April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    geaccepteerd...
    je komt mij bekend voor...

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké wonen niet ver van elkaar vandaan:). Misschien van sportschool ofzo? Ik zie jou niet goed genoeg op de foto's

3. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tamtam:
    Thijm blijft ook vaak beneden, maar heeft dan als reden dat hij onrustig is en gewoon niet wil/kan slapen. Af en toe slaapt hij wel voor de laatste voeding in zijn bedje. Hangt helemaal van Thijm af.
    Als Maylin er geen probleem mee heeft om lekker in bedje te liggen zou ik dat doen. Ze krijgt daar dan toch wat meer rust.
    Netjes dat ze net haar flesje helemaal leeg heeft. Een flinke bodem voor de nacht. Ben ook benieuwd hoela ze zich weer meld.

@Missgeul:
    Idd een stap in de goede richting. Het is m.n. vroeg in de avond na de 1 na laatste fles dat hij niet graag naar bed wil. Hij heeft dan zijn onrustige uurtjes. Het probleem is alleen als ik hem niet in bed leg is hij doodop aan het eind van de avond. Ik ga toch proberen het ritueeltje er in te houden om hem na die fles naar bed te doen.
    Fijn dat je goed uitgerust bent na een goede nacht. Had je echt even nodig he.
    Whahaha, had viktor je even te pakken. Zal vast niet de laatste keer zijn.
    Thijm slaapt ook overal doorheen. IS ook wel fijn!
    Ahhh, dat is vervelend die allergische reactie. Heeft je kat er nu nog niks voor gekregen of moet je eerst de uitslag van het onderzoek afwachten? Heeft hij er veel last van? want dan is het wel erg sneu.

@2012mama:
    Ja het gaat echt super snel. Thijm is alweer 2 maanden, maar betekent ook dat ik nog maar een maandje verlof heb. En ow ow ow wat zie ik er tegenmop om weer aan het werk te gaan. Dus nog even genieten van de laatste weken.
    Fijn toch als je nog zo'n slaapkopje hebt.

@Ano:
    phoeee, moeilijk om tips te bedenken. Thijm slaapt namelijk altijd goed snachts. Tenminste ik hoor hem niet. Als Daan om 19.00/20,00 in bed in slaap valt lijkt het me dat hij het ook nodig heeft. Slaapt daan onrustig?Elke nacht of af en toe? En heef hij dan ergens last van of is hij gewoon uitgeslapen naar jou idee?

@Juul:
    Tjee, dat is schrikken zeg. Voor je het weet ga je zelf aan het slingeren met je auto en zo kunnen ongelukken snel gebeuren. Had je Viggo bij? Was de touringbus ook gestopt? wat een domper dat je nu geen auto hebt. Wanneer denken ze je auto weer klaar te hebben? Je hebt wel tegenslagen zeg in je verlof. Je hebt nog niet echt volop kunnen genieten he aangezien Viggo ook veel van je geëist heeft.
    Jij zult ook alweer bijna moeten werken of niet? wanneer moet je beginnen? Dat je toch nog maar heel hard kunt genieten van de laatste weken, want je hebt het echt verdiend hoor.

@Unox: wat vervelend dat het niet lekker loopt. Heb helaas geen tips voor je aangezien ik fv geef. Maar komt de onrust wel daarvandaan? kan het zijn dat er iets anders meespeelt, waar hij last van heeft? Bepaalde houding die niet fijn is. Ik bedenk maar iets hoor. Hopelijk kan de lactatiedeskundige je helpen.

@Moesch: hoe was het op cb? Ahh netjes, ze groeit goed!! Ben ook wel benieuwd wat dat bultte moet zijn. en ook meteen maar even na laten kijken mbt spruw.
    Je hebt de foto's alweer weggehaald, jammer..

@Vruchtje:
    dat is nog eens een mooi koopje. Zul je net zien dat het zonnetje deze week verdwijnt.

@Sefanja:
    Het gesprek stelde idd niet veel voor. Heb er 10 min gezeten en that's it. Hij stelt wat vragen, loopt nog even de bevalling door en ik heb ruimte voor vragen. Het had van mijn telefonisch gekunnen, maar is gewoon de procedure.
    Mijn eigen broeken ( op 1 na) zitten of niet fijn of passen op dit moment nog niet. Ik heb altijd goed aangesloten broeken gedragen en ja als je dan een maatje groter bent dan word het krapjes. zonder stretch krijg ik niet eens fatsoenlijk over mijn billen.
    Ik mag weer gaan sporten en hoop dat ik de tijd en energie kan vinden dit te gaan doen. vanaf sept begint het voetballen weer dus dat sowieso, maar wil voor die tijd ook al wat gaan doen.
    Ik hoop echt gauw weer het oude lijntje terug te krijgen, al heb ik echt niks te klagen, maar puur zodat ik mijn oude kleren weer allemaal aan kan. het gaat maar om 5 kg, maar lijken er wel 10 als ik mijn broeken wil passen. Dat 5 kg zoveel verschil kon maken wist ik niet. Of zouden mijn heupen breder blijven?? kan dat?
    Ik zal eens kijken naar dat boek. thnx

4. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Ja, die site ken ik bijna uit mijn hoofd:) Goeie site is het!
    Ik heb echt last van de stuwing, met koorts en alles erbij. Ik kan wel eens proberen om het niet te doen of maar 1 borst leeg te kolven, wie weet wat er dan gebeurt. Op zich is het wel lekker dat kolven want dan kan ik een voorraad opbouwen voor in de vriezer en bij oma straks..

Ik laat hem in principe niet wachten voor een voeding, voed volledig op verzoek. Ook op mijn verzoek dus, vooral als we ergens naar toe moeten (fysio) of naar bed (rond 23 uur) dan voed ik hem op mijn verzoek. Dan drinkt ie meestal wel 'gewoon'. Met de tips van de lacatiekundige van de vorige keer zijn we echt wel wat geholpen, het afkolven helpt wel degelijk goed.

Vanmiddag viel bij mij ineens het kwartje.. Ventje leek niet zo gelukkig, wilde alleen maar bij mama liggen, kwam om het uur voor eten.. hij heeft een regeldag/ regeldagen denk ik. Sinds ik me daar bij heb neergelegd gaat het in mijn hoofd weer wat beter. Het is niet mijn fout, hij regelt gewoon. Knappe kerel.

Net begon ie weer zo te mieren, speentje erin en nu ligt hij lekker te slapen. Op mij dan wel weer, maar goed. We zien wel wat ie vannacht gaat doen. Misschien leg ik hem voor de nacht in de Pacco inbakerdoek. We zien wel ffies.

Wat zag ik vanmiddag knappe kinders voorbijkomen zeg, leuk!

Weer een beetje bijgekomen Juul?

Ventje zit nu in 50-56 en héél soms 62, die klein vallen. De rompers van de hema in 50/56 passen nog prima. :D

5. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sefanja: Ik ben ook zo vrij geweest je toe te voegen op facebook. Michelle Jansen

@ flessen: Kreeg vandaag een berichtje van de voedingsdeskundige hier op het forum dat het helemaal niet erg is dat MIla nog op 6 flessen zit. het kindje moet t zelf aangeven. wel mag ik haar nu 6x 165-170cc geven ( 150+5) als ze deze heel goed leegdrinkt en aangeeft meer te willen mag ik 5x 200cc proberen (180+6) maar dan moet ik wel proberen om er 4 uur tussen te laten... Lukt haar dit niet dan moet ik terug gaan naar 150+5... Wel fijn hoor dat forum hier:):) Mila heeft de eerste 2 flessen van 150+5 zo leeggedronken......
    Ze ligt nu in bedje en ga haar zo de laatste fles geven en dan zelf ook lekker naar bed.... ben dood moe...

Ben trouwens goed geslaagd met shoppen.. heb vrijwel de hele hema leeg gekocht hahahaha

6. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier vandaag afrondend gesprek gehad met de gyn. Eigenlijk niks bijzonders. mag weer lekker gaan sporten, litteken zag er goed uit.
    Volgende zwangerschap zal waarschijnlijk ook uit gaan lopen op een keizersnede. De reden dat nu de spedkeizersnede werd ingezet op 8 cm ontsluiting was dat Thijm zijn hartslag flink daalde tijdens de weeen, echter was het ook een flinkerd en paste het gewoonweg niet door mijn bekken. De volgende zwangerschap zal hier via echo's en inwendig onderzoek goed naar gekeken worden en als de kans groot is dat het wederom niet past wordt het een geplande keizersnede.
    Vind het aan de ene kant wel erg jammer, omdat ik weer tegen het herstel op zou zien (weinig mogen doen) en daarnaast vind ik het natuurlijk bevallen wel iets hebben aangezien het onverwachts is en dus ook wel spannend.. Ik vind het simpel gezegd niks aan als de dag van bevallen vast staat.
    Maar moet ook zeggen dat ik deze bevalling geen tweede keer meer wil meemaken, dus heb er vrede mee.

Thijm vanavond lekker in badje gedaan, daarna om 20.00 op bed gelegd. Wederom huilen. Muziekje een paar keer aangedraaid, speentje weer teruggestopt zodra hij hem uitspuugde (zuigt hem dan weer goed aan) en de oogjes vielen gauw dicht. Is om 20.30 lekker gaan slapen, vandaar dat ik nu alle tijd heb om weer eens lekker te kletsen.

Vanmiddag bij oma op verjaardag geweest. Is 93 worden en vind het prachtig om Thijm te zien. Thijm is haar 17e "achter" kleinkind en de 18e en 19e zijn op komst. Zo mooi om te zien zo'n trotse oma.

Ik heb thijm nu in een slaapzakje gelegd ipv de puckababy. Wil toch langzaam van het inbakeren af. Daar is hij denk ik over een maandje wel uitgegroeid. Slaapzakje werkt wel prettig aangezien hij de laatste week zich onder de deken uitwurmt en het koud krijgt.

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama ja dat is lastiger thuis spinnen

moesch fijn dat cb tevreden was,wel balen van de spruw.
    wat een prachtige kinderen.

vruchtje,die rekening viel mee 60 euro, maar nu komt het leuke hij heeft een vlooienallergie en moet elke 4 weken een vlooienbehandeling waar hij ook allergisch voor is. dat is een leuke aanbieding van het zonnenscherm.

tamtam hopelijk wordt dat een goede nacht.
    ik heb je uitgenodigdop facebook mijn naam is wendy geul.

sefanja ik ging naar de dierenarts ivm een huid die zeer instabiel was tussen de schouderbladen kaal, bij de staart bultjes en korstjes en 2 rare bulten, (talgkliertjes, vlooienallergie, en allergie voor de behandleing van vlooien dus lekker verwarrend) ik had veel aan je site weer wat vertrouwen gekregen, ik zou geen weekenden weg willen maar wel sporten, deed ik voor de zwangerschap minimaal 5 keer per week.
    sefanja ik heb je toegevoegd op facebook.

troela gelukkig heeft max niet zichtbaar last van de allergie, als het te erg wordt krijgt hij prednison en dat wil ik niet eigenlijk, dat is pas echt vergif. en ja viktor zal me nog wel vaker te grazen nemen:p
    5 kilo kan een mega verschil zijn ik hoop dat je snel weer je oude broeken aankan.

alles gelezen en weer bij en nu lekker slapen morgen heel de dag treinreizen met mijnvader dus om 8.30 vertek ik dus ik kom niet online en kom misschien even in de avond langs.

groetjes

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    ook niet op bruiloft foto's?

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    geaccepteerd

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul geaccepteerd

11. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chel:
    Jij ook een Jansen haha. Me to. Ook de goedkope variant met 1 s

12. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit ook te denken om thijm zijn flesje wat op te hogen. hij haalt de laatste tijd vaak de 4 uur niet die er tussen zit.
    Maar kijk het nog wel even aan hoe het de komende dagen gaat nu het weer wat kouder wordt. Misschien dat hij daarom meer behoefte had omdat hij natuurlijk ook wel wat vocht verliest met de warmte.

Hij woog donderdag ruim 5200 gr.
    5,2x 150:5= 156 cc per flesje.
    Hij krijgt nu 150/5 zonder afgieten. = 165 cc per flesje.
    net op het randje dus..
    Zou ik dan ook over kunnen stappen op 180/6 en dan afgieten tot de 180??

als jullie 150/5 opschrijven, bedoel je dan incl of excl afgieten tot de 150? dan hoef ik dat niet telkens op te schrijven.:D

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ik giet nooit af! geef gewoon 165cc!
    thijm weegt over de 5 kilo.. hij mag volgens het voedingsschema wel al 180+6 als hij er behoefte aan heeft!

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    chelleke ik had je bericht gemist maar ik heb je toegevoegd op facebook.
    fijn dat je geslaagd ben met shoppen en hema is echt super handig en leuk, ook leuk beddengoed.

unox leuk he die regeldagen:p

meiden wat een gepuzzel met flesjes, ik vind het mega knap van julliedast jullie dat snappen en onthouden.

ik ga 8.30 uiterlijk weg voor een treinendag, viktor ligt even uit te buiken en die ga ik zo omkleden en mezelf aankleden.
    dus meiden tot vanavond of morgen want vanavond ook nog kraambezoek op de planning.

groetjes

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Troela: Ik wil Maylin beneden laten, omdat we de fles dan later kunnen geven zodat we maar 1 nachtvoeding hebben.
    Als we haar boven leggen valt ze al vroeg in haar diepe slaap.
    Als we haar beneden houden dan later de fles geven dan gaat ze vanaf dan haar diepe slaap in.
    Kan me voorstellen dat je het jammer vind dat je niet natuurlijk kunt bevallen als de baby weer zo groot is, maar als het beter is en het niet lukt is het niet anders helaas.
    Wat leuk dat je Oma zo reageert.
    Ik heb ook de mini van de puckababy van 3 tot 6 maand, dus ik bouw het nog niet af.

@ Miss Geul: Ik heb je toegevoegd.
    Fijne dag vandaag

Hier weer een goede nacht gehad.
    Maylin heeft eerst beneden in de kinderwagen geslapen.
    Om 20.30 uur laatste fles gegeven 165 cc gedronken, dus ik had gehoopt dat ze langer zou slapen, maar ze kwam om 2.15 uur toen weer 165 cc gedronken toen kwam ze om 6.00 uur.
    Maar ze had niet genoeg honger, maar 95 cc gedronken.
    Nu is ze net wakker en ligt ze in de box.
    Danian gaat vanmiddag naar de opvang.
    Eind van de middag hebben we gesprek bij een basisschool voor Danian, maar ben benieuwd of het wel doorgaat, want ze hebben vakantie en daar had die man vast niet aan gedacht, maar goed we zullen zien.

16. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hey meiden, heb weer wat daagjes gemist geloof ik!
    Hier regeldagen, drukte en sinds gister vriend weer thuis!
    Ik spring weer in en heb alles gelezen hihi

Facebook, wie me ook nog wil toevoegen Sabrina Broeren.

Missgeul, fijne dag vandaag!! Wat houdt t precies in treinendag?

Troela wat jammer dat je bij de volgende niet natuurlijk kan bevallen.
    Wel prettig dat je nu al duidelijkheid over hebt maar toch..

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Jippie!!!! Onze Mila is vandaag al weer 2 maanden:D:D:D

@ Sab: jeej vriendlief is weer thuis.... wat zul jij blij zijn :D:D... Hoe is t met Jonas??

@ Troela: Jup hier ook een (aangetrouwde) Jansen:D:D Wij hebben die 2e S niet nodig hahaha we zijn al sterk van ons zefl;)....
    Wat balen zeg dat je ook voor de 2e bevalling ws een KS krijgt.... maar goed, zo'n helse bevalling zoals je zei wil je ook liever geen 2e keer meer.... pfff ach. nog maar eerst even genieten van Thijm ( vind die naam trouwens echt onwijs leuk bedenk ik me iedere dag.....:)

@ Fles: 150+5 is zonder afgieten... Ik merk trouwens dat Mila er soms nog wel moeite mee heeft om die fles van 170 (150+5) op te drinken.... maar pffff ik wil echt over naar die 5 flessen als het even kan.... ik moet volgende week woensdag weer terug naar de kinderarts voor controle en de eerste prikjes dus dan maar eens eff kijken wat ze weegt en wat ze hebben mag..... ik schat haar om en na bij de 5 kg.....

18. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goedemorgen allemaal

Heerlijk nietwaar? Het zonnetje...

*EGO*
    Neva heeft van 23.00 uur tot en met 07.00 uur geslapen,tussendoor even wakker geweest maar viel snel weer in slaap... Om 07.15 uur een flesje gekregen, mevrouw ligt nu princes heerlijk te slapen...

troela
    Je zal maar van ver komen om het gesprek af te ronden, kom je maar voor 10 minuten... Ik vond het wel netjes dat ik de mogelijkheid kreeg om het telefonisch af te ronden of als ik het niet nodig vond om afspraak te annuleren... Ik heb het laten staan, gezien ik kleine 10 min van ziekenhuis woon...

Het is wel heel herkenbaar betreft broeken... Ik wil ook graag aaneensluitende broeken, ben nu wel wat makkelijker geworden... Echter blijf ik mij verbazen dat ik ruim 2 maten gegroeid ben... Voor zwangerschap was mijn taille maatje 32, billen en benen maatje 34/36. Het was dus erg lastig om een aaneensluitende broek te vinden, daarom alles met stretch...

Zit jij op voetbal? wat leuk... Dat heb ik jaren gedaan bij FC Lisse en Jong Oranje Leidse selectie... Ik was noodgedwongen te stoppen en sindsdien wil ik weinig van voetbal weten, destijds deed het mij teveel pijn als ik ermee geconfronteerd werd... ik voetbalde 2 wedstrijden in de week en trainde 4 dagen 2 uur lang...

Het zal je goed doen als je weer in oude maat terecht kunt komen, maar zou jij het ook kunnen accepteren als je een maatje groter houdt? Ik ben wel blij dat ik geen taille 32 meer heb... Heupen kunnen idd breder blijven, maar het hoeft niet... Tijd zal het leren...

Neva haar hartslag daalde ook bij mijn ween.
    Als ik mij bedenk waren het niet op mijn ween maar op mijn reactie op ween.. Ik moest spugen als de piek van de wee kwam... Zodra ik dat deed, zakte hartslag van Neva enorm... Ik werd dan 15 min vast op bed gelegd, gezien ik drang om te lopen had bij mijn ween...

Het niet door je bekken passen komt zeker door het voetballen, sterke bekkenbodem.... Wie weet verloopt tweede toch heel anders dan men voorspellen, ook hierbij zal de tijd het je zeggen...

93 jaar? wat een leeftijd... Nog helemaal gezond en kwiek?
    nog gefeliciteerd...:)

Neva vind slaapzak ook prettig...

unox Wat goed dat de tips van lactatiekundige je op weg hebben geholpen... En goed dat jij bij sommige dingen heb neer gelegd, je merkt al snel dat er rust in je hoofd gecreëerd wordt.. Je kan niet meer dan je best doen, meid...

chelleke
    Heerlijk nietwaar dat shoppen? ik was er nooit van, maar nu die kleine meid er is, is geen enkel winkel met baby kleding veilig...

twee maanden alweer, wat gaat de tijd hard... vind je niet? gefeliciteerd.

miss geul wat fijn dat je weer wat vertrouwen heb gekregen... één van mijn katten heeft ook last van bultjes op rug ed... Het is heel gevoelig, hij krabt het helemaal open ed... Geen medicijn helpt... In de zomer lijkt hij er meer last van te hebben (vooral bij vacht verandering)... Alles al geprobeerd, op een gegeven moment zei de artsen tegen hetgeen wat ik naar jou heb geschreven... Ze zeggen zonde van het geld, maar toch wil je het beste met je beestje voor hebben...

Veel plezier op treinendag...

tamtam
    Wat fijn dat je een goed nacht heb gehad...
    Ik hoop dat het gesprek over Danian goed verloopt... Vind hij het spannend om naar de basisschool te gaan?

sab Lekker dat je vriend weer thuis is, voor hoe lang?
    Ik ben daar ook wel benieuwd naar, treinendag? wie weet legt zij het vanavond wel uit ;)... Ik heb je toegevoegd...

19. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Hey Chell, jonasje ook 2 maanden, Party houden? haha
    Hier gaat alles goed! Jonas is een lekker jong hihi en opzich wel een makkelijke baby.
    Week zonder vriend eigenlijk ook prima verlopen!
    En geef nog borstvoeding, had niet gedacht het zolang te geven want toen hij nog niet geboren was had ik zo mijn twijfels.

Met Mila ook alles goed? Lekker gewinkeld las ik.
    Verleidelijk he al die mooi kleerjes!

Meiden die bv. geven doen jullie dit in het openbaar?
    Ik heb er nog best moeite mee en vermijd het dan ook of het moet niet anders kunnen

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Sab: Wat fijn dat je vriend weer terug is.
    Gefeliciteerd met Jonas zijn 2 maanden

@ Chelleke: Jij ook gefeliciteerd met Mila haar 2 maanden

@ Sefanja: Lekker hoor zo'n goede nacht
    Het duurt nog even voordat Danian naar de basisschool gaat hij wordt volgend jaar Juni pas 4.

Deel Deze Pagina