April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sefanja: vervelend dat je terug moet voor navel. Wat is daarmee? Misschien overheen gelezen hoor. Goed om te weten dat heupfoto toch niet standaard is. Moet Neva wel voor foto?

Tamtam: och pittig nachtje maar kan inderdaad ook door warmte komen lastig hè. Leuk een pannenset. Waterbaan was hier vorig jaar groot succes. Wilde vandaag ook neerzetten maar pompje is stuk teveel om zelf op te blazen helaas

2012mama: lekker in de tuin rommelen? Is hij al bijna klaar ? Goed Kaj weer in eigen bedje.

chelleke: lekker nachtje. Veel plezier bij je vriendin

Hier goede nacht. 21:30 laatste fles toen 3:30 en 7 uur:)
    Finn is cars cakejes bakken bij oma woont 2 straten achter ons en Y slaapt lekker. Ik net opgeruimd en nu lekker aan t zitten op de lounge bank in de tuin. Heerlijk dit weer!!

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012 mama geniet van het kraambezoek bij je collega erg leuk.
    leuk morgen het winkelen en zonder kinderen geniet ervan.

chelleke lekker zo een nacht, is er geen kans dat de dochter van je vriendin iets besmettelijks heeft voordat mila ziek wordt?

tamtam wat vervelend zo een slecht nacht ik hoop dat je vandaag een beetje bij kan slapen. leuk jou verjaardagscadeau en damian zijn verjaardagcadeau.

vruchtje geniet van het mega lekkere weer.
    en wat leuk cakejes bakken met oma.

hier was een redelijke nacht:
    23.15-2.20-4.45-7.00-9.00
    hij lag net te krijsen in bed hem eruit gehaald maar hij wou gewoon rond kijken dus nu ligt hij in de box rond te kijken, en ik merk het wel als hij toch eten wilt.

vandaag gaan we genieten van de zon. ik heb lekker tot 1 uur in bed gelegen en net even gedoucht en gegeten.
    zit nu aan een bak koffie.

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Moesch: Hopelijk kunnen ze je vanmiddag helpen

@ Vruchtje: Wij hebben een plastic waterbaan met bootjes en poppetjes

@ Miss Geul: Mijn zoontje heet Danian met een N;)

@ Chelleke: Veel plezier bij je vriendin

Hier nu een broodje aan het eten en dan naar bed

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    soruy tamtam automatisme om danian met een m te schrijven hihi
    danian met een n kom ik niet vaak tegen.

slaap lekker straks

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leggen jullie je kindje meer in de kinderwagen als je zelf ook buiten zit. Of ga je binnen zitten voor je kindje als het wakker is?? en haal je het ook uit de wagen ? Ik heb idee dat daglicht te vel is voor ze?!

6. sab1988

sab1988 Niet meer actief

mm vruchtje hier ook dat dilemma.
    Net ff samen met hem buiten gezeten hij in de doomoo en na 10 min had hij het wel gehad. Nu slaapt hij in zijn bedje dus kan ik wel weer ff buiten. Maar weet ook niet goed hoe en wat.
    heb hier gewoon parasol en jonas in romper met broekje.. En ingesmeerd!

Hier fototje van toen hij het nog leuk vond :p

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje, ik leg viktor in de wagen als hij moe is en zet hem in de schaduw, hij gaat dan lekker slapen en ik ga de zon opzoeken. als hij wakker is ga ik samen in de schaduw zitten.

hier lijkt hij het lekker te vinden. wel zorg ik dat er minimaal contact is tussen viktor en de zpn en ik smeer hem in.

8. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    net terug van boodschapjes en cb..
    kleintje had romper zonder mouwen aan een tuniekje zonder mouwen en legging en een vestje.. maar merkte wel dat ze t nog warm had.. maar ja t waait wel en dan vind ik zonder dat vestje weer te fris voor dr.. moeilijk hoor.. hoe zal dat strax op vakantie moeten!

kleintje weegt nu 4500gr.. ze d8 niet aan kma omdat ze enkel uitslag op de wangetjes heeft.. ze d8 eerder door de zwitsal.. dus nu neutral gaan gebruiken.. en een creme voor dr wangetjes gekregen..
    qua spugen moeten we nu Nutrilon AR en friso standaard gaan mengen.. dus 2 schepjes AR en 2 standaard.. kijken hoe dat gaat.. als t vrijdag nog niet gaat moet ik terug bellen!

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    wat een leuke foto sab!!

hier mijn poppetje vandaag (met tel gemaakt dus niet scherp):

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch lastig he met die wind, in de kinderwagen heb ik een windvanger die ik dicht kan ritsen hierdoor kan de wind er niet onder komen en ligt viktor gelukkig uit de wind.
    maar ook viktor was erg warm vanmiddag, dus pakje uitgedaan maar wel een broekje aangedaan.

dus nu een romper met korte mouwen en een broekje aan.
    nu ligt viktor alweer lekker te slapen.

groetjes wendy

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Wat een schatje moesch!!! Heerlijk!

Hier Jonas maar wweer in zijn bedje gelegd, daar ligt hij het coolste en het rustigst. Hij zweet zich rot met dit warme weer ook al heeftie alleen een romper aan!

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik word gek. letterlijk. viggo doet niks anders dan huilen. in bed, op de arm, aan de borst. laat het maar weer 10 graden zijn en regenen hoor, dit is niks. bah. zit er ff helemaal doorheen. Heb hem nu in bed gelegd met de stofzuiger aan. is ie ten minste stil.

zucht

eerst zit ik 3 maanden thuis en mag ik niks doen, daarna zit ik in mn verlof ook nog aan huis gekluisterd omdat we een baby hebben die nergens tegen.kan. ik ben het even zo zat. bah. over 3 weken moet ik alweer aan het werk, maar ik heb nog niet eens echt goed kunnen genieten van mn verlof :(

sorry moest even van me af zeiken.

13. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Juultje: Ach meis toch wat vervelend dat Viggo niet stil te krijgen is. Ik heb helaas ook geen tips voor je maar wil je wel een dikke knuffel geven.

@ Moesch: Ben benieuwd wat de nieuwe combinatie voeding gaat doen.
    Mooie foto hoor.

@ Sab: Ook al zulke mooie foto's

@ Vruchtje: Maylin ligt in de schaduw in de kinderwagen.
    Heb vanmiddag buiten gevoed dat wou prima al had ze wel de oogjes dicht.

We gaan vanaf nu een avondritueel doen.
    Vanavond eerst met Maylin gedoucht en daarna op haar kamertje in het donker(klein lampje aan)de fles gegeven en ze ligt te slapen.
    Doordat ze vannacht 2 keer heeft gedronken heeft ze nu al voldoende gedronken, dus ik maak haar vanavond niet wakker, maar laat haar zelf komen, dus ben benieuwd hoe laat dat is.

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sab wat vervelend dat die kleine zo zweet.

juultje hier geen tips vandaan wel een hele dikke knuffel.

tamtam ben benieuwd of je wat merkt nu je het ritme gaat uitvoeren, laat jet ons weten?

wij komen net van buiten.
    viktor net wakker in bed gelegd, hij heeft 19.00 gedronken en kan dus nog 1 uur weg blijven. hij ligt nu te huilen ga over 15 minuten even kijken. en hoop dat hij zichzelf in slaap huilt.
    hier genieten we volop van de zon, en vind het contact ook wel lekker ik ging me zo opgesloten voelen, ik kom veel buiten maar vaak supermarkt, drogist en niet echt contact met volwassenen en dat vind ik heerlijk van buiten zijn, want ik zit voor gezellig met buren.

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    even snel.... willemijn heeft net voor het eerst bewust een lachje laten zien!!!!:D:D:D:D

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Juultje: dikke knuffel voor jou het zit je niet mee. Hier ook een onrustig meisje denk door de warmte. Zij wilde wel op rare plek slapen bij ons of wipper voor een keer prima

Moesch: geweldige foto van je dochter

tamtam: benieuwd hoe laat maylin zich meldt hoop laat voor je. Lekker zoveel buiten hè vermaakt je zoontje zich ook goed ?

Miss geul: lekker zo n relaxed dagje:)

Sab: leuke foto joh van Jonas:)

fidel: leuk eerste lach. Y lachte ook naar me afgelopen zaterdag precies met 6wk

Hier alles goed. Y wel vanaf vanmiddag onrustig nu slaapt ze. Overdag lekker in de tuin gezeten finn in zwembad zich prima vermaakt

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    bah bah bah, zoveel baby's met krampjes... Wat voel je als ouder machteloos zeg... hier heeft kleine meid minder last van krampjes door andere voeding...

Wel heb ik vandaag als ongeruste moeder huisartsenpost gebeld. Neva heeft al ruim 41 uur geen ontlasting gehad... Zij kunnen niets voor haar doen... Er zijn weleens baby's die 3 dgn geen ontlasting hebben (dat lees ik idd ook op comp en in boeken)...

Dit is al derde keer dat ze verstopt is... de volgende dingen reeds uitgeprobeerd:
    * extra water bij voeding
    * extra water tussen de twee voedingen in
    * ander voeding voor moeizame ontlasting
    * anus masseren
    * vaseline in anus doen om ontlasting zachter te maken
    * zonnebloem olie in drinken
    * buik masseren

Neva heeft geen verhoging of rode niet weg gaande vlekken...Ze huilt niet aan één stuk door... Ze heeft wel last van persdrang, gevoelige en harde buik en huilt af en toe hysterisch vanwege kramp.. Huisartsenpost kan niets voor ons betekenen... Wij doen alles al wat zij adviseren... Wel mogen wij terug bellen als Neva aaneen stuk door gaat huilen...
    Morgen langs huisarts om te vragen wat andere mogelijkheden zijn, misschien klysma... Ik ga daarnaast ook maar een afspraak met osteopaat...

dreamer hoe was het bij manuele therapeut?

miss geul Je luistert goed naar viktor, naar zijn behoefte... Hij zal niets tekort komen... Als hij honger heeft zal hij dat echt wel laten merken door bijvoorbeeld te huilen. Weeg jij hem ook?

ik heb na iedere voeding compressen moeten vervangen, dit staat ook op verpakking...

2012mama gewoon interesse... Slaapt hij vaker bij jullie? Is leeftijdsverschil groot met zijn kleine neefjes? Kai en Finn?

Er zit een klein vleesboom in naveltje, als dat niet wordt behandeld kan dat naar buiten groeien... Het is dus meer cosmetisch...

Winkelen zonder je kinderen? Lekker... Heb jij alleen niet zoiets dat je continu je kinderen aan het zoeken ben?

chelleke dat wordt massaal inslaan ;)... Zowel 1,2 als 3....

tamtam Een slechte nacht, niet zo fijn. Verder wel goede nachten?.. Kan Maylin niet alleen in packababy liggen? geen laken, geen deken.. Zulke situaties zijn vaak lastig in te schatten...

Waren je pannen zo versleten ;) of verkeerd gebruikt :p wat anders kan natuurlijk ook:D

Wanneer is Danian jarig?
    Ben benieuwd hoe de nachtrituelen gaan verlopen... Ze zeggen RRR...

moesch hoe was het bij consultatie bureau? ben je al wat wijzer geworden? Wat is KMA? Mooi gewicht, doet het dus goed...

Ah ah wat en poppetje

Ik heb het idee dat de kleintjes melk terug geven bij krampen door misselijkheid... Of door teveel beweging van het lichaam...

vruchtje ik heb een heup verschil van ong 3 cm... Ik denk dat Neva op geroepen wordt voor heup foto....

Jij maakt zeker vaak misbruik dat oma twee straten verderop woont;)... Zijn de cakejes gelukt? heb jij er wel een mogen proeven of heeft Finn zijn buikje vol gegeten ;)

Ik leg Neva in reiswieg buiten, met kap omhoog in de schaduw... Uit de wind, wel met zonnebrand op.. Hydrofiele doek erbij voor eventuele tocht... Ook in de schaduw kunnen ze verbranden... Ik ga niet naar buiten tussen 13-15 uur...

sab jij ook een doomo, hoe vind Jonas het? ZO te zien geniet hij enorm...

juultje digitale knuffel
    fidel Wat geweldig

*vreugde dansje* NEVA HEEFT GEPOEPT....

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    fidel wat leuk een lach van willemijn.

vruchtje lekker he met de kleine buiten zitten, wel lastig 1 in het water en 1 in de wagen, mijn dag was zeker lekker.

sefanja wat vervelend dat die ontlasting elke keer stopt,misschien praten met de huisarts over iets dat je standaard in huis mag hebben voor als ze weer meerdere uren geen ontlasting heeft gehad?

ik probeer inderdaad naar viktor te luisteren maar soms weet ik ook niet wat er is honger naar eten of honger naar mama is een beetje hetzelfde huiltje. hij izt erg graag bij de mensen en ligt dan niet graag maar kijkt rond, wel zoekt hij vaak mij op als hij bij iemand op schoot zit dan kijkt hij veel naar mij( misschien herkenning)
    die compressen ik ben niet zo van verpakkingen lezen, ik vervang ze als ik het nodig acht.

viktor had dus toch honger, net eten gegeven en terug in bed gelegd wel een truitje met lange mouwen aangedaan wij slapen in de kelder en daar is het kouder dan buiten en vond het te koud voor korte mouwen.
    en hij is stil.

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ sefanja: Mila poept standaard maar 1x in de 2 a 3 dagen.. hier geven we om de dag wat extra water tussen de flessen door en ze poept daardoor gewoon goed.. krijgt ze t water niet dan duurt t 3 dagen voor ze poept, met het water duurt het 2 dagen. ( niet iedere dag water geven want dat heeft geen zin om de dag 1x 10-20cc tussen de flessen door is bij ons voldoende... misschien werkt t zo wel?? Heb die angst ook gehad hoor de eerste weken dus ik begrijp je volkomen.....

Succes ermee.

@ Juul: Lieverd... wat balen dat Viggo zo onrustig is..... ik heb al een aantal keren gehoord dat je een ritme juist niet te voorspelbaar moet maken omdat het kindje daardoor juist moeilijker kan omgaan met veranderingen.... heb t alleen van horen zeggen en heb er zelf geen ervaring mee want Mila is super makkelijk en kan iedere dag overal mee heen. Ik wil je iig een hele hele dikke knuffel geven. Als buddy denk ik extra aan je. XXX

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Danian kan zichzelf wel goed vermaken hij wil het alleen niet altijd. Hij is met dit weer veel bij de buurkinderen aan het spelen die zijn 4 en 6.
    Fijn dat F zich wel goed kan vermaken.

@ Fidel: Wat leuk haar eerste lachje!

@ Sefanja: De nachten gingen op zich goed ze kwam 1 keer 's nachts, maar de laatste 3 dagen is het anders.
    Danian is 30 Juni jarig dan wordt hij 3.
    Wat fijn dat Neva gepoept heeft.
    Wat kun je je zorgen maken he daarover.
    Maylin poept ook soms een dag niet.

Maylin gisteravond niet wakker gemaakt en ze kwam zelf om 1.15 uur en daarna om 5.15 uur, dus ga haar 's avonds toch maar weer wakker maken.
    Vanmiddag gaat Danian naar de opvang, dus ik ben de middag alleen met Maylin kan ik bijslapen.

Deel Deze Pagina