April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    @ Sefanja: Maar als Danian niks wil proeven dan leert hij de smaak toch ook niet kennen? We eten het ook dus hij ziet dat we een hapje nemen.
    En het vermengen met iets dan leert hij de goede smaak toch niet kennen?

@ 2012mama: Wat jammer dat die gastouder dat zo deed.
    Hopelijk bevalt deze beter.

@ Patries: Hier had Maylin ook wat verhoging dezelfde dag en de dag erna daarna was het over.

@ Troela: De hoofdkenmerken zijn volgens mij spugen met een boog, veel spugen, ontroostbaar huilen, slecht slapen, maar ze heeft niet gezegd wat de kenmerken waren alleen dat ze dacht dat het niet zo was.
    Je kunt het op internet ook wel opzoeken.
    Ik zou ook overleggen met het CB.
    De reden dat ik niks heb gedaan met mijn diploma is dat ik na mijn school meteen in de supermarkt ben gaan werken en dat heb ik 10 jaar gedaan totaal.
    Achteraf had ik meteen in de kinderopvang moeten gaan werken, maar ja dat is achteraf.
    Het wordt volgens mij afgeraden om er iets tegen aan te leggen, maar wij hebben op een gegeven moment bij Danian van die hoofdbeschermers in bed gelegd, maar toen was hij wat ouder.
    Geniet van je laatste weekje verlof kan me voorstellen dat je weer tegen werken op ziet is toch weer een stap.

Hier een goede nacht gehad.
    Danian heeft prima geslapen hij begon er vanmorgen nog wel over, maar niet huilen of zo.
    Hij is alleen nu ziek.
    Wil alleen maar liggen en zegt dat hij auw buik heeft:(
    Hij wilde wel eten, dus hopelijk blijft dat binnen.
    Hij ligt nu op de bank onder zijn deken tv te kijken.
    Maylin kwam vanmorgen om 6.15 uur, dus ook weer mooie tijd.
    We zouden vanmiddag naar een vriendin gaan, maar denk dat ik die maar ga afbellen.
    Vanavond naar de kapster dat laat ik gewoon door gaan, ik ben nog niet fit, maar ziek ben ik ook niet alleen dat gerommel in mijn buik is niet fijn net of het niet door wil zetten.
    Morgen heb ik ook een afspraak bij de kinderfysio voor Maylin en dat moet je 24 uur van te voren afzeggen, dus die bel ik ook maar even.
    Is niet zo erg als het een weekje verzet wordt ook al is Danian morgen wel weer beter.
    Manlief is wel weer aan het werk.
    Gisteren ook al antwoord op mijn sollicitatie gehad.
    Ze willen toch iemand met ervaring tja was te verwachten.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij zitten in de auto onderweg naar Julianatoren. Finn is dol enthousiast leuk hoe blij een kind kan zijn:)

Y gisteravond laatste flesje 22:30 en kwam in ene om 4 uur. Weer even wennen. Overdag genoeg gedronken geen idee waarop ze s nachts kwam!? Misschien eenmalig. Ze dronk 120cc.

tamtam: ah beterschap voor Danian:(. Lekker weer maylin 6:15 wakker ze heeft het doorslapen ook door. Jammer van je sollicitatie maar komt vast iets anders op je pad wat je ook leuk vindt

Reageer later vandaag uitgebreider op iedereen

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sab hoe gaat het nu?
    gister een bad day??

chelleke wat een bijzondere tijd eerst 11 weken zwanger met ophalen en nu een kind van 11 weken. viktor zijn sprongetjes zijn hier elke keer te vroeg volgens mij.

unox deed het geen pijn? en verloor je ook geen melk? als ik te lang doorloop dan loopt mijn melk er alvast uit.

troela mijn werkgever gaat niet goed financieel en mijn contract loopt 14 augustus af, en ik moet nu een vast contract krijgen. dus ik verwacht niet dat die aangeboden wordt. ik denk dat ik 14 augustus werkloos ben en er is een vergoeding voor thuiszittende moeders en die ga ik dan aanvragen.

wat rot dat danian ziek is, en dat jij je ook nog niet goed voelt.
    wat vervelend dat ze je hebben geweigerd voor de vacature.
    hopelijk voelen jullie je allemaal snel beter.

vruchtje fijne dag gewenst. geniet van je kleintje.

hier ga ik nu even de stad in, de nacht was 00.00-4.00-8.00
    ik ben moe maar wil even de zon in.

4. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    begin de dag met een lach
    Bekijk bijlage 254054

troela ik hoop dat hij net als de vorig keer weinig last van zijn spuiten krijgt... ben je alweer aan het werk, dat je donderdag verder niets gepland heb of heb je nog verlof?

ik ben het eens over wat je vraagt dat wij net iets teveel vragen van de kleintjes...

ik reageer vanavond verder, krijg nu bezoek...

5. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @ troela.. ja echt lekker vooruitzicht haha.. nu maar snel beter worden.. zoontje is al wat opgeknapt.. dochtertje niest nog steeds maar het snotterige is volgens mij over.. man is niet zo erg verkouden.. en ik ben nog steeds ziek!!
    na de 1e prikjes is ze weer slecht gaan drinken.. daarvoor gingen de flesjes redelijk goed leeg.. nu liet ze telkens weer 30 cc staan in elke fles.. en hield er na 70cc mee op omdat ze in slaap viel.. dus ik moest dr steeds wakker maken.. vndaar dat we dr 45-60min over deden..
    sinds gister lijkt t weer goed te gaan.. flesjes gaan leeg en doet er max 25-30min over!

zielig dat thijm zo'n last heeft van de melk die weer terug komt.. lijkt idd op reflux, de symptomen!
    hier spuugt dochtertje ook veel, maar ze lijkt er geen last van te hebben.. herkauwt soms ook en voordat we de nutrilon AR met de friso gingen mengen, kwam het er met boogjes uit..
    nu is dat gelukkig wel vermindert!

6. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    @ tamtam, ahhh wat zielig voor danian dat ie zich niet lekker voelt! het heerst volgens mij echt! beterschap hoor!

@ vruchtje, hier werd ze in eens vannacht ook om half 5 wakker.. dus ook flesje gegeven en die ging leeg!
    veel plezier vandaag!!

@ miss geul veel plezier in de stad!

@sefanja.. ahh wat een lieve foto!! heerlijk he, die lachjes!!

hier nog steeds ziekjes..
    dochtertje kwam vannacht om half 5.. gister om 10u laatste fles gehad.. komt vandaag dus eerder uit..
    flesjes gaan gelukkig wel weer leeg..
    kijk t ff aan als ze de komende dagen ook zo vroeg in de nacht komt.. miss dan flesje ophogen naar 180+6..

verder moet ik nog kei veel doen voor de vakantie.. maar geen zin omdat ik ziek ben:p
    MOrgen heb ik ook een sollicitatie gesprek, dus spannend!
    vk raadde trouwens aan om een flesje extra te geven op vakantie ipv water.. of tussendoor steeds n beetje! dus ff kijken hoe dat gaat lopen!

7. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Nou.. echt pijn niet. Het is gewoon ongemakkelijk. En die zoogcompressen houden een hoop maar ook dat loopt een keer op zijn einde :D Vanmorgen weer 200cc gekolfd, lieve hemel. :$

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @tamtam succes met solliciteren
    @vruchtje hier ook een aantal dagen/nachten gehad... idd erg vermoeiend.. makkelijk gezegt maar gewoon aan toegeven hebben wij gedaan, nu gaat t weer supergoed, want zelf 5 min in de box liggen was al brullen, nu ligt ze te brabbelen en vol verbazing naar woezelmobiel te kijken... dus ik hoop voor jouw ook dat t vanzelf goed komt
    @juultje fijn zo'n huisarts.. en balen dat t poepen nu niet goed gaat, hopleijk trekt t weer gauw bij
    @miss geul mooi he zulke luiers, dat had ik dus zondag dat we bij me schoonouders waren... werkelijk ze zat helemaal onder, was tot nu toe nog niet eerder voorgekomen... niet echt comfortabel dan verschonen op de keukentafel...bhel...
    @juultje whahahahaahahahah ik rol bijna van de bank af... maare dat kan ook gebeuren met niezen hoor, in de eerste paar dagen int zh, had willemijn mijn handen al ondergepeopt omdat ze moest niezen, hetzelfde was snachts gebeurt met de verpleging met plassen, dus hoe ervaren/onervaren we ook zijn het overkomt iedereen wel eens
    @tamtam bij vriendlief slechter drinken herken ik zeker, denk idd omdat wij vrouwen geduldiger zijn ( ik iig wel)
    @miss geul jah dat heb ik dus ook met die sprongetjes idd tot 2 keer toe een week eerder dan eigenlijk staat aangegeven
    @speen thja wij zijn eigenlijk van mening de speen gaat weg wanneer zij er aan toe is, vriendlief had nog zijn speen op de kleuterschool, vanuit school veel kommontaar, maar ouders hadden daar maling aan, hij is er zelf vanaf gestapt, en mijn schoonzusje is 23 en duimt nog steeds... en als iemand er last van heeft... jammer dan...
    @sefenja daar zeg je wat voor juultje want daar heb ik smorgens met de 1e voeding volgens mij last van, ondanks dat ik om 5 uur kolf, moet ze er smorgens goed tegen slikken.. vaak komt dan een beetje weer terug ( paar slokjes) waarna ze weer verder wil drinken... dacht al wat is dat, maar nu je dit zegt valt t puzzelstukje op zijn plek...
    @unox dat is de goude tip met de badhandoek
    @sefenja ohhha aaahhhh smelt smelt
    @unox is dat na een lange nacht?? of iedere keer met kolven?? pffff
    @miss geul hier loopt het er ook praktisch niet uit, tenzij willemijn huilt of ik net warm heb gedoucht
    ohha ik zit te lang te kletsen eerst eens de meid op bed brengen... ligt alwee in de draagdoek te slapen

9. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Na een nacht van 5 a 6 uur.. gelukkig niet elke keer. Maar als ik op mijn werk kolf dan zit ik op 180 cc per kolfbeurt. Weet niet of dat veel is, ik ga er maar vanuit dat hetgeen ik kolf grofweg de hoeveelheid is die Zoon drinkt. Ook al krijgt hij meer uit mijn borsten dan welke kolf ook.

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    hier denk ik wel zeker te weten dat ik meer melk maak dan ze drinkt, want vaak als ze een hele dag alleen borst heeft gehad, ontstaat er waar de beugel van de bh zit een pijnlijke plek, na massage en kolven is deze dan weg...

11. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sefanja wat een geweldige foto zeg. dat is een leuk begin van de dag.

moesch wat vervelend dat je ziek bent, maar eigenlijk niet ziek kan zijn.

unox die zoogcompressen houden idd niet alles
    daar ga ik inderdaad ook vanuit, dat viktor meer uit de borsten krijgt dan de kolf ook omdat viktor meer geduld heeft want ik stop als ik geen straaltjes er meer uit krijg maar druppels dan ben ik er klaar mee.

fidel hihi op de keukentafel een spuitluier;) als viktor huilt hier ook activiteit in de borsten maar ook vaker.

nu weer klaar in de stad, viktor net de fles op en zo meteen even wat eten ik heb een lekkere tonijnsalade gehaald daar ga ik nu van genieten.
    viktor is ook vandaag weer wat huilerig maar wel actief en geen koorts\verhoging dus verder geen klachten. zal wel sprong\kramp zijn.

groetjes

12. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ Troela: Ik ben 3.5 week geleden voor het eerst ongesteld geworden en nu weer de 2e keer ( ben weer aan de pil), maar troost je, in die tussenliggende 3,5 week heb ik iedere dag gevloeid en loopt dus al een maand met tampons.... echt om gek van te worden... Ik kijk het na deze menstruatie nog een week aan en anders ga ik naar de huisarts.... Gelukkig is mijn menstruatie tot op heden minder hevig dan voor mijn zwangerschap en ik had al niet te klagen....

Vanmorgen op kraamvisite geweest bij een vriendinnetje met een zoontje van 8 weken ( 3 weken jonger dan Mila)... wat een verschil zeg... Mila is echt al een flinke dame, Ward was echt nog een heerlijke baby.... Mila zit al ruim in maat 62 en hij maar net in 56....

Dadelijk nog wat werken tot half 8 en daarna ga ik mezelf trakteren op een heerlijke afhaalmaaltijd bij de griek:):)..

Fijne dag allemaal

13. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier ook tussentijdse bloedingen gehad met de pil de eerste keer..
    nu weer terug aan de pil en had wel wat bloed na gemeenschap.. volgens vk kan dat nog omdat je baarmoeder nog wat tijd nodig heeft om te herstellen.. maar als t hier ook zo blijft ga ik toch naar de huisarts!

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier sinds gister geen bloedverlies meer gehad maar een tampon durf ik nu niet in te doen. want vorige keer was ik weer gaan bloeden na tampon gebruik.

15. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    ik heb nog geen menstruatie gehad maar ik verwacht het de eerstkomende 100 jaar ook niet als het aan mijn lijf ligt.. ik had voor ik zwanger werd al amper een cyclus, dat Ventje is geboren zonder medische hulp is best bijzonder. Een toevalstreffer zeg maar. Zonder pil is mijn 'cyclus' zo'n 70 dagen of meer. Of niet. Kortom... zéér onregelmatig ongesteld.

16. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Menstruatie: Ik heb vanmorgen de HA nog gebeld, omdat ik bloedverlies heb terwijl ik net ongesteld ben geweest.
    Ik moest gewoon door gaan met de strip en mocht het bij de volgende strip weer zo zijn of erger worden krijg ik een andere pil.
    Heb nooit problemen met deze pil gehad.

@ Chelleke: Werkse lekker hoor afhaal griek

@ Moesch: Balen zeg dat je nog steeds ziek bent schiet niet op zo he.
    Gelukkig drinkt je meisje de flesjes wel weer leeg

@ Vruchtje: Veel plezier vandaag. Raar is dat he dat ze ineens weer 's nachts komt.

@ Miss Geul: Veel plezier in de stad

@ Sefanja: Wat een mooie foto dat is cker een mooi begin van de dag

Hier heerlijk samen met Danian geslapen.
    Hij heeft niet eens om de speen gevraagd ben zo trots op hem.
    Maylin heeft net weer de fles gehad voor het eerst dat ze hem zonder pauze heeft leeggedronken.
    Vanmorgen had ze een fles van 200 cc leeg, maar ze spuugde weer redelijk wat daarna, dus ik denk dat dat toch echt teveel is.
    Vanavond komt de JBPM binnen dus die ga ik vanaf morgen maar is toevoegen.
    Danian lijkt weer opgeknapt hij is weer aan het spelen.

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    troela mooie tijd als dit zijn nieuwe tijd is om wakker te worden...
    bedrand ik zou er niets tegen aan leggen, het vergroot de kans op verstikking..
    menstruatie ik ben voor het eerst in jaren weer ongesteld geweest, was dat even wennen... de tampons en maandverband, gelukkig voor korte duur en niet zo hevig... door jarenlang pilgebruik werd ik in stopweek niet meer ongesteld... Ik heb het ook niet gemist...
    refluxalle baby's hebben last van reflux... Zolang hij goed groeit in lengte en gewicht, goede poep en plasluiers heeft zou ik er niets mee doen... Bij veranderingen aan de bel trekken zoals extreem veel willen drinken of juist helemaal niet... Echt in golven spugen ed...
    kraamvisite Hoe was de kraam visite?

tamtam Als jij eerst een klein beetje vermengd en zo met de verhoudingen gaat spelen, dus eerst heel weinig nieuwe voedsel en dan steeds een beetje meer... Schep ook niet meteen een grote bord op, je wil liever hebben dat zij vragen om meer dan dat zij laten staan... Of gebruik optisch bedrog, Op een kleinere bord lijkt het ook meer...

Hoe voelt Danian zich? Een rustige dagje ingelast?
    kan hij goed aangeven wat er aan de hand is? meestal op zijn leeftijd zeggen zij bv "au in de buik" maar daar bedoelen zij iets heel anders mee.

Heerlijk nietwaar dat je in de nacht er niet uit hoeft te gaan voor Maylin en voeding... Neva had vannacht een onrustige nacht door verstopte neus. Het was wel/niet bij mama willen liggen, uiteindelijk in eigen in slaap gevallen maar kwam om 04.00 uur weer voor voeding...

Ook jij niet lekker in je vel, zal Danian het niet van jou hebben? het niet lekker zijn... Gaat het al iets beter met je? weet je wat kan helpen, Sanalgin. Dat is een soort paracetamol...

Heb je de afspraak voor Maylin al af gezegd, ik denk je even te helpen herinneren.. Als ik niet zo lekker ben, is mijn geheugen een zeef...

vruchtje Julianatoren? Leuk dat kinderen snel enthousiast zijn...
    Wij slapen toch ook niet elke nacht hetzelfde, of jij wel? Misschien was dit eenmalig, misschien ook niet... Het enige wat je kan doen, is afwachten of het nog een keer gebeurt.

missgeul Als jij het vermoeden heb dat contract niet verlengd wordt, waarom ga je niet al kijken voor een andere baan of ben je daar al mee bezig? Thuis zitten is ook niet leuk en met twee inkomsten kan je meer dan met één inkomsten.

Het huilerige hebben wij allemaal weleens last van... Het lijkt mij ook niet leuk om elke dag weer een vrolijke kleine te hebben, het huilen hebben ze af en toe... in hun geval, redelijk vaak voor verwerking van wat zij gezien en mee gemaakt hebben... Ik hoop dat viktor snel zijn beste been weer voor zet... heeft hij er zelf ook last van?

moesch Jullie hebben elkaar aan gestoken met het ziek zijn... geluukig lees ik dat het de betere kant op gaat, maar wie zorgt nu eigenlijk voor jou?

gelukkig heeft je kleine meid zich hersteld met het drinken, wat kan je als moeder toch zorgen maken en afvragen of zij voldoende binnen krijgen...

sollicitatie gesprek wat spannend... Bereid jij het gesprek meestal voor?

fidel :)
    en hoe gaat het bij jou?

chelleke vandaag kreeg neva een vriendje op bezoek... hij is 2 weken ouder dan haar maar ook 4 en een half week te vroeg geboren... Hij heeft naast neva op couveuse afdeling gelegen en toevallig zoon van oud klasgenoot van mijn man... heerlijk ventje is het...

18. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @chelleke dat hebben ik en me zus ook met de kleintjes, 5 wn verschil.. maar poeh.. dat zie je echt wel
    eet ze, ik morgen na t bloedprikken langs de MAC!!!!
    @ongesteldheid.. nog in geen velden of wegen te bekennen enne mag van mij voorlopig ook nog wel wegblijven hoor.. bheh dat was zo'n voordeel van zwanger zijn:D:D:D
    heeft iedereen het eigenlijk alweer gezellig gehd met man/vriend???

19. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @Sefanja: Ja vandaag een rustig dagje ook wel is goed.
    Ik ben nog niet fit, mijn gerommel in mijn buik wordt maar niet minder, maar het kan heel goed met de tussentijdse bloeding te maken hebben menstruatie klachten zeg maar.
    Danian zegt ook wel is au buik als hij niet wil eten, maar vanmorgen was hij echt niet lekker kon je aan alles merken.
    Ik heb wel gebeld voor die afspraak, maar hij zei dat als ik niet kwam morgen als nog moest bellen werd niet in rekening gebracht.

@ Fidel: We hebben het wel weer gezellig gehad, nog maar 1 keer maar het begin is er haha;)

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    dat is aardig van die man, meestal is het 24 uur van te voren af bellen en anders wordt het in rekening gebracht, maat goed nu zegt hij het ook zelf...

heb jij deze klachten ook voor zwangerschap bij menstruatie? snel weer beter worden, meid

Deel Deze Pagina