April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Ik heb de breastflow gekregen van een vriendin, zat bij de kolf die ik van haar heb overgenomen en allemaal andere spullen. Ik heb een Avent kolf + flesjes enzo maar aangezien ik het toch vaak invries met dat VIA systeem, boeit het ook niet.. overgieten moet je het toch. ;)
    Ik hoop voor je dat de lactatiekundige nog een trukendoos heeft voor je wat betreft kolven en productie. Ik vraag me soms ook wel eens af waar Ventje al die melk vandaan haalt omdat mijn borsten lang niet altijd 'vol' aanvoelen, maar kennelijk krijgt ie genoeg want hij groeit prima en komt om de 3 a 4 uur.

2. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    moesch, fijn dat de fysio je heeft kunnen helpen dat je nu met oefeningen aan de slag kan, gelukkig valt het verder mee.

juultje ja inderdaad je hoort die rotziekte TE vaak.
    ik heb en een volle dag gepland rommelhok opruimen en volgens mijn ben ik ongi geworden, met de pijn klachten erbij van rugpijn en buikpijn.
    juultje wat fijn dat je er rustig in mag komen op0 je werk en dat viggo weer bij je drinkt en dat je je duidelijk beter voelt gelukkig

unox hoezo mooier aan de breastflow?
    wij gebruiken avent en dat gaat goed.
    die gedachte ken ik, in de ochtend zit ik duidelijk vol, maar soms ook totaal niet.

tamtam fijn dat het goed gaat, en dat je ook nog een dutje kon doen.

nou viktor heeft een rustdag, 5.00-09.00-13.00-16.00
    ik voel me niet zo goed maar ik heb de kelder aangepakt, en nu lig ik even lekker met viktor op de bank.
    ik heb wel veel last van mijn buik en rug en keel maar ik kan niet ziek worden.
    morgen een begravenis van een tante haar vader die is overleden aan die rotziekte.dus morgen die ik verder niets! vanavond uitrusten.

3. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Gevonden tamtam! heb je een vriendschapsverzoek gestuurd.

unox ja ik heb ook begrepen dat je aan de hand van hoe je borsten voelen niet kunt bepalen of je genoeg melk hebt. als ventje tevreden is en goed groeit kun je er idd vanuit gaan dat je genoeg hebt :)

Hier is er weer een aan het spoken. om 16:00 kort 1 borst gedronken, weigert sindsdien wil hij niet meer. maar wel huilerig en volgens mij ook honger... naja hij kan t vergeten, de fles krijgt ie nu niet!

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @miss geul misschien is de toeschiet spray ook iets voor jouw, het is namelijk een oxitocinespray, dat maak je ook aan als je je kleintje aanlegt, dan krijg je ook productie, voor als je moet kolven en victor is niet in de buurt...
    @juultje dikke knuffel meid zo balen dat je er zo doorheen zit, tis logisch dat hij wat van slag is uit een flesje, borst is niet alleen voeding maar ook troost, een fles is niet erg knuffelig. Dikke knuffel en per keer bekijken, en denk zo, borstvoeding uit fles is nog steeds mama's melk, je geeft viggo nog steeds het allerbeste ( niet afkrakend bedoeld naar flesvoeding moeders)
    @meiden met een zieke vader hele dikke knuffel en voor iedereen koester iedere dag dat je beide ouders of een van bbeide nog hebt!!!
    @moesch anders gewoon melden verkoudheid, dan overleggen ze of het wel of niet verstandig is, afhankelijk hoe verkouden je kleintje is
    @sefenja hier ook donderdag eigenlijk prikjes maar die komen de volgende keer, verkoudheid en ik neem echt geen risico
    @juultje fijn dat voedingen nu weer goed gaan.. en volhouden hoor, maar niet zelf gespannen raken, komt wel goed!!!

@hier meisje met krampjes vandaag, ze melde zich om 05.00, terwijl sinds het inbakeren ze nachten maakt van 23.00 tot 07.00.. de hele dag een beetje zeurderig, heel slecht misschien maar eerder sliep ze als middagdutje in de draagdoek/ box/ op schoot, maarja leven gaat door dus nu sinds een paar dagen in der bedje, ging opzich goed, maarja die krampjes waren een storende factor.. nu lekker bij mama in de draagdoek, hopelijk gaat papa zo eten maken (lekker makkelijk, kant en klare nasi van de aldi) , want ga niet met kleine bij t gas staan..

morgen CB maar had al gebeld omdat ze nog steeds verkouden is, om af te bellen, adviseerde wel heen te gaan, voor wegen/meten en dan de prikjes binnekort even tussendoor te doen als de verkoudheid over is.. ben benieuwd hoe zwaar/groot ze is, iig is ze eindelijk zo goed als mt 50 uit. ohja ik heb zelf de allerliefste moeder, ze heeft vanmiddag voor mij de keuken gesopt!!!

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Fidel je bent een lieverd.
    ik ga morgen de huisarts bellen voor die neusspray (zou ik die zomaar krijgen of moet ik dat advies can een lactatiekundige ofzo krijgen).

Vervelend dat willemijn zo hangerig is. weet je zeker dat het krampjes zijn? gezien haar leeftijd zou het ook het eerste sprongetje kunnen zijn... jij geeft ook bv toch? als willemijn veel last heeft van krampjes zou je wellicht abc dophilus kunnen proberen. dat is een natuurlijk product, soort pro biotica, dat helpt de darmpjes te laten ontwikkelen. bij bv hebben ze geen krampjes door de voeding, maar doordat de darmen nog niet goed ontwikkeld zijn. met abc kun je dat proces versnellen. het kan zijn dat het eerst erger wordt, maar na een paar dagen kan het dan ook helemaal over zijn. Bij viggo ook gebruikt en binnen 2 weken was hij krampjesvrij!

heb viggo net weer geprobeerd aan te leggen. hij deed een paar happen maar liet weer los. melk begon te stromen, dus bakje eronder. toen ben.ik maar gaan.kolven en heb t toch met de fles gegeven. shame on me. maar kleine man was zo moe en had honger. ik vergeet alleen steeds dat als ik hem dan inbaker dst hij vaak wel bij mij drinkt. moet het ni toch echt onthouden hoor

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Juultje: Geaccepteerd:) Das minder dat Viggo nu weer niet je borst wil

@ Fidel: Vervelend dat Willemijn zo'n last van krampjes heeft. Hopelijk is ze snel van die verkoudheid af.

@ miss geul: Lekker rustig aan doen niet ziek worden. Sterkte morgen

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    juultje ik heb je ook uitgenodigd ik had je ook nog niet in mijn lijst.

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    tamtam
    Wat goed van Danian dat hij deze keer niet gehuild heeft...
    Heeft de osteopaat je ook uitgelegd wat hij/ zij allemaal met Maylin doet en waarom? Wat voor tips heb je mee gekregen, bruikbare en functionele tips?

Die oefeningen kan je in principe zelf ook doen, er is een site met deze adviezen voor. http://www.diakonessenhuis.nl/Patientenfolders/publicatie/80024%20Houdingsadviezen%20(draaiing%20naar%20rechts)%2022-4-2011.pdf

juultje Dank je wel voor je reactie...
    Ga je nog met Viggo naar chiropracticus of was dat eenmalig?
    Als je over kanker begint, kent iedereen wel iemand met deze ziekte...

mag ik je complimenteren over je schrijfstijl? wat leest dit heerlijk weg... Je hebt er aardig wat tijd aan besteed...

Je eerste werkdag met succes af gesloten, heerlijk is dat...
    Het lijkt mij wel even een omschakeling van huismoeder (zo bestempel ik het maar en zo voelt het ook) naar weer collega van anderen... In plaats van met je kind de hele dag te zijn, ben je een ochtend omringd door je collegae... Heb jij veel gemist tijdens je afwezigheid? Een korte overdracht van belangrijke situaties gekregen? Je hebt in ieder geval een begripvol baas achter je staan...

zo'n warme welkom krijg je nergens anders, ik smelt helemaal weg hier op de bank... Ik zou een traantje weg gepinkt hebben als het mijn dochter zou zijn geweest... Het was zeker weer heerlijk om na een ochtendje werken weer thuis te zijn...

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vanmiddag getempt had ze 37,7.. toen maar ff de huiisarts gebeld.. als het beneden de 38 blijft mag ze de prikjes gwn hebben.. als ze 38 krijgt moet ik gelijk bellen..

naar buiten geweest met dr om neusspray te halen.. toen we terug waren getempt.. had ze 37,8.. net n half uur uit de warme maxicosi..
    net voor de fles weer, had ze 37,2.. d8 miss zat de thermometer er niet goed in dus doe nog n keer.. toenn ging ze persen en poepen:p en had ze 37,3!
    hoop dat t zo laag blijft en helemaal zakt.. anders durf ik morgen niet voor de prikjes!

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: Heb cker tips meegekregen, maar het meeste wist ik al zoals speelgoed aan de goede kant leggen etc.
    Hij vertelde wel wat hij deed en waarom vooral om te kijken of alles goed los was.

Maylin heeft net maar weer 65 cc gedronken, dus vandaag komt ze niet aan wat ze moet drinken, maar ik krijg er ook niet meer in. Ze moet er ook geen last van gaan krijgen.
    Ze heeft nu 670 cc gedronken en ze moet 858 cc drinken, dus zelfs met een volle fles straks red ze dat niet.

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    lieve schat, ik ga zelf met 37.6 de deur uit...
    Maak je aub geen zorgen over de prikjes... ls je baby wat verkouden, heeft het een verstopte neus of een lichte temperatuursverhoging (tot 38,5 graden) kun je hem gewoon laten inenten. Heeft je baby hogere koorts of iets anders, dan kun je de vaccinatie beter tot een later tijdstip uitstellen.

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    tamtam
    zie mijn post voor jouw post over voorkeurshoudingen...

13. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ff berichtje vanuit centerparcs, hier gaat alles goed en vanochtend weer lekker gezwommen. Hopelijk wint Ned. Vanavondd aangezien we dus in Duitsland zitten :D haha

Chelrkke en juultje goed te lezen dat de eerste werkdag erop zit en meegevallen is!

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: Dank je wel voor de link staan handige tips tussen

@ Sab: Fijn dat het daar zo goed bevalt.

15. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Sterkte bij de begrafenis Miss Geul!
    Met 'mooier' bedoel ik dat het er prettiger uitziet, meer lijkend op borst-drinken. Met een Avent drinkt hij ook goed dus dat is verder ook geen probleem, maar het ziet er zo raar uit. Hij moet duidelijk omschakelen van 'borst leeg melken' naar 'zuigen en slikken'. Met de Breastflow ziet het er anders uit, hij moet een grotere hap nemen en zit niet tevergeefs aan de speen te lurken en met zijn lippen in gevecht met de verbreding van de Avent speen. Het is een beetje lastig uitleggen :D

16. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ga jij nou maar lekker genieten...
    Aardig dat je aan ons denkt..

17. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Kan jullie toch helemaal niet missen!!! :D

18. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    he jakkes, ongesteld... dacht dat het met bv altijd heel lang duurt voor je weer gaat menstrueren.. Bij jou niet dus :p balen dat je er zo veel klachten bij hebt :( gelukkig maar dat viktor een rustigere dag heeft, alleen niet zo handig dat je dan zelf niet ook even je rust pakt meid... die kelder kan een andere keer ook wel.toch. om jezelf denken hoor!
    sterkte morgen op de begrafenis :( wat verdrietig.. neem je viktor mee?

19. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe

jeej, fbmaatjes! hihi
    wel grappig hoor om jullie zo op fb te zien. een gezicht bij de verhalen :)

viggo heeft uiteindelijk om 8 uur toch nog bij mij gedronken. zijn eerst samen in bad gegaan, daarna ingebakerd aangelegd. :)

20. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ja is toch eigenlijk erg dat het zo vreselijk veel voor komt :(
    Chiropractor gaan we niet meer heen. zijn 4 keer geweest en toen was het volgens die man klaar :)

zeker heel fijn om zo te werken en zo warm ontvangen te worden. kreeg ook veel complimenten dat ik er goed uit zag. altijd fijn om te horen natuurlijk. De meeste overdrachten zijn volgende week. met de vervangende collega bij de client zelf, transparant werken noemen we het. anders krijgen clienten het idee dat we achter hun rug om over ze praten..

ik heb vanmorgen wel gehuild toen ik wegging, maar van die welkom-terug-lachjes kon ik alleen maar heel gelukkig lachen!! geweldig moment!

bedankt voor je compliment. ik heb zelf niet het idee dat ik heel bijzonder schrijf ofzo. misschien zit t m in de opbouw van de tekst ofzo? daar ben ik op de een of andere manier altijd wel over aan het nadenken als ik schrijf :p

Deel Deze Pagina