April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké dreamer dus ene dag 5 andere dag 6 flessen. Hoeveel cc drinkt ze totaal per 24 uur?

Zonnestraal: pittige bevalling. Vooral persweeen tegenhouden is een hel.......leuk weer iets van je te horen

miss geul: lekker nuttig dagje. Zeker wel zwaar zo een regeldag. is dat alleen meer eten of ook meer huilen ?

Hier slaapt Y al lekker vanaf 13:30 had ze ook echt ff nodig. Lekker veel tijd voor finn ook wel zo leuk!! Al is hij bijna de hele middag zoet met zijn zwembadje:)

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Jee zonnestraal, pittige start zeg, zielig. Gelukkig gaat het de goede kant op. Wel balen van je borstontsteking, hopelijk ben je er snel vanaf

Wij zijn na t cb geweest, zielig hoor die prikjes.
    Hopelijk krijgt hij er niet te del last van
    Gewicht nu 5240 lengte 59!
    Nu maar lkkr in zijn bedje gelegd!

Wat een hitte hè meiden!!

3. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Aug missgeul jou klusjes ook af hier ook hoor al is er altijd meer te doen, Miss vanavond de strijk nog.

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam, wat leuk dat maylin steeds vaker lacht.
    ik hoop dat danian wel vrolijk is als je hem ophaalt.

vruchtje wat fijn dat y slaapt dan heeft finn de aandacht die hij ook wel wilt denk ik, trekt hij al minder naar zijn papa en ook naar jou?

sab wat goed dat alles goed gaat met je kleine mannetje, en ik hoop dat de prikjes niet te veel problemen geven.

viktor is gelukkig zo te merken weer van zijn regeldagen af, er is een nieuw ritme, dit was mijn regeldag, ik had heel veel regelzaken uitgesteld en dat werkt niet goed dus vandaag was mama regeldag en viktor had daar respect voor: 1.00-4.00-7.00-10.00-14.00-17.00 dus ik heb veel kunnen rommelen, wel merk ik nu dat viktor op 1 kant van zijn gezicht hitteuitslag heeft, verder geen problemen te merken van de hitte.

groetjes

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sab: ahh zielig zijn prikjes. Geef jij BV?

Miss geul: heerlijk zo een dagje zeg!! Lastig warmte uitslag. Hier trekt finn niet meer of minder naar ons dan voordat y er was.

Hadden lekker schema maar doordat voeding hoger wordt en fles eraf zal het weer veranderen. Dat weet ik nog wel met finn toen. Altijd als je eindelijk denkt lekker schema te hebben veranderd het weer grrrrrr

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje inderdaad zo herkenbaar, ik dacht vorige week zo gaat het goed, elke 3 uur een voeding en ineens gooide viktor alles overhoop nou wat was ik van slag, nu ben ik eindelijk weer in de doen van voor die stomme regeldagen.
    ik was voor die regeldagen bij met huishouden, huiswerk ed. maar toen kwamen die dagen en ineens was ik achter met de was, de kattenbakken, stofzuigen, bedden verschonen eigenlijk alles.

7. sab1988

sab1988 Niet meer actief

vruchtje ik geef borstvoeding!
    Hoeveel zijn jullie kindjes aangekomen.
    Jonas is nu 7w 5d en dus 1kg ongeveer, niet zoveel vind ik maar was al flink natuurlijk

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sab ik moet morgen naar het consultatiebureau.
    maar ik weeg viktor thuis op de digitale weegschaal, eerst samen daarna alleen op de weegschaal en daar komt uit 5,4 kilo.
    ik ben benieuwd wat ze morgen zeggen, mijn moeder gaat mee dus ik hoef niet alleen gelukkig.

groetjes

9. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Vruchtje, zo tussen de 700 en 750 cc op een dag :)

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    wanneer laten jullie de kinderen huilen met naar bed brengen?
    hier bracht ik viktor 19.00 naar bed hij heeft liggen gillen en was helemaal rood, nu ligt hij op schoot en valt bijna in slaap.
    ik weetniet of het handig is hier nu al aan toe te geven?

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik laat Jonas bijna niet huilen, laat hem meestal wel in zijn bedje liggen maar ga er dan gewoon ff bijzitten/tut aangeven etc.
    Als ik hem echt niet getroost krijg dan pak ik hem eruit totdat hij rustig is en leg ik hem er terug in. Ook heb ik een nijntje die muziek maakt die ik altijd aanzet.

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier begon viktor te sabbelen op zijn handen en te zoeken naar mijn borsten dus heb ik hem aangelegd dat is wel 2keer in 1 uur maar hij zal het wel nodig hebben gehad want nu ligt hij tevreden in bed, hij slaapt nog niet maar is wel stil.

het kan ook wennen geweest zijn ik heb zijn beddengoed andersom gelegd ivm voorkeurshouding, maar hij kijkt nu gewoon de andere kant op eigenwijs kind, normaal kijkt hij de gang in van mama\papa waar zijn jullie, en nu kijkt hij van nou wat hoor en zie ik aan de andere kant;)

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    #853 vruchtje24, 23 mei 2012
    Laatst bewerkt: 23 mei 2012
    Miss geul: Fijn dat Viktor tevreden in zijn bedje ligt. Hier is s avonds slapen een drama ze wil niet. Op schoot valt ze in slaap met wegleggen wordt ze weer wakker komt vanzelf goed was met ons zoontje hetzelfde

Tamtam: vervelend dat Danian moeite had met wegbrengen. Leuk dat Maylin lacht. Hier nog maar bij die ene keer gebleven

Sab: prima gegroeid toch:)

14. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik zal eens weer wat van me laten horen!
    Afgelopen weekend met vrieindinnen weg geweest! Vrijdag dagjes Efteling, daarna door maar Tilburg! Wat was het weer lekker even ouderwets gezellig! 2x op stap geweest en lag om 05.00 pas te slapen! Bij elkaar 8,5 uur geslapen in 2 nachten! Nou dat heb ik geweten! Wat was ik moe afgelopen maandag!!! Pfffff. Maar heb wel genoten

ik merk dat het me soms allemaal best Waar valt! Ik denk dat nu de spanningen, emoties na keizersnede etc en herstel
    Er uit komen! moet echt beter voor meZelf gaan zorgen en
    Op tijd de rust nemen! Over 5 weekjes
    Moet ik alweer werken en moet en moet er echt het beste van gaan
    Maken voor Thijm en mezelf!
    Vanmorgen belde de assistent van de gyn met de vraag war ik gisteren was ivm controle afspraak! Ik zeg " die
    Heb ik vandaag" blijkt dat ik me totaal heb vergist, en dat is helemaal
    Niks voor voor mij! Echt een teken dat ik teveel
    Aan mijn hoofd heb dus moet er even meer Rus in gaan krijgen! Maar baalde enorm!! Moet nu dinsdag op controle!

De Kinderfysio is hier nu 2x geweest voor Thijm ivm
    Voorkeurshouding! Het naar links kunnen draaien gaat nu soepeler maar hij blijft wat onrustig! de behandeling gaat dus door want er blijkt toch nog wel wat spanning in zijn hoofdje te zitten! Dus hoop dat dit snel zijn vruchten afwerpt!

Thijm slaapt nog steeds supergoed door! Of hij nu zijn laatste fles
    Om 21.30 of 0.00 heeft gehad, zijn klok staat op 6.30 u. Erg fijn om een goede nachtrust te hebben! als ik zo lees is het een
    Hele luxe!
    Wel presteert Thijm het om de laatse 2 nachten zichzelf
    Onder de dekens uit te wurmen! Ligt dan helemaal halverwege zijn bedje en soms dwars! En dat terwijl hij in de puckAbaby slaapt! Meer kindjes die dit doen! Tips hiervoor?? Thijm wordt een namelijk wakker van en lijkt ook dat gij hèt hierdoor koud krijgt!

ik heb wel alles bijgelegen maar vind het teveel om op iedereen te reageren!

Vruchtje: Thijm krijgt 5x150 en mocht hij zich snachts
    Meldden dan adviseerde cb hem 60cc te even ook ivm afbouw! Maar is tot op heden niet nodig geweest

Miss geul: respect zoals je het doet! Ik
    Zou het pittig vinden hoor

Stefanja: je het erg veel kennis van veel
    Dingen! Je geeft vaak goed advies en weet veel antwoorden op vragen! Ervaring of werk hierin?

Verser gaat het wel Ijn gangetje! Waar ik
    Voorheen zo uitkeek om
    Op rak te gaan, des te meer vind ik het nu heerlijk om lekker thuis te zijn en af en toe tijd voor mezelf te hebben met tijdschrift of
    Tv! ode momentjes zijn toch schaars dus moet deze Echt pakken! Dit is mijn voornemen vanaf morgen!

Thijm krijgt krijgen zijn eerste spuitjes! Ben
    Benieuwd hoe het gaat! Ook hoeveel hij nu weegt!

Lig lekker in bed! Ga even herhaling van gtst kijken en dan Thijm zijn laatste flesje geven! Want als ik er vor de Weller
    Moet zetten heb ik er zo'n moeite mee om op te staan!

Oja en heeft iemand tips
    Voor een vrijgezellenfeest voor dames?!!!! Ik ga er een organiseren en alles tips zijn welkom! Niet zozeer alleen de activiteit maar ook wat we haar aan moeten laten trekken!

Sorry voor de typefouten etc! Vanuit mobiel
    Aan het typen

15. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje wat herkenbaar, ook hier hetzelfde probleem, hij sliep lekker maar nu wakker geworden en wilt weer drinken, ik blijf de borst geven op verzoek en leg hem na iedere avond voeding terug in bed.

troela ik vind het ook pittig maar probeer er positief in te staan want als ik in die spiraal naar beneden kom dan kom ik er zo moelijk uit.
    maar ik vind het zwaar het bijna allemaal alleen te doen.

morgen komt mijn moeder gezellig en ze wilt mee naar het consultatiebureau wat ik wel fijn vind.
    hier is het nu wel echt benauwd warm, ik ga denk ik zo maar viktor op bed leggen, en dan zelf douchen en ook naar bed.

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Troela: maar je gooit dus telkens 15cc weg of drinkt hij 5 x 165cc?? Ik zal ff nadenken over ideeën vrijgezellenfeest

Miss geul: goed dat je zo positief denkt. En fijn dat je moeder morgen gezellig meegaat naar CB stuk makkelijker en gezelliger samen

Y net laatste fles op dus mijn bed opzoeken:)

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    ZO, hehe, eindelijk weer tijd en energie om te reageren...

Moesch, leuk he, dat ze nu wat gaan spelen, doet Kaj nu ook:)

Vruchtje, overdag slaapt Kaj nog steeds in de kinderwagen, dus nu ook. Neem hem wel vaak mee naar buiten als ik buiten ben.
    Hier ook 150+5, denk al een week of 2. HIer eerst geen nachtfles meer, toen een weekje wel, en nu afgelopen nacht weer niet...
    Ik gooi niets weg, dus drinkt hij 165.

Sab, wat een mooi mannetje! ullie ook een grote man! Heeft hij veel last van de prikjes?

Juultje, heftig hoor dat Viggo zo gevoelig is voor prikkels.
    Hier eigenlijk een zelfde mening/reactie als Chelleke, niet om je aan te vallen, maar ik heb bewust geen ritme met Finn en Kaj..ik ben van mening dat dit het beste werkt. Uiteraard weet ik niet of dat bij Viggo ook zo is..

Fidel, leuk he, een eerste lachje
    Hier met 1 maand het eerste lachje, en sinds gisteren steeds vaker heel bewust.

Sefanja, heeft Neva al ontlastig gehad? Kan me voortellen dat je ongerust erover bent.
    Mijn neefje is het zoontje van mn tweelingzus. Ook zij heeft 2 jongens, de oudste is bijna 4 (bijna 1 jaar ouder als Finn) en de jongste (die bij ons logeerde) is in januari geboren.
    Finn is echt dikke vriendjes met zn neef...erg leuk!
    Dit was de eerste keer dat de jongste hier logeerde, oudste al wel vaker, en ook Finn bij hen.

Zonnestraal, heftige start zeg! Kan je nu wel een beetje genieten?

Tamtam, vervelend dat Danian zo overstuur was, hoe was het met ophalen?

Miss geul, ik laat Kaj eigenlijk niet huilen. Bij Finn ook niet gedaan, komt vanzelf goed.
    Moet wel zeggen dat Kaj iets vaker moet wachten, en dan huilt, omdat we natuurlijk nu ook Finn hebben.
    Ook Finn moet nu wat vaker wachten.

Hier vandaag heerlijk geshopt, en erg veel gekocht, zomerkleertjes maat 56 en 62 voor Kaj, crocs en shirtje voor Finn, broeken en schoenen voor vriendlief en voor mezelf bikini, shirt, broek...
    Was ook echt even nodig :)
    Met Kaj (en Finn op het kdv) ook alles goed gegaan. Kaj heeft lekker gewandeld met oma, en zich netjes gedragen:)
    Nu liggen beide jongens boven. Kaj heeft om 20.00 zn flesje gehad, en heb hem toen boven gelegd. Ga hem dnek ik zo niet wakker maken, maar wacht tot hij aankomende nacht komt.
    Afgelopen nacht geslapen van 22.30 tot 6 uur..heerlijk.
    In principe maak ik Kaj nooit wakker voor voeding, dus daarom nu ook niet denk ik...

18. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul Wat fijn dat je met mij mee denkt maar als je iets standaard in huis neemt of gebruikt, gaat de kleine meid eraan wennen... Of denk je van niet? hetzij sporadisch gebruikt wordt?

Een huisarts zou al snel komen met lactulose...

Hoe viktor zich gedraagt is vergelijkbaar met Neva... Zij is ook een gezelschapmensje.. Ze neemt alles in haar op, kijkt heerlijk rond... Bij anderen zoekt zij mij op als zij mij hoort....

compressen; ik ben ook niet van verpakkingen, het ging mij meer om hygiëne... Je kan sneller ontstekingen krijgen bij niet tijdig verschonen, eigenlijk net als maandverband en ongesteldheid.

chelleke Ik weet dat baby's 2 a 3 dagen niet hoeven te poepen, dat je daar geen zorgen over hoeft te maken... Maar ik maak mij wel zorgen als het mijn meisje enorm veel pijn doet... Ik weet wat zij mee maakt, zelf ook obstipatie gehad... Met dit weer blijf ik iedere dag water geven, dat extra vocht hebben hard nodig... In ieder geval heel erg bedankt voor advies en geruststelling... Het is trouwens de 3e keer dat zij er last van heeft...

tamtam Ja idd... Zorgen zorgen zorgen... Het is ook zo'n fijn kwetsbaar poppetje dat jou nog niets verbaal kan vertellen, dat was makkelijker geweest...

guusje heb je nog kunnen achter halen waarom Sofie de hele tijd aan het huilen was? gelukkig wel een goede nacht gehad...

sab Neva vond doomo eerst leuk, maar haar voorkeur gaat nu uit naar de armen van mama (mij)...

Heeft Jonas last van zijn prikjes?

Op tijd in bed: dat is per kind verschillend, naar eigen inzicht... Ik denk dat als nacht voeding niet meer nodig is... Mijn nichtje krijgt nog een flinke papfles voor het slapen gaan, zij is bijna 3 jaar oud...

Ik sta gelijk met mijn man op... WIj doen samen een kopje koffie, dan gaat hij naar zijn werk, ik Neva de fles geven en dan geleidelijk aan schoonmaken. Meestal om 09.30 uur klaar met huishouden...

Jonas is een grote baby of niet? ik heb er geen verstand van, En voor mij is alles groot vanwege onze kleine Neva.

moesh lekker he om je even uit te mogen leven met kleding shoppen, alleen vond je het niet erg warm daarvoor?

dreamer Wow jaloers op jouw nacht....

vruchtje Neva krijgt 90+3 6 voedingen... Ze komt om 04.00 uur in de ochtend...

zonnestraal:$wat een heftig verhaal, en dan ga je je nog excuseren dat je nu pas reageert... Schaam je... Je hebt een moeilijk start gehad met je dochter... Ik zou ook daar mijn tijd en energie in steken in plaats van achter de laptop het forum bij houden... Het gaat naar omstandigheden goed met je kleine meid, wees daar trots op...

troela:)ik word er stil van... dank je wel... Ik werk in de zorg...
    Lekker toch om je ouderwets even te laten gaan, alleen merk je dat je niet meer een van de jongste ben en de volgende dag een kater?

Wat fijn dat kinder fysiotherapie zijn vruchten afwerpt... Wat doet ie tijdens zo'n behandeling? Moet jij thuis ook gaan oefenen?

ik heb nog een leuk pakje voor je vriendin...
    ze hebben mij in een soort geile agente pak laten lopen, daarna paaldansen met de dames en met de mannen gaan bowlen en steengrillen.

2012 mama Neva heeft gelukkig gisteravond ontlasting gekregen, het was nog geen eens hard... Dat zet mij aan het denken; waarom dan zoveel moeite met poepen? wat is er aan de hand?

Shoppen altijd leuk voor een ander.... Ik heb nog nooit zoveel geshopt... Ze zijn zeker doodop, mede door het weer?

19. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier kwam Kaj net pas voor een voeding. Heeft geslapen van 19.30-3.00. Netjes dus. Net gegeven en nu weer in z'n eigen bed gelegd en volgens mij slaapt hij...ik nu dus ook weer...

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ 2012mama: Je hebt dus lekker geshopt.
    Fijn dat Kaj goed heeft geslapen.
    Met ophalen was hij weer vrolijk.
    Dat hij overstuur is is sinds vorige week en sinds toen gaat hij ook alleen nog de middag, dus de juf dacht ook dat het daar misschien door kwam.

@ Miss Geul: Fijn dat je moeder meegaat vandaag is toch gezelliger.

@ Troela: Fijn om te horen dat het weekend met je vriendinnen gezellig was.
    Nu toch wat meer je rust pakken dus hoe moeilijk dat soms ook is.

@ Huilen: Soms huilt Maylin wel even, maar alleen als ik weet dat ze moe is en ook niet te lang of ze moet bijna in slaap vallen.

Hier is de nacht ook beter gegaan.
    Maylin om 22.00 uur een fles gegeven en toen kwam ze om 2.00 uur en 5.30 uur.
    Ze heeft last van ik denk exzeem in haar elleboog holtes. Het is een rode vlek met wat bultjes.
    Verder zie ik het nergens.
    En ze heeft rode bultjes in haar gezicht, maar dat kan door de warmte komen las ik meer kindjes last van?
    Ze spuugt bijna niet meer, dus dat is wel fijn.
    Vanmiddag bij een vriendin op visite en vanavond boodschappen doen verder een rustig dagje

Deel Deze Pagina