April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    dus geen thee..
    ik heb haar nu in de draagdoek en ze slaapt lekker.. hoop dat ze strax na de laatste fles gwn in dr wiegje gaat slapen..

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja moesch hier ook helaas:( waar woon je nu dan ook in die buurt. Ik noord-holland

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    och MoesCH noe waer ich nuujsjierig..... wie waat en wo???

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hoop dat t snel over is! vermoeiend, maar vooral zielig!:(
    nee woon nu in zuid-holland:D

5. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    LinC & ik ....Limburg rules....... :)

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw

..:D

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    is good.... ich kom doa auch waal us... ich werk in Hael...

8. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    zo en nu ga ik weer op t Nederlands over;)

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Daar gaan wij in september in de buurt op vakantie dichtbij venlo

chelleke: kom of woon je in limburg ?

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    t is doa kei leuk he haha!

ben t limburgs beetje verleerd haha!

maar je woont in duitsland toch? niet in limburg?

11. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Ik ben een rasechte Limburger en ben er geboren en getogen.... (kom van Meerssen, maar woonde sinds 2000 in Echt... woon nu sinds een jaar in DL ( echt maar net 50 mtr over de grens bij Sittard....) maar voel me nog steeds Limburger in hart en nieren :D:D:D

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sudo creme smeren was de tip, het is bijna weg gelukkig, hij lijtk er ook geen last van te hebben.

13. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Vruchtje, ja hier wordt gezegd dat hè dan gewoon 180 moet rekenen..,staat volgens mij ook weleens op een pak voeding. Het gaat namelijk om de hoeveelheid vocht en dat is 180ml.

Sefanja, soms zijn zwemluiers verplicht hè?
    Zuslief vandaag idd gezien bij m'n ouders. Erg leuk. Finn werd helemaal hyper bij het zien van z'n neefjes:)
    Heb vandaag de dvd gehaald. Morgen even foto's bestellen en een Canvas.

Miss geul, geniet van je weekend weg. Leuk!

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ondanks de 6 flessen kwam Maylin toch om 2.45 uur, dus daar lag het niet aan. Waar wel aan ik heb geen idee. Wel hebben we maar 90 + 3 gegeven dan kunnen we het afbouwen, want wat hoeveelheid betreft heeft ze de nachtfles niet nodig.
    Ik hoorde haar om 5.15 uur, maar toen manlief ging kijken sliep ze. Daarna kwam ze om 6,45 uur.
    Hoe kunnen we die fles het beste afbouwen jullie een idee?
    Vandaag genoeg te doen. Wasjes draaien, wat ophangen, naar de stad nieuwe auto stoel voor Danian ophalen en manlief moet nieuwe broeken hebben en vanavond voetbal kijken.

15. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    ...sorry sorry wederom sorry, ben weer een week niet geweest.verwaarloos jullie echt heel erg....

Vorige week de achtertuin afgemaakt, dus een hoop voor de deur uit geweest, de ochtenden dat Neomi op de psz zit ga ik naar de sportschool...maar goed ben er weer!
    Hier gaat alles goed, Daan groeid goed en is een vrolijk mannetje!
    Neomi wordt met de dag bijdehanter haha.
    Deze week gaat het erg goed op de psz.
    Heb tot op heden vaak commentaar gehad bij het ophalen, ze kon niet delen, pakte dingen af, was duidelijk de jongste, was hangerig, was moe en ging op de bank liggen!! Enz enz had er een beetje de balen van.
    Ze mogen best kritiek hebben, maar hallo, hun moeten toch ook leren dat ze moet delen met andere kindjes, mee moet doen enz.
    En hun hebben de regel vanaf 2 jaar, dan moeten ze dat veranderen!!en tja als je d.r lekker op de bank laat liggen?!!? Zeg dan dat dat nit mag!!maar goed deze week doet ze het super, is lief en doet goed mee, misschien kwam t een beetj doordat ze ziek was en al die vakantie en vrije dagen?!...

Verder heeft mijn vader vorige week wat standaard longonderzoeken gehad.omdat ze hem erg kortademig vinden zijn er wat extra onderzoeken geweest.
    Op de scan zagen ze een paar vlekjes op zijn longen die ze verder wilden bekijken.
    Afgelopenmaandag meteen nieuwe scan gehad, en nu morgen de uitslag, vind het wel erg spannend hoor.maar ga ervan uit dat het wat onschuldigs is...

Daan slaapt ook niet door, of we nou om 20.00 zijn 4e fles geven, dan komt ie rond 5.00 toch voor de 5e.maar als we om 2300 de 5e geven komt ie ook rond 5.00 maar dan dus voor de 6e.verschuiven lukt dus niet,......:(

Verder aardig kast van de prikjes....

Ik spring nu echt weer in en al t even niet over mijzelf hebben haha.

Sevanja weet idd veel, altijd goed advies van jou kant meid!!

Chelleke jou meisje slaapt lekker las ik, heerlijk hoor, geniet ervan hahah.

Tamtam, hier dus t zelfs probleem, hij heeft die nachtfles ook echt niet nodig, maar hij wordt gewoon standaard wakker en moet hem dan hebben.....

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    2012mama: klinkt wel logisch om 180 aan te houden. Dan heb ik het altijd anders berekend en was het dus wat minder wat ze dronken. Leuk dat finn zo blij was zijn neefjes te zien

Miss geul: fijn dat smetplekje beter gaat

tamtam: hm lastig. Ik denk dat je er verder niet veel aan kunt doen. Ze zal er vanzelf straks aan toe zijn door te slapen. Overdag drinkt ze dus wel voldoende ? Je hebt nu eenmaal kinderen die heel snel doorslapen en andere wat later. Komt vast snel

Hier heeft y net aan minimum gedronken gisteren. Laatste fles om 23:15 toen kwam ze pas 7:15. Finn is weer beter komt ook weer lekker 8 uur ipv 6 uur heerlijk:)

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Ano: Ja het lijkt mij ook dat ze op de psz ook dingen kunnen leren.
    Hopelijk is de uitslag goed van je vader.
    Lastig he dat Daan nog gewoon komt voor de fles.
    Maylin heeft vorige week 3 nachten door geslapen dus ze kan het wel.

@ Vruchtje: Ja je kunt er weinig aan doen, maar ze kan het wel, dus waarom dan de ene keer wel en de andere keer niet.
    jij dus een lekker nachtje gehad.

18. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Hallo Meiden!

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen!!
    Ik heb de laptop bijna niet meer aan, en lees wel geregeld even mee op mijn telefoon. Maar reageren vind ik zo'n gedoe dan...

Maar volgens mij gaat het over het algemeen wel goed met jullie en de kleintjes!!

Hier ook! Ben wel een beetje aan het klieren met de voedingen...
    (Stomme CB!!)
    Ik gebruik nutrilon forte. Bevalt me prima. Alleen doet de kleine soms bijna een uur over zijn fles. 3 Kwartier is vrij normaal. Volgens cb lag het aan de voeding en ik moest maar de standaard nutrilon gaan gebruiken...
    Met als gevolg dat kleine man helemaal uit zijn ritme was omdat hij sneller honger had, maar wel nog steeds 3 kwartier over zijn fles deed...
    Ben nu bezig met een maatje grotere speen. (difrax s gebruikte ik, nu de m speen) Het was even wennen, maar het lukt!! Gaat lekker snel nu! meestel binnen kwartier de fles leeg nu. :D
    Vanacht een paar keer speentje er weer ingedrukt en weer kunnen slapen tot 8u!

Beetje ego zo, dit bericht...
    Ik zal straks eens kijken of ik wat kan reageren! :D

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Ano: Oei... duimen dat de uitslag morgen idd goed is.... Zit dan al op 4 flessen??? wauw wat knap... hoeveel weegt hij dan? Had namelijk begrepen dat dat pas vanaf 6kg moet?? Ik moet Mila ook altijd wakker maken voor de laatste fles namelijk...... maar durf t doorslapen 12-14 uur achter elkaar nog niet aan...

Mila heeft wel moeite met haar 5x 180/6... ze krijgt ze niet op terwijl ze eigenlijk 825 minimaal moet hebben komt zeer meestal maar net aan of net niet... is dit erg???

@all: Vanmorgen was t alweer half 9 eer ik madam maar eens wakker ging maken voor haar fles.... en nu... slaapt ze nog.... ik maak haar zo wakker voor t badje.... Ze is verder goed alert en vrolijk als ze wakker is dus dat ze zo veel slaapt lijkt me niet zorgelijk..... overdag is ze voer t algemeen wel relatief veel wakker..... ze slaapt 's middags 1 a 2 uurtjes en de rest korte hazenslaapjes.... Maar goed, daarentegen slaapt ze de hele nacht door:D

20. moestra

moestra Fanatiek lid

14 jul 2011
    2.546
    0
    0
    werkzaam als gastouder thuis en huismoeder
    Groningen
    Lekker Chelleke, zo'n slaapkopje! :D

Deel Deze Pagina