April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    vruchtje nog gefeliciteerd met je trouwdag van vrijdag,
    en die sprongetjes zijn soms best lastig, hier ook 1 bezig.
    en was de bbq gister binnen of buiten? ik lees het al buiten gezeten.
    morgen mooi weer inderdaad niet voor te stellen.
    vervelend het kraamcadeau thuis vergeten, heel herkenbaar hier hetzelfde gehad afgelopen week( 1 keer kaart+1 keer verjaardagcadeau)

chelleke wat lastig dat mila zo onrustig is, maar zoals ik het lees kan het een sprong zijn, is het daar haar tijd voor?
    lastig dat je moet werken maar hier nog niet klaar voor bent zeg.
    draaien hoeft volgens mij nog niet maar ieder kind ontwikkeld ook anders.
    wilt je man mila dan laten liggen huilen?
    ook al niet helemaal fit wat vervelend?

unox hier ook soms een echte stinkerd en ook bv.
    fijn dat je kleintje weer zichzelf is. en weer lachen tegen alles en iedereen;). inderdaad 30 minuten is genoeg voor een voeding voor als hij de speen aanvalt.

sab ik zat toen in de caravan te genieten van een alcohol vrije rose biertje.
    wat een geweldige foto, de uitslag kan van het chloor zijn is weer iets nieuws voor de huid om te verwerken bij viktor ook te zien.

2012 mama fijn dat het slapen zo goed gaat.
    en voetbal kijken dat was geen succes zeker aangezien ze verloren hebben, wel aardig dat je de beamer van je ouders mag gebruiken.
    wat amandelen dan wel niet kunnen doen he bij kinderen.
    wat ror dat finn niet lekker is.

tamtam geslaagd voor de kleding bij prenatal?
    was het een leuke verjaardag.
    wat vervelend die nachtmerries van danian, en dat maylin niet wilt slapen in de kinderwagenbak.
    jij houd van voetbal maar je man niet??
    wat rot dat jullie allemaal niet lekker waren gister, gaat het alweer wat beter? ik lees dat je man thuis gebleven is, hoe gaat het met de rest van het gezin? wat vervelend die druk om werk te moeten hebben.
    hoezo geen ervaring je hebt zelf kinderen meer ervaring kan je niet hebben.
    sorry geen idee wat de pijn kan zijn ja je menstruatie die van slag is??

fidel goed dat je volhield van de prikjes, wel vervelend dat je woensdag nu alles tegelijk hebt, ik hoop dat het goed gaat.
    ik had voor vaderdag een t shirt voor viktor met de tekst: ik heb de liefste papa! wat een lekkere nachten ik ben jaloers op je.

sefanja ik denk dat iedere moeder een klein hartje heeft als het om hun kind gaat hoor.

troela wat fijn van het zwemmen.veel succes bij de sportschool.

moesch misschien wat gemist maar hoe gaan jullie op vakantie( vliegen auto caravan, tent, bungalow, camper)?, waar gaan jullie heen?
    wat rot dat jullie allemaal zo kwakkelen en dat zo vlak voor jullie op vakantie gaan.

juultje gefeliciteerd met je verjaardag, wat vervelend die reflux.

ano wat een lekkere doorslapers zeg.

patries welkom.
    leuk dat je mee komt kletsen.

hier een super weekend.
    het was erg leuk mijn zus en haar zoontje van 3 waren mee.
    zaterdag wezen zwemmen en in de avond spelletjes gespeeld.
    zondag minnie golf en chillen in de caravan
    viktor heeft redelijk door geslapen:
    zaterdag\zondag 23.00-4.00-6.00-8.00,
    zondag\maandag 23.30-4.30-6 uur in slaap helpen met mijn pink\8 uur.

nu weer thuis wasjes draaien, chillen op de bank, viktor heeft wel moeite met de ontlasting: heel het weekend wel 1 poepluier zat ook meteen van enkel tot borst onder, maar even in bad gedaan en dat was in 1 half uur gebeurd.
    nu weer wachten want hij heeft weer kramp hoor het rommelen in zijn buik en heeft sinds zaterdag middag al geen poepluier meer gehad.
    normaal heeft hij er minimaal 1 of 2 per dag zonder heel veel kramp.
    tevens zit hij sinds dit weekend in een sprong, hij is ook echt aan het ontwikkelen: grijpen, rond kijken, reageren op kleuren en lichtsignalen, meer armen en bene onder controle dus dat was weer erg leuk.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sefanja: nee niets anders gekocht. Man is grote envelop halen kunnen we het opsturen tis niet anders. Zijn kleertjes dus lukt wel via brievenbus

Miss geul: klinkt super leuk je weekend weg:). Nu weer lekker thuis relaxen

herkenbaar? Y slaapt slecht en niet in bed wat we totaal niet zijn gewend van haar. Ze wordt continue huilend wakker en slaapt vervolgens in onze armen verder. Leggen we haar terug is het binnen 5 a 10 minuten raak. Wat zou het toch kunnen zijn? Ze vindt het lekker bij ons maar kan toch niet? Moeten ook dingen doen ook voor finn en koken etc. Erg vermoeiend em langer dan 5 minuten laten huilen kunnen we niet

3. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    pfoe zo, dat was nog best een lange werkdag. 8:00 tot 16:00. Maar wel lekker opzich :)

Eerst ff een update: manlief is met viggo naar de huisarts geweest. Die zei: nee hoor, geen reflux, want dat is veeeel erger. Dan spuugt hij met een grote boog en veel meer. punt. ja, daar kunnen we wat mee :(

jbpm stoppen we direct weer mee, viggo krijgt er ontzettende krampen van. zo zielig! en hij poept niet meer, terwijl hij eerder 3 of 4 poepluiers per dag had.

Lieverds bedankt voor de felicitaties! :D ik voel me helemaaaaaal niet jarig vandaag (hele dag werken en bij thuiskomst manlief naar zn werk), maar met jullie felicitaties toch nog een beetje een feestgevoel ;)

Sefanja: wat goed dat Neva in haar ledikantje heeft geslapen zeg! en ook best lang, woooow!

Tamtam: huh wat raar dat ze zeggen dat Maylin niet langer mag slapen dan 8 uur. Kindjes bepalen toch zelf hoe lang ze slapen? Kijk, als ze pasgeboren zijn nap ik dat, dan moeten ze om de zoveel uur drinken ivm suikerspiegel. maar bij 2 maanden.... zou idd gewoon je eigen gevoel volgen meid! als Maylin gewoon alert is en geen koorts ofzo, blijkbaar heeft ze die slaap dan nodig hoor!!! beterschap voor jullie trouwens, ziekenboeg, bah :(

Anoniempjuh: yessss Daan ook aan het doorslapen! heerlijk zeg! wat een heerlijke tijd ook, rond 8 uur eerste fles, pfoe!!

Chelleke buddy, fijn dat t beter gaat met Mila. Sorry ik heb afgelopen dagen niet kunnen reageren op je berichten met vragen hier, was echt stinkend druk, sorry :( Hoe gaat het nu met werken? trek je t allemaal een beetje?

Vruchtje: misschien dat Y meer moeite heeft later op de avond/ s nachts de voeding te verwerken en dat ze daardoor eerder wakker wordt? Ik roep ook maar wat hoor... Misschien als ze wat minder drinkt, dat haar buikje wel vol is maar niet TE vol, dat ze dan lekkerder en dus ook langer slaapt? aaaaahhh wat balen van je kadootje! jammer is dat he :( naja idd maar via de post sturen, hopelijk vinden ze t wel leuk hihi
    je vraag over onrustige Y: sprongetje? ze heeft er de leeftijd wel voor...

2012mama: slapen in de slaapzak gaat best goed! Het inslapen in ieder geval, dat is geen probleem. Viggo slaapt wel korter dan wanneer hij ingebakerd is, maar ben allang blij dat hij zonder in slaap kan vallen! we bakeren hem nog wel regelmatig in hoor, anders slaapt hij te weinig en is hij zo weer overstuur. maar proberen steeds meer zonder te doen :)
    jij een huishouddagje vandaag dus? wat balen dat finn niet lekker is :( waar heeft ie last van? tis voor jou ook aftellen nu he, naar werken toe. spannend?

Unox: heeeerlijk dat ie zo vrolijk is zeg! haha genietennnnn!! Oef jij ook weer aan het werk.. hoe bevalt het? Wat doe je nou eigenlijk voor werk? ik weet ook niet hoe je kunt zorgen dat ventje later dan 5 uur komt. Hier ook geprobeerd viggo later op de avond nog een voeding te geven, zodat hij smorgens later komt, maar tevergeefs. Hij drinkt tussen 8 en 9 savonds voor het laatst en komt dan ook rond half 5 a 5 uur weer... ik denk dat bv kindjes gewoon helemaal zelf hun ritme bepalen en dat je dat niet kunt of niet moet willen beinvloeden.. wat fijn trouwens dat het bij ventje zo goed hielp om op de buik te slapen! apart, want je zou denken dat er dan toch meer druk op het buikje ligt waardoor ze alleen maar meer spugen hihi. maar gelukkig van niet!!

Juav: welkom

Patries: welkom

moesch: ahhhh bah, beterschap!! als je kleine meisje ziekjes is is het denk ik niet zo gek dat ze wat minder drinkt. Hoef je je nu nog geen zorgen om te maken denk ik hoor. pas als het langer dan een week duurt of je merkt dat ze niet tevreden is of toch hongerig is zou ik ff aan de bel trekken...

Missgeul: wooow jij hebt ff de tijd genomen om alles te lezen en te reageren! jeetje zeg! aahhww wat sneu je mannetje zo onder de poep :( spuitluier? wat leuk, het sprongetje!!! heerlijk he, al die nieuwe dingen!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    misschien een sprong hier hetzelfde tafereel vandaag en gister zodra hij in zijn bed ging of op het speelkleed gillen maar zodra ik hem oppakte was het klaar totdat ik hem weer neerlegde.

ik heb er rust in omdat ik weet dat het bij viktor een sprong is en ik geef hem zijn zin en neem hem veel bij mij. maar ik heb geen ander kind dus dat is makkelijk.en ik heb ook geen verplichting met eten want mijnvriend eet niet thuis.

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    over poep gesproken: hier afgelopen weekend de eerste poepmuur geintroduceerd! Was viggo aan het verschonen, reikte net om een doekje te pakken om zijn billetjes af te vegen en toen hoestte hij... resultaat: een heeeeele grote gele vlek op de muur... tijdens het hoesten spoot de poep eruit hahahahaha

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hahaha juultje dat is fijn, daar zie ik tegen op, hier hoor ik een spuitluier maar hij is nog bezig dus dat wordt wat, en je juultje ik heb rust dag dus ik neem de tijd om te lezen en te reageren, al loop ik wel regelmatig weg en ga even later weer door.;)

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    nou dat was een goede luier, wel waterig maar dat was ook een echte spuitluier wat moest hij lachen met verschonen;)

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Miss Geul: Het gaat redelijk hier manlief is wat opgeknapt. Ik ben cker geslaagd voor kleertjes.
    Heb 3 pyjama's gekocht een zonnehoedje een zwembroekje en een shirtje.
    Ik vind het Nederlands elftal wel leuk verder ook niet hoor.
    Manlief kijkt een beetje mee.
    Leuk dat Viggo zich zo ontwikkeld zo kun je al duidelijk verschil zien.
    Vervelend zeg die kramp bij hem gelukkig heeft hij weer gepoept.

@ Juultje: Fijn dat het geen Reflux is. Vervelend dat hij door de JBPM zo slecht poept. Fijn zo'n poepluier hier nog niet gehad gelukkig.

Het warm eten is hier met Danian drama iets nieuws wil hij eigenlijk nooit proberen, maar wij willen in ieder geval dat hij 1 hapje neemt.
    Vanavond wilde hij dat niet, dus krijgt hij ook geen toetje en hij mocht kiezen een hapje en zo niet krijgt hij geen speen in bed.
    Hij wilde geen hapje, dus vanavond krijgt hij geen speen in bed dat zal wel een heel drama worden.
    We wilden de speen met zijn verjaardag weg doen, maar nu gaan we het vanavond proberen.
    Bij manlief drinkt Maylin slechter herkent iemand dit?
    Komt misschien ook omdat ik meer geduld heb.
    Halvewege de fles gaat ze meestal moeilijk doen en dat duurt even en daarna drinkt ze wel weer, maar manlief stopt meteen.
    Hij wil dan liever dat ik het overneem, maar ik ben er niet altijd, dus zal het dan toch ook moeten afmaken.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja denk ook sprongetje. Al staat in oei ik groei boekje bij week 10 een zonnetje maar misschien is het met weken aantal niet helemaal nauwkeurig en kan het iets eerder of later zijn dat ze last hebben

miss geul: herkenbaar wat je zegt met wegleggen huilen en oppakken weer stil......

Juultje: fijn dat het geen reflux is wel beetje jammer dat hij je niet verder kan helpen ? Vervelend dat viggo verstopt raakt van jbpm hoor je vaak. Groot gelijk dat je ermee stopt

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: oh lastig dat Danian slechter gaat eten. Van ons moet finn ook altijd eerst proeven. En ook altijd minstens 3 happen omdat hij 3 jaar is. Tegenwoordig gaat eten stukken beter. Toetje kreeg hij altijd alleen normaal mag hij zelf uitkiezen en als hij slecht at kozen wij toetje uit meestal pure yoghurt met fruit erdoor. Fijn dat je man is opgeknapt. Misschien voelt maylin de onrust toch aan geen idee hoor. Hoelang doet ze er in totaal over op zijn langste?

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    die echte spuitluiers horen denk ik bij borstvoeding:(

tamtam veel succes die speen afleren is inderdaad een drama.

vruchtje vanaf wanneer moet je eigenlijk rekenen vanaf uitgerekende datum of bevallen datum?
    ik merk nu voor de 2 de keer dat hij 1 week eerder is dan in het beok geschreven staat.

hier geen ervaring met peuters en eten, ja mijn neefje dit weekend en die heeft buiten alleen verder kunnen eten, gister zonder veel eten naar bed omdat hij weigerde te eten.

hier is viktor erg onrustig veel huilen in de box en dan weer verder slapen en dan weer huilen

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Op z'n langst doet ze er 45 tot 60 minuten over, maar dat is wel met pauzes ertussen.
    Terwijl ze er bij mij 30 minuten over doet heel soms iets langer.
    Heb het net weer overgenomen en ze had last van krampjes, dus fietsen met de beentjes en toen wilde ze wel weer drinken.
    Danian ligt in bed, maar hij is alleen maar aan het huilen, omdat hij de speen wil.
    Heb hem beloofd als hij zonder speen gaat slapen hij een cadeautje krijgt.
    Hopelijk ben ik zo sterk om niet toe te geven helemaal als hij vannacht ook gaat komen.
    We wachten af.

13. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    veel succes tamtam denk aan het lange termijn het is moeilijk om die speen af te leren, daarom hoop ik dat viktor geen behoefte heeft aan de speen.

14. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Manlief is net bij Danian geweest en nu is hij stil.
    Ben benieuwd voor hoelang

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Patries, welkom en leuk dat je meekletst!

Tamtam, het is inderdaad lastig in de kinderopvang. Vandaar dat ik nu de zorg in ga.
    Menstruatie hier ook erg onregelmatig.
    Lastig he, dat eten soms. Hier ook hoor, maar mij maakt het niet meer uit. Finn moet aan tafel blijven zitten maar als hij niets neemt, dan niet..pech dan.
    Sinds we dat doen is het iniedergeval veel gezelliger aan tafel, en moet zeggen, de laatste weken gaat het beter.
    Wanneer is Danian jarig?
    wat speen betreft, hier nu bijna een jaar geen speen meer. Wij hebben hem samen in de prullenbak gegooid. 1e nacht was hier ook drama hoor...volhouden, das de tactiek denk ik, maar kan me voorstellen dat het moeilijk en vermoeiend is.

Miss Geul, klinkt als een fijn weekend. Lekker dat Viktor het ook goed heeft gedaan!
    Grappig dat iedereen andere ideeen heeft over speen/duimen. Ik ben blij dat Kaj (net als Finn als baby/dreumes) een speen wil. Hij wordt er rustig van, en het viel me uiteindelijk dik mee om Finn van de speen af te krijgen, en dat terwijl Finn heel vaak (te vaak!) met een speen rondliep...

Vruchtje, Kaj wou vanmiddag ook niet boven slapen..ook steeds wakker en huilen en idd alleen op schoot.
    Hij was net zo moe, dat ik hem al zn flesje heb gegeven (normaal rond uur of 20) en op bed heb gelegd in pyjama en slaapzak,
    en nu slaapt hij eindelijk.

Juultje, Finn is mega verkouden en daardoor vooral vanochtend hangerig. Tussen de middag lang geslapen en nu lekker vrolij. (alleen moet hij zo wel naar bed, ben benieuwd...)
    Werken, ja spannend, maar weet van Finn nog dat je zo weer in het ritme zit. Ook bij Finn begon ik met een nieuwe baan. Nu dus weer.

Hier Kaj nu op bed, slaapt eindelijk lekker diep, hele middag nauwelijks geslapen, veel krampjes, onrust enz dus helemaal kapot.
    Finn is nog lekker met vriendlief aan het spelen. Vanmiddag lang geslapen, misschien te lang maarja, ik vond het wel even lekker zo.
    Morgenochtend (al om 9u!) komen ze van het gastouderbureau, kijken of we een gastouder kunnen vinden. Ben benieuwd.
    Verder vanavond (thuis) voetbal kijken denk ik, en even lekker internetten met de laptop op schoot.

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ja inderdaad grappig, ik zie aan mijn neefje die kan moeilijk stoppen met zijn speen, en ik weet van mijzelf dat ik altijd duimde als ik moe was en als ik ging duimen zei mijn moeder ook moet je naar bed? nee stop dan met duimen en als ik bleef duimen ging ik zo door naar bed.
    ik had mijn duim nodig om in slaap te komen maar verder duimde ik niet.

hier wel het nadeel viktor is verkouden hij haalt zwaar adem en zijn neus loopt leeg vaak tijdens het drinken en slapen. hij lijkt er zelf geen last van te hebben drinkt goed en verder geen problemen alleen ziet het er zielig uit doordat ik de snottenbellen zie en ik hoor het.

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ 2012mama: Wij maken ons er ook niet druk om wat eten betreft soms eet hij maar 1 hapje, maar dat ene hapje moet hij wel eten en dat lukte vanavond dus niet.
    Danian is 30 Juni jarig.
    Fijn dat Kaj nu slaapt.
    Spannend dus morgen hopelijk vind je een gastouder.

18. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    vruchtje hoe was het bezoek?
    het wordt dan brievenbuspost, ook leuk?

Waarom zou het niet kunnen dat zij bij jullie ligt... Wanneer de tijd rijp voor haar is, kan zij in haar eigen bedje... Ik zou tot die tijd haar gewoon lekker bij je houden...

juultje Dat heb ik ook gehoord van omgeving over reflux... Wees maar blij dat het beestje dat naampje niet heeft gekregen... Het is niet leuk om je kleine al zo vroeg aan medicatie te hebben...

Ik heb men gewaarschuwd over jbpm en slecht kunnen poepen... Jij gebruikte het voor het spugen... Waarom ga je niet eens proberen om nutrilon omneo als voeding te nemen? Dit hypo allergieen voeding en stimuleert ontlasting en vermindert krampen.. En anders AR, maar daar zit jbpm in...

Ik ben ook super trots op onze meid... Ik bied haar ook sinds vandaag 150 +5 aan... Alles wat zij op kan is mooi mee genomen...

miss geul Misschien wil viktor gewoon opgepakt worden en behoefte aan lichamelijk contact te hebben.. Hoe zeker ben jij dat het een sprongetje is?

juultje whahahahahaha, poepmuur... Dat was een lekkere spuit... Arme jongen.

tamtam ik zou mijn kind nooit op zo'n manier benaderen, dat is machtsmisbruik (machtsstrijd)... Sorry dat ik dat zeg... Het is bekend dat kinderen van Danians leeftijd afwijzend zijn bij nieuw en onbekend voedsel. Duidelijkheid en begrenzing is in deze fase nodig.

Dit vind ik persoonlijk:
    ouders bepalen wàt er gegeten wordt (gevarieerd en evenwichtig) en op welke manier het wordt voorgeschoteld. Kinderen bepalen hoeveel er gegeten wordt

hoe leer jij Danian wennen aan nieuw voedsel?
    Hij blijft verantwoordelijk voor hoeveel hij eet en of hij al dan niet eet. Oefen geen rechtstreekse of onrechtstreekse dwang uit om hem te doen eten. Ruim gewoon af, zonder commentaar (afprijzend of goedkeurend). De volgende eetgelegenheid is het volgende tussendoortje of hoofdmaaltijd.

Na gemiddeld acht tot negen keren proeven, herkennen en waarderen kinderen een nieuwe smaak. Laat hem af en toe opnieuw bepaalde voedingsmiddelen proeven, eventueel in een andere vorm.
    Combineer weinig geliefde producten met eten waar hij wel dol op zis zoals appelmoes of ander fruit, worteltjes, spaghetti, lasagne en pizza. Leer hem dat het niet alles moet opeten van wat het echt niet lekker vindt.

Eten jullie gezamenlijk aan tafel? Zijn jullie goede voorbeelden voor Danian? Ik bedoel ermee te zeggen, als papa het eten schijnbaar niet lust, waarom zou Danian het dan wel moeten opeten?

speen
    1) Geef hem overdag geen speen meer als hij wakker is. Leid hem af met spelletjes of andere bezigheden. Als hij gaat slapen (overdag of ’s avonds), dan mag hij nog wel een speen. Maar haal die weg zodra je kind slaapt.
    2) Geef geen speen meer als je kind overdag gaat slapen. ’s Avonds in bed mag hij nog wel een speen om in te slapen. Maar haal die weg zodra je kind slaapt.
    3) Als laatste stap geef je ook geen speen meer als je kind ’s avonds gaat slapen.

anders koop je met hem 3 spenen, spreek je met hem af dat als deze op zijn er geen nieuwe meer komen... Dit is een methode wanneer hij wat ouder is...

2012mama Spannend morgen gastouderbureau, waar moet een gastouder zich aan voldoen?

speen/duimenals de speen voor Neva troost biedt bv bij krampen, mag zij vragen om een speen... Zij vraagt er verder ook niet naar, ja soms om te kunnen indutten.... Ik heb btw liever dat zi duimt dan speent

ik had zelf speen tot mijn 5de, mijn zus gooide hem toen weg...
    Ik heb geduimd tot en met basisschool... Het enige nadelige van duimen is het gebit, maar dat kan met hulpmiddelen weer recht gezet worden... Ik gebruikte mijn duim als ik moe was.

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Sefanja: Je hebt er ook wel gelijk in dat het machtsmisbruik is, maar soms doe je iets en denk je achteraf is niet zo slim ;) zo doen we het ook niet altijd eigenlijk bijna nooit.
    Normaal neemt hij eigenlijk altijd wel 1 hapje.
    Als hij niet proeft weet hij ook niet of het lekker is, dus daarom willen wij dat hij wel 1 hapje neemt.
    Als hij dat ene hapje heeft gegeten mag hij beslissen of hij meer wil of niet.
    Hij is nooit een goede warm eter geweest.
    Met appelmoes erbij eet hij wel en pizza, pannenkoeken en vlees vind hij erg lekker.
    Als we iets nieuws eten proberen we hem een hapje te geven, maar vaak wil hij dat dus niet ik zou niet weten hoe ik dat anders moet doen.
    We eten wel aan tafel.
    Wij eten altijd alles wat op tafel komt ik maak ook niks wat een van ons niet lust.

Wat de speen betreft.
    Hij kreeg de speen alleen nog maar met slapen overdag dus 1 keer en 's avonds.
    Maar hij is nog steeds stil, dus het gaat nu goed.

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Sefanja: bezoek was leuk. Echt een schattig binkie. Hij is 4 weken jonger en net zo groot kilo zwaarder. Wel grappig

2012mama: kaj dus ook het liefst bij jou....wel druk dan hè met 2. Succes morgen gastouderbureau

Tamtam: danian gaan slapen zonder speen?

Y lekker gezellig wakker niet huilerig. Lekker met haar opschoot aan het spelen. Morgen met ze vieren naar pretpark:)

Deel Deze Pagina