April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    2012mama zoontje is nu 98cm ongeveer.. maar gaat nu pas over naar maat 92.. is soms nog te groot!

dochtertje had net 38,2 dus toch maar zetpil gegeven.. nu flesje en dan naar bed.. hopelijk slaapt ze gwn goed..

2. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    pfoe.. 1 cm per maand klinkt voor mij als erg weinig. viggo groeit een cm per week.. maar misschien is dat abnormaal? als je je zorgen maakt zou ik dat wel kenbaar maken bij het cb. wel raar dat je zelf andere.meetresultaten hebt. en als ze idd maatje 56 niet meer past zou je toch denken dat ze die lengte voorbij is...

fijn dat de prikjes goed gingen!

3. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe

mwah valt mee hoor. ik kan tegenwoordig redelijk goed tegen wat minder slaap.. maar viggo is nu ook best snel klaar met voeding. mijn man haalt hem uit bed, dan doe ik over voeden ongeveer 20 minuten en dan slaapt ie bijna direct verder in bed ('s nachts dan he). dus hoe dan ook hebben we t niet echt moeilijk s nachts.

jeeeetje 3 verjaardagen? wat een drukte! maar ook wel gezellig :) veel plezier!

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    viggo groeit goed hoor.. mijn zoontje groeide ook zo'n cm per week!

ik vind haar er ook niet echt klein uit zien.. haar gewicht is prima, 5145! alleen dr lengte.. ik heb t zelf zo'n 5x gemeten en ik kom dan rond 55-56cm ong.. dus denk dat ze niet goed gemeten hebben bij cb!

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe

oooohh wat super gaaf om te zien he. dan is t echt op en top genieten! vind je ook niet? viktor was afgelopen dagen toch zo hangerig? misschien had dat iets te maken met deze nieuwe ontwikkelingen...

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe

nou dan zou ik me idd geen zorgen maken!

7. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Viggo heeft vandaag overdag ook goed geslapen en begon daardoor veel later met clusteren! .u om 22:00 voor het laatst gevoed. zou toch helemaal geweldig zijn als hij dan nu tot een uur of 7 gaat slapen!!! maar ik durf er eigenlijk niet op te hopen :)

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    juultje ik denk inderdaad dat dat wel samen gaat.
    ik hoop het wel voor je hoop,hoop laat viggo tot 7.00 slapen:p

moesch toch verhoging vervelend, merk je niets in haar gedrag?

2012mama wat onbeleefd van het kdv dat ze hun belang zetten voor de klant en dat in deze tijd van crisis verbazingwekkend.:$
    wat een mooi aantal uren werk je zo ik hoop dat het je allemaal bevalt.

hier slaapt viktor nu benieuwd hoelaat hij komt voor zijn voeding.

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    vruchtje dank je wel voor je reactie op pagina 167
    ik vind het wel lekker de rust op forum, hoef ik niet zoveel terug te lezen als bijna een dag niet online ben geweest..

Kan het geen sprongetje zijn geweest? Vanaf 8 weken beleeft je baby de wereld niet meer als één geheel. Zij begint vaste ‘patronen’ te onderscheiden. Bijvoorbeeld: hij ontdekt zijn handen. Hij bekijkt ze verbaasd en draait ze rond. Ze raakt veel automatische reflexen kwijt, en begint de dingen die zij met haar lijf doet ‘bewust’ te voelen.

tamtam ik ben het wel eens wat julltje op pagina 167 naar je schrijft.. Maylin komt vanzelf als honger heeft... Ze mag best een paar dagen minder drinken, dat doen wij toch ook.. misschien zit ze dan even niet lekker in haar vel... Ze groeit daarnaast toch goed?

tandarts ik denk dat ik Neva bij elk afspraak mee laat gaan (als peuter) en zo langzaam laat wennen aan de tandarts... dus ook even zitten en in mond kijken...

miss geul heeft viktor gisteravond nog lang op je buik geslapen? heeft zichzelf moe gestreden van het huilen en onrust? waarshijnlijk door het reizen... hoe lang kan bloedverlies duren, lijkt mij dat je er niet te lang mee mag door lopen.... Het klinkt eerlijk gezegd eerder als menstruatie klachten...

je moet niet in een keer hele stukken willen joggen, langzaam opbouwen;).. viktor denkt, laat mama maar zwoegen, ik lig hier best/ mooi te zijn...

ik heb nog even aan je gedacht ivm begravenis.. ik hoop dat de vader van je tante een eer en liefdevolle ceremonie en begravenis heeft gekregen... kon je deze man goed?

Het was eventjes doorbijten, toch tranen weg moeten pinken.. Neva haar eerste prikjes zijn een feit geworden, helemaal over haar toeren snel getroost door tante Mau... Neva weegt nu 3795 gram en lengte 51 cm... mevrouw liet zich verder van haar beste kant zien; kijk mijn grote glimlach eens, luister naar mijn gebrabbel en zie hoe ik van mijn buik naar mijn rug kan draaien (haar eerste keer en dat bij cb)... Nu slaapt zij veel en omdat mama zich groot moest houden, als beloning de grote gele M.

Die viktor, zijn eerste groeispurt bereikt :). leuk om al die ontwikkelingen te zien, nietwaar?

unox jij geeft toch geen bv? Misschien heeft Ventje last van sprongetje, die komt meestal rond 8 weken... zoals je zelf aangeeft zou hij ook idd je onrust aan kunnen voelen... Heb je Ventje niet even aan je man gegeven en wat voor jezelf gedaan? ik hoop dat Ventje morgen zichzelf niet meer in de weg zit...

moesch Wat goed dat zij er geen last van heeft. Neva slaapt nu heel veel vandaag, en voelt nu wat warmpjes aan... Straks even tempen... Hier ook in lengte maar 2 cm gegroeid, ik hoef mij er ook geen zorgen over te maken en dat doe ik ook niet... Het is pas de eerste echte meting... Daar kunnen verder niet veel over zeggen.. het kan laat bloeier zijn...

2012mama volgens mij is Kaj een lekker tevreden manneke...

10. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    sefanja hoop dat Neva geen koorts krijgt..
    hier had ze 38,2 en had paracetamol gegeven.. nu 1u45 later is t nog 38.1 dus lijkt niet echt te zakken:(
    laatste fles ook maar 110cc gedronken..

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Juultje: Hoe is je nacht gegaan?

@ Moesch: Heeft je meisje nog koorts en hoe heeft ze geslapen?
    Ik zou me ook niet teveel zorgen maken over de lengte als je zelf wel meer meet is het vast wel goed en als de kleertjes ook te klein worden helemaal.

@ Vruchtje: Druk weekend dus voor de boeg.
    Hoe heeft Y het gedaan vannacht?

@ Sefanja: Hoe is het met Neva nog koorts gehad?

@ 2012mama: Leuk he dat Kaj nou meer op dingen ontdekt. Maylin kijkt ook veel naar Danian.

@ Miss Geul: Fijn dat Viktor het goed deed op de begrafenis.

Hier een goede nacht gehad.
    21.45 uur laatste fles 6.00 uur weer wakker.
    Ze had wel haar neusje dicht zitten, dus ze heeft ook maar 160 cc gedronken.
    Ze is net weer wakker en ga haar zo de fles geven.
    Verder een rustig dagje.
    gisteren spuugde Maylin best veel en ook doorzichtig slijm weet iemand wat dat is?
    Ze had er geen last van, maar vervelend is het wel.

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ze heeft gelukkig wel goed geslapen..
    vanmorgen 6u wakker.. toen voelde ze niet meer warm aan.. dus heb haar niet getempt... flesje ging met moeite op..
    om 10 u weer flesje, daar heeft ze heel lang over gedaan.. steeds viel ze in slaap en moest ik dr wakker maken.. uiteindelijk toch bijna op.. 20cc laten staan.. en ze slaapt nu weer.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier een super nacht gehad 22:00 uur laatste fles toen 8:00 uur.........:)

Tamtam/moesch heerlijk ook jullie nacht

moesch: hier ging het drinken na de prikjes ook moeizamer

14. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    vruchtje heerlijk hoor!! hoe ga je dat met laatste fles doen? geef je die gewoon om 24u of eerder? dat vraag ik mij namelijk af voor t geval ze een keertje tot 8u door gaat slapen:p

was blij dat ze de flesjes eindelijk weer goed dronk, begint ze nu weer opnieuw ;) hopelijk is dat ook weer snel voorbij!

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    aloha

Neva gisteren de hele avond lekker in mijn armen geslapen, ze was totaal gesloopt... Ik had op beide benen een nat compres gedaan om zwelling en harde ei te voorkomen... Dit is mij gelukt... Neva bleef zelf goed haar benen bewegen.. Eetlust heeft zij gehouden en dronk bij haar laatste fles ruim 140 ml op. Bij verschonen heb ik haar een paracetamol gegeven, het was niet zo gek dat continu sliep. Neva had 38.7 graden koorts... Nergens om zorgen over te maken, koorts kan 5 dagen aanhouden na prikjes... Het mag alleen niet stijgen als je een paracetamol heb gegeven... Neva vannacht bij mij geslapen, vanochtend om 06.00 uur gekomen... haar temp was 38.2 dus weer paracetamol gegeven... Nu schommelt temp, maar blijft onder de 38 graden... Eetlust nog steeds aanwezig...

tamtam Wederom weer ene lekkere nacht :) volgens mij is 06.00 uur echt het wakker worden tijd voor Maylin. Gebruik je wat voor haar verstopte neus? dat is de enige weg waardoor zij ademen, ze ademen namelijk nog niet door hun mond.... Doorzichtige slijm is wat maagzuur, maar niet iets om zorgen om te maken... De eerste drie maanden hebben veel baby's last van (reflux) maagzuur... Ga niet meteen beginnen met medicijnen ed...

Moesh Neva is nu in gedragingen weer zichzelf... temp om 12.00 uur was 37.6... Dat is normaal... Ik hoop je princesje snel weer de oude wordt.

vruchtje schaam je, zo jaloers op te zijn die nachten die jij mee maakt met je dochter...

16. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ah neva toch wat koorts zo te lezen.. fijn dat t nu onder de 38 blijft!

hier net 37,3 dus dat is weer fijn! nu flesje, kijken hoeveel ze op krijgt..
    daarna ff stad in, wat aankoopjes doen voor de vakantie!

17. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    iemand ervaring met nutrilon ar?
    wij mengen het met friso standaard. maar de ar lost niet goed op waardoor er dus klontjes in melk blijven zitten.. daardoor raakt de speen steeds verstopt.. dan zit ze dus te zuigen en komt er niks uit.. heb t idee dat ze daardoor ook moe word en steeds in slaap valt en dan niks meer hoeft... pff!

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Moesch: fijn dat haar temperatuur weer normaal is. Ik heb nog geen idee hoe we gaan uitkomen met flessen om 8:00 uur 200cc op om 13:15 uur 180cc geen idee of ze voor 1 keer 4 flessen zou mogen als ze wel minimum op heeft ? En misschien regelt ze nog zelf dat ze er straks minder tijd tussen laat. Laat het wel weten

sefanja: ahhhhh Neva toch beetje koorts dus. Gelukkig drinkt ze wel gewoon haar flessen goed leeg. Lekker dat ze bij jou heeft geslapen

Wij hebben net visite gehad van mijn zus zwager en neefje zijn net terug van hun vakantie. Ik had ze ook echt gemist. Verder geen plannen met dit dramatische weer

19. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    vruchtje Hebben ze het lekker gehad op vakantie?
    Zij zullen nu balen dat zij terug zijn of niet? Moet je naar buiten kijken, het hoost...

20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    even gauw rare drukke dag/dagen
    gisteren CB prikjes even overgeslagen, IK vond haar er niet fit genoeg voor, verpleegkundige vond dat ik overdreef, jammer dan, nu a.s woen even langs naar t CB voor alleen prikje, thja ik blijf moeder en ik beslis ( nog een aantal dingen maar dat is te veel om op te nomen, ga nu al met tegenzin naar t CB)

maar willemijn was goed gegroeid 5245 gram en 54.5 cm ( maar anderhalve cm gegroeid?? volgens mij niet goed gemeten, of de vorige keer te ruim)
    nachten zijn nog steeds geweldig, vanmorgen 08.00 uur, lekker tot 10.00 op bed gevoed en geknuffeld mama was nog uitgeteld
    ook tussen de middag naar bed gaat steeds beter, weliswaar ingebakerd maar los van mama aant slapen, nu meestal leg haar weg en slaapt bijna direct... ga weer gauw, huishouden, morgen boodschappen ( vriendlief heeft toertocht met trekker) en zondag VADERDAG!!! dames niet vergeten hoor die nieuwe vaders!!!

Deel Deze Pagina