Balen tamtam dat jij en je man ziekjes zijn. Maylin heeft wel lekker geslapen dat scheelt er eentje. Hier nog steeds onrustig meisje veel kramp. Zijn met infacol gestopt omdat het op was dachten even proberen maar toch nog maar keer halen. Door de kramp en huilen drinkt ze ook maar halve flesjes
Ook ik ben een nieuwbakken April mama....Op 10 April 2012 zijn wij de trotse ouders geworden van een dochter met de naam Elina.....
Ventje is weer in zijn eigen doen gelukkig. Hij lacht naar alles en iedereen (de wind, speelgoed in zijn box, vreemde mensen die boven de kinderwagen hangen, mama's hand...). Ben inderdaad alweer begonnen met werken afgelopen week. Woensdag mag ik weer. Ventje heeft ook (verborgen) reflux. Maar gelukkig een milde vorm hij lijkt er nu niet heel veel last meer van te hebben. Dat heeft hij wel gehad; huilen na voeding e tijdens de voedingen, niet op zijn rug kunnen liggen want dan verslikte en hikte en stikte hij in de omhoogkomende voeding. De huisarts wilde toen nog geen medicatie voorschrijven omdat de effecten van die medicatie op de lange termijn niet bekend zijn. Hij adviseerde Nutriton (JBPM) door de voeding te doen. Dat hebben we een poosje gedaan. Het had wel wat effect maar niet echt groot verschil. We zijn er na een poosje mee gestopt omdat hij op zijn buik ging slapen. Dat bleek hier dé oplossing. Maar dat mogen ze ook niet aanraden natuurlijk. Bovendien is lang niet ieder kindje met reflux hierbij gebaat. Hij zit vaak met zijn handjes in zijn mond (zonder honger als ik hem aanleg hoeft ie niet..) en ruikt nog wel wat zurig. Maar hij lijkt er verder niet veel last meer van te hebben. Wat maken velen van jullie lekkere lange nachten zeg! Ventje komt hier de laatste tijd standaard om 5 uur. En dan heeft ie tussen 23.30 en 00:00 de laatste voeding gehad. ik zou heel graag willen dat ie daar wat langer tussen laat maar hoe je dat moet bereiken met BV dat weet ik niet. Kwestie van afwachten maar. Hij is er nog niet aan toe om wat langere nachten te draaien kennelijk. Ik vind het maar koud. Regen, onweer.. lijkt wel herfst! Balen dat Maylin zo last heeft van krampjes.. Mooi kamertje voor Daan, Ano! Sab; Jonas is een echte Jonas om te zien! In ieder geval wat ik me bij een Jonas voorstel
hier nog steeds ziek.. met zn alle verkouden! kleintje drinkt nog steeds niet echt haar fleesjes leeg en komt dan net niet aan de 775cc die ze moet hebben.. geen idee hoe ik dat moet doen nu!? en neem aan dat ik strax op vakantie ook extra water moet geven met de warmte.. weet iemand hoeveel je dan aan water mag geven? gewoon tussen de flesjes door steeds wat slokjes?
He wat naar Moesch! Helpt het leegzuigen van haar neusje wat? ik heb daar zo'n neuspeertje voor. Ventje heeft soms wat snotjes die ik daarmee eruit haal. Hij moet er om lachen, mal kind.. Hoeveel water je bij mag geven, ik heb geen idee. Misschien daarover even overleggen met cb?
@ Ano: Op jouw profiel staan die foto's.... Dit kamertje is ook weer zooooooooo gaaf he..... wauw.... mooi gedaan @ Juultje: LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN IN DE GLORIA, IN DE GLORIA, IN DE GLORIA. HIEP HIEP HIEP HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAA VOOR MIJN LIEVE BUDDY........
Reflux, ik denk dat als het reflux is je het echt wel herkend. Bij Finn was het iig erg duidelijk. Juultje, hoe gaat het slapen in de slaapzak? Gefeliciteerd met je verjaardag! Ano, lekker he doorslapen! En helemaal dat Neomi je ook laat slapen! Tamtam, ik maak Kaj dus nooit wakker, en die slaapt als hij wil ok gewoon langer dan 8u. Zaterdag geslapen van 7 tot 5, is ook 10u.. Beterschap bij jullie thuis! Chelleke, jij hebt ook wel een pittige doelgroep dus, maar lijkt me wel erg boeiend! dat zorgen maken komt denk ik ook omdat Mila de eerste is. Hier maak ik me minder snel druk.. Vruchtje, jah, het voetbal...iid erg jammer, maarja is niet anders. Dat met goed drinken en eerder komen is hier ook zo..zegt echt.niets hoeveel Kaj gedronken heeft. Meestal drinkt hij zn flesjes wel redelijk leeg, maar als hij het een keer niet doet slaapt hij ineens beter.. Veel plezier vanmiddag en morgen! Leuk hoor, lekker dagje weg. Juav, leuk he, april mama en wat een mooie naam. Is elina jullie eerste kindje? Unox, iid niet iedereen met reflux wil op zn buik slapen, Finn raakte dan echt helemaal in paniek. Wilde zelfs nooit op zn buikje liggen. Fijn dat hij weer in n normale doen is! 5u snachts is voor Kaj momenteel ook een populaire tijd. Ik geef nooit voeding snachts, Kaj gaat altijd weer slapen met speen, maar ja ben dan wel wakker.. Moesch, zolang ze haar flesjes niet leeg drinkt zou ik op vakantie gewoon wat vaker fles aanbieden. Is vocht en voeding. Hier een rommeldagje. Kan ook niet veel anders met dit weer...begint gelukkig iets opteklaren nu. Finn is ook niet helemaal fit, hang voor de tv..straks maar even lekker slapen. Verder een berg was wegwerken, schoonmaken en ondertussen lekker ff zp en genieten van mn jongentjes! Vandaag over 2 weken ga ik weer werken...Heb er erg veel zin in, maar als ik bedenk dat dat nog maar 14 dagen verlof zijn...pffff
2012mama; ik gaf Ventje eerst ook een speentje. Soms ging ie dan slapen, soms bleef ie wat miepen en viel ie wel weer in slaap. Maar dat duurde dan ook een half uur tot drie kwartier. Ik bedacht me dat ik in die tijd dan net zo goed kan voeden, hij heeft dan gewoon honger want hij 'valt aan' op de speen, haha! Hij drinkt een kwartiertje en valt dan al drinkend weer in slaap, ik leg hem weg en meestal slaapt hij dan nog wel een uurtje of wat. Maar die onderbreking he.. Juul, gefeliciteerd! Laat je weten wat de huisarts zei met Viggo? Ventje heeft hier een milde vorm én ik ben beroepsmatig wat meer bekend met reflux dus ik herkende het heel erg snel.
unox ja heb ook een neuspeertje.. en gebruik ook zoutoplossing. Als ik het neuspeertje gebruik gaat ze huilen. ze vind dat ding vreselijk hahah! 2012mama ja, als ze nog steeds 30cc laat staan in elke fles.. bied ik die 30cc met 1 schepje dan tussendoor steeds aan denk ik.. en dan nog extra water geven.. ga dan nog maar een extra pak melk bijhalen!
@sefenja bloedprikken heeft nog te maken met de geelzucht, doordat ze een bloedtransfusie heeft gehad, dat bloed sterft sneller af als je eigen aangemaakte bloed + ze natuurlijk nog steeds de antistoffen van mij had meegekregen tegen haar eigen bloedgroep, is er een kans dat ze nu bloedarmoede heeft, het bloedprikken is dus voorzorg om te kijken of ze dit ook heeft, verwacht van niet want ze is goed levendig, groeit goed eet goed slaapt goed... maarja moet toch gebeuren bah @juultje van harte gefeliciteerd met je verjaardag @vruchjte ohh balen van die krampjes nog steeds... @unox komt vanzelf... misschien meld willemijn zich snachts wel lichtelijk, maar slaap ik er doorheen, en valt ze zelf ook weer in slaap... @hier straks een bouwbedrijf voor offerte van een dakkapel... lenen wordt steeds moeilijker dus er toch maar vaart achter zetten, want als we in de toekomst een 2e willen, dan moet daar wel ruimte voor zijn.. raar kind, is 30 wakker en rustig denk maak zo de fles warm.. ligt ze nu te slapen.... toch maar wakker maken, want anders komt t echt niet uit met mijn planning....
@ Juav: Welkom alles goed gegaan? @ Unox: Ook al reflux. Fijn dat hij weer wat in zijn doen is. @ 2012mama: Een poetsdagje dus. ja gaat echt snel voorbij he het verlof. @ Moesch: Beterschap bij jullie. Ik zou ook wat extra aanbieden op vakantie. Hier is officieel mijn verlof voorbij heb de eerste sollicitatie de deur uit gedaan ga zo nog verder kijken. Heb nog 2 maand en dan stopt mijn WW, dus dan moet ik eigenlijk wat hebben, want anders komen we moeilijk rond. Manlief voelt zich iets beter wil morgen weer gaan werken. Hier rommelt mijn maag heel erg trekt door naar mijn rug geen fijn gevoel. Ik eet wel normaal en het blijft gelukkig wel binnen.
Spannende tijd dus Tamtam! Poeh. Die druk is minder he, dat je binnen 2 maanden iets moet hebben. Is er in jouw sector nog een beetje werkgelegenheid of is het heel moeilijk qua banen?
goedemorgen deze morgen Hebben jullie de vernedering van het Nederlands Elftal al kunnen verwerken... Ze hebben het niet mee zitten, jammer de bammer... Volgende keer beter... Neva heeft beide opa's verwend met een verrassing, Bij mijn vader een bakkie gedaan en daarna bij schoonouders gegeten... Voor voetbal naar huis gegaan want het was allemaal net iets teveel voor die kleine meid geweest, thuis ruim een uur gehuild... Vannacht in eigen bedje geslapen, ze is gekomen om 04.30 uur... Ze werd wakker van haar verkoudheid... Een flesje gegeven en daarna weer in eigen bedje geslapen tot vanochtend 07.45 uur, van 07.45 uur tot 08.30 uur met mij geknuffeld in het grote bed... Nu ligt ze heerlijk op de doomo, te vechten tegen haar slaap... De strijd tegen de slaap is deze keer door haar verloren... tamtam dan is neva er af en toe aan doorslapen hoe gaat het nu met Maylin? ik heb altijd begrepen tot 03 maanden niet langer dan 6 uur tussen laten.. juultje ik heb eerder aan gegeven dat je van jbpm een halve theelepel moet gebruiken ivm te dik maken van voeding... Wat goed dat Viggo nu minder spuugt door jbpm, let aub op zijn ontlasting. Neva kon op een gegeven moment niet meer poepen... kokhalzen is een andere verklaring voor Normale ontwikkeling van eten en drinken En was het reflux? alle kindjes hebben er last van, maar sommige wat erger dat zij zelfs medicatie krijgen... meestal gaat het na drie maanden over... Gefeliciteerd met je verjaardag... anoniempjuh ik lig er niet wakker van als Neva in de nacht komt.. ik ben zelf vaak meerdere keren in de nacht wakker Wat goed van Daan dat hij al paar nachten doorslaapt... je hebt dus zelf ook goed kunnen bijtanken, Neomi was ook lief voor je leuke foto's van kamer van Daan chelleke ik ken het werk... zwaar en vermoeiend, dankbaar en afwisselend... Geen enkele dag is hetzelfde, voldoening kan je eruit halen... missien is dit was voor je.. A Credo For Support (People 1st version) - YouTube Aquilae Stichting - Credo in het nederlands Hoe gaat het nu Mila? misschien kan je wat doen met link die ik op forum heb gezet, daar staan oefeningen op om aan voorkeurshoudingen te werken... vruchtje ik kan helemaal meegaan in jouw reactie over voeding... herkenbaar... veel plezier bij vriendin tamtam digitale knuffel snel beter worden, jullie alle twee. juav welkom wij zijn natascha en neva(geboren op 14 april, 4.5 week te vroeg) unox gelukkig dat Ventje weer lekker in zijn velletje zit.. moesch ook voor jou beterschap, heerst ziek zijn? je kan 10 cc extra water toevoegen aan fles of tussendoor 10-20 cc extra geven... evt met spuitje in mond spuiten... ors? 2012mama ook lekker een rommeldag, voor ons altijd een rustdag gezien wij het weekend vaak op pad zijn... beterschap voor finn
Juav: welkom leuk ook een dochtertje Unox: vervelend reflux gelukkig zit hij weer wat beter in zijn vel.... 2012mama: 2 weken verlof nog even goed genieten gaat snel hè tamtam: hopelijk vind je snel een leuke baan? Wat voor werk deed je en zoek je? Die druk van 2 maanden is wel vervelend. sefanja: lekker weer Neva geslapen in haar eigen ledikantje. Bij mijn vriendin die zaterdag bevallen is ga ik thuis langs niet in het ziekenhuis. Dinsdagochtend mag ze lekker naar huis met haal zoontje Wij zitten in de auto onderweg naar kraambezoek komen er net achter dat we cadeau thuis vergeten zijn grrrr. Maar nasturen met de post zo dichtbij is het ook weer niet namelijk. Echt balen.........
goede middag, een beetje laat maar mogen wij er nog bij hihi, wij zijn trotse ouders geworden van onze dochter fleur geboren 15-04-2012, 4055 gr en 52.5 cm lang
@ Unox en vruchtje: Ik heb tot 2008 bij Super de Boer gewerkt op de versafdeling. Dat werk zou ik graag weer willen doen, maar tegenwoordig nemen ze alleen maar jonge mensen aan. Ik heb een SPW diploma en zou daarmee ook graag in de kinderopvang op peuterspeelzaal willen werken, maar het is meestal inval of vrijwilligers werk en daar heb ik niks aan. Nu zag ik toevallig een vacature in Zwolle voor 20 uur in de opvang dus daar heb ik op gesolliciteerd, maar ik heb er geen ervaring in dus ben bang dat het moeilijk wordt, maar we zullen zien. Heb ook het laatste jaar in de schoonmaak gewerkt, maar daar gaat niet mijn voorkeur naar uit. @ Patries: Welkom leuk dat je mee komt kletsen. @ Sefanja: Die vrouw van de jeugdzorg zei 6 tot 8 uur 's nachts. Vannacht heeft ze er ook weer 10 uur tussen gelaten en ze is gewoon alert als ik bij haar kom, dus ik ga haar echt niet wakker maken wel als ze na 10 uur ertussen nog niet wakker is. Met maylin gaat het wel goed ze drinkt alleen nog niet wat ze zou moeten. Ze drinkt 5 flessen waarvan meestal 4 165 cc en de laatste rond de 180 cc ik krijg er niet meer in, maar goed zal wel weer komen. Het spugen is wel minder gelukkig. Ik heb iets last van bloedverlies en die buikpijn lijkt op menstruatiepijn , maar ik ben net ongesteld geweest ben vorige week zondag weer met de nieuwe pilstrip begonnen. Weet iemand van jullie wat het kan zijn?