April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Ja he... ik kan er geen genoeg van krijgen.. iedere dag zie ik wel weer nieuwe dingetjes bij haar die dan echt op de foto MOETEN.

Dames als jullie mijn foto's moe zijn gewoon zeggen hoor hahaha, ik kan niet stoppen met ze te plaatsen.... zo trots......

2. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Mijn beste vriendin is 9+3 zwanger van haar 2e kindje en had eergisteren wat bloedverlies gehad... omdat haar broer woensdag trouwt en ze het dus dan willen vertellen had ze toch even de VK gebeld om zekerheid te krijgen of het bloedverlies kwaad kon. mag morgen om 08:30u bij de Vk zijn.. ze belde op of ik mee wilde want ze vond t toch wel een beetje eng.... natuurlijk zeg ik geen nee, dus morgenvroeg om 08:30u bij de Vk ( ook de mijne geweest) en ik ben er van overtuigd dat alles goed is met het kleine mupke..... en om 10:00u mag ik met mijn kleine mupke naar de kinderarts voor jawel.............. de eerste spuitjes.... :( @mamagaathetnogzwaarkrijgenmorgen........

3. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Missgeul gelukkig maar dat viktor het netjes in zijn goede keelgat laat gaan :) het boek oei ik groei heb ik ook. geweldig boek! wat je zegt; het geeft veel houvast!

chelleke wat een leuke foto's weer! mooi meiske. een mooie dame voor onze knul ;) hihi wij buddies, zij buddies :D
    jeetje wat spannend voor je vriendin zeg! pff hart in de keel... wat lief dat je mee gaat!! ahhh en de eerste prikjes, brrr... kan er niet over meepraten, sorry. wij doen (voorlopig) geen vaccinaties. succes morgen!!

Ik lees over de klachten van spugen, kokhalzen en herkauwen overal over reflux. wat moet ik daar nou mee? viggo groeit verder goed en lijkt niet heel erg te lijden onder het spugen ofzo. moet ik dan toch de huisarts bellen of kan ik het gewoon zo laten? Het is trouwens wel steeds dat als hij uit bed komt hij nu bijna altijd spuugt na een tijdje en pas daarna wil drinken. zou dat dan zijn wat m dwars zit en dat t dus niet is dat ie eerst wil spenen? maar dat ie dus eerst wat kwijt moet voordat hij kan drinken...?

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    juultje dat zou zeker kunnen als hem dat dwars zit zal hij niet goed drinken boert hij goed? want soms boert viktor slecht en dan spuugt hij ook meer

chelleke wat super leif dat je mee gaat en veel succes bij de kinderarts.

hier bijna alles gedaan van mijn lijst maar bijna geen huiswerk:x wel woonkamer gezogen, slaapkamers gestoft en beide bedden verschoond, was opgeruimd, was gewassen begonnen met kolven

nu even rustig wat drinken en dan lekker naar bed morgen:
    - naar mijn werk om mijn kleine droppie te showen aan al mijn collega's ( het zijn er maar 30+ 10 van de administratie:p)
    - cb voor controle
    - school.

dus heb pizza voor in de avond want koken doe ik dan niet meer.

groetjes wendy

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goedemorgen allemaal

Even geen tijd om op iedereen te reageren sorry!!

Vandaag krijgt ons meisje ook prikjes:(
    Ik ben ook heel benieuwd hoeveel ze nu weegt en hoelang ze is. Voor mijn gevoel heeft ze groeispurt gemaakt......

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    goede morgen dames,

vruchtje veel succes vandaag.

vandaag weer naar school, dus ik gedouched en viktoir in bad geweest en ik heb mogen slapen.
    23.00 had hij de borst en hij kwam vanmorgen pas op 6.30;)

eerst naar mijn werk voor kraambezoek, daarna cb voor wild vlees in navel weg laten tippen daarna naar school.

dus tot vanavond.

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Succes bij het CB

@ Miss Geul: Jij ook succes met alles

@ Juultje: Wat fijn dat Viggo nu goed geslapen en gedronken heeft

@ Chelleke: Mooie foto's! Succes bij het CB en bij de VK met je vriendin

Hier weer een super nacht gehad.
    Maylin om 21.30 uur de fles gegeven en ze kwam pas om 5.15 uur weer:$ Heb vanaf 3.00 niet vast meer geslapen lag echt te wachten tot ze kwam, dus vandaag weer 5 flessen denk ik.
    Ze had gisteren in totaal 940 cc gedronken en de vorige keer dat ze zolang sliep had ze ook veel gedronken, dus misschien dat het toch daar mee te maken heeft.
    We moeten zo ook naar het CB krijgt Maylin ook haar eerste prikjes.
    Om 11.00 uur komt er iemand van de woningbouw voor de verbouwing gaan we dingen doornemen die gedaan gaan worden.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Chell: mooie foto van mila!! Suc6 met echo van je vriendin. Komt vast goed

miss geul: wow viktor dus doorgeslapen. Knap hoor van hem.

tamtam: succes ook bij cb. Lekker dat M ook meer tijd tussen flessen laat

9. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie morgen dames...
    Vriendin belde vanmorgen al op... afspraak verzet van 8.30u naar 11.00u... nu kan ik dus niet mee... want moet om 10.00u met Mila bij de KA zijn voor de controles en de prikjes.... ik baal behoorlijk. Ik zorg dat ik er op tijd ben met Mila misschien ben ik eerder klaar en kan ik alsnog even doorrijden naar de Vk van mijn vriendin.......

Maar....... ik ben wel weer ongelofelijk trots op mijn meisje... gisterenavond nog 2 flessen van 170cc uit ( 17:00u en 20:00u) en om 23:00u dronk ze maar 100cc..... en raad eens.... ze kwam vanmorgen pas om 08:00u!!!!! ik ben weer helemaal gerustgesteld... het was maar voor even;)

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Goedemorgen!

Miss geul, waarom wil je Viktor graag op een babygroep? Misschien dat ik dat gemist heb hoor, gewoon ff vraagje.
    Fijn dat je goedgekeurd bent door de vk!
    En heerlijk, zwemmen!
    Drukke dag vandaag dus, denk om jezelf he!

Linc, snap wat je bedoeld, met druk. al moet ik zeggen dat het hier, met 2, best mee valt. Vond de overstap van 0 naar 1 kindje veel groter.
    Maar, je zult zien, er komt vanzelf weer meer tijd en regelmaat in je werkzaamheden.
    Ga je straks ook weer aan het werk?
    Succes op t cb!

Chelleke, jullie zijn inderdaad lekker verwend door Mila. Wij hadden het aan het begin ook hoor. In de kraamweek liet Kaj ons heel veel en lang slapen, maar na een week of 4 niet meer. Inmiddels gelukkig wel weer redelijk.
    Denk dat hoe ze zich gedraagd er gewoon bij hoort, geen zorgen maken!
    Leuk hoor, foto's
    Hoe was het met je vriendin bij de vk?

Moesch, heb gisteren ook die calendulan emulsie gehaald. Helpt wel redelijk.

Unox,met de speen is erg herkenbaar. In principe laat ik Kaj dan ook zonder speen slapen. Alleen lukt dat niet altijd. Finn kreeg trouwens vrij snel zn speen onder controle, dus hoop dat ook met Kaj.

Tamtam, succes vandaag!
    Lekker nachtje weer, heerlijk!

Juultje, fijn dat Viggo even lekker geslapen heeft. Kaj doet dat kokhalsen momenteel ook steeds vaker. Finn had reflux, en vond dat wel een verschil..zou me nog geen zorgen maken.

Vruchtje, succes vandaag!

Hier een betere nacht als gisteren. Finn viel wel moeilijk in slaap, maar uiteindelijk in mijn armen wel gelukt. Gisteren was Finn vooral ziek van de koorts, pas tegen de avond begon de jeuk echt te komen. Vandaag valt het nog mee.
    Kaj geslapen van 23.00 - 7.00 en toen om 8u een fles.
    Kaj begint wel steeds vaker te piepen na een voeding, wil meer. Dus denk dat we straks maar eens 180 aanbieden..kijken wat hij ermee doet.
    Verder vandaag huis opruimen, ben gisteren echt nergens aan toe gekomen. En nog even boodschappen doen.
    MOrgen moet Finn eigenlijk naar het kdv en wilde ik met Kaj pasfoto's laten maken...even kijken of Finn wel of niet heen gaat...

11. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Juul: We moeten idd maar eens afspreken, alleen vraag ik me nu eff af hoe ik dat met Mila moet doen... vind haar nu nog te klein om de hele dag van huis te zijn,maar ook de kids zullen zich vast eens zien en dan vrees ik dat Mila met 12 jaar al op kamer wil in Drenthe;).....

12. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Goedemorgen meiden!!

Veel kleintjes prikjes vandaag volgens mij. Succes moeders !!

Chelleke, fijn dat Mila weer zichzelf is en heerlijk doorslaapt. Tjee wat zenuwslopend voor je vriendin en nog langer moeten wachten ook .. Hopelijk is alles goed.

2012mama wat zielig voor Finn zeg! Gelukkig gaat t vandaag nog goed. Hopelijk is hij er snel vanaf!

Missgeul je dagje dus weer lekker volgeplakt hihi!

Wij zijn gister teruggekomen van weekendje weg met de familie. Best leuk geweest en we hebben voor t eerst gezwommen met jonas. Was leuk alleen wel een gesjouw (beetje onhandig bezig nog daar haha).
    Jonas trouwens erg goed geslapen daar 8-9 uur aan 1 stuk. Vanacht was het daarintegen om de 3 uur:)

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    tamtam zo herkenbaar, onze biologische klokken zijn nog niet ingesteld op doorslapen, hier ook vanaf 5 uur regelmatig wakker gewacht tot 6 uur toen maar gaan douchen.
    veel succes bij het cb en met de woningbouw.

chelleke balen dat de afspraak van je vriendin verzet is, ik hoop dat de ka snel klaar is en jij je vriendin kan vergezellen.

2012mama ik ben benieuwd wat hij doet met een andere hoeveelheid.
    ik wil viktor graag op de babygroep omdat ik bang ben dat hij ondersteboven gelopen wordt door de jonge kinderen.
    ja ik denk om mezelf afspraak met mijn werk is verzet naar volgende week, de vergadering is verzet ivm school voor enkele dames en afwezigheid van 1 van de leidinggevende.

sab fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad.
    en ja mijn dag weer lekker vol.:p
    anders verveel ik mij hihi

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Fijn dat het slapen vannacht wat beter ging.
    Ben benieuwd of hij die grotere flessen al wil

@ Chelleke: Dat is balen dat die afspraak van je vriendin verzet is.
    Hopelijk kun je toch nog mee.
    Fijn dat Mila weer goed geslapen heeft

@ Sab: Fijn om te horen dat je weekendje weg leuk was.

Hier weer terug van het CB.
    Maylin heeft even gehuild met de prikjes.
    Thuis de fles en nu ligt ze in bed wel zonder de puckababy, want dat mag niet na de prikjes morgen mag dat weer, dus ben vooral benieuwd hoe het vannacht gaat.
    Hopelijk krijgt ze er verder geen last van.
    Ze weegt nu 5715 gram en is 58,5 cm lang.
    Ook heb ik de verpleegkundige gewezen op de afplatting op haar hoofdje en ze raadde me toch aan om een afspraak te maken bij de kinderfysio, dus meteen gebeld, maar ze belt me terug, want ze zat in de auto.
    Heb een deken in haar bedje naast haar hoofdje aan de kant van de afplatting gelegd zodat ze niet haar hoofdje die kant kan omdraaien.
    De verpleegkundige zei ook dat ze al goed volgt en als ze op haar buik ligt is ze al heel sterk in haar nekje, maar dat hadden wij ook al gezien.
    Ook zagen mijn man en ik gisteren dat ze met haar handjes naar dingen toe gaat en dat was wel erg snel zei ze, dus ons meisje doet het goed.
    Ze mag grotere flessen, maar ik zei al dat ze dat nog niet weg krijgt nu laat ze ook regelmatig wat staan.
    Zolang ze goed groeit is het prima
    Ook bericht gehad om de doos bij Prenatal op te halen, dus dat moeten we ook binnenkort maar is doen.

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    goedemorgen deze morgen:D
    Ik heb zo lekker geslapen met man en dochterlief...
    Neva heeft van 00.00 uur tot 08.00 uur geslapen, ik heb haar wakker moeten maken... Ik heb mezelf wat makkelijker gemaakt en ga spelen met voeding...

linC Ik denk dat de natuur regelt zichzelf wel... Kortom als Amco voeding laat staan, is Amco verzadigd denk je niet? Een hele tijd terug wilde hij juist heel veel eten, dat zou een regeldag/ sprongetje kunnen zijn of clusteren als je borstvoeding geeft.

Neva krijgt volgende week haar eerste vaccinaties... Ik denk dat ik het minder leuk ga vinden dan zij... :D:D:D

Een besloten groep op facebook, dat is wel een optie :D Wie er stemt er voor? Als iedereen voor stemt, ga jij deze aanmaken?

Ik ervaar weinig drukte, ik doe de dingen die ik ook voor bevalling deed, op mijn paard na... Neva is tot dus ver, een heel makkelijke meid... Ik mag daarvoor in mijn handen knijpen, af en toe een drukke dag door onrustige meid... En je kan het zo druk maken als je wilt ;)

chelleke eergisternacht is zoals ik het lees toch best mee gevallen... Je hebt haar om 22.00 uur de fles gegeven ivm aanhoudend huilen en daarna pas om 04.00 uur.. Sommige baby's slapen nog niet zo lang door... Hoezo zou jij gisteren zeven flessen van 135 ml moeten geven? Als zij voeding laat staan, is zij verzadigd.. Daar zou ik mij niet druk om gaan maken meid... Probeer eens een pittenzak te gebruiken bij krampen, warmte verzacht de pijn...

Wat heeft consultatie bureau/ kinderarts gezegd? vandaag toch controle en eerste spuitjes?

dank je wel voor je link... leuke foto's...
    Hoe gaat het nu met je vriendin? iets om zich zorgen over te maken?

terecht trotse moeder over afgelopen nacht...

moesch Elk voordeel heeft zijn nadeel... Wat fijn dat ze nieuwe dingen leert, maar daarvoor maakt zij een sprongetje met huilen ed... Hier heb ik Neva gisteren twee keer van oor tot oor een glimlach zien hebben, erg mooi om te zien... Ze volgt ook echt dingen en kijkt je heel goed aan...

Jouw nachten verlopen echt soepel... Je hebt gewoon een heerlijk meid... Maar worden je nachten niet onderbroken door je zoontje?

juultje Ik lees helemaal geen rol van papa... 's avonds kan je man de rol als vader op zich nemen? Zodat jij je handen een beetje vrij heb... Je moet ook een beetje om jezelf denken... Ondanks dat je man gewerkt heeft, kan hij je hierbij wel mee helpen... Je hoeft niet het hele huishouden op een dag willen, je kan elke dag één vertrek doen? dat stel je voor jezelf niet zulke hoge eisen en dat maakt het misschien iets makkelijker...

Misschien is het geen sprongetje, maar iets anders? bv iets lichamelijks... Je kan ook kijken om een keer langs osteopaat te gaan, kijken of hij/zij je kan helpen... Heeft hij geen verborgen reflux, dat het huilen komt door brandend maagzuur.... Hoe zit het met zijn ontlasting?

Ik probeer alleen mee te denken, kan mij goed voorstellen dat ten einde rade bent.. Heeft hij een goede dag structuur? Misschien heeft hij daar al behoefte aan? Misschien is hij overprikkeld en kan hij dit niet goed verwerken... Konden zij maar verbaal aangeven wat er aan de hand is, vind je niet? dat had een stuk makkelijker gemaakt.

lijkt het niet op kangaroen? misschien gaat hij het juist te gezellig vinden en wordt hij helemaal ontspannen van op ontblote lichaam te liggen..

Dat kokhalzen en herkauwen zijn ook symptomen van reflux.. Vraag dit eens na bij je kinderarts? Als jij denkt dat hij er geen last van heeft, zou ik je eigen gevoel volgen... Zou jij dan zelf een arts bellen? Ga jij eens liggen na voeding en overend komen, dan heb ik soms ook het gevoel dat mijn eten naar boven komt... Dat kan misschien idd dwars zitten... Volgens mij weet je goed wat je doet? hier navragen, moet je niet doen... Sommige antwoorden kunnen tegen strijdig zijn met je gevoel en dat verwarring met zich mee brengen...

unox Sabbelen op de hand betekend vaak honger... Krijgt hij voldoende voeding? Misschien wordt ie wel een duimer?

noosa verborgen reflux? Ik ben benieuwd wat de kinderarts gaat zeggen vandaag... Of zij aan de hand van symptomen medicijnen voorschrijft of door stuurt naar ziekenhuis voor onderzoek naar reflux.. Het laatste is belastend voor je kleine...

miss geul Dat geloof ik graag... Je gaat niet ergens aan beginnen als jij er geen goed gevoel bij heb... Toch?

Neva, net als Viktor, thuis onrustiger dan elders.. Controle verloskundige, fijn dat alles goed gaat... Het vloeien kan soms 6 weken of iets langer duren... Mag ik vragen waarom je niet in bad mocht?

hoe was het op werk? consultatie bureau? En school?

Je gaat weer naar school om lessen te volgen? of om gewoon langs te gaan? Hoe doe jij het met viktor als je naar school gaat? oppas? kdv?

tamtam Hoe was het met Maylin bij consultatie bureau?
    Gaat Danian niet naar kdv? of naar schooltje?

Oh staat mij vaag bij, dat je daar mee bezig bent en volgend jaar naar school laat gaan.. Of haal ik nou anderen door elkaar?

wat een lekkere nacht heb je gehad... jij wakker liggen voor als zij komt, herkenbaar... Maar dan ligt zij heerlijk te slapen... Komt ze eindelijk niet, kan jij niet slapen... :(:D

vruchtje waarschijnlijk heb jij meer last van de prikjes dan je kleine :D.. Hoe is het gegaan? gewicht en lengte?

2012mama Arme Finn, hoe gaat het nu met hem?
    Wat goed dat je naar behoefte van Kaj kijkt en daarop in speelt... Hoe doet hij het nu, nu je hem 10 ml aanbiedt... Komt hij dan nog steeds na voeding?

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Gelukkig weer lekker thuis met mijn meisje. De kinderarts was erg tevreden. Mila weegt nu 5300gram en is 61cm. haar hoofdomvang is al 40cm..... qua voeding moet ik de tabel op het pak aanhouden zegt hij. ik mag haar 6x 150 (150=5 en afschudden tot 150) geven en de laatste fles mag ik ophogen tot 170cc ( 150+5)

ok heeft ze haar eerste spuitjes gehad. oooh zo zielig.... ze heeft ze in haar heupjes, pil gehad daar zouden ze het minste pijn doen... ze schreeuwde even een paar seconden maar daarna was t weer over.. eenmaal thuis wel helemaal van de kaart en dood moe. eigenlijk moet ze om 11:00u een flesje, maar ze slaapt dus laat haar lekker liggen tot ze zich zelf meld.

Oh haar hoofdje zag er veel beter uit zei hij. (afplatting) als t zo blijft gaat hij er niets aan doen.....

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    chelleke, spannend zeg voor je vriendin! hopelijk zit alles gewoon goed!

miss_geul lekker druk dagje weer

tamtam heerlijk dat maylin zo goed geslapen heeft! succes met de eerste prikjes!

vruchtje jij ook succes met de eerste prikjes!

2012mama fijn dat t iets beter gaat met finn! ben benieuwd hoe t met de flessen gaat lopen!

juultje.. miss verborgen reflux, aangezien je kleine ook erg onrustig is?

sefanja! ja ze is niet moeilijk.. heerlijke meid! alleen dan soms de krampjes, maar dat is vooral vervelend voor haar!
    mijn zoontje slaapt de nachten gewoon goed door en word vrijwel nooit in de nacht wakker! een enkele keer dat hij wakker word, komt hij zelf naar onze kamer en kruipt bij ons in bed hahah.. maar dat komt echt zelden voor!

druk met kids: vind t hier met een 2e erbij wel meevallen.. had drukker verwacht:p miss omdat ik toch al bezig ben met zoontje!

gister laatste fles om 23.30u.. moest dr echt wakker voor maken haha.. 1e fles om 5.20.. merk wel dat hoe later de laatste fles is.. hoe eerder ze in de ochtend komt... raar hahah..
    had perongeluk speen M op de fles gedraaid en ze had de fles in 7 min leeg!!
    net weer speen S erop gedaan en toen deed ze er weer 40 min over pfff... drama die speentjes!
    had trouwens al met een hete naald het gaatje van de S speen iets groter proberen te maken maar dat helpt niet!

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: Heerlijk geslapen dus.
    Was goed met Maylin op het consultatiebureau, maar even gehuild met de prikjes. Ik ga wel een afspraak maken bij de kinderfysio, omdat linksachter van haar hoofdje iets afgeplat is.
    Danian gaat naar de opvang 1 middag in de week en volgend jaar naar school.

@ Chelleke: Fijn dat alles goed was en dat het hoofdje ook al minder plat is.

@ Moesch: Lastig zeg die spenen.

Van de woningbouw zijn ze geweest.
    Er komt veel bij kijken, maar we krijgen er wat moois voor terug zo probeer ik maar te denken;)

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Even korte update: Mijn vriendin had net de echo gehad en gelukkig was alles helemaal goed... morgen is ze 10 weken :):) pfff een hele opluchting.... Mila heeft net 130cc gedronken en had 36,9.... hopelijk krijgt ze dus niet al te veel last van de spuitjes en is ze alleen wat vermoeider.....

20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    chell wat goed zeg! kan ze nu weer verder genieten!

Deel Deze Pagina