April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ 2012mama: Arme Finn Beterschap. Hoe is het vannacht gegaan?

@ Vruchtje: Lekker hoor je man zo lang thuis

@ Chelleke: Mila drinkt wel wat ze nodig heeft. Je biedt wel veel aan, maar als ze ook regelmatig wat laat staan komt het goed toch.

@ Moesch: Vervelend he als ze ineens minder gaan drinken, maar meestal is dat tijdelijk en halen ze dat wel weer in.

@ juultje: Wat vervelend dat Viggo zo onrustig is kan me voorstellen dat je er best moe van wordt. Hopelijk gaat het snel beter.

@ Sefanja: Kan me voorstellen dat je man het moeilijk vind, maar soms is het nu eenmaal zo, maar dat verandert vast vanzelf wel

@ Miss Geul: Vervelend dat Viktor in een andere groep komt, maar misschien gaat het best wel goed.
    Hoe is je nacht gegaan?

Hier gisteren een gezellige dag gehad, maar erg vermoeiend.
    Ben altijd blij dat het weer voorbij is ik bleef lopen.
    Maylin had ook meer geslapen overdag meestal wil ze eind van de middag niet meer boven slapen, maar nu had ze anderhalf uur geslapen.
    Mijn ouders, broertje en zusje met vriend bleven ook eten gewoon een pan macaroni gemaakt lekker makkelijk.
    Maylin om 21.30 uur een fles gegeven en toen kwam ze om 3.15 uur en daarna 6.50 uur.
    Hetzelfde als de dag ervoor.
    Alleen jammer dat Danian om 5.45 uur al wakker was en me lag te roepen;)
    Maylin heeft gisteren ook meer gespuugd dan anders.
    Gisteravond spuugde ze 2 keer een hele lading nou ja het leek veel wel nadat ze een boer gelaten had.
    Zat het misschien toch te hoog.
    Vandaag geen plannen misschien naar de eendjes als het weer het toelaat.

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    juultje misschien een rare tip maar geef bij het 1ste honger signaal juist eten, als je hem laat huilen of laat zuigen op de speen dan wordt hij al moe voor hij gaat drinken, als hij het 1ste honger signaal geeft en dan gaat drinken, dan heeft hij nog alle krachten.

vruchtje, hier ging de nacht redelijk00.40-5.00-9.30hij kwam ook om 7 uur want ik had om 5 uur viktor niet ingebakerd om te kijken hoe het dan ging maar om 7 uur dus toch maar ingebakerd en toen ging hij verder slapen.
    wat lekker dat je man vrij is en jij mocht blijven liggen.

tamtam ja ik wacht het maar af hoe de groep gaat op het kdv,
    wat fijn dat je verjaardag goed ging, en dat het met de kinderen ook goed ging. wel vervelend van het vele spugen van maylin.
    doe vandaag lekker rustig aan vind ik ook.

vandaag een rommeldag met huiswerk, huishouden, ik moet beginnen met kolven, zie er zo tegenop, want ik vind het heerlijk om borstvoeding te geven, boodschappen doen, naar de verlos voor nacontrole, wasjes draaien en was opruimen.

dus weinig ontspanning!

3. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Goedemorgen!

Even ego, hier een vermoeiend nachtje gehad...Finn had veel pijn/jeuk, erg zielig. Dus bij ons in bed genomen, maar erg onrustig geslapen.
    Nu is hij lekker aan het spelen. Jeuk/pijn valt momenteel mee. Heeft wel koorts denk ik. Gisteren voor het slapen gaan 39.0, nu nog niet gemeten, zo maar even doen.
    Vandaag dus een rustig dagje, lekker thuis hangen, en kruip misschien zelf ook nog wel even tussen de middag mn bedje in :)

4. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul Ik hoop dat het proberen de moeite waard is en dat jullie voelen dat viktor op zijn plek... Babygroep te leeg, tja aan de ene kant heel begrijpelijk. Het is duur en men vind wel andere wegen (zoals ik) om wat te regelen voor je baby/ peuter ed.. Continu op een andere groep moet je ook niet willen voor je kind... je zoekt toch structuur, duidelijkheid en veiligheid voor je kind... Om daar mee te beginnen..

kop op, zet je schouder eronder meid... je hebt ook je voordelen van fles geven, meer speling..

juultje vrijdag een bruiloft, volgens wel een lekkere dag geweest... was het een mooie bruiloft?

5 dgn om de twee willen eten, toch niet erg? ik begrijp dat het vermoeiend is maar hij maakt een groeispurt... Andere baby's huilen alleen maar, dat lees ik niet bij je kleine. Als hij om het uur komt, geef je hem toch meer voeding 10/20 ml of vaker aan je borst leggen...

kort slapen vind wrs belastend, zodat je zelf niet aan je rust komt of begrijp ik dat verkeerd? hij heeft wrs geen last van... Of wel?

je manneke maakt duidelijk een sprongetje...
    Hoe heeft hij het drukke weekend ervaren?

vruchtje minder gedronken en dan toch een heerlijke nacht gemaakt... Kortom wel voldoende gedronken...

tamtam gisteren is neva ook bij hem rustig geworden, echt een goede ego voor hem... hij zat van oor tot oor met een glimlach op het gezicht...

alom een drukke, gezellige maar vermoeiden en geslaagde dag gehad...
    meer slapen is meer dingen verwerken en meer groeien... Ik vind dat maylin snachts op mooie tijden komt...

5. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Administratief medewerkter
    Limburg
    Hey ladies,

Ik kom hier snel nog even reageren :)

eten: Hier eet Amco de laatste dagen ook minder. Gisteren liet hij zelf 80 ml staan van 150/5. Maar toch gewoon 4u geslapen. Het zal dus wel goed zijn. Een hele tijd terug wilde hij heel veel eten en nu minder... het is toen vanzelf over gegaan dus ik denk dat dit nu ook wel zo zal zijn. Ik denk inderdaad ook dat dit met een nieuw sprongetje te maken heeft. Want daar zit hij duidelijk in.

Afgieten van het flesje: Dat doe ik nooit. 150 / 5 maakt zo'n 160ml dacht ik in totaal. Maar dat mag je gewoon aanbieden hoor. Staat ook zo op de doos van de voeding en zo rekent het CB ook.

vaccinatie: Woensdag is Amco 2 maandjes en dan krijgt hij direct al zijn eerste vaccinatie. Vind ik eerlijk gezegd helemaal niet leuk. :( Ik wil wel dat hij ze krijgt hoor, maar vind dat gewoon zielig. Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van.
    Heeft jullie kleintje al vaccinaties gehad? Hoe reageerden ze hier op?

Facebook: Zouden we niet ook een besloten groep starten op Facebook? Ik geraak daar eerlijk gezegd sneller dan hier. Via mijn telefoon is dat best makkelijk. Hier duurt het altijd zo lang om alles na te lezen en te reageren waardoor het er vaak bij in schiet al wil ik het heel graag. Ik vind het leuk om te reageren op jullie berichtjes maar ik heb er gewoon geen tijd voor. Op facebook zou voor mij een stuk makkelijker / sneller zijn. :) Zijn er meer die dit wel leuk zouden vinden?

Drukte: Het kan aan mij liggen maar ik vind het zo ontzettend druk met een kleintje. ;) Veel drukker dan ik het me vooraf had ingebeeld. Misschien komt dit omdat dit ons 1ste kleintje is en ons leven echt helemaal verandert hierdoor... maar ik heb echt het idee dat ik bijna nergens meer aan toe kom. ff me-tijd is er eigenlijk nauwelijks... dat ik dit berichtje aan het typen ben is al heeeel wat.
    Altijd snel douchen, snel aankleden, snel tussendoor ff broodje naar binnen duwen, snel beetje tijd voor mijn man maken, snel beetje opruimen / schoonmaken, ... voor de rest gaat al mijn tijd aan ons kleintje op. Is dit voor jullie herkenbaar? Wat doe ik fout, iemand tips? haha :D

6. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie morgen:
    Dames... pfff wat een nacht...
    Gisterenavond om 22:00u Mila haar laatste fles gegeven omdat ze bleef huilen... komt ze vannacht op 04:00 weer voor een fles. Omdat ik nu vandaag ivm die fles van 4u 7 flessen moet geven geef ik haar dus 7x 135cc ( = 945cc) en geloof me... mevrouw laat ineens iedere fles nog 20cc staan... en alleen maar huilen... ze heeft zo'n krampjes volgens mij, maar meer dan wat ik nu doe kan ik echt niet... haar in badje gedaan, maar meteen na de fles begint t weer.... in haar mondje is niets te zien zover ik zie. ( dacht eerst aan spruw, want dan stoppen ze ook niet met huilen tijdens de fles en duwen ze m steeds weg)

Morgen moet ik met haar terug voor controle en krijgt ze ook haar eerste spuitjes..... pfff dames, hoort dit erbij of moet ik me zorgen maken..... volgens mij heeft Mila ons de eerste weken te veel verwend.....

7. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    chelleke.. als ze de flessen niet leegdrinkt zal t idd wel goed zijn.. heb begrepen dat ze max 1 liter per dag mogen.. dus max 30 schepjes voeding.. meer dan dat kunnen de niertjes niet aan!

@2012mama wat zielig voor finn.. waterpokken.. mn zoontje heeft ze met 14 maanden gehad.. ik heb toen calendulan emulsie van vsm voor m gebruikt.. hielp best goed!
    hoop dat je kleintje het niet krijgt!!

@sefanja ik denk dat t een sprongetje is.. ze doet ook steeds meer nieuwe dingen! dus zal er wel mee samenhangen!
    ik geef dr gwn 150/5 en kijk wat ze drinkt!

@juultje vermoeiend dat hij om de 2u komt.. mijn zoontje kwam de eerste maanden standaard om de 2u.. dus i know how u feel haha..
    maar komt hopelijk snel goed.. gwn blijven aanbieden, hij heeft t waarschijnlijk nodig.. miss een sprong of groeispurt! hoop dat ie snel weer meer uurtjes tussen de voedingen laat!

hier lekkere nacht.. laatste fles om 22.30 en eerste om 6.30u.. ze ligt nu lekker te slapen in dr wipstoeltje voor de tv hahah.. durf dr niet te verplaatsen:p bang dat ze wakker word!

8. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    missgeul: ik hield me aan een strak ritme waarbij ik viggo uit bed haalde, zijn luier verschoonde en daarna direct ging voeden. dat werkte ook, want hij had altijd honger als hij wakker werd. Maar nu weigert hij de borst als hij wakker wordt. ik moet echt wachten tot hij hongerig is en dus gaat huilen, want anders drinkt hij helemaal niks. probleem is nu alleen dat hij eerst uitgebreid wil spelen, dan wil drinken, maar dan al wel moe is. hij neemt een paar slokken, begint dan te huilen en wil niet meer. en zo blijven we in hetzelfde cirkeltje...

sefanja: viggo heeft er zelf ook wel last van hoor. hij is eventjes vrolijk, maar daarna is hij erg ontevreden en weet ik soms echt niet wat ik met hem aan moet. In de box huilt hij, op schoot huilt hij, aan de borst huilt hij en in bed huilt hij. ik zie aan hem dat hij moe is en af en toe vallen zijn oogjes dicht, maar hij gaat gewoon niet slapen. En als hij slaapt is hij na een half uurtje ofzo alweer wakker. het was zo ineens van het ene op het andere moment. En als hij eenmaal ver over zijn vermoeidheidsgrens heen is ben ik dus een paar uur achter elkaar met hem bezig. heen en weer lopen, wiegen, voeden, lopen, voeden, wiegen, enz. ik weet het dan echt niet meer... en dan is het 10 uur 's avonds en heb ik nog steeds niet gegeten! het is dus niet dat het 'een beetje lastig' is, maar vooral heel sneu voor viggo en lastig voor mij. Overdag moet ik tijdens de minislaapjes die hij doet zorgen dat ik het huishouden doe en 's avonds ben ik dus alleen maar bezig hem in slaap te krijgen. ik heb het gevoel dat hij in een cirkel zit die hij zelf niet kan doorbreken. ik weet alleen niet of en hoe ik hem eruit kan helpen. het is overduidelijk dat hij een sprongetje maakt(e), maar dat moet toch een keer voorbij zijn? zijn eerdere sprongetjes gaven 1 of 2 dagen onrust, we zijn nu al 6 dagen onderweg en in de verste verte is het einde nog niet te bekennen. ik snap gewoon niet waarom hij er ineens zo veel en zo lang last van heeft..

9. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    #1249 Unox, 4 jun 2012
    Laatst bewerkt: 4 jun 2012
    pfoeh Juul, lastig voor jou en zielig voor Viggo, net wat je zegt.
    En bij jou op je blote borst spelen, zou dan de 'zin in de borst' wat eerder komen misschien? Lijkt me voor de lange termijn niet werkbaar maar misschien kan het een aanzet zijn tot een ietwat ander ritme dan voorheen nu hij aangeeft eerst te willen spelen en dan pas te drinken.
    Speelmoment korter maken daar heb je zelf al aan gedacht, denk ik.
    Hem inbakeren zodat hij een goeie ruk slaapt? Je wilde dat gaan afbouwen, is het een idee om hem 1x overdag nog in te bakeren? :(

Lastig hoor. Ik heb hier zo'n dingetje met de speen. Hij valt met speentje in in slaap meestal. Ergens wil ik dit niet, want je blijft bezig met dat ding weer in die mond stoppen als ie hem kwijt is geraakt. Aan de andere kant zit ie steeds met zijn knuistjes in zijn mond en hoevaak ik ook verteld heb dat dat écht niet gaat passen, hij heeft kennelijk behoefte aan gesabbel en vindt die bevrediging niet op zijn handjes :( Wanneer ie eenmaal diep slaapt heeft ie er geen behoefte aan, dan tukt ie gewoon lekker :)

Oh, slaapkop wordt wakker. ;)

10. Noosa

Noosa Fanatiek lid

24 mei 2011
    4.082
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Zo ik ben er ook weer eens een keer. Hier pittige weken zeg.
    S. huilt ontzettend veel en slaapt overdag bijna niet.
    We zijn bij osteo geweest en hij vertelde over verborgen reflux. Helaas hb ik verder niet echt een meewerkende huisarts. Gelukkig heeft ze ons wel doorgestuurd naar de kinderarts, daar mogen we morgen naar toe.
    Maar menn wat is het vermoeiend zeg.
    De nachten gaan wel goed, maarja is ook niet zo gek als hij overdag niet slaapt.
    Vandaag gaat het trouwens best goed weer sinds een tijd. Hij ligt al voor de 2e keer in zijn bedje vandaag. Maar ik durf er niet vanuit te gaan dat het opeens over is allemaal.

Ik lees nog steeds mee met jullie maar kan vaak de tijd niet vinden om te reageren.

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    2012mama wat vervelend zo een korte nacht, vandaag maar rustig aan doen, misschien even bijslapen.

sefanja het gaat allemaal zijn weg wel vinden op het kdv.
    en kolven er zijn ook wel voordelen maar nu wordt ik ermee geconfronteerd hij wordt groter;)

linc ik herken wat je zegt, ik heb ook heel vcel moeite alles te combineren mijn was loopt achter, huiswerk loopt achter ik douche snel en eet snel maar viktor krijgt alle zorg ik moet leren om hem soms even te laten huilen zodat ik even kan douchen en aankleden.

chelleke wat verevelend dat vandaag niet zo gaat en vannacht ineens weer een nachtvoeding veel succes morgen bij het cb.

moesch dat klinkt goed zo een nacht, hihi ga je er de hele tijd omheen lopen:D

juultje is huilen het 1ste hongerteken van viggo?
    bij viktor zie ik de volgende tekenen: brabbelen, slaan tegen zijn speelgoed, sabbelen op zijn vuist, zoeken naar de borst en dan gaan huilen, er zit meestal maar 5 min. tussen het 1ste signaal en het huilen.
    misschien helpt het om in te bakeren?

unox dat gedoe met handjes hier ook, geen speen maar zijn handen gister zelfs zijn duim gevonden met mijn hulp en daar was hij tevreden mee.

noosa ook al een onrustig kind, veel succes morgen bij de kinderarts

veel onrustige kinderen hier.
    viktor ook in vlagen, met name thuis, als we weg gaan doet hij het super goed.
    net na controle verloskundige alles zag er goed uit omdat ik nog steeds vloei nog even geen tampon gebruiken maar verder mag alles weer, ik mag zelfs weer in bad:D dus volgend weekend gaan we lekker zwemmen in een tropisch zwemparadijs met mijn nichtje van 4 en natuurlijk viktor.
    en dan mag tampon gebruik wel joepie:p

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Linc: Maylin moet morgen ook naar het cb en krijgt dan ook prikjes ben ook erg benieuwd hoe Maylin er op gaat reageren.
    Danian sliep meestal meer maar verder had hij nergens last van.
    Het is ook drukker ik heb er 2 en merk het ook.
    Ik moet ook meer dingen verspreiden en doe ook meer als mijn man thuis is.

@ Sefanja: wat fijn dat ze gisteren ook bij je man rustig werd.

@ 2012mama: Wat vervelend dat Finn er zo'n last van heeft hopelijk is het snel over

@ Miss Geul: Fijn dat je een goede nacht hebt gehad.
    Leuk vooruitzicht zwemmen willen wij ook gaan doen in de vakantie.

@ Chelleke: Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken gewoon morgen op het CB vragen

@ Noosa: Ben benieuwd wat ze morgen zeggen bij de kinderarts

@ Moesch: Lekker hoor zo'n nacht

@ Unox: Ja dat is een nadeel van een speen bij Danian bleef ik ook steeds lopen om hem er weer in te doen s, nachts, dus 's nachts krijgt ze geen speen heeft ze ook niet nodig gelukkig.

@ Vruchtje: Wat fijn dat Y toch goed heeft geslapen ondanks dat ze minder had gedronken

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Unox het inbakeren afbouwen hebben we nog niet gedaan.eigenlijk omdat ik merkte dst zijn slaapritme nog niet stabiel genoeg was. ik durfde het dus niet aan. oo mn borst laen spelen vind ik wel een goed idee :) ga ik zo proberen!

missgeul: inbakeren doen we al vanaf 4 weken :) viggo heeft inderdaad ook wel van die signalen, hij smakt dan heel luid en likt langs zijn lipjes. maar nu hoef ik het niet te proberen hem dan aan te leggen, want dan huilt ie en weigert hij de borst. hij maakt die geluidjes enzo al als hij nog slaapt. maar het gebeurt deze week ook heel veel dat hij die geluidjes maakt, maar nog melk teruggeeft van de vorige voeding. ik kan er echt even geen pijl op trekken :( maar wel lief dat je meedenkt!

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    let er wel op dat je borsten niet kapot gaan als viggo ermee gaat spelen, van sabbelen kunnen ze kapot gaan.

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    :) ik ga hem niet met mijn tepel laten spelen. maar op mijn blote borst leggen, zodat ie misschien wel geprikkeld raakt...

16. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Nou.. viggo heeft nu bijna 3 uur geslapen en drinkt nu wel aan mijn borst!!!

even een vraagje: ik zie hem syeeds vaker kokhalzen en dan herkauwen. deed ie eerder niet. het valt me sinds een week of 2 op. iemabd een idee wat dit kan zijn? hij spuugt ook vaker en ook nog vrij lang na de voeding...

17. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
  18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nee sorry juultje, ik zie hier wel soms dat viktor zich verslikt en zijn melk toch door slikt in het goede keelgat.

chelleke inderdaad handige site, ik heb me ook ingeschreven voor de sprongenwekker en heb het boek oei ik groei thuis. echt helemaal ideaal ik ben er mega blij mee. geeft echt veel hou vast (als ik tijd heb om te lezen hihi)

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    oh chelleke wat een geweldige foto's

Deel Deze Pagina