April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    anoniempjuhh zijn de wachttijden echt super lang voor een paspoort? wij willen eind juni ook op vakantie.. dus dan maar zo snel mogelijk aanvragen!

vanmiddag gehoortest gehad.. was helemaal in orde! daarna ff wezen shoppen.. ben goed geslaagd voor de kids haha! ook leuke complimentjes gehad over de kindjes, altijd weer leuk haha!

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    fidel wat een droppie.

dreamer je kleintje gaat voor hoor wij wachten wel:D

juultje, ja het is inderdaad netjes om de 3 uur in de 1ste week vooral met de bv. wat een vriendin\kennis is dat dan, het is jou zoon jij beslist wie en hoe ermee omgaat vooral op dit moment nog hij is zo klein en jong en kan niet alles hebben. fijn dat de spruw minder wordt.

moederdag ik zeg het ook al de hele week ik ben moeder met moederdag hint hint naar mijn vriend:D ik vind het geweldig maar verwacht er niets van eigenlijk maar vind de gedachte geweldig

intiem, moet ik nog niet aan denken ik ben al blij dat ik gewoon kan zitten en liggen ik hoef daar niets anders te hebben.

temperatuur kan je ook kleding op aanpassen of beddengoed anders kan je cb advies vragen misschien? ik weet niet hoe dat werkt.

kolven ik heb vandaag voor het eerst gekolfd omdat ik letterlijk binnen 1 uur door mijn compress heen kwam, en toen r kant 20 cc in 5 minuten en daarna viktor nog aan de borst gehad, ik ga maar vaker kolven want ik loop over, vanavond weer doorgelekt nu links had gelukkig zwart aan want we zaten op een verjaardag en zo viel het niet op:$ dus ga maar vaker kolven( het begint ook soms pijn te doen niet overdreven maar mijn borst staat echt strak.

vruchtje ik hoop dat y snel beter is, en wij wachten wel hoor op je reacties op ons haast je niet er zijn genoeg mama's dus antwoord op vragen krijgen we wel hihi:p

chelleke balen dat je uit de race ligt ik was je al aan het zoeken vanmiddag. en ik mag waarschijnlijk al naar buiten omdat ik vanaf dag 1 al mobiel ben en omdat viktor al 300 gram is aangekomen in 5 dagen tijd. tv kijkse met je man en knuffelse met je meid.

tamtam wat lijkt me dat heerlijk met je kind douchen, ik hoop het snel te gaan proberen.

sefanja, ik moet na het plassen alles afslpoelen onder de douche dus douche 5 keer per dag minimaal en vaak ook midden in de nacht nog:x
    balen van je bv ik snap dat het moeilijk is om dat te accepteren.
    auto rijden vinden inderdaad veel kinderen erg leuk.

hier vanavond op pad geweest we mochten vandaag naar buiten dus even(ongeveer 1 uur) naar een rustige verjaardag geweest.
    viktor heeft 45 min liggen slapen en toen werd het druk dus toen wilde ik echt weg, ook omdat ik MEGA door gelekte bij mijn rechter borst dat viel niet op maar ik voelde het wel, en viktor zou bijna komen voor te eten.en mijn hechtingen gingen pijn doen ,maar ik voelde me wel mega trots:D
    ik ga denk ik kijken of ik morgen even naar buiten kan, maar voor nu koffie drinken, viktor op bed leggen en in soda bad gaan zitten.

en viktor wilt op de laptop zit heel de tijd met 1 voet te tikken op mijn muis en toetsenbord hihi:p

fijne avond iedereen

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vruchtje zo zielig voor jullie meisje! hopelijk knapt ze snel weer op.. pijnlijk om je kleintje zo te zien lijden.. begrijpelijk dat jij er ook om moest huilen!

@intiem.. hier mag t pas na 6 wkn ivm hechtingen!

4. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ego:
    ben gisterochtend met Thijm naar de huisarts geweest ivm de rode uitslag in zijn gezicht Was echt bang dat het eczeem was maar gelukkig viel het allemaal mee. Hij heeft een erg gevoelige huid en de zalf die ik had gekocht op advies van het consultatiebureai (cetamacrogol) had tijd nodig om zijn werk te doen. Ben nu dus volop aan het smeren en het begint weer mooi bij te trekken. Huid is nog wel erg droog dus goed vet houden, maar och wat heeft het er uit gezien. De velletjes hingen aan zijn gezicht zo droog

Heb Thijm vanmorgen weer gewogen. Onderstaan het overzicht. Vind het wel erg leuk om bij te houden.
    29-3 3620
    31-3 3476
    4-4 3620
    6-4 3700
    24-4 4200
    2-5 5000

Vanmorgen dus ook maar weer zijn aantal cc voeding opgehoogd. Hij krijgt nu 6x130 cc

Ik lees regelmatig 120-4 ofzo, maar waar staat die 4 voor ??(aantal schepjes kunstvoeding???)

Dames, ik ga lekker slapen.
    Vannacht mag ik weer, dus even bijtanken.

tot morgen

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    troela wat een leuk idee.
    ik maak ook zo een tabel:
    27-4 3740
    28-4 3760
    29-4 3700
    30-4 3800
    2-5 4060

en ja ik weet ik heb een vreetzakkie net als zijn vader kan hij blijven eten.

net viktor op bed gelegd hij zit met zijn temp altijd rond de 37 maar nu 37,4 ik hoop dat hij laag uitkomt vannacht, ik heb zelf verhoging maar dat komt als het goed door die hechtingen.

net in sodabad geweest wat doet dat pijn het brand echt en nu heb ik er nog meer last van dan ervoor dus neem zo maar pijnstiller in want vannacht moet ik wel kunnen opstaan voor viktor.

ik ga nu naar bed

weltrusten

6. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Missgeul wat balen dat je zo een last heb van je hechtingen etc.
    Hopelijk help het sodabadje wel ook al is het vervelend.
    Wat is viktor al goed aan het aankomen zeg.
    Oww en wat vervelend van het lekken zeg!

Troela wowww 800 gr in een ruime week!! Amaai! :D
    Gelukkig dat het geen exceem is en dat de rode vlekjes al minder worden.

Vruchtje wat zielig voor je meisje zeg :( Hopelijk knapt ze snel weer wat op.

Chelleke balen dat je eruit bent gegooit, volgens mij wordt er vaak door veel mensen ook wel gewerft hoor.
    Vind weleens een foto erbij zitten die niet bijzonder is die dan wint.
    Hier af en toe trouwens ook nog wat gevoelig van de knip maar niet pijnlijk.

Juul wat zielig dat Viggo zo uit zijn doen was. Je weet zelf het beste wat je kindje nodig heeft en als andere dat dan niet begrijpen lekker frustrerend. Hopelijk heeft je berichtje geholpen ook al begrijpt ze het niet.

Hier ook nog geen sex gehad, vloei nog een klein beetje ook.
    Lijkt me ook wel weer spannend de eerste x hahaha.

Ano, oehh lekker Aruba!! Klinkt goed.
    Stoer ook dat je dat al durft met de kleine.

7. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    anoniempje Neva is een meid van net 46 cm... mensen zijn brutaal en kijken gewoon in je maxi cosi... In v&d wilde wij ff jasje verwisselen, de kleine uit maxi cosi halen om handeling te doen... \dan zien mensen hoe klein ze is, ze gaan stil staan, willen aan haar zitten... ze stellen je vragen of maken opmerkingen ed... misschien kan ik er nu gewoon niet tegen, was mijn 2de dag buiten...

moesh hoe gaat de gehoortest in zijn werking? hier zouden zij nog bellen om langs te komen (deze week), nog niet gebeld.

id moet ik nu ook een id aanvragen voor de kleine meid, weten jullie dat?

8. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Sefanja, als ze haar willen aanraken zou ik er echt iets van zeggen hoor als je dat niet wilt hebben.
    Ik snap dat je daar niet tegen kan, voelde me in het begin ook heel kribbig en beschermend, nu gaat het al iets beter nu ik vaker buiten ben geweest.

Id, volgens mij moet je die wel aanvragen want vanaf juni ofzo kunnen de kinderen niet meer bijgeschreven worden in paspoort.

Ik ga er wel 1 halen paspoort dan, over een paar weken emigreren wij definitief naar Belgie (ook al wonen we er al wel) en gaat dus alles gelijk om naar het Belgische. Ook voor hem, hij krijgt dus net als ik de dubbele nationaliteit.
    Ben beniewd of dat een beetje makkelijk te regellen is allemaal. Ook de afstemming met de vaccinaties etc.

Hier gaat het eigenlijk wel goed, afgelopen nacht zelfs 6 uur achtereen kunnen slapen, nacht ervoor 5 uur. Misschien toeval maar wel lekker hahaha.
    Als hij zo wakker is laatste voeding en dan hopelijk weer een heerlijke nacht.

Gaan jullie nu met de kleine veel op pad of zitten jullie veel thuis.
    Ik merk aan mezelf dat ik me een beetje thuis terugtrek ofzo, niet superveel naar buiten ga.
    We gaan weleens maar dan wel met 3e. Dan vind ik het ook niet erg maar met zijn 2tjes nog niet zo makkelijk.
    Vind ook nog lastig met zijn voedingen, maar denk dat ik gewoon wat meer moet kolven dat ik altijd een voeding mee kan nemen...

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Vreemden moeten het niet proberen, anders zegt mama er echt wel wat van... Ik ga toch ook niet bv zomaar aan je borsten zitten of aan zwangere buiken...

Wij gaan ook voor een paspoort, veel makkelijker...

ik zit veel thuis met de kleine meid... de buitenwereld trekt mij nog niet helemaal... Waarom niet, geen idee? je kan je voedingen mee nemen in thermo kan...

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sab: hier ook merendeel binnen. Wel met goed weer rondje wandelen in de buurt zodat zoonlief ook ff buiten is.

sefanja: och wat is ze nog klein zeg wel schattig. wat jammer dat je BV terugloopt

Miss geul: wat vervelend dat je in soda moet. Hopelijk helpt t snel

juultje ah gossie viggo dus ook verkouden :( balen dat hij zo uit zijn doen was

moesch: fijn dat de gehoortest goed was

Wij gaan ook voor paspoort. Geen haast gaan dit jaar hooguit in Nederland op vakantie

gezellig : nog niet. na 6 wk misschien

Hier betere nacht wel kwam ze om de 3 uur voor voeding vanwege minder drinken door verkoudheid. maar na voeding direct slapen ipv 2 à 3 uur huilen en last hebben. Straks zoon naar kdv brengen dag met mijn meisjes heerlijk

11. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Arua:weet ff niet wie t was, dacht Sab?haha we hebben nog niet geboekt hoor!we willen er erg graag heen, maar vind t ook wel eng...lange reis en daar warm naturlijk...
    Maar met een baby is t denk ik makkelijk al bijv over een jaar, dan ben je er veel drukker mee, dan zie ik t niet meer zitten zo ver haha...

paspoort:ja ze zeggen als je na 1 mei aanvraagt dat ie niet voor 1sept klaar is!!!ik heb gister de gemeente gebeld en de wachttijd staat hier nu op 3 weken.ik kan ze maandag 7mei aanvragen en heb ze dan begin juni, we wille half juni weg, dus als t goed is net op tijd.
    Maar wie t nog moet doen, ik zou maar opschieten!!!!

vruchtje gelukkig een iets beter nachtje dus, fijn, hopelijk gaat het nu steeds ietsje beter.

sefanja okee ik snap het, ja aanzitten zou ik ook niet willen nee, kom op zeg.En tja zo';n heel kleintje, ik zou misshien ook wel even kijken hoor :)

troela dat is idd 120water en 4 schepjes.Daan krijgt dat 5x per dag, das ies meer dan 130cc

12. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    de deur uitgaan, ik ga opzich best veel weg, maja ik moet wel, kan met Neomi niet iedere dag hele dagen binnen zitten.
    Maar toen Neomi er net was zat ik ook wel wat meer thuis hoor, had toen ook niet veel behoefte aan de buitenwereld, maar nu met de 2e is dat toh anders vind ik.

Haha Daan ligt in de box en heb zijn mobiel aangezet, hij zit er aandachtig naar te kijken:)

13. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    @ juultje mensen kunnen idd niet zo begripvol zijn goed dat je een bericht hebt gestuurd. Ik zeg het als mensen rustig moeten doen. Toby kon ook niet tegen drukte en Mali houdt er ook niet van.

@ Vruchtje fijn dat er niets bijzonders was en fijn dat je een beter nachtje hebt gehad.

@ Miss Geul vervelend van je hechtingen.

@ Stefanja hier komen ze ook niet aan mijn kind als ik dat niet heb gezegt dat dat mag. Jij ook een kleintje dus hier ook maat 44, Mali is 43 cm nu.

Hier ook nog niet intiem geweest ook nog geen behoefte aan.

Wij gaan nog niet veel naar buiten ons meisje wil graag een strak ritme en is helemaal van slag als we haar ergens anders voeden en ze dan niet meteen als ze moe is in haar bedje kan liggen.

De voeding begint hier goed aan te slaan het is al een heel ander kindje. Volgende week gaan we provoceren en dan krijgen we de voeding vergoed.
    Hebben gemerkt dat is meisje echt heel onrustig wordt als ze in bad of onder de douche is geweest dus dat gaan we nu iets minder vaak doen kijken of dat helpt.

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Vruchtje: Fijn dat je een betere nacht hebt gehad.

@ Naar buiten: Hier nog niet zo heel veel, maar straks met het mooie weer zal het wel meer worden.

@ Sab: Lekker hoor zo lang slapen

@ Troela: Gelukkig was het geen eczeem

Net bij het CB geweest met Maylin en alles zag er goed uit.
    Ze weegt nu 4660 gram en is 54,2 cm lang.
    Ze groeit dus erg goed.
    Ik mocht haar flessen ook ophogen, maar ben bang dat ze het niet opdrinkt, maar we zullen zien.
    Mag ook Johannesbroodpitmeel toevoegen.
    Had gisteren bij ons in de winkel gekeken, maar bij de Boni en de Plus verkopen ze het niet, dus heb het online bij Wehkamp besteld en dat komt vanavond binnen.
    Vandaag wat wasjes draaien en vanavond boodschappen doen.

15. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Jah!!! Ik heb eindelijk even de rust en tijd om te komen forum-en.
    Zie dat er weer een nieuw topic is gemaakt! :D

Ik heb het zo ontzettend druk hier. Heb me daar wel in vergist hoe druk en zwaar het is om een ritme en controle te krijgen over 2 kids.
    Jonna is mij momenteel ontzettend aan het uittesten. En dat doet ze vooral als Jeroen er niet is….stinkerd.
    Ze weet dan ook echt de bloed onder mijn nagels vandaan te halen.

Gisteren werd ze boos omdat ze van mij iets niet mocht en ze keek me strak aan en stampte zo met haar voet boven op die van mij. Zij mag van geluk spreken dat ik toen Ilona vast had.
    Zag het gisteren ook even helemaal niet meer zitten. Voelde alle touwtjes zo uit mijn handen glijden.
    Heb toen Jeroen gebeld, en die kwam al snel met….misschien moet Jonna even naar opa of oma zodat jij bij kan tanken. Ja doei!! Ik heb voor kinderen gekozen (natuurlijk Jeroen ook) dus is het ook mijn pakkie an.
    Ga Jonna niet zomaar weg doen als het even moeilijk gaat.

Maar goed. Het klinkt nu heel erg dramatisch, maar dat valt wel mee hoor. Natuurlijk hebben we ook leuke momenten. Gelukkig merendeel leuke momenten.
    Jonna is gek op haar zusje en wil haar ook graag vasthouden en een flesje geven. Ze helpt me ook graag met de luier verschonen (lees doekjes aangeven en billen insmeren met sudo creme).

Met Ilona gaat het goed. Ze heeft wel erg last van krampjes en wil ook erg graag bij mij in mijn armen liggen (sprongetje). Ben er dus behoorlijk druk mee.

Ik ga proberen om jullie bij te houden….maar kan helaas niks beloven :-D

Mama's met 2 of meer kids....iemand misschien tips voor mij?

Ow, enne....Ilona is vorige week naar het cb geweest.
    Ze woog toen 4635 gram en is 55 cm.
    Alles was goed!

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    wat wegen jullie de baby's vaak, hier is Daan sinds de geboorte niet gewogen.
    heb vanmorgen wel thuis met m op de weegschaal gestaan, volgens die weegschaal eegt hij nu 5100gram!flinke jongen dus!

Ankje dat uittesten ken ik wel, Neomi luisterd op het moment ooke rg slecht thuis, staat dus ook regelmatig op de gang.
    verder qwa ritme, ja moet zeggen dat dat hier wel gaat.
    Daan saapt natuurlijk nog best veel, en nou ja vind het opzich wel meevallen, tenzij ze allebei erg huilerig zijn, an vind ik de dagen wel zwaar.
    Hopelijk vind je snel een ritme erin

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    anoniempjuh Ik zal vandaag gemeentehuis even bellen om te vragen hoe en wat... Dank je wel voor je informatie. Kinderen tot 14 jaar hoeven geen id of paspoort tenzij je naar het buitenland op vakantie gaat... Het bijschrijven vervalt eind juni, dan hebben kinderen alsnog een paspoort of id nodig...

vogeltje Neva zit nu op 45 centimeter... Zij was zo klein als Mali nu is... Vind jij het nou ook niet vervelend dat er weinig kleding ed zijn voor prematuren? Je kan het vaak alleen online bestellen... Ook te vroeg geboren? Hoe gaat het bij jou met voeding? aanleggen borst? ed... Ben er wel benieuwd naar. Neva is juist rustig in bad of onder de douche behalve als wij eronder vandaan gaan.... Zoekt Mali ook erg de geborgenheid bij je? Graag bij je willen liggen....

tamtam Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat... Op hoeveel ml voeding zit je nu?

ankje Je vriend/ man bedoeld het goed, last van ontzwangeren? of gewoon de drukte om je heen? Lief dat Jonna je overal bij wilt helpen... Gebruik je voor krampjes Infacol?

18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    sefanja klopt, onze dochter is bijgeschreven en dat is geldig tot 26juni.
    wj willen misschien op vakantie buiten europa dus daarom nu snel een paspoort aanvragenvoor beiden

19. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    sefanja fijn dat ze voor de gehoortest zelf langs komen! wij moesten helemaal naar de andere kant van de stad voor de test!
    op zich is t heel snel gedaan.. ze krijgt een soort oordopje in dr oor en dat zit aan zo'n apparaatje vast.. die zend een signaaltje door en als t goed is moet het oortje daar op reageren.. met dat apparaatje kunnen ze dat opmeten ofzoiets!

@paspoort.. ik lees idd op de site van de gemeente dat je m voor 1 mei moet aanvragen! maar snel een afspraak maken voor het weekend dan!
    hoop dat ie op tijd klaar is! wij willen 29juni op vakantie!

foto van ons meisje:

20. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ankje ik heb geen tips voor je meid! ik probeer mn zoontje ook veel bij de kleine te betrekken! hij vind dat gelukkig allemaal leuk en wil zn zusje steeds kussen en knuffelen! maar ook test hij mij aardig uit, en idd ook als papa er niet is! zit soms ook met 2 huilende kids, dan heb ik t ff ook niet meer! maar we komen er wel doorheen :p

Deel Deze Pagina