April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    2012mama: houden inderdaad 6 flessen aan.

moesCH: zit jij nog steeds op 5 flessen en gaat dat lekker?

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vruchtje hier idd nog 5 flessen! vanmorgen heeft wel weer 30cc laten staan..
    en ze was erg onrustig tijdens het drinken,, gister heeft ze weer vreselijke krampjes gehad en vandaag is ze een beetje uit haar doen.. maar komt goed..

zo ff naar de huisarts voor haar oogje en vermoeden spruw!

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ...

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Moesch, succes bij de huisarts

5. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    2012 mama's snap je ff niet, zonder nachtvoeding wel vijf flessen en anders 6?

Miss geul Viktor een regeldag zo te horen?maar een treinendag, doe je dat alleen ofzo?

Sevanja jee dan ben jij we slank zeg, wauw.en ph er gaat misschien ook nog wel wat af !

Sportschool: nou op mijn sportschool zit kinderopvang.dus ik breng Neomi naar de PSZ, en dan ben ik er toch al uit dus hup door naar de sportschool.dus een goeie drijfveer, behalve het feit dat er ec hoognodig wat kilos afmoeten haa.

Chelleke wauw mooie foto's van mila, plaatje hoor!

Hier: nou of we de fles om 20.00 geven of 24.00 hij kom tussen 5.00 en 6.00, doorslapen doet ie dus echt nog niet....helaas...
    Verder wel alles prima, nu al een week of 3 op 5 flessen en dat gaat prima

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Ano: Nou ik vind het toch mooie tijden hoor en volgens mij is doorslapen als ze 6 uur achter elkaar slapen en dat doet hij toch

@ Vruchtje: Ik zou ook gewoon kijken hoe het uitkomt.
    Maylin liet er net ook meer dan 4 uur tussen.
    Ik ga er ook niet vanuit dat ze vannacht weer zo lang slaapt dan kan het alleen maar mee vallen:)
    Wat slapen betreft geen ritme gisteren sliep ze overdag weinig en nu al wat meer.
    Ze is wel meer wakker.

@ Moesch: Succes bij de HA

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    ano, als Kaj voor een nachtvoeding komt (heel af en toe) geef ik 6x 150, slaapt hij door, dan krijgt hij 5x150.

8. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    even spammen...

Bijgevoegde bestanden:

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    en mn andere schat, bij papa in de cabrio

Bijgevoegde bestanden:

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @miss geul, hij is aangenomen als kraanmachist op de mini-kraan, maar staat al 2 dagen aan de schop, even afwachten hoe dit zich ontwikkeld, maare wel goed voor zijn conditie whahah hij mag namelijk wel een paar pondjes kwijt
    @sefenja jij kan er ook wat van reageren, gezellig toch
    @vruchtje idd tijd voor sporten pfff waar haal je tijd vandaan???!!
    @chelleke mt 62 pfff wat gaat dat hard zeg shop ze!!!
    @tamtam hier heeft het naar bed brengen savonds ook eigenlijk geen nut, hier clustergedrag, zit iedere keer 1 a 1.5 tussen 17.00-18.30-20.00-21.30-23.00. dan blijf je de trap op en af lopen
    @miss geul hier ook een gezelligheidsmonster whahah
    @2012mama ja jammer genoeg heeft ze er echt wel last van jengelig en zeurderig, maar weet uit ervaring t jeukt enorm, gelukkig helpt talkpoeder enorm goed
    @juultje balen meid dikke knuffel!!!!
    @moesch goed gegroeigd hoor
    @sab nee nou moet ik zeggen het openbaar is eigenlijk alleen bij me moeder/schoonmoeder thuis geweest whaha, maar als we weg gaan zorg ik altijd voor een flesje, toch makkelijk want nog steeds wil links aanhappen niet altijd goed lukken, dus volop gekolfte melk in de koelkast
    @unox idd en daarbij ben ik er zelf nog te onzeker over, van lukt t ook wel als er andere bij zijn, zeker omdat ik slecht toeschiet als ik stress, voorkom ik dat gewoon liever
    @unox nou nou t voeden/kolven heb ik net het gevoel dat ik 50+ tieten heb lege hangdingen whahaha
    @juultje wel een foto van straks de nieuwe auto hoor ben benieuwd!!!
    @sefenja dat is een handige link thanks
    @2012mama gefelicteerd met je nieuwe baan!!!!!!!!
    @miss geul bijna goed 't IJ in amsterdam, me vader werkte er dichtbij vandaar
    @chelleke idd de driestandenspeen, evt heb ik ze wel voor je, hier zijn de gaten namelijk te groot, een te krachtige zuiger, geef je adres dan stuur ik ze op!!!
    @2012mama wij zouden zo een prive-meeting kunnen doen hoor, woon namelijk in sellingen (30 min van emmen af)
    @miss geul vreselijk he :p:p planning, huishouden en een baby, een combinatie die gaat toch slecht samen
    @vruchtje nee hier ook nog geen echt rimte, en namiddag/savonds is echt haar tijd om actief te zijn, wel net zo mooi voor papa

@hier pffff ik ben weer bij whahaha echt wennen hoor om nu alleen de zorg te doen, was wel vreselijk lekker t altijd met zijn 2en te doen... huishouden schiet er echt een beetje bij in..
    wel supertrots al 3 nachten doorgeslapen van 22.30 tot 05.00 uur, vannacht hoorde ik haar wel pruttelen ( krampjes) maar ze is weer in slaap gevallen. kan wel merken dat ze zeggen dat de 6e week de krampjes/huiluurtje op het hoogtepunt zitten, ons meisje heeft er duidelijk deze week meer last van.. vooral krampjes, dan wordt ze eerst vreselijk boos/persneigingen.
    ze ligt nu ook lekker in de draagdoek te slapen

vraagje kreunen jullie baby's ook zoveel of andere geluidjes tijdens t slapen.. ze lijkt er geen hinder van te hebben, maar vroeg het me zo af.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Fidel: ah zielig die krampjes van Willemijn. Hier ook de piek rond 6 weken gehad

2012mama: super leuke foto's

ano: goed hoor het sporten. Hier moet er nog 10kg af. Ging na finn ook vanzelf duurt bij mij gewoon wat langer

moesch: hoe was het bij ha?

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    2012 mama nou idd als ie van 20.00-4 of 5.00 slaapt is dat heel lang, maar bedoelde dat ie niet de NAC zelf doorslaapt, bijv van 23.00 tot 8.00 Neomi deed dat heel snel dus daar zijn we mee verwend haha.
    Mooie mannen heb je hoor!

Fidel ja dat is dan wel even wennen alleen hè, maar vind je oom vast snel weer een ritme in.

Hier een wakker mannetje vandaag Pff hij heeft alleen geslapen van 10.15-11.15 in de maxicosi, en net van 14,45-15.30.... Echt bijna niks dus...

Oja net weer een filmpje op fb gezet :)

Kan ze volgens mij niet hier plaatsen!?

13. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Vruchtje hier ook nog 10kg, als ik moet wachten tot het vanzelf gaat moet ik denk ik heel lang wachten haha

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames ik ben echt ten einde raad.....
    Sinds 2 dagen ben ik bijna een uur per keer kwijt om de fles te geven.... Mila valt steeds in slaap en wat ik ook probeer niets helpt.. ze drinkt zoooo langzaam.... moet halverwege de fles leeggooien en op nieuw maken wat nog voer was want t wordt gewoon koud.... alle soorten spenen geprobeerd en al verschillende flessen, maar niets werkt.... de S speen is te klein de M speen veel te ruim... Ook gaatje ietsje groter maken met naald helpt niets..... ben het spoor even bijster...

Is dit een fase?? of hebben jullie wellicht een idee wat t zou kunnen zijn.....

@ Fidel: wat lief van je:D Maar ik had de 3 standen speen al in huis, maar hier idd ook te ruim... alles kolkt er langs....

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    tamtam Er zijn ook zoveel mogelijkheden in het basis onderwijs...
    Ik vind dat je echt naar je kind moet kijken welk basisschool bij hem/ haar past.. En wat jij hem/haar mee wilt geven zoals bijvoorbeeld het geloof...

Huilt hij alleen bij het brengen of blijft hij ook huilen als jij weg bent...
    Wat vind hij zelf van KDV (leg de nadruk op de leuke dingen van kdv; spelen met andere kinderen)? Kan hij zich moeilijk aan passen aan nieuwe omgeving?

Ben jij ontspannen (en enthousiast over kdv) als jij hem weg brengt? ze zeggen toch dat kinderen van gestressde moeders minder naar hun zin hebben gedurende de dag... Hij vind het moeilijk om afscheid te nemen? leg dan geen nadruk op afscheid nemen zoals uitgebreid zwaaien... kordaat en rustig, zeg tegen hem dat mama weer terug komt..

Hoe is hij in de weekenden? krijgt hij voldoende rust aan geboden? Wat vind hij bv echt leuk?

Of heeft hij gewoon last van scheidingsangst?
    Het is lastig om je kind zo te zien maar laat niet zien dat je twijfelt bij afscheid of dat de mogelijkheid is dat je gaat bedenken... Ga niet meteen terug om te troosten, houd afscheid kort... Misschien een vertrouwd ritueel ervan maken, dat helpt? Bijvoorbeeld jasje uit, even met je kind en met zijn favoriete speeltje spelen, zeg tegen je kind dat je nu gaat en dat je weer terugkomt(geef de tijd aan, na de middag slaapje, na de lunch), neem afscheid en loop weg. In het begin zal hij k nog huilen, maar laat het aan de leidster over om je kind te troosten

lekker nacht gehad:)... is je huissie weer blinkend schoon?

miss geul Zijn er nog mooie foto's gemaakt tijdens de hele dag trein reizen? zoja showen :D... Heb je nog gezwaaid naar vruchtje en mij ;) Respect dat de kleine de hele dag mee hebt genomen... in een draagzak?

Viktor heeft gewoon trek... Het kan ook, zoals jij zelf aangeeft, te maken met indrukken van gisteren... Verder vandaag nog gehuild?

chelleke de M speen is ook vanaf 3 maanden oud.. Naald verwarmen en gaatje in prikken.. hoe is de zuigkracht?

ik zou lactatie kundige is navragen over mond motoriek... Misschien ligt het daar wel aan... Kwijlt Mila ook veel bij voeding?

2012mama
    :$om 23.00 uur en 08.00 uur.. lekkurrrr :D
    Overdag voor het eerst in zijn bedje, hoe heeft hij het gedaan?
    Hoe was het bij je ouders?

Een leuke drukke ochtend gehad; badderen, box spelen, schoot zitten en druk kletsen... Alom gezelligheid...

Dierentuin? heeft het niet bij jullie geregend? hier regent het vanaf ongeveer 14.30 uur... Ik kwam net op tijd binnen van uurtje wandelen... Verder weinig gedaan... Neva was huilerig en vocht tegen haar slaap.. Ze slaapt nu pas een 2 uurtjes, over de hele dag misschien net aan 3 uurtjes... Krampjes verdeeld over de dag...

leuke foto.

vruchtje Finn gewoon lekker naar school laten gaan :)
    Welke school goede verhalen, vlakbij Sarabande?
    Het is misschien een grote stap naar de basisschool maar eenmaal op school krijg je als ouder toch wat meer adem... En meer tijd voor de kleine..

Gaat Finn dagelijks naar kdv?

Ik zou haar 6 flessen aanbieden, hoeveel voeding heeft zij in totaal al op? Overdag zou ik alleen niet meer dan 4 uur tussen voedingen laten..h Hier nog geen slaapritme...

moesch hoe was het bij de huisarts?

anomiempjuh ik moet je corrigeren, ik was heel slank.. Ik zit nu gewoon in maat 38...

Wat maakt Neomi lange nachten als jij de laatste fles om 20.00 uur geeft... Op hoeveel kom jij dan uit? ik lees 5 flessen, dat betekend wel dat jij om 04 uur in de ochtend een fles geeft...

fidel ik zou per dag 1 vertrek doen in huishouden... je hebt het al druk genoeg gezien je er alleen voor staat. Gelukkig maak zij mooie nachten en laat haar mama op adem komen... Hier geen last van de 6e week... Het gaat gewoon zoals het altijd gaat...

Ik moet het eens opnemen wat voor geluiden Neva maakt, je ligt helemaal gevouwen... Die kan geluiden maken... :D:D:D

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sefanja: Nee helemaal niet. Mila is een hele makkelijke en nette drinker geweest met de S-flessen van Difrax ook het inprikken van de speen met een naald heb ik al geprobeerd, mijn vader heeft verschillende injectienaalden mee genomen vanuit het ZH, maar niets helpt.... zal deze vraag eens zetten op het forum bij de lactatiedeskundige.. thanks voor de tip

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    heb je de injectie naalden wel verwarmd? Anders kan je blijven prikken, maar het gaatje wordt dan niet groter...

18. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Meen je dat? Ze waren steriel dus heb ze niet verwarmd.... smelt de speen dan wat of zo??? wat fijn dat je me dit zegt...

19. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    de speen smelt niet als je hem erin steekt en daarna meteen eruit haalt, ik heb deze tip ook gekregen van mijn schoonzus... Een naald warm maken heet ook steriel maken...

20. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Meteen maar gedaan en eff Zelf getest en warempel...:D:D:D hopelijk heeft ons meisje er ook profijt van en lukt nu wel..... Sefanja.... je bent geweldig!!!!

Deel Deze Pagina