veel succes het blijft lastig hoo dat kolven dat herken ik hier ook. ik kolf minder dan ik voed, maar ik werk toch maar halve dagen dus dat maakt me minder uit.
Ik vond het reuze mee vallen Suzzert als er nog geen kindjes zijn dan kan het erg pijn doen alles zit nog pot dicht . Wanneer je bent bevallen op natuurlijke wijze is je baarmoeder makkelijker toegangkelijk. Ik kreeg pijnstillers mee die de baarmoeder ontspannen voor het plaatsen. Je voelt het wel maar om nou te zeggen auw? Nee dat niet.
ik wordt zo moe van mannen, omdat ik niet paraat sta voor mijn vriend ben ik ego. nou cijfer ik me al maanden weg voor alles en iedereen om mij heen sorry effe ego ik ben zo pissig.
@Suzzert: tja ik had ook moeite met kolven, uiteindelijk ben ik wel gestopt met borstvoeding. Ik weet dat mijn werk wettelijk verplicht is om me een ruimte te bieden om te kolven maar die is er gewoon niet! En aangezien mijn baan toch al zo op de tocht staat vanwege bezuinigingen en het kolven niet lekker liep ben ik er wel mee gestopt. Ik heb nog wel een tijdje de eerste en de laatste voeding gedaan, maar uiteindelijk merkte ik dat Lotte erg onrustig werd aan de borst en heb ik die ook afgebouwd. Maar wat vond ik dat moeilijk zeg, echt met tranen in mijn ogen heb ik de laatste voeding gedaan en mijn vriend heeft toen nog een mooie foto als herinnering gemaakt. Nou de werkdag voor vandaag zit er alweer een tijdje op, nu donderdag nog en dan is het weekend. Donderdag heb ik eerst een vergadering, hier heb ik minder zin in. Al die beloftes die dan altijd gedaan worden en niemand die ze nakomt. Heel erg vervelend. Maar goed het is allemaal zo en gelukkig hoef ik maar tot half 6 te werken donderdag.
@zore, fijn dat het nu minder pijn deed! Ik heb hem zelf ook gehad en weet dat het zetten inderdaad geen pretje is. @Annabel, ik kan mij voorstellen dat het emotioneel was. Het is ook echt een reden dat ik niet wil stoppen omdat die momenten zo fijn zijn. Maar soms lijkt flesvoeding mij wel makkelijker. Ik heb nooit problemen gehad met mijn productie. Maar wel een tijdje lopen klote met een voorkeurshouding waardoor drinken een soort topsport voor der werd. En ook nog reflux. Maar beide zijn verholpen! Of nou ja de reflux nam enorm af nadat ze geholpen was aan de voorkeurshouding. En het kolven ging goed vannochtend! 120 ml de tips hebben geholpen en dan nu gaan we ff lekker babyzwemmen! Wilde to h even een kort berichtje doen dat het gelukt was.
annbel wat heerlijk bijna weekend. het lijkt mij ook echt mega zwaar om te stoppen met bv ik en viktor genieten er zo veel van, het enige nadeel ik mag niet streng dieten suzzert wat super dat het goed ging vanmorgen. op naar een goede kolf methode hier een goede nacht viktor om 22.00 wakker gemaakt voor een voeding, toen ben ik maar meteen gaan slapen tot vanmorgen 6.30 toen wou viktor nog een voeding.
Hoi iedereen, Wat een warmte afgelopen weekend...pff de warmte zit hier nog in huis. Gisteren weer naar het consultatiebureau geweest voor de 3x prikjes. Bij de eerste prik begon Serenity nog te lachen, de 2e prik dat was minder voor haar. Voorlopig hoeft ze nu gelukkig geen prikjes meer te hebben! 4 maanden gewicht:5930 lengte:62.8 hoofdomtrek:40,7 Was allemaal prima!
Haak effe in op vandaag '') Suzzert Leuk babyzwemmen veel plezier! miss geul Fijn dat je een goede nacht hebt gehad!
Ik heb ook even het oude groeiboekje van Felicity erbij gepakt en tot mijn verbazing zie ik dat Felicity met haar gewicht,lengte,hoofdomtrek groter destijds was met 4 maanden. 4 maanden Felicity Gewicht:6520 gr Hoofdomtrek:42,3 Lengte:63,6 4 maanden Serenity Gewicht:5930 Hoofdomtrek:40,7 Lente:62,8 Grappig dit had ik niet verwacht omdat Serenity met haar geboorte groter en zwaarder weer woog.
miss geul haar lengte was goed! ...gewicht zit ietsiepietsie onder het gemiddelde maar dit schijnt vaker voor te komen met borstgevoede kindjes zei het cb.
Goeiemorgen! Zo te lezen doe nde beebjes het qua gewicht enz allemaal goed Wij mogen volgende week weer en gelijk de laatste prikjes dus ben bnieuwd...
Goedemorgen allemaal, Goed om te lezen dat alle baby's het zo goed doen! Onze kleine meid doet het in ieder geval ook goed. Wat ben ik blij dat het niet meer zo warm is, je kunt tenminste weer normaal naar buiten. Aankomende zondag gaat Lotte voor het eerst logeren bij opa en oma, omdat mijn ouders op vakantie zijn en daardoor mijn vaste oppas ( opa ) dus ook weg is moesten we andere middelen zoeken. Gelukkig vonden mijn schoonouders het geen probleem. Maar deze mama vind het wel heel erg spannend en eigenlijk ook helemaal niet leuk dat ze een hele nacht weg is. Maarja het is even niet anders. Gelukkig is dinsdag mijn laatste werkdag en dan heb ik vakantie. Dinsdag passen vrienden van ons op gewoon hier in huis dus dat is ook goed geregeld en woensdag gaan we als het droog weer is naar de efteling. Ik ben benieuwd, we gaan dan onze nieuwe draagzak proberen zodat we er een beetje handigheid in krijgen voor Disney.
@Annabel, lijkt me inderdaad spannend! Ik moet pas de zesde naar het cb voor de laatste prikjes. Ze zaten zo vil dat ze niet eerder konde plannen.. Maar volgens mij is ze wel gegroeid! Ik word alleen een beetje moe van het sprongetje of wat dan ook waar ze door heen gaat. En in de letterlijke zinvan moe, want ze komt ineens weer twee keer per nacht! Je leert pas wat moe zijn is als je kinderen krijgt geloof ik
mamapatricia leuk is dat om terug te zien zeg. dreamer veel succes volgende week. annabel wat fijn bijna vakantie, ik snap je gevoel over het logeren, viktor heb ik nog niet laten logeren, wel een aantal keren mensen laten oppassen maar ik heb een beter gevoel op het kdv merk ik. zo raar is dat maar als hij op het kdv is maak ik me geen zorgen maar als iemand (wie dan ook oppast maak ik me zorgen en denk ik er meer over na. echt raar suzzert wat herkenbaar, viktor ook sinds deze week komt hij vaker in de nacht vannacht: 1.30-5.30. ik word er inderdaad ook moe van ik ga mogen hopelijk als ik niet hoef te werken even langs het cb ik weet niet wat het is dat wil ik even na vragen. en gewicht checken of dat mijn voeding geen oorzaak is.
Dames, ik haal een uur geleden mn meisje uit bed na dr tukkie, hele rode wangetjes.. Een wang erger dan de ander... Nu na een uur is ze alweer jengelig en in dr oogjes wrijven... Waar doe ik geod aan... En is er iemand die dit herkent?
viktor heeft 1 orde wang als hij op zijn buik heeft gelegen maar nee verder herken ik het niet temp is die wel goed?? ik zou haar wel gewoon in bed leggen dan
even in de gaten houden en der temp opnemen dreamer! En voel eens in der mondje. Hoe zijn haar poepluiers? (misschien komt er een tandje aan, kunnen ze ook rode wangetjes van krijgen)
Temp was 37.6, normaal voor haar doen Voel in dr mondje wel wat bobbeltjes maar die zitten er al een tijdje Poepluiers zijn nog zoals normaal, hoewel die vanochtend wel veeeel was hihi
het kunnen inderdaad tandjes zijn. misschien iemand in de omgeving die opkomende tandjes herkent? ik herken het ook niet mijn zus herkende het zondag.