April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Wat is het rustig hier meiden!
    Hier vandaag al vaderdag gedaan en de mannen (viend en mijn pa ) waren blij met de cadeau's.
    Voor vriend een sleutelhanger met hun foto erin gegrafeerd gegeven!

Morgen gaan we naar plopsaland met heel de (schoon)familie. Hopelijk een beetje te doen met voeden enzo, komt vast goed!

Weltrusten iedereen!

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Juultje: Waarom denk je dat Viggo Reflux heeft?
    Ik heb namelijk ook het gevoel bij Maylin.
    Ik had de Nutriton ook gebruikt met diverse spenen, maar ze kreeg er niks uit deed er 1 schepje bij.
    Ik heb het nu toch weer besteld bij de Wehkamp(in de winkels kan ik het nergens vinden) ze is nu wat ouder misschien dat het nu beter gaat, want sinds een paar dagen spuugt ze meer.

@ Chelleke: Fijn dat Mila weer wat vrolijker is.
    We helpen graag hoor daar zijn we toch voor:)

@ 2012mama: Weet je al of het waterpokken zijn?
    Lekker he ff shoppen.
    Idd spannend je mannetjes uit logeren

@ Fidel: Kan me voorstellen dat het een moeilijke dag wordt woensdag.
    9 maandenbeurs ga ik niet heen ben toen ik zwanger was van Danian wel geweest.
    Leuk is dat kletsen he doet Maylin ook veel.
    Fijn dat de nachten zo goed gaan.

Hier Maylin weer de laatste fles gegeven.
    Vanmiddag verjaardag van mijn zusje gehad was gezellig, maar Maylin slaapt moeilijk in de kinderwagenbak misschien te warm ik weet niet wat het is in haar eigen bedje slaapt ze zonder problemen.
    Ze heeft hazenslaapjes gedaan in de auto en op de arm.
    Danian wilde 's middags niet slapen, maar is in de auto toch in slaap gevallen de heen weg.
    Vanavond lag hij er ook pas om 20.30 uur in en hij was doodmoe hij was ook meteen vertrokken, maar begon na een uur weer te huilen was hij aan het dromen. Ik merk duidelijk dat hij meer last van nachtmerries heeft.

3. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    2012mama Neva voelt zich vermoeid, slaapt veel.. vanavond huilbuien, wat er aan de hand is geen flauw idee... Misschien na ween van de prikjes, slenteren door de stad, krampjes of ontlasting... KAn jij het mij vertellen? Ik hoop alleen dat het snel over is voor haar, ze huilt zo zielig...

tamtam je kan het maar in huis hebben neusspray zoutoplossing van otrifin, in ieder geval fijn dat je het nu niet voor Maylin hoeft te gebruiken...

ik moet wel een beetje lachen om jouw reactie over Danian... Mijn schoonzus haalt meestal de bananen uit haar dochters de oren, en dochterlief stopt ze weer lachend terug...:D:D:D Daar dacht ik eerlijk gezegd aan toen ik jouw bericht las...

miss geul Hoe stoer en grote meid ik mij gedraag, hoe klein ik ben als ik onze dochter zie huilen bij prikjes... Ja, het omrollen zal wel een toevalstreffer zijn, maar schoonzus en ik waren verbaasd.

vruchtje Neva sliep gisteren ontzettend veel... althans in de ochtend uber actief en 's middags dood op...

jullie trouwdag: gefeliciteerd... Hoeveel jaar getrouwd? 4 jaar getrouwd, lees ik naar mate in door pagina heen lees...

voor het eerst met kleine man op vliegvakantie, wat goed... Ik wil pas vliegen met de kleine meid als zij pijn kan aan geven.... Terwijl een ander zegt dat je juist met baby het beste kan gaan vliegen. Als je dan het flesje in het vliegtuig geeft, merken zij niets van stijgen en landen... Ik weet het niet hoor... Wat zou jij doen? Had die kleine geen last van de warmte?

Ik wil graag op vakantie, maar ik denk dat als wij op vakantie gaan dit jaar in Nederland blijven... Het is wel lekker om er even tussenuit te zijn... Je kan wel vakantie hebben, in ons geval zwangerschapsverlof, maar je bent niet helemaal weg...

chelleke Niemand verwaarloost iemand... Voel je niet verplicht om dagelijks te reageren... Heb je bezorgdheid over Mila bij de huisarts neer gelegd... Misschien kan hij.zij vertellen wat er aan de hand is? Meestal kijken ze haar dan meteen even na...

draaien van buik naar rug en andersom gebeurt vaak bewust met 3 á 4 maanden... Neva draait af en toe van buik naar rug, maar dat zijn volgens mij toevalstreffer.. Ze kunnen zich nu nog niet gecontroleerd bewegen...

je kan toch gewoon naar osteopaat gaan, dat krijg je vergoed als je aanvullend verzekerd ben... En voor je kleine is het niet verkeerd om een keer behandeld te worden en wie weet gaan sommige klachten wel weg... Ik geloof niet in verwennen van kinderen... In ieder geval niet op deze leeftijd.

unox heeft wel een punt, wennen aan nieuw ritme.

Volgens mij had je onze vraag nog niet beantwoord over wat voor werk je doet... Daar waren wij nieuwsgierig naar, of ik heb het over het hoofd gezien...

unox Wat fijn dat je eerste werkdag je niet tegen is gevallen...
    ontlastingDe ontlasting van een volledig borstgevoede baby is meestal (mosterd)geel van kleur, al kunnen andere tinten ook voorkomen.De ontlasting van een volledig borstgevoede baby is vormloos tot vloeibaar.

Hier Neva dat flesvoeding krijgt, je wilt niet weten wat voor stinkluiers zij kan produceren :D:D:D

huilen/ onrust ik zou blijven proberen om te troosten, straks wil het niet anders dan wandelen of stuk rijden met de auto als hij/zij verdrietig is... Mijn schoonouders hebben nachten met kinderwagen gewandeld door kamer heen...

sab Wat een geweldige foto. heerlijk dat jullie hebben genoten...
    Warmte uitslag? te warm gekleed?

vruchtje hoe is het met je vriendin afgelopen?

nachten ik lees bij sab een keer eruit voor voeding, 2012mama heeft niet veel slaap gehad, de eerste kwam al om 05.00 uur. tamtam heeft 7.5 uur kunnen slapen voordat Danian kwam. Gaat Danian gewoon lief op zijn kamer spelen als hij wakker is? fidel dat zich supertrots voelt hoe de nachten gaan..

naar bed brengen wat doe jij nou anders 2012mama dat kaj wel boven wil slapen? Waarom durfde Finn niet?

tamtam Hoe was de verjaardag van je zusje?

2012mama rode plekken? zo op afstand kan ik dat niet beoordelen... Als je je ongerust maakt, hop naar huisartsenpost... Heeft hij ook koorts?

johannesbroodpitmeel op verpakking staat 2 a 3 scheppen, maar dan kan Stoertje zuigen wat hij wilt maar krijg er niets uit... Ik gaf een halve schep... Johannesbroodpitmeel kan ook obstipatie veroorzaken, wist je dat? Andere speen hoeft niet...

fidel Neva begint een beetje met kletsen,niet helemaal maar af en toe komt er geluid uit....

waarom wordt er bloed geprikt bij Willemijn?

4. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Hier drukke daagjes gehad. Met Thijm gaat alles nog super.
    Heb ontzettend veel bij moeten lezen.

Lees dat er veel kindjes prikjes hebben gekregen. Elk kindje heeft er toch wel weer last van gehad. Sneu is dat he!!
    Thijm mag donderdag weer voor zijn 2e prikjes. Dat wordt weer een hangdag bij mama.

eergisteren weer gaan babyzwemmen Heeft het nu een half uurtje volgehouden. Je hebt er de rest van ochtend/middag geen omkijken meer naar, want meneer is dan in dromenland.

Nog bedankt allemaal voor de reacties mbt mijn vader.
    en wat rot om te lezen dat er hier meerderen zijn die er mee te maken hebben en/of nare periodes achter de rug hebben.
    Bij deze wens ik jullie heel veel kracht toe en het maakt je echt bewust te genieten van de momenten die je hebt met elkaar.

@JuuL: Verborgen reflux...... ben je naar een arts geweest of heb je zelf het vermoeden?
    Ik doe ongeveer 2 schepjes op 180 cc melk. Ik gebruik nu het dr. brown speentje, maar dan duurt het soms wel een half uurtje voor het op is. Ik pak soms ook een speentje met een iets groter gaatje.
    maar ik moet zeggen dat ik met momenten iets meer of minder schepjes gebruik. Het spugen is meestal bij de 2e, 3e en 4e fles. Op de een of andere manier valt het bij de 1e en 5e mee. Afhankelijk daarvan ook het gebruik van de verschillende speentjes.

Ik heb sinds gisteren een abonnement bij een sportcentrum. Zomeractie van 9 weken onbeperkt. Komt mooi uit, aangezien na die 9 wkn het voetbalseizoen weer begint en ik me daar in kan gaan uitleven. Gisteren ging het in en jawel ben meteen gegaan. Maar wat valt het tegen, ppffff mijn conditie is niet meer wat het geweest is. Heb het echt onderschat, dus maar even langzaam weer opbouwen.
    vandaag ook even met de hond getrimt en naar het bos geweest. Heb echt zin om mijn figuurtje weer terug te krijgen en vind het ook heerlijk om even te ontspannen op deze manier.

Ik ben vandaag ongesteld geworden dus kan maandag bellen voor een afspraak om het spiraaltje te laten zetten. (lekker als je nog ongesteld bent:()

Vond dat het best lang duurde, dus ben er eerlijk gezegd wel blij mee. Raar he....

Morgen een lange dag. Op bezoek bij beide ouders (vaderdag), thijm blijft bij mijn ouders slapen aangezien wij met vrienden naar guus meeuwis gaan met ek wedstrijd. Lange maar erg leuke dag. heb er ontzettend veel zin in. Vooralsnog blijft het droog dus dat is helemaal super.

Ik hoop komende dagen wat meer op het forum te reageren, want schiet er elke keer bij in.

Fijn weekend nog allemaal

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Troela: veel plezier met voetbal vanavond. Wat voor spiraaltje neem je? Ik ga een mirenaspiraal nemen. Mijn gyn zei dat ik niet ongesteld hoeft te zijn tijdens plaatsen maar wel 3 maanden na bevalling pas mag. Met koperspiraal toendertijd adviseerde ze wel tijdens menstruatie. Wat het verschil is geen idee.

2012mama: hoe is het nu met Kaj zijn het waterpokken?

Fidel: lekkere nachten ik kan me voorstellen dat woensdag voor jullie beide geen leuke dag wordt

tamtam: vervelend dat Maylin weer meer spuugt. Kan de huisarts reflux vasstellen? Herkenbaar Danian zijn leeftijd en meer last van angsten/nachtmerries. Heel zielig is dat voor ze in hun beleving is het "echt". Wij hadden gisteren ook 2 verjaardagen en y sliep wel maar dan wel opschoot. Tja prima hoor als ze maar aan haar slaap toekomt anders zo zielig!!

sefanja: wel lekker voor haar dat Neva veel sliep kan ze mooi herstellen ze zal het immers nodig hebben. Wij zijn toen ons zoontje 15 maanden was voor het eerst gaan vliegen en hebben dat als positief ervaren en hij had de vakantie van zijn leven. Waarschijnlijk per kind verschillend maar hij had totaal geen last van zijn oren mijn neefje ook niet.

Met vriendin is gisteravond bevallen. Bevalling heeft nog best lang geduurd en ontsluiting wilde niet vorderen dus uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden. Gelukkig is alles goed:)

Sab: veel plezier in Plopsaland. Naar welke ga je? Wij willen er ook graag een keer heen, maar voor ons is het minimaal 2,5 uur rijden dus dat doe je niet eventjes.

Vandaag de laatste verjaardag. We gaan daar ook BBQ-en ben benieuwd of het binnen of buiten zitten wordt ik denk binnen. Verder niet zoveel plannen. Mijn ouders zijn op vakantie en komen vandaag een dagje terug omdat ze ons allemaal missen. Mijn zus hebben ze ivm hun vakantie ook 3 weken niet gezien. Wel even gezellig dus en lief dat ze komen het is 2,5 rijden en ze moeten ook nog terug. Gelukkig eten ze vanavond dan eerst bij mijn zus.

Hier wel weer een goede nacht laatste fles zoals altijd 22:00 uur en toen 6.00 uur. Hopelijk wordt 6:00 uur snel half 7/7 uur haha!!

6. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Sab, leuk, plopsa! Veel plezier. Naar welke ga je?

Tamtam/juultje, hier had Finn reflux, ook nutriton gebruikt, maar hier werkte het averechts, Finn bleef gewoon spugen, maar doordat de voeding dikker was ging dit wat lastiger, waardoor hij het soms best benauwd kreeg of zich flink verslikte.
    hier was de osteopaat degene die de reflux stukken verbeterde. Ben daar met Finn een keer of 6 geweest.
    Toch heeft hij nog steeds wel dat het omhoogkomt met drinken e.d.
    T
    amtam, ik denk toch geen waterpokken, komen niet meer bij, en heeft er denk 5. Maar op internet lees ik ook dat baby's er soms echt geen last van hebben..zou dus alsnog kunnen.

Sefanja, wij gaan dus in september vliegen, met een baby en peuter..benieuwd hoe ons dat gaat bevallen.
    Wat vervelend dat Neva huilerig is..ik heb geen idee wat het is, hier soms ook van die dagen, zomaar.
    Kaj heeft dus een aanta kleine blaasjes. Maak me niet ongerust, hij is vrolijk en allert, en geen koorts, maar hou het goed in de gaten.
    Wat betreft het slapen, ik doe nu niet echt wat anders.
    De osteopaat vertelde toen ik daar met Finn naar toe ging dat Finn angstig was (hij was toen een maand of 3) omdat hij een nare geboorte heeft gehad. Tijdens het uit mijn buik halen (keizersnee) heeft Finn vruchtwater binnen gekregen en het heel benauwd gehad. Hiervoor heeft hij ook op de kinderafdeling gelegen.
    Volgens de osteopaat is het eerste gevoel wat baby's hebben een gevoel wat heel lang blijft hangen, en telkens terug komt in soortgelijke situaties.
    Bij Finn was dat dus benauwdheid, en door die reflux kwam dat gevoel vaak terug.
    Kaj heeft (denk ik) geen reflux, en is gewoon daarin makkelijker. Finn was wel een baby met een gebruiksaanwijzing. Tot aan 1,5 jaar. Hij had vaak oorontstekingen, happy wheezer, luchtweginfecties, antibioticakuren enz..
    Met ruim een jaar is hij geholpen aan zn amandelen en sindsdien een heel ander kind.

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier een goede nacht gehad. Heb Kaj om 7u op bed gedaan, was zelf helemaal op, dus ben gaan slapen en heb hem niet wakker gemaakt. Dacht, die komt rond een uur of 1, maar nee, om 5u werd hij wakker. Dus lekker flesje gegeven (was zo leeg...) en weer in bed gedaan. Toen was hij om 8u wakker, weer een flesje gegeven en nu slaapt hij weer.

Finn zit nu nog lekker in zn pyjama. Zometeen komen mn neefjes hier spelen. Zus heeft een vouwwagen gekocht en die gaan ze opzetten en daar kunnen ze geen kids bij gebruken:)
    Vanmiddag nog wel even weg denk ik...ergens een marktje ofzo.

Vanavond voetbal kijken op dmet de beamer bij mn ouders in de schuur, al zijn ze zelf op vakantie....

Ze hebben het trouwens wel heel erg warm in Turkije..gisteren 44 graden. Hopelijk in September iets minder warm

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Troela: Fijn dat het goed gaat met Thijm. Lekker he weer sporten je verkijkt je er idd op, dus langzaam weer opbouwen
    Veel plezier bij Guus Meeuwis.

@ Vruchtje: Ach ja als ze thuis maar goed slapen toch.
    Ik weet niet of de huisarts het kan vast stellen, maar denk dat ik morgen toch even heen ga en ga zo jeugdzorg bellen voor de zekerheid en mijn eigen gemoedsrust.
    Leuk dat je ouders toch even terug komen.
    Gefeliciteerd met je vriendin fijn dat alles goed is.

@ 2012mama: Is dat zo dat ze er geen last van hoeven te hebben dat wist ik niet. Misschien is een Osteopaat een optie eerst maar naar de HA denk ik.

Hier dus een super nacht gehad.
    Laatste fles 21.30 uur en om 7.20 uur werd ik wakker en ik had gehoord dat er 10 uur tussen mag zitten, dus dacht ga haar maar wakker maken, maar toen werd ze net zelf wakker.
    Alleen kreeg ik er met moeite eerst 120 cc in. Trappelen met de beentjes, dus denk krampjes en tussen door liet ze een boer en kwam er weer een mond vol mee.
    Daarna toch 165cc gedronken.
    We moeten er wel 3,5 uur tussen laten vandaag, want anders komt ze vanavond niet om 21.30 uur uit.
    Is wel onder de wedstrijd, maar mocht het heel spannend zijn dan mag manlief de fles geven die houdt niet zo van voetbal.
    We gaan vanmiddag naar mijn schoonvader(de stiefvader van mijn man) zijn echte vader ziet hij niet zoveel.
    Danian had voor manlief een koffiemok geverfd verder doen we er weinig aan.

9. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier druk gehad met bezoekjes weer..
    dochtertje heeft gister 6 flesjes gehad omdat ze in de nacht om 4u flesje wou.. maar ze heeft wel telkens 20 tot 30cc laten staan..
    vandaag gaan de flesjes nog steeds wat moeizaam.. hoop dat ze snel weer goed gaat drinken!

zoontje is wat verkouden en moet weer erg hoesten, kei zielig.. vandaag maar weer aan de pufjes..

verder druk.. we gaan komende zaterdag voor 3 weken op vakantie! vind t best wel spannend met de kleine! hopelijk gaat alles goed!

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goedemorgen

*ego*
    Neva heeft om 24.00 uur laatste voeding gekregen, daarna 05.30 uur en om 09.00 uur uit haar bedje gehaald.. Ze heeft de hele nacht in haar eigen ledikant geslapen, wel op onze kamer...

Eerste vaderdag voor mijn man, echter doen wij er pas aan als Neva ervan bewust is... Wij gaan wel langs de opa's om cadeautje te geven... Wij blijven bij schoonouders eten...

troela Hoe reageerde Thijm op zijn prikjes? Werd hij hangerig?
    Zwemmen is nog te intensief voor de kleintjes, maar ik wil het binnenkort ook doen met Neva... Zo'n eerste keer lijkt mij beste speciaal, ik denk dat papa daar ook graag bij wilt zijn...

:D volgens mij tuinen wij er allemaal in, hoe je in conditie achteruit bent gegaan na bevalling... Ik moet ook echt weer gaan sporten, ik eet geen vreemde dingen maar ik kom steeds aan... Voor mijn zwangerschap nog niet eerder zoveel gewogen dan ik nu weeg... Misschien als mijn paard weer terug is dat het enorm stuk weer scheelt en als ik daarbij ook weer aan werk ga verwacht ik wel dat kilo's er weer af gaan... Het wordt alleen niet meer zoals het voor mijn zwangerschap was, maar dat hoeft ook niet...

Een hele fijne dag toegewenst...

vruchtje Snel herstel toegewenst voor je vriendin... Dat zij snel naar huis mag met haar kleine... Ga je nog op bezoek in het ziekenhuis?

verder volgens mij wel een drukke maar gezellige dag... Ach, wat lief... Dat je ouders een dagje terug komen omdat zij jullie missen... Hoe lief is dat?

2012mama Zolang het goed gaat met Kaj, hoef je actie te onder nemen... Is het geen Waterpokken? Gek genoeg schijnt dat nu te heersen, dit terwijl het niet de periode voor is...

Hoe kan osteopaat zien dat je zoon angstig was? De ervaring die hij tijdens bevalling heeft mee gemaakt kan ervoor gezorgd hebben dat hij angstig is geworden? Dat is wel te begrijpen...

Hoe gaat het nu met Finn? heeft hij nog steeds last van ontstekingen ed... Weten artsen waaraan het ligt dat hij zo gevoelig voor voorgaande?

Ik lees dat je een lekkere nacht heb gehad...
    Gaat het goed Finn met zijn neefjes?

tamtam Wow wat een lange nacht, wat zal jij uitgerust zijn...
    Ik vraag mij zo af, hoe je zoiets klaar kan spelen... Vroeg de fles en de nacht er niet uit te hoeven of vroeg in de ochtend...

veel plezier bij je schoonouders.

11. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: Ook een fijne nacht gehad toch.
    Goed dat Neva in haar eigen bedje heeft geslapen.
    Je kindje moet er aan toe zijn om door te slapen elk kindje is anders.

@ Moesch: Vervelend he als ze ineens minder drinken, maar komt vanzelf weer goed.
    Wat vervelend dat je zoontje zo aan het hoesten is.
    Leuk vooruitzicht die vakantie gaat vast helemaal goed komen.

Hier de jeugdzorg gebeld en ze dacht niet aan Reflux, omdat de hoofdkenmerken niet overeen komen.
    Ze dacht meer dat Maylin niet helemaal lekker is dat ze daarom meer spuugt en minder drinkt.
    Sommige kindjes zijn er niet ziek van Maylin dus ook niet.
    Moet haar goed in de gaten houden.
    Ze heeft geen koorts gelukkig.
    Ik mag er 's nacht ook maar max 8 uur tussen laten, omdat ze nog maar 2 maand is en dat ze afgelopen nacht zo lang heeft geslapen kan ook een teken zijn dat ze niet lekker is.
    Ik dacht dat je het aantal kilo's keer 2 moet doen en dat ze dan zolang mag slapen.
    Danian klaagde eergisteren ook over buikpijn en ik en manlief zijn ook niet helemaal fit rommelende buik, dus het kan best dat Maylin er ook iets last van heeft.
    Zo lekker op bed en dan vanmiddag maar kijken of we nog weg gaan.

12. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    lieve meiden bedankt voor jullie reacties.

Ik heb johannesbroodpitmeel bij de natuurwinkel gekocht, een klein potje waar niet op staat hoeveel je ervan moet gebruiken. Ik ben maar gewoon wat gaan mengen met afgekolfde melk, maar ontdekte dat er niet zo heel veel in hoeft, omdat het de melk ontzettend dik maakt, dan is het bijna pap! doe dus maar een half tot 1 theelepeltje.. En ook niet door de volle voeding, want begreep dat jbpm wel vult, maar geen voedingswaarde heeft. Dus eerst gewoon melk gegeven en daarna wat gemengd met jbpm. Het lijkt wel wat te helpen, Viggo spuugt minder.

Het spugen opzich was niet wat me opviel, wel dat het nu iets vaker en meer is dan voorheen. Wat me opviel was dat Viggo sinds een week of 4 a 5 heel vaak aan het herkauwen is. Ik zie of hoor hem vaak kokhalzen en hij niest heel erg vaak en kwijlt nu ook heel erg. En sinds een week of 2 drinkt Viggo steedd vaker maar 1 borst om vervolgens sabbelend op zijn handjes (=honger) de andere te weigeren. Als ik hem dan even met rust laat komt er na een half uur tot een uur wat melk naar boven, daarna wil hij soms wel weer drinken. Vaker laten boeren e.d. helpt niet. Met deze symptomen bij elkaar dacht ik aan verborgen reflux. Heb vrijdag de huisarts gebeld, uitgelegd wat de klachten waren en of we hier wat mee moeten. De assistente zei direct dat het leek op reflux en dat we morgen even op spreekuur moeten komen. Ik moet zelf werken, maar manlief gaat met Viggo heen.

Heb een slaapzakje voor Viggo gekocht, hij schopt steeds vaker de deken van zich af en dan ligt hij te bibberen in bed, zo zielig. Heb hem vandaag overdag nog niet ingebakerd, gewoon in zn slaapzakje te slapen gelegd. Gaat aardig goed! Ben benieuwd.

Wil jullie allemaal een fijne vaderdag wensen. Ik heb even geen zin om bij te lezen en te reageren, maar wilde even laten weten hoe het er nu voor staat. Gisteren mn verjaardag gevierd (morgen word ik 25), was overdag verschrikkelijk druk (grote familie met veel kinderen) en 'savonds gelukkig wat rustiger, lag om 00:30 in bed, was gesloopt! Manlief is nu repeteren met zn band, dus ik heb even een relaxmiddag met Viggo alleen. Denk dat ik zo maar even samen met hem in bed kruip *gaaaaap*

13. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Aloa

Weet niet hoe t komt, maar red het de laatste tijd echt niet om het bij te houden!sorry daarvoor.

Juultje nou klinkt idd als verborgen reflux, Ier trouwens ook 1 die redelijk vaak herkouwd zeg maar, succes morgen voor je man bij de ha.

Chelleke nee joh gekkie, mila hoeft echt nog niet te draaien hoor, dan zou ze juist wel heel snel zijn!!dacht een maand of 4-5,
    Fijn dat het werken wel goed bevalt, alleen balen van de hoofdlijn, misschien nog ff wennen?

Sab leuke foto weer van julie kleintje in zijn duikerspakje, haha super tof.en lekker weer even eruit!!

Sefanja, zo Neva goed geslapen zeg, lekker hoor!!ook fijn voor jezelf hè!fijne dag vandaag!

Vruchtje bijou worden de nachten over het algemeen ook steeds langer dus?fijn zeg!en al wat meer buiten de deur geweest met beide kinderen?

Tamtam max 8 uur?volgens mij mocht dat ook wel langer hoor!bij Neomi heb ik eens opgebeld( ze was ten ets oude, denk maand of 3-4) hoe lang ze max mocht slapen want ze maakte nachten van wel 15uur.toen zeiden ze dat zolang ze alert wakker wordt het goed is!en 8 uur ertussen mocht hier nu inzet begin ook al, dus denk nu wel langer hoor!

Unox was je weer wezen werken, of was dat nou komende week?sterkte IIG, en dat zal jullie zoon vast aanvoelen, maar komt vast weer goed, kwestie van wennen.

Hier: nou Daan heeft inmiddels een paar keer doorgeslapen, 2x van 22.30-7.00 en aandacht van 22.15 tot 8.15! Heerlijk, Neomi was ook pas 9.00 wakker dus dat was ff verwend worden hahah.
    Xxx

14. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @Sefanja: Ik werk op een behandelgroep voor kinderen met een verstandelijke handicap, autisme of aanverwante stoornissen en bijkomend extreem probleemgedrag ( denk aan agressie, vernieling ed). De kinderen zijn tussen de 8 en 20 jaar en zitten allemaal nog op school... Super leuk werk, maar wel erg vermoeiend.... ( vandaar dat zoals de anderen al wisten ik ook de hele zwangerschap niet heb gewerkt op de groep maar boventallig administratief werk heb gedaan..)
    Ik heb mijn bezorgdheid nog niet geuit bij de huisarts. ik woon namelijk in Dl en hier gaat alles via de kinderarts, wat betreft de osteopaat Omdat Mila niet in NL woont mag ze in NL niet verzekerd worden. In DL is de osteopaat alleen vergoed wanneer de huisarts of kinderarts ( de zelfde hier ) deze voorschrijft en dat heeft hij nog niet gedaan... maar t gaat wel wat beter nu... Ik laat haar overdag wat vaker op haar rug liggen en niet meer steeds in de delta sleeper op een zij..... ik hou wel in de gaten dat ze niet steeds in haar voorkeurshouding gaat liggen.

Pfff dames verder wil ik iedereen ff bedanken voor de reacties op mijn berichtje... ik maak me te snel zorgen hahaha, je wilt alles goed doen he... herkenbaar????;)

@ Juultje: Fijn dat je morgen met Viggo naar de huisarts kan,

@ Ano: Heerlijk zeg dat Daan nu ook doorslaapt.... eigenlijk viel me ineens in toen ik de foto's keek van het kamertje van Neomi dat ik wel een beetje nieuwsgierig ben naar t kamertje van Daan:) vond t kamertje van Neomi zo leuk....... en je bent behoorlijk crea geloof ik... ( of heb ik die foto's al eens gezien???

@tamtam: Hopelijk gaat het snel weer beter met Maylin..... Hier zijn manlief en ik ook niet 100% fit maar denk dat t in de lucht hangt....

15. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Juul: fijn dat je man morgen even met viggo naar de HA gaat. Alvast gefeliciteerd met je 25ste verjaardag!!

Ano: lekker dat Daan ook het doorslapen begint door te krijgen. Ik ga wel lekker met kids de deur uit. Maakte me er druk over in het begin maar het valt enorm mee

Chell: fijn toch dat je elkaar hier daarvoor hebt:). Bij je eerste ben je ook sneller bezorgd heel normaal hoor

tamtam: lekker nachtje. Vervelend dat jullie allemaal niet zo lekker zijn. Hoe is het nu?

BBQ is doorgegaan. Mooi weer lekker buiten. Als y wakker was lekker naar binnen. Nu snel voetbal kijken al denk ik dat weinig kans hebben

16. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    vruchtje, nja idd het is gewoon een kwestie van doen he, al vind ik het altijd wel een heel gedoe, ff naar de winkel is niet meer ff haha, voor je alles in de auto hebt enz enz..maar goed, zit niks anders op ;)

chelleke haha neomi haar kamertje?waar heb je dat gezien dan?ehh heb hier wle eens fotos van daan zijn kamertje neergezet, maar wil ze best nog een keer plaatsen ;))
    ennuh crea bea, nou normaal niet echt, maar wel wat leuke ideetjes zelf nagemaakt idd voor de kinderkamers!

IMG_6232.jpg

IMG_6236.jpg

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
  18. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    Zo genoeg chelleke:D
    ow, en op het schapje boven he bed staan nu nog met houten versierde letters Daan

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goedemorgen allemaal

Iedereen de nederlaag van gisteravond verwerkt? Wel verwacht maar toch een beetje jammer

Hadden gisteren verjaardag en y wilde maar niet inslaap vallen terwijl ze wel heel moe was zielig dus. In haar bedje slaapt ze het lekkerst. Ik denk daardoor overprikkeld en uit haar doen. Gisteravond opschoot sliep ze maar zodra we haar in bed legde werd ze na een paar minuten krijsend wakker dit duurde tot 1:15 uur gaaaaaap. Laatste flesje 22:00 uur toen kwam ze 5:30. Nu slaapt ze nog lekker

Wat ik echt niet begrijp altijd als ik denk ze heeft goed gedronken vooral de laatste fles en ze moe is ze wel later zal komen.........maar dan komt ze lijkt wel juist eerder en als ze minder drinkt soms later heel apart

Vanmiddag op kraamvisite bij vriendin van mijn zus kindje is inmiddels ook alweer 6 weken. Verder niet veel plannen. Morgen willen we dagje weg met finn weten nog niet wat misschien Julianatoren of dierentuin. Het belooft ook mooi weer te worden. Niet voor te stellen als je nu naar buiten kijkt

20. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Ja was is erg jammer van Nederland, maar ja wel verwacht helaas
    Vervelend dat Y zo onrustig was.
    Raar is dat he dat ze wisselend slaapt.
    Leuk morgen er ff uit nu is het weer echt bar en boos.

@ Ano: fijn dat Daan nu ook doorslaapt.

Hier nog steeds ziekig.
    Manlief is ook gewoon thuis hij lag vannacht flink te ijlen, dus ik heb weinig geslapen.
    Maylin kwam wel pas om 7.15 uur.
    Nu ligt ze ontroostbaar te huilen in bed, maar toen ik haar net verschoonde was ze weer aan het lachen dus wat het is.

@ Juultje: Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Ben benieuwd wat de HA zegt.

Deel Deze Pagina