Juultje wat vervelend zeg dat Viggo zo aan het huilen is. Knuffel voor jou! Sefanja, lastig he als die kleintjes niet van hun ontlasting af kunnen komen. Mijn zoontje had daar ook altijd zo veel moeite mee, maar gelukkig is hij er wel weer overheen gegroeid. Tamtam, jammer dat het avondritueel niet heeft gewerkt. Misschien moet Maylin er nog even aan wennen? Hier heeft Sofie de hele dag gehuil gisteren. Niks was goed en ze wilde alleen maar bij me liggen en dat terwijl ze het al zo warm had. Vannacht heeft ze wel goed geslapen gelukkig. En net kreeg ik zomaar haar eerste lachje!
tamtam wat balen zo een gebroken nacht, ik hoop dat je vanmiddag met die warmte goed kan slapen. guusje vervelend een baby die het niet naar haar zin heeft. maar een lachje wat leuk. wel lekker dat ze goed heeft geslapen. hier heeft viktor het super gedaan.21.00-1.00-4.00. net lag hij te huilen ik denk nou die laat ik even roepen, maar nu is hij gewoon weer in slaap gevallen dus het was geen honger huil wat ik wel dacht eigenlijk. vandaag een volle regeldag dus minder online. dus alle mama's geniet vand e zonnige dag en geniet van jullie kinderen. groetjes
@ Guusje: Gelukkig dat Sofie wel goed geslapen heeft vannacht. Hopelijk is ze vandaag niet zo huilerig. Wat lief ook al haar eerste lachje Het avondritueel heeft wel gewerkt, want ze ging meteen slapen. Wakker maken voor een fles staat daar los van. @ Miss Geul: Viktor gelukkig ook goed geslapen. Jij ook fijne dag vandaag
Goeiemorgen! Guusje wat zielig dat Sofie heel de dag gehuild heeft, hopelijk gaat het vandaag beter! En yess wat leuk eerste lachje, genieten is dat he Tamtam, fijn dat t avondritueel gewerkt jheeft! Hier een ritueel van badje-drinken-bedje en begin meestal rond half 10 -10 uur. Fidel, jeej Willemijn ook lachje!! Sefanja, gelukkig heeft Neva gepoept, snap wel dat je je daar druk over kunt maken zeg, vooral als ze er last van hbben. Jonas vind de doomoo wel leuk, kan alles goed zien dan. Na 30min meestal vind hij het wel genoeg haha. missgeul hier soms ook twijfels hoor mamahonger of echt hongr hihi. Giteren heeft hij wel vaker gedronken maar ddat was meer de warmte denk ik. ik drink zelf ook meer met dit warme weer. Juul, ik snap helemaal dat je t beu bent. zo had je je verlof en alles gewoon niet voorgesteld. En al over 3 weken werken, wat gaat t snel he. Gaat viggo dan naar de opvang>? Ook een knuffel van mij hoor, lijkt me ongelofelik zwaar en rot ook. Nou, hier moet de zon nog gaan schijnen maar komt vast goed. Vanmiddag om half 3 midden in de hitte naar cb voor jonas zijn eerste prikjes tis zonde!! Verder moet ik eigenlijk wat admin doen, zie t wel. Wil eigenlijk ook ff in me bikini in de zon, als ik bruin wordt zie je miss de stria niet zo hard
@ Sab: Succes bij het CB. Mag ik vragen waarom je het ritueel zo laat doet 's avonds? Het lijkt mij namelijk het handigst om het op een tijd te doen dat ze straks de nacht in gaan en dat is hier rond 19.00 uur.
Jaa meestal heeft hij rond 6/7 uur een voeding en slaapt dan meestal tot half 10. Wanneer hij dan rond 11 uur de nacht ingaat slaapt hij tot de ochtend. Mij lijkt idd ook dat t eerder moet kunnen, miss elke keer wat eerder proberen maar als hij slaapt wil ik hem niet wakker maken. Vanaf wanneer ong. hebben ze meestal dat ritme van optijd in bed??
sab hier roept de zon ook, maar ik stel alles nu al dagen uit met de smoejes, zonnertje schijnt, viktor onrustig en loop nu echt achter, huiswerk, administratie, huishouden. dus nu even een inhaalslag. net al de woonkamer gedeeltelijk opgeruimd. nu even viktor eten geven hij verslikte zich net an laat de borst los en nu snap ik ook dat hij zich verslikte het spoot er letterlijk uit zo over zijn gezicht ik ben met de was begonnen, zit nu een was in volgende was ligt klaar 1ste was opgehangen 2de was ligt klaar om op te hangen draai vandaag 4\5 wasjes. viktor zijn bed verschoond dus al lekker bezig. groetjes wendy
JAA erg he dat uitstellen missgeul. Ik heb de bedden erook al af om te wassen, staan nog 2 wassen om gestreken te worden en er komen er nog 2 bij Verder zo ff stofzuigen en dweilen, gestoft heb ik al beetje haha En badkamer en wc moeten ook nog maar zal voor morgen zijn denk ik En tja dan die administratie, maarja wanneer ik het huishoudenklaar heb is Jonas weer wakker etc. altijd smoesjes o ok hier maar moet toch dringend wat rekeningen betalen enzo
dat heb ik ook sab. hier bed van viktor afgehaald, 2 wasjes opgehangen, 1 was in machine, 1 was ervoor en nog 1 was mijn beddengoed( dat moet ik nog afhalen). boodschappen gedaan, woonkamer gedeeltelijk opgeruimd moet nog wat doen. avondritueel is hier niet echt, wel leg ik viktor na zijn ongeveer 21.00 voeding in bed. want soms kan hij weg blijven tot 1\2 uur en anders moet ik hem verplaatsen en dan wordt hij wakker.
dank voor de leuke reacties fidel leuk!! eerste lachje! sefanja super dat Neva gepoept heeft.. ik kan me er ook aardig druk om maken als t niet lukt bij mn dochtertje! Juultje balen zeg dat Viggo zo onrustig is! kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit! en vooral met dit weer lijkt t me dan erg om aan huis gekluisterd te zitten! hopelijk vind Viggo snel zijn ritme en rust en kunnen jullie er samen weer op uit! *knuffel* @sab en Miss geul.. succes met het huishouden hier vanmiddag paspoort ophalen van de kleine meid.. jammer dat ze mee moet anders had ik dr bij mn schoonmoeder gelaten.. veels te warm in de auto! daarna ff stad in, wat leuke kleertjes halen voor zoontje en dochtertje! voor nu en voor de vakantie! zoontje gaat naar oma, dochtertje gaat mee!
oehh shopse moesch leuk!! nou woonkamer is klaar was net me onderbroekensokken la aan t uitzoeken maar Jonasje had me nodig dus nu weer op me gat hahaha
moesch wat leuk kleertjes kopen. hoe lang heb jij moeten wachten op paspoort? ik 3 dagen tussen bestellen en afhalen.
Goeiemiddag!! Hier een heerlijke nacht gehad Rond 22.00 laatste flesje, rond 22.30 in bedje en mevrouw meldde zich "pas" om 5.45 Nu lijkt ze overdag toch wel watl ast van de warmte te hebben mja das ook niet zo vreemd he..
Bah vies die warmte voor onze kleintjes. Ze hebben er toch last van. Wij gaan flessen ophogen van 120/4 naar 150/5. Ze dronk er 6 van 120/4 en wilde steeds nog meer of kwam alweer na 2,5/3 uur voor fles. CB ook gebeld voor. ze zekerheid en het was goed. Het is dan de bedoeling dat ze zelf een fles laat vallen omdat ze dan meer drinkt. We komen dan op 5 flessen uit. Meer kleintjes die 5 flessen krijgen van 150/5 en komt je kindje ook s nachts of soms? Mocht ze komen s nachts dan moeten we haar 90/3 aanbieden zodat nachtfles wordt afgebouwd. dreamer: lekkere nacht Tamtam: lekker kunnen bijslapen? moesch: veel shop plezier. Laat je weten wat je gescoord hebt? Verder ben ik het ff kwijt. Zit op telefoon kan niet zo makkelijk teruglezen.
hallo allemaal, hoe gaat het met jullie? sorry dat ik nu pas weer reageer, maar wij hebben een hele moeilijke start gehad met onze dochter. Ik zou nu nog even in het kort mijn bevalling vertellen. Ik ben zaterdag 21 april ingeleid, doordat ik 42 weken zwanger was. Ik kreeg die ochtend gel, alleen had ik hier die dag alleen maar harde buiken op , en verder helemaal geen weeen. Om 21.00 uur zei ik tegen mijn man, de harde buiken nemen af, en dit vertelde ik de verpleegster ook, deze legde mij aan het ctg, en hier was het ook op te zien, dat de harde buiken afgenomen waren. Om 22.30 uur kwam de gyncoloog, om nog even te kijken, ook vroegen ze aan mijn man, wat die ging doen, naar huis of hier slapen, want werd verteld dat het pas de volgende dag geboren zou worden, ik zei tegen mijn man dat ik graag wou dat hij bleef. mijn man bleef gelukkig ook.. Tegen 00.30uur kreeg ik wat last van mijn onderbuik, en dit vertelde ik de verpleegster, en zij zei dan doe ik je om 1 uur even aan het ctg, en dit gebeurde, alleen ze had het niet goed aangeloten, want het registreerde helemaal niet mijn harde buiken, dus ik weer bellen, en zij het beter doen, en zij was net weg, en daar braken mijn vliezen. wat een vruchtwater en meteen had ik last van persweeenen, en ik mocht niet persen, want de gynocloog was er niet. ik heb een half uur de pers weeenen moeten tegen houen, wat een ramp was dat, en bijna onmogelijk. maar toen de gynocoloog er was, had ik volledige ontsluiting, en mocht ik persen. alleen tijdens de weeenen ging het hartslagje van onze dochter na beneden, en dit mocht niet, dus heeft hij een knip gezet, en toen werd onze dochter geboren, om 02.28 uur snachts. Mijn man knipte de navelstreng door en meteen was mijn placenta er... De volgende ochtend kkwam de verpleegster bij mij, en vertelde dat ze onze dochter erg bleek vond, en de kinderarts er mee op de hoogte had gebracht, en dat ze bloed kwamen prikken, bij haar. Ik schrok hier erg van.. de kinderarts kam langs en die vertelde dat haar HB erg laag was, een gezonde baby heeft 11, en die van onze dochter was 5.5. Ze moesten alleen toen nog uitzoeken hoe dat kon, en of ze een bloedtransfusie nodig had. wel werd ze die ochtend aan de monitor gelegt, zodat ze alles in de gaten konden houden. En de volgende dag zouden ze haar weer bloedprikken, dit gebeurde ook, en haar hb was weer gezakt nu naar 5.1. die ochtend werd er nog een echo gemaakt van haar hooftje en buikje, om te kijken of z ook en bloeding had. Gelukkig was dit niet het geval. Wel was ze te zwak om te drinken, dus kreeg een sonde, en moest naar de couveuseafdeling. En haar bloed werd in dokkum en in leeuwarden onderzocht. Uit die onderzoeken bleek, dat mijn placenta te vroeg heeft los gelaten, ook werd verteld als mijn dochter 5 minuten later was geboren, dat ze dan waarschijnlijk niet meer had geleeft. Ik schrok hier heel erg van. de arts vertelde dat ze liever vandaag nog geen bloedtransfusie wou doen, omdat ze zei dat als het goed is het lichaam het straks zelf weer gaat aanmaken, en ze werd de vorige dag weer geprikt, en gelukkig was haar hb iets gestegen naar 5.4. Al met al hebben wij 6 dagen in het ziekenhuis gelegen, en daarna mocht ze gelukkig mee naar huis, om thuis aan te sterken. het duurt ongeveer een half jaar voor haar hb weer goed is. Helaas heb ik nu zelf al 2 weken borstontsteking, en al 2 kuren gehad. Het is nu bij mij op het aanrecht net een apotheek. want eloise heeft allemaal medicijnen, en ik zelf. Maar gelukkig gaat het naar omstandig heden nu goed met mijn dochter, en genieten we er nu heel erg van. Sorry voor dit lange verhaal, ook zal ik proberen om weer ff wat vaker online te zijn. Heey meiden geniet lekker van jullie kindje, en nu natuurlijk van het mooie weer.
moesch hier hetzelfde ik zou er ook 2 weken op moeten wachten 2 of 3 dagen later kon ik hem halen. dreamer wow wat een topper is jou kind zo een lange nacht. vruchtje veel succes met die voedingen ik hoop voor jullie dat ze de nacht weg blijft. zonnestraal, wow ik heb hier echt met open mond zitten lezen, echt een heftig verhaal. en dan moet jij 30 minuten persweeën weg puffen( wat mij niet eens 10minuten lukte.) en dan te horen krijgen dat je dochter 5 minuten later geboren was geweest ze er niet meer was,dan zakt de grond toch onder je voeten vandaan. gaat het nu wel goed met jullie? en merk je veel van het lage hb van je dochter? hier een drukke regeldag gehad: administratie gedaan, wasjes nog bezig, bedden nog opmaken(wel afgehaald) zorgverzekering even gebeld om viktor bij te laten schrijven, dierenarts gebeld voor controle van 1 van de katten, geeft de laatste dagen wat meer over en heeft kale plekken op zijn rug en nek en opgeruimd. ennu RUST groetjes
Vruchtje, ik kijk per dag wat k geef.. Vandaag krijgt ze er twee of drei van 150+5 en afhankelijk daarvan weer twee of 3 van 120+4 (kom vandaag uit op 5 flessen )
@ Zonnestraal: Wat een verhaal... @ Vruchtje: Heb heerlijk geslapen van 13.15 uur tot 15.30 uur. Ben benieuwd hoe het gaat met de flessen @ Dreamer: Lekker hoor zo'n nacht @ miss Geul:Jij hebt alles weer gedaan wat je moest doen. Maylin lacht ook steeds vaker. Vanmorgen zat ze breeduit naar een beestje aan het mobiel te lachen. Ga haar zo wakker maken, want ze moet zo eten. Daarna Danian weer van de opvang halen. Hij was helemaal overstuur toen ik hem wegbracht terwijl het eerder nooit een probleem was. Wij wonen tegenover een basisschool en daar hebben ze zo een sponsorloop. De auto moesten we ergens anders neer zetten, dus zal wel druk worden.