@Troela: Ik maakte me niet heel veel zorgen mbt de 'reflux' hoor, maar wilde gewoon even horen of we er wat mee moesten of dat we het gewoon maar moeten laten. Vond het wel raar dat de huisarts zei dat het niks was. Mijn eerste gedachte was dan ook: reflux kan ook verborgen zijn, vandaar het kokhalzen en herkauwen. Maar onze huisarts is wat vreemd. Viggo heeft ook al meerdere keren een bloedvlek in zijn oog gehad, deze keer was ie heeeel groot. zegt de huisarts: ah, gewoon wat irritatie ofzo... ehhh oke... Het gekke is, nu we met de jbpm gestopt zijn is het herkauwen ook gestopt. Viggo spuugt wel, soms ook nog lang na de voeding. maarhet lijkt rustiger te zijn geworden ofzo. Naja, ik laat t maar gewoon gebeuren allemaal. ehhhh NEE, de muur is niet meer schoon geworden. Die gaan we binnenkort maar even opnieuw schilderen wat jij omschrijft klinkt idd ook als reflux.. balen dat de jbpm bij thijm niet werkt ach arm mannetje heeft er zo last van ik hoop dat ze bij het consultatiebureau goede tips voor je hebben!! ahw en ik snap het zo goed dat je tegen werken op ziet het is in het begin een enooooorme drempel waar je overheen moet, maar meid: geniet nu even van je vrije dagen. nu nog niet druk maken om volgende week!!! waar gaat thijm heen als jij werkt? Tamtam ik las op fb dat MAylin nu ziek is wat sneu zeg jullie hebben het flink te pakken met zn allen he? beterschap!! vruchtje wat leuk dat jullie naar julianatoren zijn geweest! ik vond dat vroeger ook machtig mooi heb je je zelf ook een beetje vermaakt? missgeul hmm das wel dubbel he, dat gedoe met je werk en studie. aan de ene kant zou t mooi zijn als je het diploma haalt (is toch altijd mooi meegenomen als je nog wel weer een keer aan het werk gaat), maar als je wens is om thuisblijfmama te zijn... tsja... denk dat je naar je hart moet luisteren en dat je moet doen waar je je het beste bij voelt. Anders krijg je later spijt.. Sefanja mooie foto van je lachende meisje! moesch jij ook al ziek beterschap!! lekker hoor, bijna op vakantie! misschien lees ik erover heen hoor, maar wanneer gaan jullie en waarheen? unox hahahaha oooh ik moet zo hard om je lachen soms ploftieten... whahah. als je geen ploftieten hebt als zoon bij je drinkt dan kun je er denk ik wel vanuit gaan dat hij je borsten zo goed als leeg drinkt.. ik kolf soms ook ineens heel erg veel, als er langer tussen zit.. zoon heeft gisteravond/vannacht 11 uur tussen de voedingen gelaten, nou dat waren geen ploftieten meer kan ik je vertellen hahahahaha jeetje wat een cyclus zeg... wat bijzonder en mooi dat je zoontje toch via de natuurlijke manier is verwekt!! hebben jullie lang moeten proberen of was je al snel zwanger? chelleke oooohhh leuk kraamvisite gek he, dat er in zo korte tijd zo veel verschil tussen kan zitten! het erge hier is dat ons nichtje 3 maanden ouder is dan viggo, maar dat viggo haar inmiddels met gewicht en lengte heeft ingehaald muhahahahaha lekker gegeten van de griek gister? kak.. viggo is wakker ... probeer straks verder te reageren! tja als ie snachts zo lang slaapt is ie natuurlijk overdag veel meer wakker
Hier is nog iemand wakker, maar madam ligt net een half uurtje op bed dus ze mag nog best even van mij wat spoken boven hahahaha Kan ik me tenminste nog eff een boterham eten
vals alarm, hij sliep weer verder Sab gatsiedarrie ik kan me heel goed voorstellen dat je een vreselijke baaldag had zeg. Je gaat op vakantie om uit te rusten, maar idd dat gesjouw is hartstikke vermoeiend. Heb je er wel van kunnen genieten? En wat ontzettend sneu van je valkparkiet voel je je vandaag beter? ooohh en meid je bent geen slechte moeder. ECHT NIET! Laat je niet gek maken hoor, het zit soms niet mee en moeder zijn is ook vermoeiend, maar je doet t super! ik herken het zo, dat je je huishouden wilt doen, maar er niet aan toe komt. heel vervelend is het. maar ik denk dat we als kersverse mama's soms de boel even de boel moeten laten en voor onze ukkies zorgen. De rest komt vanzelf. zo lang er geen ratten en ander ongediertje rondkruipt en het niet stinkt in huis en het echt onhygienisch is is er niks aan de hand! manlief en ik hebben een schema gemaakt waarin alle huishoudelijke taken staan en die hebben we verdeeld over de week. zo doen we elke dag wat, zit er regelmaat in en is het dus nooit echt smerig. Afspreken: lijkt me best leuk, maar het is denk ik niet haalbaar dat iedereen tegelijk en op dezelfde plek kan. Ik woon in Drenthe, 30 km boven Zwolle. Ik wil best een uurtje of 1,5 rijden hoor, maar zou niet weten wanneer??? Chelleke aaaaahhhhgatsie das schrikken van al dat bloed! zou idd even naar de huisarts gaan... denk dat het aambeien zijn! een keer bloeden is niet erg, maar als het veel bloed is of als het vaak bloed kun je het beter wel even met de huisarts bespreken! ach en na een zwangerschap en bevalling hebben e toch geen schaamtegevoel meer tof he, dat boek het is zooooo fijn als je onzeker bent of als je de ontwikkeling van je kindje bij wilt houden!! ik zou m iedereen aan willen raden! heerlijk dat je maar zo kort hoefde te werken vandaag! ik ook, kwart voor 8 auto in, half 12 weer thuis heerlijke he, zo genieten van je kleine meid!! ik vind het zo leuk altijd om te lezen hoe trots je bent veel plezier bij je ouders!! is dit voor hen de eerste keer dat ze Mila zien? Omdat je schreef dat de laatste keer dat je ze ophaalde was toen je 12 wk zwanger was... aaahhh wat lief dat je alvast stemmen voor me aan het verzamelen bent, hihi nu maar hopen dat er niet meer aprilbaby's mee doen. Hoe staat Mila er eigenlijk voor met de verkiezing? anoniempjuh heb je al uitslag van je vader? ik denk aan jullie meid! wat ongelooflijk spannend... missgeul haha heerlijk, zo'n beweeglijk manneke. hij ontwikkelt zich lekker dus puntjes op zijn onderkaak? krijgt hij al tandjes??? een andere aprilmama, die kletst hier niet meer mee geloof ik, heb ik op fb en haar zoontje krijgt ook al zn eerste tandjes! ongelooflijk vruchtje haha ja baby's zijn maar raar soms he. gelukkig dat ze toch dronk jeeeetje troela jij neemt uitgebreid de tijd om te reageren zeg! pffff respect! tamtam goed dat je de huisarts ff gebeld hebt. ben benieuwd wat ie zegt!! 2012mama wat fijn dat ze een gastouder hebben gevonden! hebben jullie nog een gesprek ofzo met haar voor kennismaking en kijken of jullie t echt willen? *zucht* ik moet leren goed te lezen, jullie hebben een afspraak met dr staan.. haha. succes! hoop dat t klikt!! Sefanja wow wat luxe al die hulp met opvang! fijn hoor! pfoe, 18 jaar pil... dan heeft je lichaam vast wel moeten wennen toen je stopte? duurde het lang voor je zwanger was, of dat niet? missgeul; beterschap voor je kleine man.. neusspray is idd wel aan te raden! gewoon een zoutoplossing... neusje leeghalen doe ik altijd gewoon met een wattenstaafje.. ik krijg zo'n neuspeertje niet in viggo's neus, dat ding is veel te groot
Reageer ff niet hoor, zit nu bij me ouders te wachten, hij moest 13.45 in t ziekenhuis zijn..... Afspreken, gewoon een paar datas voorstellen en kijken wanneer de meeste kunnen?!en dan een centrale plek kiezen
Juul: lekker zeg jouw nacht dankzij viggo Chell: nog de huisarts gebeld over je bloedverlies? Tam: nog de huisarts gesproken? Fijn dat er net wel iets binnen bleef en heeft ze diarree? 2012mama: ze dronk gisteravond laatste fles minder namelijk 140cc kwam 2 uur later dan nacht ervoor toen ze 180 op had. Lekker dagje met Kaj samen ? Verder ben ik het ff kwijt zit op telefoon moesch: geen idee waarom ze op wisselende tijden komen s nacht/ochtends.
Ano spannend meis. Leef mee met je toch behoorlijk spannend. Iedereen kan die rotziekte krijgen ongeacht leeftijd leefstijl etc
Ja zeker spannend Pfff mijn vader is al 75 dus ook de jongste niet meer, maar idd, mensen van 20 krijgen het ook en gezond ongezond, maakt allemaal niks uit...
@ Juultje: haha nee mijn ouders hebben MIla al heel vaak gezien hoor. De laatste keer dat ze op vakantie waren geweest en ik ze van het vliegtuig haalde was ik 11 weken zwanger. en nu zijn ze weer op vakantie geweest en is Mila 11 weken toen ik ze ophaalde... snappie?? Mijn baby van de maand verkiezing is op niks uitgelopen heb maar 13 stemmen gekregen Bijna niemand heeft gestemd volgens mij..... Hopelijk heb jij met Viggo meer geluk
pff Ano wat duren de minuten dan lang he... ik hoop zo hard voor je... duimen draaien, tenen draaien, alles draait hier voor een goede uitslag! Vruchtje onze nachten waren al goed hoor, Viggo slaapt al een poosje door tot 5:30 a 6:00, maar nu ging hij heel vroeg op de avond al slapen, dus ik kon zowaar lekker op de bank ploffen en gtst kijken Chelleke aaaaahhh ik snap m leuk zo, die overeenkomst met de weken hihi gg wat balen dat je zo weinig stemmen hebt gekregen kun je niet nog een keer meedoen? ik hoop idd dat viggo veel stemmen krijgt haha, maarja, we zullen t zien.. vruchtje met de babyvandemaand verkiezing kun je een minichair winnen, een soort gordel/stoelverkleiner voor de kinderstoel. maargoed, daarvoor doet viggo niet eens mee. meer voor de eer. lijkt me gewoon leuk om zoiets te winnen
zijn jullie ook lekker aan het genieten van het zonnetje. Ik wel, en eloise ligt lekker in de kinderwagen ook buiten. We zijn het weekend er ff gezellig op uit geweest, met z'n drieen. Wij hebben geluk met eloise gehad, omdat mijn placenta los heeft gelaten, tijdens de bevalling. Ik had even een vraagje, ik moet zelf over 2 weken weer beginnen met werken, ( in de zorg). en ik geef borstvoeding . nu is mijn vraag maken jullie jullie kleine ook wakker om het de borst nog te geven voor dat je naar het werk gaat???Of kolven jullie sochtends vroeg. Eloise is overdag erg veel wakker, en huilt best wel veel, waardoor het mij niet vaak lukt om hier ff te reageren, wel lees ik jullie berichtjes, via mobiel. anoniempjuh heel veel sterkte met je vader. ik ga even met eloise een stukje wandelen, en dan hoop ik dat ze lekker in slaap valt
zonnestraal wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent!! wat vervelend dat eloise zo veel huilt. heb je enig idee waar dat door komt? slaapt ze 's nachts wel goed? Logisch toch, dat je bijna niet kunt reageren hier! ik maak viggo niet wakker voordat ik ga werken, meestal komt hij 45 minuten tot een uur nadat ik weg ben gegaan voor een voeding. maar dan heb ik hem daarvoor al wel zelf gevoed (hij wordt tussen half 6 en 6 uur wakker). ik kolf dan zelf voordat ik weg ga of voordat ik bij mijn client naar binnen ga (rond 9 uur) en dan kolf ik om de 3 uur. het is een beetje uitvinden wat je zelf prettig vindt. ik was van plan om om de 2 uur te kolven, maar dat is bijna niet te doen en ik merk dan dat ik veel sneller 'leeg' ben.
Ik wil sowieso tot 9 maanden door gaan. Zo lang krijg ik ook 25% van mn contracturen vrij om te kolven of te voeden. Geloof dat ze vanaf 9 mnd ook al zo veel mogen eten dat je nog maar 2 of 3 voedingen of zelfs maar 1 per dag hoeft te geven. Dus als het idd zo gaat dan wil ik best doorgaan tot 1,5 jaar ofzo. En jij?
ik blijf geven tot dat het haalbaar is, ik dacht aan het begin zo ie zoe niet dat het zo lang goed zou gaan dus iedere week is mooi mee genomen. ik geniet intens van de voedingen nu dus ik zal dat niet snel opgeven, maar het moet leuk voor ons allebei blijven en dat gebuik ik als uitgangspunt.
@ Juultje: Helemaal super van Viggo. @ Zonnestraal: Vervelend dat Eloise zo onrustig is overdag De HA heeft teruggebeld en ik moest kleine beetjes aanblijven bieden. Ik heb het nog over ORS gehad, maar ze zei kinderen die niet uitgedroogd zijn drinken het ook niet. Zolang ze zo blijft zoals nu en geen koorts heeft is het goed zo. Ze was net ook veel aan het lachen daar wordt je wat minder ongerust van. Verder hoef ik haar niet wakker te maken, want van slapen knapt ze ook op, maar dan moet ze wel als ze wakker is drinken. Vooral de plas luiers in de gaten houden. Ze had net wel een diarree luier, maar ze heeft niet meer gespuugd. Ze ligt nu vanaf 13.00 uur te slapen ga haar zo toch maar wakker maken. Ik heb dus ook nog kunnen slapen. Ik slaap 's nachts langer, maar ben nog net zo moe en slaap 's middags ook best vast. Ik moet vanavond mijn vernieuwde rijbewijs ophalen eindelijk een pasje
vruchtje oh stom van me. had ik kunnen weten... pff ik onthou echt niet meer wie nou flesvoeding geven en wie borstvoeding... maar tis idd hoe langer hoe beter. je geeft ze je antistoffen mee, dus dat is natuurlijk nooit verkeerd! missgeul ja ben het met je eens hoor. zo lang het haalbaar is is het goed! ik geniet er ook heel erg van! tamtam wat fijn dat ze niet meer gespuugd heeft. en nu lekker aan het slapen dus! ze heeft het nodig waarom ga je haar toch wakker maken? ahh zo'n pasje is handiger he. mijn man heeft nog steeds een papiertje, maar die is inmiddels al zo vaak mee gewassen in de wasmachine dat ie niet meer leesbaar is hihi
viggo slaapt nu ook al sinds 12:40... zo lang slaapt hij nooit meer overdag! sinds hij 's nachts doorslaapt is hij overdag veel meer wakker en slaapt hij hooguit 1,5 uur achter elkaar. vanmorgen om 5:45 gevoed, daarna om 7:00 weer in bed, tot 9 geslapen, om 10:15 weer in bed en geslapen tot 11:30 en nu dus ook al bijna 4 uur aan het slapen ik snap t nie.... ik heb net de schade expert van mijn auto gebeld. de opkoper heeft mijn auto nog steeds niet opgehaald bij het schadebedrijf, dat betekent dat ik nog steeds verzekeringspremie moet betalen en wegenbelasting, plus dat ik nog geen geld van de auto heb gekregen. schade expert heeft nu gebeld naar de koper, die komt m deze week halen. is toch belachelijk dat ik nu al 3 weken betaal voor een auto die niet meer van mij is???? en tis een diesel dus ik betaal behoorlijk wat wegenbelasting! geld dat ik van de tegenpartij krijg is vandaag overgemaakt dus dat krijg ik morgen denk ik, eindelijk. kan ik onze nieuwe auto gaan betalen (we hebben de helft betaald, omdat we moesten wachten op het geld van de verzekering). wat een gedoe zeg. hoop dat ik dit nooit weer mee hoef te maken! of ze moeten nu deze auto aanrijden, dan ga ik er waarschijnlijk op vooruit. de auto is meer waard dan we ervoor betaald hebben hahaha
@ Juultje: Omdat ze anders wel erg lang slaapt en ze zolang zonder vocht zit vind het toch een beetje eng. Net weer 100 cc leeggedronken, dus het gaat de goede kant op.