekker naast mij in bed, samen een tukkie doen of lekker keutelen..

Is het nog gelukt om afspraak controle ziekenhuis te verplaatsen?

dreamer sokjes je hebt van die leuke blauwe sok ophouders, erg handig... Voor Neva ideale uitvinding... te grote voeten prematuur sokken maar te kleine voeten voor 0-6 mnd sokken.

guusje niet hetzelfde als jou, maar een laag meer...

juultje hier merk ik nog niets van de warmte, het is aangenaam koel binnenhuis, moeders houdt ook niet van warmte en zoekt vaak de koele plekjes op :D.. ik vind warmte lekker als ik continu bezig ben en niet aan de warmte denk, dan voel ik het ook minder. Anders veel last van de warmte..

kind gebonden budget, betekend dat jij er recht op heb (het is idd gebaseerd op inkomen)... Je hoeft dit niet zelf aan te vragen.. hier krijgen wij het niet... Je kan ook je kinderbijslag aanvragen of wachten tot je de brief binnen krijgt.. ik heb het online gedaan..

over slapen en stofzuiger: dit hoor ik vaker, dat baby's daar rustig van worden... Ook schijnt "ssssttttt" geluid te helpen.... Heb je een dwarsliggertje, normaal gesproken worden ze rustig als je gaat wandelen, misschien is hij gevoelig voor veranderingen. Heb jij weleens een draagzak geprobeerd? Of op zijn buik leggen ed?

lees over inbakeren dit even: inbakeren.nl - inbakeren afbouwen

alvast gefeliciteerd met je man

fidel lactatie kundige heb ik daar niet over gehoord, misschien is het haar ontschoten om mij dat te vertellen of misschien kent zijn het zelf niet... Ik kan daar niets over zeggen..

koortslip normaliter gebruik ik creme maar nu een tweede huidje (rond doorzichtig plakkertje).. misschien dat ik nog een hot kiss ga kopen...

sab ze zeggen toch 9 maanden zwanger, negen maanden ontzwangeren... Het zit je even niet mee... Als je gal wilt spuwen, lekker wil klagen of gewoon je verhaal kwijt, wij zijn er voor je... Geldt voor iedereen

vandaag naar cb geweest om naveltje aan te stippen, we moeten helaas er weer voor terug komen... Verder geen kind aan Neva, slaapt vandaag veel.. Vanmorgen bezoek van leidinggevende, was erg gezellig. 's middags met mij op bed gelegen, een "nergens zin in dag" en ik ben helemaal van a-propos. Man lief zit ziek thuis, wat dat betreft ben ik een enorme structuur kip....

hebben jullie weleens gedacht over evt meeting?
    dit schiet gewoon door mijn hoofd heen... Vaak moet ik dit tot uiting brengen anders blijft het maar spoken in mijn hoofd...

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    dames met de onrustige baby's wat lastig om je kind dan gerust te stellen, ik hoop dat jullie kindjes weer snel hun rust vinden en dat het een sprongetje is en niet door pijn zo een onrust hebben.

dreamer ik hoop dat het morgen gaat zoals jullie wensen.

vruchtje heerlijke planning en weltrusten.

2012mama je sluit ja aan bij de onrustige baby's zou al die onrust door de warmte kunnen komen? ik hoop voor jou een goede nacht.

sefanja ik moet zeggen nu ook geen behoefte aan een fopspeen, hij huilt soms maar dat is vaak vanwege kramp en honger en heel soms voor aandacht maar dat is minimaal dus fopspeen niet nodig.
    op mijn buik tijgerde hij al enkele dagen een kleine week naar de borst als hij honger had, maar in bed is dat echt pas sinds 3 dagen ik wist niet of dat dit hoort bij de 3 weken ontwikkeling. thanks voor de info over toeslagen ed. ik denk dat viktor gewoon erg moe is want hij slaapt nu ook alweer 3 uur in bed te slapen en nog steeds geen zichtbare behoefte aan eten of drinken.

vrijdag 10 voedingen
    zaterdag 9 voedingen
    zondag 10 voedingen
    vandaag 7 voedingen misschien het komende uur nog een voeding erbij??

ik vertrouw erop dat viktor weet wanneer hij eten moet als een instinct en laat hem aangeven wanneer hij eten wilt. en als hij vandaag minder eet zal hij het morgen vast wel weer goed maken.
    zolang hij lekker in zijn vel zit, goede luiers heeft en goed groeit geen klachten hier.alleen die stuwing, het doet niet echt pijn maar ik loop erg hard leeg t-shirt al 2 keer vervangen vandaag al 3 compressen vervangen per borst.

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Moesch, heb hier toch het idee dat het echt krampjes zijn...
    HOe ging jullie nacht?
    Dreamer, succes vandaag bij de manueel therapeut.
    Vruchtje, hier dus echt krampjes..erg zielig! Hoe was jullie nacht?
    Sefanja, leuk dat je vraagt hoe het ging met neefje..ging erg goed. Doorgeslapen toty half 6, toen waren hij en Kaj tegelijk wakker voor een fles, daarna neefje weer in bed gelegd en geslapen tot 9.00. prima dus:)
    Dus het naveltje was nog niet goed?
    Miss Geul, had niet het idee dat het van de warmte kwam...maarja weet het niet.
    Hoe ging de nacht met Viktor? Ik zou er ook gewoon op vertrouwen dat hij zn voedingen zelf regelt..
    Hier een prima nacht, 23.00 fles gedaan, toen in zn eigen bedje tot 4.30, toen fles, en net om 8.00u weer een fles.
    Nu net in de box gespeeld en nu slaapt hij bij mij...
    Verder hier erg druk in de tuin, schuttingen staan er bijna in en gras is besteld voor zaterag, dan gras leggen.
    Gisteren ook een nieuw tuinset gekocht.
    Nu manlief aan het werk en ik hier opruimen, straks nog even cadeautje kopen en dan op kraamvisite bij collega, due vrijdag een zoontje heeft gekregen.
    Morgen gaat Finn naar kdv en Kaj naar oma, en dan ga ik lekker shoppen met mn moeder en zus in enschede...zo'n zin in!

18. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames... voor de geïnteresseerden: Bij de kruitvat zijn de pampers new baby in de aanbieding.. 2 pakken maat 1,2,3 voor 15 euro:)

Hier vannacht geslapen van 0:00u tot 08:00u.... heerlijk begetankt dus.... dadelijk op visite met Mila bij mijn beste vriendin... haar dochtertje is alweer ziek germ, en ze komen er maar niet achter wat er is..... even oppassen dus zodat zij haar boodschappen kan doen....

Hier ook een dametje met veel krampjes hoor, ik heb me er dan ook bij neergelegd dat het er bij hoort... hoe moeilijk ik t ook vind... soms komt er door het persen meteen na het eten ook een mondje voeding mee terug. Ik heb me ingelezen over koemelkallergie, maar ik denk niet dat ze dat heeft// lijkt mij dat de verschijnselen dan heviger zijn als die zij heef.... even afwachten dus.

Ik ben in ieder geval blij te lezen dat ik niet de enige ben die met dit "probleem" zit want ik maak me nogal snel zorgen op dat gebied;)

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Juultje: De wij heb ik nog geen bericht van gehad, maar heb laatst wel per ongeluk een mailtje weggegooid hopelijk was dat niet daarvan.
    Wat een leuk cadeau een tablet.
    Afbouwen zou ik ook eerst binnenin doen en dan armpje voor armpje

@ Sab: Fijn dat je je beter voelt

@ Miss Geul: Hoe is het gegaan vannacht? Ik denk ook dat Viktor het zelf goed regelt.

@ Fidel: wat fijn dat Willemijn zo goed slaapt

@ 2012mama: Leuk morgen winkelen kan me voorstellen dat je er zin in hebt

@ Toeslagen: wij kregen ook automatisch bericht van kind gebonden budget.

@ Noosa: Wat fijn dat de andere inbaker doek wel goed werkt

@ Onrustige kinderen: Het kan door een sprongetje zijn met 6 weken en met 8 weken is er een sprongetje

@ Dreamer: Succes bij de therapeut vandaag

@ Moesch: Heb je nog overlegd met het CB wat betreft de voeding?

@ Sefanja: Wat balen dat je nog weer terug moet komen voor het naveltje.
    Volgens mij is er wel is over een meeting gesproken heel in het begin de laatste tijd niet meer.
    Is toch altijd lastig, omdat niet iedereen dicht bij elkaar woont.

Hier ook een slechte nacht gehad.
    Maylin had ik om 22.00 uur wakker gemaakt voor een fles.
    Toen kwam ze om 1.00 uur, 4.00 uur en 6.00 uur, maar ik denk dat ze het te warm had.
    Ze ligt in haar romper in de puckababy en ik had eerst alleen een laken overgedaan, maar vond haar toch niet echt warm aanvoelen, dus een deken erbij over gedaan en dat was te warm ze had het zweet op haar beentjes staan.
    Ook had ze last van krampjes.
    Om 7.00 uur is ze toch nog even in slaap gevallen tot 7.45 uur toen was het weer fles tijd.
    Ik heb mijn verjaardagscadeau ook al binnen.
    Een nieuwe pannenset was ook echt nodig.
    Gisteren voor Danian ook alvast zijn verjaardagscadeau gekocht een waterbaan.
    Was eigenlijk alleen zaterdag in de aanbieding, maar voor deze ene keer mocht ik hem toch voor de aanbiedingsprijs meenemen.
    Vandaag weer van het weer genieten al vind ik het bij ons in de tuin wel erg warm, maar in de schaduw is het wel te doen.

20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vervelend die krampjes zeg.. lees dat meerdere er last van hebben dus..

@2012mama hier wel een lekkere nacht.. om 23.30 laatste fles, daarna om 5.30u weer.. dus lekker geslapen!
    en om 9.00u weer een flesje waarvan ze 100cc gedronken heeft en 20cc heeft laten staan.. daarna terug in wiegje, ging ze lekker spelen, zo lief! wel tijdens het spelen heel wat gespuugd.. telkens kwam er een straaltje terug!

@Chelleke mijn dochtertje heeft dat ook, dat er melk terug komt als ze perst door de krampjes!

@tamtam.. heb ze gister gebeld maar ze kon er niet veel over zeggen.. ze vond wel dat ze al veel soorten melk gehad heeft (borstvoeding, friso standaard, nutrilon ar en nu weer friso standaard).. ze raadde me aan om vandaag ff langs het inloopspreekuur te gaan, ook omdat ze uitslag in dr gezichtje heeft.. maar dat was ik sowieso al van plan..
    dus vanmiddag ff naar het cb..

moeilijk ook 's nachts, om te peilen of ze het nou niet te warm of te koud hebben.. hier had ze romper korte mouw en dun katoenen piyamatje aan.. heb er een dun katoenen dekentje en lakentje over gedaan en ze leek het niet te warm te hebben!

Deel Deze Pagina