viktor ligt nog lekker te slapen. net vk geweest, wondjes en hechtingen iets geirriteerd moet dagelijks in een sodabad gaan zitten balen.
@2012mama: Ik heb de vraag gesteld idd of ik volgende maand wel weer mee mag doen. Hoop t wel... zal dan maar niet meer werven .... Mila kwam vannacht ineens om 4u voor een fles... dronk m vervolgens maar voor de helft leeg en viel weer in slaap tot 8u.. werd toen wakker omdat er ineens een piepschuimen letter van de muur kwam hahahaha... ach ja dan maar de fles gegeven en nog een uurtje gaan slapen... hopelijk vannacht een betere nacht..... als je al een week doorslaapt dan valt die nachtfles vies tegen..... Hoe is t verder met alle mama's??? Ik merk dat ik de laatste tijd allen maar ego berichtjes aan het schrijven ben... sorry meiden... vanaf nu ga ik weer op jullie reageren..... XXX
@ MissGeul: doe t ook maar echt... ik moest 3x per dag.. een vuilniszak in de wc, bril erover en dan de vuilnis zak tot aan de rand vullen met warm water en soda... t i wel een ideale manier..... helaas hielp t bij mij niet voldoende en kreeg ik 2x een AB kuur... hopelijk heb jij t niet nodig... Moet zeggen dat eht hier weer beter gaat, dacht even dat ik terug moest naar het ZH maar het lijkt weer minder te worden en heb geen verhoging of koorts... Hou je temp maar goed in de gaten daaraan kun je merken of het erger wordt.... krijg je verhoging of koorts meteen de Vk of HA bellen.... succes...
2012mama helaas geen slaap inhalen vandaag! ga vanavond als mn man thuis is weer vroeg naar bed dan maar! heb nu echt wallen! net 120+4 flesje aangeboden,, toch te veel voor dr, ze krijgt t niet op! missgeul balen van je hechtingen, hopelijk gaat t niet ontsteken!
de kraamzorg loopt hier nog tot vrijdag, die kijkt iedere dag. en verder inderdaad in de soda want mijn temp was verhoogd 37.7 chelleke ik ga het ook echt doen, want ik wil van dat trekken af. en dat branden bij de wc gang. moesch wat vervelend niet je slaap kunnen vatten. misschien een volgende fles wel.
@ Moesch: Hopelijk vannacht een betere nacht @ Miss Geul: Goed in de gaten houden en goed spoelen met soda dus dan is het hopelijk zo over @ Chelleke: Wat jammer dat je niet meer mee mag doen. @ 2012mama: Vervelend dat Kaj wat onrustig is. Hier net op bed gelegen. Heb hoofdpijn van de vermoeidheid niet fijn. Maylin begint wakker te worden, dus ga weer een fles maken.
hey meiden even een ego vraag, ik mag sinds enkele dagen naar buiten, en sinds vandaag mag viktor ook naar buiten aangeraden wordt om niet alleen naar buiten te gaan ivm angsten en onzeker voelen, nu ik zo binnen zit klinkt het als overdreven maar wat was jullie ervaring? ik ga vanavond even samen met mijn vriend en viktor weg met de auto. maar wil bij goed weer morgen ook wel even weg zonder vriend, vonden jullie het echt zo heel anders met een kind naar buiten? groetjes
pfff ik ben nu alles al weer vergeten hoor... lees vooral veel jengelende baby's en lange nachten.. sterkte hoor dames!!! sefanja had bezwaarschrift toegemaild en...... alsnog teogekend ohhhh ben zo blij!!!!!! @ano 25 pd voor kraamzorg???? nee joh 45, per uur!!!!! @hier ook een klein meisje met krampjes, maar wel een bikkeltje hoor ze probeer er niet om te huiilen maar beste scheten te laten.. is dan wel onrustig.. uiteindelijk wel een beetje krijsen maar nooit lange aanvallen ook vandaag weer naar t zh voor bloedprikken bij mij.. en de wijkverpleegkundige is geweest dus een druk dagje vandaag...
Wat een lekkere bolle toet al fidel Missgeul, balen hoor.. Dan maar ff soda'en... Pff hier druk druk druk weinig zp tijd... Meisje doet het goed, gelukkig Heb even vlug teruggelezen en kon geen schokkende dingen vinden... Nu snel weer afsluiten, krijg zo twee collega's op bezoek...
pfoe, ik haak weer in bij vandaag hoor! @vruchtje: ben benieuw hoe je nacht was.zielig hoor, als kleintjes zo benauwd en verkouden zijn @tamtam: je nacht klinkt als meer dan redelijk! of heb je zelf niet lekker geslapen? bagger van je hoofdpijn zeg ik heb dat ook meestal als ik moe ben of te weinig heb geslapen enige oplossing is wat bijslapen, maar dat wil niet altijd als kersverse mama he.. sterkte meis, hopelijk is het morgen over! @2012mama: wooww das een lekkere nacht zeg! @missgeul: de tijden die jij noemt is om de 3 uur (tijd wordt gerekend van begin van de voeding tot het begin van de volgende voeding). das netjes hoor voor een pasgeboren baby! wat vervelend dat steeds zijn hele pakje eronder zit, geen idee f dat te maken heeft met dat kussen... misschien kan hij beter of meer poepen als hij op zijn zij ligt en geeft dat als resultaat dat het overal zit? wat voor luiers gebruik je? he wat balen van je hechtingen! hopelijk hebt het sodabadje! dat naar buiten gaan: ik zou het gewoon lekker doen!eerste keer gewoon niet te ver weg gaan, al is het alleen maar even de je straat op n neer ofzo. ik ging na 5 dagen voor het eerst naar buiten, alleen en direct naar de supermarkt. ik vond het HEERLIJK! eerst zou de kraamhulp mee, maar was blij dat dat niet door ging! @sefanja: jeetje wat een ukje is jouw meisje zeg, maatje 44 hihi. leuk at je nieuwe kleding voor haar hebt gekocht heerlijk he?! ik vind shoppen voor een baby veel leuker dan voor mezelf en dat bekeken voelen: ik herken het heel erg! overal waar je loopt nagekeken worden. en iedereen die in de kinderwagen kijkt en hem aan wil raken @moesch: oef, das dan ff beroerd he als je maar zo kort slaapt. hopelijk vannacht beter! ahhhww wat zielig dat ze zo last heeft van de ontlasting die niet komt heeft ze inmiddels wel gepoept? @chelleke: aaah ik kon mila al niet vinden! snap nu dus waarom doe je volgende maand weer mee? ik wil ook meedoen met viggo, maar dan wacht ik ff, anders moeten de aprilmama's kiezen tussen onze beebjes ow.. ik kan natuurlijk nu nog wel meedoen! das een goeie, ga ik direct doen (hint) das wel balen idd zeg als ze eerst een hele poos snachts doorslaapt en da ineens wel voor een flesje komt! maar gaat nu vast wel weer beter joh! @fidel: aaccchh arm meisje knetterharde scheten kunnen ze dan laten he?! en dan denk je dat die luier stampvol zit, maar dan zit er hooguit een drupje in. zo zielig.. hopelijk gaat t gauw beter! wij gebruiken abcdophilus van Solgar en dat werkt supergoed! sindsdien heeft viggo bijna geen last meer van zijn darmen. waarvoor moest je bloedprikken? mooie foto zeg! scheetje:d @dreamer: veel plezier met je bezoek!
Even update geen tijd op jullie te reageren sorry!! Gisteravond van 20:00 t/m 1:00 uur met Y in de weer geweest veel huilen en verkouden, hoesten, moeilijk ademen en krampjes. Soms sliep ze maar na 10 minuten begon ze weer. Laten huilen is hier niet aan de orde helemaal niet als iets dwars zit of pijn heeft. Toen om 3:30 fles en daarna gelukkig verder geslapen tot 6:45. Vanaf die tijd weer zelfde liedje tot 13:00 uur vanmiddag. Zo zielig voor haar heb er zelf ook om gehuild. Radeloos word je als je kindje ergens last van heeft maar niet veel kan. Vanmiddag naar huisarts geweest ze is helemaal gecontroleerd niets raars gevonden gelukkig. Neusspray voor verkoudheid lijkt wel beetje te helpen. Nu slaapt ze gelukkig vanaf vanmiddag. Flesjes gaan ook moeizaam meestal 60cc geven we maar meerdere keren. Drinken is heel vermoeiend door verkoudheid en ze niet goed door neus kan ademen.
Hier sinds koninginnedag een ontzettend vedrietig mannetje we waren even de stad in, lopend vanaf huis. viggo viel vrij snel in slaap, maar het duurt vaak even voor hij echt diep slaapt. dus af en toe gingen zijn oogjes weer open en daarna sliep hij weer verder. totdat we een vriendin tegen kwamen in de stad (nou ja vriendin, het voelt meer als een kennis) die, toen viggo even zijn oogjes open deed, direct druk tegen hem begon te praten en zijn hoofdje ging aaien. viggo was daarna helemaal alert en wakker en ging ook niet meer slapen. half uur later zijn we maar naar huis gegaan. daarna was hij helemaal zijn ritme kwijt, huilen huilen huilen huilen. niks hielp. nu heeft hij weer enigszins een ritme te pakken, maar JEMIG wat was ik boos op dat meisje zeg. toen ze voor t eerst langs kwam stond ze ook steeds boven hem te schreeuwen f hij al wakker werd. ze pakte hem ook zo maar uit de doomoo seat toen terwijl hij sliep en nam hem op schoot. ik was zo flabbergasted dat ik niks heb gezegd met mn domme kop. en nu net zo, man en ik stonden echt bij dekinderwagen van: hou je mond en doe eens rustig EN BLIJF VAN MN KIND AF! maar ik zei niks... gisteren moest ik het toch kwijt en heb ik met mn kwaaie kop dat meisje een bericht gestuurd via facebook (wel persoonlijk, niet openbaar), ik wilde haar echt niet bellen (kon ook niet want viggo huilde alleen maar). heb er een heel net bericht van gemaakt, niet beschuldigend, maar alleen gevraagd of ze zich de volgende keer niet zo op viggo wil storten, uitgelegd wat er gebeurd was en waarom dat bij viggo zo gaat. kreeg ik een boos bericht terug ze snapte het niet, dat ik de wereld aan wilde passen aan mn kind en dat ze het een vreemd verzoek vond dat ik haar vroeg viggo anders te benaderen. pff nou toen had ik het helemaal gehad. bah, wat kunnen mensen dan eigenwijs en begriploos (is dat een woord?) zijn zeg! bah gelukkig is viggo vandaag weer wat vrolijker Oh meiden die voor t eerst mama zin geworden: vinden jullie het ook zo leuk en bijzonder dat je dit jaar voor het eerst moederdag voor jezelf 'viert' ? eergisteren voor t eerst weer intiem geweest met manlief. in de kraamweek hebben we 1 keer gevoosd (althans, ik bij hem) en daarvoor was december voor het laatst (ik durfde en mocht niet meer ivm die streptokokken). vond het echt doodeng nu! zijn er al meer die wat geprobeerd hebben? hoe vonden jullie het? ik voelde me net of ik weer ontmaagd ging worden ofzo. echt heel vreemd! pff met dit warme weer is het bij ons boven overdag 24 graden! heb alleen ramen teen elkaar open en de rolgordijnen dicht, maar t helpt allemaal niks. kan dat kwaad voor ukkie? 18/19 graden moet het eigenlijk zijn toch? kolven ben ik even mee gestopt, geef nu alle voedingen weer zelf aan de borst en ik merk direct dat mijn productie weer omhoog gaat! ik probeer nu voordat ik ga voeden een klein beetje te kolven, 30 cc per borst. dan heb ik in ieder geval IETS om in te vriezen! moet toch een beetje en voorraadje hebben voor als ik over 6 weken (!!!!!!) weer aan het werk moet (gatver ik wil nog niet!) vanavond bevriend stel op bezoek, mannen gaan voetbal kijken
@vruchtje: he gatsie wat sneu zeg viggo is ook zo verkouden (althans, hij heeft steeds dikke snotjes in zijn neus zitten en hij klinkt ook 'rochelig' in zijn neus. kun je gewoon neusspray bij de drogist halen? of moet t via de huisarts? fijn dat er verder niks aan de hand is! proberen zoveel mogelijk haar neusje vrij te houden dus? dat zelf huilen en radeloos zijn als je kindje wat heeft herken ik ook heeeel erg. zo zielig als je niks kunt doen en zo frustrerend als je er maar niet achter kunt komen wat er nou aan de hand is sterkte! oh met de spruw van viggo lijkt t wat beter te gaan trouwens. nu we de nystatine op de goede manier geven wordt t minder, gelukkig
@ Juultje: Ik doe komende maand ook weer mee hahaha, net foto ingestuurd..... Oei, jij ook zie ik.... ehmmm das idd moeilijk dan moeten ze kiezen... Ach tis maar voor de fun toch, laat de beste winnen.... Ik ga lekker een wijntje drinken... heb erge last van mijn stoelgang gehad en hierdoor nu een zeer gevoelig en steeds openspringende kloofjes rondom mijn nou je ja weet wel.... auw.... paracetamol helpt niet bij mij dus wellicht een wijntje hahahahaha... @ fidel: Wat een lekker meiske zeg.. en idd een heerlijk bolle toet... @ miss geul: Die angst herken ik niet... ik vond t heerlijk om alleen met haar weg te gaan.... vooral omdat ik me toen zo trots en sterk voelde..... ik mocht pas na 1 week naar buiten vd kraamzorg.... Zo.... ik ben er vandoor.. lekker tv kijken met mijn mannetje en dadelijk weer heerlijk met Mila op bed knuffelen... fijne avond allemaal en tot morgen... xxx
@ Fidel: Mooie foto lastig he die krampjes @ Dreamer: Fijn dat alles goed gaat met jullie @ Juultje: Ik zou er ook raar van staan te kijken als iemand je kind zo benadert en dan ook geen begrip tonen..sommige mensen:x Fijn dat hij nu weer wat vrolijker is. Leuk is dat he Moederdag voor de eerste keer had ik bij Danian ook en nu vind ik het ook weer bijzonder. Kan denk ik geen kwaad als het kamertje wat warmer is goed opletten dat Viggo het niet te warm heeft. Goed om te horen dat nu je weer aanlegt de productie weer omhoog gaat. Fijn dat de spruw minder wordt. @ Miss Geul: Ik vond het ook heerlijk om naar buiten te gaan. Gewoon niet te ver gaan en langzaam opbouwen. Ik heb net met Maylin gedoucht en manlief is haar nu de fles aan het geven. Ik denk dat ze vannacht pas weer gaat komen voor een fles, maar we wachten het af.
Neva is vanmiddag lekker op pad geweest... Auto rijden vind zij heerlijk, net als vele andere kinderen... Ik vind het weer wel vervelend, je weet gewoon niet wat je aan moet trekken zo ook niet bij onze kleine meid... Nergens prematuur sokken en spenen te vinden, dan maar online bestellen... Neva is niet helemaal in haar hum, ze voelt niet warm aan ook geen verhoging... Ze is wat huilerig, de ene keer zit boer vast maar het kan ook haar poep zijn... Ze ligt nu uitgeput bij mijn man op zijn buik... Mijn productie wordt met de dag minder, steeds minder stuwing en pijnlijke borsten...Het kolven wordt ook minder, ECHT BALEN... Ik moet maar gaan accepteren dat onze kleine meid groot gaat worden met kunstvoeding... Zolang ik melk produceer, wordt dat als bijvoeding gedaan... moesh Kleding shoppen voor de kleine, altijd leuk... Alleen de nodige aandacht van anderen voor Neva ervaar ik als minder prettig... Continu worden wij aan gesproken... Heel herkenbaar, dat de kleine rustig wordt als het bij je bed slaapt.. Dwars zitten van poep kan heel goed kunnen, houd het wel even in de gaten... chelleke Wij verzinnen de regels niet, ze moeten een lijn trekken en dat doen ze nu... Jammer dat zij jou niet eerst waarschuwen ipv meteen diskwalificeren. Echo berichten mag toch, niets moet... Reageer alleen als je er de tijd voor heb, voel je niet verplicht... mis geul hebben zij je ook tips gegeven hoe je het moet verzorgen dan alleen sodabad... alleen naar buiten de eerste week lagen wij in het ziekenhuis, tweede week zijn wij naar huis gegaan. Ik wilde niet naar buiten, echt niet en waarom??? Met Koninginnedag voor het eerst naar buiten, samen met manlief... Een rondje in wijk gewandeld... Heel vermoeiend, je lichaam moet echt aansterken... Zeker als je ruim een week op bed heb gelegen... Ik denk daarom dat zij zeggen niet alleen naar buiten te gaan... fidel toppie meid kraamzorg toegekend.. zeker wel een geruststelling. De AHHH factor is aan deze kant toegeslagen, leuke foto... juultje Ik shop amper voor mijzelf... Ik wacht tot ik echt iets nodig heb, ik houd niet van winkelen maar nu wel voor de kleine meid. moederdag op een stiekeme manier getipt over Moederdag... hihi... Het intieme zal bij ons nog lang op zich laten wachten, manlief moet volgens mij eerst nog bij komen van de bevalling... vruchtje Op zo'n moment denk je, kon je maar zeggen wat er aan de hand is kleintje.... Je voelt je zo machteloos en intens verdrietig om je kleine zo te zien... Doe rustig aan, geef flesje naar behoefte... Het maakt niet uit dat zij nu minder drinkt...
Juultje: neusspray zoutoplossing kun je zonder recept halen bij apotheek en ook bij etos etc chelleke: balen dat je niet meer mee mag doen met baby v d maand. Ach volgende keer beter tam: lekker douchen met je meisje. Wil ik ook nog steeds gaan doen nog niet van gekomen miss geul: lekker wandelen met je kleine desnoods eerst klein rondje 2012mama: lekker dagje gehad met Kaj? Moesch: hopelijk voor jullie ook een betere dag! Hoop dat ik niemand vergeet nu.......
hey meiden vruchtje he wat sneu zeg, heb je iets voor de krampjes? ik heb sab simplex, dat werkt erg goed!hopelijk gaat komende nact beter! fidel ahhh wat een plaatje zeg!!! juultje haha weer ontmaagd?nee wij zijn nog niet intiem geweest, tenminste niet all the way, voor de rest hou ik hem iig werl tevreden haha.Troela had van de week eenzelfde berichtje geplaatst.\en goed dat je het hebt gezegd, dat uit de doomoo pakken zou ik ook echt niet trekken hoor!! sefana hoezo werd je zo bekeken dan?snap t ff niet helemaal haha.ach vind t wel leuk als mensen naar me kijken met de baby, kijk ik lekker trots terug haha. chellek geniet van je wijntje!! hier:alles goed.Daan drinkt nu netjes zijn flessen leeg van 130cc en die van 150cc gaat ook steeds vaker op! gister erg veel wakker, vandaag gaat het gelukkig beter! vanmorgen naar ballorig geweest met neomi en Daan en me schoonzusje, was gezellig. Owja heb vanmiddag pasfoto's laten maken van Neomi en Daan. Daan lag net te slapen, maar ja de ogen moeten open, dus ff wakker gemaakt haha, was nog een flinke klus. hij lijkt echt heel oud op de foto, en ook heel dik haha. we weten nog niet waar we heen willen qwa vakantie, maar de wachttijden voor een paspoort zijn nu heel lang, dus ga die maandag meteen aanvragen, dn kunnen we half juni weg. we zitten toch te denken aan Aruba, maar ben er wel erg onzeker over....
fidel wat een schatje! lekkere bolle wangetjes! miss geul.. hier mocht ons dochtertje pas in de 2e week naar buiten omdat ze niet op geboortegewicht zat.. hier nog een fototje van onze dochter: