April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ 2012mama: Het lijkt idd wel een lange jongen, maar dat geeft toch niks?

@ Vruchtje: Het was heerlijk ff naar de hertjes. Alleen was het voor Danian wel wat ver, dus die heeft nog bij papa op de nek gezeten.

@ Linc: Lekker zo'n hangdagje.

@ Chelleke: Kan me voorstellen dat het moeilijk is om weer aan het werk te moeten is even weer wennen en een ritme zoeken.

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Pfaffs zijn grappig ja. Wanneer jullie naar Brasschaat gaan laat het ff horen dan woon er 25min vanaf :)

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Sab... jaaaaaaaa cool gaan we met zijn 3en:) Eerst nog hopen dat LinC mee gaat hahaha wil er al zo lang heen...

4. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Administratief medewerkter
    Limburg
    Hij had zijn 5 flesjes gehad, dus hij had zeker voldoende binnen.
    Normaal komt hij altijd zelf na ongeveer 4u, dus ik wacht tot hij zich meld tenzij ik het zie aankomen dat het voor mij te vermoeiend zou worden. En dat zou gisteren wel het geval zijn geweest als hij niet om 22.30u had gegeten. Maar hij melde zich zelf, dat doet ie normaal niet meer 's avonds na 18u. Dan laat hij er tussen de 5 en 7u tussen.

5. LinC

LinC Actief lid

30 jul 2011
    124
    0
    0
    Administratief medewerkter
    Limburg
    @ Chelleke: Ja, dat 2-talig zijn is bij ons vaker. Wij woonden aan de Franse grens, net zoals Limburg met Duitsland :)
    Ik heb ook ooms, nichten, neven die frans spreken. Gelukkig ook nl want mijn frans is jammer genoeg niet zo goed.
    Jij hebt alle DVD's van de pfaffs?? Lekker voor op een regenachtige zondagmiddag ;) Of in mijn geval nu tijdens de nachtvoedingen ;)
    Maare JM en zijn vrouw zijn toch verhuisd... of wonen ze nog steeds in Brasschaat? Ze gaan nu trouwens weer in Duitsland wonen!

@sab1988, waar woon jij dan? :)

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Linc, denk inderdaad dat ze een interne wekker hebben. HIer voeden wij op verzoek, en ondanks dat de eerste fles niet altijd op de zelfde tijd is, komt hij voor de anderen van zelf weer op zn tijden uit.
    Ook wordt Kaj rond 5u snachts standaar even wakker, om daarna weer te gaan slapen...
    Lekker hoor, een rustig dagje!
    Opzich zie ik ook wel dat de kids groot zijn, maar soms is het wel vervelend als mensen het zeggen hoor...ook qua eten enz...maar ach..
    Wij zelf zijn niet heel groot...

Chelleke, wat is het snel gegaan he? Ik ben er nog niet mee bezig, omdat ik werkloos ben/was. As donderdag een gesprek over wanneer ik ga beginnen bij nieuwe werkgever (ligt ook aan de opvang van Finn en Kaj enz.)
    Succes morgen, denk dat het uiteindelijk wel weer heel fijn is hoor.
    Kaj vindt op zn buik ook niks, en tilt dan ook niet echt zn hoofdje op.
    Mila dus 61cm met 2 maanden? wij moeten dus dinsdag, en morgen is Kaj 2 maanden. Ben benieuwd!

Tamtam, nog lekker wezen wandelen? ah, lees het al..leuk voor Danian, lekker bij papa zitten. Vindt Finn altijd erg leuk.

Vruchtje, wat groei betreft gaat het me vooral in de snelheid van groeien. Beide jongens waren niet erg groot (49cm en 3400gr) en nu wel groot...Ik vind het zelf ook wel meevallen, alleen kregen we bij Finn al vaak te horen dat hij groot was, en Kaj is dus nu nog iets groter.
    Kaj was 7 weken toen hij 58,5 cm was. Maar dus in 7 weken 10 cm gegroeid.
    Hoe groot is jullie Finn nu?

Hier een beetje een rot dagje, kon mn draai niet echt vinden, en Kaj ook niet..heel veel huilen, ik hoofdpijn en ja, dan is dat huilen niet echt fijn..
    Net nog even voetbal bij pap gekeken, en nu net thuis. Kaj slaapt al, en ga zo Finn op bed leggen en dan zelf ook optijd naar bed.
    MOrgenochtend de jongens wegbrengen naar mn ouders, en ik naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling...bah, echt helemaal geeeeeen zin in!

7. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Net terug vanuit Groningen, wat waren wij blij om hen te zien en andersom... Opa wordt steeds meer dement, af en toe lachen om zijn droge humor. die zal hij ook nooit kwijt raken, whahaha.. Oma heeft enorm genoten van Neva, haar tweede achterkleinkind... Mijn favoriete nichtje was er ook... Wel vermoeid om de hele dag maar te zitten en zitten, maar trots over heerste en wij liepen maar al te graag Neva te showen.. Camera opgeladen, maar leeg in Groningen dus maar met telefoon foto's gemaakt...

Wat een nacht vruchtje, heb je tussen nog een beetje slaap kunnen pakken? Maakt ze al interactie met jullie? Neva slaapt graag op buik en zij, afplatting hoofd zal zij hierdoor denk ik niet krijgen... Overdag ligt zij graag bij je of wij laten haar op haar rug liggen met hoofd op het zachte...

daarintegen heb jij een lekkere nacht gemaakt tamtam... 6 flessen en niet in de nacht? dan ieder drie uur voeden... Bijvoorbeeld
    7-10-13-16-19-22 uur... Hoe is het met de flessen vandaag gegaan? Nog wat leuks gedaan vandaag? Misschien leuk om foto's te maken van de ontwikkeling van afplatting hoofd, dan kan de vooruitgang goed zien...

:$ohoh Jaloers, bij jullie mooi weer? Hier bewolkt, hoe dichter wij bij Groningen kwamen des te donkerder de lucht werd... Het was nog net geen regenbui, maar wel heel grijs... En terug weg kwam de zon weer tevoorschijn... Hoe was het bij de herten? Voor Danian te ver, hebben jullie niet zo'n board voor achter de kinderwagen waarop hij kan staan?

2012mama helaas heeft Neva niet de nacht door geslapen, om 03.45 uur kwam zij voor voeding, daarna 06.45 uur wakker... Om 07.00 uur had ik de wakker gezet, dus was eventjes met zijn allen wakker worden en eruit gaan... Konden je kinderen maar tegelijk komen of helemaal niet in de nacht, lijkt mij best wel vervelend als de een komt en later de ander... Hoe zit het dan met je nachtrust? Gaat je man er ook weleens uit?

Heb jij kai pokon gegeven? dat is voor zijn leeftijd zeker lang... Zijn jullie lang? En hoe groot was Finn op die leeftijd?

heel veel sterkte bij de tandarts morgenochtend...

chelleke Ik denk dat ik daar ook tegen op ga zitten, je hebt je collegae een half jaar niet gezien... In een half kan veel dingen veranderen vooral binnen een team... Maar de zorg maakt ook weer snel de dag van gisteren dat je met verlof was gegaan.. Volgen jullie mij nog? Er zit zo'n structuur in dagprogramma dat niet snel iets veranderd bij de cliënten... Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen. Je dag zal misschien wel heel snel om zijn ivm bij lezen ed... Ga je meer, minder of hetzelfde werken?

Shame on You, weer tot half negen geslapen... qua flesvoeding en tijden maakt het niet uit hoeveel tijd er tussen zit, overdag en avond gelieve niet meer dan 4 uur...

Ik zou Mila wat vaker op haar buik leggen, zoals bij het verschonen... Laat haar zelf maar oefenen met hoofd omhoog tillen... De ene baby is er snel mee en de ander niet... Mila zal weer een ster zijn in goed aandacht bij iets houden, niet snel afgeleid te zijn... Slechts een voorbeeld...

linC Een hangdag hebben is ook niet verkeerd... Hoe is de dag nog verder gelopen met Amco, is hij rustig gebleven?

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
  9. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Wauw Sefanja wat een onwijs leuke foto zeg!! Speciaal hoor!

Linc, ik woon in Essen, tegen roosendaal aan..

Chelleke heel veel succes morgen op je eerste werkdag.
    Denk dat het in het begin wennen is maar als je eenmaal weer aan de slag bent..
    Waar blijft Mila??

2012mama sterkte met de wortelkanaalbehandeling morgen.
    Altijd bahh he... Hier ook nodig naar de tandarts maar ben het hard aan het uitstellen :(
    Ohh en hopelijk voel je je morgen weer wat beter.

Hier ook maar snel naar bed want morgen vertrekken we al optijd richting Centerparcs, moeten 5 uurtjes rijden.
    Zal denk ik deze week niet veel online zijn..

Meiden die weer moeten gaan werken, ik ga aan jullie denken en het komt echt wel goed!! Knuffel van deze kant hoor!!

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goedemorgen hier redelijk nachtje

Ga straat op visite bij vriendin haar zoontje is even oud als finn kunnen ze leuk spelen. Kan het kwaad als ik y dan in de maxicosi laat slapen voor 2 á 2,5 uurtje? Anders moet ik hele kinderwagen meenemen of wordt ze wakker. vandaar. Lijkt me voor een keer geen probleem ?

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Denk geen probleem hoor vruchtje, athans wij zijn vandaag ook 5 uur aan het autorijden, kan ook niet anders...

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Succes bij de tandarts

@ Vruchtje: Volgens mij kan dat geen kwaad hoor voor een keertje.
    Veel plezier

@ Sefanja: Mooie foto.
    Gisteren 5 flessen gegeven en dat ging goed.

@ Sab: Veel plezier

@ Chelleke: Werkse vandaag zal ff wennen zijn.

Hier dus een goede nacht gehad.
    Gisteren kwam de laatste fles(5e) om 20.30 uur uit en ik dacht ik maak 180+6 en gooi er niks uit en dan zie ik wel wat ze drinkt en ze had hem leeg gedronken.(200 cc)
    Vannacht kwam ze om 4.00 uur, dus weer 7,5 uur er tussen en dat met 5 flessen, dus het gaat goed.
    Vannacht en vanmorgen ook 200 cc gedronken.

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    wow sefanja, mooie foto! bijzonder he, 4 generaties op 1 bank! wow!

Sab heerlijk even weg! geniet ervan meid!

vruchtje baby's mogen 2,5 uur achtereen in de maxicosi, dus het is niet erg als je haar erin laat. denk zelfs dat ietsje langer ook niet erg zou zijn, dat moet je alleen niet elke dag doen!

oeh 2012mama ik lees wortelkanaalbehandeling? jakkes. heel veel sterkte!!!

chelleke heel veel sterkte vandaag! laat je even weten hoe het was om weer te werken? nadat je mila helemaal kapot hebt geknuffeld bij thuiskomst natuurlijk ;)

14. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Is josephine hier trouwens al geweest nadat ze bevallen is? en volgens mij missen we er nog wel een paar, of ligt dat aan mij?

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @chelleke lekekr hoor zo'n slaapkopje
    @voetbal ehhh t interesseerd me geen fluit eigenlijk, dus geen oranje versieringen of dergelijks heir ( wil alleen nog de nieuwe van de mac uitproberen whahah)
    @sab na aanleiding van je topic, met doorslapen, hier ook willemijn die smorgens dan zich 2 keer snel achter elkaar meld, maakt niet uit of het de fles of borst is.. misschien een inhaalslag van wat ze snachts missen ?? mt 62 pffff dat gaat hard, hier net def. in 56
    @sefenja zo wil ik binnenkort even mijn kamergenoot vant zh bellen om op de koffie te gaan, hun dochtertje was 4 wkn te vroeg met een spoedkeizersnee... thja je leeft ook zo met elkaar mee met die dagen, zij weten wat je echt doormaakt als je pasgeboren een niet standaard start heeft
    @chelleke dikke knuffel werk ze!!!
    @sefenja waar donkere wolke hier scheen de zon hoor!!! (GR)
    @juultje ja we missen zeker wel nog meiden...

@hier goede nachten gehad, sinds het inbakeren slaapt ze gewoon door van 23.00 tot 07.00 uur, ze wordt wel eens wakker pruttel pruttel maar valt dan zelf weer in slaap.. ( of mama ligt in coma whaha) vanmorgen was het zelfs 08.15!!! een nadeel ze blijft clusteren tot 23.00 uur, dus op tijd op bed is voor mij niet bij. zaterdag een huilerig zeurderig meisje gehad heel weinig slapen, snapte er niet veel van..gisteren de hele dag bij papa in de draagdoek gelegen en juist weer heel makkelijk, slapen drinken slapen.. nouhja ze vond het smorgens wel nodig om mij onder te spugen ( vaak smorgens slaapt ze nog even bij mij op me buik) bhel.. alles wat onder ik, het bed zij..
    ga weer even gauw wat doen, me zus komt straks langs gezellig even bijkletsen!!!

16. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goedemorgen allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Heb je een beetje kunnen slapen?
    Ik had vannacht Neva op haar zij gelegd om te laten slapen, ik dacht een andere houding zou ook wel lekker zijn... Neva was het er wel met mij eens, maar werd om 03.45 uur wiebelig... Ik heb haar bij ons in bed gelegd, tot 04.30 uur daarna wilde zij toch echt wel voeding... Ze was vandaag een vroege vogel met uit bed gaan... Dat vind ik niet erg, hebben wij ten minste wat aan onze dag...

Ik heb Neva in de tummy tub gehad, vorig was zij nog te klein... Ze vond het toen niet leuk, maar nu is zij groter en heeft zij genoten.. Het is een echte waterrat, wat een pret dat zij had door te water te trappelen... Nu lig zij lekker een dutje te doen, straks weer voeding...

de eerste van april mama's is weer aan het werk, deze maand gaat het echte leven voor de meeste weer beginnen.. Zal wrs wat rustiger worden op forum, dat geeft ook niets zolang het maar met iedereen goed blijft gaan...

sab dank je wel... ik ben er ook ontzettend trots op... veel plezier bij centerparcs, laat je af en toe een kort berichtje achter ;)

vruchtje hoe was het op bezoek gaan bij vriendin? Het kan geen kwaad, want anders zou je met bv nergens kunnen komen.. voorkeur gaat uiteraard naar een reiswieg of je haalt hem eruit en leg hem op de bank ofzo...

tamtam lekker hoor dat maylin het goed doet op 5 flessen..

ik begrijp hoe jullie het voor elkaar krijgen om zo vroeg de laatste fles te kunnen geven en dan de nacht door slapen...

juultje :D:D:D
    hoe gaat met jou en bij jou?

fidel waar in Groningen, ik was in Uithuizen
    hou jij het inbakeren voorlopig of ga je er ook weer mee afbouwen?
    23.00 uur is toch een mooie tijd om naar bed te gaan? of voor jou te laat?

17. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sefanja, nee manlief gaat niet vaak eruit, eigenlijk om 3 redenen. 1, hij moet de volgende dag weer werken, ikke niet, 2, ik wordt veel sneller wakker, en als Finn wakker wordt wil hij over het algemeen alleen mama. (overdag wel anders...)
    Maar vind het niet erg hoor. Je raakt eraan gewend. Finn heeft het afgelopen 1,5 jaar erg slecht geslapen, wordt nu wat beter, maar weet eigenlijk niet beter dan dat we snachts wakker werden van Finn. Dit eigenlijk wel tot de geboorte van Kaj, en nu nog af en toe.
    Wat een mooie foto van 4 generaties!

Sab, ook ik was de tandarts aan het uitstellen, kreeg dus een paar weken geleden last, dus toch afspraak gemaakt, maar had nu geen last meer. Ben toch maar gegaan, wil het nu voor zijn.
    Uiteindelijk bijna uur in de stoel gelegen, was behoorlijk dizzy toen ik opstond (laag hb?)
    maar uiteindelijk viel het me redelijk mee.
    Naar welke centerparcs gaan jullie?

Vruchtje, nee, kan geen kwaad hoor. Doen wij ook weleens...

Tamtam, nette nacht heeft Maylin gemaakt hoor!

Fidel, die nieuwe van de mac heb ik al even uitgeprobeerd, lekker hoor!
    Fijn dat willemijn lekkere nachten maakt, knap je zelf ook van op!

Hier een goede nacht gehad, Kaj rond half 6 bij mij in bed gelegd, en toen geslapen tot 9.00. Toen toch maar een flesje gegeven. Daarna om 11.30 alweer, en nu ligt hij lekker te slapen.
    Finn vanochtend tot 7.45 geslapen, daarna de jongens bij mn moeder gebracht en zelf naar de tandarts.
    Viel opzich erg mee..gelukkig.
    Daarna Finn even op bed en ook Kaj aan t slapen, dus ik even de tuin in. Heerlijk weer hier, al wordt het nu wat bewolkt.
    Vandaag is Kaj alweer 2 maanden oud. Gaat snel he?
    Morgen naar het cb, krijgt mn kleine man zn eerste prikjes..

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: Leuk zeg dat Neva het nou wel leuk vind in bad

@ 2012mama: Gelukkig viel de tandarts mee.
    Gaat echt snel met de leeftijd van de kindjes. Succes morgen met de prikjes.

@ Fidel: Lekker dat Willemijn nu zo goed slaapt. Veel plezier met je zus.

Hier net op bed gelegen. Danian was tv aan het kijken en is toch nog 45 minuten in slaap gevallen.
    Maylin heeft tot nu toe 3 flessen van 200 cc gehad ze moet om 16.00 uur weer een fles en dan om 20.00 uur, maar dat vind ik eigenlijk te vroeg voor de laatste fles, dus zat aan de ene kant te denken om die laatste fles op te splitsen om 19.00 uur 100 cc en dan om 21.30 uur 100 cc wat zouden jullie doen? Meer mag ik ook niet geven, want ze zit dan precies op een liter.

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier lekker weekend gehad in limburg!
    heerlijk weer ook!!
    alleen werd de kleine om half 5 in de nacht daar al wakker voor een flesje.. en kwam gister de laatste fles om 21u uit.. vond ik erg vroeg en dacht dat ze in de nacht dan wel voor een flesje zou komen! maar ze heeft gewoon geslapen tot half 7 vanmorgen!! heerlijk hoor haha.. dat mag ze vaker doen:p

@maxicosi.. hier zit ze er soms wel iets langer als 2uurtjes in.. mijn ouders wonen een eindje hier vandaan (zo'n 2u rijden) dus als ik n dagje snel heen en weer ga zit ze er toch wel 4u in.

we gaan volgende week ook met de auto op vakantie.. en dat is ook zker 1.5-2 dagen in de auto..
    we stoppen dan wel elke 3 uur en laat haar dan lekker op een boxkleed liggen of op de achterbank.. maar voor een keer was het niet erg volgens cb..

20. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Tamtam, kan je die laatste fles niet proberen te rekken? Gewoon kijken wanneer ze komt?

Deel Deze Pagina