6 flessen maakt ook niets uit, toch? zolang je maar niet boven 1 liter komt, tenzij je overlegt heb met cb
Ik hoop dat hij gewoon lekker Kaj blijft, geen verhoging,- suf,- slaperig en of huilierig... 540 gram gegroeid, dat is heel netjes... nog andere dingen besproken? hoe was het kraambezoek?
Lief je digitale knuffel en je lange reactie Finn gaat 1 dag per week naar het kdv. We willen dat misschien wel gaan uitbreiden naar 2 dagen per week. Hij heeft het daar namelijk heel erg naar zijn zin, leert er veel en heeft er leuke vriendjes en vriendinnetjes. Verder denken wij dat hij er ook aan toe is wat meer buitenshuis. Volgens mij zijn kids er op een gegeven moment gewoon aan toe. Ook is het weer een stap richting basisschool daar moet hij immers straks ook 5x per week naartoe. Alleen spelen: we praten er wel over met hem dat hij even alleen moet/kan gaan spelen omdat papa en mama ook dingen in huis moeten doen of met Y. Meestal lukt dat ook hoor en begrijpt hij dat alleen de laatste paar dagen niet. Misschien weer even zo'n fase....... We weten niet zo heel goed waarom Y niet zo in haar hum is. We vermoeden dat het te maken heeft met haar ontlasting wat als dat er eenmaal uit is is het zo goed als over. Ze slaapt de laatste paar dagen ook weinig en misschien daardoor ook wat huilerig. Het liefst slaapt ze bij ons, maar ik kan daar niet altijd aan toegeven aangezien ik er nog één heb rondlopen. Draagdoek is niets voor mij! Goed idee eens in de zoveel tijd in samen plannen met je partner voordat het er bij in schiet. Mijn vriendin staat in een mega file.
@ 2012mama: Kaj is lekker gegroeid hoor. Fijn dat de prikjes goed gingen. @ Vruchtje: Ach meis iedereen heeft wel eens zo'n moment. Ik heb ook regelmatig het gevoel dat ik alleen maar mama ben alleen maar met de kids bezig, daarom zal ik blij zijn als ik werk heb. Ik ga nu meestal alleen boodschappen doen dat vind ik zelfs fijn Volgende week alleen naar de kapper. Dingen samen blijven doen is wel belangrijk, maar nu met zo'n kleintje vind ik het wel lastig, want ik breng haar liever nu nog niet weg misschien over een paar maandjes. In de zomer vakantie gaat Danian een paar dagen bij mijn ouders logeren voor hem leuk en voor ons ook wel ff lekker. Wat huishouden betreft ben ik makkelijker geworden als het vandaag niet lukt dan morgen maar.
haha tamtam boodschappen doen zie ik hier ook als een uitje. Ach ik weet ook dat het allemaal tijdelijk is en het straks weer makkelijker wordt. Al is dit alles het ook meer dan waard uiteraard....... Leuk toch ook voor Danian even uit logeren. Finn is nog nooit uit logeren geweest gaan we ook een keer proberen bij opa&oma. Voor ons hoeft dat nooit zo meer als ze er zelf omgaan vragen of het echt leuk vinden en dat moment is aangebroken.
ik denk dat je het wel nodig heb om dingen saampjes te doen (nu al)... Bijna alle tijd gaat in de kleine zitten, dat je elkaar zowat verwaarloost... Althans dat gevoel heb ik, jullie niet...
Sefanja: er is een ongeluk gebeurd. Wat precies weet ik niet, maar wel een rijstrook dicht. Ze werkt bij bedrijf in Schipholrijk en ze staat nog steeds in Schipholrijk inmiddels al 45 minuten stil.
ja dat zegt men toch ook altijd vergeet 'elkaar' niet. Tja ik vind het nu gewoon lastig om iets met manlief samen te doen omdat je dan gelijk 2 kids moet wegbrengen. Ach ook daar moet ik doorheen haha. Wat dat betreft is 1tje wegbrengen wel praktischer. En s'avonds weg is nog moeilijker dat is echt spitsuur beetje lastig om opa en oma daarvoor te vragen al weet ik dat ze hun hand daar niet voor omdraaien
Nou nog geen echte duidelijkheid. Ze hebben overlegd en op de scan zijn op de longen en lever bolletjes te zien. De rechternier is groter dan normaal, maar ze weten niet zeker waarom. Het kan zijn dat het een tumor is en dat die andere bolletjes uitzaaiingen zijn. Nu moet de scan worden bekeken duur de neuroloog en dan moet ie volgende week woensdag terug.pffff hoop toch echt dat dat het niet is... Weer een week wachten dus.... Echt kloote dit, me vader zit behoorlijk in de rats natuurlijk, volgens mijn zus had ie nu toch echt wel even een dipje.....had m gister een lief kaartje gestuurd en daarover had ie een brok in zijn keel, hij is echt wel een beetje van de kaart. En dan is ie dinsdag nog jarig ook, hij wordt 75.... Vruchtje knuffel voor jou, Ik vind het soms ook op moeilijk hoor met 2 kids.en Neomi is helemaal niet zo goed in alleen spelen, dus das soms ook lastig. Troela je vader weer bestraling?sorry dat heb ik even gemist, ben afgelopen tijd niet zo veel hier geweest. Maar inmiddels de Psa waardes weer omlaag dus?dat is een goed teken!Dikke knuffel voor jullie Xxx
chelleke wat vervelend dat die 1ste dag je zo tegen viel. hoe is het nu met je hoofdpijn. sefanja, het lijkt erop dat viktor heimwee had want sinds we thuis zijn gaat het super goed, ik was even gestopt met kolven en mijn productie holde volgens mij achteruit, ik kolf nu weer en nu stroom ik weer over om de haverklap. viktor zit graag in de buikdrager vooral dat dichtbije contact met zijn mama tips voor zwemmen: zoek een rustig moment een lekker goed warm bad bubbels kunnen erg onrustig zijn voor baby's juultje wat rot dat je voeding niet goed tegen 3 keer kolven kan. misschien kolven tijdens voeding? ik kolf de ene borst als viktor de andere brost drinkt. als ik kolf zonder dat hij drinkt kolf ik bijna niets. heb jij van binnen erge onrust als je mannetje zo gilt? kinderen voelen alles veil loos aan inderdaad. en het is logisch dat je er op een gegeven moment echt even doorheen zit vooral als je al weken of maanden niets anders bent dan mama, je wilt ook gewoon even jezelf weer zijn zonder mama. vruchtje een beetje bij kunnen slapen? heel herkenbaar hoofdpijn door de onderbroken nachten. Viktor slaapt heel soms van 21.00-23.00 maar wel standaard vanaf 23.00, vaak is tussen 21.00-23.00 zijn wakkere moment.vruchtje houd het hoofd in de gaten maar probeer het los te laten. linc wat vervelend dat je kleintje zo onrustig is, ik zou het knap vinden als hij dat door heeft. ano klopt het wordt geadviseerd na de 1ste prikjes maar dat is een richtlijn en advies verder niets.en ritme hier ook niet dus ik denk dat het niet heel veel kwaad kan. wat vervelend dat er nog geen duidelijkheid is voor jullie over je pa, veel succes nog 1 week en dan heb je hopelijk goed nieuws gekregen. troela fijn dat het vooruit gaat. 2012mama dat was gister een lekkere avond, goed geregeld. wel een drukke dag zo zeg. tamtam vanaf half 9 tot 5 wel met 2 onrustige momenten dat is dan weer jammer, misschien denken aan een slaapzak? samen wat doen wij hebben afgesproken dat we elke maand de kleine naar 1 van onze ouders brengen om te logeren voor 1 weekend zodat we tijd samen behouden, maar tot nu toe nog geen behoefte aan gehad. eigen tijd, ik laat viktor op bed enkele ochtenden zodat ik kan sporten op een work out dvd, en 2 keer wezen joggen dat andré thuis was. hier een geode dag, viktor had een cluster moment op het moment dat ik op mijn werk was voor bezoek aan mijn collega's, mijn team bestaat uit 30 meiden die wil ik niet allemaal op bezoek hebben dus ga ik maar op bezoek. het was etenstijd voor viktor dus een fles met 140 cc afgekolfde melk mee genomen en hij wilde ook allebei de borsten daarna nog hebben verder vandaag lekker liggen knuffelen eerst op bed en daarna lekker op de bank samen liggen. verder een beetje gerommeld en morgen flink huishouden doen
heb jij viktor je borsten ook aangeboden waar je collegae bij waren? hoe vonden je collegae Viktor? zijn er meer met kinderen?
ik was de 1ste keer even op de gang gaan zitten want mijn collega's waren nog in overleg. 2de keer stond ik buiten te praten met collega's. ik heb 2 zwangere collega's, en 1 net bevallen collega's. verder 10 mama's en 20 jonge meiden denk ik zoiets. ze werken met kinderen en vonden viktor helemaal geweldig.
vruchtbaar team vraag jij hen of zij het goed vinden dat jij bv gaat geven aan viktor of doe je het gewoon... ik kan begrijpen dat er mensen zijn die daar ongemakkelijk bij gaan voelen ed...
Hey allemaal, Ik ben al even niet meer geweest, maar Sofie blijft onrustig en we weten niet waardoor. 's Nachts lijkt ze nu door te gaan slapen van ongeveer 22.30 tot 6.00 dus dat scheelt al. Maar overdag is het nog echt drama. Sinds gistgeren gebruiken we de dr. Brown fles en het lijkt alsof ze iets rustiger is tussen de flessen door. Maar nog zit haar steeds iets dwars en met mijn zoontje erbij wordt het toch wel erg zwaar soms. Ik zie dat een aantal van jullie al weer zijn begonnen met werken of bijna moeten. Dat lijkt me ook wel weer wennen. Ikzelf ben thuisblijfmama, dus ik zou niet weten hoe het is.
Meiden ik zit er ff zo doorheen. sinds ik de veodingen kolf die ik tijdens mijn werk vanaf morgen kolf, en viggo die voedingen dus met de fles krijgt, wil hij niet meer bij mij drinken. Viggo draait zijn hoofd weg vsn mijn borst en huilt heel hard als ik toch probeer hem aan te leggen. hij huilt net zo lang tot hij een fles krijgt. ik vind het zo erg. voelt net of hij mij af wijst. zo is het niet, dat weet ik wel.. Maar gatver wat is dit shit. ik maakte me al zo druk over of ik wel genoeg kan kolven, en nu dit er nog bij. het hele mooie van de borstvoeding is er zo af daarnaast is viggo ook anders nu hij uit de fles drinkt. hij huilt vele malen meer, slaapt veel slechter en ik vind hem ook minder vrolijk. ik weet t even niet meer. kan ook alleen maar negatief denken nu. maar daarmee maak ik het alleen maar erger. sorry, moest even mn ei kwijt