April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    juultje sorry dat weet ik ook niet.

tamtam fijnd at de dag zo goed ging en het wegbrengen ook.
    wat vervelend dat de fles zo langzaam leeg gaat, misschien een grotere speen of met een warme naald het gat wat groter maken??

groetjes wendy

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Miss Geul: Het ligt niet aan de speen ze is gewoon wat uit haar doen door de prikjes ze is soms gewoon aan het spelen met de speen.
    Nu ze 2 keer 's nachts niet is gekomen voor de fles komt het 's avonds vaak niet uit of te vroeg of te laat, dus daarom ben ik wat aan het schuiven, met als gevolg dat er soms maar 3 uur tussen zit.
    Maar goed zal vanzelf wel weer goed komen

3. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Vandaag met een goede vriendin gaan shoppen... Neva is altijd rustig bij haar, misschien komt het doordat zij 33 weken zwanger is... Ze is ook al rustig te krijgen bij schoonzus, ook zwanger... Neva en vriendin zijn dikke vrienden van elkaar... Echt leuk om te zien...

tamtam
    vaccinatie meestal kunnen baby's in de eerste 24-48 uur huilerig, koortsig en kan meer slapen... Het zou dus heel goed kunnen dat Maylin dat als bijwerking heeft.. Sommige baby's kunnen zelfs langer dan drie uur ontroostbaar zijn en hoge koorts hebben...

hoe is het verder gegaan op school met Danian? Fijn dat het beetje bij beetje steeds beter gaat.. Wat doe jij nou anders dat er vooruitgang is?

En het gesprek van vanmiddag? Erg positief lees ik, wat kunnen zij jullie bieden wat die andere school misschien niet kunnen bieden... Zijn het twee totaal verschillende scholen?

vruchtje ik had Neva in nieuwe haar nieuwe, wat kleinere ledikant gelegd.. Wel op onze kamer... Mevrouw lag op haar rug, maar vond het niet leuk... Ze begon te huilen, ik heb haar opgepakt en op haar buik gelegd.. En potjandriedubbeltje, ze viel in slaap... Om drie uur schrok ik wakker, zag ik dat zij op haar neusje lag. Ik heb hoofdje gedraaid, niet gekeken of zij helemaal erop lag en ben weer verder gaan slapen... Om 04.00 uur gaf zij twee harde kicken... Ik heb haar opgepakt en bij ons in bed gedaan, ze lag wakker tot voeding wat ik heb weten te rekken tot 05.15 uur... Daarna gewoon niet meer willen slapen, draaierig in ons bed en mama wakker houden... Maar eerste deel van de nacht was prima... Ik kijk alleen naar goede delen...

paracetamol Voor drie maanden mogen in principe nog geen paracetamol... Ik zou dat overleggen met consultatie bureau of een kinderarts. Als consultatie bureau aangeeft dat jij paracetamol mag geven dan gaat het vaak om paracetamol zetpil baby 60 mg....

sab als wij nu vuurwerk zouden kopen, is dat illegaal... Er staan hoge boetes voor... In België heb je ook sterker vuurwerk, dat bij ons verboden is... Vele Nederlanders reizen ook naar België om illegaal vuurwerk te halen...

troela Als het echt reflux is, wordt er wel wat aan gedaan... Want dat kan slokdarm wegbranden... het kan zorgen slokdarm ontsteking wat leidt tot verlittekening en vernauwing als onbehandeld blijft..

Wat zijn de klachten?
    Hoe gaat het met je vader? ivm slokdarmkanker?

linC Ik zal het volgend week met Neva ervaren, ben volgens mij een van de laatste die de eerste prikjes moet krijgen... Flinke jongen, die Amco:D... Een zetpil mag je toch niet door het midden snijden?

2012mama Hoe heeft Finn het vandaag gehad? Wat is bij jullie het beleid met waterpokken? Mijn buurjongen mocht thuis blijf, maar kon ook naar school... Er was één andere jongen daar op school met waterpokken, verder niemand... Ik ga het niet opzoeken, dus contactverbod ;):)... Ikzelf heb de tweede fase gehad, Gordelroos...

juultje Ik ben de laatste die mag beginnen met werken, maar ik kijk er al wel naar uit... Ik zit te overwegen om de laatste drie weken te laten vervallen... Ik mag graag werken... Soms voel ik mij een 24 uur moeder, verzorger en schoonmaker... Mijn paard is nog niet terug en iedereen is aan het werk. Hoe moet je je tijd dan door brengen, dingen ondernemen met je kind en/of achter de computer zitten...

Ik zie er alleen tegenop dat ik op mijn werk ook slaapdiensten draai, maar wie weet zijn wij dan zover dat de nachten eraf zijn gehaald vanwege bezuiniging en dat de andere organisatie incidenteel bijspringen.. Er gebeurd 's nachts nooit wat...

Neva is alweer ruim 7 weken oud, tijd gaat snel... Ik heb gehoord dat het nog sneller gaat als zij de één zijn gepasseerd. En dat het steeds leuker wordt...

miss geul Een lekker nacht heb jij gehad... Oprecht trots op je mannetje.. Heb je nog mooie foto's gemaakt van Viktor en oma... Wij gaan zondag naar mijn oma, 4 generatie shoot gaan wij maken :D

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Juultje: ik kan me voorstellen dat je moest huilen bij het idee dat je je mannetje moet missen. Het zal even zwaar zijn in het begin maar uiteindelijk komt het goed.

tamtam: fijn dat gesprek goed is gegaan. Hopelijk kunnen jullie straks de juiste keuze maken. Vervelend dat flessen langzaam gaan. Zou kunnen misschien niet zoveel honger doordat er wat minder tijd tussen zit. Maar ik begrijp dat je soms wat moet schuiven om een beetje op acceptabele tijden uit te komen.

miss geul: super nacht heeft Viktor je weer bezorgd:)

Hier lekker gegeten met vrienden. Ze zijn op tijd weggaan morgen weer vroeg eruit. Y was hele avond onrustig. Nu slaapt ze eventueel op schoot. Straks in bad flesje en de nacht in. Minder gedronken dus benieuwd of ze vannacht een flesje wilt.......

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja leuk dat neva zo duidelijk reageert op zwangere vrouwen.

ik heb wel foto's op mijn mobiel maar ik kan ze niet op mijn laptop zetten en nee ik heb geen internet op mijn mobiel dus kan ze niet delen jammer genoeg.

groetjes

6. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miss geul kan je die foto's niet delen met facebook op je telefoon

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nee ik heb geen internet op mijn mobiel en dus kan ik ook niet op facebook
    want ook voor facebook moet ik op internet

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: Toen ik tegen Danian zei dat ik hem echt weer kwam ophalen zei hij: Echt waar en toen zei ik echt waar en toen was het goed.
    Had hem ook zijn speen gegeven daar vind hij ook rust in, maar eenmaal op de opvang moest hij toch huilen, dus denk dat hij echt bang is dat ik hem niet meer op kom halen.
    De school waar we nu een gesprek hebben gehad is Christelijk en die andere is openbaar.
    De school van vanmiddag is niet heel streng er zitten genoeg kinderen op die weinig met het geloof hebben net als ons, maar Danian zou er wel wat van mee krijgen en dat vind ik ook wel belangrijk.
    Er werd nog meer verteld hoe ze werken en zo en dat sprak ons heel erg aan, dus nu dat andere gesprek afwachten

9. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier 2 foto's van viktor.
    ze zijn donker ik heb geen flits op dit oude foto toestel.

groetjes

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Die tweede foto, zo lief... Ik word er zelf ook vrolijk van...

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ja zo heeft hij vandaag erg vaak gezeten:)

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Eigenlijk wel zielig dat hij daar bang voor is, hoe kunnen kinderen dat opeens bedenken? Hoort dat bij de leeftijd? En wat ik mij af vroeg, als zijn papa hem zou brengen hoe hij daar op reageert...

Je zou het niet erg vinden als hij op de christelijke school dingen mee zou krijgen, zoals dagelijks stuk voorlezen uit de bijbel... Grootste voordeel van een christelijke school vind ik dat de kinderen bv echt het verhaal achter pasen leren... Ik vind het zo jammer dat velen dat niet mee krijgen... Zou jouw jongen een openbare school aan kunnen? Veel zelfstandigheid ed?

13. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Tamtam, wat zielig zeg voor je zoontje dat hij denkt dat je niet terug komt, moet erg angstig zijn.
    Gelukkig dat het daarna wel wat beter ging!

Missgeul, wel fijn dat je tussendoor toch wel mogelijkheid hebt om te kolven. Vooral ook apparte ruimte enzo, athans mij lijkt in de klas niet zo ideaal..
    Wat een schatje is Viktor zeg!! :)

Juultje, lijkt me ook erg moeilijk je kleintje te gaan missen als je gaat werken.
    Denk dat het vooral in het begin heel erg wennen is maar als je eenmaal ritme hebt..
    Gaat hij naar een kdv??

Sefanja, goed geslaagd met shoppen?? Gezellig hoor :D
    Toch bijzonder dat ze sterk lijkt te reageren op zwangere vrouwen..
    Dat ze dat aanvoelt, misschien maakt ze stiekum contact met de kleine in de buik :)

Vruchtje, wat zielig dat de kleine meid wat onrustig is.. Hopelijk doet het badje goed en slaapt ze vanacht weer heerlijk!

Troela, heb dat van je vader gemist denk ik.. wat erg zeg.
    Is hij een beetje opgevrolijkt door zijn kleinzoon?

Vanavond rustig avondje gehad, even bij ikea gegeten en fotolijsten gehaald (kleerjtes inlijsten en geboortekaartje :))
    Verder daarna samen met Jonas in bad en nu slaapt ons schatje!
    Ben benieuwd hoelang aangezien zijn puckababy nog op de drooglijn hangt.
    Morgen intake van kind en gezin Belgie omdat we ons laten overzetten.
    Kind en gezin neemt het dus van het CB over.. ben benieuwd!

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    leuke foto's missgeul!

jullie hebben wat afgekletst weer!

hier druk dagje.. vanmorgen naar winkelcentrum met de kids.. dingetjes geruild en gekocht! daarna kindjes afgezet bij oma en verder alleen gaan shoppen bij een ander winkelcentrum!
    goed geslaagd voor de vakantie:D
    heb de kids erg gemist haha, daarna nog gegeten bij schoonmoeder..
    eenmaal thuis, kleine meid weer ontzettende kramp.. ze heeft t altijd in de avond.. rond half 9-9u tot aan de volgende fles van 10u-half11.. pff hoop echt dat t snel over is... we gaan over 2,5 week op vakantie.. dan is ze 10 weken.. hoop erop dat ze er dan geen last meer van heeft!

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @juultje hele dikke knuffel hoor!!! en nog veel blijven knuffelen!!!
    @miss geul ehh nee ikke nog niet.. toch eentje opgehaald, meteen in gebruik genomen vanavond enne ze slaapt... ik moet wel zeggen ivm haar verkoudheid ligt ze in de box op t voedingskussen eerst... was maar even en ze sliep, zo eens een poging doen om der in der bedje te leggen en kijken wat er gebeurt, hopelijk een goede nacht!!!
    enne fles opwarmen ach ik doe t al vanaf dag 5... went vanzelf, zet de waterkoker aan, als ze begint te pruttelen, vul de fles, verwarm deze au bain marie, dus terwijl deze staat te warmen ga ik verschonen en meestal als ik klaar ben is het precies goed

volgend vraagje.. wat en vanaf wanneer kan je een verhoging als kussen of iets dergelijks gebruiken in bedje?? vaak als ze in de box ligt, kigt ze op t voedingskussen, ze heeft er echt een hekel aan helemaal vlak te liggen...

gaaaaaaaaaaaaaaap ik ga eens een poging doen op bed te gaan zal morgen verder vertellen

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    #1396 vruchtje24, 7 jun 2012
    Laatst bewerkt: 7 jun 2012
    Fidel: Kussen mag pas vanaf 2 jaar als ik het goed onthouden heb. Wel lastig hoor. Heeft ze ergens last van als ze plat ligt misschien maagzuur of reflux?

Hier laatste flesje 22:30. Overdag minder gedronken dus kwam ze eerder 5:15 uur. Nu slaapt ze nog!! Net finn weggebracht naar kdv. Dus rustig dagje met mijn meisje.

17. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Administratief medewerkter
    Limburg
    Bedankt voor de tips ivm de laatste voeding voor de nacht. Als hij weer helemaal beter is van zijn prikjes ga ik het proberen. Hij heeft weer 7u tussen 2 voedingen gelaten dus dat moet mogelijk zijn om het te verplaatsen toch :D

Gisteren was Amco toch wat koortsig van de prikjes. Mijn schoonbroer heeft toch nog bij een andere apotheek de 60 mg paracetamol gevonden. Ik heb het 2 keer gegeven en ik heb weer een vrolijk actief manneke in huis. :) Gelukkig maar, ben ik ook weer gerustgesteld.

@fidel 2010... ik weet niet precies wanneer je een kussentje mag gebruiken. Vind je dat niet terug op internet. Het ophogen van het bedje / de box aan 1 kant helpt dat niet? Of is het echt de matras dat te plat is?

shoppen: veel zijn gaan shoppen zie ik, dat moet ik ook echt heel dringend doen... eens kijken wanneer dat zou lukken

Troela: veel sterkte met je pa en vooral veel sterkte / moed voor hem. Is hij heel erg ziek van de chemo?

Miss geul: wat een heerlijk manneke :D

Ik ga me nu snel douchen... kijken of ik straks de tijd heb om nog even binnen te wippen hier. ;)

Later ladies...

18. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tamtam, wanneer hebben jullie het gesprek op die andere school?
    Ik werk zelf in de kinderopvang en denk dat het gedrag van Danian erg bij de leeftijd en situatie (nieuw zusje) hoort, en dat het net zo snel weer over gaat als dat het gekomen is.
    Maar vervelend en zielig is het natuurlijk wel!

Miss Geul, mooi mannetje!

sab, hoe ging het zonder pucka baby?

Fidel, je kunt het bedje iets schuin zetten, met handdoek onder matrasje ofzo.

Hier prima nacht, geslapen van 23.00 tot 7.00, en Finn pas om 7.45 wakker..lekker!
    Nu rustig aankleden, zometeen visite.
    Verder alleen vanavond nog even id kaart voor Kaj aanvragen en verder geen plannen..

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    #1399 tamtam78, 7 jun 2012
    Laatst bewerkt: 7 jun 2012
    @ Sefanja: Papa kan Danian niet wegbrengen die werkt, maar straks in de vakantie kan dat wel ik ben ook wel benieuwd.
    Het is een fase dat hij die angst ineens heeft.
    Ik denk zelf dat hij die zelfstandigheid niet aan kan hij heeft denk ik wel begeleiding nodig.
    Mijn vader is ook leraar en die denkt dat Danian hoogbegaafd is met autistische trekjes.
    Danian kan namelijk al goed tellen ook achteruit, kent de kleuren en vormen is ook heel leergierig.
    Heeft een heel goed geheugen allemaal kenmerken van hoogbegaafdheid, maar goed misschien wordt het duidelijker als hij ouder wordt.

@ Fidel: Wij hebben Danian een kussen gegeven toen hij naar het peuterbed ging met 2 jaar en 3/4 maanden denk ik, maar vanaf wanneer het eigenlijk mag weet ik niet.
    Voor 2 jaar zou ik het niet doen denk ik in verband met verstikking.

@ Moesch: Leuk hoor lekker shoppen. Das minder dat je meisje 's avonds zo'n last van krampjes heeft.
    Ik hoop voor je dat het met de vakantie over is.

@ Miss Geul: Mooie foto's

@ Sab: Lekker zo'n rustig avondje. Hoe is het slapen verder gegaan zonder de puckababy?

Hier weer een super nacht gehad het lijkt erop dat Maylin doorslaapt 's nachts het is nu al de 3e nacht op rij.
    Gisteravond om 21.30 uur de fles gegeven en om 6.15 uur kwam ze pas weer.
    Nu moet ik er nog aan wennen haha.
    Ze slaapt ook zonder puckababy en dat gaat dus ook goed.
    Ze had vanmorgen ook geen verhoging meer.
    Vanmorgen de fles iets opgehoogd 180+6 en dan afgieten tot 180 cc en de fles ging leeg.
    Ze drinkt gelukkig ook weer wat sneller.
    Vandaag het huishouden doen en vanavond boodschappen doen.

O ja, Maylin is alweer 2 maanden vandaag:)

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sab leuk idee om die in te lijsten, en wat is het grootste verschil tussen jeugd en gezin en het cb?

moesch vervelend die kramp ik hoop ook dat ze snel over zijn.

fidel, fijn dat ze sliep, sliep ze vannacht ook?
    ik verwarm mijn fles zo: pan heet water(uit de kraan) op het aanrecht daar de gevulde fles in en wachten.....
    die verhoging zou ik niet weten, misschien een vraagje voor het cb?

vruchtje fijn even die rust.

hier een iets mindere nacht vergeleken met de 2 nachten ervoor.
    23.30, 5.30, 8.00.
    hij was om 8 uur bij ons in bed inm slaap gevallen en ik ook tot 9 uur.
    nu ligt hij op mijn schoot verder te slapen want in de box gaat hij gillen;) vandaag lekker rommelen, huishouden\huiswerk.

groetjes

Deel Deze Pagina