April 2012 mama's deel I

Discussie in 'De mama's' gestart door juultjeT, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook wat het nou is........wij weten het niet lijkt erbij te horen als meerdere er last van hebben :(

2. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    drukke dag gehad zo te lezen... veel plezier morgen met je zus...
    Voor nu, slaap lekker...

3. troela85

troela85 Bekend lid

1 mrt 2011
    949
    0
    16
    NULL
    NULL
    hahaha ik lees mijn laatste bericht terug op pagina 184. Ik zie nu pa hoeveel typefouten er in zitten. Hebben jullie het verhaal een beetje kunnen begrijpen hahaha. via de iPhone werkt toch niet zo fijn, al is het wel handig tijdens het geven van de fles.

@Tamtam:
    Ziekenboeg bij jullie!!! hoe is het vandaag gegaan met jullie rommelende buiken. En wat goed dat Danian het goed heeft gedaan zonder speen. he wat balen dat het niks is geworden met je sollicitatie. Maar dit had je aan zien komen, maar dan nog is het toch wel een teleurstelling. Is het niet iets om via invalswerk alvast ervaring op te doen. Vaak kun je op die manier wel ergens binnenrollen. Al begrijp ik wel dat je zekerheid wil hebben qua inkomen en dat heb je niet met invalswerk.
    Heb je nog meer sollicitaties die je wil/kan doen op dit moment? Misschien open sollicitaties.
    Jij ook al tussentijdse bloedingen. Wat kan je lijf dan toch van slag zijn he na een zwangerschap.
    Heb je jbpm besteld??? hopelijk werkt het en spuugt ze wat minder.

@Vruchtje
    Hoe was het vandaag bij julianatoren? Leuke dag gehad? En Finn veel plezier beleefd?
    Oe das even een domper ja om er weer een keer snachts uit te moeten. Hopen dat het de komende nachten weer beter gaat. Is toch fijn om door te kunnen slapen.

@Miss geul:
    Ok nu begrijp ik het goed. Kun je van die vergoeding voor thuiszittende moeders goed rondkomen?? En ik neem aan dat er dan wel een sollicitatieplicht aan vast zit of niet? Krijg je neem ik aan niet eeuwig uitgekeerd als is het natuurlijk wel een fijne oplossing. En je wil graag thuismoeder zijn dus 2 vliegen in 1 klap.
    Viktor heeft toch ook al wat nachten doorgeslapen of niet?? Jammer dat het vannacht niet zo was/. Nog iets gekocht in de stad?
    hmmmm tonijnsalade.
    Hopelijk zit viktor gauw weer wat beter in zijn vel.

@Sefanja
    "begin de dag met ten dansje, begin de dag met ten lach….."
    Wat een onwijs leuke foto van je dochter. Wat is het toch een mooi klein meisje. daar krijg je gewoon knuffelkriebels van en een hoog aaahhhhhh gehalte.
    Ik ben nog niet aan het werk. Volgende week woensdag mag ik weer beginnen. Ik heb op dit moment mijn laatste week vakantie. Die had ik 2 wkn achter mijn verlof aangeplakt.
    Ja idd dat was ook mijn angst mbt het iets tegen de bedrand leggen. Maar ben zo bang dat hij zijn hoofdje bezeerd.
    Hoe lang heb je de pil geslikt aangezien je zelfs niet meer ongesteld werd in je stopweek? Ik in totaal 10 jaar.
    Kraamvisite was leuk. Thijm en haar zoontje schelen maar 2 weekjes. Maar thijm is toch wat flinker. Verschil zie je wel.
    Wil idd ook nog niet echt actie ondernemen mbt reflux. Dit omdat het naar mijn idee niet erg genoeg is en het voor Thijm nog niet dermate vervelend is. Door zelf voorzorgsmaatregelen te nemen komen we al een heel eind.

@Moesch
    Fijn dat de rest van je gezinnetje weer redelijk aan het opknappen is. Nu jij nog.
    OK het is dus geen gewoonte om zo lang over de fles te doen. Ik dacht al, daar ben je anders behoorlijk wat tijd mee kwijt op een dag. Fijn dat het weer wat beter gaat met het leegdrinken van de flesjes.
    Ja het zit thijm soms echt hoog, blijft dan aan het slikken van opkomend melk. Maar moet wel erbij zeggen dat hij er niet altijd last van lijkt te hebben. Liever niet dan wel, maar als het echt zuur was had hij veel meer gehuild. Het omhoog komen op zich is denk ik voor hem al vervelend genoeg.
    Je zou het laatste flesje da idd op kunnen hogen naar 180 cc
    Heel veel succes morgen voor je sollicitatie. ben je er wel fit genoeg voor.
    Begrijpelijk dat je geen zin hebt om nu alles te regelen voor de vakantie. Komt wel!!! wij vrouwen kunnen op het laatste moment nog prima racen tegen de klok.
    Groot gelijk dat je naar de huisarts gaat als die tussentijdse bloedingen blijven. Niks zo rot als je er geen pijl op kunt trekken.

@Chel:
    pffff al een maand aan de gang met tampons. Hoop het hier toch niet. Je cyclus, lichaam is waarschijnlijk helemaal van slag. Dat is dan wel weer fijn dat het minder hevig is.
    Ja een verschil kan het zijn he een aantal weekjes. Ik was laatst ook op kraamvisite bij een kindje van 4 wkn jonger. Dan zie je pas hoe hard onze kindjes groeien.Thijm kan de grotere maatjes 56 nog aan en de kleinere 62 nu ook.
    en wat is het geworden bij de griek?Zal wel lekker zijn geweest. Krijg er nu gewoon honger van.

@Unox
    Dan hebben jullie idd wel veel geluk gehad met zwager worden. Wel super dat de medische molen jullie bespaard is gebleven.

@Fidel
    en wat ga je bij de MAC halen.?? een gezond ontbijten of vette lunch. Of misschien wel vet ontbijt haha.
    Mijn vriend en ik hebben al weer meerdere keren gevreeën. (De wijntjes doen weer goed hun werk hahaha) Maar denk ook wel verschil dat ik een keizersnede heb gehad. Al moet ik wel zeggen dat ik wel bijna volledige ontsluiting heb gehad en er toch wel een beetje voorzichtig mee was in het begin.

Ben tot pagina 186 gekomen van de 191
    Morgen reageert ik op de rest.
    Aangezien het bedtijd is (lees 1.11 uur)

4. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie morgen dames.
    Vroeg zeg... pffff dadelijk werken.

Mevrouw Meldde zich om half 6, maar gelukkig is ze met het tutje in de mond weer heerlijk in slaap gevallen...

@ Anoniempjuh: Spannend vandaag, heel veel succes met de uitslag, ik duim voor je !!! komt vast goed.

@ ongi: pfff dacht dat ik de eerste keer gewoon geluk had dat t niet te veel is.... dag 2 en loop al met super plus tampons rond die ik iedere 3 uur moet verschonen .....dat is voor mij dus echt heel snel.....

@ Grieks: ik heb de retsina schotel gepakt. 2x souvlaki, 1x Suzuki en gyros met friet, koolsalade en zaziki :D:D:D jum jum heeft me goed gesmaakt, helaas heeft manlief mijn halve bord leeg gepeuzeld, maar ach...... eerlijk zullen we alles delen;).

Zo dames, ik ga in mijn autootje springen voor een ritje van een half uur.... even werken... gelukkig om 10:00u weer klaar en de rest vd dag vrij.. vanavond lekker bij mijn ouders eten. ze waren op vakantie geweest naar Kreta naar Rethimnon...

Fijne dag allemaal ** zwaai zwaai**

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goedemorgen allemaal

Hier twee vroege vogels allebei 6 uur wakker. Y hoorde ik kort huilen om half 3 vannacht maar daarna weer verder geslapen heel fijn.

Vandaag rustig dagje. Eind v d ochtend komt mijn zus met neefje (15mnd) gezellig eten ook broodje mee. Verder geen plannen of verplichtingen heerlijk

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Heb ff niet bijgelezen.
    Hier is Maylin nu ziek:(
    Om 7.30 uur maakte ik haar wakker en je zou denken dat ze honger zou hebben na zo'n lange nacht, maar ze drukte de fles weg. Later begon ze toch te drinken, maar kwam er net zo hard weer uit.
    Ze heeft geen koorts en lacht wel, maar is wel wat jammerig.
    Heb de HA al gebeld en die zegt dat ze moet drinken, maar ja hoe krijg ik het er in als ze niet wil en toch alles weer uit spuugt.
    Ik wordt nog gebeld door de HA zelf heb alleen de assistente gesproken.
    Ga de kinderfysio maar afbellen.
    Danian gaat wel naar de opvang en is gelukkig ook weer fit.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ah zielig voor maylin beterschap. Fijn dat de HA je straks terug belt Drinkt ze wel iets?

Fijn dat danian wel beter is heb je vanmiddag alle tijd voor haar. Hoe voel je jezelf?

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ze had net 65 cc gedronken, maar het kwam er met zo'n gang weer uit.
    Heb haar nu op bed gelegd, maar weet of niet of ik haar moet wakker maken, omdat ik haar steeds kleine beetje moet aanbieden.

Ik voel me ook niet top wordt er gek van als ik nu goed ziek wordt ben ik er vanaf, maar hang er tegen aan zeg maar.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Lastig. Was dit haar eerste voeding of kwam ze vannacht ook nog? Goed plasluiers in de gaten houden. Uitdrogen gaat snel bij kleintjes. Misschien even laten slapen na 1 uurtje weer wat aanbieden. Dat zou ik proberen

10. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Eerst even ego..

Pff wat een nacht, Finn werd om 23.00 wakker, huilend en piepende ademhaling. Waarschijnlijk pseusokroep.
    Doordat hij het benauwd had was hij erg paniekerig, en daar werd het niet makkelijker van.
    Dus tijd op schoot en bij ons in bed, uieindelijk rond 2u zelf ook lekker in slaap gevallen. Finn sliep al eerder tegen mij aan.
    En toen we vanochtend om 6u wakker werden was er niets meer aan de hand...erg vreemd.
    Blij dat hij weer vrolijk was, hij wilde ook perse naar school (kdv) dus is daar nu ook.
    Ik haal hem vandaag wel tussen de middag op.

Moesch, ja dan zou ik ook gewoon 150 blijven geven.

Vruchtje, ging haar laatste fles gisteren leeg?
    Fijne dag vandaag!

Sefanja, wow das lekker veel hulp om je heen, ideaal. Ik heb jonge ouders, werken allebei nog veel en onregelmatig, net als mn zus.

Chelleke, lekker gewerkt?
    Veel plezier vanavond, hier komen mn ouders morgen terug

Tamtam, vervelend dat Maylin nu ziek is! Even goed in de gaten houden.
    Beterschap!

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    had nog niet over onze zoektocht naar een gastouder verteld.

gisteren intake gehad, en vanochtend werd ik gebelt. Er is een gastouder gevonden in een dorpje verderop. is het dorp waar mn ouders en schoonvader wonen, dus hadden ook aangegeven dat het daar ook mocht.

Morgenavond gaan we kennis maken...erg benieuwd of het klikt

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Vruchtje: Ze had om 7.30 uur ook 55 cc gedronken, maar dat kwam er dus ook weer uit. Vannacht heeft ze niks gehad gisteravond om 21.30 uur voor het laatst.

@ 2012mama: Vervelend zeg dat Finn ineens zo benauwd was. Gelukkig gaat het nu weer goed.
    Wat fijn zeg dat er een gastouder is gevonden hopelijk klikt het

13. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    troela
    I know I know:)
    Dank je wel voor de compliment over onze dochter... Het is een heel lief aandoenlijk meisje... :)

Ik heb ook drie weken vakantie na verlof geplakt, maar mijn einde verlof is halverwege juli... Ik moet 15 augustus ongeveer weer beginnen...

Kleine kinderen kunnen wel wat hebben ;) bedden zijn er zo opgemaakt dat ze niet met hun hoofdjes tussen de spijlen kunnen komen..

Ik slikte de pil vanaf mijn 12e ivm bloedarmoede, ik ben nu bijna 30 jaar oud... 18 jaar pilgebruik...

Heb je wel foto's gemaakt van Thijm en het zoontje van vriendin? dat zijn mooie momenten om op terug te kijken...

je hoeft niet overal op te reageren, je hebt hier al veel werk van gemaakt... Het leest zo lekker weg...

chelleke hoe gaat het op je werk? is het zwaar om werk en je gezin te combineren? wrs moet je je draai in zien te vinden... je bent nu weer klaar met werken en wrs op de terug weg... veel plezier vanavond bij je ouders, als ik niet eerder meer online komt...

vruchtje heerlijk even niets doen.. het wordt straks al druk genoeg met je zus en kind..

tamtam Arme Maylin... Heb je nog verder contact gehad met huisarts of assistente wat te doen? Het is idd verstandig om kinderfysio af te bellen, hij zal het wel begrijpen en daarnaast heeft hij zelf aangegeven dat je ook vandaag nog mocht afbellen...

Het is toch wat een huis vol zieken, hopelijk als iedereen beter is dat je het voor een tijdje achter de rug heb... En voorlopig niet meer ziek worden.. De een steekt de ander natuurlijk aan... Beterschap voor Maylin. Hoe gaat het met jou? jij was toch ook niet lekker?

Houd de plasluiers in de gaten zoals vruchtje al heeft aan gegeven... Uitdroging kan heel snel gebeuren... Anders ORS halen...

2012mama wat een nacht, zielig voor Finn...
    heeft finn vaker last van een virus aan de luchtwegen? Je kan vanochtend niet meer doen dan bij je te nemen en te troosten..
    Soms wil een warme stromende douche nog weleens helpen met badkamer deur dicht... Het gaat namelijk om de stoom dat de douche afgeeft... en geef hem wat te drinken dat keel verzacht...

het duurde bij ook niet zo lang, gelukkig is hij fit genoeg om naar schooltje te gaan...

Wij zijn gezegend met de hulp die ons aan geboden wordt...

14. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    spannend

15. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    tamtam.. ahh maylin niet zo lekker.. heeft ze intussen al wel iets gedronken?
    idd wat al gezegd was, goed plasluiers in de gaten houden..
    blijf idd kleine beetjes aanbieden,, lijkt me echt moeilijk als ze niet wilt drinken:(

2012mama spannend morgen dus!

hier werd mevrouwtje vanmorgen weer om half 5 wakker.. snap er niks van.. ze sliep al een aantal weken tot 6 uur, soms zelfs half 7.. en nu al een paar nachten achter elkaar om half 5.. rekken met speentje helpt dan niet, ze wilt gewoon drinken..
    de eerste 100cc heeft ze in 10min weggedronken.. de overige 65 doet ze dan wel langer over.. ben dan zo'n 25-30min bezig..

ik denk dat ze wel toe is aan 180/6 maar ze drinkt t niet op.. denk dat t te lang duurt voor haar en ze in slaap valt.. maar als ik speen M geef bij 150/5 heeft ze het flesje in nog minder dan 10min leeg.. met als resultaat: krampjes!
    miss dat ze met 180/6 wel iets langer drinkt.. i don't know.. t blijft uitproberen.. ben alleen bang dat ik dan vannacht met een huilend kind zit..

en nog een vraagje over vakantie:p er is 2u verschil met NL.. normaal is de laatste fles om 21-22uur.. dan is het daar dus pas 19-20u.. vind ik te vroeg voor laatste fles.. niet? denk dan wakker maken om 24u.. maar dan zit ze aan 6 flessen van 150/5.. dat zijn dan al 30 schepjes.. moet ik dan tussendoor dan nog steeds die 30cc met 1 schepje voeding ipv water.. of dan toch water geven tussen de flesjes door??
    en als ze strax aan 180/6 zit.. 5x pd.. ook nog melk tussendoor geven of toch water?

16. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ano ik duim voor je vandaag.

2012 mama nee nog niets gehoord ik moet over 2 weken op gesprek komen waarschijnlijk. je hebt het druk vandaag zie ik, succes en veel plezier met je zus en kids, wat een rotnacht heb je gehad zeg, ik hoop dat dit niet te vaak gebeurd. spannend morgenavond ik hoop dat het klikt dat zou fijn zijn.

troela je verhaal kunnen begrijpen door.
    de vergoeding is zonder sollicitatieplicht mijn schoonzus heeft hem al 3 jaar geloof ik intussen, zolang de kinderen onder de 4 zijn geloof ik.
    viktor slaapt redelijk de nacht door maar haalt het in de vroege ochtend in wat hij in de nacht overslaat. ik heb voor viktor neusdruppels en een peertje om zijn neus leeg te trekken want hij is verkouden.

chelleke hoe ging het op het werk?

vruchtje lekker een ontspan dag vandaag dus.

tamtam wat rot voor maylin jullie worden wel allemaal meteen ziek he het slaat niemand over in je gezin. en makkelijk gezegd door de assistente ze moet drinken dat is niet altijd aan ons.

moesch wat lastig al die flesjes en voedingen ik kan je niet helpen sorry, ik heb er de ballen verstand van.
    wel balen dat ze nu ineens om half 5 komt daar gaan je lekkere nachten.

hier is viktor erg verkouden hij heeft er nu ook echt last van wilt niet liggen op zijn rug je hoort hem zwaar ademen, ik houd het in de gaten als dit vrijdag nog zo is even langs de ha ik geef nu neusspay en heb zo een ding om zijn neus leeg te halen. ik vind het wel zielig maar het is goed voor zijn weerstand. hij is vanmorgen lekker in bad geweest heeft genoten en gespeeld.
    kwam vannacht om: 22.00- 4.30-6.30-8.30 10.00
    en nu slaap hij op mijn schouder half zittend werkt nu het beste ivm verkoudheid.

verder vandaag boodschappen doen en in huis rommelen verder niet gepland.

17. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    @ Miss Geul: Verstandig dat je naar de HA gaat als viktor zo benauwd blijft.

@ Moesch: Ik zou haar op vakantie wakker om 00.00 uur en de hoeveelheid die je moet geven zou ik toch overleggen met het CB

@ Ano: Ook ik duim voor je.

Maylin heeft net 65 cc gedronken, maar wel met een schepje minder voeding dan valt het niet zo zwaar en ze heeft het nog niet uitgespuugd, dus dat is positief.
    Ze is nu aan het poepen, dus zo maar kijken of ze diarree heeft.
    Heb wel meteen ORS gehaald dan heb ik dat in huis.
    De HA heeft nog niet gebeld, dus dat wacht ik even af.
    Danian is naar de opvang, dus kan al mijn aandacht aan Maylin geven.

18. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    zoooo ik ben even heel trots :D
    viggo heeft gisteravond om 18:30 de laatste voeding gehad, ging om 19:30 op bed en werd lachend en kletsend weer wakker om 5:30!! woehoeoeoe

zo, na dit gedeeld te hebben ga ik nu even teruglezen en reageren :D

19. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hellow dames.
    Thanks... ik heb idd heerlijk gewerkt vanmorgen, lekker rustige ochtend gehad en de kids hebben zich naar behoren gedragen tot op school... daarna mogen ze doen wat ze willen dan is t niet meer mijn pakkie an... was om 10:00u al klaar... lekker met mijn mupke geknuffeld en haar uitgebreid in badje gedaan.... ze geniet daar zo van he... ligt nu na de fles lekker boven in bedje te slapen.... ze is zo'n lieverd.....

Strakjes eff een nieuwe dvd speler kopen en daarna samen met manlief en de kleine lekker eten bij mijn ouders.. relaxed dagje dus vandaag..

20. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ juul: had t al gezegd op Fb maar dan mag je zeker trots zijn op je ventje....

BTW dames check even Juul haar onderschrift... allemaal stemmen op de knappe kerel in juli :)

Deel Deze Pagina