April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: nacht als vanouds dus!! Hier soms ook al tijdje wakker voordat ze fles krijgt. Misschien ook doordat ze steeds meer wakker zullen zijn. Hier22:30 laatste fles om 4:00 uur en 7:30 . Wél last van kraampjes.

Troela: veel plezier op de camping. Hier ook wel beetje vaste tijden maar dan minder gunstige tijden

Ano. Veel plezier in dolfinarium

2. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Troela, fijn dat je even hebt bij kunnen tanken. Veel plezier vandaag.

Tamtam, misschien is het al vaker gevraagd hoor, maar wat nou als je Maylin niet meer wakker zou maken. maar gewoon als ze wakker is een flesje aanb ieden/
    ik maak Kaj nooit wakker en ie regelt het zelf. de eerste dagen zal ze misschiern iets meer of minder drinken maar denk dat ze uiteindelijk het dan zelf regelt...maar een idee hoor...

hier lekker nachtje gehad, half 12 en toen 7.000
    kaj is nu erg onrustig. kan even de slaap niet vatten, hopelijk zometeen wel...

3. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Sofie heeft de afgelopen week heel erg veel gehuild, dus ik heb niet bij kunnen lezen. Nu lijkt ze iets beter in haar velletje te zitten. Dus ik spring er hier weer in als het goed is.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    2012mama: fijn dat Kaj weer zo een goede nacht heeft gemaakt. Hier ook dame die onrustig is. Wel moe maar niet kunnen slapen. ze ligt boven meestal stil soms even huilen. Kijk het nog even aan anders maar naar beneden in de kinderwagen of reiswieg. Het is met finn niet te doen tig keer naar beneden te lopen. Waar heb jij Kaj nu liggen ?

Guusje: fijn dat Sofie wat beter in haar velletje zit. Enig idee waar het door kwam ?

Genieten van t mooie weer vanaf morgen wordt het weer minder

5. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Is Y dan niet te moe als ze eerst wat wakker is voor de fles? Fijn dat de nacht goed is gegaan

@ 2012mama: Ik maak Maylin ook niet wakker alleen als er overdag 4 uur tussen zit dan wel, maar weet ook eigenlijk niet of ik haar langer mag laten liggen meestal komt ze ook binnen die 4 uur hoor.
    Hopelijk valt Kai zo in slaap

Ze had dus om 7.20 uur een flesje gehad en heeft nu weer 1 ben benieuwd of die leeg gaat.
    Als ze elke keer kleine beetjes drinkt laat ze er steeds zo kort tussen.

@ Guusje: Wat zielig dat Sofie zo moest huilen fijn dat ze nu weer wat vrolijker is

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    tamtam: volgens mij hebben wij een dametje die niet zo af en toe niet zo heel veel slaap nodig heeft:cool: haha. Dus nee ze is eigenlijk nooit te moe om te drinken. Soms is ze bijvoorbeeld weleens wakker vanaf 17:00 uur tot 21:00 uur dan laatste fles drinken en drinkt ze dan rustig leeg. Daarna of tijdens de fles valt ze als een blok in slaap.

Zou het niet kunnen zijn dat ze het er te moeilijk uit krijgt? Probeer maar even mee te denken? Of heb je het idee dat ze makkelijk drinkt. Wij hebben het met zoonlief gehad dat het gaat van de speen voor hem te klein was en hij er te veel moeite voor moest doen om het eruit te krijgen en daardoor ook steeds te moe was om te drinken. Hij deed ook altijd wel erg lang over zijn flesjes en kwam doordat hij dan niet goed dronk ook vaak om de 2/3 uur. Dus ik weet een klein beetje hoe dat gaat op zich wel vervelend want voor je gevoel blijf je bezig met voeden.

Oja twijfelen jullie soms weleens of ze honger heeft of ergens anders last van heeft. Y geeft het jammer genoeg niet altijd duidelijk aan of ze nu honger heeft of niet. Als ze krampjes heeft sabbelt ze op haar handjes en overstrekt ze zich maar dat doet zie ook vergelijkbaar met als ze honger heeft, dus wij zitter daar soms wel mee te hanessen haha

ALL: Y ligt moe boven in bed en ze slaapt ook lekker. Maar om de 10 á 15 minuten huilt ze 2 minuten om daarna weer verder te slapen. Doen meerdere kindjes dit en wat zou het kunnen zijn?? Ze heeft het niet ieder slaapje, maar zo af en toe. Ik weet nu dat ik haar er dus niet te snel uit moet halen want ze slaapt dan weer verder. Of misschien dat ze huilt in haar slaap?

Ook vind ik het maar lastig met het hoofdje draaien. Ze heeft nu veel links gelegen vannacht en nu weer. Maar ga haar dus echt niet omdraaien want als ik haar kamer binnen kom wordt ze alweer wakker. Ze kan opzich wel haar hoofdje zelf draaien hoor en soms ligt ze ook uit haar op rechts, maar voornamelijk vindt ze links denk ik toch iets lekkerder.

Hoe doen jullie dat? Vinden jullie draaien van het hoofdje belangrijker dan slapen van je kindje? Ze is al zo onrustig? Maar klinkt misschien stom, maar ik word er onrustig van als ze steeds op één kant ligt. Veelste bang dat ze afplatting krijgt of gaat dat niet zo snel?

Sorry voor mijn geklaag en onzekerheid:(

Finn speelt lekker bij het buurmeisje en y slaapt dus ik zit even lekker in de tuin met de laptop. Sinds zij geboren is niet meer op de laptop geweest geen tijd voor gehad. Reageer hier altijd even snel vanaf mijn phone:p

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Ik heb er een grotere speen opgedaan en nog is het zo.
    Ze doet er 20 tot 30 minuten over, dus ook niet te lang lijkt mij, maar haar ogen vallen snel dicht.
    Ze drinkt wel verder tot het moment dat ze echt in slaap gaat vallen en dan moet je haar steeds alert houden en ben je zo 45 minuten bezig.
    Als je haar meteen voedt na het uit bed halen gaat het wel goed, maar als je een half uur wacht gaat het dus al zo.
    Net heeft ze de fles leeggedronken terwijl ze voor die tijd in de box om zich heen lag te kijken, dus ze gaf nog niet echt aan dat ze honger had, maar als ik daar op had gewacht was ze in slaap gevallen tijdens de fles, dus dat twijfelen herken ik.

Het hoofdje draai ik alleen als ik merk dat ze veel op 1 kant ligt, maar ze draait haar hoofdje zelf eigenlijk wisselend.
    Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor iedereen mag hier klagen:)

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, Heb Kaj geprobeerd boven te leggen, maar dat was gillen, nu heeft hij net in de box geslapen.
    Gaan zo weg, dus dan slaapt hij wel in de maxicosi.
    Kaj slaapt ook weleens zo onrustig.
    Ik let een beetje op draaien, maar merk dat Kaj zelf we; naar beide kanten draait.

Tamtam, bij ons op cb vertelden ze dat je ze gerust langer mag laten liggen, ze zijn inmiddels oud genoeg om zichzelf te kunnen melden.
    Ik laat er overigens niet langer dan 5/5,5 u tussen, anders komt hij niet aan 5 flessen.
    Kaj drinkt zn flesje in een kwartier leeg ongeveer.

Gaan nu weg, plannen gewijzigd, gaan even naar een marktje in de buurt en daarna lekker ijsje kopen en op het terras zitten...mmmm

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @Ano: Mila krijgt idd nog steeds 6 flessen om de 3 uur... pfff. Ze begint na 2.5uur al te jammeren om de volgende fles en het lukt ons niet om dat uur te rekken zodat ze naar 5 voedingen kan......
    Ze heeft t echt nog nodig..

Dames, zijn er hier nog meer mensen die nog 6 voedingen geven (fles) of is iedereen al overgestapt op 5 voedingen?

@ Fidel: Gefeliciteerd met de baan van je vriend... heerlijk, dan heb je ook weer wat meer ruimte voor leuke dingen...

@ Tamtam: Mila heeft de laatste week ook moeite om wakker te blijven voor haar fles... het kan t weer zijn hoor... ik ga ook eens een grotere speen proberen (Difrax M) hoop dat dit gaat en dat t niet te groot is...

@ Guusje: Geen probleem hoor.... er zijn weer meer meiden die het soms te druk hebben om dagelijks bij te lezen en te reageren ( ik bijvoorbeeld:)) Klets lekker mee vanaf hier :)

@2012mama: Onze nachten zijn idd ook echt heerlijk... we hebben enorm geboft als ik sommige verhalen hier lees....

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Chelleke: Maylin krijgt ook 6 flessen soms zelfs nog 7, dus je bent niet de enige
    Ze krijgt ook meestal nog 120+4 en de laatste 2 dagen laat ze best veel staan, maar dat zal ook wel weer over gaan.

@ 2012mama: Oke dat wist ik nog niet, maar meestal slaapt zo overdag ook niet zo lang.

11. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Vruchtje, Kan het niet zijn dat Y alle indrukken aan het verwerken is. Je hoort toch wel eens dat kindjes dat doen door te huilen.
    Sofie heeft ook een voorkeur, maar dan naar rechts en de fysio zei tegen mij dat het belangrijker is dat ze goed slapen en dat we de voorkeur maar op de wakkere momenten moeten tegengaan. Ze zijn nu nog zo jong dat het hoofdje nog tijd genoeg heeft om weer bij te trekken.

Tamtam, wat lastig dat Maylin zo spookt met de flessen. Ik zou eigenlijk niet weten wat je er aan zou kunnen doen. Hier een meisje dat erg gebaat is bij regelmaat. Dus overdag elke 4 uur een fles en dan ’s nachts kijken wanneer ze wakker wordt, maar dan wel weer de eerste fles altijd om dezelfde tijd. Bij ons is dat om half 8.

Gelukkig is Sofie vandaag echt heel vrolijk. Ze ligt nu zelfs rustig in de box om zich heen te kijken, dat is iets wat ze afgelopen week helemaal niet wou.

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    hier weer warmteuitslag... pfff blijkt wel dat ze de aanleg van mama heeft ( ik heb ook altijd warmteuitslag), ze heeft een rompertje zonder mouwen, een thirt zonder mouwen heel dun en een korte broek aan en nog... dus nu alleen in der romper ligt ze, en mede daardoor zijn we achter dat ze erg dorstig is...

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Guusje: fijn dat je de info van de fysio met me deelt:) fijn dat sofie zich veel beter en vrolijker voelt. Ja inderdaad zou indrukken kunnen verwerken zijn of misschien krampjes

chelleke: hier ook nog af en toe 6 flessen. Afhankelijk hoeveel tijd ze er s nachts tussen laat

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012 mama vandaag hardlopen herkanst en geslaagd:D
    was je man voor half 3 thuis gister? en vandaag lekker uitgerust?
    was het ijsje lekker?

fidel perfecte oplossing zwanger worden om geen hoofdpijn te hebben hihi.
    dan nog alleen van de buikpijn en duizelingen af zien te komen.
    wow wat een fouten hebben ze ook iets goed gedaan of zijn ze daar te incompetent voor? wat is willemijn super goed gegroeid.
    gefelciteerd met het werk van je man wat gaat hij nu doen?
    hier ligt viktor sinds 2 dagen alleen in een romper ivm hitte.
    elke dag een romper met korten mouwen of geen mouwen, nu intussen wel een broekje en truitje overheen gedaan want het wordt hier al snel frisser, ander weer opkomst.

vruchtje inderdaad erg vervelend vooral omdat ik die broek voor mijn zwangerschap volop aanhad, dus dat begrijp ik niet.
    dat klinkt alsof je een leuke dag had gister bij je ouders in de achtertuin.
    en hoe ging afgelopen nacht?

tamtam kan dat ook met kv dat ze zelf hun tijden om te eten regelen dus soort van eten op verzoek? ik weet dat het bij bv normaal is.
    er komt langzaam aan ritme in de flesjes als ik het zo lees.
    en hoe ging het bij schoonmoeder vandaag?

ano sorry flesjes geen tips voor, betere broek is gelukt vandaag.
    hoe was het dolfinarium? dat is snel dat op zijn zij draaien:$

troela lekker zeg zo een slaapdag gister, hoe was het op de camping?

guusje wat vervelend dat sofie een huilweek heeft gehad, door de warmte of een andere oorzaak

vruchtje ik vind het hoofd draaien wel belangrijk maar viktor slaapt door als ik zijn hoofd draai een echt slaapkoppie hebben wij ook.

vandaag vrienden op kraambezoek die zijn nu naar huis.
    het was erg gezellig bleven onverwachts eten, dus onverwachts weer aan de bbq.
    nu ben ik moe, maar voel me happy, vanmorgen weer lekker wezen joggen dat was echt heerlijk.

groetjes

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    vruchtje24 Dank je wel

Het is zo lekker als je een tuin heb waarin je kan zitten met iedereen... Zeker met dit weer... Hebben jullie een grote tuin waarin Finn zich kan vermaken? bij öma"is ook lekker...Wat fijn dat Finn zich zo vermaakt (wordt)

Ook ongesteld, join the club.... Althans, ik zit nu al bijna een week aan de pil... Ongesteldheid was voor mij echt wennen, in jaren niet geweest... Ik vond mijzelf ook voor schut staan toen ik informatie ging in winnen over inlegger en maandverband... Dat heb ik alleen in het eerste jaar gebruikt...

vakantie na verlof... Hier ook, drie weken...

je kleine meid was gisteren wrs voldaan...

anoniempjuh Goed slapen, maar geen uitgeruste nachten :(... Hoe doe je dat? Ahhhhh laat naar bed gaan :cool:....

flesdilemma dat heb ik nou ook... ik kom vandaag uit op 5 flessen, wel voldoende voeding... ik geef in principe 6 flessen... Maar als Neva in de nacht niet komt vraag ik mij af hoe ik dat de rest van de dag moet doen...

2012mama Dank je wel

Je hebt eergisteren een drukke dag gehad. Gras leggen, gaat dat niet kapot met dit weer? Hoe was het grillen in je eigen tuin? Spijt dat je het nooit, in de 5 jaar dat jullie daar wonen, gedaan heb?

Heeft je man nog een grote vis gevangen. Mannen, vissen en op tijd komen, is dat hem gelukt?

hoe was het vandaag op de kinderboerderij?

tamtam Dank je wel

Is Maylin nog steeds zo onrustig? En drinkt zij 's nachts nog steeds zo slecht? Even goed in de gaten houden...

Hoe vond Damian het nieuwe zwembadje? daar maak je volgens mij alle kinderen mee blij...

Wat een lieve foto van Maylin

was het nog leuk bij je schoonouders bbq? Maylin goed gedragen?

Chelleke :$wat heerlijk zeg...
    Hoe was bbq bij je schoonouders, wij hebben in ieder geval heerlijk genoten van bbq bij schoonouders...

Gebruik movicolon niet te veel, dan kan het averechts werken...
    Kapot? Heb je geen last van aambeien?

Tweede foto, erg mooi.... Wat een verschil met de eerste foto, je zou bijna zeggen dat het om tweelingen zou gaan :p... Jongen en meid, Koningspaartje...

miss geul Hoe gaat het met je hoofdpijnen? Waarom ben je zo gespannen meid?

Die spuitluiers, Viktor zal daar meer last van hebben dan wij als wij het verschonen... Vreselijk maar het hoort erbij...

voorkeurshouding dit is wel wat voor je
    Online Consultatiebureau

hardlopen dat kan je ook met Viktor doen of gaat het hier om jouw ontspanning zodat je er weer even tegen aan kan, dat even kindloos bent... Toch gaan hard lopen :)

Oh meid, waarom zit je er door heen? zijn het niet de hormonen dat nog door je lijf gieren? Je kan altijd bij ons op forum je "ei"kwijt... Digitale knuffel van mij

moesch En waarom moet flessen de eerste 6 maanden uitgekookt worden? hier doe ik het braaf elke dag, maar ben benieuwd naar hoe/wat en waarom?

fidel Je hebt een aardige samenvatting gemaakt, en op ons gereageerd.

Willemijn groeit goed, zo te lezen... Helemaal top :D
    Had zij geelzucht?

Bij twijfel ten aller tijden advieslijn bellen, dat doe je zeker?
    de advieslijn legt het je ten minste goed uit... Hier ook probleem met chinese ? vrouwtje dat gebrekkig? Nederlands spreekt. Vruchtje ken jij die toevallig?

gefeliciteerd dat je vriend werk heeft gevonden

troela is ook wel een keer lekker, een slaapdag... zal wel nodig hebben gehad...

hoe was het op de camping?

16. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    We zijn net terug van de camping. Heerlijke dag gehad. Ook lekker een beetje bijgekleurd en Thijm heeft het prima gedaan.

Meteen in bedje gelegd, maar ligt nu te huilen. Even aankijken!

Hoofdje draaien: hier kan ik thijm zijn hoofdje wel draaien zonder dat hij wakker wordt. Als ik 's nachts wakker wordt en ik zie op de babyfoon dat hij in zijn voorkeurshouding ligt heb ik toch gauw de neiging zijn hoofdje even de andere kant op te draaien.

Morgen moet ik naar de gyn voor een afrondend gesprek. Deze had ik eigenlijk vorige week maar had me in de dag vergist was dus niet op komen dagen.

Hoop dat ik weer mag gaan bewegen, want wil zo graag mijn eigen kleren weer aan.
    Ik heb nog 5 kg te gaan (van de 15) en daar blijf ik op hangen. Ik ben het beu om telkens die zwangerschapsbroeken aan te trekken en de 2 die ik wel aan kan, en voel me nu ook het prettigst in niet zo'n strakke truitjes.
    Heb niet 1 zomerbroek die goed of fijn zit. Krijg sommigen zelfs niet eens over mijn billen heen.
    Dus wil echt weer mijn oude lijntje terug.

17. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    thanks sefanja voor de knuffel en de site,

het was een grote wisselwerking:
    hormonen, vermoeidheid en als ik vermoeid wordt wordt ik terneergelsagen en als ik daarmee doorloop en vermoeid blijf dan wordt ik negatief en drijgt er een depressie, ik heb de draad van het hardlopen opgepakt om de neerwaardste spiraal te verbreken en weer in de positieve spiraal te komen en dat is gelukt.

misschien dat ik in de toekomst viktor ook wel eens meeneem maar probeer ook dan weer even wendy te zijn en niet alleen mama.

de spanningen zijn omdat viktor de laatste dagen heel wisselend drinkt en veel huilde en ik met mijn emoties heel erg in de knoop lag.

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Dagje dolfinarium was super leuk.9.00 weggegaan en 19.30 terug, Daan heeft alleen in de auto en ongeveer een uur in het park geslapen.
    Neomi vond het prachtig!,,
    Maar jee wat een geld hè tegenwoordig voor ff een dagje uit.

Aantal flessen: hier 5, en als het aan Daan ligt 4 maar 5 is natuurlijk wel t minimale.

Sporten: ik ben afgelopen
    En week weer begonnen, moet nog 10kg!!pas nog geen een oude broek bah!

Nu ff filmpje kijken, toedeloe!

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Ano: Ja een dagje uit kost idd wat fijn dat Neomi het zo leuk vond

@ Troela: Goed om te horen dat het leuk was op de camping en dat Thijm het goed deed.

@ Sefanja: Onrustig is Maylin niet echt, maar ze is aan het rommelen met de flessen, maar waarom is lastig in te schatten.
    De ene keer drinkt ze 's nachts wel goed de andere keer niet.
    Het zwembadje was een groot succes

@ Sporten: Ik Zumba nu weer en doe oefeningen op de WII

Hier weer terug van mijn schoonouders.
    Was erg gezellig en Maylin heeft het goed gedaan ze heeft wel geslapen maar niet veel.
    Ik heb haar om 20.30 uur een fles gegeven die leeg ging en op bed gelegd, dus ik ben benieuwd hoe laat ze nu gaat komen.

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ano fijn dat het zo leuk was, en hoe vond je het sporten oppakken? ik voel me daarna altijd zo energiek en tevreden.

tamtam ik hoop dat maylin goed slaapt en jij dus ook, en fijn dat het geslaagd was bij je schoonouders.

hier ga ik slapen, weltrusten

Deel Deze Pagina