April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik lees even heel ver terug:

josephine gefeliciteerd met je dochter.

sefanja dat onzeker herken ik wel, ik denk ook soms doe ik dit wel of niet goed maar dan met name over hoe vast te houden met bv, over wat voor huiltje het is.

juultje wat een verhaal van die apotheek ik zou nooit meer bij die apotheek komen.

zoogcomressen die moet ik wel gebruiken ivm borstvoeding als viktor gaat hullen gaat mijn brost lekken, en als viktor uit de linker brost drinkt loopt mijn rechter borst leeg.

vogeltje wat heftig die allergie.
    ik hoop dat je snel door hebt waar ze allergisch voor is.

fidel ben blij dat het weer beter gaat, ik hoop dat de voeding ook snel goed gaat.

unox moeilijk hoor zo een keuze.
    fijn dat je even lekker samen buiten geweest bent, en echt lastig die keuze voor kleding buiten want het hangt van zoveel dingen af.

chelleke vervelend nu al een afgeplat plekje ik hoop dat je er vroeg bij was. en die hormonen zouden afgeschaft moeten worden hihi.
    knip ik ben minder ver dan jij want ik heb er nog constant last van van zowel de scheur als knip ook al heelt het super goed volgens kraamzorg.
    ik baker hem niet in in bed.

tamtam en 2012mama wat leuk die cadeautjes
    tamtam je gaat maylin vroeg leren sparen:p

2012mama wat vervelend dat kaj spruw heeft, ik hoop dat de spruw snel over gaat, leuk de vrijmarkt op geweest. wat rot zo een nacht ik hoop dat je vanmiddag bij hebt kunnen slapen.

vruchtje over het slapen, ik laat het in de nacht begin /d middag in bed slapen leg hem er wakker in omdat ik vlak daarvoor de luier verschoon.
    ochtend en avond laat ik viktor boven slapen op de bank ( hij slaapt hier minder vast en wordt iets vaker wakker maar slaapt de nachten goed.
    borstvoeding is inderdaad onbeperkt echt op vraag van kind, hier ook zo een vreetzak gelukkig dus maar dat ik bv geef en onbeperkt mag geven.
    wat vervelend die korte nachten dan kan je ook geen reserve opbouwen voor de overdag.
    vruchtje viktor is ochtend slapen, middag wakker, begin avond slapen einde avond wakker nachten slapen.

zo noosa de nacht van de 29ste zag er lekker uit bij jou, lange tijd om te slapen. wie weet heeft jou kleine het ook goed door, die van mij heeft ook echt al een ritme lijkt het. netjes ongeveer elke 3 uur ben zeer tevreden.

tamtam lastig dat huilen, ik twijfel ook vaak wat viktor nou wilt de borst, kramp, aandacht luier( die hoor ik wel want hij vult zijn luier met luid geknetter:D

sefanja was het lekker buiten?

moestra ik vind het ook moeilijk om alles bij te houden wat hier geschreven staat.

evan wat een prachtige foto.

luiers: ik ga afstappen van pampers viktor spuit erdoor heen. zijn ontlasting is te spuiterig.

troela hier geen "gezellige avonden' ik heb er ook echt totaal geen behoefte aan.

ano balen dat die krampjes daan zo dwars zitten, ik hoop dat hij zich snel goed voelt, geef je ook iets voor de krampjes?

moesch dat is zeker schrikken ik hoop dat het niets voor stelt die rode bultjes.
    en zonde geen bv maar een moeder in de stress wilt een baby ook niet.

juultje volgens mij kan door kolven niet de voeding minder worden, volgens mij maakt je lichaam aan op vraag en of het een apparaat of mond is maakt volgens mij niet uit.

hier alles goedgehoortest en prik gehad.
    nu kleine eten geven. doei doei

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Juultje: sorry geen idee waarom je bv terugloopt. Vervelend dat Viggo weer uit zijn ritme was doordat hij door iemand wakker werd

chel: ik ga zeker op mila stemmen

ano: best grote flessen maar als hij het er goed op doet prima toch

tam: moet haast wel dat maylin meer tijd ertussen laat vannacht zou lekker zijn

miss geul: lekker aan het genieten van Viktor ? Is je man al weg?

Moesch: fijn dat ze goed gegroeid is

evan: leuke foto!!

2012mama: hopelijk voor jou ook weer een betere nacht

vanochtend teruggebeld door verpleegkundige van CB en ben niets wijzer. Y is ook erg verkouden dus wie weet speelt dat ook mee dat ze slechter slaapt. neusspray gehaald hopelijk helpt het snel. ik ga duimen voor een betere nacht

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sefanja, jammer he, dat het weer weer anders is...hoewel het hier vanmiddag nog wel lekker weer was.

Moesch, ik heb nooit echt om de 5u gegeven bij Finn..er kwam pas meer tijd tussen toen de bijvoeding erg goed ging, toen werden het 4 flessen en 3 flessen en bijvoeding.
    Hier geef ik nu sinds eergisteren 120ml. Soms gaat het op, soms niet. Kaj laat niet standaard 4uur ertussen, maarja, hij slaapt snachts meestal lekker lang en dus kan hij overdag wat sneller komen.
    Leuk dat jullie het feestje hebben gehad!
    Is jullie meisje goed gegroeid?ah, lees het net...mooi dat ze boven het geboortegewicht is. wij moeten donderdag naar cb, ben benieuwd!
    Waarom morgen pas bij jullie gehoortest?

Juultje, wat vervelend...sorry kan je niet helpen, heb geen ervaring met bv, hoop wel dat je productie snel weer omhoog gaat!Hoe gaat het met Viggo's spruw?

Ano, leuk dat jullie in mei nog op vakantie willen...wij gaan in september naar Turkije, maar las dat jullie dat al gezien hebben...

Tamtam, ik heb hier ook vaak lekkende luiers bij Kaj. Heb Kruidvat en pampers maar lekken allebei. Heb nog een aantal maat 1, en dan over op maat 2, hopelijk dan beter!

miss Geul, lekker he, even samen met je kleine mannetje..
    Hoe ging de hielprik en gehoortest? O, fijndat alles goed ging. En wat lekker dat Viktor snachts goed slaapt!

Chelleke, zal stemmen:)

Hier rustig dagje thuis gehad. Heb niet geslapen, omdat ik Finn ook niet tussen de middag op bed wilde hebben...
    Nu is hij zojuist ingestort...dus naar boven gebracht en nu ligt ie te slapen, en denk dat we hem maar gewoon laten liggen en dan maar zien hoe vanavond/vannacht gaat...
    als we hem nu wakker maken wordt het toch ook niets, dus...

Kaj vandaag veel geslapen en gedronken...
    Morgen gaat Finn naar het kdv, en kan ik dus lekker bijslapen met Kaj...heerlijk even samen met mn kleine vriendje.
    Ook hem maar even in bad doen, even alle tijd voor:)
    Ook ga ik morgen spullen inpakken, want vrijdag gaan we een weekend weg,en ja moet wel heel veel mee hebben:)
    Vanavond lekker niets, geen plannen...

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje, nee mijn vriend moet maandag beginnen.
    dus nu heb ik kraamzorg( wat in uren verminderd is omdat alles zo goed gaat en ik niet meer nodig heb) en mijn vriend soort van thuis hij werkt wel gewoon overdag als er werk is.
    hij vind het voor mij erg dat hij weg moet ik kan er nu wel mee leven.
    vanochtend voor het eerst langer dan 2 uur alleen thuis zijn( vrijdag was ik 1 uur alleen thuis maar toen sliepen viktor en ik allebei nu hebben we lekker een half uur liggen kroelen op bed daarna viktor nog even slapen ik eruit en wat dingen in huis gedaan.

en om 12.00 kwam de kraamzorg.
    was net een erg lang rustmoment.
    viktor ging 15.00 naar bed en ik heb hem er 17.30 uitgehaald toen werd hij wakker dat is voor zijn doen lang rond dit tijdstip.

in de nacht hoef ik er ook niet heel vaak uit:
    meestal: 00.00-3.00-7.00-10.00
    in de avond vraagt viktor wel vaker om de borst alsof hij een voorraad op wil bouwen voor de nacht.
    ik geef op verzoek dus dat vind ik best, als er geen bezoek is doe ik het op de bank, is er wel bezoek dan geef ik de borst op ons bed.
    ik moet wel zeggen ik houd viktor in de avond op de bank
    tussen het voedingskussen in een doek, wel vervelend dat viktor een koudje heeft op zijn rechter oog, nu een glas gekookt water en dan kan ik gaan boenen zodat hij weer goed kan kijken door zijn oog

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    miss geul fijn dat de gehoortest in orde was!

vruchtje vervelend dat je kindje verkouden is! zo zielig als ze nog zo klein zijn! beterschap!

2012mama hier morgen gehoortest omdat ik vorige week de afspraak af moest zeggen van de huisarts omdat ze dr die dag eerst zelf wou onderzoeken ivm veel spugen en niet aankomen!
    zulke nachten als bij jullie wil ik ook wel haha.. hier wilt ze rond 24u nog n fles en dan om 3u en 6-7u weer.. ik ga meestal rond 22u slapen en dan doet mijn man de fles van 24u zodat ik toch nog n paar uur achtereen goed kan slapen.. maar mis de avonden met mijn man nu dan wel, vind t zo ongezellig.. we hebben dan maar 3u op n dag samen,,, maar goed, meer zit er nu gewoon niet in met zo'n kleintje! gewoon ff door bikkelen!

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, idd, hopelijk jullie ook een betere nacht!

Miss Geul, vervelend zeg, dat Viktor een ontstoken oogje heeft..

Moesch, hopelijk worden jullie nachten ook snel beter!

Hier net even weer wat plannen voor de tuin gemaakt:) Zoals het er nu naar uit ziet zal het in het weekend van de 12e lekker gaan opschieten:) Fijn, dan kan Finn ook gewoon weer buiten spelen, nu kan dat niet omdat onze tuin momenteel helemaal open is...

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Miss Geul: Lekker genieten van je mannetje wat zielig dat zijn oogje ontstoken is fijn dat de gehoortest goed was.

@ Vruchtje: Jammer dat je niks wijzer bent geworden en de verkoudheid kan er mee te maken hebben hopelijk gaat het vannacht beter.

@ 2012mama: Leuk zeg nieuwe plannen voor de tuin. Jij dus ook een dagje alleen met Kaj morgen ik ook weer met Maylin.

Maylin heeft vanmiddag heel veel gespuugd we moesten haar echt omkleden.
    Ze kwam ook al na 2 uur voor een fles, dus denk dat het iets te veel was.
    Ben bang dat we haar weer moeten wakker maken om 20.15 uur en dat we haar uit de diepe slaap halen en dat ze dus vannacht weer om de 3 a 4 uur gaat komen.
    De 6 uur achter elkaar die ze 's nachts moet maken maakt ze steeds eerder.
    Heeft iemand een idee hoe ik dat kan veranderen?

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Pfff Daan is al vanaf 15.30 wakker, hij li nu alweer een dik uur oven en slaapt nog niet,mindere keer huilen, dus ik naar boven, speen erin, maar na 2min begint ie weer, wordt er gek van!!!

Mama2012 haha lekker hoor!ja ik ben 3x in turkye geweest en 1x zijn we er samen geweest.mijn man wil er niet meer heen haha.

Reageermlater verder, loop maar weer eens naar boven pffffff

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Ano: Wat vervelend dat Daan zo onrustig is.

Maylin werd gelukkig om 20.00 uur zelf nog wakker, dus hopelijk betekend dat dat ze weer wat langer slaapt.

10. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tamtam: Misschien is het een idee om johannesbroodpitmeel te gaan gebruiken. Dit adviseerde het consultatiebureau me aangezien thijm zich steeds eerder melde dan 3 uur tussen de voedingen. Thijm spuugde voorheen ook best veel kleine beetjes en was daardoor ook onrustig omdat het elke keer omhoog kwam.
    SInds de jbm spuugt hij zelden nog en heeft hij een veel meer verzadigd gevoel. Thijm laat ook gerust 5 uur tussen de voedingen snachts.

@Miss geul: sneu he een ontstoken oogje. Heeft Thijm ook gehad toen hij 4/5 dgn was. Wij hebben het oogje toen elk uur schoongemaakt met een nat wattenschijfje. Volgende dag was het al een stuk beter en na 2 dgn was het over. heeft er meer mee te maken dat de traanbuisjes nog niet open zijn.

@Ano: ik kan je hand schudden. Thijm is vanaf 17.30 jengelig. Hij is volgens mij gewoon vervelend van moeheid. Wat je ook doet, niks is goed. Heb hem nu ingebakerd in bed gelegd en is zichzelf nu waarschijnlijk in slaap aan het huilen/jengelen. Ik laat hem even doen. Thijm huilt ook weer als zijn speen uitvalt, ik laat hem nu uit, want je blijft zo aan de gang. Wil hem wel bij me nemen maar dan blijft hij net zo goed wat onrustig.
    Hoe is het nog gegaan met Daan??

@Chel: ik heb natuurlijk gestemt op je knappe meisje.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Even ego: laatste fles is vroeger uitgevallen 2145. Nu zo naar bed als kramp voorbij is. duimen voor betere nacht laat morgen weten

12. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Vruchtje: welterusten en hoop voor je dat je een goede nachtrust tegemoet gaat.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tot nu toe nog huilen denk erge last van verkoudheid en kramp. morgen huisarts bellen

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Troela: Dat is misschien idd een idee misschien dat dat helpt.
    @ Vruchtje: Hoe is het verder gegaan?

Hier een redelijke nacht gehad.
    Maylin had om 20.00 uur een fles gehad en kwam toen om 1.00 uur en om 5.00 uur. Ze ligt nu nog lekker te slapen net als Danian.
    Ga ze zo wel wakker maken, want Danian moet zo naar de opvang.
    Lekker een dagje met Maylin en ik denk dat ik veel ga bijslapen.

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Troela en ano, vervelend, een onrustige avond! Zijn de jongens wel rustig gaan slapen?

Vruchtje, hoe was de nacht? Wat vervelend dat Yara zo moet huilen!

Tamtam, fijn hoor, lekkere nacht!

Hier een lekkere nacht, hij had om 21.00 de laatste fles gehad, twijfelde of ik om 12u nog wakker ging maken voor een fles, niet gedaan omdat ik moe was,
    dus kwam hij zelf om 1u zelf weer, en daarna pas weer een fles om 8u gegeven...dus even lekker kunnen slapen.
    Finn was gisteren al om 17.30 in slaap gevallen, ook hem niet wakker gemaakt, nadat hij de nachtervoor zo slecht sliep.
    En hij werd pas vanochtend om 6u weer wakker, dus ook hij een goede nacht...
    Nu zo Finn weg brengen en boodschappen doen met Kaj..

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama wat gaan jullie allemaal doen met de tuin??
    wat goed zo een goede nacht op naar meer goede nachten haha.

tamtam gelukkig heb je haar niet uit haar ritme hoeven halen hopen dat ze haar ritme zelf aanhoud, veel slaap plezier vandaag

ano gaat het nu wat beter met slapen? en vannacht ging het toen goed?

troela hoe is het nu met thijm al minder huilerig?
    hier wordt het ontstoken oogje ook al beter, gister kon zijn oog niet meer op en vandaag wel vies maar open.

vruchtje hoe ging de rest van je nacht?? en de ha al gebeld?

ego hier een gewone nacht 23.00 02.00 05.00 08.00
    er mag 5 uur tussen zitten maar hij komt elke 2 uur.
    wel 6 poepluiers gehad en weer 3 keer heel zijn pakje onder, dit gebeurd allen in de nacht dan ligt hij in zo een driehoek kussen herkent iemand dit die ook zo een kussentje heeft?

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goedemorgen deze morgen April Mama:D

Wij hebben gisteren nieuwe kleding gekocht voor onze klein meid... Ze zit nog steeds in maat 44, nu past alles goed... Maat 50 is echt te groot en maat 47 is alleen online te koop... Wij waren niet zo lang op het dorp, wij hadden veel bekijks met de kleine meid en dat vond ik niet fijn... Ik voelde mij niet op mijn gemak... Het belangrijkste; ze heeft weer mooie kleding...

chelleke pas aub op met je vraag? op Mei mama's werd deze vraag ook gesteld en diegene werd gediskwalificeerd.

moesh Yeeh over geboortegewicht heen, wrs heb jij onvoldoende voedingsstoffen in je borstvoeding...

tamtam probeer anders pampers, nu in de aanbieding bij de kruidvat. Buiten wandelen was heerlijk....

gehoortest Neva heeft hem ook nog niet gehad... Deze week zouden ze langskomen..

Hier een redelijk nacht.. om 00.30 en 04.00 uur fles...
    Verder goed geslapen, maar wel weer op mijn buik of tussen ons in...

18. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    2012mama ik ben jaloers op jouw nachten hahah! heerlijk hoor!

@sefanja.. heerlijk he kleertjes shoppen, ik ga straks na de gehoortest ook ff de stad in haha! en idd waarschijnlijk niet genoeg voedingsstoffen of ze kon de melk niet verdragen (vandaar het spugen) geen idee, belangrijkste is dat ze nu weer goed groeit!

hier niet zo'n lekkere nacht gehad.. gisteravond nog bezoek gehad.. sliep pas tegen 12 uur.. om 3.45 weer wakker voor een flesje.. en vanaf toen telkens weer huilen en kreunen.. dus steeds speentje gegeven.. uiteindelijk toch bij ons in bed genomen en natuurlijk viel ze toen als een roosje in slaap....
    om 7u weer een flesje en vanaf toen telkens wakker, persen en jammeren.. nu nog steeds.. heb dr maar ff in de box gelegd.. ze huilt niet echt tis alleen jammeren.. ik denk dat het poepen haar dwars zit.. sinds gister 11u niet gepoept!

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hahaha Sefanja... ze hebben mij er ook al afgegooid....... mag niet meer mee doen.... andere maanden werd dit ook gedaan en toen was t geen probleem, maar vanaf 1 april gaan ze er op controleren..... Ach ja... onze Mila is voor mij toch al baby van het jaar hahahaha...

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Chelleke, wat jammer dat ze je er af hebben gegooid, mag je nu volgende maand wel weer mee doen?

MOesch, weer een pittig nachtje dus..kun je vandaag nog wat slaap inhalen?

Kaj is wat onrustig vandaag...heb het idee dat ie wat last van krampjes heeft..wil veel op schoot..zielig!

Deel Deze Pagina