tazzie wat zielig voor lucas. annabel fijne dag. dames graag tips ik ben even te einde raad: Viktor huil in de box op zijn speelkleed ik weet niet wat ik moet hij is maar op 2 manier stil het gaat zo een beetje: hij kan 30 min. spelen in de box, 20 min op de bank zitten\liggen tv kijken, dan op schoot voor 30 min. maar dan wilt hij echt een voeding en valt dan in slaap tot ik hem weg leg dan wordt hij spontaan wakker. ik weet echt niet wat ik moet, een kind van 4 maanden laten huilen vind ik moeilijk maar ik ben bang hem verwennen door hem wel bij me te nemen. mijn moederinstinct zegt pak hem en bij me nemen en troosten. maar mensen om mij heen zeggen gewoon laten huilen je verwent hem nu en dan krijg je een kind dat niet zelfstandig kan zijn...... wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Hoi Hoi, Eers wendy. Ik zeg niet laten huilen! Daar ben ik echt geen voorstander van. Je kindje geeft een signaal af en dat doet hij niet voor niks. Hij wil bij je zijn. Prima toch? Daar ben je zijn mama voor. Gewoon lekker bij je nemen en aanleggen wanneer hij dat wil. Desnoods in de draagdoek (heb je die?) bij je. Ik heb Tessa dan volgens de mensen om jou heen ook gruwelijk verwend. Die heb ik nooit laten huilen en die mocht bij me zijn als ze dat wilde. Nu met Eva net zo. Ik geloof niet dat je een kindje wat duidelijk aangeeft graag bij mama te zijn en je doet dat dan ook, kan verwennen. Ik denk eerder dat het slechter voor een kindje is als je ze laat huilen. Dat is namelijk heel stressvol en dus niet goed. En ja, ook ik denk wel eens 'hè kind, ga slapen, ik wil m'n handen vrij' maar goed, daar ben je mens voor. Dat mag je ook best denken. Maar laten huilen, nee, dat doen ik nooit. Een draagdoek is echt een ideale uitkomst. Je kan er alles mee. Je knoopt hem om en je kan stofzuigen, de was ophangen enz enz. Heerlijk! Dit is trouwens hoe ik er over denk Ik wil je alleen maar advies geven. Je moet zeker doen wat je moeder hart je ingeeft. Dat is altijd het beste voor jou en je kindje. En dan over tandjes. Rode en schrale wangen zijn echt tandjes. Stomme dingen ook. Het kost zoveel moeite en over een paar jaar vallen ze er allemaal weer uit Er is iets van VSM (chamodent volgens mij) en dentinox. Die laatste vond ik iets beter helpen. Daar zit een verdovend middeltje in dat je op het tandvlees kan smeren. Ik zou bij erg pijn, zeker 's nachts gewoon een zetpil geven. Dan kan iedereen gewoon lekker slapen Zoe, wat lastig zeg. Ik zou toch echt op m'n strepen gaan staan bij je sm. Dit kan toch niet? En dat zou ik ze echt heel duidelijk vertellen. Erg lastig zo'n situatie. Fijn weekend allemaal
Hoi dames! Had net al een heel verhaal getikt maar die was ineens weg.. Ik vermoed dat er vd week iets heeft lopen broeien bij de kleine meid... Ze is nu snotje verkouden, arm ding Temp schommelt mja das niet zo heel vreemd bij haar haha! Trouwens even een vraagje, merken jullie ook dat de kindjes meer spugen als ze op hun buik liggen?
Wendy, echt verpesten kan je ze niet volgens mij... Hier is t ook met vlagen... Ik merk wel dat ze nu ze op dr buik kan spelen ze het langer volhoudt En ik wissel veel af, dan opde grond, dan in de box, dan ff bij ons op de bank, dan ff in de wipstoel... Zoe, lastig zeg dat gedoe met je schoonmoeder... Zou idd toch op mn strepen blijven staan...
zoe lastig zeg zo'n schoonmoeder.. Inderdaad even goed op je strepen gaan staan denk ik.. Wendy volgens mij kun je ze nog niet heel erg verwennen hoor.. en zeker niet (te lang) laten huilen. Ik laat Lucas ook niet lang huilen.. dreamer vervelend dat je kleine meisje zo ziekjes is nu.. En hier ook eentje die sneller spuugt op zn buik. Hij ligt ook meestal voor de voeding alleen op zn buik. na de voeding alleen op zn rug (of wipstoel) En hier ook veel wisseln tussen box, speelkleed op de grond, samen op de bank of in de wipstoel even tv kijken.
meiden thanks voor jullie tips. hier is hij nog erg huilerig als hij alleen in de box of op speelkleed op de grond ligt. als hij samen op de bank zit is hij beter gestemd. ook heeft hij al 3 wortel luiers gehad vandaag dus misschien dat dat ook dwars zit\zat(hij had eer gister wortel op gister geen vast voedsel gehad) boney jij ook fijn weekend dreamer wat rot een ziek kindje, hopelijk is ze snel weer beter ja ook bij vitkor spuugt hij eerder op zijn buik tazzie hoe is het nu met jou kleintje?
Wendy, ik herken best wel de dingen die je zegt. Hier ook, valt ze in slaap aan de borst en dan leg ik der weg. Wakker! Terwijl ze tegen mij aan makkelijk twee uur slaapt. En nu ook als ik der smiddags vaak ff in de box wil leggen of savonds huilen. Behalve dicht bij mij willen zijn, dus spelen op de bank of samen op het speelkleed is prima. Hier word ze ook nu minstens 1 x per nacht huilend wakker. Gisteravond had ze zich omgedraaid in der slaap en werd wakker en was conpleet in paniek. Volgens mij gebeurd er van alles in dat koppie!
suzzert dat denk ik ook. ik vind het wel raar want viktor heeft altijd zelfstandig kunnen spelen. tot 2 weken terug... en er is niet veel veranderd ik werk sinds 3 weken geef nog steeds bv geef al bijvoeding sinds 3 maanden
Hallo Allemaal. Pfff moet het even kwijt, ik heb zojuist het koffertje voor Lotte ingepakt omdat ze gaat logeren bij haar opa en oma. Maar wat heb ik het er moeilijk mee! Ik heb al de hele dag hoofdpijn en ik zou het liefst de hele tijd willen huilen. Ik had het er gisteren nog over met een vriendin ik vind het gewoon heel moeilijk om haar niet bij me te hebben vannacht en morgen als ik op sta. En dan moet ik morgen ook nog tot half 7 werken dat is helemaal niet fijn! Maar goed ik sla me er maar door heen. Geen fijne zondag in ieder geval! Fijne zondag allemaal!
annabel wat rot, ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen maar waarom gaat ze logeren als jij je er zp slecht bij voelt?
Nou ja mijn vast oppas ( mijn vader haha ) is op vakantie en ik moet morgen gewoon werken natuurlijk. Dus ja dit was de beste oplossing die we konden vinden. Ik voel me er gewoon niet fijn bij dat ik haar voor een nacht en dag moet wegbrengen omdat ik moet werken. Maar ja het is nu eenmaal zo, er moet ook geld verdiend worden.
Nee ik heb geen rijbewijs en ze wonen 3 kwartier rijden bij ons vandaan. Dus zidit was de enige oplossing
Ja dat ga ik ook proberen, morgen een serie kijken voor ik aan het werk ga. Dat bied hoop ik de juiste afleiding
nou gisteravond was het dan zover, ik heb mijn meisje weggebracht voor een logeer nachtje bij opa en oma. Pff wat was dat moeilijk zeg! Op zo'n moment baal ik er wel van dat ik gewoon moet werken vandaag en dan ook nog tot half 7. Maarja het is helaas niet anders, ik hoop gewoon dat het vanmiddag op mijn werk een beetje snel gaat met de tijd en ik snel weer op weg ben om haar op te halen. Fijne dag allemaal.
annabel houd jezelf bezig en probeer zo min mogelijk op de klok te kijken probeer iets te doen wat niet goed kan als lotte er is, zoals ramen zemen, grote boodschappen, huis grondig stoffen doe ik hier ook vaak op zulke momenten of ik geniet intens van mijn rust.